Toν υγρό τάφο του Boeing 777 της μοιραίας πτήσης MH370 στον Ινδικό Ωκεανό πιστεύει ότι εντόπισε ένας ειδικός στην αεροδιαστημική.
Συγκεκριμένα, ο εν λόγω ειδικός υποστηρίζει ότι εντόπισε το σημείο συντριβής
της πτήσης ΜΗ370 με τη βοήθεια προηγμένης τεχνολογίας ραδιοκυμάτων
υποστηρίζοντας ότι η περίεργη πορεία που ακολούθησε ο πιλότος, υποδεικνύει ότι
«τον ακολουθούσαν».
Η πτήση MH370 της Malaysian Airlines εξαφανίστηκε χωρίς κανένα ίχνος στις 8
Μαρτίου του 2014 ενώ εκτελούσε δρομολόγιο ρουτίνας από την Κουάλα Λουμπούρ της
Μαλαισίας προς το Πεκίνο.
To μοιραίο Boeing της Malaysia Airlines σε μια απογείωσή του από γαλλικό αεροδρόμιο το 2011 / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia
Η τετραετής διεθνής έρευνα κόστους 200 εκατ. δολαρίων, που «χτένισε» έκταση
άνω των 120.000 τ.χλμ. στον Ινδικό Ωκεανό, απέβη άκαρπη και το αεροσκάφος δεν
έχει ακόμη βρεθεί. Αλλά ο Βρετανός μηχανικός αεροδιαστημικής, Ρίτσαρντ
Γκόντφρι, πιστεύει ότι το Boeing 777 -200ER έπεσε στον ωκεανό σε απόσταση
1.993 χλμ. Δυτικά του Περθ της Αυστραλίας και βρίσκεται στο βυθό σε βάθος
τεσσάρων χιλιομέτρων.
Ασυνήθιστα μοτίβα στην πτήση ΜΗ370
Χρησιμοποιώντας ανάλυση του Weak Signal Propagation Reporter, ο Γκόντφρι
κατέγραψε τις διαταραχές που προκάλεσε το αεροπλάνο σε ραδιοσυχνότητες σε όλο
τον κόσμο για να αποκαλύψει την τελική του διαδρομή - δημιουργώντας ίσως την
πιο ακριβή εκτίμηση για το πού βρίσκονται τα συντρίμμια της MH370 μέχρι
σήμερα. Ο ίδιος διεπίστωσε ασυνήθιστα μοτίβα στο ταξίδι του αεροσκάφους,
μεταξύ των οποίων και στροφές 360 μοιρών πάνω από τον Ινδικό ωκεανό, πράγμα
που όπως λέει, υποστηρίζει τη θεωρία ότι ο πιλότος Ζαχάρι Αμάντ Σαχ έβγαλε
εσκεμμένα εκτός πορείας το Boeing.
«Όλοι υπέθεταν μέχρι τώρα ότι το αεροσκάφος ακολούθησε ευθεία πορεία κι ίσως
ήταν στον αυτόματο πιλότο. Εγώ πιστεύω ότι η ΜΗ370 ήταν υπό τον έλεγχο του
πιλότου καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης», είπε ο Γκόντφρι. Τρεις ώρες μετά την
απογείωση το αεροσκάφος άρχισε ένα ασυνήθιστο μοτίβο, που κράτησε επί περίπου
20 λεπτά, όπως όταν κάνει κύκλους σε συγκεκριμένο εναέριο χώρο εν αναμονή της
έγκρισης για την έναρξη της διαδικασίας προσγείωσης.
Ο Βρετανός ειδικός θεωρεί ότι το μοτίβο αυτό ίσως σημαίνει ότι ο πιλότος
σταμάτησε για να έλθει σε επαφή με τις Αρχές της Μαλαισίας – αν και είχε
διακοπή η επαφή αυτή 38 λεπτά μετά την απογείωση -. «Μου φαίνεται περίεργο, να
κάνεις τέτοιους κύκλους αν προσπαθείς να εξαφανίσεις ένα αεροσκάφος στο πιο
απόμερο τμήμα του νότιου Ινδικού Ωκεανού. Ίσως επικοινωνούσε [ο πιλότος] με
την κυβέρνηση της Μαλαισίας, ίσως να έλεγχε αν τον ακολουθούσαν. Μπορεί, πάλι,
να ήθελε απλά χρόνο να σκεφτεί. Ελπίζω, αν υπήρξε κάποια επαφή με τις Αρχές
της Μαλαισίας, να είναι πρόθυμες να μιλήσουν μετά από οκτώ χρόνια».
