07 Ιουνίου 2011

Η Apple "πετάει στα σύννεφα" με τη νέα υπηρεσία iCloud που κάνει πιο εύκολη τη ζωή των χρηστών

Το "ιστορικό αφεντικό" της Apple Στιβ Τζομπς διέκοψε την ιατρική άδειά του για να παρουσιάσει αυτοπροσώπως, όπως συνηθίζει σε κάθε σημαντική στιγμή για την εταιρία, τη νέα και πολυαναμενόμενη δωρεάν υπηρεσία "υπολογιστικού νέφους" iCloud. Η υπηρεσία αποθηκεύει, συγχρονίζει και συντονίζει ασύρματα το ψηφιακό περιεχόμενο (μουσική, φωτογραφίες, ηλεκτρονικά βιβλία, επαφές κλπ) των χρηστών, ώστε να τα μεταφέρουν πια ευκολότερα μεταξύ των διαφόρων ηλεκτρονικών συσκευών τους ("έξυπνο" κινητό, υπολογιστής-ταμπλέτα, φορητός και επιτραπέζιος Η/Υ, κ.α.). Δεν θα χρειάζεται, έτσι, πλέον ο χρήστης κάποιο καλώδιο για να μεταφέρει τα αρχεία του από τη μια συσκευή στην άλλη.

Για παράδειγμα, με τη νέα υπηρεσία, μια αλλαγή σε μια συσκευή (στο ημερολόγιο, στις επαφές, στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.α.) θα μεταφέρεται αυτομάτως σε όλες τις άλλες συσκευές. Όποιος χρήστης αγοράζει μια εφαρμογή, ένα ηλεκτρονικό βιβλίο ή ένα ψηφιακό τραγούδι για μια συσκευή, θα μπορεί να το αναπαράγει αυτόματα και στις άλλες συσκευές Apple που διαθέτει. Επίσης, τα "αγαπημένα" από μια συσκευή θα μεταφέρονται και στις άλλες, ενώ ο χρήστης δεν θα έχει άγχος πια να συγχρονίζει ο ίδιος το ψηφιακό περιεχόμενό του (φωτογραφίες, βίντεο, τραγούδια κ.α.) μεταξύ των συσκευών του.

Ο Τζομπς, που χαρακτήρισε το iCloud "σκληρό δίσκο στον ουρανό", τόνισε ότι η νέα υπηρεσία «μετακινεί το επίκεντρο της ψηφιακής ζωής σας στο (υπολογιστικό) νέφος» και πρόσθεσε ότι με τον τρόπο αυτό «ο προσωπικός υπολογιστής υποβιβάζεται απλώς σε μια συσκευή», με τελικό στόχο ένα «μετα-PC κόσμο» όπου «το κάθε τι συμβαίνει αυτόματα».

Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple αποκτά και μια "έκδοση στο νέφος" με την ονομασία iTunes Match, με κόστος 25 δολαρίων το χρόνο, η οποία αφορά την μουσική που ο χρήστης δεν έχει αγοράσει μέσω του iTunes, αλλά διαθέτει στην προσωπική μουσική συλλογή του. Η υπηρεσία θα ελέγχει το σκληρό δίσκο του χρήστη και αυτόματα θα "ανεβάζει" στο "νέφος" όποια τραγούδια βρίσκει, καθιστώντας τα, έτσι, διαθέσιμα online για οποιαδήποτε άλλη συσκευή.

Η νέα αυτή υπηρεσία θα ανταγωνίζεται ανάλογες πρωτοβουλίες της Amazon και της Google, που επίσης έχουν παρουσιάσει υπηρεσίες αποθήκευσης μουσικής στο "νέφος". Σε αυτές όμως οι χρήστες θα πρέπει οι ίδιοι να "φορτώσουν" τα τραγούδια τους, χωρίς η διαδικασία να είναι αυτοματοποιημένη, πράγμα που -προς το παρόν τουλάχιστον- δίνει μια υπεροχή στο iCloud της Apple.

Εξάλλου, η Apple ανακοίνωσε τη νέα αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος iOS για τις συσκευές iPhone, iPad και iPod Touch. Μεταξύ άλλων, το νέο σύστημα ενσωματώνει το Twitter στις εφαρμογές της βιντεοκάμερας και της φωτογραφικής μηχανής, ώστε οι χρήστες να μπορούν ευκολότερα να ανταλλάσσουν οπτικό υλικό μέσω του κοινωνικού δικτύου. Το νέο iOS 5 θα είναι διαθέσιμο φέτος το φθινόπωρο.

Ακόμα, η εταιρία παρουσίασε το Lion, την επερχόμενη αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος για τους υπολογιστές Mac, που θα αρχίσει να πωλείται από τον Ιούλιο.

Από του χρόνου στα νοσοκομεία διαγνωστικό τεστ που θα προβλέπει τη νόσο Αλτσχάιμερ, μια δεκαετία πριν εκδηλωθεί

Ένα διαγνωστικό εγκεφαλικό τεστ, το οποίο θα μπορεί να προβλέπει έγκαιρα, μέχρι και μια δεκαετία πριν, την εκδήλωση της νόσου Αλτσχάιμερ, θα είναι έτοιμο σε περίπου ένα χρόνο να εφαρμοστεί στα νοσοκομεία, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της νευροεκφυλιστικής οδυνηρής ασθένειας. Περίπου 18 εκατ. άνθρωποι πάσχουν από τη νόσο διεθνώς, η οποία αποτελεί την πιο κοινή μορφή άνοιας.

Το τεστ, που βασίζεται στην τεχνική της τομογραφίας εκπομπής ποζιτρονίων (ΡΕΤ), μπορεί να εντοπίσει και να αναλύσει μια πρωτεΐνη-κλειδί, το βήτα αμυλοειδές, που συνδέεται με τη νόσο. Η κλινική αξιοποίηση της απεικόνισης του αμυλοειδούς με το τεστ ΡΕΤ αναμένεται να βρει ευρεία εφαρμογή, όπως δήλωσε ο καθηγητής πυρηνικής ιατρικής Κρίστοφερ Ρόου του νοσοκομείου Όστιν στη Βικτόρια της Αυστραλίας.

Τα αποτελέσματα τριών νέων μελετών από τα πανεπιστήμια της Μελβούρνης και του Τέξας, σχετικά με την αποτελεσματικότητα του ΡΕΤ στη διάγνωση του Αλτσχάιμερ, παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Εταιρίας Πυρηνικής Ιατρικής στο Σαν Αντόνιο του Τέξας, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο και τη βρετανική "Τέλεγκραφ".

Οι ερευνητές επισήμαναν ότι οι νέες μέθοδοι θα έχουν ολοένα αυξανόμενη σημασία, καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός γηράσκει και γίνεται πιο ευάλωτος στο Αλτσχάιμερ, για το οποίο μέχρι στιγμής δεν υπάρχει θεραπεία. Είναι όμως σημαντικό να γίνεται όσο το δυνατό πιο γρήγορα η διάγνωση, ώστε να υπάρχει η κατάλληλη προετοιμασία και η έγκαιρη φαρμακευτική ή άλλη αγωγή.

Η ανίχνευση του βήτα αμυλειδούς αυξάνει την πιθανότητα τα άτομα να γνωρίσουν έκπτωση των νοητικών λειτουργιών τους μέσα στα επόμενα χρόνια. Η διάγνωση της πρωτεΐνης θα μπορεί πλέον να γίνεται ως τεστ ρουτίνας αρκετά χρόνια πριν εκδηλωθούν τα πρώτα συμπτώματα. Οι προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η νόσος αρχίζει να επενεργεί αθόρυβα μέχρι και μια δεκαετία πριν εμφανιστούν τα πρώτα σημάδια της άνοιας (απώλεια μνήμης κ.α.).

Η πλάκα του βήτα αμυλοειδούς ανευρίσκεται και στους εγκεφάλους των υγιών ηλικιωμένων ανθρώπων και διευρύνεται με το πέρασμα του χρόνου. Κατά μέσο όρο μεγαλώνει με ρυθμό 2% έως 3% ετησίως και υπάρχει περίπου στο 12% των ατόμων άνω των 60 ετών, στο 30% άνω των 70 ετών και στο 55% άνω των 80 ετών.

Πέντε υπουργοί ανέλαβαν το ψηστήρι των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για το Μεσοπρόθεσμο... κι οι βουλευτές θα πειστούν... να 'σται σίγουροι

Με την παρουσία πέντε υπουργών ξεκίνησε, λίγο μετά τις 10 και μισή, στη Βουλή η συνεδρίαση του διευρυμένου Κοινοβουλευτικού Τομέα Έργου (ΚΤΕ) Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να ενημερωθούν τα κοινοβουλευτικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος για το υπό κατάρτιση Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα για την Οικονομία που συζητήθηκε στη χθεσινή μαραθώνια "άτυπη" συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου.

Στη συνεδρίαση του ΚΤΕ μετέχουν οι υπουργοί Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Λούκα Κατσέλη, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.

Το Μεσοπρόθεσμο θα είναι αντικείμενο συζήτησης και στο Πολιτικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ, που είναι προγραμματισμένο να συνεδριάσεις στις 5 το απόγευμα, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού και προέδρου του Κινήματος Γιώργου Παπανδρέου.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜ. ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗg για το προπαγανδιστικό σποτ της κυβέρνησης

Ερώτηση
Προς τους κ.κ Υπουργούς Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού

Θέμα: Το προπαγανδιστικό σποτ της κυβέρνησης

Tο απολογιστικό-προπαγανδιστικό σποτ-βίντεο που κυκλοφόρησε η κυβέρνηση για τους 20 πρώτους μήνες διακυβέρνησης της χώρας και χρηματοδοτήθηκε από τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών, όχι μόνο αποτελεί προκλητική προπαγάνδα αλλά αποτελεί έμπρακτη αποτύπωση της απόστασης που χωρίζει την κυβέρνηση από την κοινωνία.

