30 Ιουνίου 2017

Οι αριστούχοι των Πανελλαδικών-Ο πρώτος των πρώτων-Οι δίδυμοι που πέρασαν μαζί στο Πολυτεχνείο-Η αριστούχος που έγινε δεκτή στο ΜΙΤ

Στην οικογένεια Ιωαννίδη, η χαρά είναι διπλή, καθώς τα δίδυμα αδέλφια, Χρήστος και Θεόδωρος, πέτυχαν τον στόχο που είχαν βάλει από την αρχή της τελευταίας σχολικής χρονιάς, να συνεχίσουν την κοινή πορεία και στο πανεπιστήμιο και να γίνουν συμφοιτητές.

Οι «συμμαθητές» Χρήστος και Θεόδωρος, τελειόφοιτοι των εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη, συγκέντρωσαν 19.076 και 18.605 μόρια, αντίστοιχα, βαθμολογία που τους εξασφαλίζει την είσοδο στο Πολυτεχνείο (ΑΠΘ) και συγκεκριμένα στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.


«Από μικρός ενδιαφερόμουν για τα αυτοκίνητα, τα τελευταία χρόνια και για τους υπολογιστές. Ίσως αργότερα ακολουθήσω κάτι που θα συνδυάζει και τα δύο. Το ίδιο ενδιαφέρον έχει και ο αδελφός μου, άρα μάλλον θα είμαστε συμφοιτητές», δήλωσε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο Χρήστος.

Ο δίδυμος αδελφός του έμαθε τα νέα από το τηλέφωνο, καθώς βρίσκεται σε διακοπές, και χάρηκε δύο φορές, όπως πάντα στην κοινή τους πορεία.

Ο Χρήστος θυμάται ότι την τελευταία χρονιά, το διάβασμα ήταν πολύ απαιτητικό και αναγκάστηκαν να αφήσουν για λίγο στην άκρη κάποιες αθλητικές τους δραστηριότητες (ποδόσφαιρο) για να επικεντρωθούν στον στόχο τους. «Κάποιες περίοδοι μέσα στη χρονιά, όπως όταν είχαμε τα διαγωνίσματα, ήταν πολύ δύσκολες», είπε.

Πάντως, στο σπίτι, το διάβασμα και η προετοιμασία γινόταν ξεχωριστά, αλλά στο τέλος της προετοιμασίας, όταν ξεκίνησαν οι επαναλήψεις, ο Θόδωρος πρότεινε να γίνεται από κοινού, υποστηρίζοντας ότι «τέσσερα μάτια είναι πάντα καλύτερα από δύο». «Βοηθούσε στην προετοιμασία ότι είμαστε δίδυμοι, γιατί υπήρχε ένα κοινό σημείο αναφοράς και ο ένας πίεζε τον άλλο προς τα πάνω. Θα έλεγα ότι ήταν ένας υγιής ανταγωνισμός», είπε ο Χρήστος.


Η μητέρα τους Μίνα, δηλώνει επίσης «διπλά» ευτυχισμένη και θυμάται ότι σε όλη την σχολική τους πορεία ήταν δεμένοι και διακατέχονταν από μία γόνιμη άμιλλα. «Τις σχολικές τάξεις τις παρακολουθούσαν σε ξεχωριστά τμήματα. Το θέλαμε αυτό για να μπορέσουν να αναπτύξουν ο καθένας την προσωπικότητά του. Μόνο στην Γ' Λυκείου βρέθηκαν στην ίδια τάξη για να στηρίζει ο ένας τον άλλο» δήλωσε.

Στο ίδιο σχολείο την μεγαλύτερη βαθμολογία πέτυχε η Ελένη Σιφναίου (19.340 μόρια) στην κατεύθυνση Επιστήμες Υγείας και Ζωής και έχει ως στόχο την ιατρική. Έμαθε τα νέα από τους γονείς της, καθώς αποφάσισε να μην χάνει χρόνο από τις πολυαναμενόμενες καλοκαιρινές διακοπές, περιμένοντας την ανακοίνωση των βαθμολογιών.