Τρομακτικό σενάριο
Ο Γκόντφρι εντόπισε στο χάρτη 160 σημεία διαταραχών στις ραδιοσυχνότητες πάνω
από τον Ινδικό Ωκεανό, λέγοντας ότι μόνον ένα άλλο αεροσκάφος πετούσε στην
περιοχή τη μοιραία νύχτα, αλλά σε απόσταση μιας ώρας, πράγμα που σημαίνει ότι
τις διαταραχές προκάλεσε πιθανότητα η MH370. «Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει
λόγος να μη σχεδιάζουμε μια νέα έρευνα», δήλωσε χθες ο ίδιος στο Αυστραλιανό
δίκτυο Channel 9. Εξήγησε ότι μπορεί να περιορίσει την περιοχή ερεύνης σε μια
ζώνη μόλις 300 τ.χλμ. η οποία θα μπορούσε σε διάστημα λίγων εβδομάδων να
ερευνηθεί. Η ζώνη αυτή περιλαμβάνει και κάποια σημεία που ήδη ελέγχθηκαν και
άλλα που δεν περιλήφθηκαν στην αρχική έρευνα. «Όταν ερευνάς μια περιοχή
120.000 τ.χλμ. έχεις μία μόνον ευκαιρία να περάσεις από κάθε σημείο, αλλά όταν
η περιοχή περιορίζεται στα 300 τ.χλμ. μπορείς να περάσεις πολλές φορές και υπό
διαφορετικές γωνίες, άρα είναι πιθανό να βρεθεί το αεροσκάφος», τόνισε.
Tο σημείο όπου ο Βρετανός ειδικός θεωρεί ότι συνετρίβη η MH370 σε απόσταση 1.993 χλμ δυτικά του Περθ της Αυστραλίας στο νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Ο Πίτερ Φόλεϊ, ήταν επικεφαλής των ερευνών για την MH370 του Αυστραλιανού
Γραφείου Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB) την εποχή εκείνη. Ερωτηθείς αν το
πιθανότερο σενάριο είναι ο πιλότος να ευθύνεται για τη σκόπιμη κατάρριψη του
αεροσκάφους και για μαζική δολοφονία, απάντησε: «Ναι, μακράν [το πιθανότερο
σενάριο]. Είναι τρομακτικό». Ωστόσο, ο ίδιος είπε ότι θα πρέπει να εξεταστούν
πιο εξονυχιστικά ορισμένα από τα συμπεράσματα του Γκόντφρι.
Θα γίνει νέα διεθνής έρευνα για την MH370;
Το ATSB χαρακτήρισε «αξιόπιστο» τον Βρετανό ειδικό, αλλά δεν έχει ξεκινήσει
νέα έρευνα για την ΜΗ370. Ανώτερο στέλεχός του, ο Επίτροπος Άνγκους Μίτσελ,
υπογράμμισε ότι η απόφαση για νέα έρευνα εναπόκειται στην κυβέρνηση της
Μαλαισίας και ότι η υπηρεσία του δεν γνωρίζει να έχει υποβάλει σχετικό αίτημα
στην Αυστραλία η Κουάλα Λουμπούρ.
Ο Γκόντφρι είπε ότι έχει δώσει τα πορίσματά του στις μαλαισιανές Αρχές, οι
οποίες τον ευχαρίστησαν, αλλά του είπαν ότι είναι «πολύ απασχολημένες». «Αν
αποδειχθεί ότι ο πιλότος ευθυνόταν καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ίσως βρεθούν
αντιμέτωπες με αγωγές και τη διεκδίκηση πολλών εκατομμυρίων. Ίσως ελπίζουν
λοιπόν ότι το θέμα απλώς θα ξεφουσκώσει», σχολίασε ο Βρετανός ειδικός.
ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΚΑΪΣΕΡΛΙΔΗΣ
iefimerida.gr