Η ιδέα ότι σε 20 μήνες έγιναν όσα δεν έγιναν χρόνια ολόκληρα και η παρουσίαση σοβαρών προβλημάτων που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία ως ήδη λυμένων με τις πρωτοβουλίες αυτής της κυβέρνησης, καταδεικνύουν ότι κάποιοι στην κυβέρνηση εξακολουθούν να πιστεύουν ότι παρουσιάζοντας μια εικονική πραγματικότητα μπορούν να πείσουν για ακόμη μια φορά τους Έλληνες ότι δεν βιώνουν καθημερινά το αδιέξοδο και την κατάθλιψη αλλά ζουν σε μια χώρα που προοδεύει. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν αφουγκράζεται τα προβλήματα των πολιτών αλλά υποτιμά και τη νοημοσύνη τους.

Με βάση τα παραπάνω:

Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:

· Ποιο Υπουργείο ή κυβερνητικό όργανο αποφάσισε τη δημιουργία ενός τέτοιου σποτ που προκαλεί την κοινή γνώμη;

· Με ποιες διαδικασίες ανατέθηκε η δημιουργία του σποτ, ποιοι το υλοποίησαν και πόσο κόστισε τελικά;

· Οι σχετικές διαδικασίες και αποφάσεις δημοσιεύτηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια»;

Ο ερωτών βουλευτής

Δημήτρης Παπαδημούλης

ΗΠΑ: 39 χρόνια στη απομόνωση της φυλακής!

H οργάνωση προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Διεθνής Αμνηστία ζήτησε σήμερα τον τερματισμό της απομόνωσης δύο φυλακισμένων στις ΗΠΑ που υφίστανται επί 39 χρόνια "ωμή μεταχείριση".

Ο 'Αλμπερτ Γούντφοξ, 64 ετών και ο 69χρονος Χέρμαν Ουάλας βρίσκονται σε κελιά απομόνωσης στο σωφρονιστικό ίδρυμα της Πολιτείας της Λουιζιάνας, στις νότιες ΗΠΑ, αφότου κρίθηκαν ένοχοι για τη δολοφονία ενός δεσμοφύλακα το 1972.

Πρόκειται για "ωμή και απάνθρωπη" μεταχείριση και συνιστά "εμφανή παραβίαση της δέσμευσης των ΗΠΑ απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα", γράφει ο αναπληρωτής διευθυντής της Αμνηστίας για τη Βόρεια και Νότια Αμερική Γκουαντελούπε Μαρένκο.

"Δεν γνωρίζουμε άλλες περιπτώσεις στις ΗΠΑ ατόμων που είχαν τόσο μειωμένες ανθρώπινες επαφές για τόσο μεγάλο διάστημα", πρόσθεσε.

Η περίπτωση των δύο φυλακισμένων πρέπει να εξεταστεί κατά τρόπο επιτακτικό, και εδώ οι αρχές πρέπει να εξασφαλίσουν ότι η συμπεριφορά τους είναι σύμφωνη με τις διεθνείς προδιαγραφές" για τους κρατούμενους, επισήμανε.

Σύμφωνα με την Αμνηστία που έχει την έδρα της στο Λονδίνο, οι δύο άνδρες είναι έγκλειστοι σε κελιά διαστάσεων δύο μέτρων επί τρία, 23 ώρες το 24ωρο. 'Οταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, μπορούν να βγαίνουν έξω, τρεις φορές την εβδομάδα για μια ώρα, για ένα μοναχικό διάλειμμα σε ένα μικρό υπαίθριο κλουβί.

Επί τέσσερις ώρες την εβδομάδα μπορούν να βγαίνουν από το κελί τους για να κάνουν ντους ή να περπατήσουν μόνοι τους κατά μήκος του διαδρόμου της μονάδας των "κελιών αυστηρής απομόνωσης" όπου είναι κρατούμενοι στην αποκαλούμενη Φυλακή Αγκόλα.

'Εχουν περιορισμένη πρόσβαση στα βιβλία, ουδέποτε τούς επετράπη να εργαστούν και να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Οι δύο άνδρες αρχικά είχαν συλληφθεί για ένοπλη ληστεία.

Οι δύο κρατούμενοι ενάγουν τις αρχές της Λουιζιάνας εκτιμώντας ότι η παρατεταμένη απομόνωσή τους είναι μια "ωμή και ανορθόδοξη τιμωρία" και συνιστά παραβίαση των αμερικανικού συντάγματος.

Οι δικηγόροι τους δήλωσαν στη Διεθνή Αμνηστία ότι οι δύο κατάδικοι πάσχουν από σοβαρά προβλήματα υγείας που προκλήθηκαν ή επιδεινώθηκαν από τα χρόνια της αυστηρής απομόνωσης.

Η Διεθνής Αμνηστία εγείρει ερωτήματα για τη νομική πλευρά της περίπτωσης αυτής των κρατουμένων.

Για παράδειγμα, ουδέποτε βρέθηκε φυσική απόδειξη που να συνδέει τους δύο άνδρες με το φόνο του δεσμοφύλακα, ενώ το εν δυνάμει αθωωτικό γενετικό υλικό έχει χαθεί και οι καταδίκες βασίζονται σε μαρτυρίες κρατουμένων της φυλακής.

Ι. Βρούτσης για το προπαγανδιστικό σπότ του ΠΑΣΟΚ: «ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΟ ΘΡΑΣΟΣ Η ΑΝΕΙΠΩΤΗ ΕΥΗΘΕΙΑ;»

«Την ώρα που οι Έλληνες - για πρώτη φορά - νιώθουν ότι χάνουν την εθνική τους αξιοπρέπεια και βυθίζονται στην κατάθλιψη, η κυβέρνηση, επιλέγει να διαφημίσει μέσω διαδικτύου το μέχρι σήμερα έργο της, χρησιμοποιώντας ψέματα και προσβάλλοντας τη νοημοσύνη τους.

Προφανώς, βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου, αφού με την πολιτική της, το μόνο που έχει καταφέρει, είναι να προκαλέσει πρωτοφανή κοινωνική και οικονομική ερήμωση.

Η έντονη αντίδραση των εκατοντάδων - χιλιάδων πολιτών κάθε ηλικίας, που ακολούθησε την ενέργεια αυτή της κυβέρνησης -μέσω του διαδικτύου - είναι απολύτως δικαιολογημένη.

Αντί, η κυβέρνηση να αναλογιστεί τις τεράστιες ευθύνες της, απέναντι στα εκατοντάδες χιλιάδες νέα παιδιά που απεγνωσμένα ψάχνουν για δουλειά.

Αντί, να ευαισθητοποιηθεί για τους εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους κάθε ηλικίας, που με την άφρονα πολιτική της, οδηγεί στο περιθώριο της ζωής.

Αντί, να θορυβηθεί για την τεράστια ζημιά που προκάλεσε η οικονομική πολιτική της στις ελληνικές επιχειρήσεις (χιλιάδες “λουκέτα”).

Έρχεται, σήμερα με πρωτόγνωρο προπαγανδιστικό ύφος, να παρουσιάσει το τελευταίο 20μηνο της διακυβέρνησης της, ως μια κοσμογονία αλλαγών που βιώνει η Ελλάδα. Απροκάλυπτο θράσος ή ανείπωτη ευήθεια ;

Προφανώς, οι εμπνευστές και δημιουργοί του συγκεκριμένου spot θα πρέπει να αντιληφθούν, ότι η κυβέρνηση αυτή θα μείνει σίγουρα στην ιστορία και στη συνείδηση όλων μας, ως η χειρότερη της μεταπολίτευσης».

Το χαβά τους οι ευρωπαίοι... Γιούνκερ και Ρεν κάνουν εκκλήσεις για συναίνεση

Έκκληση για πολιτική συναίνεση ως προς την ακολουθητέα πορεία ανάμεσα στις "δύο πολιτικές οικογένειες της Ελλάδας", ώστε η χώρα "να δώσει προς τα έξω την εικόνα ότι γνωρίζει πού πηγαίνει", απηύθυνε χθες το βράδυ κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Στρασβούργο ενώπιον επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο πρόεδρος του Eurogroupe Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ.

"Δεν θα έχουμε αποτέλεσμα, εάν δεν υπάρξει συναίνεση ανάμεσα στις ελληνικές πολιτικές δυνάμεις", προειδοποίησε ο πρόεδρος του Eurogroupe.

"Τι μπορούμε να πούμε στους Έλληνες; Αυτή είναι μία ερώτηση που θέτω στον εαυτό μου, διότι λαμβάνω συχνά επιστολές από Έλληνες. Ανάμεσά τους και απειλές κατά της ζωής μου", αποκάλυψε ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. "Όσο περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις γίνουν, τόσο λιγότερες θα είναι η θυσίες που θα επιβληθούν στους οικονομικά ασθενέστερους των Ελλήνων", είπε, αναφερόμενος στο κύμα διαμαρτυρίας και δυσαρέσκειας που εκδηλώνεται στην Ελλάδα.

Από την πλευρά του ο ευρωπαίος επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Ολι Ρεν απηύθυνε επίσης από το ίδιο βήμα έκκληση για διακομματική συμφωνία μεταξύ των ελληνικών πολιτικών δυνάμεων, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχει "ένα έλλειμμα αξιοπιστίας ως προς την Ελλάδα". "Εάν αυτό είναι δυνατόν στην Πορτογαλία και την Ιρλανδία, γιατί όχι στην Ελλάδα;", αναρωτήθηκε.

Τόσο ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, όσο και ο Ολι Ρεν τόνισαν ότι διεξάγονται διαπραγματεύσεις για να εξασφαλισθεί η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στη διάσωση της Ελλάδας, μία απαίτηση που έχει διατυπωθεί κυρίως από το Βερολίνο, αλλά κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μην ταυτισθεί από την αγορά με μία σοβαρή αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους.

