Κατέθεσαν ερώτηση οι Βουλευτές της ΝΔ Νίκη Κεραμέως, Γιάννης Ανδριανός, Μαρία Αντωνίου και Χρήστος Κέλλας .
Τη συστηματική υποβάθμιση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων επισημαίνει η ΝΔ.
Συγκεκριμένα ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σχετικά με το μέλλον των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων, κατέθεσαν στη Βουλή οι Βουλευτές της ΝΔ Νίκη Κεραμέως, Γιάννης Ανδριανός, Μαρία Αντωνίου και Χρήστος Κέλλας .
Σύμφωνα με την ερώτηση: “Η θητεία της τελευταίας Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) έληξε στις 31/12/2018 και σχεδόν 2 μήνες μετά δεν έχουν κινηθεί οι απαραίτητες διαδικασίες για τον ορισμό νέας. Ως εκ τούτου, ένα από τα βασικά όργανα της λειτουργίας των ΠΠΣ δεν υφίσταται πλέον.
Σε επίπεδο σχολική μονάδας, το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ), το οποίο απαρτίζεται από ένα μέλος ΔΕΠ ως πρόεδρο, ένα σχολικό σύμβουλο (παιδαγωγικά υπεύθυνο για το σχολείο), τον Διευθυντή και δυο εκπαιδευτικούς, μετά την κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου, λειτουργούν με ελλιπή σύνθεση. Το ΕΠΕΣ είναι υπεύθυνο, μεταξύ άλλων, να εισηγείται στη ΔΕΠΠΣ για τη λειτουργία των ομίλων, για τη διαδικασία για την επιλογή των μαθητών, για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και για πιθανές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και εφαρμογή καινοτόμων δράσεων στο σχολείο, αλλά και για την κατάρτιση πίνακα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Εν ολίγοις, τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, οι νησίδες αριστείας που θα έπρεπε να ενισχύονται και να αναβαθμίζονται, σήμερα στερούνται την εποπτεία και την επιστημονική στήριξη, που είναι απαραίτητες για την ακώλυτη λειτουργία τους.
Η βούληση της Κυβέρνησης περί του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων έχει ήδη εκφραστεί με τη συστηματική υποβάθμισή τους, από την αρχή της θητείας της. Εξ αυτού του πρόσθετου λόγου, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς εκφράζουν την ανησυχία τους για το πλαίσιο λειτουργίας των εν λόγω σχολείων.Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:1. Πότε σκοπεύετε να ορίσετε τη ΔΕΠΠΣ;2. Πότε σκοπεύετε να εκκινήσετε τη διαδικασία στελέχωσης των ΕΠΕΣ;
3. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε θεσμικές αλλαγές ως προς το πλαίσιο λειτουργίας των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως διαρρέει στον Τύπο; Αν ναι, πότε και προς ποια κατεύθυνση;”
Ισμήνη Χαραλαμποπούλου
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