Μήνυμα στην Τουρκία και τον λαό της θέλησε να στείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την ομιλία του στην 77η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
Ο πρωθυπουργός με tweets στα τουρκικά στην επίσημη σελίδα «Prime Minister GR» στο Twitter αναφέρει
«Με αυτό το μήνυμα των Ηνωμένων Εθνών, θα ήθελα να απευθυνθώ όχι μόνο στους Τούρκους ηγέτες αλλά και στον τουρκικό λαό: η Ελλάδα δεν απειλεί την Τουρκία. Δεν είμαστε ο εχθρός. Είμαστε γείτονες και δίνουμε μεγάλη σημασία στις μεταξύ μας φιλικές σχέσεις. Γνωρίζω ότι η συντριπτική πλειονότητα στις δύο χώρες μας δεν επιθυμεί πολιτική σύγκρουση και εχθρότητα. Ας προχωρήσουμε, λοιπόν, σε ένα πνεύμα συνεργασίας και φιλίας, με αμοιβαίο σεβασμό και σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο».
Νωρίτερα ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι και στις προηγούμενες ομιλίες του στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ έχει δηλώσει ανοιχτός στο διάλογο και στην επίλυση των διαφόρων με τρόπο που θα συνάδει με το διεθνές δίκαιο.
«Η Τουρκία είναι σημαντική χώρα μέλος ΝΑΤΟ. Έχει την ικανότητα να παίξει εποικοδομητικό ρόλο», συνέχισε και έφερε ως παράδειγμα την επιτυχή συμφωνία για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία.
Ωστόσο τόνισε ότι η Τουρκία συνεχίζει να διαδραματίζει έναν αποσταθεροποιητικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή και τον Καύκασο. Είναι επίσης η μόνη χώρα του ΝΑΤΟ που δεν εφαρμόζει κυρώσεις κατά της Ρωσίας.
Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά βίας στα σχολεία. Μαθητές Γυμνασίου στον
Δήμο Κύμης-Αλιβερίου «έπαιξαν» ξύλο μπροστά στα έκπληκτα μάτια των συμμαθητών
τους.
Όπως φαίνεται στο βίντεο, δύο αγόρια μαθητές της Α' και Β' Γυμνασίου Κριεζών,
λίγα χιλιόμετρα έξω από το Αλιβέρι, αποφάσισαν να λύσουν τις διαφορές τους με
γροθιές και κλωτσιές.
Ο καβγάς μεταξύ των δύο μαθητών είχε ξεκινήσει νωρίτερα κατά τη διάρκεια του
σχολικού ωραρίου, αφού σύμφωνα με πληροφορίες, ο ένας πετούσε αναμμένα σπίρτα
στον άλλον. Αφού σχόλασαν συναντήθηκαν μπροστά στην εκκλησία του χωριού και
άρχισαν να προκαλούν και πάλι ο ένας τον άλλον.
Δυστυχώς, η κατάσταση ξέφυγε από κάθε έλεγχο, αφού κανείς εκ των συμμαθητών
τους που βρίσκονταν στο σημείο δεν σκέφτηκε να τους χωρίσει ή να καλέσει
κάποιον ενήλικα από τα παρακείμενα καταστήματα, και κατέληξαν να κλωτσούν ο
ένας τον άλλον.
Όπως φαίνεται στο βίντεο, ο ένας εκ των δύο τελικά αποφασίζει να ρίξει μπουνιά
στον άλλον, με αποτέλεσμα ο άλλος να χάσει την ισορροπία του, να χτυπήσει στην κολώνα
της εκκλησίας και στη συνέχεια να σωριαστεί στο έδαφος.
Δείτε το βίντεο:
Στη θέα του συμμαθητή τους, τα υπόλοιπα παιδιά που, μέχρι εκείνη την ώρα, είτε
βιντεοσκοπούσαν είτε παρακολουθούσαν ατάραχα τον καβγά, έσπευσαν να καλέσουν
σε βοήθεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σημείο έφτασε ασθενοφόρο, το οποίο μετέφερε τον ανήλικο στο νοσοκομείο.
Ο ρωσικός ιστότοπος ερευνητικής δημοσιογραφίας «Proekt», βρήκε ότι ο αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ και η οικογένεια του χρησιμοποιούν μια θαλαμηγό μήκους 74 μέτρων αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του ιστότοπου.
Στη θαλαμηγό σύμφωνα με τις φωτογραφίες, υπάρχει ελικοδρόμιο, προσωπικό γραφείο και ειδικό σύστημα επικοινωνιών. Στα χωριά ύδατα της Ρωσικής Ομοσπονδίας την θαλαμηγό Vselenaya («Universe») συνοδεύουν συνήθως ρωσικά πολεμικά πλοία, όπως ισχυρίζονται οι δημοσιογράφοι.
Ο ιστότοπος «Proekt», ισχυριζόμενος ότι την συγκεκριμένη θαλαμηγό χρησιμοποιεί ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, επικαλείται τον Τούρκο παρατηρητή Γιορούκ Ισίκ, που παρακολουθεί τα πλοία που διαπλέουν ντον Βόσπορο, τους Τούρκους παρατηρητές της ΜΚΟ Nordic Monitor καθώς και πηγή μεταξύ των μεσιτών σκαφών αναψυχής.
Τελικά, υπάλληλος μαρίνας στην πόλη Σότσι, όπου αυτή την στιγμή έχει αγκυροβολήσει και φρουρείται το σκάφος, την χαρακτηρίζει «θαλαμηγό του Μεντβέντεφ» και «κυβερνητική», αναφέρεται στο ρεπορτάζ.
Οι δημοσιογράφοι θεωρούν ότι την θαλαμηγό αγόρασε ο δισεκατομμυριούχος Ίγκορ Γιουσούφοφ. Ο ιδιοκτήτης του σκάφους δεν αναφέρεται ενώ το σκάφος έχει ναυπηγηθεί από το ολλανδικό γραφείο Damen Yachting το 2018, και είναι εγγεγραμμένο στην υπεράκτια εταιρεία Southerner Ltd των Νήσων Κέιμαν.
Το «Proekt» επισημαίνει, επικαλούμενο στοιχεία από την εξειδικευμένη υπηρεσία VesselFinder, ότι τον Ιούλιο του 2020, στο αποκορύφωμα της πανδημίας του κορωνοϊού, η θαλαμηγός "Universe" έπλεε στα νερά της Μεσογείου με τον αναμεταδότη της απενεργοποιημένο. Στο σκάφος, σύμφωνα με δημοσιογράφους, επέβαιναν ο γιος του Μενβέντεφ, Ιλιά και ο γιος του ίγκορ Γιουσούφοφ, Μαξίμ.
Τον Μάρτιο του 2017 ο Αλεξέι Ναβάλνι και η ομάδα του σε έρευνα που δημοσίευσαν για τον Ντμίτρι Μενβέντεφ, αναφέρονταν τα πολυτελή ακίνητα του Ντμίτρι Μενβέντεφ. Σύμφωνα με το Ίδρυμα Καταπολέμησης της Διαφθοράς(FBK) ο Μεντβέντεφ είναι ιδιοκτήτης της θαλαμηγού Fotinia αξίας περίπου 10 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πέντε ημέρες μετά την κηδεία της Βασίλισσας Ελισάβετ στο Λονδίνο, όπου
έδωσε το «παρών» μαζί με τη σύζυγό του, Μαρί Σαντάλ και τη μητέρα του, Άννα
Μαρία, ο πρίγκηπας Παύλος συμμετείχε σε φιλανθρωπικό gala στο Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, ο γιος του βασιλιά Κωνσταντίνου συμμετείχε στις εκδηλώσεις του
The Hellenic Initiative και ήταν ένας από τους ομιλητές στο gala .
Παρά το γεγονός ότι η απώλεια της Βασίλισσας Ελισάβετ βύθισε στο πένθος
ολόκληρη την Μεγάλη Βρετανία και τις χώρες της Κοινοπολιτείας, το κλίμα στην
εκδήλωση μόνο πένθιμο δεν ήταν, καθώς μετά τις ομιλίες των προσκεκλημένων, το
gala συνεχίστηκε με χορό και ελληνικό τραγούδι.
Στη σκηνή ανέβηκε η Δέσποινα Βανδή, η οποία ερμήνευσε αγαπημένες επιτυχίες οι
οποίες ενθουσίασαν τον γιο του τέως βασιλιά που σηκώθηκε και χόρεψε το
ζεϊμπέκικο «Πριν χαθεί το όνειρο μας» του Τόλη Βοσκόπουλου.
Δείτε τον χορό του
Να σημειωθεί ότι στη διοργάνωση για την ελληνική ομογένεια της Βρετανίας,
συγκεντρώθηκαν – από δωρεές, εισιτήρια και πλειστηριασμό δεκάδων αντικειμένων
– 305.000 στερλίνες (347.000 ευρώ), ποσό που θα διατεθεί σε φιλανθρωπικούς
σκοπούς στην Ελλάδα.
Το γκαλά, το οποίο συνέπεσε με την επέτειο δέκα ετών από την ίδρυση του THI,
διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο The Dorchester, στη συνοικία Μέιφερ του Κεντρικού
Λονδίνου.
Το «παρών» έδωσαν 370 προσκεκλημένοι, τόσο από την ελληνική κοινότητα της
Βρετανίας, όσο και εκπρόσωποι του βρετανικού και διεθνούς επιχειρηματικού
κόσμου.
Στα «fake news» του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για το μεταναστευτικό απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην 77η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
Μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός κατηγόρησε την Άγκυρα ότι διεξάγει εκστρατεία παραπληροφόρησης για την κυριαρχία των ελληνικών νησιών στο Αιγαίο και για το μεταναστευτικό, θέτοντας ως «κόκκινη γραμμή» την αμφισβήτηση της εθνικής κυριαρχίας της χώρας. «Δεν θα την ανεχθούμε» τόνισε κατηγορηματικά.
Στο ξεκίνημα της ομιλίας του, ο πρωθυπουργός έστειλε μήνυμα κατά του αυταρχισμού και αναφέρθηκε στην ξεκάθαρη θέση της ΕΕ υπέρ της Ουκρανίας μετά τη ρωσική εισβολή. «Είναι επιτακτική ανάγκη να μην πετύχει η ρωσική εισβολή, για να στείλουμε μήνυμα και σε άλλα αυταρχικά καθεστώτα» υπογράμμισε.