"Υπάρχει μία σειρά κυβερνήσεων που θεωρούν ότι δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τη σύμφωνη γνώμη των κοινοβουλίων και των πολιτών τους, εάν δεν υπάρξει εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα", είπε ο πρόεδρος του Eurogroupe.

Επεξεργαζόμαστε ένα σχήμα που δεν θα επιφέρει μία οριστική θετική ή αρνητική εκτίμηση από τους οίκους αξιολόγησης και δεν θα σημάνει χρεοκοπία , πρόσθεσε αρνούμενος να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες ως προς το θέμα που αποτελεί αντικείμενο "εντατικών διαπραγματεύσεων".

Ο Ολι Ρεν δήλωσε από την πλευρά του ότι "το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους δεν βρίσκεται στο τραπέζι, εργαζόμαστε επί μίας πρωτοβουλίας τύπου Βιένης", η οποία αναλήφθηκε το 2009 στην αυστριακή πρωτεύουσα από τις μεγάλες τράπεζες που δεσμεύθηκαν να μην αποσυρθούν από τη Ρουμανία, η οποία αντιμετώπιζε τότε μεγάλες οικονομικές δυσχέρειες. Αντίστοιχες συμφωνίες επετεύχθησαν στη συνέχεια με την Ουγγαρία και την Λετονία.

"Οι τράπεζες και οι χρηματοπιστωτικοί θεσμοί θα διατηρήσουν την έκθεσή τους στην Ελλάδα, και στο πλαίσιο αυτό εξετάζουμε εάν υπάρχει δυνατότητα εθελοντικής αναμόρφωσης, υπό τον όρο ότι αυτό δεν θα συνιστά πιστωτικό γεγονός", είπε.

Αυστραλία: Ομογενείς πρόσφεραν 1.250.000 δολάρια για το ελληνικό πολιτιστικό κέντρο

Το εντυπωσιακό ποσόν του 1.250.000 δολαρίων πρόσφεραν ομογενείς για τη δημιουργία ελληνικού πολιτιστικού κέντρου στη Μελβούρνη. Παράλληλα, για το κέντρο αυτό, που θα στεγάζεται σε ένα πολυώροφο "ελληνικό πύργο" στο κέντρο της πόλης, έχει προσφέρει δυο εκατομμύρια δολάρια και η πολιτειακή κυβέρνηση της Βικτώριας.

Σε ειδική εκδήλωση η Ελληνική Κοινότητα Μελβούρνης, που θα αναγείρει τον πύργο, ευχαρίστησε τους ομογενείς που πρόσφεραν σημαντικά ποσά και τους απένειμε ειδικές πλακέτες, ασπαζόμενη την αγγλική παροιμία "no man is an island", δηλαδή "κανένας άνθρωπος δεν είναι νησί".

Από 250.000 δολάρια προσέφεραν η οικογένεια του Γρηγόρη Κάγια και η Beirut Hellenic Bank και από 50.000 δολάρια οι οικογένειες Π. Αδαμόπουλου και Ι. Κοροσίδη, Ν. Ανδριανάκου, Λ. Αργυρόπουλου, Σ. Αθανασιάδη, Σ. Κουκουβιτάκη, Γ. Μαντζή, Θ. Νάκα, Ν. Παπαστεργιάδη, Τ. Περές, Α. Ρέβη, Ν. Σικαβίτσα, Χ. Σταμούλη, Χ. Τσαλικίδη, Α. Τσουχαντάρη και Ντ. Ζαπάντη.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης, Βασίλης Παπαστεργιάδης, δήλωσε μεταξύ άλλων:

"Το Πολιτιστικό Κέντρο που θα δημιουργήσουμε πρόκειται να είναι ένα έργο πρότυπο, που θα αποτελεί φάρο της ομογένειας. Μας αξίζει να έχουμε κάτι που θα χαιρόμαστε για αυτό, αλλά και η ευρύτερη κοινωνία θα αναγνωρίζει τη μεγάλη προσφορά του Ελληνισμού σε αυτή την πόλη, σ’ αυτή τη χώρα.

Αν είχα ένα τάλιρο, επεσήμανε ο Βασίλης Παπαστεργιάδης, κάθε φορά που άκουγα "μακάρι να ήμασταν ενωμένοι σαν τους Εβραίους", ή "μακάρι οι Ελληνες να βοηθούσαν όπως βοηθάνε οι Εβραίοι την παροικίας τους", τότε θα ήμουνα σίγουρα πάμπλουτος, τόνισε.

Εύχομαι με αυτό το έργο, τα έργα του Αlphington Grammar και όλα τα έργα της παροικίας μας, υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης, να λένε οι Εβραίοι "κοίτα τους Έλληνες, μακάρι να ήμασταν σαν αυτούς".

Και τώρα λοιπόν είμαστε σε αυτό το σημείο και πρέπει να αισθανόμαστε υπερήφανοι", κατέληξε ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης.

ΓΑΠ: Εβαλε πωλητήριο στον ΟΤΕ με τη μετοχή 19,3 € φθηνότερα απ΄ότι ο Καραμανλής!!!

Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μετά τη χθεσινή συνάντηση με την τρόικα, στην οποία μετείχε και ο ειδικός γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων Γιώργος Χριστοδουλάκης, απέστειλε την επιστολή στη διοίκηση της DT για την εκκίνηση της διαδικασίας.

Description: http://s.enet.gr/resources/2011-05/19--13-thumb-medium.jpg

Σύμφωνα με το νόμο 3676/2008, το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να ζητήσει από την DT να αγοράσει το 10% των μετοχών του ΟΤΕ. Βάσει του άρθρου 6.2 του ίδιου νόμου, η πώληση θα γίνει σε τιμή ανά μετοχή δικαιώματος πώλησης 2, που ισούται με το άθροισμα της μέσης σταθμισμένης χρηματιστηριακής τιμής των μετοχών του ΟΤΕ στο Χ.Α. κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ημερών διαπραγμάτευσης πριν από την αναγγελία άσκησης του δικαιώματος πώλησης και υπερτιμήματος 15%, εφόσον η αναγγελία άσκησης δικαιώματος 2 (μπορεί να ασκηθεί εν όλω ή εν μέρει μία ή περισσότερες φορές εντός χρονικής περιόδου, η οποία αρχίζει ένα έτος από την ολοκλήρωση και λήγει στις 31/12/2011) σταλεί καθ' οιανδήποτε χρονική στιγμή μετά τη λήξη της πρώτης περιόδου δικαιώματος πώλησης 2 (ένας χρόνος μετά την ολοκλήρωση της πώλησης του 2008) έως και την 31η Δεκεμβρίου 2011.

Για τη μεταβίβαση των μετοχών θα συναφθεί ξεχωριστή έγγραφη συμφωνία, βάσει της σύμβασης του 2008.

Σε χθεσινοβραδινή της ανακοίνωση η Deutsche Telekom σημειώνει πως έλαβε την επιστολή της ελληνικής κυβέρνησης και διευκρινίζει πως αυτή δεν συνιστά άσκηση ενεργοποίησης του δικαιώματος. Σε ερώτηση της «Ε» το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει πως η επιστολή του υπουργού αφορά στην ενεργοποίηση της διαδικασίας, δηλαδή στην έναρξη των συνομιλιών με τη γερμανική εταιρεία.

Η Deutsche Telekom, που έχει περιθώριο 30 ημερών να εκδηλώσει ενδιαφέρον και να γίνει η μεταβίβαση, κατέχει σήμερα το 30% του ΟΤΕ (25% αγοράστηκε το 2008 και 5% το 2009), 16% το Δημόσιο, 4% το ΤΑΠ-ΟΤΕ και το υπόλοιπο βρίσκεται στα χέρια του ευρέος επενδυτικού κοινού (θεσμικοί, μικροεπενδυτές, αμοιβαία, Ασφαλιστικά Ταμεία κ.λπ.).

Στην περίπτωση δε που η DT δεν εκδηλώσει ενδιαφέρον αγοράς εντός μηνός, τότε θα αναζητηθεί άλλος αγοραστής.

Η μέση χρηματιστηριακή τιμή του τελευταίου 20ημέρου για τον ΟΤΕ υπολογίζεται στα 7,12 ευρώ και με την υπεραξία 15% πάει στα 8,19 ευρώ. Και είναι σημαντικά

χαμηλότερη κατά 19,31 ευρώ σε σχέση με τα 27,5 ευρώ ανά μετοχή που είχε πωληθεί το 25% του ΟΤΕ το 2008.

Δεδομένου ότι οι μετοχές του Οργανισμού είναι 490.150.389 και συνεπώς το 10% αφορά περίπου 49 εκατ. μετοχές, ήτοι η συνολική αξία του πακέτου ανέρχεται στα 402 εκατ. ευρώ.

Το ζήτημα είναι σε ποια τιμή θα πωληθεί το υπόλοιπο 6%, καθώς το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που πέρασε από το υπουργικό συμβούλιο την περασμένη Δευτέρα προβλέπει την πώληση μέχρι και του 16% (το υπόλοιπο 4% το κατέχει το ΤΑΠ-ΟΤΕ).

Είναι προφανές ότι σε αυτή την περίπτωση για το 6% θα ισχύσει η χαμηλή χρηματιστηριακή τιμή. Αν κατά την πώλησή του η χρηματιστηριακή τιμή είναι γύρω στα 8 ευρώ, οι περίπου 29 εκατ. μετοχές που αντιστοιχούν στο 6% θα πωληθούν έναντι περίπου 235 εκατ. ευρώ. Το συνολικό τίμημα για την πώληση του 16% εκτιμάται σε περίπου 640 εκατ. ευρώ και ενδεχομένως να φτάσει και στα 750 εκατ. ευρώ, όπως εκτιμούν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών.

* Η επόμενη φουρνιά ιδιωτικοποιήσεων είναι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ, το καζίνο Πάρνηθας, ο ΟΔΙΕ (ιπποδρομίες), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Λάρκο.

