11 Απριλίου 2019

Αν ο Γαβράς ψάχνεται για το επόμενο θρίλερ του, ας πάει στη Βενεζουέλα!

Της Σοφίας Βούλτεψη*

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς επιδιώκει να επωφεληθεί από τις περιπέτειες της Ελλάδας. Το έκανε με το «Ζ», κερδίζοντας φήμη και χρήμα και επωφελούμενος από τη δουλειά των δημοσιογράφων (Γ. Βούλτεψης, Γ. Ρωμαίος και Γ. Μπέρτσος) που ερεύνησαν τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη (Θεσσαλονίκη, Μάιος 1963). Χωρίς ποτέ να πει ένα ευχαριστώ σ’ αυτούς που αν δεν αναλάμβαναν δράση, η υπόθεση Λαμπράκη δεν θα υπήρχε καν!

Ούτε σενάριο, ούτε ταινία, ούτε διάσημοι ηθοποιοί, ούτε τίποτα. Αν δηλαδή δεν έπαιρναν στα χέρια τους την υπόθεση αυτοί οι δημοσιογράφοι, ουδείς θα κέρδιζε δόξα και χρήματα – ούτε ο κ. Γαβράς. Οι τρεις δημοσιογράφοι ήταν τελικά οι μόνοι που δεν πλούτισαν από την υπόθεση, αν και στο δικό τους ιδιόμορφο αστυνομικοπολιτικό ρεπορτάζ στηρίχθηκε το χρυσοφόρο αστυνομικοπολιτικό κινηματογραφικό θρίλερ.

Όταν μάλιστα, τον Απρίλιο του 2009 η γαλλική πρεσβεία οργάνωσε μια λαμπρή εκδήλωση για την επέτειο των σαράντα χρόνων από την δημιουργία του «Ζ» οι διοργανωτές όχι μόνο δεν επιφύλαξαν κεντρικό ρόλο στους δημοσιογράφους που έφεραν σε πέρας την υπόθεση, αλλά δεν τους εστάλησαν καν προσκλήσεις!

Πρωτοπόρος στις ταινίες με αστυνομικοπολιτική πλοκή λοιπόν, ο Γαβράς στήριξε τη φήμη και την καριέρα του ακριβώς στην κινηματογραφική μεταφορά των αστυνομικοπολιτικών θρίλερ.

Τώρα, επανέρχεται με μια ταινία βασισμένη στο βιβλίο του Βαρουφάκη – σ’ αυτό το σύγχρονο θρίλερ της σύγχρονης ελληνικής τραγωδίας - όπου περιγράφει την δήθεν σκληρή διαπραγμάτευση του πρώτου εξαμήνου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όταν η χώρα βρέθηκε στην άκρη του γκρεμού, έκλεισαν οι τράπεζες, επιβλήθηκαν capital control, οδηγηθήκαμε σε ένα τρίτο, το πιο σκληρό, μνημόνιο, παραδόθηκε το σύνολο της δημόσιας περιουσίας σε ένα αιωνόβιο υπερταμείο και ο οδυνηρός αυτός κύκλος κατέληξε στην παράδοση της Μακεδονίας.

Είναι προφανές ότι με το βιβλίο του ο κ. Βαρουφάκης δικαιολογεί όλα τα παραπάνω. Και επομένως, ο κ. Γαβράς δημιουργεί μια ταινία που μεταφέρει αυτήν την προπαγάνδα στον κινηματογράφο.

Δηλαδή, ο κ. Γαβράς ετοιμάζεται να συμβάλει στην προβολή όλων εκείνων των απόψεων και δράσεων που οδήγησαν στην καταστροφή της Ελλάδας.

Και το πιο εξοργιστικό: Θα το πράξει με χρήματα των Ελλήνων που υπέστησαν τις συνέπειες όλων όσων ετοιμάζεται να ωραιοποιήσει.

Η συγκεκριμένη ταινία υπήχθη από τον Νίκο Παππά στις προβλέψεις του Νόμου για την ενίσχυση των οπτικοακουστικών παραγωγών και θα χρηματοδοτηθεί με 630.000 ευρώ!

Πρόκειται για πρωτοφανές σκάνδαλο σε μια χώρα που για χρέη προς τη ΔΕΗ, για παράδειγμα, μένουν οικογένειες χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.

Και αυτό είναι το «κακογυρισμένο έργο», για να θυμηθούμε τη φράση που χρησιμοποίησε ο κ. Παππάς.

