15 Σεπτεμβρίου 2022

Φέντερερ: Το μυθικό ποσό που έβαλε στους τραπεζικούς του λογαριασμούς κατά τη διάρκεια της καριέρας του


Με βάση τη λίστα που δημοσίευσε το περιοδικό Forbes τον Αύγουστο του 2022 ο Ελβετός είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος τενίστας του κόσμου, παρότι δεν έχει δώσει ούτε ένα παιχνίδι στο τρέχον έτος.

Μια λαμπρή καριέρα με 111 τίτλους, εκ των οποίων 20 Grand Slam, ασημένιο στο μονό και χρυσό στο διπλό των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012 (Λονδίνο) και 2008 (Πεκίνο) και πολλά τρόπαια σε ATP Masters 1000, έφεραν στον Ρότζερ Φέντερερ δόξα, φήμη κι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στους τραπεζικούς του λογαριασμούς που του επιτρέπει να «συνταξιοδοτηθεί» χωρίς... έννοιες.

Το ερώτημα «πόσα χρήματα μπορεί να έχει βγάλει στην τεράστια καριέρα του ο Ρότζερ Φέντερερ;» είναι κάτι που το γνωρίζει μόνο ο ίδιος. Σύμφωνα, πάντως, με τη λίστα που δημοσίευσε το περιοδικό Forbes τον Αύγουστο του 2022 ο Ελβετός είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος τενίστας του κόσμου, παρότι δεν έχει δώσει ούτε ένα παιχνίδι στο τρέχον έτος.

Για 17η χρονιά ο «βασιλιάς» είναι ο τενίστας που έχει κερδίσει τα περισσότερα χρήματα, βάσει της λίστας που δημοσίευσε το έγκυρο αμερικανικό έντυπο, που φτάνουν τα 90,2 εκατ. ευρώ προ φόρων.

Ποσό που προήλθε στο σύνολό του από τις διαφημιστικές συμφωνίες, τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, καθώς και αυτές εκτός του κορτ. Ο τελευταίος του αγώνας ήταν στις 7 Ιουλίου 2021 στους προημιτελικούς του Wimbledon εναντίον του Πολωνού, Χούμπερτ Χουρκάτς.

Συνολικά στην καριέρα του τα έσοδά του από το τένις ξεπερνούν τα 130 εκατ. ευρώ!

📺Δημήτρης Αρβανίτης: «Η Ελπίδα Νίνου είναι συνεργός, τα ήξερε και δεν αντιδρούσε»


Ο γνωστός σκηνοθέτης μίλησε για την υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη και σχολίασε τη στάση της συζύγου του

Συνέντευξη παραχώρησε ο Δημήτρης Αρβανίτης και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στον Πέτρο Φιλιππίδη, αλλά και την Ελπίδα Νίνου.

Ο δημοφιλής σκηνοθέτης μίλησε στην εκπομπή «Πρωινό» και ανέφερε πως κατά τη γνώμη του, ο ηθοποιός είναι «αυτοκαταστροφικός».

«Ο Φιλιππίδης είναι ένας αυτοκαταστροφικός τύπος, κατά τη γνώμη μου, πάντα έτσι ήταν. Ήταν επιθετικός παντού. Δεν κουνάω το δάχτυλο ότι "πρέπει να τον κρεμάσουμε", αλλά το να ξεφύγεις μια φορά είναι πολύ διαφορετικό από το να ξεφεύγεις συνέχεια. Και τώρα, δυστυχώς για αυτόν τον άνθρωπο, δεν πρόσεξε, δεν χαλιναγώγησε τον εαυτό του κι εκπλήρωσε την κακή του διάθεση», σχολίασε ο σκηνοθέτης.


Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην Ελπίδα Νίνου και τον ρόλο της στην υπόθεση. «Είναι ένας άνθρωπος, που προφανώς δεν έχει προσωπικότητα. Αν έχεις προσωπικότητα και έχουν συμβεί όλα αυτά, τουλάχιστον έχεις αμφιβολίες. Αυτή βγαίνει και μιλάει σαν να μην τρέχει τίποτα και σαν να μην έχει συμβεί τίποτα δίπλα της. Φαίνεται κατά τη γνώμη μου ότι είναι συνεργός, τα ήξερε και δεν αντιδρούσε», δήλωσε.

«Αντιθέτως, κοίταζε πώς θα τα καπελώσει. Καταλαβαίνω ένα πάθος, αλλά εδώ πέρα έχουμε μια παθητική θέση δική της, που αυτό για μένα είναι τραγικό. Αυτές τις ημέρες έχει αρχίσει να γίνεται ενεργητική», συμπλήρωσε κλείνοντας.

Κλήθηκαν και άλλοι μάρτυρες στο δικαστήριο

«Παρέλαση» ηθοποιών αναμένεται,  το επόμενο διάστημα, στην αίθουσα του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αθήνας όπου διεξάγεται η δίκη με κατηγορούμενο τον Πέτρο Φιλιππίδη.

Το δικαστήριο με ομόφωνη απόφασή του έκανε δεκτό σχετικό αίτημα της εισαγγελέα της έδρας και αποφάσισε να κληθούν για κατάθεση ενώπιον του οι ηθοποιοί Ζέτα Μακρυπούλια, Θάλεια Ματίκα και Αλίνα Κωτσοβούλου. Μάλιστα, στο ακροατήριο καλούνται να καταθέσουν και οι ηθοποιοί Τάσος Χαλκιάς και Ράνια Σχίζα, τους οποίους πρότεινε ως μάρτυρες η υπεράσπιση του κατηγορούμενου ηθοποιού.

Με την απόφασή του αυτή το δικαστήριο έκανε δεκτό αίτημα που υπέβαλλε η εισαγγελέας της έδρας, η οποία ζήτησε να κληθούν οι κυρίες Μακρυπούλια, Κωστοβούλου και Ματίκα, σχετικά με την πρώτη εκδικαζόμενη καταγγελία που αφορά σε βιασμό κατ΄ εξακολούθηση από τον Πέτρο Φιλιππίδη.

Σύμφωνα με την εισαγγελέα, η κ. Ματίκα, θα πρέπει να κληθεί καθώς φέρεται να είχε δει την ηθοποιό, που καταγγέλλει βιασμό, να κλαίει στις τουαλέτες του θεάτρου «Ήβη» και είχαν μία συνομιλία μεταξύ τους.

Ακόμη, η εισαγγελέας ζήτησε την κλήτευση της κ. Μακρυπούλια προκειμένου να ερωτηθεί για το εάν πράγματι υπήρχε ρόλος προς αντικατάσταση στο θέατρο «Ήβη», όπως υποστηρίζει η καταγγέλλουσα ότι της είχε πει ο Πέτρος Φιλιππίδης.

Για την κ. Κωτσοβούλου, τέλος, η εισαγγελέας ανέφερε ότι θα πρέπει να κληθεί για να διαπιστωθεί εάν μετά από δικό της τηλεφώνημα η καταγγέλλουσα πήγε στο θέατρο «Ήβη». Το δικαστήριο αποφάσισε να κλητεύσει όλους τους παραπάνω μάρτυρες στις 6 Οκτωβρίου.

Η επόμενη συνεδρίαση του Μικρού Ορκωτού Δικαστηρίου έχει οριστεί για τις 4 Οκτωβρίου.

Πάτρα: Επιστρέφει στη δουλειά η νοσηλεύτρια που απομακρύνθηκε για τον θάνατο του 49χρονου


Είχε διακοπεί η σύμβασή της καθώς θεωρήθηκε υπεύθυνη για τον θάνατο του 49χρονου

Στην εργασία της γυρίζει από σήμερα η νοσηλεύτρια που απομακρύνθηκε για τον θάνατο του 49χρονου Θεόδωρου Νεμουτιάνου, στην Πάτρα.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ το πόρισμα της ΕΔΕ, για τον θάνατο του 49χρονου παραδόθηκε στον υπουργό Υγείας προ ημερών, αλλά και στην Αστυνομία από τον διοκητή της 6ης ΥΠΕ Γιάννη Καρβέλη, η νοσηλεύτρια της οποίας είχε διακοπεί η σύμβαση θεωρούμενη ως υπεύθυνη, σύμφωνα με το tempo24.news, επιστρέφει στη δουλειά της στο νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας».

Το χρονικό

Υπενθυμίζεται πως ο 49χρονος Θεόδωρος έχασε τη ζωή του όταν μετέβη στο νοσοκομείο για να ζητήσει βοήθεια παραπονούμενους για πόνους στην πλάτη και δεν τον δέχθηκαν γιατί το νοσηλευτήριο δεν εφημέρευε. Απότέλεσμα ήταν λίγες ώρες αργότερα να καταλήξει στο νοσοκομείο Ρίου, παρά τις τιτάνιες προσπάθειες επί μια και πλέον ώρα των γιατρών να τον επαναφέρουν στην ζωή.

Λίγες ημέρες μετά τον σάλο που προκλήθηκε από τον άδικο θάνατο του 49χρονου ζαχαροπλάστη, παραιτήθηκε από τη θέση του ο διοικητής Ηλίας Θεοδωρόπουλος, ενώ η εκπαιδευόμενη νοσηλεύτρια έχασε τη δουλειά της, καθώς της καταγγέλθηκε η σύμβαση, και η δεύτερη νοσηλεύτρια απομακρύνθηκε αλλά μετά από έναν μήνα επέστρεψε στη θέση της.