Εν συνεχεία αναφέρθηκε στην ενεργειακή κρίση από τον πόλεμο στην Ουκρανία, λέγοντας ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο ως όπλο. «Πρέπει να απεξαρτηθούμε από το ρωσικό αέριο» σημείωσε, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τους πολίτες.
Αμέσως μετά, αναφέρθηκε στην παράνομη κατοχή της Κύπρου και τη διχοτόμηση του νησιού, χαρακτηρίζοντας παράλογες τις απαιτήσεις της Άγκυρας και στηρίζοντας την πρόταση του ΓΓ του ΟΗΕ για αμοιβαία αποδεκτή λύση, την οποία η τουρκική κυβέρνηση και η ηγεσία του ψευδοκράτους εξακολουθούν να απορρίπτουν.
Στο σημείο αυτό, ο πρωθυπουργός μίλησε για την ατζέντα αναθεωρητισμού που έχει η Τουρκία. «Η Τουρκία μπορεί να είναι εταίρος και σύμμαχος της Ελλάδας και της ΕΕ, αν το επιλέξει» υπογράμμισε, καταδικάζοντας τον αποσταθεροποιητικό ρόλο της Άγκυρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για εκστρατεία παραπληροφόρησης της Άγκυρας σε μεταναστευτικό και Αιγαίο, έβαλε ως «κόκκινη γραμμή» την εθνική κυριαρχία της χώρας, ενώ επανέφερε στο τραπέζι το «casus belli» που εγείρει η τουρκική κυβέρνηση και την επιθετική ρητορική της πολιτικής ηγεσίας της γείτονος.
Από τον Μάρτιο του 2020, η Τουρκία εργαλειοποιεί τις μεταναστευτικές ροές, υπογράμμισε ακόμη ο πρωθυπουργός. «Σώσαμε πάνω από 130 ανθρώπους από δύο βάρκες χθες» παρατήρησε, λέγοντας ότι η Ελλάδα έχει σώσει δεκάδες χιλιάδες μετανάστες στο Αιγαίο.
Παρ' όλα αυτά, και μολονότι έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι «η γλώσσα της Τουρκίας γίνεται ολοένα και πιο φιλοπόλεμη», ο κ. Μητσοτάκης κράτησε χαμηλά τους τόνους, δίνοντας έμφαση στη φιλία των δύο λαών, που, όπως είπε, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ζουν αρμονικά. «Δεν είμαστε εχθροί» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε ακόμη για την κλιματική αλλαγή, ενώ αναφέρθηκε και στα Μάρμαρα του Παρθενώνα, ξεκαθαρίζοντας ότι, όσο κι αν χρειαστεί, θα επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του πρωθυπουργού στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ
«Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων,
Κυρίες και κύριοι,
Πριν από εβδομήντα επτά χρόνια, ιδρύθηκε αυτός ο οργανισμός μέσα από το χάος του πολέμου και με έναν δεδηλωμένο στόχο: την καλλιέργεια αρμονικών σχέσεων μεταξύ των εθνικών κρατών μέσω της επιδίωξης διαρκούς ειρήνης και ασφάλειας, την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το απαραβίαστο του Διεθνούς Δικαίου. Ήταν η πρώτη, πολυμερής απάντηση του κόσμου στην επιθετικότητα των λίγων σε βάρος των πολλών.
Και όμως, παρ' όλες τις επιτυχίες τους, σήμερα τα «Ηνωμένα Έθνη» μας βρίσκονται σε ένα σταυροδρόμι. Όπως δηλώνει το θέμα της φετινής Γενικής Συνέλευσης, αντιμετωπίζουμε μια «στιγμή-ορόσημο» στην παγκόσμια ιστορία. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια επιλογή. Και αυτή η επιλογή είναι απλή.
Μπορούμε να ενωθούμε για να αντιμετωπίσουμε τις δυνάμεις του αυταρχισμού και της βίας τού σήμερα, έχοντας πλήρη επίγνωση ότι υπάρχει ένα τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε για την υπεράσπιση των κοινών ανθρώπινων αξιών μας. Ή μπορούμε να δείξουμε αναποφασιστικότητα, να αμφιταλαντευτούμε και, τελικά, να υποχωρήσουμε.
Επιλέξτε το πρώτο, όσο επώδυνο και αν είναι βραχυπρόθεσμα, και οι αξίες που στηρίζουν αυτά τα Ηνωμένα Έθνη θα επικρατήσουν. Επιλέξτε το δεύτερο και οι συνέπειες θα είναι, πιστεύω, αδιανόητες.
Για να επιβιώσουν και να ακμάσουν οι κοινωνίες μας, πρέπει να είναι διατεθειμένες να αγωνιστούν όταν αντιμετωπίζουν απρόκλητη επιθετικότητα. Ο Περικλής στον “Επιτάφιο” το κατέστησε απολύτως σαφές πριν από 2500 χρόνια. Ποτέ μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου τα λόγια του δεν ηχούσαν πιο επίκαιρα.
Σήμερα οι μνήμες της «Σκοτεινής Ηπείρου» έχουν ξαναζωντανέψει μετά την απρόκλητη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αυτό που θεωρούσαμε αδιανόητο στην Ευρώπη, συνέβη.
Για πολλά χρόνια πιστεύαμε ότι η διεθνής συνεργασία και η κοινή δέσμευση στο κράτος δικαίου είχαν επικρατήσει έναντι των όπλων και των στρατών. Πιστεύαμε ότι δεδομένων των τραγικών και καταστροφικών εμπειριών του εικοστού αιώνα, κανείς δεν θα τολμούσε να αναιρέσει το δικαίωμα ύπαρξης ενός άλλου λαού ή να αλλάξει τα σύνορα με τη βία. Δυστυχώς, κάναμε λάθος.
Ωστόσο, ως Ευρωπαίοι έχουμε κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι για την απάντησή μας. Σταθήκαμε στο πλευρό της Ουκρανίας, εξοπλίζοντάς την με τα μέσα για να αμυνθεί ενάντια στον επιτιθέμενο. Έχουμε επιβάλει κυρώσεις που αρχίζουν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη ρωσική οικονομία. Και το «ρεύμα» αρχίζει να έχει αντίστροφη πορεία.
Αυτή η σαφής και αποφασιστική στάση ενάντια σε έναν αδικαιολόγητο πόλεμο είναι η αντανάκλαση ενός νέου γεωπολιτικού οράματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν θέλουμε έναν κόσμο στον οποίο η εξουσία είναι για το ισχυρό κράτος και όχι για το αδύναμο, και όπου οι διαφορές επιλύονται από στρατηγούς και όχι από διπλωμάτες.
Η εισβολή της Ρωσίας δεν πρέπει να πετύχει. Όχι μόνο για χάρη της Ουκρανίας. Αλλά επίσης επειδή είναι επιτακτική ανάγκη να σταλεί ένα σαφές μήνυμα σε άλλους αυταρχικούς ηγέτες ότι οι καθαρά επιθετικές ενέργειες που παραβιάζουν το Διεθνές Δίκαιο δεν θα γίνουν ανεκτές από την παγκόσμια κοινότητα των δημοκρατικών κρατών.
Αυτό το μήνυμα έχει σταλεί δυνατά και ξεκάθαρα από πολλούς αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων που πήραν το λόγο στη φετινή Γενική Συνέλευση.
Σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουμε την προοπτική ενός δύσκολου χειμώνα. Ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία έχει εκτοξεύσει την τιμή του φυσικού αερίου στα ύψη και έχει προκαλέσει μια έξαρση του πληθωρισμού, που όμοιά της δεν έχουμε δει για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες.
Η Ρωσία έχει χρησιμοποιήσει ως όπλα τους φυσικούς της πόρους για να προκαλέσει πόνο στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και να αποσταθεροποιήσει δημοκρατικά εκλεγμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Και πάλι, δεν θα πετύχει.
Θα υποστηρίξουμε τους πολίτες μας για να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές της ενέργειας. Θα συγκεντρώσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για να εξασφαλίσουμε ενεργειακή επάρκεια και να απεξαρτηθούμε γρήγορα από το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Και θα επιταχύνουμε περαιτέρω την στροφή μας προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες δεν είναι απλώς η καθαρότερη και φθηνότερη μορφή ενέργειας, αλλά είναι και οι ασφαλέστερες από γεωπολιτική άποψη.
Ποτέ ξανά δεν πρέπει να υποθηκεύσουμε την ευημερία μας, στον εκβιασμό εκείνων που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την εξάρτησή μας από αυτούς. Αυτό ακριβώς σημαίνει, σε τελική ανάλυση, η ευρωπαϊκή στρατηγική αυτονομία.
Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένα τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε για να είμαστε στη σωστή πλευρά της ιστορίας. Και είναι υποχρέωσή μας να κρατάμε τις κοινωνίες μας ενωμένες αλλά και ενημερωμένες για το τι πραγματικά διακυβεύεται στην Ουκρανία.
Ο αγώνας εναντίον της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση. Ο Περικλής επίσης στον Επιτάφιο, είχε δίκιο όταν έλεγε ότι «δεν είναι εύκολο να βρεις το σωστό μέτρο λέξεων όταν δεν μπορείς να βασιστείς σε μια κοινή αντίληψη της αλήθειας».
Κυρίες και κύριοι,
Η Ουκρανία δεν είναι η μόνη χώρα στη μεταπολεμική Ευρώπη που έχει δεχτεί επίθεση. Για σχεδόν 50 χρόνια, οι Κύπριοι ζουν σε ένα διαιρεμένο νησί ως αποτέλεσμα μίας παράνομης εισβολής και στρατιωτικής κατοχής.
Η Άγκυρα και η τουρκοκυπριακή ηγεσία, απομονωμένοι και μόνοι στη διεθνή κοινότητα, συνεχίζουν να επιμένουν σε απαράδεκτες αξιώσεις για λύση δύο κρατών. Αρνούνται να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για μια συμφωνημένη διευθέτηση στη βάση των διαδοχικών ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας.