Με τα λεφτά των χειμαζόμενων Ελλήνων, θα παίξουν στο έργο ο Τσίπρας και ο Βαρουφάκης.

Είναι προφανές ότι αυτό δεν ενδιαφέρει τον κ. Γαβρά. Έχει διαλέξει στρατόπεδο.

Στις 26 Ιανουαρίου 2015, ο Γαβράς τηλεφώνησε στον Τσίπρα για να του δώσει τα συγχαρητήριά του.

Στις 25 Φεβρουαρίου 2015, σε συνέντευξή του στην «Ουμανιτέ», δήλωσε πως… εγκρίνει «τη βούληση του Τσίπρα να βγάλει τη χώρα από τα νύχια της τρόικας». Και είχε συμφωνήσει και για κάτι άλλο, που τώρα αποδεικνύεται προφητικό. Χαρακτήρισε το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τον πολιτισμό «πολύ δίκαιο στον τύπο και την ουσία, προβλέπει δηλαδή μια απαραίτητη κρατική υποστήριξη, αφήνοντας παράλληλα τον πολιτισμό στα χέρια αυτών που τον παράγουν».

Κάτι θα ήξερε ο άνθρωπος που σήμερα επιχορηγείται από το αίμα των Ελλήνων με 630.000 ευρώ για να γυρίσει ταινία για την… ηρωική περίοδο Τσίπρα – Βαρουφάκη (κάπου θα έχει κάτι και για τον Καμμένο, δεν μπορεί!)

Ο Τσίπρας, ο Γαβράς και οι… άλλοι!

Και στις 17 Μαΐου 2015, σε συνέντευξή του στον Νίνο Μικελίδη για το ΑΠΕ – από τις Κάννες, βεβαίως – έλεγε: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως οι άλλοι ήταν εδώ τόσα χρόνια. Τώρα τα πράγματα μπορούν, πρέπει, να αλλάξουν. Είναι όπως και στον κινηματογράφο, δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο φιλμ για χρόνια και χρόνια. Ποιος δημιούργησε αυτή την κατάσταση; Την κρίση; Οι Τσοχατζόπουλοι, οι Παπανδρέου, ο Σαμαράς... Και αν δεν αλλάξει η παιδεία και η νοοτροπία... Και ιδίως η πολιτική. Αυτή πρέπει να δώσει το παράδειγμα. Δεν μπορείς να έχεις κλέφτες πολιτικούς. Όταν ένας αναλαμβάνει την εξουσία έχει να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα προβλήματα και να λύσει και τα οικονομικά, να πληρώσει τους μισθούς των υπαλλήλων…»

Τέτοια πράγματα!

Πρόσθετε μάλιστα για τον Βαρουφάκη ότι… του αρέσει η στάση του! Όπως είπε, «αυτό που κάνουν οι άλλοι και επιμένουν είναι γιατί υπάρχει ένα καινούριο κίνημα στην Ελλάδα και δεν θέλουν να επιτύχει. Θέλουν να ξανάρθουν οι άλλοι και να κάνουν αυτά που θέλουν, να μην υπάρχει καμιά αντίσταση. Συμφωνώ μαζί σου, ο Βαρουφάκης μίλησε ως ίσος προς ίσον. Κι αυτό δεν το θέλουνε. Θέλουν κάποιον yes-man». Διότι «οι άλλοι» κατά τον Γαβρά «ήταν οι yes-men των ξένων, το παλιό πρόβλημα με την Ελλάδα»!

Μάλιστα! Ενώ τώρα που ήλθαν αυτοί που πραγματικά κάνουν ό,τι τους ζητούν οι ξένοι, οι πραγματικοί yes-men, τους… κάνει ήρωες σε ταινία!

Οπότε, στις 2 Ιουλίου 2015 – τι να έκανε; - τάχθηκε υπέρ του δημοψηφίσματος!

Όπως είπε στο ΑΠΕ, «το δημοψήφισμα είναι απαραίτητο. Ο Αλέξης Τσίπρας έχει δίκιο να κάνει το δημοψήφισμα, είναι αναγκαίο. Νομίζω άλλωστε ότι κι η δουλειά που έχει κάνει μέχρι σήμερα ο Τσίπρας είναι τελείως απαραίτητη, κι ελπίζω τα πράγματα να πάνε σύμφωνα με τις ελπίδες του».