Τώρα, σύμφωνα με ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης των εργαζομένων στο «Άγιος Ανδρέας» η νοσηλεύτρια επιστρέφει από σήμερα στη δουλειά της , δεδομένου ότι κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα ενώ να σημειωθεί πως και ο Διοικητής παραμένει στη θέση του γιατί δεν δημοσιεύθηκε ακόμη το ΦΕΚ με την αποδοχή της παραίτησης από τον υπουργό Υγείας.

Κρήτη: «Ήθελα να μιλήσω, αλλά οι γονείς μου με απειλούσαν» λέει η 17χρονη που ξυλοκοπήθηκε από τον πατέρα της


Προθεσμία για να απολογηθεί, ζήτησε και πήρε ο 52χρονος, που αντιμετωπίζει τις κατηγορίες ενδοικογενειακής βίας, την πρόκληση απλής σωματικής βλάβης και την αντίσταση κατά της αρχής.

Η Εισαγγελέας πρότεινε να παραμείνει υπό κράτηση ο 52χρονος, αίτημα που έγινε δεκτό από την έδρα.

Την ίδια ώρα, η 17χρονη μίλησε στον Alpha για το περιστατικό, αλλά για τον εφιάλτη που ζούσαν η ίδια και τα αδέρφια της όλα αυτά τα χρόνια: «Σχόλασα νωρίς. Ο πατέρας μου μου έχει πει να έρχομαι κατευθείαν όταν σχολάω. Κι εγώ άργησα… Έχει συμβεί πολλές φορές να αργώ και αυτή είναι αιτία για να με χτυπήσει. Με χτυπάει από πέντε χρονών, χτυπάει και τα αδέρφια μου. Βρήκα το θάρρος να μιλήσω.... Ήμουν στην κουζίνα και άρχισε να με βρίζει. Πανικοβλήθηκα και άρχισα να τρέχω. Ο μόνος τρόπος διαφυγής για μένα είναι το μπαλκόνι, γιατί όταν βγαίνω στο μπαλκόνι σταματάει. Αλλά δεν σταμάτησε. Με χτυπούσε στο χέρι με ένα μαύρο σκληρό λάστιχο, σαν γκλοπ. Η μητέρα μου δεν έκανε τίποτα. Καμιά φορά του λέει σταμάτα...».

«Οι γείτονες είχαν καλέσει πολλές φορές την Αστυνομία. Ήθελα να μιλήσω, αλλά οι γονείς μου με απειλούσαν ότι αν το κάνω, θα έχω δυσάρεστες συνέπειες. Θέλω τα αδέρφια μου να έχουν ένα καλύτερο περιβάλλον. Να είναι ευτυχισμένα», πρόσθεσε η 17χρονη.

Παράλληλα, ο παππούς των παιδιών και πατέρας του 52χρονου μιλώντας στον Alpha γέλαγε, υποστηρίζοντας πως ήταν όλα ψέματα.

O 52χρονος επιτέθηκε και σε αστυνομικούς

Μετά τη σύλληψή του ο 52χρονος επιτέθηκε και στον γαμπρό του γείτονα. Όταν οι αστυνομικοί επεχείρησαν να τον προστατέψουν τον άνθρωπο, δέχθηκαν και οι ίδιοι επίθεση, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.

Τα παιδιά είναι σε κατάσταση απόλυτου τρόμου, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου έχουν ήδη επιληφθεί του θέματος.

Τα θύματα της επίθεσης -αστυνομικοί και πολίτες- θα εξεταστούν στη 1 αύριο το μεσημέρι από τον ιατροδικαστή, ενώ αναμένεται να καταθέσουν και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, αφού όπως δηλώνουν, πρόκειται για έναν εξαιρετικά βίαιο και επιθετικό άνθρωπο.

📺ΑΔΙΟΡΘΩΤΟΣ🤣🤦‍♂️Snik: «Παιδάκια καθίστε καλά»—Η απάντηση μετά το βίντεο από τον ξυλοδαρμό του στην Θεσσαλονίκη


Την απάντησή του, έπειτα από το βίντεο που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, στο οποίο εμφανίζεται πεσμένος στο έδαφος, ενώ άγνωστοι τον χτυπούν, σε εστιατόριο στην Θεσσαλονίκη, έδωσε μέσω social media ο Snik. 

Ο γνωστός τράπερ αντέδρασε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Instagram, ανεβάζοντας ένα βίντεο από το Λονδίνο όπου ταξίδεψε με την Γιώτα Ιωαννίδου, στο οποίο στέλνει το δικό του μήνυμα, χωρίς να διευκρινίζει σε ποιον ακριβώς  απευθύνεται.

«Παιδάκια βρείτε καμιά γκόμενα, καμία ασχολία. Εντάξει; Και αφήστε τις μ@@@@ες. Καθίστε καλά», αναφέρει, ατάραχος στο βίντεο του ο Snik.

Δείτε το βίντεο που ανάρτησε ο Snik 

📺Βόλος: «Λογοφέραμε και μαχαίρωσα τη νονά μου, σε 10 χρόνια θα βγω» λέει από τη φυλακή ο 40χρονος


Το έγκλημα έγινε τον Απρίλιο του 2021 στον Βόλο - Ο 40χρονος αρνήθηκε πως είχε σκοτώσει πριν χρόνια και τη μητέρα του δικηγόρου του

Προκλητικός εμφανίστηκε ο 40χρονος, ο οποίος δολοφόνησε τον Νοέμβριο του 2021 τη νονά του στον Βόλο και κατηγορείται ότι είχε σκοτώσει με τον ίδιο τρόπο, πριν από 12 χρόνια, τη μητέρα του δικηγόρου του, σε δηλώσεις που έκανε στο Star.

Μέσα από τις φυλακές Κορυδαλλού όπου βρίσκεται, παραδέχθηκε με κυνισμό ότι σκότωσε τη νονά του πάνω σε καβγά και ότι σε δέκα χρόνια θα βγει από τη φυλακή για να συνεχίσει τη ζωή του. Αρνήθηκε, ωστόσο, ότι δολοφόνησε τη μητέρα του δικηγόρου του, τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να αποδεικνύουν κάτι τέτοιο.

«Ομολόγησα τον φόνο της νονάς μου, μου φορτώνουν άλλον έναν, πάω δικαστήριο. Εγώ είμαι ανοιχτός σε όλα. Ξέρω τι έκανα, ομολόγησα, παραδόθηκα, έχω μικρά παιδιά. Πέντε χρόνια; Δέκα; Είκοσι; Να βγω να συνεχίσω τη ζωή μου», είπε αρχικά και με πρωτοφανή ψυχρότητα ο 40χρονος.

Όπως είπε, με τη νονά του είχε καθημερινές επαφές, καθώς αυτός ήταν ο μοναδικός άνθρωπος που είχε δίπλα της για να τη φροντίζει.

«Δεν είχε κανέναν. Είχε πεθάνει ο άνδρας της, είχε πεθάνει ο γιος της, είχε πεθάνει ο πρώην άνδρας της, εγώ πήγαινα για τα ψώνια της, την πήγαινα όπου έπρεπε να πάει. Ήμασταν σαν μάνα με γιο, απλά τους τελευταίους τρεις μήνες έμπλεξα με την κοκαΐνη και με τον τζόγο κι έκανα ανοίγματα. Όλα αυτά κρυφά από την οικογένειά μου», συνέχισε ο 40χρονος.

Το μοιραίο πρωινό πήγε από το σπίτι της νονάς του για να της ζητήσει κάποια χρήματα. Εκείνη αρνήθηκε να του τα δώσει, όμως όπως ισχυρίζεται δεν την σκότωσε γι’ αυτόν τον λόγο.

«Λογοφέραμε. Με κατηγόρησε ότι της είχα κλέψει κάποια χρήματα που είχαν λείψει από το σπίτι της κι εγώ την κατηγόρησα ότι εκείνη φταίει που πέθανε ο γιος της από ναρκωτικά, που πέθανε ο πρώην άνδρας της, που τον χαπάκωνε και τον έκλεισε σε ψυχιατρείο για να παντρευτεί τον νονό μου και που κρατούσε εσώκλειστο μέσα στο σπίτι το άλλο της παιδί που ήταν ΑμεΑ», είπε.

Ο 40χρονος ισχυρίστηκε πως εκείνος ήταν ο άνθρωπος που είχε βγάλει το παιδί πέντε φορές έξω από το σπίτι και το φρόντιζε και πως η νονά του το είχε καταδικάσει να ζει ζωντανός-νεκρός.

Υποστήριξε, επίσης, ότι η δολοφονία της νονάς του δεν ήταν προμελετημένη και ότι ήταν η κατάληξη μίας πολύ έντονης λογομαχίας.

«Σηκώθηκα να φύγω, μπήκε μπροστά μου κι έπεσε κάτω. Άρχισε να φωνάζει και της έκλεισα το στόμα για να μην ξυπνήσει το παιδί. Δίπλα της ήταν ένα μαχαίρι, το άρπαξα κι έκανα ό,τι έκανα. Την πήγα στο υπόγειο και μάζεψα τα αίματα για να μη την δει το παιδί σε αυτό το χάλι. Έφυγα και μετά από δύο μέρες που ηρέμησα, τηλεφώνησα στην αστυνομία και ομολόγησα τι είχα κάνει», είπε.

«Δε σκότωσα τη μητέρα του δικηγόρου μου»

Όσον αφορά την άλλη δολοφονία για την οποία κατηγορείται, αυτή της μητέρας του δικηγόρου που κλήθηκε αρχικά να τον υπερασπιστεί, υποστηρίζει ότι δεν είναι αυτός ο δράστης.

«Εγώ του είχα πει του δικηγόρου μου από την πρώτη στιγμή “θα με αναλάβεις, ενώ η μητέρα σου πέθανε με τον ίδιο τρόπο;” Μου είπε ότι δεν είχε καμία σχέση η δολοφονία της μητέρας του με την υπόθεσή μου και με ανέλαβε», είπε.

