14 Σεπτεμβρίου 2017

Πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό: Τέσσερις ημέρες πήρε στον ΣΥΡΙΖΑ για να ζητήσει βοήθεια από την ΕΕ

Τέσσερις ολόκληρες ημέρες από τη βύθιση του Αγία Ζώνη 2 στον Πειραιά πήρε στην κυβέρνηση η διαδικασία αιτήματος για βοήθεια στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα.


Πάντως, άμεση ήταν η κινητοποίηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης που προκλήθηκε από το ναυάγιο στο Πειραιά.  Η Ελλάδα έχει ενεργοποιήσει πλέον τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας ζητώντας από ένα σκάφος να βοηθήσει με τις εργασίες καθαρισμού.

Το αίτημα διοχετεύτηκε μέσω του Κέντρου Συντονισμού για την Επείγουσα Αντίδραση της Επιτροπής και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα προσέφερε αμέσως ένα σκάφος ανάκτησης πετρελαίου καθώς και δορυφορική απεικόνιση.

"Το πλοίο ανάκτησης πετρελαίου που προσέφερε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα έχει ήδη ξεκινήσει δραστηριότητες αντιμετώπισης στην πληγείσα περιοχή” ανέφερε ο Επίτροπος για την Ανθρωπιστική Βοήθεια και τη Διαχείριση Κρίσεων Χρήστος Στυλιανίδης.

Το πλοίο ΑΚΤΕΑ κατασκευασμένο το 1989 ήδη επιχαίρει στις ελληνικές θάλασσες με τον απαραίτητο εξοπλισμό για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της ρύπανσης.

Τέσσερις κρίσιμες ημέρες χάθηκαν από τη καθυστέρηση της κυβέρνησης

Και ενώ ο Υπουργός Κουρουμπλής κάνει λογοπαίγνια για τη παραίτηση του, η καθυστέρηση της κυβέρνησης για την ενεργοποίηση των μηχανισμών βοήθειας της ΕΕ λέει μια άλλη, τραγική ιστορία.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσας αναφέρει πως το σκάφος βυθίστηκε στον Πειραιά στις 2:45 ώρα Ελλάδος στις 9 Σεπτεμβρίου, όμως το αίτημα για βοήθεια έφτασε στον Οργανισμό μετά από τέσσερις ημέρες, στις 13 Σεπτεμβρίου.

Ο Οργανισμός ανταποκρίθηκε ταχύτατα και στις 11 το πρωί της 13ης Σεπτεμβρίου το σκάφος βοήθειας είχε ήδη φτάσει στο Αιγαίο.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

“Στις 9 Σεπτεμβρίου γύρω στις 2:45 π.μ. τοπική ώρα, το πετρελαιοφόρο Agia Zoni II βυθίστηκε ενώ ήταν αγκυροβολημένο δυτικά του λιμανιού του Πειραιά. Το σκάφος διέθετε 2 200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους πετρελαίου εσωτερικής καύσης πλοίων. Κατά συνέπεια, εντοπίστηκε πετρελαιοκηλίδα στην περιοχή και μόλυνε την ανατολική ακτή της Σαλαμίνας.

Στις 13 Σεπτεμβρίου, οι ελληνικές αρχές ζήτησαν την κινητοποίηση του σκάφους Aktea OSRV, ενός πλοίου αντίδρασης σε πετρελαιοκηλίδες το οποίο έχει μισθώσει ο EMSA από κοινού με την ελληνική εταιρεία Enviromental Protection Engineering (EPE) και δραστηριοποιείται στο Αιγαίο Πέλαγος. Μέσα σε λίγες ώρες, κατά τη διάρκεια της νύχτας, το πλοίο σταμάτησε τις εμπορικές του δραστηριότητες και προετοιμάστηκε για επιχειρήσεις αντιμετώπισης της ρύπανσης. Το σκάφος βρίσκεται στο χώρο από τις 11πμ τοπική ώρα της 13ης Σεπτεμβρίου.”

Ιωάννης Γ. Αντύπας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