21 Φεβρουαρίου 2023

Market Pass: Δέκα αιτήσεις το δευτερόλεπτο - Όσα πρέπει να προσέξετε


175.000 αιτήσεις έχουν ήδη υποβληθεί - Αύριο το σύστημα ανοίγει για όλα τα ΑΦΜ - Δείτε σε πίνακες τη διαδικασία

Με καταιγιστικούς ρυθμούς ξεκίνησε υποβολή αιτήσεων Market Pass που μέχρι πριν καν τις 10 το πρωί έφταναν ήδη στις 50.000 –και ενώ σήμερα επιτρέπονται αιτήσεις μόνον για όσους έχουν ΑΦΜ που λήγει σε 1,2,3 ή 4.

Αύριο το σύστημα ανοίγει για όλους. Ωστόσο οι δικαιούχοι πρέπει να αποφύγουν να κάνουν λάθη από βιασύνη. Και, κυρίως, λάθη που μετά δεν διορθώνονται!

Για τον λόγο αυτό, πρέπει να μη βιαστούν να δηλώσουν ότι θα εισπράξουν την επιδότηση με τη μορφή άυλης ψηφιακής κάρτας, όσοι δεν ξέρουν ή δεν είναι βέβαιοι ότι διαθέτουν (οι ίδιοι κάποιος οικείος τους τουλάχιστον κατόπιν συνεννόησης) smartphone που να υποστηρίζει την λειτουργία ανέπαφων πληρωμών NFC.



Αν δεν γνωρίζουν τι ακριβώς κάνει αυτή λειτουργία, ή αν έχουν ένα απλό κινητό με πλήκτρα, πρέπει να σκεφτούν πολύ πριν επιλέξουν άυλη κάρτα. Και είναι ίσως προτιμώτερο να προτιμήσουν κατάθεση σε ΙΒΑΝ για να μη χάσουν και αυτά που δικαιούνται.

Τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών ανακοίνωσαν ότι από σήμερα το πρωί βρίσκεται σε λειτουργία, μέσω του vouchers.gov.gr, το Market Pass.

Και εξέδωσαν οδηγό όπου επισημαίνονται τα πιο βασικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες.

Εκεί, μεταξύ άλλων, αναφέρονται και τα εξής:



H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή. Ο πολίτης εισέρχεται στο Market Pass χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet είτε απευθείας μέσω του vouchers.gov.gr, είτε από το gov.gr, στην ενότητα «Περιουσία και φορολογία» και την υποενότητα «Επιδοτήσεις πολιτών». Ταυτόχρονα, υπάρχει η δυνατότητα υποβολής της αίτησης μέσω ΚΕΠ. Όλα τα στοιχεία του πολίτη αντλούνται αυτόματα, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Μπορώ να διορθώσω την αίτηση που έχω υποβάλει;



Nαι, διορθώσεις γίνονται δεκτές μέχρι την 2α Μαΐου 2023. Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή τρόπου καταβολής της ενίσχυσης, παρά μόνο η διόρθωση των στοιχείων (π.χ. λάθος IBAN). Συνεπώς, δεν υπάρχει τρόπος να ακυρωθεί η επιλογή άυλης κάρτας και τότε πρέπει να βρεθεί τρόπος εξαργύρωσης μέσω smartphone (πχ από κάποιο οικείο πρόσωπο εμπιστοσύνης) .

Πότε γίνεται η καταβολή του ποσού;

Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την έκδοση άυλης ψηφιακής κάρτας θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:

3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο
3 Απριλίου για τον μήνα Απρίλιο

3 Μαΐου για τον μήνα Μάιο
3 Ιουνίου για τον μήνα Ιούνιο και
3 Ιουλίου για τον μήνα Ιούλιο.

Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:

3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο και
3 Μαΐου για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο.

Και στις δύο περιπτώσεις πάντως, οι δικαιούχοι μπορεί να δουν την πίστωση να εμφανίζεται 2-3 εργάσιμες μέρες μετά, δηλαδή πχ στις 5 ή 6 του μηνός, αντί στις 3 που θα γίνει πίστωση από το υπουργείο Οικονομικών.