Στη συνέχεια όμως, επειδή τα δύο εγκλήματα είχαν κοινά σημεία, οι αστυνομικοί άρχισαν εκ νέου έρευνες κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκε DNA του κατηγορούμενου σε δύο από τα πέντε νύχια της μητέρας του δικηγόρου.

«Συνεργαζόμουν με τον συγκεκριμένο δικηγόρο 15 χρόνια. Τον γνώριζα και γνώριζα και τη μητέρα του. Γι’ αυτό πιστεύω ότι βρέθηκε το DNA μου στα νύχια της γυναίκας, γιατί στα άλλα νύχια υπάρχει άλλο DNA. Δεν μπορώ να φορτωθώ εγώ έναν φόνο που έγινε πριν από 12 χρόνια γιατί είχα επαφές με αυτήν τη γυναίκα κι επειδή σκότωσα μια άλλη γυναίκα με τον ίδιο τρόπο. Δεν είχα πάει ποτέ στο σπίτι της. Εκείνη κατέβαινε στο δικό μας και μάλιστα μου έκανε μασάζ. Έτσι πρέπει να βρέθηκε το DNA μου πάνω της», είπε.

Ο 40χρονος ισχυρίστηκε, τέλος, ότι μέσα στη φυλακή σπουδάζει, κάνει δουλειές γραφείου και είναι ιδιαίτερα χρήσιμος. Τόνισε δε ότι έχει παιδιά και γι’ αυτό πρέπει σε δέκα – είκοσι χρόνια να αποφυλακιστεί και να γυρίσει στα παιδιά της για να συνεχίσει τη ζωή του.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Η ανάρτηση με τον Δημήτρη Ιτούδη - «Πάντα μαζί σας, πάντα περήφανοι» (Photo)


Στα προημιτελικά σταμάτησε η πορεία της Εθνικής ομάδας μπάσκετ στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και δεν κατάφερε να διεκδικήσει ένα μετάλλιο.

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με μήνυμα του στο twitter τους παίκτες της Εθνικής Ελλάδας μπάσκετ εξέφρασε τη στήριξη του στην ομάδα.

Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέβασε στο Instagram φωτογραφία μαζί με τον Δημήτρη Ιτούδη, στέλνοντας μήνυμα στήριξης στην Εθνική Ελλάδας μπάσκετ.

Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Δημήτρη Ιτούδη:

Κοντολέων: «Για εθνικούς λόγους η παρακολούθηση Ανδρουλάκη-Νόμιμες οι επισυνδέσεις της ΕΥΠ-Έδινα καθημερινή αναφορά στον Δημητριάδη»


Στην νομιμότητα των επισυνδέσεων της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών επέμεινε ο πρώην διοικητής της ΕΥΠ, Παναγιώτης Κοντολέων, καταθέτοντας στην Εξεταστική Επιτροπή για τις παρακολουθήσεις.

Ο μάρτυρας φέρεται να επανέλαβε πως η επισυνδεση στο κινητό τηλέφωνο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη, έγινε για εθνικούς λόγους και δεν αφορά την προσωπική του ζωή.

Ακόμα, επανέλαβε ότι για την συγκεκριμένη υπόθεση δεν υπήρξε ενημέρωση του Πρωθυπουργού ούτε του τότε στενού του συνεργάτη Γρήγορη Δημητριάδη. 

Ο Παναγιώτης Κοντολέων φέρεται να ξεκαθάρισε ότι η ΕΥΠ δεν έχει καμία συνεργασία με την την Krikel και την Intellexa.

Η Αντιπολίτευση έθεσε ξανά το ζήτημα να αρθεί το απόρρητο με αίτημα της Επιτροπής προς τον Πρωθυπουργό κάτι με το οποίο διαφώνησε η πλειοψηφία της Επιτροπής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ ζητήθηκε ακόμη και η διακοπή χθες της εξέτασης του μάρτυρα, καθώς δεν έχουν παραδοθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες τα έγγραφα που έχουν ζητηθεί.

Ο επόμενος που θα καταθέσει είναι ο νυν διοικητής της ΕΥΠ, Θεμιστοκλής Δεμίρης.

Κοντολέων για παρακολουθήσεις: Έδινα καθημερινή αναφορά στον Δημητριάδη - Ο πρωθυπουργός δεν με ρώτησε γιατί παρακολουθήσαμε τον Ανδρουλάκη


Καθημερινή αναφορά στον Γρηγόρη Δημητριάδη έδινε ο αποπεμφθείς πρώην επικεφαλής της ΕΥΠ, Παναγιώτης Κοντολέων, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίστηκε στην κατάθεσή του.

Όπως είπε «μιλούσα σχεδόν καθημερινά για ζητήματα ρουτίνας με τον κ. Δημητριάδη και για τα σοβαρά ζητήματα ενημέρωνα τον πρωθυπουργό», επιμένοντας πάντως ότι η συγκεκριμένη επισύνδεση ήταν νόμιμη, καθώς αφορούσε ζητήματα εθνικής ασφάλειας. Παραδέχτηκε ότι γνώριζε την υπόθεση «μια και είμαι ο τελευταίος υπογράφων», ωστόσο σημείωσε ότι δεν έχει να κάνει με την προσωπική ζωή του κ. Ανδρουλάκη αλλά για λόγους εθνικής ασφάλειας. «Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν οι δηλώσεις Ρωμανού και τα tweet Κρανιδιώτη», είπε και όταν ρωτήθηκε αν είχε ενημερώσει είτε τον Γρηγόρη Δημητριάδη είτε τον Κυριάκο Μητσοτάκη απάντησε αρνητικά.

Ερωτηθείς, ακόμα, για τη σχέση της ΕΥΠ με τις εταιρείες Krikel και Intellexa επισήμανε ότι δεν υπάρχει καμία συνεργασία με τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες.

Ο Παναγιώτης Κοντολέων υποστήριξε, επίσης, ότι θα ξαναέκανε την επισύνδεση ενώ σε ό,τι αφορά την αποπομπή του, ξεκαθάρισε ότι δεν τον παραίτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Έφυγα γιατί ο Δημητριάδης μου τηλεφώνησε όταν αποκαλύφθηκε το θέμα Ανδρουλάκη και μου είπε ότι δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα», υπογράμμισε. Εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του στην «πηγή» ενημέρωσης του πρωθυπουργού για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη. Όπως είπε δεν ήταν ο ίδιος αυτός που ενημέρωσε, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρω από που τα έμαθαν»! Επιπροσθέτως, σημείωσε ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν τον ρώτησε γιατί παρακολουθούνταν ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Τέλος, παρά τα όσα είχαν ειπωθεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ξεκαθάρισε ότι καμία ξένη υπηρεσία δεν του ζήτησε να παρακολουθήσει τον δημοσιογράφο Θανάση Κουκάκη.

Washington Post: Το σχέδιο της κρυφής εκστρατείας της Ρωσίας για την αποδυνάμωση του δημοκρατικού συστήματος σε πάνω από 20 χώρες


Νέες στοιχεία έρχονται στη δημοσιότητα για τις πρακτικές της Ρωσίας. Η Μόσχα σχεδίασε να δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για την αποδυνάμωση των δημοκρατικών συστημάτων και την προώθηση παγκόσμιων πολιτικών δυνάμεων, που θεωρούνται ευθυγραμμισμένες με τα συμφέροντα της Ρωσίας. 

Η «Washington Post» με ένα αποκαλυπτικό δημοσίευμά της αναλύει τη εμπλοκή της Ρωσίας σε προεκλογικές εκστρατείες διαφόρων χωρών ανά τον κόσμο.

Η δημοσιογράφος Missy Ryan σε άρθρο της υποστηρίζει πως η Ρωσία, το 2014, διοχέτευσε μυστικά τουλάχιστον 300 εκατομμύρια δολάρια σε ξένα πολιτικά κόμματα και υποψηφίους, σε περισσότερες από είκοσι χώρες ανά τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να διαμορφώσει πολιτικά γεγονότα πέρα από τα σύνορά της, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών.

Εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για την αποδυνάμωση των δημοκρατικών συστημάτων

Σύμφωνα με την «Washington Post», η Μόσχα σχεδίασε να δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, τα περισσότερα ως μέρος της κρυφής εκστρατείας της για την αποδυνάμωση των δημοκρατικών συστημάτων και την προώθηση παγκόσμιων πολιτικών δυνάμεων που θεωρούνται ευθυγραμμισμένες με τα συμφέροντα του Κρεμλίνου, σύμφωνα με την έκθεση την οποία ζήτησε η Διοίκηση Μπάιντεν το περασμένο καλοκαίρι.

Παράλληλα, σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης των μυστικών υπηρεσιών, ανώτερος Αμερικανός αξιωματούχος, ο οποίος -όπως και άλλοι αξιωματούχοι- μίλησε σε δημοσιογράφους την Τρίτη, υπό τον όρο της ανωνυμίας, σημείωσε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να αποχαρακτηρίσει ορισμένα από τα ευρήματα της έκθεσης, σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της δυνατότητας της Ρωσίας να επηρεάζει τα πολιτικά συστήματα σε χώρες της Ευρώπης, της Αφρικής και αλλού.

«Ρίχνοντας φως στη ρωσική πολιτική μυστικών χρηματοδοτήσεων και τις ρωσικές προσπάθειες να υπονομευθούν οι δημοκρατικές διαδικασίες, προειδοποιούμε αυτά τα ξένα κόμματα και τους υποψηφίους ότι αν αποδεχθούν κρυφά ρωσική χρηματοδότηση, μπορούμε και θα το αποκαλύψουμε», ανέφερε ο αξιωματούχος.

