10 Σεπτεμβρίου 2022

📺Θεοδωρικάκος: Το μήνυμα στην Τουρκία είναι ότι από τον Έβρο δεν περνάει κανείς


Τα σύνορα φυλλάσσονται 24 ώρες το 24ωρο με αποφασιστικό τρόπο από την αστυνομία και τον στρατό, κι αυτό οφείλει να το λάβει υπόψη του ο Ερντογάν, σημείωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Η Τουρκία εφαρμόζει τον τελευταίο καιρό μια ασύμμετρη απειλή σε βάρος της χώρας μας, επιχειρώντας μια βάναυση και ανήθικη εργαλειοποίηση δυστυχισμένων ανθρώπων ανθρώπων, των παράτυπων μεταναστών, τους οποίους σπρώχνει να περάσουν από την Ελλάδα στην Ευρώπη, ανέφερε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στην εκπομπή Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά.

Ο κ. Θεοδωρικάκος επανέλαβε ότι μόνο τον Αύγουστο επιχείρησαν να περάσουν από τον Έβρο 40.000 παράτυποι μετανάστες, από την αρχή του χρόνου ο αριθμός αυτός φτάνει τους 150.000. 

«Ένα είναι το μήνυμα, από τον Έβρο δεν περνάει κανείς παράνομα, δεν θα το επιτρέψουμε» επισήμανε.

Πρόσθεσε ότι η Τουρκία προκαλεί με τακτικισμούς και προβοκάτσιες όπως αυτές ότι δήθεν βρέθηκαν μετανάστες σε βραχονησίδα σε ελληνικό έδαφος.

«Εμείς» πρόσθεσε «ελέγχουμε σε καθε περιπτωση, δεν μπορεσαν αν τους περάσουν προφανώς» είπε.

Τα σύνορα φυλλάσσονται 24 ώρες το 24ωρο με αποφασιστικό τρόπο από την αστυνομία και τον στρατό, κι αυτό οφείλει να το λάβει υπόψη του ο Ερντογάν, πρόσθεσε.

Συνέχισε λέγοντας πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όταν μιλάμε για τόσες δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, αυτό καθοδηγείται από την τουρκική πλευρά, ενώ εκτίμησε ότι το φαινόμενο θα συνεχιστεί.

Η Τουρκία εργαλειοποιεί βάναυσα και ανήθικα το μεταναστευτικό για να εκβιάσει την Ευρώπη και την Ελλάδα, τόνισε και συμπλήρωσε ότι η Ελλάδα είναι ένα πανίσχυρο κράτος δικαίου, που εφαρμόζει το Διεθνές Δίκαιο και τα σύνορά της είναι απροσπέλαστα.

 Ο κ. Θεοδωρικάκος επισήμανε ότι η χώρα εφαρμόζει το σχέδιο Ακρίτας στο σύνολο του Έβρου και πρόσθεσε ότι οι Ευρωπαίοι πρέπει να συνδράμουν αυτή την πρόσπάθεια.


Πηγή: skai.gr

Πρόστιμο – μαμούθ σε γνωστό εστιατόριο στο Κολωνάκι—Είχε… ξεχάσει πώς είναι να κόβει αποδείξεις


Εξωπραγματικό πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ επέβαλαν οι άνδρες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε γνωστό εστιατόριο στο Κολωνάκι! Επί σειρά ετών ο επιχειρηματίας που το διαχειρίζεται -σύμφωνα με πηγές της ΑΑΔΕ- είχε… ξεχάσει πώς είναι να κόβεις αποδείξεις, καθώς αντί για κανονικά παραστατικά έδινε στους πελάτες του τα γνωστά δελτία παραγγελίας. Μάλιστα, η συγκεκριμένη «συνήθεια» κρατούσε για τουλάχιστον τέσσερα ολόκληρα χρόνια.

Και σαν να μην έφτανε αυτό είχε εγκαταστήσει –όλο αυτό το χρονικό διάστημα των τελευταίων 4 ετών – και παράνομο λογισμικό στην ταμειακή που αλλοίωνε τα πραγματικά του έσοδα!

Οι φορο- ελεγκτές πάντως χρειάστηκε να μάθουν για τις «κακές συνήθειες» τους εν λόγω επιχειρηματία από πελάτες του γνωστού και πολυτελούς εστιατορίου με θαλασσινά στο Κολωνάκι.

Διπλό κόλπο φοροδιαφυγής από τον επιχειρηματία του Κολωνακίου

Μετά την έφοδο που έκαναν –κατόπιν των σχετικών καταγγελιών- διαπίστωσαν πολύ γρήγορα ότι στο εστιατόριο δεν εξέδιδαν κανονικές, αλλά προσωρινές αποδείξεις. Ο έλεγχος προχώρησε και διαπιστώθηκε και … κάτι ακόμη:

Υπήρχε στην ταμειακή εγκατεστημένο παράνομο λογισμικό, το οποίο επί τέσσερα χρόνια, στις αποδείξεις που έκοβε, έκανε αυτόματα έκπτωση από 90% έως και 99% (!) στα ποσά, που τελικά κατέγραφε η μνήμη της ταμειακής μηχανής.

Με άλλα λόγια, το «κόλπο» είχε διπλές… ασφαλιστικές δικλείδες, προκειμένου ο επιχειρηματίας να είναι σίγουρος πως θα κρύψει τα υπέρογκα έσοδά του από την Εφορία και θα γλιτώσει την καταβολή των φόρων οι οποίοι στην πραγματικότητα του αναλογούσαν.

Ποιο είναι το εστιατόριο – εστία φοροδιαφυγής

Ο τρόπος με τον οποίο είχε στηθεί όλη αυτή η «κομπίνα» έκανε ακόμη και τους πλέον έμπειρους ελεγκτές της ΑΑΔΕ να τρίβουν τα μάτια τους.

Η συγκεκριμένη εστία εκτεταμένης – όπως φαίνεται – φοροδιαφυγής εντοπίστηκε σε γνωστό εστιατόριο με ψάρι, παραδοσιακού επιχειρηματία στο συγκεκριμένο αντικείμενο, στο Κολωνάκι, το οποίο έχει υποκαταστήματα και σε Μοναστηράκι, Γλυφάδα, Νέα Ερυθραία, Χαλάνδρι, Νέα Σμύρνη και Πάρο.

Οι ελεγκτές βρέθηκαν εκεί, μετά τις καταγγελίες ότι το εστιατόριο εκδίδει προσωρινές μόνο αποδείξεις – τα γνωστά δελτία παραγγελίας.

Ο έλεγχος, στον οποίο προχώρησαν, αφορούσε στην περίοδο από 26/11/2015 έως 19/01/2020.

Έγινε κατάσχεση των ηλεκτρονικών φορολογικών στοιχείων (αρχεία .txt), και με το ειδικό λογισμικό υπολόγισαν τα έσοδα της επιχείρησης.

Άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών και έλεγχος στα υποκαταστήματα

 Στη συνέχεια, έγινε άρση τραπεζικού απορρήτου και άνοιγμα λογαριασμών μέσω του Συστήματος Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών (Σ.Μ.Τ.Λ.) και επιπλέον ζητήθηκαν από τις τράπεζες οι αναλυτικές κινήσεις των POS. Κάνοντας αντιπαραβολή των ηλεκτρονικών φορολογικών αρχείων .txt με τα δεδομένα των φορολογικών βιβλίων, τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τις αναλυτικές κινήσεις των  P.O.S., διαπίστωσαν τη σωρεία παραβάσεων.

Ταυτόχρονα κατασχέθηκε και ελέγχθηκε η φορολογική μνήμη του φορολογικού μηχανισμού. Τα συνολικά πρόστιμα και προσαυξήσεις, τα οποία καλείται να πληρώσει η επιχείρηση, προσεγγίζουν το ένα εκατομμύριο ευρώ. Πρόστιμο-μαμούθ που σπάνια επιβάλλεται πέραν βεβαίως των περιπτώσεων όπου και διαπιστώνεται μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.