Εξάλλου, είχε ήδη και μία ακόμη επιτυχία, καθώς έγινε δεκτή με υποτροφία τεσσάρων ετών στο πανεπιστήμιο Westminster των ΗΠΑ. Η Ελένη είχε παρακολουθήσει, παράλληλα με την προετοιμασία για τις πανελλαδικές, και πρόγραμμα προετοιμασίας για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, στις εξετάσεις του οποίου πέτυχε. Τώρα, θα βρεθεί μπροστά στο δίλλημα, ποιο από τα δύο θα διαλέξει τελικά: να μείνει στην Ελλάδα ή να φύγει στο εξωτερικό.

Η Μάγδα Κωνσταντινίδου, τελειόφοιτη του κολεγίου «Ανατόλια» Θεσσαλονίκης, αρίστευσε στην θετική κατεύθυνση, συγκεντρώνοντας 19.141 μόρια, και τώρα έχει σκοπό να δηλώσει ως μοναδικές επιλογές όλες τις ιατρικές σχολές, στο μηχανογραφικό της.


«Από μικρή ήθελα να γίνω γιατρός, εξάλλου είναι και οι δύο γονείς μου γιατροί, όπως και ο αδελφός μου που τώρα τελείωσε την σχολή. Γι’ αυτό και θα δηλώσω μόνο τις ιατρικές σχολές στο μηχανογραφικό» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Κυρίως, ενδιαφέρεται για την νευρολογία και δεν αποκλείει να συνεχίσει τις σπουδές της, μετά το πτυχίο, στο εξωτερικό.

Χαρακτήρισε την τελευταία σχολική χρονιά κοπιαστική, ιδιαίτερα προς το τέλος, αλλά χωρίς υπερβολές. «Είχα ένα πρόγραμμα και προσπάθησα να το τηρώ, δεν ξενυχτούσα διαβάζοντας και φρόντιζα να κάνω διαλείμματα με φίλους και εξόδους, κατά το δυνατόν» είπε και συνέχισε: «Διάβαζα όλα τα χρόνια στο σχολείο συστηματικά, αλλά χωρίς υπερβολές, γιατί είχα αυτόν το στόχο».

Αυτοί έκαναν σκόνη τα μόρια των Πανελλαδικών



Η Κορίνα Διγαλάκη με 19.574 μόρια στους πρώτους των πρώτων και ετοιμάζει βαλίτσες για το ΜΙΤ -  Στο ΕΜΠ η Αλεξία Κουμπέτσου με 19.100 μόρια και 98,5/100 στα μαθηματικά- Πρώτη στη Φιλολογία Αθήνας η Ελίσια ΒοσκούΤο νήμα στο «μαραθώνιο» των πανελλαδικών έκοψαν πρώτοι μαθητές που κατάφεραν να συγκεντρώσουν βαθμολογίες άνω των 19.000 μορίων. Με πολλή προσπάθεια, με πείσμα, χαρές και απογοητεύσεις βλέπουν να ανεβαίνουν το επόμενο σκαλοπάτι της ζωής τους, αφού οι πανεπιστημιακές σχολές στις οποίες στόχευσαν άνοιξαν διάπλατα τις πόρτες τους!

Βαλίτσες για Βοστόνη ετοιμάζει η Χανιώτισσα Κορίνα Διγαλάκη που συγκέντρωσε 19.574 μόρια και είναι η πρώτη σε βαθμολογία στον νομό- και μεταξύ των πρώτων των πρώτων σε όλη την Ελλάδα.

Όπως λέει στο zarpanews.gr εμπιστεύεται τα ελληνικά Πολυτεχνεία και θεωρεί ότι ορισμένα είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Όμως από την στιγμή που έγινε δεκτή στο κορυφαίο τεχνολογικό ίδρυμα στον κόσμο, δεν χωρούν δεύτερες σκέψεις…

«Ήταν τ’ όνειρό μου να πάω στο ΜΙΤ» λέει και εξηγεί ότι θα φοιτήσει σε σχολή που οδηγεί σε διπλό πτυχίο σε μαθηματικά και επιστήμη υπολογιστών».

«Στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλά ιδρύματα που είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Απλώς ορισμένα ιδρύματα στο εξωτερικό είναι ξεχωριστά, τόσο και ως προς το επίπεδο των σπουδών που παρέχουν όσο και ως προς την ομάδα με την οποία θα βρίσκεσαι. Επίσης, θα υπάρχουν και καλύτερες προοπτικές για το μέλλον» απαντά αναφορικά με το τι είναι αυτό που κινητοποιεί όλο και περισσότερα παιδιά να σπουδάσουν στο εξωτερικό.

Για να γίνει δεκτή ανάμεσα σε εκατοντάδες χιλιάδες υποψηφίους από όλον τον κόσμο, η Κορίνα πέρασε από… χίλια κύματα: «Εκεί κοιτάνε πιο ολοκληρωμένα το προφίλ ενός ατόμου. Έδωσα κάποιες εξετάσεις στην Αθήνα όμως εκτός από αυτό έπρεπε να γράψω πολλές εκθέσεις για διάφορα πράγματα. Για τον εαυτό μου, τα ενδιαφέροντά μου, τι με απασχολεί, τι διακρίσεις έχω και άλλα».

Η αγάπη και το ταλέντο της για τις φυσικές επιστήμες της έχουν ήδη δώσει διακρίσεις στην Ολυμπιάδα των Μαθηματικών ενώ ήδη έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή της στην Ολυμπιάδα της Φυσικής που θα γίνει τον Ιούλιο στην Ινδονησία.

«Να ανοίξει το μυαλό μας»
Όσο για τη συμβουλή της ως προς τα παιδιά που θα ξεκινήσουν τώρα την γ’ λυκείου; «Να προσπαθούν να μην διαβάζουν μόνο αυτό που χρειάζεται για τις πανελλήνιες. Κάτι το οποίο τους ενδιαφέρει να το ψάχνουν λίγο περισσότερο. Στο διαδίκτυο υπάρχουν απεριόριστες πηγές ασκήσεων, προβλημάτων εφαρμογών των όσων μαθαίνουμε στην καθημερινότητα για να ανοίξει λίγο περισσότερο το μυαλό τους. Επειδή το σύστημα που εφαρμόζουμε τώρα που ξέρουμε ποια ακριβώς είναι η ύλη στο κάθε μάθημα και αν κάτι είναι έξω από την ύλη καταστρέφει την έννοια της μάθησης και κλείνει το μυαλό μας. Ακόμα και χρησιμοθηρικά όμως να το δούμε αν στις εξετάσεις μετά πέσει κάτι που είναι λίγο έξω από την ύλη, δεν θα μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε».

Αλεξία Κουμπέτσου: Το κορίτσι που έκανε σκόνη τη δυσκολία στα μαθηματικά

Για τους περισσότερους φετινούς υποψήφιους τα μαθηματικά αποδείχθηκαν πολύ δύσκολα και απαιτητικά. Όχι όμως για την Αλεξία Κουμπέτσου, η οποία βαθμολογήθηκε με 98/100 από τον ένα βαθμολογητή και με 99/10 από τον δεύτερο: Μισή ανάσα από το απόλυτο «άριστα», δηλαδή. Άγγιξε το «άριστα» με 19,7 και στη Φυσική, «μια βλακεία», όπως λέει είχε ως αποτέλεσμα να γράψει 18,7 στη Χημεία, ενώ στην έκθεση βαθμολογήθηκε με 17,7! Με συνολικό σκορ 19.100 μορίων μπαίνει στη σχολή των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου. Όπως λέει στο protothema.gr επέλεξε τη συγκεκριμένη σχολή γιατί της αφήνει ανοιχτές πολλές επιλογές για μετά. Η Αλεξία παραδέχεται ότι πιέστηκε πολύ στα χρόνια του Γυμνασίου και στην αρχή του Λυκείου, στη συνέχεια όμως απέκτησε εμπιστοσύνη στον εαυτό της και η τελευταία τάξη του Λυκείου κύλησε πιο ομαλά, γιατί πλέον «το ήλεγχε». Στην ερώτηση αν την προβληματίζει η κρίση, το ενδεχόμενο να πάρει ένα πτυχίο και να μην καταφέρει να βρει δουλειά, η Αλεξία απαντά με συνείδηση: «Ενα βήμα τη φορά. Είναι νωρίς για να το σκέφτομαι. Τώρα μπροστά μου έχω πέντε χρόνια στο Πολυτεχνείο».

