24 Ιανουαρίου 2022

ΦΑΝΤΑΖΜΑΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΧΑΝ ΣΟΒΑΡΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΚΟΒΟΥΝ ΒΟΛΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΜΑΞΙΑ😜😜Οδηγοί σε απόγνωση παρατούν τα οχήματά τους στην Αττική Οδό και πηδούν στον Προαστιακό για να γλιτώσουν από το χάος


Η αδιανόητη κατάσταση στην Αττική Οδό, για την οποία διατάχθηκε εισαγγελική παρέμβαση, προκαλεί πρωτοφανείς συνθήκες, το τελευταίο 24ωρο στους δρόμους

Στη δίνη της «Ελπίδας» στροβιλίζεται ολήκληρη η χώρα, με τα έντονα καιρικά φαινόμενα να δημιουργούν σκηνικό παράλυσης σε κεντρικούς οδικούς άξονες και τους οδηγούς να βρίκονται εγκλωβισμένοι επί ώρες στα οχήματά τους, βιώνοντας ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας.

Η αδιανόητη κατάσταση στην Αττική Οδό, για την οποία διατάχθηκε εισαγγελική παρέμβαση, προκαλεί πρωτοφανείς συνθήκες, το τελευταίο 24ωρο στους δρόμους.

Η δυσμενής αυτή κατάσταση δεν άργησε να κάνει τον γύρο των κοινωνικών δικτύων που πλημμύρισαν από σχόλια. Μάλιστα, χρήστης του Twitter περιγράφοντας τις στιγμές ταλαιπωρίας στην Αττική Οδό, έγραψε ότι οι οδηγοί έφτασαν στο σημείο να εγκαταλείψουν τα οχήματά τους και να μπουν στον Προαστιακό για να απεγκλωβιστούν από την κίνηση και να φύγουν από τον σταθμό της Κάντζας. 


Παρά τις σαφείς και έγκαιρες προειδοποιήσεις των μετεωρολόγων, ο κρατικός μηχανισμός (κυρίως δια της Πολιτικής Προστασίας), η Περιφέρεια Αττικής, οι δήμοι, αλλά και η απρονοησία πολιτών, που αψήφησαν τις συστάσεις για αποφυγή των μετακινήσεων, συνέβαλαν με τον τρόπο τους, τις αδυναμίες και τις καθυστερήσεις στο επικίνδυνο χάος, που προέκυψε από το πρωί της Δευτέρας στο οδικό δίκτυο.

Η εθνική οδός ουσιαστικά κόπηκε στα δύο, στα γνωστά σημεία και αυτή τη φορά (στο ύψος της Κηφισιάς και προς τα πάνω), οι κεντρικοί οδικού άξονες εμφανίζουν μία αδιανόητη εικόνα συμφόρησης, ενώ στο επιμέρους οδικό δίκτυο τα πράγματα -ειδικά στους δήμους της βόρειας Αθήνας- είναι εφιαλτικά. Ακόμα και στην Αττική Οδό, όπου αρχικά φαινόταν να υπάρχουν τα λιγότερα προβλήματα, σταδιακά η κατάσταση είναι χαοτική, με τον οδικό άξονα να γίνεται απροσπέλαστος, με ουρές χιλιομέτρων.

Η συνεργασία μεταξύ των φορέων ήταν μόνο στα χαρτιά, παρά τις συνεχείς συσκέψεις των προηγούμενων ημερών, ο κίνδυνος για το κέντρο της Αθήνας και τις γύρω περιοχές υποβαθμίστηκε, υπήρξε πλήρης αδυναμία υποστήριξης των μεγάλων οδικών αξόνων της πρωτεύουσας και ελλιπής προετοιμασία των δήμων υψηλής ευαλωτότητας, όπως ο Χολαργός ή η Αγία Παρασκευή, ο Γέρακας και άλλοι, με αποτέλεσμα ένα απέραντο φρακάρισμα.

Για την εθνική οδό ξέσπασε ήδη διαμάχη ανάμεσα στην Περιφέρεια Αττικής και τη Νέα Οδό. Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης απέδωσε ευθύνες στην εταιρεία που διαχειρίζεται την εθνική οδό, δηλώνοντας από νωρίς το πρωί πως έπρεπε να βγάλει μηχανήματα και να καθαρίσει τον εθνικό δρόμο, για να μην κοπεί η χώρα στα δύο. Είπε επίσης (μιλώντας στο Open) ότι η Νέα Οδός είχε δεσμευτεί στις συσκέψεις που έγιναν και με τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ότι η Αθηνών-Λαμίας θα έμενε ανοιχτή. Κατήγγειλ, δε, την εταιρεία Νέα Οδό, καθώς επέλεξε να εκτρέψει όλα τα βαρέα οχήματα και εκείνα που δεν έχουν αλυσίδες χωρίς προειδοποίηση, με αποτέλεσμα να έχουν μπλοκάρει όλοι οι αστικοί δρόμοι και τα μηχανήματα να μην μπορούν να κινηθούν, για να κρατήσουν ανοιχτούς τους δρόμους.

Ωστόσο, για μεγάλες λεωφόρους όπως η Μεσογείων, η Κηφισίας, η Κατεχάκη, η Μαραθώνος, η Συγγρού και άλλες ανάλογες, όπου τα προβλήματα έφτασαν στο βαθύ κόκκινο και την απελπισία, δεν ακολουθήθηκε κάποιο αποτελεσματικό σχέδιο. Είτε για την ενοικίαση και τη χρήση των μηχανημάτων, που θα επιφορτίζονταν με τον καθαρισμό των δρόμων αυτών, είτε με τον συντονισμό, την επάρκεια και τη σωστή επιλογή του χρόνου στο ρίξιμο του αλατιού στους δρόμους αυτούς. Με βάση κάποιους αρχικούς υπολογισμούς, η επιχειρησιακή ικανότητα ήταν εντελώς εκτός των αναγκών, αφού μέσα σε πέντε ώρες, καθαρίστηκαν μόλις 15 χιλιόμετρα από ένα δίκτυο εκατοντάδων χιλιομέτρων.