Σε ποιες χώρες εντοπίστηκαν τέτοιες δραστηριότητες

Χώρες όπου εντοπίστηκαν τέτοιες δραστηριότητες είναι το Μαυροβούνιο, η Αλβανία, η Μαδαγασκάρη και, ενδεχομένως, ο Ισημερινός, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Αξιωματούχοι έκαναν λόγο για μια ασιατική χώρα, την οποία αρνήθηκαν να κατονομάσουν, όπου, όπως είπαν, ο Ρώσος πρέσβης έδωσε εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά σε έναν υποψήφιο για την προεδρία. Είπαν, επίσης, ότι δυνάμεις που συνδέονται με το Κρεμλίνο έχουν χρησιμοποιήσει εταιρείες-βιτρίνες, δεξαμενές σκέψης και άλλα μέσα για να επηρεάσουν πολιτικά γεγονότα, μερικές φορές προς όφελος ακροδεξιών ομάδων.

Ο ανώτερος αξιωματούχος είπε ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ εντόπισε μια άνοδο στη ρωσική πολιτική μυστικών χρηματοδοτήσεων, το 2014.

Η έκθεση δεν αφορούσε τις ρωσικές δραστηριότητες εντός των ΗΠΑ

Εκτιμήσεις τόσο από τις υπηρεσίες κατασκοπείας των ΗΠΑ όσο και από μια διακομματική έρευνα της Γερουσίας, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Ρωσία υπό τον Πρόεδρο, Βλαντιμίρ Πούτιν, ξεκίνησε εκστρατεία για να παρέμβει στις προεδρικές εκλογές του 2016, ώστε να βοηθήσει τον τότε υποψήφιο Ντόναλντ Τραμπ, σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Οι Ρώσοι ολιγάρχες που κατονομάζονται

Έγγραφο του State Department, την περασμένη Δευτέρα, προς τις πρεσβείες των ΗΠΑ σε περισσότερες από 100 χώρες περιέγραψε τις φερόμενες ρωσικές δραστηριότητες και πρότεινε μέτρα που μπορούν να λάβουν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους για να τις αντιμετωπίσουν, συμπεριλαμβανομένων κυρώσεων, ταξιδιωτικών απαγορεύσεων ή απέλασης ύποπτων Ρώσων κατασκόπων που εμπλέκονται σε δραστηριότητες πολιτικής μυστικών χρηματοδοτήσεων.

Το έγγραφο, το οποίο οι αξιωματούχοι έδωσαν στους δημοσιογράφους, ανέφερε ότι η ρωσική πολιτική χρηματοδοτήσεων μερικές φορές εποπτευόταν από Ρώσους κυβερνητικούς αξιωματούχους και νομοθέτες και υλοποιήθηκε από θεσμούς, όπως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας της Ρωσίας. Κατονομάζονται, επίσης, Ρώσοι ολιγάρχες οι οποίοι συμμετείχαν σε «χρηματοδοτικά σχήματα», συμπεριλαμβανομένων των Yevgeniy Prigozhin και Aleksandr Babakov.

Ο Prigozhin, γνωστός ως «σεφ του Putin», αφού κέρδισε τεράστια ποσά από συμβάσεις τροφοδοσίας της ρωσικής κυβέρνησης, κατηγορήθηκε από Αμερικανούς αξιωματούχους, το 2018, για απόπειρα παρέμβασης στις αμερικανικές εκλογές του 2016. Συνδέθηκε με την ιδιωτική εταιρεία μισθοφόρων Wagner και καταζητείται από το FBI. Ο Babakov είναι Ρώσος βουλευτής, ο οποίος φέρεται να συμμετέχει σε χρηματοδότηση ακροδεξιού κόμματος στη Γαλλία.

Η Ρωσία έχει χρησιμοποιήσει δώρα, μετρητά και κρυπτονομίσματα

Η Μόσχα έχει χρησιμοποιήσει μετρητά, κρυπτονομίσματα, και δώρα για να διαμορφώσει πολιτικά γεγονότα σε άλλες χώρες, χρησιμοποιώντας συχνά λογαριασμούς και πόρους ρωσικών πρεσβειών για να το κάνει, αναφέρει το έγγραφο, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

«Κατά τους επόμενους μήνες, η Ρωσία μπορεί ολοένα και περισσότερο να βασίζεται στη μυστική εργαλειοθήκη επιρροής της, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής μυστικών χρηματοδοτήσεων, στην Κεντρική και Νότια Αμερική, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Ασία, σε μια προσπάθεια να υπονομεύσει την αποτελεσματικότητα των διεθνών κυρώσεων και να διατηρήσει την επιρροή της σε αυτές τις περιοχές, εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία», αναφέρεται στο έγγραφο.

«Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου»

Αμερικανοί διπλωμάτες ενημερώνουν τους ομολόγους τους σε άλλες χώρες γι' αυτές τις δραστηριότητες. «Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μόνον η κορυφή του παγόβουνου», σχολίασε ανώτερος αξιωματούχος.

Ακόμα, οι Αμερικανοί αξιωματούχοι ζητούν από τα κράτη-εταίρους να μοιραστούν τις δικές τους πληροφορίες σχετικά με τη ρωσική χρηματοδότηση, για να βοηθήσουν την κυβέρνηση των ΗΠΑ να αποκτήσει μια πληρέστερη εικόνα του τι κάνει η Ρωσία.

Αν και η έκθεση δεν αφορούσε τις προσπάθειες άσκησης ρωσικής επιρροής στις ΗΠΑ, ο αξιωματούχος αναγνώρισε ότι το ζήτημα παραμένει μια σημαντική πρόκληση, που απαιτεί συνεχή δουλειά για τη διαφύλαξη του πολιτικού συστήματος και των εκλογών των ΗΠΑ.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουμε και αυτήν την τρωτότητα», δήλωσε ο αξιωματούχος, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

📺Περιπολίες της πανεπιστημιακής αστυνομίας στο ΑΠΘ-Νέα κινητοποίηση ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΩΝ - Δείτε βίντεο


Οι διαδηλωτές φωνάζουν συνθήματα και κρατούν πανό κατά της αστυνομίας και κινούνται συντεταγμένα μέσα στους χώρους του campus.

Νέες περιπολίες εντός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου πραγματοποίησαν πριν από λίγη ώρα αστυνομικοί των Ομάδων Περιφρούρησης Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ), γεγονός που ξεσήκωσε άμεσα αντιδράσεις από την πλευρά των Φοιτητικών Συλλόγων που συγκεντρώθηκαν μπροστά από την είσοδο της Σχολής Θετικών Επιστημών.


Οι διαδηλωτές φωνάζουν συνθήματα και κρατούν πανό κατά της αστυνομίας και κινούνται συντεταγμένα μέσα στους χώρους του campus.

Την ίδια ώρα ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις αποτελούμενες από διμοιρίες των ΜΑΤ αλλά και το ειδικό υδροφόρο όχημα “Αίαντας” επιτηρούν τις κινήσεις τους, ενώ έχουν στήσει φραγμό στο χώρο όπου στεγαζόταν η κατάληψη στο “Βιολογικό”.


Πηγή: GRtimes

Το τέλος ενός θρύλου: Ο «Βασιλιάς» Φέντερερ ανακοίνωσε την απόσυρσή του (vid & pic)


Τέλος εποχής για τον σπουδαίο Ρότζερ Φέντερερ! Ο «βασιλιάς» του τένις ανακοίνωσε μέσω των social media πως στα 41 του χρόνια αποχωρεί από την ενεργό δράση, αφού πρώτα δώσει μία τελευταία παράσταση στο Laver Cup του Λονδίνου την επόμενη εβδομάδα.

O κορυφαίος πιθανότατα τενίστας όλων των εποχών ταλαιπωρήθηκε πολύ από τραυματισμούς τα τελευταία χρόνια κι έτσι πήρε την απόφαση να αποσυρθεί, έχοντας κατακτήσει τα πάντα στην καριέρα του.

Ο Φέντερερ έχει κατακτήσει συνολικά 20 τουρνουά grand slams. Είναι ο πολυνίκης στο Wimbledon το οποίο έχει κατακτήσει οκτώ φορές, έξι φορές έχει πάρει το Australian Open, πέντε το US Open και μια το Roland Garros. Στην καριέρα του ο Ελβετός έχει ρεκόρ 1251 νίκες και 275 ήττες, ενώ έχει βρεθεί στο νούμερο 1 της παγκόσμιας κατάταξης για 237 συνεχόμενες εβδομάδες (και 310 συνολικά).


Η ανάρτηση του Φέντερερ:

«Σε όλη την οικογένεια του τένις και όχι μόνο,

Από όλα τα δώρα που μου προσέφερε το τένις όλα αυτά τα χρόνια, το μεγαλύτερο, δίχως αμφιβολία, είναι ο κόσμος που συνάντησα σε αυτήν την πορεία: οι φίλοι, οι αντίπαλοι και πάνω απ’ όλα οι φίλαθλοι που δίνουν ζωή στο άθλημα. Σήμερα, θέλω να μοιραστώ ορισμένα νέα με όλους σας.

