25 Σεπτεμβρίου 2019

Φαγωμάρα στον ΣΥΡΙΖΑ: «Όχι σε κόμμα σούπερ μάρκετ» λένε οι «53»

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναζητά μόνο τη νέα του πολιτική ταυτότητα αλλά και... καινούργιο όνομα.

Το διήμερο 27-28 Σεπτεμβρίου θα τεθεί επί τάπητος – μεταξύ άλλων – στην κεντρική επιτροπή του κόμματος η ανάγκη αλλαγής του ονόματος του ΣΥΡΙΖΑ ενώ θα υπάρξουν και εσωκομματικές συγκρούσεις με φόντο τον μετασχηματισμό του κόμματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δίπλα από τον ΣΥΡΙΖΑ θα προστεθεί ο προσδιορισμός «Πράσινη Αριστερά» ή «Πράσινη Συμμαχία».

Στην ΚΕ αναμένεται να υπάρξει σύγκρουση των εσωκομματικών τάσεων για μία σειρά θεμάτων και κυρίως για τον μετασχηματισμό και τη διεύρυνση του κόμματος.

Την ίδια στιγμή, οι «53» με ένα κείμενο-«μανιφέστο» που δημοσιεύεται στην κυριακάτικη εφημερίδα «Η εποχή», η οποία εκφράζει και τις απόψεις της Αριστερής Πτέρυγας του κόμματος, επιχειρούν να «οριοθετήσουν» τις αποφάσεις του Αλέξη Τσίπρα, μέσω ενυπόγραφου άρθρου του Πάνου Λάμπρου, μέλους της Πολιτικής Γραμματείας.

«Να βάλουμε φρένο σε φαινόμενα παραγοντισμού, προσωπικής πολιτικής, φαινόμενα που μας πλήγωσαν. Να αλλάξουμε λογικές -που δυστυχώς υπήρξαν- κλειστών γραφείων, έπαρσης, ενίοτε αλαζονείας.

Ναι, αυτά πρέπει να τα αλλάξουμε. Να κλείσουμε την πόρτα στο λαϊκισμό, τις κραυγές, τον δήθεν πολιτικό τσαμπουκά ορισμένων, που αναμφίβολα μας κόστισε και που ουδεμίαν σχέση με την αναγκαία μαχητικότητα, αλλά και με την κουλτούρα της ανανεωτικής και ριζοσπαστικής αριστεράς", αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο, «σκιαγραφώντας» συμπεριφορές όπως του Παύλου Πολάκη, ο οποίος αποτελεί ήδη από τα χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, "κόκκινο πανί" για τους "53", όπως κι έτεροι "προεδρικοί", σαν τον Νίκο Παππά.

Παραλλήλως, "χειρόφρενο" επιδιώκουν να τραβήξουν οι "53" στα σχέδια περί αλλαγής του ονόματος του ΣΥΡΙΖΑ γενικώς και στην κατεύθυνση της "προοδευτικής συμμαχίας", ειδικώς.

Εξ' ού και αναφέρεται:
1. "Δεν αλλάζουμε την κοινωνική και ταξική μας μεροληψία· την υπεράσπιση των εργασιακών, πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων· τις αρχές, το αξιακό και ιδεολογικό μας φορτίο· τη φυσιογνωμία και την ταυτότητα της ριζοσπαστικής αριστεράς· την αντικαπιταλιστική προοπτική και το στρατηγικό στόχο του σοσιαλισμού με ελευθερία και δημοκρατία· τη συμμετοχική διαδικασία, την αυτοπρόσωπη συμμετοχή των μελών που δημιουργεί τις προϋποθέσεις να μην γίνουν απλοί εκλέκτορες. Και φυσικά το όνομα μας: ΣΥΡΙΖΑ!"

2. "Το κόμμα μας -και ασφαλώς όχι "παράταξη”- είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι όποιες αναζητήσεις για αλλαγή ονόματος ή η συμπλήρωσή του για να… χωρέσει τους συμμάχους μπορεί να δημιουργήσει συγχύσεις. Για παράδειγμα το προτεινόμενο "ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία” ή Προοδευτική Παράταξη” παραπέμπει ευθέως σε συμμαχικό σχήμα και όχι σε ενιαίο πολιτικό οργανισμό, όπως ορθά αποφασίσαμε στο 1ο συνέδριό μας."

3. "Η σχηματοποίηση του ανοίγματος, μονοσήμαντα στην Προοδευτική Συμμαχία, είναι σοβαρό πολιτικό λάθος. Αν υιοθετηθεί μια τέτοια αντίληψη, είναι σαν να αγνοούμε την τεράστια δυναμική της νεολαίας, που ουδεμία σχέση έχει με ιστορικά πολιτικά εγχειρήματα (για παράδειγμα με το ΠΑΣΟΚ) και που προσέγγισαν τον ΣΥΡΙΖΑ για άλλους λόγους".

Προβληματισμός για τον e-syriza
"Παράσιτα" στη συζήτηση για την ψηφιακή πλατφόρμα του ΣΥΡΙΖΑ ( αναμένεται να είναι έτοιμη στις αρχές Οκτωβρίου) προκαλεί στο εσωτερικό του κόμματος η δυνατότητα για αποκλειστική εγγραφή των νέων μελών ηλεκτρονικά, χωρίς απαιτούμενη φυσική παρουσία.

Επ αυτού παρεμβαίνουν θέτοντας τον "όρο" της φυσικής παρουσίας οι "53":

"Τους ανθρώπους, που καλούμε να γίνουν μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, δεν τους θέλουμε εικονικούς μας φίλους, τους θέλουμε συμμέτοχους σε μια πορεία δύσβατη, αλλά ταυτόχρονα απελευθερωτική. Δεν θέλουμε ανθρώπους που δεν θα γνωρίσουμε ποτέ από κοντά. Η αυτοπρόσωπη, λοιπόν, παρουσία είναι ασφαλώς αναγκαία"

Όχι σε κόμμα σούπερ μάρκετ
Από το δεν θα γίνουμε κόμμα σούπα που είχε δηλώσει ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, άτυπος επικεφαλής τους, οι "53" τώρα διαλέγουν έτερη μεταφορά για να περιγράψουν τον κατα τους ίδιους κίνδυνο, να μετατραπεί ο ΣΥΡΙΖΑ σε κόμμα ιδεολογικού αχταρμά, μιλώντας για "σούπερ μάρκετ":

"Θα διατηρήσει την ταυτότητά του, τα φυσιογνωμικά του χαρακτηριστικά ή ο "νέος” ΣΥΡΙΖΑ, θα χωράει πολλές ταυτότητες, πολλές φυσιογνωμίες, κάτι σαν σούπερ μάρκετ, που διαθέτει τα πάντα;

Τρίτο: Θα ενισχυθεί ο ρόλος του μέλους ως προς τη συζήτηση και λήψη των αποφάσεων ή το νέο μοντέλο παραπέμπει στη λογική του μέλους – εκλέκτορα;".