Και όπως όλα δείχνουν τα πράγματα ίσως να μην τελειώσουν εκεί, καθώς οι ελεγκτές ερευνούν τώρα και τα υπόλοιπα «συνδεδεμένα» καταστήματα, που αποτελούν ξεχωριστές επιχειρήσεις.

Ποια μέτρα θα ανακοινώσει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ


Τα κοινωνικά μέτρα της Κυβέρνησης αναμένεται να ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. 

Ανάμεσα στα μέτρα στήριξης που έχουν κλειδώσει είναι επιδότηση στο ρεύμα, αυξήσεις στις συντάξεις και στον κατώτατο μισθό και επιταγή ακρίβειας για ευάλωτους πολίτες.

Με κύριο στόχο να εκμεταλλευτεί κάθε δυνατότητα που του δίνουν τα κρατικά ταμεία για να στηθεί ανάχωμα στην ακρίβεια προσέρχεται ο Πρωθυπουργός στην φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνεργασία με το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης θα ανακοινώσει σειρά μέτρων για να στηριχθούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Τα νέα μέτρα που έχουν κλειδώσει είναι η νέα επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα, η κατάργηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης, ενώ αυξήσεις θα δοθούν στις συντάξεις αλλά και στον κατώτατο μισθό.

Το επίδομα θέρμανσης θα αυξηθεί εν όψη του δύσκολου χειμώνα, ενώ θα υπάρξει και ένα ακόμα βοήθημα η επιταγή ακρίβειας για τα ευάλωτα νοικοκυριά. Ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει και σειρά μέτρων για τους νέους με στόχο την φθηνή στέγαση.

Αυτά είναι τα μέτρα στήριξης που θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός:
  • Επιδότηση στο ρεύμα
  • Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης
  • Αύξηση στις συντάξεις
  • Αύξηση στον κατώτατο μισθό
  • Αυξημένο επίδομα για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης
  • «Επιταγή Ακρίβειας» για ευάλωτα νοικοκυριά
  • «Φθηνή» στέγη στους νέους

Βασίλισσα Ελισάβετ: Στέμμα βουτηγμένο στο αίμα - Οι στρατιωτικές επεμβάσεις της Βρετανίας που συνήθως κατέληγαν σε ήττες αν δεν βοηθούσαν οι ΗΠΑ


Η Ελισάβετ η Β’ ταξιδεύει συντροφιά με την Ιστορία και τα 70 χρόνια της βασιλείας της δεν ήταν μόνο ανθοστόλιστα, είχαν λερωθεί και από αίμα! Πολύ αίμα!

Μας έχει γίνει συνήθειο και συχνά την επικαλούμαστε τη φράση από το παραμύθι του Άντερσεν: «Ο βασιλιάς είναι γυμνός»· για να χαρακτηρίσουμε ένα ελλειμματικό ηγέτη ή έναν γλίσχρο άρχοντα…
Κι αν αυτές οι κουβέντες γράφονται από ταπεινούς δημοσιογράφους για να καλλωπίσουν ένα κείμενό τους ή λέγονται από αφελείς καφενόβιους, η ουσία είναι ότι οι δημοσιογράφοι παραμένουν δημοσιογράφοι - ανεπαρκώς μισθοδοτούμενοι - οι καφενόβιοι, καφενόβιοι ελαφρώς συζητούντες και οι «βασιλείς» – γυμνοί ή ενδεδυμένοι πάντα Βασιλείς!

Έτσι και η Ελισάβετ η Β’ που «έφυγε» να συναντήσει τους άλλους βασιλιάδες που λέρωσαν με το χνάρι τους τη Γη. Ήταν μια Βασίλισσα, όχι του παραμυθιού, αλλά της σκληρής πραγματικότητας. Από εκείνους τους βασιλείς που δεν έμαθαν τίποτα, λέρωσαν τα χέρια τους με αίμα και έφυγαν δίχως να ζητήσουν συγχώρεση για τις αμαρτίες τους, τουλάχιστον δημόσια…

Κι αν οι Βρετανοί κλαίνε από το απόβραδο της Πέμπτης για την αγαπημένη τους Βασίλισσα, Ιρλανδοί βγήκαν στους δρόμους και πανηγύρισαν, κάποιοι Σκωτσέζοι έπαιξαν χαρμόσυνους σκοπούς στις γκάιντες τους - μια ιδιοκτήτρια καταστήματος στη Σκωτία μάλιστα ανάρτησε επιγραφή όπου έγραφε «Lizard Liz Dead», δηλαδή Η σαύρα Λιζ είναι νεκρή. Στην Ινδία επίσης δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν ένα γέλιο τους…

Και όπως γίνεται στις μέρες μας, τις άρρηκτα αιχμάλωτες στο διαδίκτυο, τη σκυτάλη πήραν οι haters, που αυτή τη φορά σαν να μην είχαν κι άδικο.

Κάποιος Ιρλανδός έγραψε στο Twitter: Η βασίλισσα πέθανε. Ας εκμεταλλευτούμε αυτήν την ευκαιρία για να θυμηθούμε όλα εκείνα τα εκατομμύρια των ανθρώπων που πέθαναν ως αποτέλεσμα του βρετανικού ιμπεριαλισμού στην Αφρική, την Ινδία, την Ιρλανδία…»
Και κάποιος άλλος σχολίασε: «Υπενθύμιση, ότι η βασίλισσα Ελισάβετ δεν είναι κατάλοιπο της αποικιοκρατίας. Συμμετείχε ενεργά στην αποικιοκρατία. Προσπάθησε ενεργά να σταματήσει τα κινήματα ανεξαρτησίας Το κακό που έκανε ήταν μεγάλο»!


«Γνωρίζω ότι θα με κρεμάσετε. Ό,τι έκαμα το έκαμα ως Έλλην Κύπριος όστις ζητεί την Ελευθερίαν του. Τίποτα άλλο. Θ΄ ακολουθήσω με θάρρος τη μοίρα μου. Ίσως αυτό να ‘ναι το τελευταίο μου γράμμα.

Μα πάλι δεν πειράζει. Δεν λυπάμαι για τίποτα. Ας χάσω το κάθε τι. Μια φορά κανείς πεθαίνει. Θα βαδίσω χαρούμενος στην τελευταία μου κατοικία. Τι σήμερα τι αύριο; Όλοι πεθαίνουν μια μέρα. Είναι καλό πράγμα να πεθαίνει κανείς για την Ελλάδα. Ώρα 7:30. Η πιο όμορφη μέρα της ζωής μου. Η πιο όμορφη ώρα. Μη ρωτάτε γιατί».

Ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης (1938-1957) απαγχονίστηκε στα 19 του χρόνια. Η βασίλισσα που πέθανε σήμερα (και που δεν επισκέφθηκε ποτέ την Ελλάδα) μπορούσε να τον σώσει. Τον δολοφόνησε δι’ απαγχονισμού».

Καλοί οι έμπλεοι δακρύων επικήδειοι, καλά τα … 10 πράγματα που μας άφησε η Ελισάβετ, αλλά ας θυμηθούμε και το αίμα που χύθηκε επί των 70 χρόνων της βασιλείας της. Γιατί ναι μεν οι πολιτικοί κάνουν το κουμάντο, αλλά οι μονάρχες υπογράφουν τις αποφάσεις, αυτοί τις θανατικές καταδίκες, αυτοί και τις χάρες, αυτοί τις διαταγές επίθεσης και τις ανακωχές… Για πάμε λοιπόν:


1956 Επέμβαση στο Σουέζ: Οι Αιγύπτιοι ήθελαν ανεξαρτησία. Άκου;


Όταν οι Αιγύπτιοι εθνικοποίησαν την αγγλο-γαλλική εταιρεία της Διώρυγας του Σουέζ, το Λονδίνο και το Παρίσι συνωμότησαν με το Ισραήλ για να επιτεθούν.
Η Επιχείρηση Σωματοφύλακας ήταν το αγγλο-γαλλικό σχέδιο εισβολής για την κατάληψη της Διώρυγας του Σουέζ κατά τη διάρκεια της κρίσης του Σουέζ το 1956, τέσσερα μόλις χρόνια από την άνοδο στο θρόνο της βασίλισσας Ελισάβετ. Η Επιχείρηση διεξήχθη τον Νοέμβριο του 1956 σε συντονισμό με ισραηλινή εισβολή τεθωρακισμένων στη χερσόνησο του Σινά.