Όπως γνωρίζετε πολλοί, τα προηγούμενα τρία χρόνια μου παρουσιάστηκαν προκλήσεις με τη μορφή τραυματισμών και χειρουργείων. Δούλεψα σκληρά για να επιστρέψω σε πλήρη ανταγωνιστική κατάσταση. Αλλά γνωρίζει επίσης τις δυνατότητες του σώματός μου και τα όριά του και το μήνυμά του τελευταία ήταν ξεκάθαρο. Είμαι 41 ετών. Έχω δώσει πάνω από 1.500 αγώνες σε 24 χρόνια. Το τένις μου συμπεριφέρθηκε περισσότερο γενναιόδωρα από όσο θα μπορούσα να ονειρευτώ και τώρα πρέπει να αναγνωρίσω πότε είναι η στιγμή να τελειώσω την επαγγελματική καριέρα μου.

Το Laver Cup της επόμενης εβδομάδα στο Λονδίνο θα είναι η τελευταία διοργάνωση ATP. Θα παίξω κι άλλο τένις στο μέλλον φυσικά, αλλά όχι σε Grand Slams ή στο ATP Tour.

Είναι η γλυκόπικρη απόφαση, επειδή θα μου λείψουν όλα όσα μου έδινε το τουρ. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν τόσα που μπορώ να γιορτάσω. Θεωρώ τον εαυτό μου έναν από τους πιο τυχερούς ανθρώπους στη Γη. Μου δόθηκε ένα ξεχωριστό ταλέντο να παίζω τένις και το έκανα σε ένα επίπεδο που ποτέ δεν φανταζόμουν, για πολύ περισσότερο καιρό από όσο θα μπορούσα να σκεφτώ.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω ειδικά την καταπληκτική σύζυγό μου Μίρκα, η οποία έζησε κάθε λεπτό μαζί μου. Με προειδοποιούσε πριν από τους τελικούς, έβλεπε αμέτρητα παιχνίδια ακόμα κι όταν ήταν οκτώ μηνών έγκυος και υπέμεινε την ιδιαίτερη πλευρά μου στο δρόμο με την ομάδα μου για πάνω από είκοσι χρόνια. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τα τέσσερα υπέροχα παιδιά μου για την υποστήριξή τους, πάντα διψασμένα να εξερευνήσουν νέα μέρη και να δημιουργήσουν υπέροχες αναμνήσεις στην πορεία. Το να δω την οικογένειά μου να με υποστηρίζει από τις κερκίδες είναι ένα συναίσθημα που θα κρατώ για πάντα.

Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω και να αναγνωρίσω την προσφορά των αγαπητών γονιών μου και της αγαπημένης αδερφής μου, χωρίς τους οποίους τίποτε δεν θα ήταν εφικτό. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους πρώην προπονητές μου που πάντα με καθοδηγούσαν στη σωστή κατεύθυνση. Ήσασταν υπέροχοι! Και στην Ομοσπονδία Τένις της Ελβετίας, που με πίστεψε ως νεαρό και μου έδωσε ιδανική εκκίνηση στην καριέρα μου.

Θέλω πραγματικά να ευχαριστήσω και να αναγνωρίσω την εκπληκτική ομάδα μου, τον Ιβάν, τον Ντάνι, τον Ρόλαντ και ειδικά τους Σεβ και Πιερ, που μου έδωσαν την καλύτερη συμβουλή και ήταν πάντα εκεί για μένα. Επίσης τον Τόνι, που διαχειρίστηκε δημιουργικά την επιχείρησή μου για πάνω από 17 χρόνια. Είστε όλοι απίστευτοι και αγάπησα κάθε λεπτό μαζί σας.

Θέλω να ευχαριστήσω τους πιστούς σπόνσορές μου, που είναι πραγματικοί συνεργάτες μου και τις σκληρά εργαζόμενες ομάδες και τα τουρνουά στο ATP Tour, που συνεχώς μας καλωσόριζαν όλους με καλοσύνη και φιλοξενία.

Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους ανταγωνιστές μου στα κορτ. Ήμουν αρκετά τυχερός να παίξω τόσα επικά ματς που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Μονομαχήσαμε δίκαια, με πάθος και ένταση, και έδινα πάντα τον καλύτερο εαυτό μου για να σεβαστώ την ιστορία του παιχνιδιού.

Αισθάνομαι εξαιρετικά ευγνώμων. Δώσαμε ώθηση ο ένας στον άλλον, και μαζί πήγαμε το τένις σε νέα επίπεδα. Πάνω από όλα θα πρέπει να προσφέρω ένα ξεχωριστό ευχαριστώ στους απίστευτους οπαδούς. Δεν θα μάθετε ποτέ πόση δύναμη και πίστη μού δώσατε.

Το εμπνευσμένο συναίσθημα το να περπατώ μέσα σε γεμάτα γήπεδα και αρένες ήταν ένας από τους τεράστιους ενθουσιασμούς στη ζωή μου. Χωρίς εσάς, αυτές οι επιτυχίες θα ήταν μοναχικές και δεν θα ήταν γεμάτες με χαρά και ενέργεια.

Τα τελευταία 24 χρόνια στο τουρ ήταν μία εκπληκτική περιπέτεια. Ενώ μερικές φορές έμοιαζε σαν να κράτησε 24 ώρες, ήταν τόσο βαθιά και μαγικά που μοιάζουν σαν να κράτησαν μία ζωή. Είχα την τεράστια τύχη να παίξω για εσάς σε πάνω από 40 διαφορετικές χώρες.

Γέλασα και έκλαψα, αισθάνθηκα χαρά και πόνο και πάνω από όλα αισθάνθηκα απίστευτα ζωντανός. Μέσα από τα ταξίδια μου, γνώρισα πολλούς υπέροχους ανθρώπους που θα παραμείνουν για πάντα φίλοι μου, οι οποίοι με συνέπεια αφαιρούσαν χρόνια από τα γεμάτα προγράμματά τους για να έρθουν να με δουν να παίζουν σε όλο τον κόσμο. Σας ευχαριστώ.

Όταν άρχισε η αγάπη μου για το τένις, ήμουν ένα παιδί που μάζευε τις μπάλες στην πατρίδα μου, την Βασιλεία. Συνήθιζα να παρακολουθώ τους παίκτες με ένα αίσθημα θαυμασμού. Ήταν σαν γίγαντες για μένα και άρχισα να ονειρεύομαι.

Τα όνειρά μου με οδήγησαν να δουλέψω σκληρότερα και άρχισα να πιστεύω στον εαυτό μου. Κάποιες επιτυχίες με γέμισαν αυτοπεποίθηση και ήμουν στο δρόμο για το πιο εκπληκτικό ταξίδι που οδήγησε σε αυτή την ημέρα. Οπότε, θέλω να σας ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου, όλους σε αυτό τον κόσμο που βοήθησαν ώστε τα όνειρα ενός μικρού παιδιού από την Ελβετία που μάζευε τις μπάλες να γίνουν πραγματικότητα.

Τέλος, στον κόσμο του τένις: σας αγαπώ και δεν θα σας αφήσω ποτέ.

Ρότζερ Φέντερερ».

Financial Times: Εντείνονται οι δυτικές πιέσεις προς την Τουρκία για κυρώσεις στη Ρωσία


Οι ΗΠΑ και η ΕΕ εντείνουν την πίεση στην Τουρκία για να πατάξει την αποφυγή των ρωσικών κυρώσεων εν μέσω ανησυχιών ότι ο τραπεζικός τομέας της χώρας είναι μια πιθανή κερκόπορτα για παράνομη χρηματοδότηση, αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times.

Οι ΗΠΑ επικεντρώνονται σε τουρκικές τράπεζες που έχουν ενσωματωθεί στο Mir, το σύστημα εγχώριων πληρωμών της Ρωσίας, είπαν στους FT δύο δυτικοί αξιωματούχοι που εμπλέκονται στα σχέδια, καθώς οι Βρυξέλλες προετοιμάζουν μια αντιπροσωπεία για να εκφράσει τις ανησυχίες της απευθείας στους Τούρκους αξιωματούχους.

Η πίεση στην Τουρκία έρχεται καθώς οι δυτικές πρωτεύουσες στρέφονται προς την αυστηρότερη εφαρμογή των υφιστάμενων κυρώσεων παρά την επιβολή νέων μέτρων. Αυτή η αλλαγή αναγνωρίζει ότι οι οικονομικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν μετά την εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο απέτυχαν να βλάψουν την οικονομία της Ρωσίας όσο ήλπιζαν. Ωστόσο, υποστηρίζουν ότι το κλείσιμο των κενών στα τρέχοντα μέτρα θα συμπιέσει σιγά σιγά τις οικονομικές γραμμές του Κρεμλίνου.

Η Τουρκία ως κύριος στόχος

«Θα μας δείτε να επικεντρωνόμαστε στη φοροδιαφυγή του χρηματοπιστωτικού τομέα», είπε ο πρώτος δυτικός αξιωματούχος. «Θα στείλουμε ένα μήνυμα πολύ ξεκάθαρα ότι, για παράδειγμα, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τρίτων χωρών δεν πρέπει να διασυνδέονται με το δίκτυο πληρωμών Mir επειδή, ξέρετε, αυτό εγκυμονεί κάποιους κινδύνους κυρώσεων-αποφυγής».

«Πρέπει να κλείσουμε τα παραθυράκια», σύμφωνα με τον δεύτερο αξιωματούχο, που συμμετείχε στις συνομιλίες αυτού του μήνα μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ για την επιβολή των κυρώσεων, αναφέροντας την Τουρκία ως τον κύριο στόχο.

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η χώρα του οποίου είναι μέλος του ΝΑΤΟ από το 1952, έχει ακολουθήσει αυτό που αποκαλεί μια «ισορροπημένη» προσέγγιση στη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η άρνησή του να υπογράψει τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η πρόσφατη υπόσχεση για εμβάθυνση της οικονομικής συνεργασίας με τη Μόσχα έχουν ανησυχήσει τους δυτικούς συμμάχους του. Ο Ερντογάν, ο οποίος θα συναντήσει τον Πούτιν την Παρασκευή, είπε τον περασμένο μήνα ότι υπάρχει «σοβαρή πρόοδος» όσον αφορά την επέκταση του Mir στην Τουρκία.