Η Ελλάδα υποστηρίζει σθεναρά τόσο τις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων για μια αμοιβαία αποδεκτή λύση, όσο και τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που πρότεινε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Νίκος Αναστασιάδης.
Αλλά η διεθνής κοινότητα δεν πρέπει να αγνοήσει τις παράνομες τουρκικές προσπάθειες επιβολής ενός νέου τετελεσμένου στην Κύπρο, ιδιαίτερα στην περίκλειστη περιοχή των Βαρωσίων, καθώς και νέες και επανειλημμένες παραβιάσεις των θαλάσσιων ζωνών και του εναέριου χώρου της Κύπρου.
Πράγμα που με φέρνει, κυρίες και κύριοι, σε ένα ζήτημα ακόμη πιο κοντά στην πατρίδα μου. Αναφέρομαι στη συνεχιζόμενη και ολοένα πιο επιθετική αναθεωρητική ατζέντα της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας.
Αυτή είναι η τέταρτη ομιλία μου στη Γενική Συνέλευση ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Με έχετε ακούσει να λέω ότι είμαι πάντα ανοιχτός στον διάλογο και στη διευθέτηση των διαφορών με ανοιχτό τρόπο, με σεβασμό και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο. Αυτή η θέση μου εξακολουθεί να ισχύει.
Η Τουρκία είναι, σε τελική ανάλυση, μια σημαντική χώρα, μέλος του ΝΑΤΟ, που μπορεί να είναι εταίρος και σύμμαχος της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν αυτό επιλέξει.
Η Τουρκία έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει εποικοδομητικό ρόλο. Για παράδειγμα, οι πρόσφατες προσπάθειες της Άγκυρας που οδήγησαν στην επιτυχημένη μεσολάβηση του ΟΗΕ για μία συμφωνία εξαγωγών σιτηρών μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας είναι μια σημαντική συμβολή στην παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια.
Αλλά την ίδια στιγμή, η Τουρκία συνεχίζει να διαδραματίζει έναν αποσταθεροποιητικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή και τον Καύκασο. Είναι επίσης η μόνη χώρα του ΝΑΤΟ που δεν εφαρμόζει κυρώσεις κατά της Ρωσίας.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, η ηγεσία της Τουρκίας φαίνεται να έχει μια παράξενη εμμονή με τη χώρα μου. Η γλώσσα της γίνεται όλο και πιο πολεμική. Απειλούν ότι η Τουρκία «θα έρθει νύχτα», αν το αποφασίσει. Αυτή είναι η γλώσσα ενός επιτιθέμενου και όχι ενός ειρηνοποιού. Δυστυχώς, δεν είναι κάτι καινούργιο.
Και τι γίνεται με την αμφισβήτηση από την Τουρκία της ελληνικής κυριαρχίας στο ίδιο το Αιγαίο; Και πάλι, αυτή η ρητορική δεν είναι νέα. Η Τουρκία χτίζει σταδιακά μία συνολική αφήγηση ψευδών διεκδικήσεων στο Αιγαίο που εκτείνεται από την κρίση των Ιμίων στα μέσα της δεκαετίας του 1990 μέχρι σήμερα.
Απειλεί την Ελλάδα με casus belli, εάν επιλέξουμε να ασκήσουμε το κυριαρχικό μας δικαίωμα να επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα στο Αιγαίο.
Αυτό το αφήγημα κορυφώθηκε, δυστυχώς, με την εξωφρενική αμφισβήτηση της Τουρκίας, πέρυσι, της ελληνικής κυριαρχίας στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων νησιών όπως η Χίος και η Ρόδος, μια κυριαρχία που θεσπίστηκε με διεθνείς συνθήκες πριν από 100 χρόνια.
Αυτό που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι η αυξανόμενη ένταση της απειλής. Χαρακτηρίζεται από κλιμάκωση της επιθετικής ρητορικής. Σε συνδυασμό με μια μαζική εκστρατεία παραπληροφόρησης. Πολλαπλές παραβιάσεις της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στη θάλασσα και στον αέρα, την εργαλειοποίηση των μεταναστευτικών ροών και, δυστυχώς, μια μονομερής απόφαση άρνησης όλων των επαφών υψηλού επιπέδου.
Και ρωτάω. Είναι αυτή η συμπεριφορά συμβατή με έναν αξιόπιστο διεθνή παράγοντα, ένα κράτος μέλος του ΟΗΕ, που δεσμεύεται από τον Καταστατικό Χάρτη και τις αρχές του ΟΗΕ;
Τέτοιες ενέργειες υπονομεύουν την ειρήνη και τη σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο σε μια περίοδο που η διεθνής κοινότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν πόλεμο στην Ουκρανία.
Αν ο Πρόεδρος Ερντογάν θέλει να μιλήσει για «κόκκινες γραμμές», τότε λέω το εξής: οι τουρκικές αξιώσεις στην κυριαρχία των νησιών της Ελλάδας είναι αβάσιμες και απαράδεκτες.
Η αμφισβήτηση της κυριαρχίας ελληνικού εδάφους ξεπερνά την “κόκκινη γραμμή” για όλους τους Έλληνες. Και ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας, δεν θα συμβιβαστώ ποτέ σε ότι έχει να κάνει με την εδαφική ακεραιότητα, την ασφάλεια και τη σταθερότητα της χώρας μου. Η Ελλάδα δεν θα δεχτεί bullying από κανέναν.
Κι όμως, δεν είναι ανάγκη να πορευτούμε με αυτόν τον τρόπο. Υπάρχει κι άλλος δρόμος. Ο ελληνικός λαός και ο τουρκικός λαός έχουν μία μακρά ιστορία ειρηνικής συνύπαρξης. Οκτώ χρόνια μετά τα τραγικά γεγονότα του 1922, οι ηγέτες της Ελλάδας και της Τουρκίας είχαν το θάρρος να υπογράψουν μια Συμφωνία Ειρήνης και Φιλίας.
Γι' αυτό σήμερα, από τα Ηνωμένα Έθνη, θα ήθελα να απευθυνθώ όχι μόνο στην τουρκική ηγεσία αλλά και απευθείας στον τουρκικό λαό με αυτό το μήνυμα: η Ελλάδα δεν αποτελεί απειλή για τη χώρα σας. Δεν είμαστε εχθροί σας. Είμαστε γείτονες. Εκτιμούμε τις πολλές φιλίες μεταξύ απλών Ελλήνων και Τούρκων πολιτών.
Γνωρίζω ότι η συντριπτική πλειονότητα στις δύο χώρες μας δεν επιθυμεί πολιτική σύγκρουση και εχθρότητα. Ας προχωρήσουμε, λοιπόν, σε ένα πνεύμα συνεργασίας και φιλίας, με αμοιβαίο σεβασμό και σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο.
Επιτρέψτε μου επίσης να κάνω μια ειδική αναφορά στην τραγική κατάσταση που επικρατεί όσον αφορά το μεταναστευτικό στο Αιγαίο. Η Τουρκία εργαλειοποιεί τους μετανάστες από τον Μάρτιο του 2020, όταν ενθάρρυνε και διευκόλυνε, ενεργά, δεκάδες χιλιάδες απελπισμένους ανθρώπους να περάσουν παράνομα στην Ελλάδα, προκειμένου να ασκήσει πίεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Θέλω να είμαι απολύτως σαφής: Η Ελλάδα θα συνεχίσει να προστατεύει τα σύνορά της, με πλήρη σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. To Λιμενικό μας έχει σώσει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους στη θάλασσα. Το έκανε ξανά χθες όταν διασώσαμε περισσότερους από 130 ανθρώπους, μεταξύ των οποίων πολλά παιδιά, από δύο βάρκες που βυθίζονταν στο Αιγαίο.
Θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο για την Τουρκία να συνεργαστεί ενεργά με την Ελλάδα και την Ευρώπη στο θέμα της μετανάστευσης. Άλλωστε, οι βάρκες που μεταφέρουν τους απελπισμένους ανθρώπους στους οποίους αναφέρεται διαρκώς ο Πρόεδρος Ερντογάν, φεύγουν από τις τουρκικές ακτές στο φως της ημέρας…
Κυρίες και κύριοι,
Επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω την ομιλία μου με μία αναφορά στην αντιμετώπιση της μεγάλης πρόκλησης της κλιματικής αλλαγής.
Η πράσινη μετάβαση βρίσκεται στον πυρήνα του μεταρρυθμιστικού προγράμματος της κυβέρνησής μου. Ο Εθνικός Κλιματικός Νόμος μας, στοχεύει στην κινητοποίηση όλων των τομέων της οικονομίας καθώς καταρτίζουμε έναν οδικό χάρτη για τη μετάβασή μας στην κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.
Η μετατροπή ορισμένων ελληνικών νησιών σε πράσινους κόμβους καινοτομίας βρίσκεται σε εξέλιξη.
Και για την Ελλάδα υπάρχει άλλος ένας αγώνας πολύ σημαντικός στην καρδιά μας. Η μάχη για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, όχι μόνο από την κλιματική αλλαγή, αλλά από τις ένοπλες συγκρούσεις, την παράνομη διακίνηση και τη διασύνδεσή της με τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας, και τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό.
Η Ελλάδα, σε συνεργασία με την UNESCO και τον WMO, πρωτοστάτησε στη δημιουργία της πρωτοβουλίας για την «Αντιμετώπιση των Επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής στην Πολιτιστική και Φυσική Κληρονομιά», μιας πρωτοβουλίας που υποστηρίζεται από περισσότερα από 100 κράτη μέλη, τον Γενικό Γραμματέα, το Συμβούλιο της Ευρώπης και την UNFCCC. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να συμμετάσχουν σε αυτήν την προσπάθεια.
Και, είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι στη μακρόχρονη και συνεχή προσπάθειά μας να επανενώσουμε τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα, έχουμε λάβει υποστήριξη από τη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών-μελών, καθώς και από τη Διακυβερνητική Επιτροπή της UNESCO.
Σας ευχαριστούμε για αυτή την υποστήριξη. Όσος καιρός κι αν χρειαστεί, τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα επιστρέψουν τελικά στο σπίτι τους.
