[Αγγλία Γερμανία συζητάνε «ουρονοκατέβατο φόρο» (windfall tax) για τα ουρανοκατέβατα κέρδη των εταιριών ενέργειας, εμείς εδώ ΜΟΥΓΓΑ!! Ενώ φορολόγησαν με 90% τα υπερκέρδη των εταιριών ηλεκτρικής ενέργειας για τον Βαρδινογιάννη ΜΟΥΓΓΑ! Και ΟΚ η ΝΔ κατανοητό... είναι μαλ@κες και προστατεύουν Βαρδή για να τους πηδάει και να στηρίζει Τσίπρα... αλλά ούτε οι αριστεροί του ΣΥΡΙΖΑ δε λένε κουβέντα:
Καθαρά κέρδη β τριμήνου πάνω από 1 δις σε 3 μήνες για τα διυλιστήρια την περίοδο που η βενζίνη έκανε 2,30!!!! Τότε μας λέγαν ότι φταίει το ακριβό δολάριο.... τώρα βλέπουμε τι έφταιγε!!
Μοτορ Οιλ 488 εκατ. ευρώ κέρδη β ΤΡΙΜΗΝΟΥ από 56 εκατ. πέρσι
ΕΛΠΕ 526 εκατ. ευρώ έναντι 54 πέρσι.
ΣΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΞΑΝΑΛΕΩ
Μάλιστα τα ΕΛΠΕ πέτυχαν 500 εκ κέρδη με μείωση πωλήσεων 16%.
Έφαγαν όλο το Fuel Pass Ι και ΙΙ του κράτους οι ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ κι άλλα τόσα απ' τους πολίτες και κουβέντα κανείς για τα υπερκέρδη. ΟΥΤΕ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΞΑΝΑΛΕΩ!]
Πενταπλάσια κέρδη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, εμφάνισε η Motor Oil το πρώτο εξάμηνο του 2022. Θυμίζουμε ότι πριν από λιγότερο από μία εβδομάδα, τα ΕΛ.ΠΕ. είχαν ανακοινώσει 10πλάσια κέρδη για το β' τρίμηνο, γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι οι όμιλοι διύλισης κάνουν πάρτι κερδοφορίας, την ώρα που η πλειοψηφία των νοικοκυριών έχει «γονατίσει», αδυνατώντας να ανταποκριθεί στο ράλι των τιμών στα καύσιμα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν για τη Motor Oil, σε επίπεδο εξαμήνου, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε 932 εκατ. ευρώ έναντι 251 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 686 εκατ. ευρώ από 121 εκατ. ευρώ πέρυσι και ο κύκλος εργασιών σχεδόν διπλασιάστηκε ανερχόμενος σε 7,9 δισ. ευρώ (90%) εξαιτίας του συνδυασμού αύξησης των τιμών των προϊόντων και του όγκου πωλήσεων.
Όπως προκύπτει από την οικονομική έκθεση, η άνοδος της κερδοφορίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στον συνδυασμό της βελτίωσης των περιθωρίων και της ανόδου της κατανάλωσης καυσίμων τόσο στην εσωτερική όσο και στην διεθνή αγορά (αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα).
Σε επίπεδο τριμήνου, τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 614 εκατ. ευρώ από 122 εκατ. ευρώ πέρυσι και τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 488 εκατ. ευρώ από 56 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σε προσαρμοσμένη βάση τα λειτουργικά κέρδη τριμήνου ήταν 509 εκατ. ευρώ από 93 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Στην εξέλιξη του κύκλου εργασιών του Ομίλου συνέβαλε η αύξηση του ενοποιημένου όγκου πωλήσεων κατά 3,27% (από ΜΤ 7.213.211 σε ΜΤ 7.449.275) σε συνδυασμό με τον αυξημένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 83,03% περίπου σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου του 2021 και η ενδυνάμωση του δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 9,29% δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο Η.Π.Α. (μέση ισοτιμία Α ’εξαμήνου 2022: 1€ = 1,0934 USD έναντι 1€ =1,2053 USD το Α’ εξάμηνο 2021).
