25 Φεβρουαρίου 2019

Οπισθοδρόμηση! «Ψάχνεται» ο ΟΑΣΘ να αποσυρθεί από την ύπαιθρο της Θεσσαλονίκης

Του Βαγγέλη Μωυσή

Από το κακό στο χειρότερο οδεύει ο ΟΑΣΘ, που έχει μετατραπεί σε οργανισμό ταλαιπωρίας των Θεσσαλονικέων και πλέον προσπαθεί να «γιατρέψει» την διαρκή επικοινωνιακή και ουσιαστική… πανωλεθρία, επεξεργαζόμενος σχέδια ολικής οπισθοδρόμησης, με πλήρη απόσυρση από τα δρομολόγια που πραγματοποιεί στην περιφέρεια του νομού!

Κατ` αρχάς, μόνο μέσα στον Φεβρουάριο και πριν ακόμα αυτός εκπνεύσει, ο ΟΑΣΘ βρέθηκε κατ` επανάληψη αρνητικός πρωταγωνιστής της ειδησεογραφίας. Στις αρχές του μήνα, ο πρόεδρος Στ.Παππάς, δήλωνε πως… παρέλαβε «καμμένη γη». Από τότε:

Η μηχανή λεωφορείου έπιασε φωτιά εν κινήσει, με τους επιβάτες να το εγκαταλείπουν πανικόβλητοι.
Κατεγράφη το νέο ρεκόρ… βλάβης του οργανισμού, με τέσσερα λεωφορεία να ακινητοποιούνται σχεδόν ταυτόχρονα στη οδό Λαγκαδά, στο ίδιο σημείο!
Σε άλλες περιπτώσεις, λεωφορεία ακινητοποιήθηκαν λόγω βλάβης στη λεωφόρο Στρατού και στην οδό Μητροπόλεως στο κέντρο της πόλης.
Οι καθυστερήσεις επιδεινώθηκαν και μαζί τους το ασφυκτικό στριμωξίδι.
Το «αφήγημα» περί νέων λεωφορείων ως τον Μάιο αμφισβητήθηκε, ο κ. Παππάς διέψευσε την αμφισβήτηση και εν συνεχεία ο κ. Παππάς διαψεύδεται… από την πραγματικότητα.
Καθώς είναι δεδομένη η νομική αδυναμία του οργανισμού να προβεί σε προμήθεια λεωφορείων λόγω του καθεστώτος της …έρπουσας εκκαθάρισης, η διοίκηση του ΟΑΣΘ «ποντάρει» για τη προμήθεια νέων λεωφορείων στη σύσταση και λειτουργία νέου φορέα με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.», ο οποίος όμως, σύμφωνα με ποικίλες εκτιμήσεις δεν πρόκειται να αποκτήσει υπόσταση πριν από… το Δεκέμβριο του 2019.

Έτσι, ο νέος κρατικός και… «προοδευτικός» ΟΑΣΘ, καταφεύγει στην απόλυτη οπισθοδρόμηση, αποχωρώντας σταδιακά από τα περιφερειακά δρομολόγια που εξυπηρετούν τον πληθυσμό στην ύπαιθρο του νομού για τις μετακινήσεις προς το πολεοδομικό συγκρότημα και το κέντρο της πόλης.

Η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης έχει ήδη «κλείσει» για την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου σε έξι «γραμμές», από τις περίπου 25 που εξυπηρετούν την περιφέρεια από τα Μάλγαρα και τον Λαγκαδά, μέχρι τη Μηχανιώνα και την Επανωμή.

Έτσι, ο ΟΑΣΘ ελπίζει να εξοικονομήσει πόρους για να… κλείσει οικονομικές «τρύπες», αλλά και λεωφορεία για να τα επαναφέρει στις γραμμές εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Ωστόσο, το επόμενο «στάδιο» που σύμφωνα με πληροφορίες του thePresident, προβλέπει την… ολική επαναφορά στο παρελθόν της επικέντρωσης του ΟΑΣΘ αποκλειστικά εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, «κυοφορείται» ήδη… στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου  Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), όπου έχουν ήδη γίνει συζητήσεις για τη ανάληψη από πλευράς ΚΤΕΛ του συνόλου της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της περιφέρειας, κατά τα πρότυπα… προηγουμένων δεκαετιών.

Εξαιρέσεις από αυτό το σχέδιο, ενδέχεται να αποτελέσουν κάποιες «παραδοσιακές» εξωτερικές γραμμές που εξυπηρετούν ανατολικές περιοχές του νομού (Μηχανιώνα, Περαία, Επανομή) και προορισμούς που βρίσκονται πιο κοντά στο πολεοδομικό συγκρότημα, όπως το Φίλυρο, το Ωραιόκαστρο και το Πανόραμα, αν και σε συζητήσεις… διαδρόμου, για το Πανόραμα δεν έλειψαν τα επιχειρήματα του τύπου «εκεί δεν ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ», από… σκληροπυρηνικούς ακολούθους της κυβερνώσας αριστεράς, που θεωρούν ότι τα λεωφορεία θα φέρουν περισσότερες… ψήφους αν τοποθετηθούν δυτικά.

https://www.thepresident.gr