Διακεκριμένοι αντιπρόσωποι,
Είμαι πολύ υπερήφανος για το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες που δεν έχουν παρεκκλίνει από τους 17 Στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ για το 2030. Επιτρέψτε μου να τονίσω ιδιαίτερα τη δέσμευσή μας για τον μετασχηματισμό της δημόσιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον Στόχο Νο. 4. Οι προσπάθειές μας έχουν αναγνωριστεί στη φετινή συνέλευση.
Ως το κορυφαίο ναυτιλιακό έθνος στον κόσμο, κατανοούμε ότι η βιωσιμότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντός μας είναι υψίστης σημασίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το 2024 θα φιλοξενήσουμε το 9ο Διεθνές Συνέδριο «Our Ocean Conference», υλοποιώντας τα φιλόδοξα σχέδιά μας για την προώθηση της βιώσιμης αλιείας και την προστασία του 30% της γης και της θάλασσάς μας έως το 2030.
Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες αποδεικνύουν ότι οι συλλογικές πολυμερείς λύσεις μπορούν να κάνουν σημαντική διαφορά στη μάχη για την προστασία του φυσικού μας κόσμου.
Αλλά, όπως πολλοί από εσάς επισημάνατε, δεν είμαστε ακόμα εκεί. Είτε πρόκειται για τις τρομακτικές πυρκαγιές που είδαμε στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, είτε πιο πρόσφατα για τις άνευ προηγουμένου πλημμύρες που έπληξαν μεγάλα τμήματα του Πακιστάν, είτε για τη συνεχιζόμενη απώλεια κρίσιμων παγετώνων και τροπικών δασών, χωρίς πολυμερή συνεργασία, αυτά τα συμβάντα μπορεί σύντομα να είναι μάλλον ο κανόνας, παρά η εξαίρεση.
Η Ελλάδα πρωτοστατεί στη διασφάλιση της αποτελεσματικότερης συνεργασίας μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών στον τομέα της πολιτικής προστασίας μέσω του προγράμματος RescEU.
Καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο παραδίδει τη σκυτάλη και το έργο της COP26 στην Αίγυπτο για το COP27, έχουμε μια τελευταία ευκαιρία να το κάνουμε σωστά. Για να μην αναρωτιόμαστε στην επόμενη Γενική Συνέλευση γιατί εξακολουθούμε να συζητάμε και δεν δρούμε.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κόσμος μας είναι πολύπλοκες και πολύπλευρες. Οι λύσεις δεν είναι καθόλου απλές. Απαιτούν συμβιβασμό και προσπάθεια και θέληση. Απαιτούν πυγμή και αποφασιστικότητα. Και πάνω από όλα, μας απαιτούν να συνεργαστούμε και να παραμείνουμε προσηλωμένοι στους στόχους. Αυτό τελικά είναι το πνεύμα αυτών των Ηνωμένων Εθνών.
Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας στην επιδίωξη της ελευθερίας, στην υπεράσπιση της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου, και στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Οι επόμενες γενιές θα μας κρίνουν πολύ αυστηρά αν αποτύχουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.
Για fake news του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον Έβρο και το μεταναστευτικό μίλησε ο Νίκος Ρωμανός, διευθυντής του Γραφείου Τύπου της ΝΔ, κατηγορώντας παράλληλα την αξιωματική αντιπολίτευση για «αφωνία» σχετικά με τις προκλήσεις Ερντογάν.
«Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα αρραγές εθνικό μέτωπο σε όλα αυτά. Όσον αφορά το κομμάτι του μεταναστευτικού που βλέπουμε να εργαλειοποιεί σταθερά ο κ. Ερντογάν, δυστυχώς αυτό το αρραγές μέτωπο δεν το είδαμε το προηγούμενο διάστημα», ανέφερε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 και την εκπομπή "Συνδέσεις" ο Νίκος Ρωμανός.
Ρωμανός: «Φαίνεται να υπάρχει μια αφωνία μετά την ομιλία Ερντογάν, από την αξιωματική αντιπολίτευση τουλάχιστον»
Όπως πρόσθεσε, «φαίνεται να υπάρχει μια αφωνία μετά την ομιλία Ερντογάν, από την αξιωματική αντιπολίτευση τουλάχιστον. Χαρακτηριστικά για τα fake news στον Έβρο τον Αύγουστο έβγαλαν 30 ανακοινώσεις -τις μέτρησα- αναπαράγοντας τα fake news για το δήθεν νεκρό κοριτσάκι, για τη δήθεν βραχονησίδα που βρισκόταν σε ελληνικό έδαφος. Και, αντίθετα, είδαμε μια πλήρη αφωνία μετά τις απαράδεκτες δηλώσεις Ερντογάν προ ημερών. Νομίζω ότι αυτό δεν πρέπει να ευχαριστεί κανέναν και πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε σε αυτά τα θέματα πως πρέπει να έχουμε ένα αρραγές εθνικό μέτωπο», κατέληξε.
Απευθυνόμενος δε προς τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργο Βαρεμένο, ανέφερε: «Βουλευτής σας χθες συνόδευσε τον πρόεδρο της τουρκικής εθνοσυνέλευσης στην Ξάνθη. Ούτε γι’ αυτό έχετε κανένα σχόλιο;».
Συμπεράσματα για την άποψη των πολιτών σε ό,τι αφορά τη στάση της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης απέναντι σε σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες αποτυπώνει η δεύτερη δημοσκόπηση της εταιρείας MRB για το OPEN που παρουσιάστηκε σήμερα στο κεντρικό δελτίου του Ανοικτού Καναλιού με την Πόπη Τσαπανίδου.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Μαύρος, στο ερώτημα αν η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να διασφαλίσει την ορθή λειτουργία της ΕΥΠ, οι πολίτες στην πλειοψηφία τους απαντούν πως κανένας από τους δύο. Ειδικότερα, σε ποσοστό 18,8% οι πολίτες απαντούν η ΝΔ, σε 20,2% ο ΣΥΡΙΖΑ και σε ποσοστό 42,8% κανένας από τους δύο.
Πιο σκληρή στάση απέναντι στην Τουρκία ζητούν οι πολίτες
Σε ό,τι αφορά την ερώτηση για τη στάση που θα έπρεπε να κρατά η χώρα μας απέναντι στην Ελλάδα, σε ποσοστό 41,8% οι πολίτες απαντούν πως αυτή θα έπρεπε να είναι πιο σκληρή, ενώ σε ποσοστό 38,5% πως θα έπρεπε να είναι όπως ακριβώς είναι τώρα.
Συγκυβέρνηση αν όχι αυτοδύναμη κυβέρνηση
Αν δεν προκύψει αυτοδύναμη κυβέρνηση από τις εκλογές, οι ερωτηθέντες απαντούν σε ποσοστό 49,2% πως θα ήθελαν να προκύψει μια κυβέρνηση συνεργασίας δύο ή περισσότερων κομμάτων και το 43,2% εξ αυτών απαντά πως θα προτιμούσαν να γίνουν νέες εκλογές.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα σε ό,τι αφορά την διαχρονική εξέλιξη της πρόθεσης ψήφου βουλευτικών εκλογών αλλά και τις συσπειρώσεις/μετακινήσεις ψηφοφόρων για τα κόμματα που παρουσιάζονται στο σχετικό βίντεο.
O Τούρκος NBAer Ενές Καντέρ πήρε για μια ακόμα φορά το μέρος της Ελλάδας.
Ταυτόχρονα, «εξαπέλυσε» επίθεση προς τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, λέγοντας μεγάλες αλήθειες, μιλώντας στην κάμερα του Alpha.
Ο Ενές Καντέρ αποκάλεσε τον Ερντογάν «νταή δικτάτορα», κάτι το οποίο έχει κάνει και στο παρελθόν.
Το ελληνικό κανάλι συνάντησε τον μπασκετμπολίστα σε φόρουμ που έγινε στις ΗΠΑ για τα ανθρώπινα δικαιώματα και μόλις εκείνος αντιλήφθηκε ότι πρόκειται για μέσο της χώρας μας δέχθηκε με χαρά να ανοίξει την καρδιά του.
Μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε αηδιαστικά όσα ο Ερντογάν είπε κατά της Ελλάδας, τονίζοντας πως η Ελλάδα έχει ανοίξει την αγκαλιά της για τους πρόσφυγες.
Καντέρ: «Απαράδεκτα και αηδιαστικά όσα είπε στον ΟΗΕ ο Ερντογάν»
«Όσα είπε ο Ερντογάν για την Ελλάδα στα Ηνωμένα Έθνη είναι απαράδεκτα και αηδιαστικά. Δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Υπάρχουν πάρα πολλοί πολιτικοί κρατούμενοι στην Τουρκία. Δεν υπάρχει δημοκρατία στη χώρα μου. Ο Ερντογάν τα ξεχνά όλα αυτά και μιλά για την Ελλάδα», είπε αρχικά ο Ενές Καντέρ.
Στη συνέχεια δίνει ένα «ηχηρό χαστούκι» στον Ερντογάν και σε όσους λένε πως η Ελλάδα και οι Έλληνες δεν αντιμετωπίζουν σωστά τους πρόσφυγες: «Για εμένα, η Ελλάδα και οι Έλληνες άνοιξαν την αγκαλιά τους σε όλους τους πρόσφυγες και τους πρόσφεραν μια θερμή υποδοχή».
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Ενές Καντέρ ποδοπάτησε φωτογραφία του Τούρκου προέδρου στην εκδήλωση που βρέθηκε, δείχνοντας για μία ακόμη φορά την αποστροφή του στον Ερντογάν, που τον κρατά μακριά από τη μητέρα του για πάνω από επτά χρόνια.
Δείτε τις δηλώσεις του Ενές Καντέρ στην τηλεόραση του Alpha:
Το αφεντικό της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, αλλά και πλήθος άλλων στελεχών της Silicon Valley αποφορτίζονται από την εργασιακή πίεση πηγαίνοντας στο γυμναστήριο και ειδικότερα ρίχνοντας το στην προπόνηση μικτών πολεμικών τεχνών.
Στελέχη στον τομέα της τεχνολογίας αποτελούν πλέον τακτικοί θαμώνες στα γυμναστήρια MMA, σύμφωνα με τον Khai Wu, επαγγελματία στις πολεμικές τέχνες και κάτοχο μαύρης ζώνης jiujitsu, o oποίος προπονεί τον Ζούκερμπεργκ.