Επιπρόσθετα, στην αύξηση του κύκλου εργασιών του Ομίλου συνέβαλε και η αύξηση των εσόδων από παροχή υπηρεσιών (κατά 146,10%) το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά δραστηριότητες του Ομίλου της MOTOR OIL RENEWABLE ENERGY MAE, της NRG Α.Ε, της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες. Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το Α’ εξάμηνο 2022 σε 79,38% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 80,41% την αντίστοιχη περίοδο του 2021 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 85,01% το ‘Α εξάμηνο 2022 έναντι 81,94% το Ά εξάμηνο 2021).
Ο κύκλος εργασιών της Εταιρίας διαμορφώθηκε το Α’ εξάμηνο 2022 σε Ευρώ 5.800,9 εκατ. έναντι Ευρώ 2.836,7 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 104,50%. Στην εξέλιξη του κύκλου εργασιών της Εταιρίας συνέβαλαν οι ίδιες παράμετροι που διαμόρφωσαν την εξέλιξη του κύκλου εργασιών του Ομίλου και οι οποίες έχουν ήδη αναφερθεί.
Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων της Εταιρίας διαφαίνεται ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Διυλιστηρίου (οι πωλήσεις εξωτερικού συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας ανήλθαν το Α’ εξάμηνο 2022 στο 85,49% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 87,09% την αντίστοιχη περίοδο του 2021) καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε το Α’ εξάμηνο 2022 σε 95,85% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 91,45% το Α’ εξάμηνο του 2021).
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω εξελίξεων σε επίπεδο Μικτού Κέρδους και Λειτουργικών Εξόδων και Εσόδων, τα Κέρδη προ Τόκων, Αποσβέσεων και Φόρων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν το Α’ εξάμηνο 2022 σε Ευρώ 932.128 χιλ. από Ευρώ 250.858 χιλ. την αντίστοιχη ενδιάμεση περίοδο του 2021 (αύξηση 271,58%) και της Εταιρίας σε Ευρώ 796.656 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2022 από Ευρώ 171.440 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2021 (αύξηση 364,69%)
Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν το Α’ εξάμηνο 2022 σε Ευρώ 872.221 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 152.617 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2021. Τα κέρδη προ Φόρων της Εταιρίας διαμορφώθηκαν το Α’ εξάμηνο 2022 σε Ευρώ 763.822 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 135.685 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2021.
Τα κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου διαμορφώθηκαν το Α’ εξάμηνο 2022 σε Ευρώ 685.410 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 121.117 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2021. Τα κέρδη μετά από Φόρους της Εταιρίας διαμορφώθηκαν το Α’ εξάμηνο 2022 σε Ευρώ 592.996 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 103.514 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2021.
Θυμίζω και την είδηση της περασμένης εβδομάδας για τα ΕΛΠΕ:
10πλάσια καθαρά κέρδη τριμήνου για τα ΕΛΠΕ
Τα αποτελέσματα του β' τριμήνου επιβεβαιώνουν πλήρως τις εκτιμήσεις για ιλιγγιώδη ουρανοκατέβατα κέρδη στα ελληνικά διυλιστήρια από το ράλι του πετρελαίου και τα τεράστια περιθώρια διύλισης ● Παρά τον μειωμένο όγκο πωλήσεων, τα έσοδα αυξήθηκαν +78% στα 3,9 δισ. και τα λειτουργικά κέρδη στα 738 εκατ. ευρώ.
Δυσθεώρητα λειτουργικά κέρδη καταγράφονται στα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο 2022 που ανακοίνωσε η «Ελληνικά Πετρέλαια Συμμετοχών Α.Ε.», επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τα όσα γράφαμε στις 29 Ιουλίου στην «Εφ.Συν.» για ουρανοκατέβατα κέρδη πολλών δισ. ευρώ στα ελληνικά διυλιστήρια.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των ΕΛΠΕ, παρά τον μειωμένο όγκο πωλήσεων διυλισμένων προϊόντων (-16% στο β’ τρίμηνο, στους 3.418 χιλ. Μ.Τ.) οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 78% στα 3,974 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 738 εκατ. ευρώ (έναντι 133 πέρσι) με τα καθαρά κέρδη τριμήνου στα 526 εκατ. ευρώ (έναντι 54 πέρσι), σχεδόν 10 φορές μεγαλύτερα.