Η παγκόσμια αντίδραση κατά της Επιχείρησης Σωματοφύλακας ήταν έντονη και αρνητική. Η επιχείρηση Σωματοφύλακας ήταν μια αποτυχία από στρατηγική άποψη και ακούσια κάλυψε τη στρατιωτική επέμβαση της Σοβιετικής Ένωσης στην Ουγγαρία στις 4 Νοεμβρίου. Οι απώλειες των Αιγυπτίων έφτασαν τους 1.650 νεκρούς, 4.900 τραυματίες και 6.185 αιχμάλωτους ή αγνοούμενους, οι περισσότεροι στις συγκρούσεις στο Σινά. Οι Βρετανοί με τους Γάλλους συνολικά, είχαν περίπου 23 έως 33 νεκρούς και 129 τραυματίες.

Στη διάρκεια της Κρίσης του Σουέζ (1955-1959) δεκάδες χιλιάδες βρετανικά στρατεύματα αντιμετώπισαν τρία χρόνια σποραδικών επιθέσεων από τον αιγυπτιακό στρατό και την αστυνομία Τελικά η Βρετανία συμφώνησε να αποσύρει τις δυνάμεις της. η αιγυπτιακή κυβέρνηση συμφώνησε ότι θα μπορούσαν να επιστρέψουν εάν το κανάλι απειλούνταν από εξωτερικό κίνδυνο.

1948 – 1960 Μαλαισία: Έφταιγαν οι κομουνισταί…


Η Κρίσης της Μαλαισίας κράτησε 12 χρόνια και οι Βρετανοί κόμπαζαν πως ήταν σίγουροι για την τελική νίκη: «Μακράν το πιο εύκολο πρόβλημα που έχω αντιμετωπίσει ποτέ», είπε ο Βρετανός διοικητής, όταν άρχισαν οι εχθροπραξίες. Οι κομμουνιστές αντίπαλοί ήταν σχεδόν όλοι Κινέζοι. Η Κρίση κατέληξε σε ήττα για τους κομμουνιστές. Χωριά πυρπολήθηκαν και άμαχοι σφαγιάστηκαν από βρετανικά στρατεύματα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, 10.700 αντάρτες σκοτώθηκαν, αιχμαλωτίστηκαν ή παραδόθηκαν κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Περίπου 519 στρατιώτες των αποικιοκρατών και 1.346 αστυνομικοί έχασαν τη ζωή τους, μαζί με περισσότερους από 4.000 άμαχους.


1952 – 1960 Κένυα: Και το Άουσβιτς θα ντρεπόταν…


Μακράν ο πιο αιματηρός και αμφιλεγόμενος πόλεμος των αποικιοκρατών της Βρετανίας, η εξέγερση των Μάου Μάου στην Κένυα που χαρακτηρίστηκε από την φρικτή συμπεριφορά και των δύο αντιμαχόμενων πλευρών. Χιλιάδες άνθρωποι κρατήθηκαν σε στρατοπέδων αιχμαλώτων και οι κακουχίες και τα βασανιστήρια που υπέστησαν συγκρίνονται με εκείνα των γερμανικών στρατοπέδων του Ολοκαυτώματος!

Όταν μαθεύτηκε η σφαγή πολυμελούς ομάδας κρατουμένων προκλήθηκε δυσφορία και αποστροφή στη Βρετανία και η ανεξαρτησία της Κένυας ήρθε αναπόφευκτα. Οι αριθμοί των θυμάτων ακόμα αμφισβητούνται: οι βρετανικές και αφρικανικές δυνάμεις ασφαλείας μέτρησαν - λένε - περίπου 200 νεκρούς, ενώ οι εκτιμήσεις για τον αριθμό των αμάχων και των μαχητών Μάου Μάου, που έχασαν τη ζωή τους ποικίλλουν από τον επίσημο αριθμό των 12.000 έως και τους 100.000!

Η βρετανική κυβέρνηση, το 2013, διευθέτησε την αξίωση μιας ομάδα ηλικιωμένων Κενυατών στο ανώτατο δικαστήριο του Λονδίνου, εκφράζοντας την «ειλικρινή της λύπη» για τη χρήση απάνθρωπων μεθόδων και βασανιστηρίων κατά τη διάρκεια της εξέγερσης, καταβάλλοντας 19,9 εκατομμύρια λίρες σε 5.000 πρώην κρατούμενους!

1953 – 1954 Βρετανική Γουιάνα: Φωτιά και τσεκούρι...


Όταν το αριστερό Λαϊκό Προοδευτικό Κόμμα κέρδισε τις εκλογές το 1953, ο Τσόρτσιλ έγραψε στο υπουργείο Εξωτερικών λέγοντας ότι ήταν καιρός να ζητήσει τη βοήθεια των ΗΠΑ για την ανατροπή της νεοεκλεγείσας κυβέρνησης. Τι, μόνο οι Αμερικάνοι τα κάνουν αυτά;

Πέντε μήνες αργότερα, βρετανικά στρατεύματα εκστράτευσαν με στόχο να ανατρέψουν την κυβέρνηση. Το επόμενο έτος, εκατοντάδες διαμαρτυρόμενοι διαδηλωτές πυροβολήθηκαν και σκοτώθηκαν. Ολόκληρες συνοικίες της Τζόρτζταουν πυρπολήθηκαν και ο απολογισμός ήταν εκατοντάδες νεκροί και τραυματίες. Η Γουιάνα ανεξαρτητοποιήθηκε στις 26 Μαΐου του 1966.


1955 – 1959 Κύπρος: Κρεμάλες και πυρπολήσεις χωριών


Οι βρετανικές αποικιακές αρχές αιφνιδιάστηκαν όταν οι αντάρτες της Εθνική Οργάνωσις Κυπρίων Αγωνιστών (ΕΟΚΑ) εξαπέλυσαν την πρώτη τους επίθεση τον Απρίλιο του 1955· αρχικά θεωρήθηκαν ένοχοι οι συνήθεις ύποπτοι, οι κομμουνιστές.

Οι επαναστάτες δεν σταμάτησαν και μάχες συνεχίστηκαν μέχρι το 1959, όταν πια η Κύπρος κέρδισε την ανεξαρτησία την επόμενη χρονιά. Περίπου 370 Βρετανοί στρατιώτες σκοτώθηκαν μαζί με περισσότερους από 40 αστυνομικούς, ενώ εκατοντάδες Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι πολίτες έχασαν τη ζωή τους. Πολλοί από τους αγωνιστές της ΕΟΚΑ άφησαν την τελευταία τους πνοή στην κρεμάλα.

Να θυμίσουμε ονόματα αγωνιστών που κατέληξαν στην αγχόνη: Μιχαλάκης Καραολής, Ανδρέας Δημητρίους, Ιάκωβος Πατάτσος, Ανδρέας Ζάκος, Χαρίλαος Μιχαήλ, Μιχαήλ Κουτσόφτας, Στέλιος Μαυρομμάτης, Ανδρέας Παναγίδης και Ευαγόρας Παλληκαρίδης, ενώ μαρτυρικός ήταν ο θάνατος του θρυλικού Γρηγόρη Αυξεντίου, που τον έκαψαν στο κρησφύγετό του με βενζίνη, κοντά στη Μονή Μαχαιρά, στο όρος Τρόοδος! Πολιτισμός από τους Βρετανούς!

1957 – 1959 Μασκάτ Ομάν: Συναγωνισμός με τη Λουφτβάφε!


Όταν μια εξέγερση, που υποστηριζόταν από τη Σαουδική Αραβία, απείλησε τον ευνοούμενο από το Ηνωμένο Βασίλειο σουλτάνο του πλούσιου σε πετρέλαιο Μασκάτ και Ομάν, βρετανικές δυνάμεις - συμπεριλαμβανομένων και στρατευμάτων της SAS - αποβιβάστηκαν στην περιοχή. Κατά τη διάρκεια των μόλις λίγων μηνών της εκστρατείας κατά των μαχητών των φυλών από τα χωριά και τις κορφές των βουνών, η RAF έριξε το διπλάσιο αριθμό βομβών που είχε ρίξει η Λουφτβάφε στο Κόβεντρι τον Νοέμβριο του 1940.

