[Εν τω μεταξύ άρχισαν ουρλιαχτά ΣΥΡΙΖΑίων για τη Hellenic train, ενώ τη ρύθμιση της κυκλοφοριας την έχει ο κρατικός ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης είναι υπάλληλος του ΟΣΕ. Στο ΟΡΕΝ Καμπουράκης κι ο άλλος ούρλιαζαν για τη Hellenic Train ότι δεν έχει βγάλει ανακοίνωση κ.λπ 🤦♂️🤦♂️]
Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες
σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της
Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ
της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό
τρένο 63503.
Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα
φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο
τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή
καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το
εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική
γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του
Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο
φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από
αυτόν της Λάρισας)».
Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας,
φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς
αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το
επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει
εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο
δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό
Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ
έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ
σταθμάρχη και μηχανοδηγών.
Ο σταθμάρχης
Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν
ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον
οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και
πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια
διαδικασία.
Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των
σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της
Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της
κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.
Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση
που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει
την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους
μηχανοδηγούς.
Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και
πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η
οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης
λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.
Σταθμάρχης Λάρισας: Έδωσα εντολή για αλλαγή της τροχιάς αλλά το σύστημα δεν υπάκουσε
Τι δήλωσε στην κατάθεσή του ο 60χρονος σταθμάρχης ο οποίος έχει συλληφθεί
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, ο 60χρονος συλληφθείς σταθμάρχης της
Λάρισας, στην πολύωρη κατάθεσή του ανέφερε ότι έδωσε εντολή για αλλαγή στην
τροχιά αλλά το σύστημα δεν υπάκουσε.
Όπως ανέφερε ο ρεπόρτερ του Σκάι, Θεοδόσης Πάνου, όλα θα ξεκαθαρίσουν
όταν φτάσουν στα χέρια των αρχών που ερευνούν την τραγωδία οι
καταγεγραμμένες συνομιλίες στα κρίσιμα λεπτά πριν από την στιγμή της
σύγκρουσης.
Νωρίτερα ο σταθμάρχης είχε συλληφθεί, με τις κύριες ευθύνες να
επιρρίπτονται σε αυτόν για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα
Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη
δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Οι καταθέσεις των επιζώντων, ωστόσο, και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν
περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.
Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Trains και δύο
προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων.
Αυτό που κυρίως ερευνάται είναι, εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μία
σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα,
καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική
αμαξοστοιχία.