Όπως αναφέρει ο γυμναστής του, η ιδιότητα του Ζούκερμπεργκ ως ενός από τους πιο φημισμένους επιχειρηματικούς ηγέτες στον κόσμο δεν τον εμπόδισε να ασχοληθεί με τον αθλητισμό.
«Ποτέ δεν λέει "Μην το κάνεις αυτό", είπε ο Wu, σύμφωνα με τη New York Post.
Μάλιστα, ο Ζούκερμπεργκ πριν από μερικές ημέρες ανέβασε στον λογαριασμό του στο Instagram βίντεο από τις προπονήσεις του με τον Wu.
Την σκυτάλη των προκλήσεων από τον Ταγίπ Ερντογάν πήρε ο Μεβλούτ
Τσαβούσογλου, ο οποίος μίλησε για «ελληνικό λόμπι» που εμποδίζει την
Τουρκία να πάρει τα μαχητικά αεροσκάφη και τόνισε ότι η χώρα του δεν θα
δεχθεί μια συμφωνία με τις ΗΠΑ που θα «δένει τα χέρια» της.
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών δήλωσε: «Δεν θα είμαστε σε υπό όρους συμφωνία
για τα F-16. Δεν είναι αποδεκτό να υποστούμε περιορισμούς όπως “χρησιμοποιήστε
τα έτσι, χρησιμοποιήστε τα αλλιώς”. Γιατί να αγοράζουμε ένα προϊόν που δεν
μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε; Δεν είναι αποδεκτό για ένα μέλος του ΝΑΤΟ να
επιβάλει τέτοιους περιορισμούς σε άλλο μέλος του ΝΑΤΟ».
Ο Τσαβούσογλου πρόσθεσε ότι διάφορα «λόμπι» προσπαθούν να αποτρέψουν την
παράδοση F-16 στην Τουρκία: «Γνωρίζουμε ότι ορισμένα λόμπι εδώ, ειδικά το
ελληνικό λόμπι και το αρμενικό λόμπι, αντιτάχθηκαν σε αυτό μετά την άφιξη του
Έλληνα πρωθυπουργού στην Ουάσιγκτον».
Λίγη ώρα νωρίτερα, ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επιτέθηκε
ακόμη μία φορά στην Ελλάδα με αφορμή την επέτειο της απελευθέρωσης της
Τριπολιτσάς από τον τουρκικό ζυγό, στις 23 Σεπτεμβρίου του 1821.
«Δεν ξεχάσαμε και δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τη Σφαγή της Τριπολιτσάς, που έγινε
στις 23 Σεπτεμβρίου 1821, στην οποία δολοφονήθηκαν βάναυσα χιλιάδες
μουσουλμάνοι Τούρκοι, Αλβανοί αδελφοί μας και Εβραίοι», αναφέρει ολόκληρη η
ανάρτηση του Τούρκου προέδρου.
23 Eylül 1821 günü gerçekleştirilen, binlerce Müslüman Türk’ün, Arnavut kardeşlerimizin ve Yahudilerin acımasızca, barbarca katledildiği Tripoliçe Katliamı’nı unutmadık, unutmayacağız. pic.twitter.com/3dTd0Fl1n2
Ένα απίστευτο σκηνικό έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του αγώνα επίδειξης του
Στέφανου Τσιτσιπά με τον Ντιέγκο Σβάρτσμαν για το Laver Cup, με έναν ακτιβιστή
να εισβάλλει στο κορτ και να προκαλεί διακοπή, βάζοντας φωτιά στο χέρι του.
Απίστευτο και όμως πέρα για πέρα αληθινό, βγαλμένο από το Laver Cup. Κατά τη
διάρκεια της αναμέτρησης του Στέφανου Τσιτσιπά με τον Ντιέγκο Σβάρτσμαν, ένας
θεατής άφησε τη θέση του στις εξέδρες και εισέβαλε στο κορτ, για να βάλει
φωτιά στο χέρι του και και να προκαλέσει προσωρινή διακοπή στην αναμέτρηση,
πριν απομακρυνθεί από τους άνδρες ασφαλείας του γηπέδου.
Ο εν λόγω φίλαθλος ήταν ακτιβιστής που θέλησε στο πλαίσιο της κλιματικής
αλλαγής να διαμαρτυρηθεί για τα βρετανικά ιδιωτικά τζετ, έχοντας στη φανέλα
του γραμμένο το εξής μήνυμα: "Σταματήστε τα βρετανικά ιδιωτικά τζετ".
A man has set his arm on fire after invading the court at the Laver Cup on Roger Federer's last day as a professional tennis player. pic.twitter.com/g0LcBU8PeJ
Ως συνεργάτης του Βασίλη Παλαιοκώστα φέρεται να είναι ένας 39χρονος άνδρας ο οποίος συνελήφθη, μαζί με την 34χρονη φίλη του, στη Θεσσαλονίκη. Τα δύο άτομα εντοπίστηκαν στην περιοχή Διαβατών, το απόγευμα της Πέμπτης, σε τυχαίο έλεγχο της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ).
Αστυνομικοί ακινητοποίησαν το ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε το ζευγάρι και κατά τη διάρκεια επιτόπιας έρευνας, μέσα στο όχημα βρέθηκαν ένα πιστόλι και ναρκωτικά χάπια.
Ακολούθησε έρευνα σε σπίτι όπου εντοπίστηκε ένα πολεμικό όπλο τύπου Καλάσνικοφ και χρηματικό ποσό περίπου 5.000€ , σε κολλαριστά χαρτονομίσματα. Έγκυρη πηγή ανέφερε στο GRTimes ότι ο 39χρονος είναι γνωστός στις διωκτικές αρχές ως συνεργάτης του δραπέτη, Βασίλη Παλαιοκώστα. Κατά την αστυνομία, ο συλληφθείς είχε βοηθήσει τον καταζητούμενο βαρυποινίτη να αποδράσει με ελικόπτερο από τις φυλακές Κορυδαλλού.
Ο 39χρονος, μαζί με την 34χρονη, παραπέμφθηκαν να απολογηθούν σε ανακριτή καθώς κατηγορούνται για οπλοκατοχή, σε βαθμό κακουργήματος, για οπλοφορία και κατοχή ναρκωτικών, σε βαθμό πλημμελήματος.
Ενάμιση μήνα μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Μονάχου, ο Αντώνης Παπακωνσταντίνου κατέκτησε και το ασημένιο μετάλλιο στο σκιφ ελαφρών βαρών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κωπηλασίας στο Ρατσίστε της Τσεχίας.
Ο 23χρονος κωπηλάτης διεκδικούσε το χρυσό μετάλλιο στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής των 2.000 μέτρων, αλλά εν τέλει πέρασε δεύτερος τη γραμμή τερματισμού με χρόνο 07:05.42. Αρχικά ο Παπακωνσταντίνου ήταν πρώτος, στη συνέχεια της κούρσας έχασε έδαφος μένοντας τρίτος αλλά με αντεπίθεση αρχικά ανέβηκε στη δεύτερη κι ακολούθως στην πρώτη θέση. Ωστόσο, ο Ιταλός Γκαμπριέλ Σοάρες αναδείχτηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής με χρόνο 07:03.40. Το χάλκινο μετάλλιο κατέκτησε ο Σλοβένος Ράικο Χρβατ με 07:08.66.
Στις τρεις καλύτερες πόλεις παγκοσμίως για να είναι κανείς ψηφιακός
νομάς το 2022 κατατάσσει τη Θεσσαλονίκη η Instant Offices, εταιρεία
διαχείρισης εμπορικών ακινήτων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Συγκεκριμένα, η Instant Offices κατέταξε 77 τοποθεσίες με βάση, όπως αναφέρει,
τον ιδανικό συνδυασμό οικονομικά αποδοτικής διαβίωσης με όμορφο καιρό,
εξαιρετικής συνδεσιμότητας στο ίντερνετ και ποιότητας ζωής. «Πολλά μεγάλα
τουριστικά hotspot είναι συγκριτικά χαμηλά στη λίστα: το Λονδίνο, το Παρίσι
και η Βενετία εμφανίζονται πολύ πιο κάτω από απροσδόκητους νικητές όπως η
Θεσσαλονίκη, το Γκέτεμποργκ και το Σαν Χοσέ», σημειώνει η Instant Offices.
Η Λισαβόνα στην Πορτογαλία και η Μπανγκόκ στην Ταϊλάνδη αποτελούν, σύμφωνα με
την εταιρεία διαχείρισης ακινήτων, τα δύο καλύτερα μέρη να είσαι ψηφιακός
νομάς και στη συνέχεια, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη.
Όπως υπογραμμίζει η εταιρεία, η Λισαβόνα είναι η τέλεια επιλογή για φθηνό,
νόστιμο φαγητό, όμορφο καιρό και εξαιρετικές υποδομές. «Ένα από τα πιο
ηλιόλουστα μέρη στην Ευρώπη, η πορτογαλική παράκτια πρωτεύουσα είναι ένα
καταφύγιο για τους λάτρεις του φαγητού, με τοπικές αγορές και φρέσκα θαλασσινά
διαθέσιμα σχεδόν σε κάθε γωνιά. Με περισσότερα από 7.000 wifi hotspots και
μέση ευρυζωνική ταχύτητα 163mbps, η πόλη είναι ιδανική για να απολαύσετε τον
ήλιο και να σερφάρετε ενώ εργάζεστε», υπογραμμίζει η Instant Offices για την
πορτογαλική πρωτεύουσα.
Για τη Μπανγκόκ, η Instant Offices επισημαίνει ότι προσφέρει εκπληκτική τοπική
κουζίνα, αγορές street-food, περισσότερα από 15.000 wifi hotspots και μερικά
από τα πιο οικονομικά καταλύματα όλων των πόλεων που ερευνήθηκαν. Το μέσο
κόστος ενός Airbnb στην Μπανγκόκ είναι 27 λίρες τη βραδιά. Όσον αφορά τη
Θεσσαλονίκη, αναφέρει ότι είναι ζεστή παραθαλάσσια πόλη με ήπιους ρυθμούς
ζωής.
