05 Οκτωβρίου 2017

Ελαιογραφία του Χίτλερ δέχθηκε... επίθεση από εξαγριωμένο άνδρα με κατσαβίδι

To έργο που φιλοτέχνησε ο δικτάτορας είναι μέρος μια έκθεσης για την τρέλα στο Σαλό της Ιταλίας

Μια ελαιογραφία του Αδόλφου Χίτλερ η οποία εκτίθεται σε έκθεση ζωγραφικής στην Ιταλία, δέχθηκε επίθεση από έναν εξαγριωμένο μεσήλικο άνδρα, ο οποίος προσπάθησε να την καταστρέψει με ένα κατσαβίδι.


Ο ανδρας, του οποίου το όνομα δεν έχει γίνει γνωστό, όρμηξε πάνω στον πίνακα και επιχείρησε να τον τρυπήσει με ένα κατσαβίδι που κρατούσε. Ωστόσο δεν κατάφερε να προξενήσει μεγάλη ζημιά, αφού το έργο τέχνης φέρει ειδική ανθεκτική επίστρωση, ώστε να προστατεύεται από αντίστοιχες επιθέσεις. Στη συνέχεια, ο άγνωστος άνδρας τράπηκε σε φυγή και πλέον αναζητείται από τις ιταλικές αρχές.

Ο πίνακας, που φιλοτεχνήθηκε από τον δικτάτορα, ο οποίος κάποτε ονειρευόταν να γίνει ζωγράφος αλλά τελικά κατέληξε γίνει ο πιο μισητός άνθρωπος στον κόσμο, απεικονίζει δύο άνδρες μπροστά σε έναν μεγάλο διάδρομο. Συμφωνα με τον εικαστικό επιμελητή της έκθεσης, που έχει θέμα την τρέλα, η καλλιτεχνική αξία του πίνακα είναι μηδαμινή. Ωστόσο ο ίδιος επέλεξε να συμπεριλάβει το έργο (που ανήκει σε ιδιωτική συλλογή) στην έκθεση γιατί αποτυπώνει τον ψυχισμό του δημιουργού του, ενός βαθιά δυστυχισμένου άνδρα.  
«Δεν είναι το έργο ενός δικτάτορα αλλά ενός δυστυχισμένου άνδρα. Αποκαλύπτει μιας ψυχή γεμάτη μελαγχολία», είχε πει ο Vittorio Sgarbi δικαιολογώντας την απόφασή του να εκθέσει το έργο.

Στα νιάτα του, ο Χίτλερ ήλπιζε ότι θα κατάφερνε να γίνει επαγγελματίας ζωγράφος, ωστόσο οι ελπίδες του γκρεμίστηκαν όταν δεν έγινε δεκτός στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης. Ακόμα και μετά την άνοδό του στην εξουσία, το όνειρο της τέχνης έμεινε ζωντανό μέσα του. Τον Αύγουστο του 1939, πριν από την έναρξη του πολέμου, φέρεται να είπε στον Βρετανό πρέσβη στο Βερολίνο: «Είμαι καλλιτέχνης και όχι πολιτικός. Μόλις λυθεί το ζήτημα της Πολωνίας, θέλω να ζήσω το υπόλοιπο της ζωής μου ως ζωγράφος».

Δυστυχώς για τον κόσμο, δεν πραγματοποίησε ποτέ το όνειρό του.

Νάνσυ Κουλούρα
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