1960 – 1961 Καμερούν: Ποιο δημοψήφισμα;


Έπειτα από δημοψήφισμα στο οποίο οι κάτοικοι από το βόρειο τμήμα του Βρετανικού Καμερούν ψήφισαν υπέρ της προσχώρησης στη Νιγηρία, ενώ από το νότο ψήφισαν τη συγχώνευση με τη Δημοκρατία του Καμερούν, βρετανικά στρατεύματα επενέβησαν δύο φορές για να αντιμετωπίσουν αντάρτες του υποστηριζόμενου από την Κίνα Armee de Liberation Kamerounaise. Νεκροί κι εκεί και ο αριθμός τους άγνωστος!

1961 Κουβέιτ: Ούτε σφαίρα…


Όταν οι Ιρακινοί διεκδίκησαν το πρόσφατα ανεξαρτητοποιημένο Κουβέιτ, επενέβη μια βρετανική ομάδα ειδικών δυνάμεων που βρισκόταν πάνω σε ένα αεροπλανοφόρο, πολλά αντιτορπιλικά ρίχτηκαν στη μάχη και μισή ταξιαρχία πεζοναυτών στάλθηκε στη χώρα. Δεν έπεσε - λένε - πυροβολισμός. Κι άντε να τους πιστέψεις…


1963 – 1966 Βόρνεο: Στα κρυφά και φανερά...


Ο ακήρυκτος τετραετής πόλεμος στον οποίο η Βρετανία και οι σύμμαχοί της της Κοινοπολιτείας αντιμετώπισαν την Ινδονησία, ήταν μια από τις λιγότερο γνωστές συγκρούσεις των τελευταίων 50 ετών. Οι βρετανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν κρυφά επιθέσεις βαθιά μέσα στο έδαφος της Ινδονησίας. Οι απώλειες της Βρετανίας και της Κοινοπολιτείας ανήλθαν σε 114 άνδρες, ενώ οι Ινδονήσιοι μέτρησαν τουλάχιστον 600 θανάτους ανταρτών και εκατοντάδες αμάχων. Μια αλλαγή κυβέρνησης στην Τζακάρτα έφερε τον πόλεμο στο τέλος. Στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Βόρνεο είχε λάβει μέρος και ο αγαπητός μέντορας του (βασιλιά πλέον) Καρόλου, λόρδος Λούις Μαουντμπάτεν.
Κωμωδία για πολλά γέλια

Καθώς η Βρετανία προσπαθούσε να κρατήσει αποστάσεις από τις αποικίες της στο νησί Βόρνεο, μια τριμερής σύγκρουση για το μέλλον του Μπρουνέι – μεταξύ του σουλτάνου του, της Μαλαισίας και της Ινδονησίας – οδήγησε σε εξέγερση φιλοϊνδονησιακών πολιτοφυλακών. Παρωδία με… Mr Bean: Οι Βρετανοί αιφνιδιάστηκαν! Μια από τις στρατιωτικές μονάδες που στάλθηκαν για να καταστείλουν την εξέγερση διαπίστωσε ότι δεν είχε καν χάρτες του Μπρουνέι και αναγκάστηκε να εισβάλει σε αποθήκες πυρομαχικών της, καθώς ο στρατιώτης που είχε το κλειδί βρισκόταν σε διακοπές! Την εξέγερση ακολούθησε σύντομα πόλεμος με την Ινδονησία.


1963 – 1976 Ομάν: Έβαλαν στους αντάρτες τα… γυαλιά

Ο Said bin Taimur, ο σκληρός και καταπιεστικός ηγέτης του Ομάν, που είχε αλυσοδεμένους σκλάβους και απαγόρευε στους ανθρώπους του να φορούν γυαλιά ηλίου (!) ή να ακούνε ραδιόφωνο, είχε αντιμετωπίσει επανειλημμένες εξεγέρσεις στο νότο της χώρας, όμως δεν ανησυχούσε: μπορούσε να βασιστεί στη βρετανική υποστήριξη για να τις καταστείλει.

Στα τέλη της δεκαετίας του '60, οι σποραδικές επιθέσεις είχαν εξελιχθεί σε καλά οργανωμένες εξεγέρσεις, με την υποστήριξη τόσο από τη Ρωσία όσο και από την Κίνα. Αποφασισμένοι να προστατεύσουν τα στενά του Ορμούζ, από τα οποία περνούσε ένα γιγάντιο πετρελαιοφόρο κάθε δέκα λεπτά, οι Βρετανοί έθεσαν τις ένοπλες δυνάμεις του Σουλτάνου υπό τη βρετανική διοίκηση και στρατολόγησαν νεαρούς βρετανούς αξιωματικούς.

Ένας από αυτούς ήταν ένας νεαρός Ράνουλφ Φάινς, ο οποίος αργότερα έγραψε: «Οι άνθρωποι ήταν καταπιεσμένοι και η φτώχεια τους ρημαζε. Ο Σουλτάνος δεν είχε φίλους εκτός από τους Βρετανούς».

Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά της εξέγερσης, υπό την ηγεσία των Βρετανών, διήρκεσαν περισσότερο από μια δεκαετία και διεξάγονταν με απόλυτη μυστικότητα. Μόλις 24 Βρετανοί στρατιώτες σκοτώθηκαν (λένε…), μαζί με περίπου 900 Ιρανούς και ντόπιους. Πιστεύεται ότι υπήρξαν πολλές χιλιάδες θάνατοι ανταρτών και αμάχων, αλλά αυτούς ποιος να τους λογαριάσει;

1963 – 1967 Άντεν: Ακόμα μια βρετανική ήττα


Η εξέγερση κατά της βρετανικής κυριαρχίας στη νότια αραβική αποικία του Άντεν της Υεμένης άρχισε τον Δεκέμβριο του 1963, όταν μια χειροβομβίδα εκτοξεύτηκε εναντίον μιας ομάδας Βρετανών διπλωματών στο αεροδρόμιο.

Τα επόμενα τρία χρόνια οι Βρετανοί πάλεψαν να καταστείλουν τις εξεγέρσεις. Δύο ανταρτικές ομάδες - το Μαρξιστικό Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο και το Αραβικό Εθνικιστικό Μέτωπο για την Απελευθέρωση της Κατεχόμενης Νότιας Υεμένης - πολέμησαν τόσο τους Βρετανούς, αλλά και μεταξύ τους...

Το 1964 η Βρετανία βρέθηκε αντιμέτωπη με μια δεύτερη εξέγερση στα βουνά Ραντφάν κοντά στα σύνορα με την Υεμένη. Μέχρι το 1967, οι Βρετανοί υποχωρούσαν, ελέγχοντας τελικά μόνο το λιμάνι και το αεροδρόμιο. Όταν οι Βρετανοί υποχώρησαν τελικά, άφησαν πίσω τους 125 νεκρούς, συμπεριλαμβανομένων αρκετών βρετανών πολιτών που πυροβολήθηκαν στα σπίτια ή τα γραφεία τους. Δεκάδες στρατιώτες και αστυνομικοί πιστοί στους Βρετανούς σκοτώθηκαν επίσης, μαζί με περίπου 1.900 πολίτες και αντάρτες.

1969 – 1998 Βόρεια Ιρλανδία: Ακόμα τους μισούν!


Ο βρετανικός στρατός αναπτύχθηκε στους δρόμους της Βόρειας Ιρλανδίας το 1969, αρχικά για να βοηθήσει στην αποκατάσταση της τάξης εν μέσω εκτεταμένων ταραχών. Η επιχείρηση Banner, όπως αποκαλεί ο βρετανικός στρατός την εκστρατεία του στη Βόρεια Ιρλανδία, τελείωσε επίσημα το 2007, αν και οι αψιμαχίες μειώθηκαν με την υπογραφή της Συμφωνίας της Μεγάλης Παρασκευής το 1998.