Η πρόοδος στην τεχνολογία, η εξ αποστάσεως εργασία και η κουλτούρα στον χώρο
εργασίας σημαίνουν ότι έως το 2035, ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι θα μπορούσαν
να ζουν και να εργάζονται ως ψηφιακοί νομάδες. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, αυτό
το παγκόσμιο νομαδικό εργατικό δυναμικό, ικανό να συνδεθεί οπουδήποτε στον
κόσμο με μια αξιοπρεπή σύνδεση στο Διαδίκτυο, θα αποτελεί 1 στους 3
υπαλλήλους.
Υπάρχουν ήδη 35 εκατομμύρια ψηφιακοί νομάδες παγκοσμίως, με την τάση να
καθοδηγείται από την τεχνολογία, την αυξανόμενη ζήτηση για ευέλικτο χώρο
εργασίας και την συνεχή υιοθέτηση της υβριδικής εργασίας.
Η λίστα των πόλεων του Instant Offices:
Τι είναι να είσαι ψηφιακός νομάς;
Ψηφιακός νομάς είναι ένας απομακρυσμένος εργαζόμενος που ταξιδεύει και
εργάζεται ταυτόχρονα, επισκέπτεται τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, εργάζεται από
παραλίες, καφετέριες και χώρους συνεργασίας.
Μερικοί ψηφιακοί νομάδες ταξιδεύουν μόνο για λίγους μήνες και άλλοι το κάνουν
για χρόνια. Οι έρευνες δείχνουν ότι το 80% των ψηφιακών νομάδων προτιμούν να
μείνουν σε μια τοποθεσία για 3-9 μήνες.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία Instant Offices με έδρα το Λονδίνο είναι από τις
μεγαλύτερες στον τομέα των εμπορικών ακινήτων και συγκεκριμένα της διάθεσης
γραφείων και επαγγελματικών χώρων προς ενοικίαση ή αγορά.
Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει περισσότερα από 15.000 γραφεία και
επαγγελματικούς χώρους προς διάθεση σε όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και ακίνητα
στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη.
Απασχολεί πάνω από 300 ειδικούς στον τομέα διαχείρισης επαγγελματικών ακινήτων
σε δεκάδες πόλεις από τη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο μέχρι την
Κωνσταντινούπολη, τη Σιγκαπούρη, την Κουάλα Λουμπούρ και το Σίδνεϊ.
«Η Τουρκία εργαλειοποιεί τους μετανάστες, είναι υβριδική απειλή»,
τόνισε- μεταξύ άλλων- ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του στο
Council on Foreign Relations στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα, στη Νέα Υόρκη όπου και
βρίσκεται για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και
στις εκλογές, σημειώνοντας πως ό,τι κι αν συμβεί, «η χώρα θα κυβερνηθεί».
Αναφερόμενος στην τουρκική προκλητικότητα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε: «Αυτό
που μπορώ να σας πω είναι ότι πάντα επεδίωκα μια εποικοιδομητική σχέση με την
Τουρκία. Πριν τρία χρόνια του είχα πει να κάνουμε μια νέα αρχή. Μετά υπέργαψε
ΑΟΖ με τη Λιβύη που αγνοεί την ύπαρξη ελληνικών νησιών, μια γεωγραφικά
παραδοξότητα. Μετά έχουμε την εργαλειοποίηση των μεταναστών, αμφισβήτηση των
νησιών μας».
Μάλιστα, όπως τόνισε, «μου είναι δύσκολο να φανταστώ πώς η σχέση μεταξύ των
δύο χωρών θα επανέλθει όσο η Τουρκία συμπεριφέρεται έτσι. Αλλά, αν η Τουρκία
συνεχίσει σε αυτό το μονοπάτι θα απομονωθεί και από την Ευρώπη και από τις
ΗΠΑ. Και αν η Τουρκία θέλει να "παίζει" και σε άλλη σφαίρα επιρροής, ας είναι,
αλλά είναι μέλος του ΝΑΤΟ. Και είναι η μόνη χώρα του ΝΑΤΟ που δεν εφαρμόζει
κυρώσεις στη Ρωσία», επαναλαμβάνοντας ότι «είμαι πάντα ανοιχτός να λύσω τα
πρόβληματα με διάλογο, ο κ. Ερντογάν δεν θέλει να μου μιλήσει. Αλλά το έχω
ξανακούσει και καταλήξαμε να μιλάμε. Θα συνεχίσω να επιμένω ότι υπάρχει μόνο
ένα πλαίσιο κανόνων για την επίλυση διαφορών, το διεθνές δίκαιο και το διεθνές
δίκαιο της θιάλασσας. Αλλά δεν λύνει τις διαφορές με επιθετική συμπεριφορά και
την επαναφορά αυτοκρατορικών φαντασιώσεων, αλλά και την εμπρηστική ρητορική».
Δείτε το βίντεο με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού:
«Αν οι Έλληνες αποφασίσουν ότι δεν πρέπει να κυβερνήσουμε μόνοι μας, τότε θα
κυβερνήσουμε σε κυβέρνηση συνασπισμού»
Σχετικά με τις εκλογές και τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, ο κ. Μητσοτάκης
τόνισε: «Έχουμε το ίδιο προβάδισμα, 7-8-9 μονάδες. Είναι μια καλή αφετηρία για
τις εκλογές. Έχουμε πει ότι θέλουμε να κυβερνήσουμε με απόλυτη πλειοψηφία και
αυτό θα το ζητήσουμε από τους Έλληνες πολίτες. Αν μας ανταμείψουν, έχει καλώς.
Αν όχι, θα πρέπει να σχηματίσουμε κάποια μορφή κυβέρνησης. Σε κάθε περίπτωση,
η χώρα θα κυβερνηθεί».
Σε άλλο σημείο, τόνισε: «Τώρα έχουμε πορεία, το οποίο με κάνει να είμαι
αισιόδοξος ότι μπορούμε να κερδίσουμε με αυτοδυναμία. Αλλάξαμε τον εκλογικό
νόμο. Οι δημοσκοπήσεις προβλέπουν ότι θα κερδίσουμε και εκτιμώ ότι θα
δυσκολευτούμε, αλλά θα τα καταφέρουμε μόνοι μας. Αλλά αν οι Έλληνες
αποφασίσουν ότι δεν πρέπει να κυβερνήσουμε μόνοι μας, τότε θα κυβερνήσουμε σε
κυβέρνηση συνασπισμού».
«Να απεξαρτηθούμε από το ρωσικό αέριο και να μπει πλαφόν»
Στη συνέχεια, αναφερόμενος στην ενέργεια, είπε: «Η τιμή του αερίου στην ΕΕ
είναι παράλογο αυτό που συμβαίνει. Η αγορά είναι στρεβλωμένη πλέον, η τιμή
έχει ανέβει 10 φορές. Αυτό που είναι στο μυαλό όλων είναι πώς θα υποστηρίξουμε
νοικοκυριά και επιχειρήσεις και πώς θα διαφορποιήσουμε τις πηγές ενέργειας. Η
Ρωσία δεν είναι αξιόπιστος προμηθευτής και θέλουμε να απεξαρτηθούμε από το
ρωσικό αέριο».
Και πρόσθεσε: «Για την ενέργεια, δεν έχουμε αντιδράσει με την ίδια
επιθετικότητα. Ελπίζουμε ότι η ΕΕ θα κάνει περισσότερα. Δεν μπορώ να το πω πιο
καθαρά πόσο δύσκολος θα είναι ο χειμώνας με αυτές τις τιμές αερίου. Έχουμε
εφαρμόσει μηχανισμό φορολόγησης των υπερκερδών των εταιριών. Η ΕΕ έχει
εξετάσει το σχήμα μας και προτείνουν σε άλλες χώρες να κάνουν το ίδιο. Πρέπει
να διατηρήσουμε την κοινωνική συνοχή, γι' αυτό επιμένω για μια πιο τολμηρή
παρέμβαση στην αγορά αερίου, θα έπρεπε να επιβάλλουμε πλαφόν σε όλες τις πηγές
αερίου. Αυτή τη στιγμή είναι μονόδρομος, όλο και περισσότερες χώρες
αντιλαμβάνονται την ανάγκη μιας τέτοιας παρέμβασης».
«Αλλά ακόμα και αν δεν το κάνουμε, τότε πρέπει να υποστηρίξουμε τις κοινωνίες
μας ως προς το κόστοςε ζωής. Αν δεν το κάνουμε, θα χάσουμε έδαφος και η Ρωσία
θα έχει την ευκαιρία να παίξει παιχνίδια παραπληροφόρησης και να
αποσταθεροποιήσει κυβερνήσεις στην Ευρώπη. Το λένε ανοιχτά. Για να μείνουμε
στην ίδια πορεία, θα πρέπει να είναι σαφές ότι οι συνέπειες που εμείς
υφιστάμεθα δεν είναι σκληρότερες από αυτές που επιβάλλουμε στη Ρωσία μέσω των
κυρώσεων. Γι' αυτό χριεαζόμαστε μια πιο οργανωμένη αντίδραση», συμπλήρωσε ο
πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι «για αυτό θα μπορούσαμε να ανακατευθύνουμε
ποσά από το Ταμείο Ανάκαμψης, από το σκέλος των δανείων. Και αν αυτό είναι για
να υποστηριχθεί το εισόδημα, τότε πρέπει να το κάνουμε, γιατί αλλιώς η
πολιτική πίεση θα είναι πολύ μεγάλη. Αυτός ο χειμώνας είναι δύσκολος, αλλά και
ο επόμενος θα είναι πολύ δύσκολος, ειδικά για χώρες που αποθηκεύουν και θα
πρέπει να ξαναγεμίσουν τις αποθήκες τους. Αλλά, πρέπει να το πούμε, ήμασταν
εξαιρετικά εξαρτημένοι από το ρωσικό αέριο».
Μάλιστα, για την εξοικονόμηση ενέργειας, δήλωσε: «Πρέπει και οι πολίτες να
κάνουμε μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά τους. Μικρές αλλαγές κάνουν διαφορές. Η
διαφορά στην κατανάλωση μεταξύ 21 και 25 βαθμών στα κλιματιστικά είναι
τεράστια».