Στη χθεσινή σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν ο Πολ Τόμσεν και ο μόνιμος εκπρόσωπος Μπομπ Τράα από το ΔΝΤ, καθώς και οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ματίας Μορς, και της ΕΚΤ, Κλάους Μαζούχ, αποφασίστηκε να προχωρήσει μέσα στο καλοκαίρι η πώληση των 7 εταιρειών. Οι τελευταίες, πάντως, οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις αναμένεται να επισπεύσουν ακόμη περισσότερο τη διαδικασία εκποίησής τους.

Στη χθεσινή συνάντηση τέθηκε και το ζήτημα του Ταμείου Δημόσιας Περιουσίας, με άμεση οριστικοποίηση του νομικού καθεστώτος λειτουργίας του και βασική αρχή πως «Ο,τι μπαίνει δεν θα βγαίνει», όπως είχε πει χαρακτηριστικά παράγοντας του υπουργείου, θέλοντας να επισημάνει πως δεν θα μπορεί να υπάρξει δρόμος επιστροφής για τις εταιρείες που θα μπουν σε αυτό. Βέβαιη θεωρείται και η τεχνική υποστήριξη της τρόικας στο νέο Ταμείο και στην εταιρεία με τα ακίνητα του Δημοσίου, η οποία εν μέρει ή όλη θα δοθεί στον ιδιωτικό τομέα. *

www.enet.gr/?i=news.el.article&id=279023

Στην Αμερική έχει μετακομίσει ο Καραμανλής!!!... σύμφωνα μετους ΠΑΣΟΚους και είναι υπεύθυνος για τις φωτιές στην Αριζόνα

Χιλιάδες πυροσβέστες προσπαθούν εδώ και ημέρες να περιορίσουν μια από τις χειρότερες πυρκαγιές στην ιστορία της Αριζόνα που μέχρι στιγμής έχει καταστρέψει τουλάχιστον 950 στρέμματα δάσους ή 780 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Περισσότεροι από 2.300 πυροσβέστες απ΄όλη τη χώρα επιχειρούν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς που ξεκίνησε στις 29 Μαΐου, ωστόσο το έργο τους δυσχεραίνουν οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί θύματα,καθώς πολλές κοινότητες έχουν εκκενωθεί. Οι περισσότεροι κάτοικοι έσπευσαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους το Σάββατο.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Δασών, ένα τεράστιο σύννεφο καπνού καλύπτει την ορεινή περιοχή Γουάλοου, στα σύνορα της Αριζόνα με το Νέο Μεξικό. Ο καπνός είναι ορατός και από τις γειτονικές πολιτείες του Κολοράντο και το Νέου Μεξικού.

Άννα έχεις γράμμα από Κόρινθο !

Μια από τις τεράστιες τομές (!!!!!!) που έκανε το πασόκ στην πατρίδα όταν ανέλαβε την εξουσία,
τον Οκτώβριο του 2009,

ήταν να αλλοιώσει τον εθνικό χαρακτήρα του Υπουργείου Παιδείας

ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΕ από

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σε

Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Έφυγε το "Εθνικής" και μπήκε αυτό το "δια βίου",
υποτίθεται για να ενισχυθεί η δια βίου εκπαίδευση.


Δείτε λοιπόν πως πάει η δια βίου εκπαίδευση.

Και δεν τα λέμε εμείς οι εγκάθετοι και κουκουλοφόροι τρομοκράτες,
ο Δέδες και ο Πετρόπουλος τα λένε :




Για φανταστείτε πως θα έκαναν όλοι αυτοί αν αυτά γινόντουσαν επί ΝΔ.

Η δια βίου μάθηση ήταν και στην προγραμματάρα την προεκλογική του πασόκ !

http://korinthix.blogspot.com/2011/06/blog-post_06.html

Ακατάλληλη η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους δήλωσε ο Τρισέ

"Μία αναδιάρθρωση του ελληνικού δημόσιου χρέους είναι ακατάλληλη, εφόσον η Ελλάδα θα εμμείνει στις υποσχημένες μεταρρυθμίσεις" τόνισε σήμερα στο Μόντρεαλ ο διοικητής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, της ΕΚΤ, Ζαν-Κλοντ Τρισέ.

"Απαντώντας στα ερωτήματα που κάνετε, για τον ανασχεδιασμό του ελληνικού δημόσιου χρέους, ή για τις απομειώσεις ονομαστικής αξίας ελληνικών ομολόγων, είμαστε σαφείς ότι αυτά δεν τα πιστεύουμε, υπό την προϋπόθεση των οικονομικών-φορολογικών μεταρρυθμίσεων και των αποκρατικοποιήσεων στην Ελλάδα, τότε λοιπόν δεν χρειάζεται η αναδιάρθρωση του χρέους ή η απομείωση ονομαστικής αξίας ελληνικών ομολόγων", δήλωσε ο διοικητής της ΕΚΤ, που έκανε δηλώσεις στη δημόσια καναδική τηλεόραση, προσθέτοντας ότι "θα λέγαμε, μάλιστα, αυτά είναι ακατάλληλα πράγματα".

Τόνισε ακόμα ότι οι μεταρρυθμίσεις, που η διεθνής κοινότητα ζητεί απ την Ελλάδα, είναι "το δέον" προκειμένου να επιτευχθούν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.

Εξάλλου, στην ομιλία που έκαμε στο διεθνές οικονομικό συνέδριο στο Μόντρεαλ ο κ. Τρισέ υποστήριξε ότι "η κρίση χρέους στην ευρωζώνη δεν ισοδυναμεί με κρίση του ευρώ", επειδή η τελευταία ανέκυψε, όταν μέλη της ευρωζώνης δεν επόπτευσαν, ως θα έπρεπε, την οικονομική πολιτική τους.

"Οι τωρινές εντάσεις (στις αγορές) δεν μεταφράζονται σε κρίση της νομισματικής ένωσης της ΕΕ", σημείωσε ο κ. Τρισέ.

Θεώρησε "βήμα στην ορθή κατεύθυνση" την προσπάθεια για μία σταθεροποίηση στην ευρωζώνη και υπέρ του "ευρωσυμφώνου", ενώ προϊδέασε ότι προωθούνται "άτολμες μεταρρυθμίσεις".

"Το Δ.Σ. της ΕΚΤ ανησυχεί επειδή έστω κι αν τείνουν στην ορθή κατεύθυνση εντούτοις οι μεταρρυθμίσεις για την οικονομική διακυβέρνηση υπό συζήτηση δεν είναι αρκετά φιλόδοξες, ώστε να διορθωθεί η αδύναμη δομή της φορολογικής διακυβέρνησης, αλλά και, ευρύτερα, της μακρο-οικονομικής διακυβέρνησης" στην ευρωζώνη", εξήγησε ο κ. Τρισέ.

Παράλληλα, ο κ. Τρισέ τάχθηκε υπέρ αυστηρότερων κυρώσεων στο μέλλον για τα κράτη παραβάτες των φορολογικών κανόνων της ΕΕ, αλλά και μιας μεγαλύτερης εποπτείας της ΕΕ πάνω στις οικονομικές πολιτικές των μελών της. "Φιλόδοξα σημεία αναφοράς για τις μετρήσεις, πρέπει να αποτελέσουν στο μέλλον τη βάση, όταν θα διαπιστώνεται το επίπεδο του υπερβολικού δημόσιου ελλείμματος, όταν θα ορίζεται, εκάστοτε, η οδός της προσαρμογής προς την 'υγιή' δημοσιονομική θέση. Πολύ σπουδαίο είναι η μακροοικονομική εποπτεία της ΕΕ να εστιάζει σαφώς στα κράτη, που είναι τα πλέον ευάλωτα".

Γιούχα στην Νταλάρα στου Ζωγράφου και τραυματισμός αστυνομικού

Ένας αστυνομικός των ΜΑΤ τραυματίστηκε σύμφωνα με την αστυνομία κατά τη διάρκεια επεισοδίου που σημειώθηκε το απόγευμα έξω από το πνευματικό κέντρο Ζωγράφου, όπου μιλούσε η υφυπουργός Εργασίας Άννα Νταλάρα.

Όπως έγινε γνωστό, περίπου 100 άτομα που είχαν συγκεντρωθεί έξω από το πνευματικό κέντρο αποδοκίμασαν την υφυπουργό όταν εμφανίστηκε, ενώ πέταξαν μπουκάλια με νερό και πέτρες εναντίον διμοιρίας των ΜΑΤ που είχε σταλεί εκεί προληπτικά.

Οι αστυνομικοί έκαναν περιορισμένη χρήση χημικών, ενώ έφτασαν στο σημείο και ενισχύσεις, αλλά το επεισόδιο δεν πήρε έκταση. Οι συγκεντρωθέντες παρέμειναν έξω από το πνευματικό κέντρο μέχρι τις 9:10 που ολοκληρώθηκε η ομιλία της κ. Νταλάρα.

Γιωργάκης: Η χρεοκοπία της χώρας έχει αποφευχθεί αλλά παραμένει... ως διακύβευμα

Η χρεοκοπία της χώρας έχει αποφευχθεί μέχρι σήμερα αλλά παραμένει ως "διακύβευμα", ανέφερε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, μιλώντας στη άτυπη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, ενώ πρόσθεσε ότι μεταξύ των θεσμικών αλλαγών που θα προωθηθούν από την κυβέρνηση είναι και αυτή του δημοψηφίσματος, θέμα για το οποίο, όπως είπε, θα δώσει σχετικές οδηγίες στον αρμόδιο υπουργό Γιάννη Ραγκούση.

Για πρώτη φορά ο κ. Παπανδρέου παραδέχθηκε ότι τέθηκε θέμα παραμονής της χώρας στο ευρώ, και η διασφάλισή της αποτέλεσε τη δεύτερη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης, μετά την αποτροπή της χρεοκοπίας.