Πέντε από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Τουρκίας, η Vakıfbank, η Ziraat Bank, η İş Bank, η DenizBank και η Halkbank, είναι μέλη του συστήματος πληρωμών Mir, το οποίο αναπτύχθηκε από την κεντρική τράπεζα της Ρωσίας ως εγχώρια εναλλακτική λύση αντί της Visa και της Mastercard.

Δύο από αυτά —η ιδιωτική δανείστρια DenizBank που ανήκει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η κρατικά ελεγχόμενη Halkbank, διαβόητη για τον υποτιθέμενο ρόλο της σε ένα σχέδιο αποφυγής κυρώσεων των ΗΠΑ στο Ιράν που χρονολογείται από το 2010 — υπέγραψαν στον Mir αφότου ο Πούτιν ξεκίνησε την πλήρη εισβολή του τον Φεβρουάριο.

Η İş Bank είπε ότι η πολιτική της απαιτεί «αυστηρή συμμόρφωση με όλες τις ισχύουσες κυρώσεις των ΗΠΑ», προσθέτοντας: «Παρακολουθούμε στενά τις κυρώσεις και λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα για να πραγματοποιήσουμε συναλλαγές με κάρτα MIR σύμφωνα με αυτήν την πολιτική».

Η DenizBank δήλωσε: «Δεν εκτελούμε συναλλαγές με τράπεζες που υπόκεινται σε κυρώσεις. Συμμορφωνόμαστε πλήρως με τις διεθνείς κυρώσεις στη Ρωσία». Η Halkbank, η Vakifbank και η Ziraat Bank δεν απάντησαν σε αιτήματα των FT για σχολιασμό.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας είπε ότι ενώ η Άγκυρα είχε μια μακροχρόνια πολιτική εφαρμογής μόνο κυρώσεων που υποστηρίζονται από τον ΟΗΕ, «είμαστε επίσης εξίσου σταθεροί στην πολιτική μας να μην επιτρέψουμε στην Τουρκία να γίνει κανάλι αποφυγής κυρώσεων».

Περαιτέρω κυρώσεις

Στο πλαίσιο των προσπαθειών για την ενίσχυση της επιβολής, η Mairead McGuinness, επίτροπος οικονομικών υπηρεσιών της ΕΕ, σκοπεύει να επισκεφθεί την Τουρκία τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τα σχέδια. Ανώτερος αξιωματούχος της ΕΕ δήλωσε: «Η Επίτροπος McGuinness επισκέφτηκε πρόσφατα μια σειρά από χώρες για να συζητήσει θέματα που σχετίζονται με τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και την εφαρμογή των κυρώσεων ειδικότερα, δεδομένης της επιθετικότητας της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας».

Ο Wally Adeyemo, αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, έγραψε σε τουρκικές επιχειρήσεις τον περασμένο μήνα προειδοποιώντας τους για «τις προσπάθειες της Ρωσίας να χρησιμοποιήσει τη χώρα σας για να αποφύγει τις κυρώσεις» και τους κινδύνους «διεξαγωγής συναλλαγών με κυρώσεις με ρωσικές οντότητες».

Οι δυτικές κυρώσεις, που εφαρμόστηκαν σε κύματα μέτρων τις πρώτες εβδομάδες μετά την εισβολή της Ρωσίας, επιδίωξαν να αποκόψουν τις μεγαλύτερες ρωσικές τράπεζες, εταιρείες ενέργειας και αμυντικών εταιρειών και εκατοντάδες ανώτερους αξιωματούχους και πλουσιότερους επιχειρηματίες από την παγκόσμια αγορά.

Ως μέρος της ευρύτερης καταστολής της φοροδιαφυγής κυρώσεων, οι δυτικές προσπάθειες θα στοχεύσουν άτομα που χειρίζονται πληρωμές για λογαριασμό Ρώσων καθώς και επιχειρήσεις που έχουν βοηθήσει στη δημιουργία παράλληλων δικτύων πληρωμών για τη Μόσχα, σύμφωνα με έναν από τους αξιωματούχους.

Η Ρωσία θα χτυπήσει πόρτες

Η ΕΕ και οι ΗΠΑ θα στοχεύσουν επίσης οντότητες που βοηθούν τη Μόσχα στην επεξεργασία των ρωσικών εσόδων από εξαγωγές ή στη διευκόλυνση των εισαγωγών βιομηχανικών ή αμυντικών προϊόντων που απαγορεύονται βάσει των κυρώσεων της Δύσης, δήλωσαν οι τρεις αξιωματούχοι.

Άλλα μέτρα που συζητούνται περιλαμβάνουν τη στόχευση περισσότερων ατόμων που εμπλέκονται στη ρωσική βιομηχανία λογισμικού, ηλεκτρονικού εμπορίου και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, δήλωσαν δύο αξιωματούχοι.

Εκτός από την Τουρκία, η καταστολή των πιθανών πίσω θυρών για φοροδιαφυγή κυρώσεων στοχεύει χώρες στον Καύκασο, την Κεντρική Ασία και τον Κόλπο, δήλωσαν αξιωματούχοι. «Η Ρωσία θα δοκιμάσει κάθε πόρτα. Και κάθε χώρα πρέπει να έχει επίγνωση ότι θα το παρακολουθήσουμε και θα μιλήσουμε μαζί της», δήλωσε ο Τζέιμς Ο’ Μπράιεν, συντονιστής κυρώσεων στο υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ.

Χανιά: Κακουργηματικές διώξεις στον 52χρονο που ξυλοκόπησε άγρια την κόρη του και τη μισή γειτονιά


Ο 52χρονος είχε και στο παρελθόν απασχολήσει την γειτονιά καθώς αρκετές φορές ξεσπούσε τα νεύρα του στα παιδιά και την σύζυγό του

Κακουργηματικές αλλά και πλημμεληματικές διώξεις άσκησε ο εισαγγελέας Χανιών στον 52χρονο πατέρα που ξυλοκόπησε άγρια την κόρη του ενώ επιτέθηκε και στον γείτονά του.

Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, ο 52χρονος οδηγήθηκε στον εισαγγελέα ο οποίος του άσκησε ποινικές διώξεις - σε βαθμό κακουργήματος - για ενδοοικογενειακή βία στην κόρη του και γενικότερα στα μέλη της οικογένειάς του καθώς και διώξεις πλημμεληματικού χαρακτήρα για πρόκληση σωματικής βλάβης, εξύβρισης και βίας κατά των υπαλλήλων για την επίθεση σε βάρος του 64χρονου γείτονά του και του γαμπρού του μέσα στο αστυνομικό μέγαρο.

Ο 52χρονος αναμένεται αύριο να δικαστεί στο Τριμελές Αυτόφωρο Χανίων για τα πλημμελήματα ενώ το Σάββατο θα οδηγηθεί ενώπιον του ανακριτή προκειμένου να απολογηθεί για την άγρια επίθεση στην κόρη και την οικογένειά του.

Ο 52χρονος είχε παρελθόν στην κακοποίηση των παιδιών του

Το «κουβάρι» της υπόθεσης άρχισε να ξετυλίγεται μετά από ένα άγριο επεισόδιο ενδοοικογενειακής βίας στο οποίο έγιναν μάρτυρες όλη η γειτονιά της Νέας Χώρας στο κέντρο των Χανίων.

Σύμφωνα με την κατάθεση της 17χρονης το απόγευμα της Τετάρτης και όταν άργησε λίγη ώρα να επιστρέψει από το σχολείο ξέσπασε άγριος καβγάς με την ίδια να βγαίνει στο μπαλκόνι και τον 52χρονο πατέρα της να παίρνει ένα κομμάτι ξύλου και να αρχίσει να την χτυπάει στο σώμα και το κεφάλι, την ώρα που μέσα στο σπίτι βρισκόταν τα δύο μικρότερα παιδιά της οικογένειας (13 και 4 ετών) αλλά και η 41χρονη μητέρα.

Ένας 65χρονος γείτονας που έγινε μάρτυρας αυτού του περιστατικού δεν άντεξε και ειδοποίησε την αστυνομία ενώ αμέσως μετά πήγε στο σπίτι του 52χρονου για να βοηθήσει την 17χρονη που εκλιπαρούσε για βοήθεια. Το αποτέλεσμα ήταν ο 52χρονος πατέρας να επιτεθεί και στον γείτονα τόσο λεκτικά όσο και σωματικά.

Η επίθεση μέσα στο αστυνομικό τμήμα

Οι αστυνομικοί που έσπευσαν στο σημείο συνέλαβαν αρχικά τον 52χρονο ενώ οδήγησαν στο αστυνομικό τμήμα και τους υπόλοιπους – την 17χρονη με τα αδέρφια της, την μητέρα και τον γείτονα.

Η υπόθεση όμως δεν είχε τελειώσει εκεί. Ο γαμπρός του 65χρονου γείτονα μόλις έμαθε τι ακριβώς είχε συμβεί πήγε στο τμήμα για να παραλάβει τον πεθερό του.

Εκεί ξεκίνησε νέο… επεισόδιο καθώς ο 52χρονος δεν δίστασε να καυγαδίσει έντονα με τον γαμπρό του 65χρονου ενώ του επιτέθηκε. Οι αστυνομικοί τους χώρισαν ενώ τόσο ο 65χρονος όσο και ο γαμπρός του κατέθεσαν μήνυση σε βάρος του για άσκηση σωματικών βλαβών.