Παράλληλα, σχετικά με τις νέες κυρώσεις στη Ρωσία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης
ξεκαθάρισε: «Η Ελλάδα δεν έχει εκφράσει ενστάσεις σε όγδοο πακέτο κυρώσεων και
πάντα έχουμε πει ότι θα χρησιμοποιούμε κάθε μέσο για να πιέζουμε τη Ρωσία. Τα
πακέτα των κυρώσεων ισχύουν, αλλά δεν έχουμε ατελείωτες εποιλογές. Για τη
Ναυτιλία, είμαστε οι πρώτοι που θα συμφωνησουμε, αρκεί να μην υπάρχουν
διαρροές από άλλες χώρες που θα πρέπει να συμμετέχουν, αν θέλουμε να
χρησιμοποιούμε τη ναυτιλία για να πιέσουμε τη Ρωσία που εξάγει το πετρέλαιό
της».
«Έχουμε εκλογές στην Ιταλία, φαίνεται ότι η Δεξιά θα επανακάμψει. Αν δεν
θέλουμε να ρίξουμε νερό στον μύλο των λαϊκιστικών κομμάτων, πρέπει να
καταλάβουμε τα προβλήματα. Να υποστηρίξουμε τα νοικοκυριά για να περάσουν τον
δύσκολο χειμώνα, αυτά είναι πραγματικά προβλήματα. Τα χρήματα του Ταμείου
Ανάκαμψης ακόμα δεν έχουν διατεθεί για τις ανάγκες των πολιτών», τόνισε σε
άλλο σημείο.
«Να πούμε ποιοι χρηματοδοτήθηκαν από τη Μόσχα»
Επιπλέον, αναφέρθηκε στον Βλαντιμίρ Πούτιν και στις χρηματοδοτήσεις κομμάτων
στην Ευρώπη, λέγοντας: «Ξέρουμε ότι πολλά χρήματα κατευθύνθηκαν σε κόμματα, σε
δημοσιογράφους στη Δυτική Ευρώπη. Πρέπει να εγρηγορούμε και να λέμε σαφώς
ποιοι χρηματοδοτήθηκαν από τη Μόσχα. Στην Ελλάδα, γνωρίζουμε, για παράδειγμα
ως στοιχείο, από αμερικανικό ένταλμα ότι υπήρξε άτομο που μοίραζε χρήματα, 10
εκ. δολάρια, για να στήσει ένα δίκτυο φιλο-ρωσικών καναλιών στην Ελλάδα.
Ξέρουμε ποιοι είναι, ποιοι μοίραζαν τα χρήματα. Εδώ διακυβεύεται η ύπαρξη των
δημοκρατιών μας».
Εκτός τελικού στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα νέων ανδρών της Ποντγκόριτσα (Μαυροβούνιο) έμεινε η Ελλάδα.
Στον ημιτελικό της Παρασκευής η Ελλάδα ηττήθηκε με 12-11 από την Ισπανία και θα παίξει την Κυριακή (18:30) με την Ουγγαρία για το χάλκινο μετάλλιο.
Η Ελλάδα αν και κυνηγούσε συνεχώς στο σκορ (5-7, 6-8, 8-10) ισοφάρισε σε 10-10 στο 1.14 του 3ου με πέναλτι του Νίκου Γκίλλα ενώ ο Βαγγέλης Πούρος ισοφάρισε σε 11-11 στο 5.18 πριν το φινάλε σε επίθεση με παίκτη παραπάνω.
Η Ισπανία κατάφερε να πετύχει γκολ στο 2.10 με τον Γκομίλα και πήρε τη νίκη και το εισιτήριο για τον τελικό όπου θα παίξει με την Σερβία για το χρυσό.
Οι παρουσιαστές της εκπομπής πριν από 8 χρόνια κορόϊδεψαν τη λεπτή φωνή
του πρόεδρου της ΟΦΑΕ
Το ποσό των 30.000 ευρώ κλήθηκαν να καταβάλουν τελικά οι «Ράδιο Αρβύλα» στον
Απόστολο Κενανίδη, τον άνδρα που είχαν χλευάσει λόγω της ιδιαίτερης χροιάς της
φωνής του.
Πιο συγκεκριμένα, πριν από 8 χρόνια, οι παρουσιαστές της σατυρικής εκπομπής
πρόβαλαν ένα βίντεο με τον Απόστολο Κενανίδη, χλευάζοντάς τον για τη λεπτή
φωνή του, η οποία δεν «ταίριαζε» με την «μπάσα φωνή» της επαγγελματικής του
ιδιότητας. Ο ενάγων είναι πρόεδρος της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών
Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών).
Η φυσική αδυναμία της φωνής του ήταν συνέπεια της καρκινοπάθειας που είχε στον
λάρυγγα και της πνευμονεκτομής, στην οποία είχε υποβληθεί.
Το ζήτημα της αγωγής στους «Ράδιο Αρβύλα» συζητήθηκε και στην εκπομπή «Super
Κατερίνα» με απόσπασμα από τις δηλώσεις του δικηγόρου, Κώστα Παπαδάκη, ο
οποίος αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, ότι ο πελάτης του έχει στείλει τέσσερα
εξώδικα.
Δείτε το βίντεο
Διαβάστε παρακάτω όσα γράφει η ανακοίνωση του δικηγόρου του Απόστολου
Κενανίδη, Κώστα Παπαδάκη
«Με την υπ’ αριθμ. 795/2022 Απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Αθηνών, κρίθηκε και
σε δεύτερο βαθμό η αγωγή των εντολέων μου Απόστολου Κενανίδη και Ο.Φ.Α.Ε. κατά
«ANT1 TV Α.Ε.», «TONY PRODUCTIONS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗΣ Ε.Π.Ε.» και Αντώνη Δούμα
(Αντώνη Κανάκη), αντικείμενο της οποίας ήταν η χρηματική ικανοποίηση λόγω
ηθικής βλάβης των εναγόντων, εξαιτίας της προσβολής τους στην τηλεοπτική
εκπομπή «ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ» της 15.12.2014, στην οποία είχε χλευαστεί η λεπτή χροιά
της φωνής του Απόστολου Κενανίδη, επειδή «δεν συνάδει με την μπάσα στερεότυπη
φωνή των φορτηγατζήδων». Η απόφαση δέχθηκε εν μέρει την αγωγή και επιδίκασε
ποσό 30.000 € λόγω χρηματικής ικανοποίησης στον Απόστολο Κενανίδη, αντί των
100.000 € που είχαν επιδικαστεί πρωτοδίκως, ενώ απέρριψε την αγωγή της
Ο.Φ.Α.Ε. με το σκεπτικό ότι οι προσβολές περιορίστηκαν στο πρόσωπο του κ.
Κενανίδη.
Ανεξάρτητα από το χαμηλό ύψος του επιδικασθέντος ποσού, που αντιστοιχεί σε
μερικά δευτερόλεπτα διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου, η απόφαση, όπως και η
πρωτόδικη, υπήρξε κόλαφος για τους εναγόμενους, αφού έθεσε τα όρια ανάμεσα στη
σάτιρα και τον χλευασμό, αποκάλυψε τον μεθοδευμένο και συστηματικό
επικοινωνιακό τρόπο με τον οποίο η εκπομπή διέθεσε και παρέσυρε τους θεατές να
χλευάσουν τον ενάγοντα και, όπως μεταξύ άλλων σωστά παραδέχεται, «…η
παρουσίαση του θέματος δεν έγινε σύννομα και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην
ανθρώπινη φύση και την αξιοπρέπεια του 2ου ενάγοντος, αλλά με αποκλειστικό
σκοπό την αύξηση της τηλεθέασης (αποδείχθηκε ότι η τηλεθέαση εκείνης της
ημέρας ανήλθαν στο 34,5%), «….μη σεβόμενοι το συνταγματικώς αναγνωρισμένο
δικαίωμα στην ανθρώπινη αξία και την προσωπικότητα του θιγομένου, το οποίο και
θυσίασαν άνευ δικαιολογημένης αιτίας, στον βωμό της ανούσιας και
εξευτελιστικής για την ανθρώπινη ύπαρξη τηλεοπτικής σάτιρας, με αποτέλεσμα την
συνολική μείωση της τιμής και υπόληψης του δευτέρου ενάγοντος….». Επισημάνθηκε
και πάλι ότι αντικείμενο της σάτιρας υπήρξε ένα ακούσιο χαρακτηριστικό της
φωνής, που μάλιστα είχε προκληθεί από καρκινοπάθεια και πνευμονεκτομή συνεπεία
της οποίας ο «σατυριζόμενος» υπέστη παράλυση φωνητικών χορδών, με αποτέλεσμα
να αλλάξει ουσιωδώς η χροιά τη φωνής του.
Παρά την προσπάθεια τους, στην οποία δυστυχώς είχαν συμμάχους, στο αρχικό
στάδιο της προσπάθειας εξωδικαστικής αποκατάστασης της προσβολής, και το
Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, το οποίο θεώρησε ότι η παραπάνω τηλεοπτική
εκπομπή «δεν εξέρχεται από τα ανεκτά όρια της σάτιρας» και την προβολή ισχυρών
επιχειρημάτων για την ελευθερία της τέχνης, της έκφρασης και του πολιτισμού
και την κοινωνική τους ευαισθησία, οι εναγόμενοι δεν θέλησαν να δώσουν
συνέχεια στον Άρειο Πάγο. Προφανώς θεώρησαν ότι το ύψος του επιδικασθέντος
ποσού «δεν εξέρχεται από τα ανεκτά όρια» για τις οικονομικές τους δυνατότητες,
και πράγματι έτσι είναι. Συνέχεια δεν έδωσαν ούτε και οι ενάγοντες, δεδομένου
ότι το κυρίως ζητούμενο δεν ήταν το ύψος του χρηματικού ποσού, όπως από την
όλη στάση τους προέκυψε, αλλά η προστασία της προσωπικότητάς τους, η ηθική
τους δικαίωση και η αποδοκιμασία συμπεριφορών τέτοιου είδους, που αν δεν
χαλιναγωγηθούν, θα οδηγήσουν σε ένα γενικευμένο καθημερινό τηλεοπτικό
κανιβαλισμό.