Ο κ. Παπανδρέου απέκλεισε, σύμφωνα με πληροφορίες, για μια ακόμα φορά το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών και ζήτησε και πάλι τη συναίνεση των πολιτικών κομμάτων, καλώντας τα "να κλείσουμε μαζί τη διαπραγμάτευση" με την τρόικα. Επίσης ζήτησε να υπάρξει η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση στην ψήφιση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος κάνοντας σαφές ότι δεν προτίθεται να ζητήσει πλειοψηφία 180 ψήφων.

Με κατηγορηματικό τρόπο διέψευσε τα σενάρια περί τοποθέτησης επιτρόπων, επιρρίπτοντας την ευθύνη για τη μεγιστοποίηση του θέματος στα ΜΜΕ. "Δεν δεχόμαστε και ποτέ δεν δεχτήκαμε τη λογική των επιτρόπων", τόνισε ο κ. Παπανδρέου και πρόσθεσε: "δεν δεχόμαστε οτιδήποτε που θα μειώσει τη δική μας αξιοπρέπεια, τα βασικά κυριαρχικά μας δικαιώματα, είτε είναι η ψήφος, είτε είναι οι Επίτροποι, είτε είναι άλλες συμπεριφορές ή απαιτήσεις παρόμοιας υφής".

Διευκρίνισε ότι αυτό που έχει ζητήσει, ο ίδιος, από κράτη-μέλη της Ε.Ε, είναι "να έρθουν εμπειρογνώμονες για να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία τους σε διάφορους τομείς που χωλαίνουμε".

Ο πρωθυπουργός ήταν αρκετά αυτοκριτικός, τονίζοντας ότι παρά τα σημαντικά βήματα που έκανε η κυβέρνηση "δεν καταφέραμε να φέρουμε άμεσα στην κοινωνία μια νέα αίσθηση δικαίου, ευνομίας, δημοκρατικής λογοδοσίας". Και δικαίωσε τους πολίτες που "αισθάνονται ότι σήμερα πληρώνουν το μάρμαρο ενός παρωχημένου συστήματος".

Τώρα, πρόσθεσε ο κ. Παπανδρέου "ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε με μεγαλύτερη τόλμη στις μεγάλες αλλαγές που χρειάζεται η χώρα", επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι "αυτές τις αλλαγές δεν θα τις φέρει κανένας σωτήρας", αλλά, "θα γίνουν δημοκρατικά".

Γι αυτό, όπως τόνισε, "είμαι έτοιμος για τις μεγάλες αλλαγές που θα προωθήσουμε" μεταξύ των οποίων και η αξιοποίηση του θεσμού του δημοψηφίσματος.

Το τρίπτυχο των αλλαγών, όπως το προσδιόρισε ο κ. Παπανδρέου, είναι: "αλλαγή στο ευρύτερο πολιτικό σύστημα", "αλλαγή στο κράτος", "αλλαγή στο οικονομικό και παραγωγικό μοντέλο της χώρας" και όλα αυτά "κάτω από την ομπρέλα ενός γνήσιου πατριωτισμού".

Ο κ. Παπανδρέου ανέφερε επίσης ότι μπορεί η κυβέρνηση να μην τα έκανε όλα στην εντέλεια, αλλά δεν απέτυχε στο έργο της. Απαντώντας στο ερώτημα αφού δεν απέτυχε η κυβέρνηση, γιατί δεν "άνοιξαν" οι αγορές, τόνισε ότι αυτό "λίγο έχει να κάνει με το τι πέτυχε ή δεν πέτυχε η χώρα μας", υπενθυμίζοντας ότι ζούμε, διεθνώς, πρωτόγνωρες καταστάσεις με απρόβλεπτες εξελίξεις. Ανέφερε επίσης ότι και οι ευρωπαίοι εταίροι μας, ήταν και εκείνοι "υπερβολικά αισιόδοξοι".

Οι εταίροι μας, ανέφερε επίσης ο πρωθυπουργός, είναι και σήμερα έτοιμοι να βοηθήσουν, "αρκεί να δουν ότι και εμείς είμαστε αποφασισμένοι". Και επισήμανε ότι το διάστημα μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής είναι πολύ κρίσιμο. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι: "Σήμερα, διακυβεύεται από τις αποφάσεις μας, αλλά και από την εν γένει στάση μας μέχρι το Συμβούλιο Κορυφής, η ίδια η πατρίδα μας και το μέλλον της, καθώς η διαπραγμάτευση με τους εταίρους μας δεν έχει ολοκληρωθεί".

Αναφερόμενος, εξάλλου, στις επικείμενες συνεδριάσεις κομματικών και κυβερνητικών οργάνων, τόνισε ότι η στάση και οι αποφάσεις της κυβέρνησης και της Κ.Ο. "αυτές τις μέρες έχουν ιστορική σημασία".

Ο πρωθυπουργός, έκλεισε την ομιλία του επισημαίνοντας τις ευθύνες όλων, τονίζοντας ότι "η αλλαγή της πατρίδας μας δεν είναι υπόθεση μιας κυβέρνησης, αλλά ενός ολόκληρου λαού".

Καμίνης-Μέτρα για Αθήνα: "Καταδικάζει τους φόνους απ' όπου κι αν προέρχονται"... λες και προέρχονται απ' τους Έλληνες...

Σειρά μέτρων αφενός κατά της εγκληματικότητας και αφετέρου κοινωνικής πρόνοιας προτίθεται να λάβει ο δήμος της Αθήνας, προκειμένου να παρέμβει και να βελτιώσει τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας. Σήμερα το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων, συζητώντας την κατάσταση του ευρύτερου κέντρου της πόλης, προέβη στις εξής δύο διαπιστώσεις:

1) Το ιστορικό κέντρο της πόλης και μεγάλα τμήματα αυτής δοκιμάζονται από την εγκατάλειψη, την πάσης μορφής εγκληματικότητα και τις εκδηλώσεις βίας, την ανασφάλεια, την ανομία, την εξαθλίωση μεγάλου αριθμού προσώπων, ημεδαπών και αλλοδαπών, την παράνομη πορνεία και το εμπόριο ναρκωτικών.

2) Η κατάσταση δεν δημιουργήθηκε ξαφνικά και για αυτήν υπάρχουν σημαντικές πολιτικές ευθύνες.

Παράλληλα, από τη συζήτηση προέκυψε η κοινή πεποίθηση ότι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να ανακτήσουν το κέντρο και το δημόσιο χώρο της πόλης τους, της πρωτεύουσας της χώρας και ο Δήμος έχει χρέος να εργαστεί για μια πόλη ελεύθερη από φόβο, δημιουργική, ζωντανή, φιλόξενη, περήφανη για την ιστορία της και τους ανθρώπους της, κινητοποιώντας τους δημότες, κατοίκους και εργαζόμενους στην πόλη, τις εθελοντικές οργανώσεις και την κοινωνία των πολιτών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων: "Το δημοτικό συμβούλιο στην πλειοψηφία του καταδικάζει απερίφραστα τη βία και τους βανδαλισμούς από οπουδήποτε προέρχονται, τους φόνους, την αυτοδικία και τις ρατσιστικές επιθέσεις, και ζητά να εφαρμοστούν από τις κρατικές υπηρεσίες, μεθοδικά και χωρίς καθυστερήσεις, τα αναγκαία μέτρα στα οποία δεσμεύτηκε πρόσφατα η κυβέρνηση.

Για όλα αυτά, το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων καλεί τόσο το προσωπικό του δήμου να προσφέρει τα μέγιστα, ώστε να ανταποκριθούν στις επείγουσες ανάγκες της πόλης και των δημοτών, αλλά και τις ομάδες πρωτοβουλίας πολιτών, τις επαγγελματικές ενώσεις και τις εθελοντικές οργανώσεις, προκειμένου να συνεργαστούν για την υλοποίηση των πιο κάτω μέτρων:

1. Αστυνομικές παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας και την αποτροπή της εγκληματικότητας.

2. Αποτροπή εγκατάστασης παράνομων μεταναστών στο κέντρο.

3. Να εφαρμοστεί άμεσα η ταχύρρυθμη μεν, αλλά με βάση την ελληνική και τη διεθνή νομοθεσία, εξέταση των αιτήσεων ασύλου.

4. Να αξιοποιηθεί ο θεσμός της «οικειοθελούς αποχώρησης».

5. Να οριστούν άμεσα χώροι διαμονής των υπό απέλαση αλλοδαπών, σε περιοχές εκτός Αθηνών.

6. Επείγει η καθιέρωση ειδικών οικονομικών κινήτρων και απαλλαγών φόρου για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την επανακατοίκηση μεγάλου τμήματος του κέντρου της πόλης.

7. Απαιτείται χρηματοδότηση προκειμένου να δημιουργηθούν σε άδεια ξενοδοχεία ή άλλα κτίρια του κέντρου, κατοικίες για φοιτητές και νέα ζευγάρια. Ο Δήμος αναλαμβάνει να φωτίσει άπλετα τις περιοχές, όπου θα δημιουργηθούν αυτές οι κατοικίες και από κοινού με την ΕΛ.ΑΣ να δημιουργήσει κλίμα ασφάλειας για τους φοιτητές.

8. Διασφάλιση από την κυβέρνηση των απαραίτητων οικονομικών μέσων και ανθρωπίνων πόρων για την εφαρμογή των κοινώς αποφασισθέντων μέτρων.

9. Καθιερώνεται και λειτουργεί πιλοτικά μέσα στον Ιούνιο, ο θεσμός του δημοτικού αστυνομικού της γειτονιάς, ο οποίος θα βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τους κατοίκους.

Επιπλέον, στις προθέσεις του δήμου είναι να δημιουργηθούν περισσότερα κέντρα συσσιτίων σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο και να προωθηθεί η δημιουργία κέντρων ημερήσιας φιλοξενίας και διανυκτέρευσης, όπου άποροι και άστεγοι, τοξικοεξαρτημένοι κ.λπ. θα μπορούν να βρουν ένα πιάτο φαγητό, να πλυθούν και να φιλοξενηθούν για μια βραδιά.