Τον φοβόντουσαν όλοι οι γείτονες – Τώρα ανοίγουν στόματα

Ο χθεσινός άγριος ξυλοδαρμός της 17χρονης από τον πατέρα της φαίνεται πως ήταν η αφορμή για να μιλήσουν οι γείτονες ως προς την επιθετική συμπεριφορά του 52χρονου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, ο 52χρονος είχε και στο παρελθόν απασχολήσει την γειτονιά καθώς αρκετές φορές ξεσπούσε τα νεύρα του στα παιδιά και την σύζυγό του.

Όπως αναφέρουν μαρτυρίες κατοίκων δεν ήταν λίγες οι φορές που έδερνε τόσο τα μικρά παιδιά όσο και την γυναίκα του και κανείς δεν τολμούσε να ειδοποιήσει την αστυνομία από φόβο.

Μάλιστα, ο ίδιος ο 52χρονος – όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες – είχε απειλήσει τους γείτονες για να μην τον καταγγείλουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον οι κάτοικοι αρχίζουν να σπάνε την… σιωπή τους και ετοιμάζονται να δώσουν καταθέσεις στην αστυνομία για την βίαιη συμπεριφορά του.

Γεωργιάδης: Η κατάθεση Ρουμπάτη είναι το απόλυτο ξεσκέπασμα της υποκρισίας ΣΥΡΙΖΑ


Για απόλυτο ξεσκέπασμα υποκρισίας από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Η δήλωση του κ. Γεωργιάδη έρχεται μετά την παραδοχή του Γιάννη Ρουμπάτη για την παρακολούθηση του τότε προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιρτσιόλα από την ΕΥΠ.

«Η κατάθεση Ρουμπάτη είναι το απόλυτο ξεσκέπασμα της υποκρισίας Σύριζα. Α) όσα είπε για Πιτσιόρλα και Τσίπρα είναι απίστευτα και βγάζουν ψεύτη (τί περίεργο!) τον Τσίπρα. Β) επικαλέστηκε το απόρρητο για να κρύψει πληροφορίες. Γ) κατήγγειλε μετά ότι από τις διαρροές κινδυνεύει η ΕΥΠ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης μέσω του Twitter.


Σημειώνεται ότι ο Στέργιος Πιτσιόρλας, μετά τη «βόμβα» του Γ. Ρουμπάτη στην Εξεταστική ότι παρακολουθείτο από την ΕΥΠ, εμφανίστηκε εξοργισμένος.

«Μετά την κατάρρευση των ψευδών δικαιολογιών για τη δήθεν έμμεση παρακολούθησή μου την περίοδο που διετέλεσα πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, σήμερα ο κύριος Ρουμπάτης -σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στα ΜΜΕ-παραδέχτηκε για πρώτη φορά ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής την άμεση παρακολούθησή μου και, χρησιμοποιώντας ασύστολα ψεύδη, προέβη σε μια άθλια επιχείρηση σπίλωσης και ηθικής μου εξόντωσης», ανάφερε σε γραπτή δήλωσή του ο Στέργιος Πιτσιόρλας.

Δεν προλαβαίνουν τη ζήτηση: Με αεροπλάνα στέλνουν Τούρκοι ανθοπώλες λουλούδια για την κηδεία της Ελισάβετ


Οι παραγγελίες για νωπά κομμένα άνθη αυξήθηκαν κατά 90% από τότε που πέθανε η βασίλισσα, λέει ο Σελτσούκ Τσελεμπί, μέλος του Χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων της Αττάλειας, προσθέτοντας ότι οι τούρκοι ανθοπώλες μπόρεσαν να ικανοποιήσουν μόνο περί το 40% της ζήτησης
Τούρκοι ανθοπώλες ναυλώνουν αεροπλάνα μεταφοράς εμπορευμάτων, αντί για φορτηγά οχήματα, καθώς σπεύδουν να μεταφέρουν όσα περισσότερα λουλούδια μπορούν στο Ηνωμένο Βασίλειο για να αντεπεξέλθουν στον καταιγισμό παραγγελιών μετά τον θάνατο της βασίλισσα Ελισάβετ.

Οι παραγγελίες για νωπά κομμένα άνθη αυξήθηκαν κατά 90% από τότε που πέθανε η βασίλισσα, λέει ο Σελτσούκ Τσελεμπί, μέλος του Χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων της Αττάλειας, προσθέτοντας ότι οι τούρκοι ανθοπώλες μπόρεσαν να ικανοποιήσουν μόνο περί το 40% της ζήτησης.

«Είναι τέλος εποχής στην (μεσογειακή επαρχία) της Αττάλειας. Βρισκόμαστε σε μια περίοδο, όπου η παραγωγή στα ορεινά της (νότιας επαρχίας) Ισπάρτα βαίνει μειούμενη» δήλωσε ο Τσελεμπί στο Reuters.

Η αύξηση της ζήτησης σημαίνει ότι οι ανθοπώλες χρειάστηκε να ναυλώσουν αεροπλάνα για να στείλουν λουλούδια στη Βρετανία, κάτι το οποίο απαιτεί μια ημέρα σε αντίθεση με την μια εβδομάδα που είναι ο αντίστοιχος χρόνος για τα φορτηγά, εξήγησε ο Τσελεμπί.

Η θυγατρική της Turkish Airlines, η Turkish Cargo, ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει την αποστολή περισσότερων από 500.000 λουλουδιών με βάρος σχεδόν 13 τόνους από την Αττάλεια και την Ισπάρτα στην Αγγλία για την κηδεία της βασίλισσας Ελισάβετ.

«Από τις αρχές της εβδομάδας η Turkish Cargo έχει παραδώσει σχεδόν τέσσερις τόνους λουλούδια στο Λονδίνο» αναφέρει η εταιρεία.

Στο διάστημα 5-12 Σεπτεμβρίου τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι οι εξαγωγές λουλουδιών από την Τουρκία στην Αγγλία αυξήθηκαν κατά 40%, σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Πρετεντέρης: Τζέιμς


"Είναι ανησυχητικό ότι ο Κάρολος καλείται να βασιλεύει χωρίς τη μαμά του αλλά και χωρίς τον ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να πάρει τα μέτρα του. Τουλάχιστον ας στείλει τον 007 τώρα που είναι άνεργος να φυλάει το κινητό του Σπίρτζη!" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



Τρίτες εκλογές; Θεωρητικά ναι


Σάκης  Μουμτζής

Υπάρχει περίπτωση να βαδίσουμε προς τρίτες εκλογές; Θεωρητικά, ναι. Όσο θεωρητική είναι η τερατογένεση μιας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ—ΠΑΣΟΚ—ΜέΡΑ 25, άλλο τόσο θεωρητική είναι και η περίπτωση των τρίτων εκλογών, η οποία βεβαίως έχει και αυτή τα χαρακτηριστικά της τερατογένεσης.

Και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να συντρέξουν σωρεία προϋποθέσεων. Στην περίπτωση της κυβερνητικής τερατογένεσης θα πρέπει πρώτα-πρώτα να μπει στη βουλή το κόμμα Βαρουφάκη. Ακολούθως τα τρία κόμματα να συγκεντρώνουν 151 έδρες, με δεδομένο πως το ΚΚΕ ευθύς εξ αρχής ξεκαθάρισε πως δεν το ενδιαφέρουν τέτοια σενάρια. Και τρίτον, η σύνθεση της νέας κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ να είναι τέτοια ώστε, χωρίς καμιά εξαίρεση, να στηρίξει τη συνεργασία με ΣΥΡΙΖΑ και ΜέΡΑ 25.

Η τερατογένεση των τρίτων εκλογών θα προκύψει αν από τις δεύτερες δεν σχηματιστεί κυβέρνηση είτε αυτοδύναμη είτε συνεργατική. Κάτι εξαιρετικά απίθανο, με βάση όλα τα λογικά σενάρια.

Θεωρώ δεδομένο πως τελικά η αυτοδυναμία ενός κόμματος μπορεί να είναι ένας επιθυμητός στρατηγικός στόχος, σε καμιά περίπτωση όμως δεν είναι αυτοσκοπός. Αν δεν επιτευχθεί η αυτοδυναμία στις δεύτερες εκλογές αυτό που θα προέχει πλέον δεν θα είναι τι συμφέρει το πρώτο κόμμα, αλλά τι συμφέρει τη χώρα.

Επιπροσθέτως πολύ δύσκολα η ηγεσία του πρώτου κόμματος θα χρεωθεί τις τρίτες εκλογές, αν η απόσταση που τη χωρίζει από τον μαγικό αριθμό 151 είναι 2-3 έδρες. Είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις πρόθυμοι από άλλα κόμματα να συνδράμουν στον σχηματισμό της κυβερνητικής πλειοψηφίας, έναντι βεβαίως ανταλλαγμάτων. Ρεαλιστικό; Κυνικό; Όπως θέλετε μπορείτε να το πείτε, όμως έτσι παίζεται το πολιτικό παιχνίδι. Έχει συμβεί και στο παρελθόν.

Επίσης το τρίτο κόμμα θα θεωρηθεί αυτό υπεύθυνο για την περιπέτεια των τρίτων εκλογών αν επιμείνει στις μαξιμαλιστικές απαιτήσεις του.