Προσθέτοντας μάλιστα ότι «η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει στην Ευρώπη είτε κυριαρχήσει το Ναι στο δημοψήφισμα είτε το Όχι», ο Γαβράς ουσιαστικά προανήγγειλε ότι ο Τσίπρας θα έκανε το «Όχι» «Ναι»!

Αλλά, επέμενε: «Ο Αλέξης Τσίπρας είναι σημαντικός ηγέτης. Σκέφτομαι πάντα αυτόν τον νέο άνθρωπο, ηλικίας 40 χρόνων, που φτάνει στις Βρυξέλλες μέσα σ΄ αυτό το τρομερό μέρος μ’ όλους αυτούς τους ανθρώπους που διαθέτουν τεράστια πείρα, πολιτική οικονομική κ.ο.κ. Μένω κατάπληκτος ότι μπόρεσε ν΄ αμυνθεί και να φτάσει εκεί που έφτασε. Τέτοιους ηγέτες δεν είχαμε συχνά στην Ελλάδα ή μάλλον δεν έχω δει κάποιους ανάλογους τα τελευταία 70 χρόνια».

Την επομένη, 3 Ιουλίου 2015, είχαμε επιστολή της συζύγου του, της παραγωγού Μισέλ Ρέι-Γαβρά, στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Και τι έλεγε η κυρία Γαβρά, μεταξύ άλλων; Τα ακόλουθα:

«Ξέρω πως σήμερα η Αμαλία Φλέμινγκ θα ήταν, όπως εγώ, στο πλευρό του Αλέξη Τσίπρα που μάχεται όχι για να φύγει από την Ευρώπη όπως θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε ο Κύριος Γιούνκερ και όλα τα ΜΜΕ, αλλά για να μείνει στην Ευρώπη. Όχι όμως ισοπεδωμένος αλλά όρθιος και έχοντας τον Ελληνικό Λαό να τον στηρίζει.

Με ένα ΝΑΙ, η Ευρώπη του κυρίου Γιούνκερ και το ΔΝΤ θα έχουν νικήσει, αποδυναμώσει και συντρίψει οριστικά την Ελλάδα.

Με ένα ΟΧΙ, δυνατό και καθαρό του Ελληνικού Λαού δίπλα στον εκλεγμένο Πρωθυπουργό του η Ευρώπη του κ. Γιούνκερ και το ΔΝΤ θα υποχρεωθούν τότε και μόνο τότε, να ξεκινήσουν έναν διάλογο.

Έναν διάλογο και όχι ένα τελεσίγραφο.

Και είναι αυτό ακριβώς που φοβούνται».

Φυσικά, τίποτε από τα παραπάνω δεν συνέβη. Όλα αυτά ήταν παραμύθια της Χαλιμάς!

Απλά ήλθε ένα χειρότερο τελεσίγραφο και ο αγαπημένος της Τσίπρας έτρεξε να υπογράψει μερικά ακόμη μνημόνια, παραδίδοντας τη χώρα στους δανειστές και την Μακεδονία στους εκλεκτούς τους…

Μετά από όλα αυτά, για τον κ. Γαβρά υπάρχει μόνο ένας δρόμος: Να μην αποδεχθεί τα χρήματα του Παππά. Να αρνηθεί να στερήσει 630.000 ευρώ από τους Έλληνες, τους οποίους υποστηρίζει ότι συμπονά.

Και τελικά να μην μας προπαγανδίσει όλα αυτά που οδήγησαν την Ελλάδα στην μεγαλύτερη εθνική και οικονομική καταστροφή.

Διαφορετικά θα είναι συμμέτοχος στο έγκλημα.

Στο κάτω-κάτω, ας πάει να φτιάξει μια ταινία προπαγανδίζοντας τα έργα και τις ημέρες του Μαδούρο – που πληρώνει με ψευδονομίσματα! Κι’ αυτός φίλος του Τσίπρα, όπως και ο Βαρουφάκης, υπήρξε πάντα…

Θα βρει ο Γαβράς στο Καράκας άφθονο υλικό με πεινασμένους, με ασθενείς που χειρουργούνται σε νοσοκομεία χωρίς ρεύμα, με ουρές έξω από μαγαζιά με άδεια ράφια…

*Η κ. Σοφία Βούλτεψη είναι Βουλευτής Β' Αθηνών (Νότιος Τομέας), πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητική εκπρόσωπος, δημοσιογράφος)
https://www.liberal.gr/arthro/247757/apopsi/arthra/an-o-gabras-psachnetai-gia-to-epomeno-thriler-tou-as-paei-sti-benezouela.html