Για το απαράδεκτο φαινόμενο όπου πολλοί αλλοδαποί ζουν κατά δεκάδες σε αποθήκες ή διαμερίσματα που κατά κανόνα τους εκμισθώνουν έλληνες πολίτες, ο δήμος της Αθήνας θα επιδιώξει να παρεμβαίνει με τη βοήθεια των εισαγγελικών αρχών, ώστε να περιοριστεί δραστικά η ποινικά διωκόμενη συμπεριφορά των εν λόγω ιδιοκτητών.

Τέλος, συνεργεία του Δήμου, με την αρωγή των εισαγγελικών αρχών και της Περιφέρειας, θα μπουν σε εγκαταλελειμμένα κτίρια που αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, προκειμένου να τα καθαρίσουν και να τα σφραγίσουν".

Ψηφίστηκε, επίσης, κατά πλειοψηφία η πρόσληψη 226 συμβασιούχων με δίμηνες συμβάσεις, εκ των οποίων οι 210 θα εργαστούν στον τομέα της καθαριότητας και οι 16 στη διεύθυνση αλλοδαπών. Όπως είπε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, οι προσλήψεις γίνονται στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει ο δήμος για τον εξωραϊσμό του κέντρου της Αθήνας. Οι συμβασιούχοι αυτοί προέρχονται από τις τάξεις των εργαζομένων που εργάζονταν και στο παρελθόν στο δήμο, αλλά είχαν χάσει τη δουλειά τους μετά τις εναντίον τους αποφάσεις των δικαστηρίων.

06 Ιουνίου 2011

Λύθηκαν τα προβληματά μας: Ο Παπακωνσταντίνου παραδέχθηκε στο υπ. συμβούλιο ότι έχει κάνει λάθη

http://www.report24.gr/wp-content/uploads/papakonstantinou1.jpgΣε αυτοκριτική προέβη σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου μιλώντας στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο, που επεξεργάζεται το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα. Ο Παπακωνσταντίνου παραδέχθηκε, προκειμένου να καλμάρει τους υπόλοιπους υπουργούς-"επαναστάτες του κώλου" που του την έπεσαν, ότι έχουν υπάρξει αστοχίες (sic) και καθυστερήσεις και από την πλευρά του...

Ωραία τώρα λύθηκαν όλα μας τα προβλήματα...

Άκης: "Διάτρητο το πόρισμα με κατασκευασμένο κατηγορητήριο που θα καταρρεύσει στη δικαιοσύνη"

http://kartesios.com/wp-content/uploads/2011/04/karximakis-tsoxatzopoulos.jpghttp://www.onalert.gr/files/Image/NewOnAlert/PORTRAITA-PROSOPA-SYNANTHSEIS/akis2_gamos.jpg"Διάτρητο, παντελώς αστήρικτο, και με κατασκευασμένο κατηγορητήριο που θα καταρρεύσει ενώπιον της δικαιοσύνης", χαρακτηρίζει το πόρισμα της Προανακριτικής Επιτροπής για τα γερμανικά υποβρύχια, ο πρώην υπουργός Άμυνας του ΠΑΣΟΚ Άκης Τσοχατζόπουλος. Παράλληλα, κάνει λόγο για παρασκηνιακές συμφωνίες, προειλημμένες αποφάσεις, και κέντρα παράκεντρα του σημερινού ΠΑΣΟΚ.

Ειδικότερα, σε γραπτή δήλωση του, ο κ. Τσοχατζόπουλος αναφέρει: «Η Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις μου: Με το διάτρητο, παντελώς αστήρικτο και απόλυτα αναιτιολόγητο πόρισμά της ήρθε να επικυρώσει προειλημμένες αποφάσεις και παρασκηνιακές συμφωνίες έξω από την ίδια την Επιτροπή και τις λειτουργίες της».

«Με αυθαίρετες κατασκευές που δεν αντέχουν ούτε στην κοινή λογική, αστήρικτους ισχυρισμούς και φαιδρότητες, νομίζουν ότι θα αποπροσανατολίσουν τους πολίτες και θα εκτονώσουν τη λαϊκή αγανάκτηση», προσθέτει ο πρώην υπουργός Άμυνας .

«Αυτό το κατασκευασμένο κατηγορητήριο θα καταρρεύσει ενώπιον της Δικαιοσύνης, η οποία έχει και τον τελευταίο λόγο. Μέχρι τότε θα καταρρεύσει και το πέπλο της ανωνυμίας πίσω απ το οποίο κρύβονται, εδώ και καιρό, οι πραγματικοί καθοδηγητές της σκευωρίας: Δηλαδή, τα κέντρα και τα παράκεντρα του σημερινού ΠΑΣΟΚ, με πρωταγωνιστικό ρόλο αυτών που σταδιοδρόμησαν ως παρακοιμώμενοι της εκάστοτε ηγεσίας», καταλήγει ο κ. Τσοχατζόπουλος.

Ομόφωνα η Προανακριτική για τα υποβρύχια προτείνει ποινική δίωξη του Άκη για τα κακουργήματα της δωροδοκίας και του ξεπλύματος

http://s.enet.gr/resources/2009-09/akis-thumb-large.jpgΤην ποινική δίωξη του πρώην υπουργού Άμυνας του ΠΑΣΟΚ Άκη Τσοχατζόπουλο για δύο κακουργήματα, απεφάσισε ομόφωνα να προτείνει η Προανακριτική Επιτροπή που διερεύνησε την υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων.

Όλα τα κόμματα, πλην του ΛΑΟΣ που δεν μετείχε στην Επιτροπή, συμφώνησαν στα δύο βασικά ποινικά αδικήματα που προτείνει η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ σε βάρος του κ. Τσοχατζόπουλου, δηλαδή της παθητικής δωροδοκίας σε βάρος του δημοσίου και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, ενώ στο πόρισμα καταγράφονται σε αστερίσκους οι θέσεις των τριών κομμάτων της αντιπολίτευσης για τρεις επιπλέον κατηγορίες.

Ειδικότερα, η ΝΔ προτείνει τη δίωξη του κ. Τσοχατζόπουλου και για το αδίκημα της «παραβίασης μυστικών της πολιτείας», το ΚΚΕ «της απιστίας σε σχέση με το περιεχόμενο και την εφαρμογή της αρχικής σύμβασης» και ο ΣΥΡΙΖΑ της «απιστίας και της ηθικής αυτουργίας σε απιστία».

http://kartesios.com/wp-content/uploads/2011/04/karximakis-tsoxatzopoulos.jpgΗ πλειοψηφία προτείνει, επίσης, να «ασκηθεί αυτοτελώς αγωγή σε βάρος του πρώην υπουργού προς επιδίκαση αποζημίωσης και χρηματικής ικανοποίησης υπέρ του ελληνικού δημοσίου», καθώς και «να ληφθεί κάθε ενδεικνυόμενο ασφαλιστικό μέτρο (συντηρητική κατάσχεση ακινήτων και κινητών περιουσιακών στοιχείων, τραπεζικών λογαριασμών, μετοχών, άυλων τίτλων, θυρίδων, κ.λπ. που θα βρεθούν στην κατοχή των υπόπτων), καθώς και σε εγγραφή προσημειώσεων υποθήκης επί ακινήτων κ.λπ., προκειμένου να διασφαλιστούν τα οικονομικά συμφέροντα και οι νόμιμες αξιώσεις του δημοσίου».

Ειδικότερα, ως προς τις δύο βασικές κατηγορίες σε βάρος του πρώην υπουργού Άμυνας, το ΠΑΣΟΚ προτείνει στο πόρισμα του:

-Την άσκηση ποινικής δίωξης για το έγκλημα της παθητικής δωροδοκίας σε βαθμό κακουργήματος το οποίο διέπραξε κατά το χρονικό διάστημα από 1/11/1999 μέχρι 27/9/2007, κατά το οποίο έλαβε το συνολικό ποσό τουλάχιστο των 7.777.373 δολαρίων ΗΠΑ (ή όποιο ποσό μεγαλύτερο τυχόν προκύψει κατά την τακτική ανάκριση με το άνοιγμα και την διερεύνηση όλων των λογαριασμών της Torcaso και των λοιπών συνδεομένων φυσικών και νομικών προσώπων) λαμβάνοντας για τον εαυτό του παράνομα περιουσιακά ωφελήματα.

http://85.196.26.228/pictures/server2/2011-03-02/02/3a/023a9d5173d2c90e229e87f781766344.jpg- Την άσκηση ποινικής δίωξης για φυσική αυτουργία σε μια πράξη και ηθική αυτουργία σε όλες τις λοιπές επιμέρους πράξεις που συγκροτούν την κατ εξακολούθηση παραβίαση της νομοθεσίας για την νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα κατά την χρονική περίοδο από 17/11/1999 μέχρι 16/4/2010.

Παράλληλα οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ζητούν από τον πρόεδρο της Βουλής, στον οποίο παρέδωσαν το πόρισμα τους, να το διαβιβάσει προς τον υπουργό Οικονομικών, τον «κατά νόμο εκπρόσωπο του ελληνικού δημοσίου», προκειμένου να δοθεί εντολή στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για:

-Να ασκηθεί αυτοτελώς αγωγή σε βάρος του πρώην υπουργού προς επιδίκαση αποζημίωσης και χρηματικής ικανοποίησης υπέρ του ελληνικού δημοσίου.

-Να παρασταθεί το ελληνικό δημόσιο ως πολιτική αγωγή στις ποινικές δίκες που θα διεξαχθούν σε Ελλάδα και Γερμανία σε βάρος των ενεχομένων στην εκτεταμένη επιχείρηση δωροδοκίας καθώς και σε βάρος της εταιρίας Ferrostaal.

