Η πιο σύγχρονη γραμμή της Αθήνας θα είναι η νέα που θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, και θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά.
Συνεχίζεται το ταξίδι των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηραγγών (TBM) κάτω από το έδαφος της Αθήνας για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας.
Ο Μετροπόντικας «Αθηνά» που ξεκίνησε από την Κατεχάκη έχει αφήσει πίσω του τον σταθμό «Ζωγράφου», οδεύοντας προς Ιλίσια, ενώ ο δεύτερος Μετροπόντικας, «Νίκη», με αφετηρία το «Άλσος Βεΐκου» κατευθύνεται στον δεύτερο κατά σειρά σταθμό, το «Γαλάτσι».
Τα δύο μηχανήματα TBM εκτιμάται ότι θα συναντηθούν το 2026 στον Ευαγγελισμό, όπου και θα αποσυναρμολογηθούν, καθώς θα έχουν ολοκληρώσει τη διάνοιξη της Γραμμής 4, μήκους 12,5 χλμ.
Η Γραμμή 4 θα προσθέσει 15 νέους σταθμούς, που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.
Τι θα δούμε για πρώτη φορά στο Μετρό της Αθήνας;
Τα εγκαίνια της Γραμμής 4 θα ανοίξουν ένα νέο κεφάλαιο για το Μετρό της Αθήνας, μιας και θα υιοθετήσει μοναδικά -για τα δεδομένα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας- συστήματα, τα οποία εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά στη χώρα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για τους συρμούς δίχως οδηγό (driverless), όπως και για τις αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, που θα αποτρέπουν τις πτώσεις στις ράγες.
Επιπλέον παρθενική παρουσία στο Μετρό της Αθήνας θα κάνει και το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών τεχνολογίας CBTC (Communications-Based Train Control). To τελευταίο επιτρέπει σε κάθε συρμό να εκπέμπει και να προσδιορίζει συνεχώς την ακριβή θέση του στην Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (Zone Controller).
Εν συνεχεία, η μονάδα ελέγχει, καθορίζει και εφαρμόζει τις αποστάσεις για κάθε επόμενο συρμό. Πρόκειται επομένως για ένα σύστημα που τροφοδοτείται και ελέγχει την ασφαλή ροή των συρμών μέσα από αλλεπάλληλες, διαδοχικές και σε πραγματικό χρόνο ενημερώσεις.
Πότε θα είναι έτοιμη η Γραμμή 4 -Τι θα ακολουθήσει
Η λειτουργία της Γραμμής 4 του Μετρό είναι προγραμματισμένη για το 2030 αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο έργο Μετρό που εξετάζεται να ακολουθήσει αμέσως μετά το «Άλσος Βεϊκου-Γουδή» της Γραμμής 4, είναι η κατασκευή του τμήματος της το οποίο θα διατρέχει τη Λεωφόρο Κηφισίας.
Αυτή θα προσθέσει σταθμούς στα σημεία «Φάρος», «Φιλοθέη», «Σίδερα», «Ολυμπιακό Στάδιο», «Παράδεισος», «ΟΤΕ» και «Μαρούσι», ενώ εφόσον εξασφαλισθούν τα απαραίτητα κεφάλαια θα υπάρχουν σταθμοί σε Πεύκη και Λυκόβρυση.
Δεν αποκλείεται, βέβαια, να δοθεί προτεραιότητα σε κάποια άλλη επέκταση, εφόσον στοιχειοθετηθεί σκοπιμότητα και διαπιστωθεί ότι είναι οικονομικά πιο εφικτή.
Προσώρας το βλέμμα είναι στραμμένο στο Α' τμήμα της Γραμμής 4, στην επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, που βρίσκεται σε διαγωνιστική φάση, αλλά και στην εύρεση χρηματοδότησης για την παραλαβή νέων συρμών.
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ
carandmotor.gr