01 Οκτωβρίου 2022

📺Σταϊκούρας: Στο 7% η αύξηση στις συντάξεις από το 2023 - Αφορά 1,5 εκατ. συνταξιούχους


Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι άλλο ένα εκατομμύριο συνταξιούχοι θα ωφεληθούν και θα δουν αύξηση από την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς.

Η εκτίμηση είναι ότι η αύξηση στις συντάξεις από το 2023 θα φτάνει το 7% και θα αφορά σε σε 1,5 εκατ. συνταξιούχους θα είναι 7%, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στην εκπομπή Καλημέρα και τον Γιώργο Αυτιά στον ΣΚΑΪ.

Ο υπουργός σημείωσε ότι το κόστος για τον προϋπολογισμό θα φτάσει τα 830 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι άλλο ένα εκατομμύριο συνταξιούχοι θα ωφεληθούν και θα δουν αύξηση από την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς.

Συνολικά, όπως είπε, το κόστος από τις αυξήσεις στις συντάξεις θα φτάσει το 1,1 δισ. ευρώ και θα αφορά σε μόνιμη βελτίωση από το 2023.



Για την επιταγή ακρίβειας ύψους 250 ευρώ, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι θα δοθεί τον Δεκέμβριο και θα έχει κόστος 500 εκατ.ευρώ, τα μισά από τα οποία θα αφορούν σε χαμηλοσυνταξιούχους.

Η επιταγή ακρίβειας θα αφορά δικαιούχους ΟΠΕΚΑ, χαμηλοσυνταξιούχους, άτομα με ειδικές ανάγκες, μακροχρόνια ανέργους.



Για το πετρέλαιο θέρμανσης είπε ότι το ύψος της επιδότησης θα φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ, ενώ θα δοθεί και το επίδομα θέρμανσης και μάλιστα με διευρυμένα κριτήρια, άρα κάποιοι θα ωφεληθούν διπλά.

Σημείωσε ακόμη ότι η κυβέρνηση έως τον Αύγυστο του 2023 θα μπορεί να επιδοτεί το ρεύμα, εξηγώντας ότι τα 2/3 της βοήθειας στο ρεύμα πάει στις επιχειρήσεις.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι η Ευρώπη πρέπει να αντιληφθεί ότι χρειάζονται οριζόντιες και κοινές αποφάσεις για την τιμή του φυσικού αερίου και τη δημιουργία αποθεματικού για όλα τα κράτη με στόχο την ανακούφιση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

Για τον κατώτατο μισθό είπε ότι στόχος είναι να υπάρξει και τρίτη αύξηση, και αυτό να γίνει από τον Μάιο.





Για την φθηνή κατοικία είπε ότι η κυβέρνηση έχει μια ολιστική προσέγγιση, για να βοηθήσει τους νέους, με οκτώ προτάσεις που ξεκινούν από τις φοιτητικές εστίες και φτάνουν έως τα δάνεια για στέγη. Κάποια από αυτά τα μέτρα ήδη νομοθετήθηκαν όπως το φοιτητικό επίδομα και άλλα θα νομοθετηθούν το επόμενο διάστημα.

Η ρύθμιση για τα δάνεια εκτιμά ότι θα είναι έτοιμη στις αρχές του 2023, η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με το τραπεζικό σύστημα.



Για τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι φτάνουν τα 38 δισ. ευρώ και πως η χώρα μπορεί να καλύπτει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες για δύο χρόνια, χωρίς να βγαίνει στις αγορές.

Αυτό δεν συμβαίνει σε άλλη χώρα της Ευρώπης, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών.

Για τα ταμειακά διαθέσιμα που άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι προέρχονταν από φορείς της γενικής κυβέρνησης και από τα υπερπλεονάσματα της υπεροφορλόγησης των πολιτών και επειδή ήταν στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας δεν μπορούσαν να αξιοποιηθούν.

Εμείς έχουμε μειώσει τους φόρους και συνεχίζουμε να τους μειώνουμε και μπορούμε να στηρίζουμε την κοινωνία, επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.

Είπε ακόημ ότι από το 2023 θα αρχίσουν να υπάρχουν μικρά πρωτογενή πλεονάσματα.

