Ο πρόεδρος της εταιρείας ζήτησε από τη διεθνή κοινότητα να αναλάβει δράση σε ότι αφορά τον αποκλεισμό που έχει επιβληθεί στα λιμάνια και τα διυλιστήρια
Η λιβυκή κρατική πετρελαϊκή εταιρεία NOC δεν είχε ενημερωθεί κι ούτε της είχαν ζητήσει την άποψη για την επίμαχη συμφωνία μεταξύ της Λιβύης και της Τουρκίας για τη δημιουργία κοινής οικονομικής ζώνης, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της NOC, Μουστάφα Σανάλα.
Η συμφωνία που υπογράφηκε τον περασμένο μήνα προβλέπει τη δημιουργία μίας κοινής οικονομικής ζώνης που θα εκτείνεται από τις νότιες ακτές της Τουρκίας έως τις βορειοανατολικές ακτές της Λιβύης.
Μιλώντας για τον αποκλεισμό που έχει επιβληθεί στα λιμάνια και τα διυλιστήρια, ο Σανάλα προειδοποίησε πως «εάν η διεθνής κοινότητα συνεχίσει να ανέχεται τον αποκλεισμό τούτο, τότε θα είναι συνυπεύθυνη για την κατάλυση του κράτους δικαίου στην εμπόλεμη χώρα. Κι αυτό σημαίνει περισσότερη διαφθορά, περισσότερο έγκλημα, περισσότερες αδικίες και περισσότερη φτώχεια».
Ο 10ημερος αποκλεισμός που έχει επιβληθεί είναι ο μακρότερος έως σήμερα, αναγκάζοντας πολλά διυλιστήρια και λιμένες της Λιβύης να κλείσουν, παράλληλα προκαλώντας καταβαράθρωση της παραγωγής από 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα στα 262.000. Ο Σανάλα πρόσθεσε πως σύντομα αυτή η παραγωγή θα μειωθεί έτι περαιτέρω, στα 72.000 βαρέλια, εάν συνεχισθεί ο αποκλεισμός.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός των μεγαλυτέρων λιμένων και κοιτασμάτων πετρελαίου, όμως δεν είναι άμεσα ορατό το πότε αυτό θα μπορεί να επιτευχθεί.
Ο Σανάλα δήλωσε πως στον λιμένα Ρας Λανούφ, εξαγώγιμο είναι μόλις το 30% των αποθεμάτων, ενώ στο Ες Σίντερ το 37%, λόγω και των ζημιών που έχει υποστεί εξαιτίας των μαχών τα τελευταία χρόνια. Κατά τον ίδιον, η NOC δίνει προτεραιότητα στην τροφοδοσία με αργό πετρέλαιο στο διυλιστήριο της Ζαουΐγια.
Ο αποκλεισμός είναι αποτέλεσμα της πίεσης που ασκεί στην κυβέρνηση της Τρίπολης ο στρατός του κυρίαρχου στις ανατολικές περιοχές της Λιβύης στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ. Η NOC υποστηρίζει πως ο αποκλεισμός διατάχθηκε από τις δυνάμεις του Χάφταρ, αν και υποστηρικτές του θέλουν να τον παρουσιάσουν ως απαίτηση της λαϊκής βούλησης.
Επίσης, ο Σανάλα επεσήμανε τους μεγάλους περιβαλλοντικούς κινδύνους και τα τεχνικά προβλήματα που κυοφορεί ο αποκλεισμός, με διάβρωση των αγωγών και διαρροές.