Η βρετανική επέμβαση διήρκεσε 38 χρόνια: η μεγαλύτερη αδιάλειπτη επιχείρηση που έγινε ποτέ από βρετανικές δυνάμεις! Περισσότεροι από 500 στρατιώτες σκοτώθηκαν μαζί με 509 αστυνομικούς και μέλη των δυνάμεων ασφαλείας, 562 παραστρατιωτικούς και 2.074 πολίτες, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν Καθολικοί.

1982 Φώκλαντς: Η ρεβάνς ήρθε από τον Μαραντόνα


Ο πόλεμος των δέκα εβδομάδων μεταξύ Βρετανίας και Αργεντινής για τον έλεγχο των επί μακρό αμφισβητούμενων Νήσων Φώκλαντ και της Νότιας Γεωργίας είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 255 Βρετανών στρατιωτικών, 649 Αργεντινών και τριών αμάχων. Περισσότεροι από 2.400 τραυματίστηκαν. Τέσσερα χρόνια μετά, ο Ντιέγκο Μαραντόνα πήρε το αίμα των συμπατριωτών του πίσω με το Χέρι του Θεού…

1990 – 1991 Πρώτος πόλεμος του Κόλπου: Η μια ακόμα Σταυροφορία…


Περισσότεροι από 50.000 Βρετανοί στρατιώτες, 6.000 μέλη του προσωπικού της RAF, ένα αεροπλανοφόρο και πολλά αντιτορπιλικά αναπτύχθηκαν στον Περσικό Κόλπο μετά την ιρακινή εισβολή στο Κουβέιτ τον Αύγουστο του 1990, για να υπηρετήσουν πλάι σε δυνάμεις από 11 άλλα έθνη. Οι ειδικές δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου, εν τω μεταξύ, άρχισαν να επιχειρούν εντός του Κουβέιτ και της δυτικής ερήμου του Ιράκ λίγο μετά την εισβολή. 47 βρετανοί στρατιωτικοί ήταν μεταξύ των 400 και πλέον μελών του προσωπικού του συνασπισμού που έχασαν τη ζωή τους μαζί με χιλιάδες Ιρακινούς.


1992 Βοσνία: Κι άλλη Σταυροφορία...


Οι βρετανικές δυνάμεις εντάχθηκαν στην ειρηνευτική αποστολή του ΟΗΕ το 1992 όταν ξέσπασε πόλεμος μεταξύ των Βόσνιων - που διακήρυξαν την ανεξαρτησία τους μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας - και των Σερβοβόσνιων και Κροατών. Αν και η σύγκρουση έδειχνε να τελειώνει το 1995, τα βρετανικά στρατεύματα αποσύρθηκαν πλήρως το 2007. Μετρήθηκαν περίπου 60 νεκροί βρετανοί στρατιώτες. Για τους άλλους ούτε κουβέντα...
Κοσσυφοπέδιο: Ειρηνευτικά: Εν μέσω της συνεχιζόμενης δραματικής διάλυσης της πρώην Γιουγκοσλαβίας και της δολοφονίας και μαζικής απέλασης Αλβανών στο Κοσσυφοπέδιο από σερβικές δυνάμεις, το Ηνωμένο Βασίλειο εντάχθηκε στην αεροπορική εκστρατεία των 78 ημερών του ΝΑΤΟ κατά της Σερβίας και στη συνέχεια συνέβαλε στην ειρηνευτική δύναμη που κατέλαβε τη χώρα.

2000 Σιέρρα Λεόνε: Γι να τους εκπαιδεύσουν…


Μια ειρηνευτική συμφωνία υπογράφηκε το 1999 μετά σχεδόν μια δεκαετία εμφυλίου πολέμου, αλλά ένα χρόνο αργότερα οι αντάρτες του Επαναστατικού Ενωμένου Μετώπου (RUF) άρχισαν ξανά τις μάχες και προχώρησαν προς το Φριτάουν. Τον Μάιο του 2000 βρετανικά στρατεύματα στάλθηκαν για να υποστηρίξουν τον Στρατό της Σιέρα Λεόνε ενάντια στο RUF. Ένας αλεξιπτωτιστής σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια της επιχείρησης Barras, μιας αποστολής για τη διάσωση στρατιωτών που κρατούνταν όμηροι από την πολιτοφυλακή. Τον Νοέμβριο του 2000 κηρύχθηκε κατάπαυση του πυρός και τον Ιανουάριο του 2002 συμφωνήθηκε ειρήνη. Ένας μικρός αριθμός βρετανικών στρατευμάτων παραμένει στη χώρα για να εκπαιδεύσει τις δυνάμεις της Σιέρα Λεόνε...

2001 Αφγανιστάν: Για τους Ταλιμπάν ρε γαμώτο…


Δεκατρία χρόνια πολέμου που άρχισαν με την αρωγή της Βρετανίας σε στρατιωτικές επιχειρήσεις για την ανατροπή του καθεστώτος των Ταλιμπάν που είχε δώσει στην Αλ Κάιντα το χώρο να σχεδιάσει τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, συμβάλλοντας, στη συνέχεια, στις ειρηνευτικές επιχειρήσεις γύρω από την Καμπούλ. Το 2006, το Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι έστελνε 3.300 άτομα προσωπικό στην επαρχία Χελμάντ στα νότια της χώρας και 2.500 ακόμη απεστάλησαν τον επόμενο χρόνο. Μέχρι το τέλος του 2013, 447 Βρετανοί στρατιώτες και πολίτες είχαν σκοτωθεί και 2.171 τραυματίστηκαν στη μάχη. Οι θάνατοι αμάχων ανέρχονταν σε περισσότερους από 2.000 κάθε χρόνο σε όλο το Αφγανιστάν. Πέρυσι, (2021) στις 15 Αυγούστου, οι Ταλιμπάν επέστρεψαν στην Καμπούλ κι έκτοτε αγνοείται η τύχη του Αφγανιστάν…

2003 – 2008 Ιράκ: Οι άμαχοι δεν προσμετρώνται…


Η απόφαση της Βρετανίας να συμμετάσχει στην υπό την ηγεσία των ΗΠΑ εισβολή στο Ιράκ το 2003 έχει καταδικαστεί από πολλούς ως η χειρότερη απόφαση εξωτερικής πολιτικής της Βρετανίας μετά την Κρίση του Σουέζ. Κατά τη διάρκεια των έξι ετών που οι Βρετανοί ήταν παρόντες στα νοτιοανατολικά της χώρας, σκοτώθηκαν περίπου 179 βρετανοί στρατιωτικοί και γυναίκες. Ο αριθμός των νεκρών αμάχων στη Βασόρα υπολογίζεται μεταξύ 3.000 και 4.000!


2011 Λιβύη: Για τον Καντάφι ρε γαμώτο…


Η Βρετανία συμμετείχε σε διεθνείς στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά των δυνάμεων του Μουαμάρ Καντάφι, με τη RAF και το Πολεμικό Ναυτικό να παίρνουν μέρος στις επιδρομές του ΝΑΤΟ. Οι ειδικές δυνάμεις παρείχαν επίσης - λαθραία - επιτόπια εκπαίδευση και υποστήριξη στους αντάρτες της αντιπολίτευσης. Ο Καντάφι συνελήφθη και σκοτώθηκε στις 20 Οκτωβρίου του 2011 και οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ αποχώρησαν στα τέλη του ίδιου μήνα.