Πρόσθεσε ότι η χώρα θα εισπράττει 300-400 εκατ. ευρώ από την φορολόγηση των διυλιστηρίων, αν υιοθετηθεί η πρόταση.




Πηγή: skai.gr

Τουρκικό αεροπλάνο μόλις 80 χιλιόμετρα από την Αθήνα!


Οι Τούρκοι παίζουν με τη φωτιά, προκαλώντας με πτήσεις που φθάνουν κοντά στην πρωτεύουσα και μία ανάσα από το θερμό επεισόδιο.

Σε ένα παιχνίδι για γερά νεύρα εξελίσσεται πλέον η κατάσταση στο Αιγαίο, μετά και την απίστευτη κλιμάκωση στην οποία έχει προχωρήσει ο Ερντογάν στις απειλές του εναντίον της χώρας μας.

Πριν λίγες ημέρες, οι Τούρκοι προχώρησαν σε μία ακόμα προκλητική κίνηση, με ένα αεροπλάνο του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού, να φθάνει σε απόσταση μόλις 50 μιλίων από την Αθήνα.

Το ATR P-72MPA περιφερόταν στο κεντρικό Αιγαίο για πάνω από τέσσερις ώρες (όπως φαίνεται από το itamilradar.com), ευρισκόμενο μέσα στο FIR Αθηνών, αν και απέφυγε προσεκτικά να μπει στον εναέριο χώρο των νησιών.

Μάλιστα το γεγονός αυτό επαναλήφθηκε για δεύτερη φορά χθες, με ένα παρόμοιο αεροπλάνο, το οποίο και αυτό περιφερόταν πάνω από το κεντρικό Αιγαίο για αρκετές ώρες, χωρίς πάντως να πλησιάσει τόσο πολύ την Αθήνα.


Ο πιο προφανής στόχος της “αποστολής” των συγκεκριμένων πτήσεων ήταν να παρακολουθήσει την εξέλιξη της άσκησης “Αργώ” που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στο Αιγαίο, με ελληνικές και γαλλικές δυνάμεις.

Σε κάθε περίπτωση πάντως οι Τούρκοι κλιμακώνουν τις προκλήσεις τους και φαίνεται να ωθούν τα πράγματα σε ένα θερμό επεισόδιο, στο οποίο θα παρουσιάσουν την ελληνική πλευρά ως υπαίτια για την “πρώτη βολή”.

Χρειάζεται προσοχή και σύνεση και πάνω από όλα γερά νεύρα ώστε να μην πέσει η Ελλάδα στην παγίδα που μεθοδικά στήνει το καθεστώς Ερντογάν.

Και κυρίως να γίνει ξεκάθαρο ότι αν προκύψει οτιδήποτε, οι “βόλτες” πάνω από το Αιγαίο θα θεωρούνται απειλή και θα αντιμετωπίζονται ανάλογα.

Πρέσβης Σαουδικής Αραβίας: Οι σχέσεις με την Ελλάδα έχουν κάνει άλματα σε σύντομο χρονικό διάστημα


Τη σημασία «της στρατηγικής εταιρικής σχέσης» Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας, αναδεικνύει ο Σαουδάραβας πρέσβης Δρ Σαάντ Αλαμάρ (Saad Alammar). Με αφορμή την Εθνική Εορτή της Σαουδαραβικής Αραβίας στις 23 Σεπτεμβρίου, ο Σαάντ Αλαμάρ στέλνει το μήνυμα πως «οι σαουδαραβοελληνικές σχέσεις έχουν κάνει διαδοχικά άλματα σε σύντομο χρονικό διάστημα».