Ελίσια Βοσκού: Με δύο εικοσάρια και 19.123 μόρια στη Φιλολογία Αθήνας


Η Ελίσια Βοσκού είναι πολύ χαρούμενη σήμερα όχι μόνο γιατί είδε ένα γενικό σύνολο μορίων στο δυσθεώρητο 19.123, αλλά γιατί μπορεί να φοιτήσει στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Αθηνών, κατά πάσα πιθανότητα ως πρώτη επιτυχούσα! Δεν είναι λίγοι εκείνοι που τη ρωτούν, γιατί με τόσο υψηλή βαθμολογία δεν επιλέγει τη Νομική, που είναι «ψηλότερα» στις βάσεις: «Γιατί εγώ αυτό θέλω να κάνω. Πάντα σκεφτόμουν και ονειρευόμουν τον εαυτό μου να είμαι σε ένα σχολείο και να προσπαθώ να κάνω κάτι καλό με τα παιδιά. Αυτό θέλω να κάνω». Το κορίτσι που μπορεί πλέον να ακολουθήσει το όνειρό του, αν και ξέρει ότι τα πράγματα δεν είναι ρόδινα, δούλευε πολύ συνειδητά ως μαθήτρια για να επιτύχει αυτό το αποτέλεσμα. Οι κόποι της επιβραβεύθηκαν με δύο εικοσάρια στην Ιστορία και τα Λατινικά, με 19,1 στα Αρχαία και με 17 στην έκθεση. «Η χρονιά ήταν δύσκολη», λέει. «Η ύλη ήταν πολλή και όσο κι αν πεις δεν αγχώθηκα, αυτό δεν είναι αλήθεια. Άλλωστε, όταν βλέπεις ότι στο σχολείο, στο φροντιστήριο οι άνθρωποι πιστεύουν σε σένα, σε αγαπάνε, τότε προσπαθείς και για κείνους, για να μην τους απογοητεύσεις».

Κύπρος: Μαθήτρια από την Πάφο η πρώτη των πρώτων στις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η Χρυσταλένη Τρύφωνος από το Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου συγκέντρωσε βαθμό 20 και ήρθε πρώτη στις Παγκύπριες εξετάσεις για τα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Μεγαλονήσου και τις Στρατιωτικές Σχολές της Ελλάδας. Μεταξύ των 10 πρώτων οι επτά ήταν μαθήτριες.

Τα αποτελέσματα ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Κύπριος υπουργός Παιδείας, Κώστας Καδής. Ο υπουργός είπε ότι 2.224 υποψήφιοι από τους συνολικά 5.592, που διεκδικούσαν θέση, εξασφάλισαν βάση των προτιμήσεων τους θέση στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Συγκεκριμένα στο Πανεπιστήμιο Κύπρου εισάγονται 1.450 άτομα, 582 στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ), 96 υποψήφιοι στο Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο Κύπρου (ΑΞΙΚ) και 96 στις Στρατιωτικές Σχολές της Ελλάδας.
Εκτός από την Χρυσταλένη Τρύφωνος στη δεκάδα των πρωτευσάντων είναι οι:

-Κώστα Κυριάκος, Παγκύπριο Γυμνάσιο (19,96)
-Χαραλάμπους Ζήνα, Λύκειο Αρχαγγέλου (19,83)
-Πέτρου Μαρία, Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού Στροβόλου (19,74)
-Τσιοπάνη Νικολέττα, Παγκύπριο Γυμνάσιο (19,73)
-Φιλίππου 'Αννα Λύκειο Έμπας (19,73)
-Πολυδώρου Νιόβη, Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου (19,71)
-Χατζηλεωνίδα Ανδρέας, Λύκειο Λινόπετρας (19,67)
-Στυλιανού Μάριος, Λύκειο Έμπας (19,66)
-Βασιλείου Αθηνά, Λύκειο Λινόπετρας (19,65)
Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών ο μέσος όρος είναι στο 8.98. Ενώ ο ψηλότερος μέσος όρος καταγράφεται στο μάθημα των Τούρκικων με 18.1.
Το δεύτερο πιο ψηλό μέσο όρο καταγράφει το μάθημα των Γερμανικών με 17.77, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται το μάθημα των Ισπανικών με 17.55.


Αυτός είναι ο αριστούχος που τίναξε τα μόρια στον αέρα- Έπιασε 19.820!
Τους αριστούχους τους θεωρούμε συνήθως «παιδιά-θαύματα», χωρίς κοινωνική ζωή και ενδιαφέροντα, σαν «ρομποτάκια» που είναι προγραμματισμένα να διαβάζουν. Δεν είναι καθόλου έτσι!

Ζωντανό παράδειγμα, ο Άγγελος Νικομάνης. Ο Άγγελος κατάφερε να συγκεντρώσει 19.820 μόρια στο 2ο πεδίο (των θετικών και τεχνολογικών επιστημών), γράφοντας τρία 20άρια και 19,1 στην έκθεση. Τελείωσε το Λύκειο Αναβρύτων στο Μαρούσι, όπου και κατοικεί.

Το star.gr επικοινώνησε με τον Άγγελο, προσπαθώντας να μάθει περισσότερα για την καθημερινότητα ενός αριστούχου, για το πώς τα κατάφερε και, φυσικά, για τα μελλοντικά του σχέδια.

Πρώτο, κυριότερο και θέμα που κεντρίζει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων και τον φόβο των μικρότερων που «είναι οι επόμενοι»: πόσες ώρες διάβαζε: «Δεν θα πω ψέματα, διάβαζα αρκετές ώρες την ημέρα. Κι επειδή μιλάμε για μαθήματα, όπως τα μαθηματικά και η φυσική, που θέλουν πολλή εξάσκηση και δεν μπορεί να είναι κανείς σίγουρος ότι τα ξέρει όλα. Χρειάζεται συνεχώς φρεσκάρισμα των γνώσεων. Ήταν περίπου 4-5 ώρες την ημέρα, χωρίς τις ώρες που ήμουν στο σχολείο ή το φροντιστήριο».



Στη συνέχεια, η «συνταγή της επιτυχίας»: διαβάζω έστω και λίγο κάθε μέρα, διατηρώντας την επαφή μου με τα μαθήματα ή «φυτουκλιάζω» και διαβάζω ασταμάτητα τους τελευταίους μήνες, περιμένοντας να γράψω καλά; Ο Άγγελος είναι κάθετος. «Χρειάζεται συστηματικό διάβασμα, όχι απαραίτητα πολύ. Αυτό που ακούω για κάποιους, ότι διάβαζαν οκτάωρα, στα όρια της εξάντλησης, δεν γίνεται, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ο εγκέφαλος. Το σημαντικό είναι να γίνεται συστηματικό διάβασμα. Σε καμία περίπτωση το καθημερινό διάβασμα δεν είναι λίγο, αλλά δεν πρέπει να είναι και υπερβολικό!».