Και πίσω από όλα αυτά τα γεγονότα η υπογραφή της Βασίλισσας, που απολάμβανε το τσάι της, συντροφιά με τα συμπαθητικά Κόργκι… Προς τι να πικραθούμε λοιπόν για την «φυγή»;

Και κάποιοι με ποιητική διάθεση - από την Πέμπτη το απόβραδο - στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θυμήθηκαν τον Κώστα Βάρναλη: «Όταν πεθαίνει βασιλιάς, μη χαίρεσαι λαουτζίκο. Μη λες πως θάν’ καλύτερος ο νυν από τον τέως. Πως θάναι το λυκόπουλο καλύτερο απ’ τον λύκο. Τότε μονάχα να χαρείς: αν θα ‘ναι ο τελευταίος.
Σοφέ Βάρναλη!
Και ως επίλογος: Αν δεν υπήρχαν αυλικοί κι υποτελείς, δεν θα υπήρχαν και βασιλιάδες. Ψέματα;

Νίκος Τζιανίδης
EΘΝΟΣ

📺Κρήτη: Βίντεο από τη στιγμή που οδηγός παρασύρει 18χρονο επειδή του έκανε παρατήρηση


Συγκλονίζει το βίντεο από τη στιγμή που ένας νταής οδηγός στην Κρήτη πατάει γκάζι και χτυπάει με το αυτοκίνητό του έναν 18χρονο, επειδή του έκανε παρατήρηση.

Ο 19χρονος οδηγός, το βράδυ της Τετάρτης 7 Σεπτεμβρίου φέρεται να έκανε επικίνδυνους ελιγμούς με το αυτοκίνητό του. Ο 18χρονος του έκανε παρατήρηση, μη μπορώντας να φανταστεί τα όσα θα επακολουθούσαν.

Όπως μεταδίδει το neakriti, ο 19χρονος φέρεται να αντέδρασε στην παρατήρηση, ενώ ακολούθησε φραστικό επεισόδιο και στη συνέχεια, πάτησε γκάζι και έπεσε πάνω στον 18χρονο, ο οποίος βρέθηκε από τη μια στιγμή στην άλλη αρχικά στο καπό και στη συνέχεια στο οδόστρωμα.

Ο 18χρονος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με τραύματα στο χέρι ενώ στη συνέχεια κατέθεσε μήνυση.

Την ίδια ώρα, την παραδειγματική τιμωρία του νεαρού που χτύπησε με το αυτοκίνητο τον γιο του, ζητά ο πατέρας του 18χρονου.

«Δεν ζητάω τίποτα περισσότερο από την παραδειγματική του τιμωρία, ούτως ώστε αν κάποια άλλα παιδιά έχουν ίδιες βλέψεις να "προσγειωθούν" λίγο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πατέρας του 19χρονου μιλώντας στον Alpha. «Η Δικαιοσύνη να λειτουργήσει όπως πρέπει να λειτουργήσει και να τιμωρηθεί ανάλογα με το τι έχει κάνει».

Δείτε βίντεο:

Άσυλο: Η Δανία προχωρά το σχέδιο μεταφοράς λάθρο στη Ρουάντα, που φρικάρει τους αριστερούς


Η κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή τη σύναψη συμφωνίας με τη Ρουάντα για να προχωρήσει το αμφιλεγόμενο σχέδιο να μεταφέρονται αιτούντες άσυλο στη χώρα της Αφρικής, που προκαλεί ανησυχίες και επικρίσεις από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τον Απρίλιο, το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε παρόμοια συμφωνία με τη Ρουάντα, αν και δεν έχει γίνει ακόμη καμιά μεταφορά πρόσφυγα, καθώς υπήρξαν προσφυγές στη δικαιοσύνη από οργανώσεις υπεράσπισης των δικαιωμάτων των προσφύγων.

Κοπεγχάγη και Κιγκάλι υπέγραψαν συμφωνία διμερούς συνεργασίας, που προβλέπει την έναρξη «προγράμματος δυνάμει του οποίου αιτούντες άσυλο που φθάνουν στη Δανία θα μπορούν να μεταφέρονται στη Ρουάντα ενόσω εξετάζεται ο φάκελος της αίτησής τους», σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών της Δανίας.

Το σχέδιο προβλέπει επίσης «την επιλογή της εγκατάστασης στη Ρουάντα», πρόσθεσε η Κοπεγχάγη.


Ο Δανός υπουργός Ενσωμάτωσης Κάαρ Ντίμπβαντ Μπεκ δήλωσε «πολύ ευτυχής» για τη σύναψη της συμφωνίας, που αποτελεί τον καρπό συνομιλιών που είχαν αρχίσει πριν από έναν χρόνο και πλέον.

Γνωστή για μια από τις πιο σκληρές πολιτικές ως προς τη μετανάστευση στην Ευρώπη, η Νορδική χώρα υιοθέτησε τον Ιούλιο του 2021 νόμο που επιτρέπει τη μεταφορά αιτούντων άσυλο εκτός της ηπείρου.

Το σχέδιο της Κοπεγχάγης προβλέπει ότι οι αιτούντες άσυλο θα μπορούν να υποβάλουν προσωπικά αίτηση να τους χορηγηθεί άσυλο όταν φθάνουν σε σημεία ελέγχου στα σύνορα της Δανίας προτού μεταφερθούν αεροπορικώς σε κέντρο υποδοχής σε άλλη χώρα.

Η σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση της Δανίας έχει γνωστοποιήσει πως διεξάγει συνομιλίες για αυτό και με άλλα κράτη. Δημοσιεύματα αναφέρονται στην Αίγυπτο, στην Ερυθραία, στην Αιθιοπία, όμως οι επαφές με τη Ρουάντα είναι οι πιο προχωρημένες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε αποστάσεις, κρίνοντας πως το σχέδιο «εγείρει θεμελιώδη ερωτήματα όσον αφορά τόσο την πρόσβαση στις διαδικασίες ασύλου όσο και την πρόσβαση στην προστασία» των προσφύγων. Ανέφερε ακόμη πως επιφυλάσσεται του δικαιώματος να λάβει νομικά μέτρα σε περίπτωση εφαρμογής του.

Η συμφωνία ανάμεσα στο Λονδίνο και στη Ρουάντα είναι αντικείμενο προσφυγών στα βρετανικά δικαστήρια.

Πρόσφυγες και οργανώσεις υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους στη Δανία σκοπεύουν επίσης να προσφύγουν στη δικαιοσύνη κατά του σχεδίου.

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Νέες κυρώσεις για οποιαδήποτε μελλοντική συναλλαγή της Τουρκίας με τη ρωσική αμυντική βιομηχανία


Οποιαδήποτε μελλοντική συναλλαγή της Τουρκίας με τον ρωσικό αμυντικό τομέα θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιπλέον και νέες κυρώσεις διαμηνύει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Υπενθυμίζεται ότι η Τουρκία έχει ήδη αποπεμφθεί από το πρόγραμμα παραγωγής των μαχητικών F-35 λόγω της απόκτησης του ρωσικού συστήματος S-400, ενώ αυτή τη στιγμή συνεχίζει να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την αμερικανική κυβέρνηση για την αγορά νέων αλλά και την αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου των μαχητικών F-16 που κατέχει.

Απαντώντας σε ερώτηση της ιστοσελίδας Hellas Journal, εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ σημείωσε ότι «η Τουρκία είναι ένας μακροχρόνιος και πολύτιμος σύμμαχος στο ΝΑΤΟ. Ωστόσο, η απόκτηση των S-400 έρχεται σε άμεση αντίθεση με τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν όλοι οι σύμμαχοι στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ το 2016 στη Βαρσοβία για τη μείωση των εξαρτήσεων από τον ρωσικό εξοπλισμό.

Προτρέπουμε την Τουρκία, και όλους τους εταίρους και τους συμμάχους των ΗΠΑ, να αποφύγουν μελλοντικές αγορές ρωσικών όπλων, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων S-400, που προσφέρουν στη Ρωσία έσοδα, πρόσβαση και επιρροή.

Οποιεσδήποτε τέτοιες συναλλαγές θα μπορούσαν να υπόκεινται σε κυρώσεις CAATSA, ξεχωριστές και επιπλέον από αυτές που έχουν ήδη επιβληθεί».

📺Ντόντσιτς εναντίον... Ντόντσιτς: Ο σούπερ σταρ της Σλοβενίας μήνυσε τη μητέρα του!


Συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες και ειδικά όταν τα "λεφτά είναι πολλά".

Ο Λούκα Ντόντσιτς είχε πάντα ως... σκιά του και φύλακα άγγελό του την μητέρα του, Μίριαμ Πότερμπιν, όμως εν μέσω Ευρωμπάσκετ επέλεξε να την πάει στα δικαστήρια!