-Να γίνει από τις αρμόδιες φορολογικές αρχές, καταλογισμός προστίμων για τυχόν φορολογικές παραβάσεις.

http://asset.tovima.gr/assetservice/Image.ashx?c=14863439&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=310&h=Τέλος, η Προανακριτική θα ζητήσει από τον πρόεδρο της Βουλής να διαβιβάσει «το πόρισμα και όλο το αποδεικτικό υλικό που έχει συγκεντρώσει προς την Επιτροπή Εξοπλιστικών για την διευκόλυνση των εργασιών της, επειδή προέκυψαν αναφορές στις συμβάσεις Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων και στην εκτέλεση τους, τις οποίες αυτή ερευνά.

Από την πλευρά της ΝΔ τονίζεται στο πόρισμα ότι «συμφωνούμε με τα πραγματικά περιστατικά όπως αυτά περιγράφονται από το σχέδιο πορίσματος, παρά το γεγονός ότι δεν ήρθαν σε γνώση της Επιτροπής όλα τα στοιχεία που έχουμε κατ επανάληψη ζητήσει. Όσον αφορά στις εμπεριεχόμενες σκέψεις, απόψεις, νομικές κρίσεις και εκτιμήσεις, επιφυλάσσεται».

Το ΚΚΕ, στο πόρισμα του κάνει λόγο, μεταξύ άλλων, για «διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ σχετικά με το μέγεθος και τον προσανατολισμό των αμυντικών δαπανών» καθώς και για μεθοδεύσεις από το ΠΑΣΟΚ με τη συναίνεση και της ΝΔ σε σχέση με τη σύσταση της Προανακριτικής Επιτροπής.

Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει «αδιανόητο κατηγορίες δωροδοκίας και ξεπλύματος βρώμικου χρήματος να αφορούν μόνο την περίοδο υπουργίας του κ. Τσοχατζόπουλου.

Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Παναγιώτη Κουρουμπλή για τις καταθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό

Το υπουργείο Οικονομικών, έχει ταυτοποιήσει 30.000 Έλληνες καταθέτες τραπεζών του εξωτερικού, έχει ξεκινήσει τις διασταυρώσεις και έχει ήδη τις πρώτες εισπράξεις, από εκείνους που είχαν αποκρύψει τις καταθέσεις τους αυτές - ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Κουσελάς, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

«Επιδιώκουμε να έχουμε ακριβή δεδομένα των καταθετών στο εξωτερικό και πλήρη εικόνα, προκειμένου από τη μια πλευρά να λαμβάνουμε τους φόρους που τους αναλογούν και από την άλλη, για το πόθεν έσχες. Στα πλαίσια των στοιχείων που έχουμε στα χέρια μας από διακρατικές συμφωνίες, έχουμε ταυτοποιήσει 30.000 καταθέτες του εξωτερικού, έχουμε και το ΑΦΜ τους, έχουμε ξεκινήσει να τα διασταυρώνουμε και έχουμε τις πρώτες εισπράξεις. Υπάρχουν Δ.Ο.Υ. που λειτουργούν πιλοτικά, όπως η Δ.Ο.Υ. Γλυφάδας και έχουμε ένα καλό μέσο όρο εισπράξεων απ’ αυτούς που δεν είχαν καν δηλώσει τις καταθέσεις τους στο εξωτερικό», ανέφερε ο κος Κουσελάς.

«Για κανέναν μα κανέναν λόγο, δεν πρέπει να εφησυχάζουν οι καταθέτες μαύρων κεφαλαίων στο εξωτερικό, ελπίζοντας πως θα τους προστατέψει το τραπεζικό απόρρητο» τόνισε ο υπουργός. «Έχουμε φτιάξει ειδική διεύθυνση στο υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να ασχολείται αποκλειστικά με το ζήτημα αυτό και αυτές μας οι προσπάθειες έχουν και θα έχουν μεγαλύτερα αποτελέσματα», συμπλήρωσε.

Από πλευράς του, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ζήτησε «να κατατεθούν τα ονόματα αυτών των «μεγάλων πατριωτών» που έβγαλαν τα χρήματά τους στο εξωτερικό» και κατήγγειλε πως, βάσει των πληροφοριών του, το τραπεζικό σύστημα, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του υπουργείου Οικονομικών, κωλυσιεργεί και καλύπτει τους καταθέτες αυτούς.

«Σας επισκέφθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, το πρόσωπο που έδωσε στοιχεία στη Γερμανία και τη Γαλλία; Τι απάντησε η πολιτική ηγεσία; Γιατί είναι πολύ κρίσιμο το ζήτημα - και αυτά τα ονόματα, όπως τα πήρε η Γερμανία, οφείλατε να τα πάρετε κι εσείς», ανέφερε ο κος Κουρουμπλής. «Δώστε μας τα ονόματα εκείνων που έχουν βγάλει στο εξωτερικό, πάνω από 500.000 ευρώ. Νόμιμο μπορεί να είναι, αλλά δεν ξέρω εάν είναι ηθικό. Αν θέλει η κυβέρνηση να συγκρουστεί με όλο αυτόν τον κόσμο, κι αν το είχατε κάνει όταν σας το επισημαίναμε, θα έτρεμαν αυτοί οι κύριοι. Γιατί θα είχε διαπιστωθεί πως των περισσοτέρων τα χρήματα δεν είναι νόμιμα», παρατήρησε ο βουλευτής.

«Δεν γνωρίζω αν υπάρχει τέτοιο πρόσωπο και αν έχει επισκεφθεί το υπουργείο. Πάντως εμένα δεν με επισκέφθηκε κανείς και δεν μου είπε ότι έχει στα χέρια του τέτοιου είδους στοιχεία», απάντησε ο υφυπουργός Οικονομικών. «Αναρωτιέμαι πώς θα μπορούσε να τα έχει, αφού είναι απόρρητα, καλύπτονται από το απόρρητο - κι εμείς σαν κράτος είναι πολύ δύσκολο να έχουμε στα χέρια μας τέτοια δεδομένα. Η απόκτηση πληροφοριών είναι συνάρτηση των διεθνών συνεργασιών που υπάρχουν - και των συναφών συμφωνιών που έχουμε συνάψει» συμπλήρωσε ο κος Κουσελάς.

Επιστολή Βαρουφάκη στον ΓΑΠ

http://www.tsantiri.gr/wp-content/media/2011/05/baroyfakis-300x242.jpgΑγαπητέ Γιώργο

Λίγο μετά τις εκλογές του 2009 δήλωνες ότι "είμαστε αντιεξουσιαστές στην εξουσία". Η πλειοψηφία των υπουργών σου σε στραβοκοιτούσαν και οι αντίπαλοί σου σε χλεύαζαν. Ήσουν μόνος εκείνη την στιγμή. Όμως, στον βαθμό που σε γνωρίζω, ήσουν αυθεντικός.

Από τότε κύλησε πολύ μολυσμένο νερό στο αυλάκι. Τις ουτοπικές δηλώσεις τις παρέσυρε η αγωνία για την διάσωση της χώρας. Σε ανάγκασε όχι μόνο να σφίξεις τα δόντια, πνίγοντας την ουτοπική σου πλευρά, αλλά και να αποκηρύξεις βασικές σου πεποιθήσεις για το τι πρέπει να γίνει και τι όχι. Πιστεύω, στον βαθμό που σε γνωρίζω, ότι τις αποφάσεις που έλαβες τις πήρες θεωρώντας ότι ήταν οι βέλτιστες μιας γκάμας απαίσιων εναλλακτικών. Και φαντάζομαι ότι ενέτειναν την μοναξιά σου.

Έτσι ήρθαμε στον Μάιο του 2010 όπου σε περίμενε η μεγαλύτερη απόφαση που αναγκάστηκε να πάρει έλληνας πρωθυπουργός σε καιρό ειρήνης. Ξέρεις ότι διαφωνούμε για την ορθότητά της. Δεν έχει σημασία. Σου είπαν ότι ήταν ένα σωσίβιο που μας εξαγόραζε χρόνο ώστε να βρούμε τον δρόμο μας προς στέρεο έδαφος μετά από ένα συγκλονιστικό ναυάγιο. Θεώρησα ότι ήταν ένα τεράστιο βαρίδι που μας σπρώχνει, τόσο εμάς όσο και την υπόλοιπη ευρωζώνη, στον πάτο. Επέλεξες τις συμβουλές των ισχυρών και εκείνων που σε έπεισαν πως, αν μη τι άλλο, το Μνημόνιο αγοράζει πολύτιμο χρόνο. Στον βαθμό που σε γνωρίζω, ξέρω πόσο σε στενοχώρησε η επιλογή σου.

Μήνες τώρα γνωρίζω ότι ξέρεις πως, τελικά, η πορεία του Μνημονίου απέτυχε επειδή η αποτυχία βρισκόταν στο DNA του εγχειρήματος (κι όχι επειδή δεν εφαρμόστηκε όπως μπορούσε να έχει εφαρμοστεί). Εμείς οι οικονομολόγοι, όπως γνωρίζεις εκ πείρας, διαφωνούμε σχεδόν για όλα. Όμως δύο πράγματα μας έχει διδάξει η ιστορία: (1) Τον πτωχευμένο δεν τον σώζεις δίνοντάς του ακριβά δάνεια, και (2) η βαριά λιτότητα δεν μπορεί ποτέ να μειώσει τα ελλείμματα μιας μακρο-οικονομίας που βρίσκεται σε ύφεση και η οποία δεν μπορεί να υποτιμήσει το νόμισμά της (ιδίως όταν το διεθνές περιβάλλον είναι υφεσιακό).

Μπορεί να ήλπιζες σε κάποιο θαύμα οικονομικό (π.χ. μιας γρήγορη ανάπτυξη της διεθνούς οικονομίας) ή πολιτικό (την επιφοίτηση της κας Μέρκελ από το άγιο πνεύμα) που θα απέτρεπε την σημερινή κατάληξη. Δεν έγινε όμως. Και τώρα καλείσαι, για δεύτερη φορά σε ένα μόλις χρόνο, να πας ακόμα πιο αντίθετα στα πιστεύω σου, στις γνώσεις σου, στο ένστικτό σου. Σου λένε, όπως και πριν ένα χρόνο: "Σκεφτείτε κ. πρωθυπουργέ τι θα γίνει αν δεν πάρουμε τα νέα δάνεια. Πως θα πληρωθούν οι μισθοί και οι συντάξεις;" Στον βαθμό που σε ξέρω, γνωρίζω πως δαγκώνεσαι.

