Σε ποσοστό 84,9% τα παιδιά ακούν με αρνητική χροιά τη λέξη “γκέι”, ενώ το 74,4% των μαθητών ακούει τρανσφοβικά σχόλια - Την έρευνα διενήργησε η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Nέων Αθήνας
Για ομοφοβικό κλίμα στα ελληνικά σχολεία, κάνει λόγο η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Nέων Αθήνας, επικαλούμενη τα στοιχεία έρευνας. που πραγματοποίησε.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, δείγμα της οποίας αποτέλεσαν περίπου 2000 ΛΟΑΤΚΙ μαθητές/ριες,μιλούν για παραλείψεις της ελληνικής πολιτείας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσον αφορά την ΛΟΑΤΚΙ μαθητική κοινότητα.
Ενδεικτικά:
Σε ποσοστό 84,9%, τα παιδιά ακούν στο σχολείο τη λέξη “γκέι” με αρνητική χροιά
Το 96% δηλώνει ότι έχει ακούσει σχόλια “για μαθητές που δε συμπεριφέρονται με αρκετά ‘αντρικό’ τρόπο"
Το 74,4% των μαθητών και μαθητριών δηλώνει ότι ακούει τρανσφοβικά σχόλια
Ένα στα τρία παιδιά έχουν δεχτεί κάποιας μορφής λεκτική παρενόχληση
Το 65,1% των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων δεν έχουν ακούσει τίποτα θετικό για ΛΟΑΤΚΙ άτομα σε κάποιο μάθημα του σχολείου
Τα αποτελέσματά είναι συνεπή και με τη συγκριτική έρευνα της IGLYO (International Lesbian, Gay, Bisexual, Queer & Transgender Youth and Student Oganization), η Ελλάδα βρίσκεται πανευρωπαϊκά στις τελευταίες θέσεις σχολικής συμπερίληψης των ΛΟΑΤΚΙ μαθητών/ριών.
Η Έρευνα για το Σχολικό Κλίμα αποτελεί την πρώτη πανελλήνια ερευνητική απόπειρα καταγραφής των εμπειριών των ΛΟΑΤΚI μαθητών και μαθητριών στα σχολεία της χώρας μας.
Η επίσημη παρουσίαση των αποτελεσμάτων έγινε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαΐου 2018 στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, Αμφιφοβίας και Τρανσφοβίας, παρουσία σημαντικών φορέων της ελληνικής πολιτείας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι είναι επιβεβλημένο να γίνουν καίριες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα στην κατεύθυνση της ουσιαστικής συμπερίληψης, οι οποίες άλλωστε είναι και διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας.
Ενδεικτικά, τροποποιήσεις και βελτιώσεις θα πρέπει να συμβούν:
στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών
την σεξουαλική αγωγή
τα σχολικά εγχειρίδια και
την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
Τα αποτελέσματα της έρευνας περιλαμβάνουν αναλυτικό κεφάλαιο, το οποίο επικεντρώνεται στις κινήσεις που κρίνεται απαραίτητο να γίνουν από την Ελληνική Πολιτεία ώστε να προστατευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ΛΟΑΤΚΙ μαθητές και μαθήτριες.
Εξαιρετικής σημασίας, επιπλέον, αποτελεί η επέκταση του νόμου για την αρχή ίσης μεταχείρισης (Ν.4443/2016) ώστε να προστατεύει τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά και εφήβους στον τομέα της εκπαίδευσης. Θυμίζουμε ότι μια τέτοια κίνηση δεν απαιτεί κοινοβουλευτική διαδικασία, αλλά αρκεί η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος από τα αρμόδια Υπουργεία (άρθρο 24 του Ν. 4443/2016)
* ΛΟΑΤΚΙ: Απόδοση του ακρωνύμιου LGBTQI. Ακρωνύμιο που ορίζει την κοινότητα των λεσβιών, των ομοφυλόφιλων, των αμφισεξουαλικών, των τρανς, των queer και των ίντερσεξ ατόμων.