Αντίστοιχα στο πρώτο εξάμηνο 2022 πουλήθηκαν 6.710 χιλ. Μ.Τ. διυλισμένων προϊόντων (-10%) με έσοδα αυξημένα +71% στα 6,777 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στα 1.239 εκατ. ευρώ (έναντι 391 πέρσι) με τα καθαρά κέρδη στα 872 εκατ. ευρώ (έναντι 206 πέρσι), καθώς σύμφωνα με την εταιρεία «ευνοήθηκαν από την επίδραση των υψηλών διεθνών τιμών του πετρελαίου και της ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου στην αποτίμηση των σταθερών αποθεμάτων που τηρούνται».
Η εταιρεία στο σημείωμά της αποδίδει τα λειτουργικά αποτελέσματα σε ισχυρά περιθώρια διύλισης, υψηλή συνεισφορά εξαγωγών και αυξημένη τουριστική κίνηση -σημειώστε πάντως ότι θα ήταν… αυξημένα κατά 164 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο εάν λειτουργούσε η μονάδα στην Ελευσίνα στην οποία σημειώθηκε βλάβη και έμεινε εκτός παραγωγής σχεδόν 5 μήνες. Οι επενδυτικές δαπάνες έφτασαν τα 136 εκατ., κυρίως λόγω των εργασιών συντήρησης στα διυλιστήρια Ελευσίνας και Ασπροπύργου καθώς και της εξαγοράς του κτιρίου που εδρεύουν τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου. Με όλα αυτά η παραγωγή των διυλιστηρίων στο τρίμηνο δεν ξεπέρασε τους 3,2 εκατ. τόνους.
Τέτοια κέρδη συνδυάστηκαν με σημαντικές επενδύσεις σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας. Μέσα το β’ τρίμηνο 2022 λειτούργησε πλήρως το φωτοβολταϊκό πάρκο 204MW στην Κοζάνη, ενώ τον Ιούλιο η εγκατεστημένη ισχύς σε ΑΠΕ αυξήθηκε στα 340MW μετά την εξαγορά 55MW αιολικών πάρκων σε λειτουργία στη Μάνη. Στόχος είναι η σταδιακή ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου εν λειτουργία σε 1GW μεσοπρόθεσμα και άνω των 2GW έως το 2030.
Σε ό,τι αφορά τα περιθώρια διύλισης, στο β’ τρίμηνο 2022 διαμορφώθηκαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα με την εταιρεία να την αποδίδει κυρίως στην ισχυρή ζήτηση σε ντίζελ και βενζίνες, σημειώνοντας ότι τα διεθνή περιθώρια αναφοράς Hydrocracking και FCC διαμορφώθηκαν στο β' τρίμηνο στα 18,2 δολάρια/βαρέλι και 21,4 δολάρια/βαρέλι αντιστοίχως, ενώ το περιθώριο του συστήματος διυλιστηρίων του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 26,5 δολάρια/βαρέλι. Πάντως από την παρουσίαση των αναλυτικών οικονομικών μεγεθών που είχαμε την ευκαιρία να μελετήσουμε, αποκαλύπτονται ουρανοκατέβατα κέρδη... 486 εκατ. ευρώ (μέσα σε 91 ημέρες) μόνο από τα αυξημένα περιθώρια διύλισης, μεγάλο μέρος των οποίων προφανώς οφείλει να επιστρέψει μέσω έκτακτης φορολογίας στους καταναλωτές που στηρίζουν... ανιδιοτελώς τέτοια μεγέθη κερδοφορίας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η συνολική εγχώρια ζήτηση για καύσιμα κίνησης ήταν 2% υψηλότερη (1,5 εκατ. Μ.Τ.), ενώ η κατανάλωση καυσίμων κίνησης αυξήθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση το B' τρίμηνο του 2022 λόγω της αυξημένης οικονομικής δραστηριότητας και του τουρισμού. Η κατανάλωση αεροπορικών καυσίμων σχεδόν τριπλασιάστηκε, ενώ η κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων αυξήθηκε +13%.

■ Την προσεχή Τρίτη 30 Αυγούστου ανακοινώνει αποτελέσματα β' τριμήνου η Motor Oil.