Ύστερα από αυτά, εξοφλήθηκαν τα οφειλόμενα, συνομολογήθηκαν αμοιβαία
παραιτήσεις από το δικαίωμα προσβολής της παραπάνω απόφασης με αναίρεση στον
Άρειο Πάγο και η υπόθεση έκλεισε. Ανεξάρτητα από την δικαστική εξέλιξη της
υπόθεσης, είναι αξιοσημείωτο ότι στα οχτώ σχεδόν χρόνια που έχουν περάσει, οι
συντελεστές της προσβολής αυτής δεν πήραν ποτέ την πρωτοβουλία να ζητήσουν ένα
«συγγνώμη» γραπτά ή προφορικά. Ακόμα και παρά τη δικαστική τους αποδοκιμασία,
μακάρι το δεδικασμένο της παραπάνω απόφασης να οδηγήσει τόσο τα δικαστήρια σε
ανάλογες οριοθετήσεις ανάμεσα στη σάτιρα και το χλευασμό, αλλά κυρίως να
λειτουργήσει προληπτικά για την αποτροπή παρόμοιων προσβλητικών εκπομπών με
θυσία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στο βωμό της τηλεθέασης.
Ένταση σημειώθηκε το μεσημέρι στα Εξάρχεια, όταν κάτοικοι της περιοχής συγκεντρώθηκαν στην πλατεία αντιδρώντας στην απομάκρυνση αγάλματος από το σημείο λόγω των προγραμματισμένων εργασιών για την κατασκευή του σταθμού του μετρό.
Σύμφωνα με ενημέρωση από την Αστυνομία έγιναν πέντε προσαγωγές ατόμων, εκ των οποίων οι δύο μετατράπηκαν σε συλλήψεις, η μία με την κατηγορία της απείθειας και η άλλη με την κατηγορία της απελευθέρωσης κρατουμένου.
Τα ερωτήματα αυτά θέτουν εδώ και καιρό δημοσιογράφοι στη Γερμανία σχετικά με την κυκλική ανταλλαγή αρμάτων μάχης προς στήριξη του Κιέβου. Τι απαντά το γερμανικό υπ. Άμυνας στην DW.
Σε μια εβδομάδα σημαντικών εξελίξεων στο ουκρανικό μέτωπο και με τη μερική επιστράτευση στη Ρωσία να βρίσκεται σε εξέλιξη, αυξάνεται η πίεση στη γερμανική κυβέρνηση για περαιτέρω στήριξη της Ουκρανίας με στρατιωτικούς εξοπλισμούς και συγκεκριμένα με άρματα μάχης.
Εδώ και μήνες η Γερμανία έχει επιλέξει το ιδιάζον σύστημα της λεγόμενης κυκλικής ανταλλαγής οπλικών συστημάτων με χώρες όπως η Ελλάδα, η Πολωνία, η Tσεχία, η Σλοβακία και η Σλοβενία. Συγκεκριμένα σε σχέση με την Ελλάδα, όπως επιβεβαιώνεται και από την τελευταία ανακοίνωση του γερμανικού υπ. Άμυνας, προ των πυλών βρίσκεται η παράδοση 40 σοβιετικού τύπου BMP στην Ουκρανία από τον ελληνικό στρατό με αντάλλαγμα 40 γερμανικών Marder.
Ανακοινώσεις μόνο κατόπιν παράδοσης
Από εκεί και πέρα τόσο η γερμανική όσο και η ελληνική πλευρά είναι φειδωλές σε ανακοινώσεις, ενώ για τους απλούς πολίτες και μη ειδικούς παραμένουν πολλά ανοιχτά ερωτήματα. Σε ερώτηση του ελληνικού προγράμματος της DW την Παρασκευή σχετικά με το πότε ακριβώς αναμένεται η ολοκλήρωση των σχεδιαζόμενων παραδόσεων αρμάτων μάχης, ο εκπρόσωπος Τύπου του γερμανικού υπουργείου Άμυνας, πλοίαρχος Ντάβιντ Χέλμπλοντ, ανέφερε ότι δεν μπορεί ακόμη να δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες για τον χρονικό ορίζοντα.
«Θα γίνουν ανακοινώσεις σχετικά με τις επιμέρους παραδόσεις τόσο από τη γερμανική πλευρά προς την Ελλάδα όσο και, πιθανώς, από την Ελλάδα στην Ουκρανία, όταν αυτές θα έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή θα ολοκληρώνονται. Προς το παρόν δεν μπορούμε να δώσουμε περαιτέρω πληροφορίες πέραν αυτών που έχουν δοθεί τις τελευταίες μέρες» απάντησε ο Ντ. Χέλμπολντ.
Γιατί όχι Leopard;
Ένα δεύτερο ερώτημα που τέθηκε από το ελληνικό πρόγραμμα αφορούσε τα κριτήρια επιλογής του συγκεκριμένου τύπου άρματος μάχης (Μarder) για τον ελληνικό στρατό, στο οποίο κατέληξαν οι διαβουλεύσεις Ελλάδας και Γερμανίας.
Γιατί τελικά η συμφωνία έκλεισε για την αποστολή στην Ελλάδα γερμανικών Marder και όχι, για παράδειγμα, των υπερσύγχρονων γερμανικών Leopard 2, τα οποία αυτή τη στιγμή θεωρούνται κορυφαία τεθωρακισμένα άρματα μάχης;
«Δεν μπορώ να πω κάτι δημόσια για τα συγκεκριμένα κριτήρια που ακολουθήθηκαν με την Ελλάδα. Έγιναν διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής και της γερμανικής πλευράς, οι οποίες κατέληξαν σε ένα αποτέλεσμα, για το οποίο είμαστε πολύ χαρούμενοi» ανέφερε ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπ. Άμυνας, χωρίς επίσης να θέλει να σχολιάσει τις επιλογές που εξετάστηκαν στο πλαίσιο των συζητήσεων.
Παραπομπή στα λόγια της υπουργού Λάμπρεχτ
Σε τελευταία ερώτηση της DW σχετικά με το ερώτημα που εγείρεται στις χώρες, oι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα κυκλικής ανταλλαγής όπως η Ελλάδα, η Τσεχία ή η Σλοβακία «γιατί δεν στέλνει η ισχυρή Γερμανία απευθείας άρματα μάχης Marder στην Ουκρανία», o Ντ. Χέλμπολντ παρέπεμψε στις πρόσφατες δηλώσεις της Γερμανίδας υπ. Άμυνας Κριστίνε Λάμπρεχτ στην εκπομπή ZDF-Spezial της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης.
Η Λάμπρεχτ δήλωσε εκεί ότι δεν βλέπει τον λόγο για άμεσες παραδόσεις αρμάτων μάχης στην Ουκρανία, ακόμη και μετά την ανακοίνωση περί μερικής επιστράτευσης στη Ρωσία. «Η Ουκρανία θα παραλάβει πολύ σύντομα 40 τεθωρακισμένα από την Ελλάδα, 28 από τη Σλοβενία και η Γερμανία θα βοηθήσει στη συνέχεια να καλυφθούν τα κενά που θα προκύψουν στις δύο χώρες» δήλωσε. Ταυτόχρονα τόνισε ότι η Ουκρανία συνεχίζει να λαμβάνει «αποτελεσματική στήριξη» από τη Γερμανία και με άλλα οπλικά συστήματα όπως αυτοκινούμενα οβιδοβόλα ή πολλαπλούς εκτοξευτές πυραύλων, στα οποία, όπως τόνισε, δεν απαιτείται εξειδικευμένη εκπαίδευση των Ουκρανών στρατιωτών.
Όσο για τα σοβιετικού τύπου άρματα μάχης που θα λάβει από την Ελλάδα και τη Σλοβενία, η θέση της γερμανικής πλευράς εδώ και μήνες είναι ότι πρόκειται για οπλικά συστήματα, τα οποία γνωρίζει ήδη καλά ο ουκρανικός στρατός και μπορούν έτσι να χρησιμοποιηθούν εύκολα.
Ο πρωθυπουργός θα αναφερθεί και στην τουρκική εισβολή στην Κύπρο - Ξεκάθαρο μήνυμα ότι η λύση των δύο κρατών δεν θα γίνει αποδεκτή
Οπόλεμος στην Ουκρανία, ο αναθεωρητισμός και οι απειλές της Τουρκίας, σε συνδυασμό με απαντήσεις για το μεταναστευτικό, καθώς και το Κυπριακό συνθέτουν τα βασικά σημεία στην ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στον ΟΗΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός θα κάνει αναφορά στον πόλεμο στην Ουκρανία, λέγοντας πως πρόκειται για κομβική στιγμή για τη διεθνή κοινότητα, τον ΟΗΕ και τον αγώνα δημοκρατιών έναντι αυταρχικών καθεστώτων.
Ο κ. Μητσοτάκης επέμεινε στις συνέπειες του πολέμου, στην προοπτική ενός δύσκολου χειμώνα λόγω της εργαλειοποίησης της ενέργειας από τη Ρωσία και στην ανάγκη στήριξης των πολιτών, αλλά και στροφής σε ΑΠΕ και διαφοροποίησης πηγών ενέργειας.
Επίσης, θα στείλει μήνυμα για την κλιματική αλλαγή και την πράσινη μετάβαση, που συνδέεται άμεσα με το ενεργειακό.
Ακολούθως θα μιλήσει για την τουρκική εισβολή και την παράνομη κατοχή της Κύπρου, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα ότι η λύση δύο κρατών δεν είναι αποδεκτή.
Βασικό στοιχείο, ωστόσο, της ομιλίας του, θα είναι η τουρκική προκλητικότητα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα αναφερθεί στην αναθεωρητική ατζέντα της Άγκυρας, στην κλιμάκωση της πολεμικής ρητορικής που υιοθετεί και στον αποσταθεροποιητικό της ρόλο στην περιοχή και όχι μόνο.
Ο πρωθυπουργός θα δώσει σκληρή απάντηση για την εργαλειοποίηση του Μεταναστευτικού και τα ψέματα της Τουρκίας. Σαφές μήνυμα ότι η Ελλάδα θα προστατεύσει τα σύνορά της με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. Θα τονίσει, δε, ότι κόκκινη γραμμή είναι η αμφισβήτηση ελληνικής κυριαρχίας
Τέλος, θα επαναλάβει ότι το πλαίσιο διαλόγου για την Ελλάδα είναι το Διεθνές Δίκαιο και θα καλέσει την Τουρκία σε συνεννόηση στη βάση αυτή.