Προσφορές που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της αγοράς κατατέθηκαν για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ και έπεται το σχήμα που συμμετέχει η Μυτιληναίος με 3,106 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών. Τα σχήματα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό είναι τα εξής:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
- Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO,
- B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
- Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
- Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
- Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERNEUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.
Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει με τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι ανωτέρω προεπιλεγέντες επενδυτές θα ενημερωθούν για την πρόοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η διαδικασία χθες προχώρησε χωρίς την κατάθεση ενστάσεων για τον διαγωνισμό, καθώς χθες έληξε η προθεσμία κατά την οποία οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να καταθέσουν ενστάσεις για το διαγωνισμό.
Στόχος είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί πριν τον Οκτώβριο του 2024 όπου λήγει η υφιστάμενη σύμβαση που έχει υπογράψει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Σε περίπτωση που δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες στο τραπέζι βρίσκεται η παράταση της υφιστάμενης σύμβασης, ενώ υπενθυμίζεται πως μετά την υπογραφή της σύμβασης, αυτή πρέπει να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση του τιμήματος των προσφορών διαδραμάτισαν τρεις λόγοι. Πρώτον, οι επεκτάσεις που έχουν δρομολογηθεί, δεύτερον το γεγονός πως η κίνηση στην Αττική Οδό έχει αυξηθεί στα προ πανδημίας επίπεδα και τέλος το αντίτιμο των διοδίων.
Η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως τα διόδια θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση, από 2,8 ευρώ σήμερα, για την πρώτη πενταετία. Μετά όμως από την παρέλευση του ανωτέρου χρονικού διαστήματος θα γίνει αναπροσαρμογή του κόστους, εφόσον κατατεθούν στοιχεία που να δικαιολογούν την ανατίμηση.
Νικόλας Ταμπακόπουλος
liberal.gr