Οι μαθητές που ετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες κάθε χρόνο, κοιτάζουν με δέος τους μεγαλύτερούς τους που τα κατάφεραν, ειδικά αν είναι αριστούχοι, όπως ο Άγγελος. Ποια είναι η συμβουλή του, λοιπόν, προς τις νέες γενιές, που ακολουθούν; «Το πρώτο είναι να μην αφήσουν κενά. Το δεύτερο, να διαβάζουν όλες τις μέρες, όσο μπορούν, όσο έχουν χρόνο. Αλλά να πηγαίνουν και μια βόλτα με τους φίλους τους μια στο τόσο, φυσικά. Δεν νοείται να μην υπάρχει χρόνος ξεκούρασης και χαλάρωσης με οικογένεια και φίλους».



«Ίσως ακουστεί κλισέ αυτό που θα πω, ειδικά για το μάθημα των Μαθηματικών, που βγήκαν και το είπαν όλοι, αλλά η αλήθεια είναι ότι, ειδικά από την Α’ Λυκείου. Η προετοιμασία, όμως, ξεκινά από τη Β’ Λυκείου και οι καθηγητές καταλαβαίνουν πότε υπάρχει κάποιο κενό. Έτσι, δεν είναι τόσο τραγικό να υπάρχουν κάποια κενά στην αρχή, μπορούν οι καθηγητές να τα καλύψουν» εξηγεί ο Άγγελος, αναφορικά με τη φράση που κάθε γονιός που σέβεται τον εαυτό του έχει πει, τουλάχιστον 1 φορά στη ζωή του: «μην αφήνεις κενά».



Από το άγχος, την πίεση και τα ξενύχτα, υπάρχουν στιγμές που μπορεί να αποπροσανατολιστείς και να μη θες να συνεχίσεις άλλο; «Φυσικά και υπήρχαν στιγμές που ήθελα να τα παρατήσω! Ειδικά το διάστημα μέχρι τα Χριστούγεννα. Υπήρχαν πολύ δύσκολες περίοδοι που αισθανόμουν ότι είχα μείνει πίσω, ότι δεν μπορώ να ανταπεξέλθω εκείνη τη χρονική στιγμή. Εννοείται ότι δεν ήταν ομαλή η διαδρομή» εξομολογείται ο Άγγελος. Πίστη στον εαυτό του, όμως, και μια βαθιά, εσωτερική, ανεξήγητη δύναμη, τον ώθησαν να προχωρήσει δυναμικά.

Ο μαθητής –προσεχώς φοιτητής, για ακρίβεια – αγαπάει την κιθάρα. «Κάποιες άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως το γυμναστήριο, για παράδειγμα, αναγκάστηκα να τα κόψω υποχρεωτικά, για έχω χρόνο να διαβάζω φέτος. Ήταν, όμως, πολύ σημαντικό να ξεκλέβω ένα μισάωρο την ημέρα για να παίξω κιθάρα, να ξελαμπικάρω». Κι αυτό είναι κάτι που όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να θυμούνται: όσο διάβασμα κι αν έχετε, να θυμάστε να ξεκλέβετε πάντα λίγο χρόνο για τον εαυτό σας. Έστω αυτό το μισάωρο που αναφέρεται παραπάνω.

Ο Άγγελος σκέφτεται να δηλώσει το Τμήμα Φυσικής του ΕΚΠΑ ή το τμήμα Ναυπηγών του ΕΜΠ. «Με ενδιέφερε πάρα πολύ η Φυσική τα τελευταία χρόνια, που ασχολήθηκα πιο εντατικά. Ήθελα ανέκαθεν να δηλώσω το Φυσικό. Τώρα, έχω αρχίσει να αλλάζω τρόπο σκέψης, γιατί θέλω να προσπαθήσω να βρω δουλειά στην Ελλάδα, που έχει καλή απορρόφηση, σκέφτομαι και τη σχολή Ναυπηγών στο Πολυτεχνείο».

Να ευχηθούμε και εις ανώτερα και καλή σταδιοδρομία!