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ο Λούκα ετοιμάζεται για τα νοκ άουτ στο Βερολίνο και ενώ πανηγυρίζει ακόμη για τους 47 πόντους κόντρα στη Γαλλία. 

Όχι δεν τρελάθηκε ξαφνικά. Ο 24χρονος Σλοβένος των Ντάλας Μάβερικς και ηγέτης της εθνικής ομάδας της χώρας του, με την οποία κέρδισε το χρυσό στο τελευταίο Ευρωμπάσκετ, έχει ζητήσει εδώ και καιρό από την μητέρα του να του παραχωρήσει το εμπορικό του σήμα αλλά εκείνη δεν το κάνει και δηλώνει ότι ο γιος της καθοδηγείται από λάθος άτομα!


Όπως αποκάλυψε ο αμερικανός δημοσιογράφος, Μαρκ Στέιν, ο άσος των Μάβερικς κατέθεσε αίτημα στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ, όπου ζητάει να ακυρωθεί η καταχώρηση του εμπορικού σήματος "LUKA DONCIC 7", που ανήκει στην μητέρα του.


Ο Λούκα είχε παραχωρήσει στην εταιρεία της μητέρας του όλα τα δικαιώματά του το 2018 όταν έφυγε από τη Ρεάλ Μαδρίτης για να παίξει στους Μάβερικς και το έχει μετανιώσει!

Ο γιος παίζει μπάσκετ είναι από τα κορυφαία brand name στον κόσμο και όλα τα λεφτά πηγαίνουν στη μαμά! Ο Σλοβένος αποφάσισε να φτιάξει νέο σήμα με το "LUKA DONCIC" αλλά δεν το δέχτηκε το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας αφού υπήρχε το "LUKA DONCIC 7".



Πέρσι εμφάνισε πάνω στα παπούτσια του το LD, τον αριθμό 77 και το γράμμα «S» — για τη χώρα καταγωγής του, τη Σλοβενία αλλά και πάλι δεν τον καλύπτει.

Η μητέρα του πριν από λίγες ημέρες είχε δηλώσει σε κανάλι της Σλοβενίας: «Όλα όσα έχουν γραφτεί ήρθαν από ανθρώπους που βρίσκονται γύρω από τον Λούκα τα τελευταία δύο χρόνια και θέλουν να ελέγξουν την ζωή του και την καριέρα του. Δεν θέλω να βγάλω τα άπλυτά μας στην φόρα, ειδικά τώρα που ο Λούκα πρέπει να μείνει συγκεντρωμένος στην εθνική Σλοβενίας».

Ο Ντόντσιτς θέλει να ελέγχει πλήρως το όνομα του και όσα χρήματα του αποφέρει η χρήση του σε παγκόσμιο επίπεδο και αφού δεν βρήκε λύση με τη μητέρα του προχώρησε για να δώσουν λύση τα δικαστήρια.

Η 52χρονη μητέρα του που είχε απασχολήσει για χρόνια τα ΜΜΕ στη Σλοβενία για την "μάχη" με τον πρώην σύζυγό της και πατέρα του Λούκα όσο αφορά την επιμέλεια του έχει σπουδάσει κομμώτρια αλλά και τουριστικά στη Λουμπλιάνα και το 1993 είχε πάρει μέρος και σε καλλιστεία ελπίζοντας ότι θα κερδίσει τον τίτλο "Μις Σλοβενία".

Πρωτοφανής βανδαλισμός στη Θεσσαλονίκη: K@ΛΟΠΑΙΔΑ έκαψαν εικόνα της Παναγίας


Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, το κέντρο επιχειρήσεων της Άμεσης Δράσης στη Θεσσαλονίκη δέχθηκε κλήση για νεαρά άτομα, τα οποία πιθανότατα κουβαλούσαν βόμβες μολότοφ στην περιοχή της Άνω Πόλης.

Αστυνομικοί της ομάδας «Δράση» μετέβησαν άμεσα στην οδό Αισχύλου. Εκεί εντόπισαν μια παρέα νεαρών αγοριών και κοριτσιών. Με την υπόδειξη των περίοικων βρήκαν σε κοντινή απόσταση μια καμένη εικόνα της Παναγίας και κεριά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Thestival, ένα από τα νεαρά άτομα είπε λίγο αργότερα στους αστυνομικούς ότι είχε κάψει την εικόνα. Σε ερώτηση των αστυνομικών γιατί το έκαναν, απάντησαν ότι δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την πράξη τους.

Τα νεαρά άτομα προσήχθησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Λευκού Πύργου.

«Μια άλλη Αλβανία»: Τι είπε ο Ράμα για το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο που ανακαλύφθηκε στο όρος Σπιράγκ


Πεπεισμένος πως αν η Αλβανία βρει τρόπο να προωθήσει και να πουλήσει το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο που ανακαλύφθηκαν στο όρος Σπιράγκ θα μετατραπεί σε σημαντική οικονομική δύναμη στην περιοχή εμφανίστηκε την Παρασκευή ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα.

Μιλώντας στη διάρκεια συνάντησης με τα επιχειρηματικά επιμελητήρια, ο Έντι Ράμα είπε ότι είναι ήδη βέβαιο πως υπάρχει πετρέλαιο και φυσικό αέριο υψηλής ποιότητας στη νότια Αλβανία, αλλά το πρόβλημα σύμφωνα με τον ίδιο είναι η εμπορευσιμότητά τους.

«Εάν η επόμενη χρονιά θα μας φέρει την είδηση ότι το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο που ανακαλύφθηκαν στο Σπιράγκ είναι εμπορεύσιμα, τότε θα μιλήσουμε για μια άλλη Αλβανία, μια οικονομική δύναμη σε αυτή την περιοχή, αλλά αυτό είναι ακόμα αβέβαιο. Ποσότητα πετρελαίου και φυσικού αερίου έχει βρεθεί, η ποιότητα είναι η υψηλότερη παγκοσμίως, το πρόβλημα είναι η εμπορευσιμότητά τους», είπε ο Ράμα, σύμφωνα με το echedoros-a.gr που επικαλείται την αλβανική ιστοσελίδα gazetadita.al.

Αλβανικά ΜΜΕ γράφουν ότι η εταιρεία Shell κάνει όλες τις έρευνες που σχετίζονται με τα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου που ανακαλύφθηκε στο Σπιράγκ.

Το ζητούμενο είναι εάν ο όγκος τους μπορεί να δικαιολογήσει την επένδυση, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση «το εισόδημα θα αλλάξει την οικονομική ισχύ της Αλβανίας».

📺Θεσσαλονίκη: Στο πάρτι της ΟΝΝΕΔ στην πλατεία Αριστοτέλους ο Κυριάκος Μητσοτάκης [εικόνες & βίντεο]


Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος το Σάββατο θα εκφωνήσει την ομιλία του στη ΔΕΘ.

Ο κ. Μητσοτάκης το βράδυ της Παρασκευής, αφού έκανε βόλτα στα εμπορικά καταστήματα της πόλης, έχοντας και μια χαλαρή συζήτηση με δημοσιογράφους, δείπνησε στo Electra Palace και στη συνέχεια πήγε στο πάρτι της ΟΝΝΕΔ σε κεντρικό μπαρ στην πλατεία Αριστοτέλους.

Ο πρωθυπουργός έγινε δεκτός με χειροκροτήματα και επευφημίες από τους νεολαίους της ΝΔ, με τους οποίους συνομίλησε. Παρέμεινε στον χώρο για περίπου μία ώρα, βγάζοντας εκατοντάδες σέλφι με όσους του το ζητούσαν.

Παρόντες ήταν ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ, Παύλος Μαρινάκης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Αμυράς, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος κ.ά.

Κάποια στιγμή ο κ. Μητσοτάκης είχε ιδιαίτερη συνομιλία με τη Λίνα Μενδώνη, στην οποία ακούστηκε να λέει ότι πήγε πολύ καλά η υπόθεση με την επιστροφή των κυκλαδικών αρχαιοτήτων, κάτι που θα αναφέρει στην ομιλία του το βράδυ του Σαββάτου στη ΔΕΘ.