Ας σημειωθεί, αν το έχετε ξεχάσει, πως οι δεύτερες εκλογές με την ενισχυμένη αναλογική θα διεξαχθούν με λίστα. Κάτι που σημαίνει πως ο αρχηγός μπορεί να διαμορφώσει όπως θέλει—θεωρητικά κι εδώ—τη σύνθεση της κοινοβουλευτικής ομάδας. Σε αυτή την περίπτωση το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πρώτο κόμμα που θα δει τις έδρες του από 112-117 να εκτινάσσονται στις 145-151 και στο τρίτο κόμμα που θα τις δει μειούμενες από τις 44-48 στις 28-32, με βάση πάντα τα υπάρχοντα δημοσκοπικά δεδομένα.

Το ερώτημα είναι αν η ηγεσία του πρώτου κόμματος θα τηρήσει τη σειρά εκλογής από τις πρώτες εκλογές για όλο το φάσμα των θέσεων ή θα την τηρήσει μόνο γι΄αυτούς που θα έχουν εκλεγεί, διατηρώντας το προνόμιο για τις υπόλοιπες θέσεις να καθορίσει αυτή τη σειρά. Για την ηγεσία του τρίτου κόμματος μάλλον δεν υπάρχουν επιλογές.

Όμως οι βουλευτές που θα γνωρίζουν εκ των προτέρων πως δεν θα εκλεγούν, θα πιέσουν ασφυκτικά την ηγεσία τους να συμπράξει εδώ και τώρα με το πρώτο κόμμα, ώστε να μην υπάρξουν δεύτερες εκλογές.

Τέλος, οφείλω να επισημάνω πόσο καταστροφικό θα είναι για την πατρίδα μας, σε όλα τα μέτωπα, το ενδεχόμενο μιας προεκλογικής περιόδου άνω των τριών μηνών, αν κάποιοι επιλέξουν ή αναγκαστούν να επιλέξουν τον δρόμο των τρίτων εκλογών.

liberal.gr

Blοomberg: Πλοίο του Διοικητή του Αγίου Όρους και πατέρα βουλευτού της ΝΔ μετέφερε άνθρακα από τη Ρωσία μετά τις κυρώσεις της ΕΕ


Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το bulker Stavros φόρτωσε 53.000 τόνους άνθρακα από τον τερματικό σταθμό του Taman της Ρωσίας στις 29 Αυγούστου

Πλοίο που διαχειρίζεται ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία μετέφερε άνθρακα από λιμάνι της Ρωσίας στα τέλη του περασμένου μήνα, μετά την έναρξη της ισχύος των κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το εμπόρευμα, σύμφωνα με ναυτιλιακά στοιχεία που εξέτασε το Bloomberg.

To δημοσίευμα αναφέρει ότι το bulker Stavros, της εταιρείας Eastern Mediterranean Maritime (σ.σ. του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου) φόρτωσε 53.000 τόνους άνθρακα από τον τερματικό σταθμό του Taman της Ρωσίας στις 29 Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών δεδομένων Kpler και Logistic OS.

Έφτασε σε λιμάνι κοντά στην πόλη Ισκεντερούν στην Τουρκία στις 5 Σεπτεμβρίου, με βάση τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων του Bloomberg.

Εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να σχολιάσει το φορτίο του πλοίου, αλλά είπε ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει παραβίαση των κυρώσεων, εάν ο προορισμός δεν ήταν στην ΕΕ, σύμφωνα με το Bloomberg.

Δεν είναι σαφές εάν ο άνθρακας προέρχεται από τη Ρωσία ή σε ποιον ανήκει τελικά το πλοίο, ενώ ο τελικός προορισμός και η χρήση της αποστολής είναι επίσης άγνωστοι.

Η Κομισιόν έχει δηλώσει προηγουμένως ότι οι κυρώσεις ισχύουν για τυχόν αποστολές άνθρακα που προέρχονται από τη Ρωσία, ανεξάρτητα από τον προορισμό τους.

📺MAΛ@ΚΙΣΜΕΝΑ τρέχουν με 230 χλμ/ώρα σε Συγγρού και Βουλιαγμένης (vid)


Videos στα social media δείχνουν οδηγούς να πηγαίνουν σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας με αδιανόητα υψηλή ταχύτητα.

Το καλοκαίρι τελείωσε και όλοι έχουν πλέον μπει σε κανονικούς ρυθμούς... Κάτι που ισχύει και για τους οδηγούς που συνηθίζουν να πηγαίνουν με υψηλές ταχύτητες σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, αδιαφορώντας τόσο για την ασφάλεια την δική τους, όσο και των άλλων.

Βίντεο που προβλήθηκε από το κεντρικό δελτίο του Alpha δείχνει οδηγούς αυτοκινήτου και μηχανής να κινούνται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 220 χιλιόμετρα την ώρα, στην Λεωφόρο Συγγρού και στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Κάτι που σημαίνει οτι ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την σωματικής τους ακεραιότητα, καθώς σε περίπτωση που πάει κάτι στραβά, δεν υπάρχει χρόνος αντίδρασης...

Έβρος: «Η ΜΚΟ ζήτησε συγγνώμη, μήπως να το κάνει και ο κ. Τσίπρας;», λένε Θεοδωρικάκος και Μηταράκης


Να τοποθετηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας για τη νησίδα στον Έβρο με τους 38 μετανάστες, μετά την ανακοίνωση της «HumanRights360» για «εσφαλμένη εκτίμηση ότι ήταν επί ελληνικού εδάφους» ζητούν το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος.

«Καθώς νέα στοιχεία ξεκάθαρα αμφισβητούν το ψέμα περί νεκρού παιδιού στον Έβρο, έρχεται πλέον η ΜΚΟ HumanRights360 που είχε καταθέσει την προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων να επιβεβαιώσει την άποψη της κυβέρνησης ότι όσα αφορούσαν στην υπόθεση των 38 μεταναστών συνέβησαν εκτός Ελληνικής Επικράτειας. Εκθέτει δε ανεπανόρθωτα όσους εκμεταλλευτήκαν το περιστατικό και πιο συγκριμένα τη συγκυρία, προς ίδιον όφελος διασπείροντας ανακρίβειες στον διεθνή και εγχώριο Τύπο. Υπενθυμίζεται ότι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έφεραν το ζήτημα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δυσφημίζοντας τη χώρα», αναφέρει το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου.

Και προσθέτει: «Επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά η σταθερή θέση της Κυβέρνησης ότι τα κυκλώματα των λαθροδιακινητών και ορισμένοι καλοθελητές με fake news προσπαθούν να παρακάμψουν τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα προστατεύει τα σύνορά της και ταυτόχρονα σώζει χιλιάδες ανθρώπους εφαρμόζοντας μια αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική. Αναμένουμε -εδώ και πολλές μέρες- τον συνήθως λαλίστατο ΣΥΡΙΖΑ να τοποθετηθεί. Ιδού ο Έβρος…».


«Η μη κυβερνητική οργάνωση «HumanRights360 », ζήτησε συγγνώμη και παραδέχθηκε ότι η νησίδα στον Έβρο δεν ήταν ελληνικό έδαφος. Ο Σύριζα και ο κύριος Τσίπρας, μήπως ήρθε η ώρα να το παραδεχτούν και εκείνοι και να ζητήσουν επιτέλους συγγνώμη από τους Ακρίτες, την Ελληνική Αστυνομία και τον Στρατό που φυλάττουν τα σύνορα μας;», αναρωτήθηκε σε ανάρτησή του στο Facebook ο Τάκης Θεοδωρικάκος.


HumanRights360: «Εσφαλμένα θεωρήσαμε ότι ήταν ελληνικό έδαφος η νησίδα στον Έβρο με τους 38 μετανάστες»

Νωρίτερα, σε ανακοίνωση του, ο ιδρυτής της μη κυβερνητικής οργάνωσης «HumanRights360», Επαμεινώνδας Φαρμάκης, κάνει λόγο για «εσφαλμένη πεποίθηση» ότι η νησίδα στον Έβρο, όπου βρέθηκαν οι 38 πρόσφυγες, βρισκόταν επί ελληνικού εδάφους. Ο κ. Φαρμάκης υπογραμμίζει ότι «η οργάνωση μας δεν επιθυμεί, σε καμία περίπτωση, τη δημιουργία συνοριακού ζητήματος μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας, ούτε άλλωστε αμφισβητεί τα σύνορα, μεταξύ των δύο χωρών».

Σκοπός και μέλημα της, συνεχίζει, «είναι αποκλειστικά και μόνο η προστασία της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας πάντοτε μέσα στο πλαίσιο του εθνικού και διεθνούς δικαίου, καθώς και των θεσμοθετημένων διαδικασιών».

Συγκεκριμένα, σχετικά με την υπόθεση των 38 προσφύγων ο κ. Φαρμάκης διευκρινίζει ότι «από τα δημόσια διαθέσιμα σε μας στοιχεία και λαμβανομένου υπόψιν ότι η περιοχή παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα σύνθετο εδαφικό καθεστώς καθώς, ανάλογα με τη ροή του ποταμού, αναδύονται κατά διαστήματα τμήματα ξηράς κατά μήκος του, σχηματίσαμε την εσφαλμένη πεποίθηση ότι οι ανωτέρω βρίσκονταν επί ελληνικού εδάφους».

Κλείσιμο
Επίσης, ο ίδιος σημειώνει ότι «η είσοδος δημοσιογράφου στο ΚΥΤ Φυλακίου Έβρου έγινε με αποκλειστική πρωτοβουλία του χωρίς προηγούμενη γνώση, ενημέρωση ή συμμετοχή της διοίκησης της οργάνωσης μας. Άλλωστε ο ανωτέρω ουδέποτε υπήρξε εργαζόμενος ή συνεργάτης της οργάνωσής μας, όπως ανακριβώς δηλώθηκε στο διαβιβαστικό έγγραφο του αιτήματος εισόδου του».