Μήνες αρκετοί έχουν περάσει που έχεις λάβει γνώση μιας εναλλακτικής πρότασης (εκείνη που καταθέσαμε με τον Stuart Holland σε διάφορα fora). Από όσο γνωρίζω θεωρείς πως, τόσο από τεχνικής όσο και πολιτικής πλευράς, η πρόταση είναι άρτια: Σε τρία απλά βήματα, τα οποία δεν απαιτούν καμία ουσιαστική παρέμβαση στην Συνθήκη της Λισαβόνας, (α) αντιμετωπίζεται η τραπεζική κρίση της ευρωζώνης, (β) αποδυναμώνεται η κρίση δημόσιου χρέους και (γ) ξεκινά ένα νέο Σχέδιο Marshall για ολόκληρη της ευρωζώνη έτσι ώστε να γίνει πράξη η ανάπτυξη που θα 'δολοφονήσει' την Κρίση. Αν απλώς διαφωνούσες με αυτή την πρόταση, δεν θα αναφερόμουν σε αυτήν. Το κάνω επειδή φοβάμαι ότι... συμφωνείς.

Θα μου πεις: "Πώς μπορώ ως πρωθυπουργός μιας μικρής και καταπτωχευμένης χώρας να πάω στις Βρυξέλλες και να τους προτείνω μια πρόταση για την ανάπλαση της ευρωζώνης ολάκερης; Ιδίως όταν οι δικοί μου σύμβουλοι μου λένε να το ξεχάσω;"

Θα σου απαντήσω: Πώς μπορείς ως πρωθυπουργός μιας μικρής και καταπτωχευμένης χώρας να πάς στις Βρυξέλλες για να αποδεχθείς ένα νέο, ογκώδες δάνειο το οποίο σε καμία των περιπτώσεων (ακόμα κι αν αποδεχθούμε ότι θα επιτευχθούν όλοι οι στόχοι του μεσοπρόθεσμου προγράμματος) δεν πρόκειται ούτε καν να επιβραδύνει την εκρηκτική πορεία του δημόσιου χρέους; Πως θα αντιμετωπίσετε σε ένα χρόνο από σήμερα, εσύ και οι υπόλοιποι ηγέτες της ΕΕ, την κρίση νομιμοποίησης σε Βορρά και Νότο που αναπόφευκτα θα προκύψει καθώς οι εγγυήσεις και τα δάνεια των γερμανών και ολλανδών φορολογούμενων καταλήγουν (μέσω του Υπουργείου Οικονομικών μας) στις ημι-πτωχευμένες τράπεζες, την ώρα που το ελληνικό χρέος συνεχίζει να αυξάνεται, το ΑΕΠ μας να μειώνεται και οι έλληνες να εξαθλιώνονται χωρίς κανένα όφελος;

Θα με ρωτήσεις: "Και τι να κάνω τότε;"

Θα σου πω κάτι που θα ακουστεί ίσως ουτοπικό αλλά το οποίο πιστεύω είναι η μοναδική ρεαλιστική εναλλακτική που σου απομένει. Αν κάποιος μπορεί να εκτιμήσει τον ρεαλισμό αυτού που θα σου προτείνω, αυτός είσαι εσύ: Πάρε απόψε το βράδυ το ποδήλατό σου, μόνος σου, και κατέβα στην Πλατεία Συντάγματος. Εκεί, μπορεί να σε γιουχάρουν στην αρχή, αλλά βλέποντάς σε μόνο και αποφασισμένο, θα παραμερίσουν να περάσεις. Ζήτα τον λόγο και μίλησε στον συγκεντρωμένο κόσμο.

Πες τους ότι ήρθε η ώρα να πάρουμε όλοι μαζί πίσω την χαμένη μας αξιοπρέπεια. Εξάγγειλε ότι δεν θα δεχθούμε άλλα δάνεια όσο η ευρωζώνη αρνείται να συζητήσει καν την αναμόρφωσή της σε μια λογική και βιώσιμη βάση. Ότι, αν αναγκαστεί, η Ελλάδα θα πορευτεί, εντός μεν της ευρωζώνης, αλλά άνευ δανείων. Αν σε ρωτήσουν ποια είναι αυτή η λογική και βιώσιμη βάση, την απάντηση την ξέρεις. Την έχεις ήδη μελετήσει. Εξήγησέ την στον κόσμο. Και πες ότι μέχρι να ξεκινήσει μια τέτοια συζήτηση στις Βρυξέλλες, μια συζήτηση που έχουν προτείνει έτσι κι αλλιώς σοβαροί άνθρωποι όπως ο Tremonti και ο Yuncker, εσύ δεν θα δεχθείς ούτε ένα ευρώ από τους εταίρους μας. Απαίτησε μια συζήτηση επί της αρχής της ιδέας για το ευρωομόλογο και για την πρόταση ενεργοποίησης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (κάνοντας χρήση των ευρωομολόγων) στο πλαίσιο ενός νέου Σχεδίου Marshall. Ξεκαθάρισε ότι μέχρι αυτή η συζήτηση να δημιουργήσει μια νέα προοπτική για την Ελλάδα και την ευρωζώνη, η Ελλάδα θα κάνει αυτό που έπρεπε να έχει κάνει εδώ και χρόνια: Να ζει μετρημένα και εντός των ορίων των δυνατοτήτων της. Αν σε ρωτήσουν για τους μισθούς και τις συντάξεις απάντησε ότι, αν αναγκαστούμε, θα τους καταβάλουμε αφού μειώσουμε όλους τους ανώτερους μισθούς (υπουργών, βουλευτών, καθηγητών πανεπιστημίων κλπ) στα €1000 και για όσο καιρό χρειάζεται. Θα αναστείλουμε όλες τις εξοπλιστικές δαπάνες. Θα κάνουμε ότι πρέπει ώστε να μην χρειαστεί να προσθέσουμε ένα ακόμα τοκογλυφικό δάνειο στο χρέος της χώρας.

Βροντοφώναξε πως δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να εγκαλείται επειδή ζούσε με δανεικά και, τώρα που πτώχευσε, να της επιβάλουν κι άλλα δανεικά τα οποία εκείνοι που της τα επιβάλουν γνωρίζουν ότι δεν μπορούμε να τα ξεπληρώσουμε. Κλείσε λέγοντας ότι αυτό θυμίζει τις χειρότερες πρακτικές της Wall Street στην περίοδο των subprime στεγαστικών δανείων, τότε που οι τράπεζες πάσχιζαν να πείσουν πτωχευμένα νοικοκυριά να δανείζονται ποσά που δεν υπήρχε πιθανότητα να επιστρέψουν. Μόνο που τώρα το παιχνίδι αυτό αφορά μια ολόκληρη χώρα. Κι όχι μόνο. Πες ότι ως Ευρωπαίος πολίτης, αλλά και ως Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, δεν δικαιούσαι να συνυπογράψεις άλλη μια δανειακή συμφωνία που απειλεί με κατάρρευση όχι απλώς μερικές τράπεζες ή μια μικρή μεσογειακή χώρα αλλά ακόμα και την ιδέα μιας ενωμένης, δημοκρατικής Ευρώπης.

Κάποια στιγμή, προς το τέλος της ομιλίας σου, κοίταξε κατευθείαν κάποια κάμερα της οποίας το βίντεο, να είσαι σίγουρος, θα αναρτηθεί αμέσως στο Διαδίκτυο και, απευθυνόμενος στον Γερμανό ψηφοφόρο, πες στα αγγλικά: "Είναι σκανδαλώδες εσείς οι σκληρά εργαζόμενοι Γερμανοί να πρέπει να δίνετε δάνεια στο κράτος μας, όχι για να τα επενδύουμε παραγωγικά, αλλά για να αποπληρώνουμε πτωχευμένες τράπεζες που, καθώς ξέρουν σε τι οικτρή κατάσταση είναι τα λογιστικά τους βιβλία, δεν δανείζουν και που, έτσι, λειτουργούν ως μαύρες τρύπες που καταπίνουν την οικονομική ενέργεια που παράγεις εσύ, ο γερμανός εργαζόμενος, την ώρα που ο έλληνας συνάδελφός σου υποφέρει χωρίς μέλλον."

Αμέσως μετά χαιρέτησε τον κόσμο και κινήσου προς το ποδήλατό σου. Και τότε, για πρώτη φορά μετά από καιρό, δεν θα νιώθεις μόνος σου. Ίσως για πρώτη φορά θα έχεις συμμετάσχει σε μια συγκλονιστική στιγμή της Συμμετοχικής Δημοκρατίας για την οποία έχουμε πασχίσει μαζί, ξοδεύοντας μελάνι και πολλές ώρες συνεδριάσεων. Στο Σύνταγμα αυτές τις μέρες μπορεί να μην έχουμε Άμεση Δημοκρατία (κάτι που απαιτεί όχι μόνο συμμετοχικούς θεσμούς αλλά και άσκηση εκτελεστικής εξουσίας) όμως έχουμε μια αναβίωση της Αρχαίας Αγοράς στην οποία ο αντιεξουσιαστής Γιώργος θα ένιωθε σαν στο σπίτι του.

Σε περιμένουμε.

ΥΓ. Τώρα που το σκέπτομαι ίσως είναι καλύτερα να μην έρθεις μόνος σου. Πάρε μαζί σου τον συμφοιτητή σου από την Αμερική, τον Αντώνη - εφόσον θέλει να έρθει. Και πηγαίνετε μαζί. Να πείτε λίγο-πολύ τα ίδια. Στην ίδια συνέλευση της Πλατείας Συντάγματος. Συναίνεση θέλουν οι Ευρωπαίοι εταίροι μας σε αυτή την δύσκολη καμπή της Κρίσης; Συναίνεση να τους δώσουμε.