Επίσης, είχε ιδιαίτερη συνομιλία και με τον ευρωβουλευτή της ΝΔ Στέλιο Κυμπουρόπουλο.

📺Αργεντινός παρουσιαστής άνοιξε σαμπάνια στον αέρα-«Η σκ@@@γρια πέθανε»🤣🤣


Ένας Αργεντινός παρουσιαστής φαίνεται ότι χάρηκε -και μάλιστα πολύ- στο άκουσμα της είδησης του θανάτου της βασίλισσας Ελισάβετ.

Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που σε χώρες οι οποίες δεν διατηρούν και τις καλύτερες σχέσεις με το Ηνωμένο Βασίλειο, ο θάνατος της βασίλισσας Ελισάβετ ήχησε με μια σχετική ευχαρίστηση στα αυτιά τους. Ωστόσο, ο Σαντιάγκο Κούνεο (Santiago Cúneo) το πήγε... σε άλλο επίπεδο.

Όχι μόνον αποφάσισε να το γιορτάσει δημόσια, ανοίγοντας σαμπάνια στον αέρα του Canal 22 κατά τη διάρκεια της εκπομπής του, αλλά χρησιμοποίησε μια απαράδεκτη φρασεολογία.

Σύμφωνα με τη διαδικτυακή Mirror, η οποία συνόδευσε το θέμα της και με το επίμαχο βίντεο, ο Κούνεο ακούγεται να λέει: «Η σκ@@@γρια πέθανε». Μάλιστα, μεταξύ των όσων έκανε, ήταν να... χειροκροτήσει και τον Σατανά για το γεγονός ότι «την πήρε μαζί του».


Ξέσπασαν στα social media για το κακόγουστο σόου κατά της βασίλισσας Ελισάβετ -«Τι έλλειψη σεβασμού!»

Και μπορεί πολλοί Αργεντινοί να μην τρέφουν και τα καλύτερα αισθήματα για την Αγγλία, τη Μεγάλη Βρετανία γενικότερα και κατ' επέκταση και τη βασιλική οικογένεια, ωστόσο πολλοί από αυτούς που είναι και χρήστες των social media αντέδρασαν για το κακόγουστο σόου του Κούνεο.

«Ντροπή, τι έλλειψη σεβασμού! Μπορεί να μην του αρέσει η μοναρχία, αλλά θα μπορούσε να σεβαστεί μια αποθανούσα. Προφανώς πρέπει να είσαι αγενής για να κερδίσεις κοινό. Τι θλιβερός κόσμος. Αν αυτός ο άνθρωπος ήταν λίγο πιο έξυπνος, θα ήξερε ότι η βασίλισσα δεν έχει πολιτική εξουσία».

Ένας άλλος χρήστης έγραψε: «Τι φρικτό πράγμα… πόσο άσχημο γούστο».

Άλλωστε, με επίσημο τρόπο η Αργεντινή, μέσω της πρεσβείας της στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχολίασε για τον θάνατο της βασίλισσας Ελισάβετ:

«Η Δημοκρατία της Αργεντινής εκφράζει τα συλλυπητήριά της για τον θάνατό της Βασίλισσας Ελισάβετ και ενώνεται με τον βρετανικό λαό και την οικογένειά της σε αυτήν τη στιγμή θλίψης».

📺Βρετανία: Αυτός είναι ο «νέος» εθνικός ύμνος - Ακούστηκε στον ναό του Αγίου Παύλου, παρουσία της Λιζ Τρας


Ο βρετανικός εθνικός ύμνος, με την αλλαγή στους στίχους («Ο Θεός να σώζει τον Βασιλιά» αντί για «Ο Θεός να σώζει τη Βασίλισσα»), ακούστηκε σήμερα για πρώτη φορά ύστερα από 70 χρόνια στον καθεδρικό ναό του Αγίου Παύλου στο Λονδίνο, παρουσία της πρωθυπουργού Λιζ Τρας.

Η νέα εκδοχή («God Save the King») αντικαθιστά το «God Save the Queen», τον ύμνο που ακουγόταν σε επίσημες εκδηλώσεις από την άνοδο της Ελισάβετ Β’ στον βρετανικό θρόνο (1952) μέχρι σήμερα.

Δείτε το βίντεο:


Ο βασιλιάς Κάρολος Γ’ της Βρετανίας περιέγραψε τον θάνατο της μητέρας του, της Ελισάβετ Β’, ως τη στιγμή που φοβόταν, σε έναν σύντομο διάλογο που είχε νωρίτερα σήμερα με την πρωθυπουργό Λιζ Τρας, ο οποίος απαθανατίστηκε από τις τηλεοπτικές κάμερες.

«Η στιγμή που φοβόμουν, όπως ξέρω και για πολλούς άλλους ανθρώπους», ακούστηκε να λέει ο Κάρολος Γ’ υποδεχόμενος την πρωθυπουργό Τρας στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, αναφερόμενος στον θάνατο της βασίλισσας.

Στο πρώτο του διάγγελμα προς το έθνος, ο νέος βασιλιάς Κάρολος Γ’ της Βρετανίας ευχαρίστησε τον κόσμο για τη συμμετοχή του στο πένθος για τη μητέρα του, ενώ δεσμεύτηκε πως θα ακολουθήσει το παράδειγμά της.

Η Ουκρανία αντεπιτίθεται: Περισσότερες από 30 κοινότητες στο Χάρκοβο απελευθερώθηκαν, σύμφωνα με τον Ζελένσκι


Ο ουκρανικός στρατός απελευθέρωσε περισσότερες από 30 κοινότητες στην περιφέρεια του Χαρκόβου, στο πλαίσιο της αντεπίθεσης που έχει εξαπολύσει κατά των ρώσων εισβολέων, υποστήριξε την Παρασκευή πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του, που κοινοποιήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Ζελένκσι δήλωσε: «Επί του παρόντος, οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις έχουν απελευθερώσει και θέσει υπό τον έλεγχό τους περισσότερες από 30 κοινότητες στην περιφέρεια του Χαρκόβου», κοντά στα σύνορα με τη Ρωσία. Οι επιχειρήσεις του ουκρανικού στρατού στην ευρύτερη περιοχή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, συμπλήρωσε.

Χθες Πέμπτη, ο πρόεδρος Ζελένσκι υποστήριξε πως ο ουκρανικός στρατός έχει ανακαταλάβει εδάφη συνολικής έκτασης 1.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων από την αρχή του μήνα.

«Αποτυχημένη» χαρακτήρισε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ο επικεφαλής της CIA

Αποτυχημένη χαρακτήρισε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ο αρχηγός της CIA, Γουίλιαμ Μπερνς, μιλώντας σε συνέδριο στην Ουάσιγκτον. «Είναι δύσκολο να δούμε τον απολογισμό του Πούτιν στον πόλεμο ως οτιδήποτε άλλο εκτός από μια αποτυχία» τόνισε ο Μπερνς, συμπληρώνοντας πως ο Ρώσος πρόεδρος υποτίμησε σοβαρά το θάρρος και τις δυνατότητες της Ουκρανίας να πολεμήσει.

Ο Μπερνς είπε ότι ο Πούτιν περιβάλλεται από συμβούλους που δεν είναι πρόθυμοι να προβάλουν αντιρρήσεις και ότι ο Ρώσος πρόεδρος πίστεψε λανθασμένα ότι η αποφασιστικότητα των Ευρωπαίων θα κλονίζεται και η αμερικανική προσοχή θα περιφέρεται όσο περισσότερο παρατείνεται η σύγκρουση.

«Το στοίχημα του Πούτιν αυτή τη στιγμή είναι ότι θα είναι πιο σκληρός από τους Ουκρανούς, τους Ευρωπαίους, τους Αμερικανούς», υπογράμμισε. 

Με την εισβολή στην Ουκρανία «όχι μόνο έχει αποκαλυφθεί η αδυναμία του ρωσικού στρατού», είπε, «αλλά θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες στη ρωσική οικονομία και σε γενιές Ρώσων».