Ειδικότερα, ο πρεσβευτής της Σαουδικής Αραβίας εν Ελλάδι χαιρετίζει τη σύσταση του Συμβουλίου Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης μεταξύ των δύο χωρών, το οποίο υπογράφηκε κατά την πρόσφατη επίσκεψη της διάδοχου του θρόνου, Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν, στην Αθήνα, τον Ιούλιο, καθώς και τις συμφωνίες που υπεγράφησαν πρόσφατα μεταξύ των δύο χωρών στους τομείς της ενέργειας, των επενδύσεων, του τουρισμού, των θαλάσσιων μεταφορών, του πολιτισμού και άλλων. Στο σημείο αυτό, δεν παραλείπει να υπογραμμίσει και τη σύσταση Εμπορικού Γραφείου του Βασιλείου στην Ελλάδα. «Αυτά κι άλλα πολλά, αντικατοπτρίζουν τη δύναμη της βαρύνουσης σημασίας στρατηγική εταιρική σχέση που έχουν επιτύχει το Βασίλειο κι η Ελλάδα» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αναφερθείς στον εορτασμό από την πρεσβεία της εθνικής εορτής της Σαουδικής Αραβίας στην Αθήνα, ο Σαάντ Αλαμάρ εκφράζει την ιδιαίτερη ικανοποίηση για τη «μεγάλη παρουσία» κατά τη διάρκεια της δεξίωσης «Ελλήνων φίλων, πολιτικών, στρατιωτικών αξιωματούχων, υπουργών, επιχειρηματιών, σεπτού ιερατείου, διαπιστευμένων πρέσβεων στην Ελλάδα και μελών του διπλωματικού σώματος και όλων των παρευρισκομένων φίλων από την Ελλάδα. «Τους ευχαριστώ όλους από καρδιάς» αναφέρει ο Σαουδάραβας πρέσβης και δράττοντας της ευκαιρίας, εκφράζει ειλικρινείς ευχές για συνεχή ευημερία και πρόοδο στην κυβέρνηση και στον λαό της Ελλάδος.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στη σημασία της εθνικής εορτής για τους Σαουδάραβες. «Πρόκειται για σημαίνουσα ημέρα που κατέχει ιδιαίτερη θέση στις καρδιές όλων των Σαουδαράβων, καθώς ο ιδρυτής, ο Βασιλιάς Αμπντουλαζίζ Αλ Σαούντ, ένωσε όλες τις περιοχές του Βασιλείου κάτω από μία σημαία και μία πατρίδα» επισημαίνει και προσθέτει: «Η Αυτού Μεγαλειότητα καθιέρωσε, μετά την ενοποίηση, μια μοναδική σημαντική ανακάλυψη προς την πρόοδο, την ασφάλεια και την ευημερία, υπό το φως των δύσκολων και περίπλοκων παγκόσμιων οικονομικών και πολιτικών διακυμάνσεων. Ως αποτέλεσμα, και σε λίγες δεκαετίες από την ίδρυση του Βασιλείου, η Σαουδική Αραβία κατέστη μια από τις πιο ισχυρές οικονομίες του κόσμου και έγινε ενεργό μέλος της ομάδας G-20».

Περαιτέρω, αναφέρεται στις προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας και ειδικότερα στο Όραμα 2030. «Συνεπικουρούσης της επέκτασης των όσων έχουν επιτευχθεί τις τελευταίες εννέα δεκαετίες, το Βασίλειο, υπό την άμεση καθοδήγηση του Βασιλιά Σαλμάν μπιν Αμπντουλαζίζ Αλ Σαούντ και την παρακολούθηση και επίβλεψη του διαδόχου και πρωθυπουργού πρίγκιπα Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν μπιν Αμπντουλαζίζ, έχει συντάξει έναν οδικό χάρτη για νέα ώθηση του Βασιλείου προς το μέλλον, μέσω του Οράματος 2030. Ως εκ τούτου, ξεκίνησε το 2016 η μεγαλύτερη αναπτυξιακή διαδικασία που γνώρισε το Βασίλειο με βάση τις πηγές δυνάμεων του ίδου, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής του θέσης, της περιφερειακής και διεθνούς του τοποθεσίας και των τεράστιων φυσικών του πόρων. Το Όραμα 2030 πέτυχε κατά την πρώτη πενταετία εξαιρετικά αποτελέσματα και σημείωσε πρωτοφανή άλματα σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης επιχειρήσεων και υπηρεσιών του δημοσίου τομέα, αναβάθμισης του οικονομικού κι επιχειρηματικού τομέα και βελτίωσης της ποιότητας ζωής και των κοινωνικών υπηρεσιών» ανέφερε.

Ειδικότερα, ο Σαάντ Αλαμάρ σημειώνει ότι «το Βασίλειο πέτυχε 80 βαθμούς στους 100 όσον αφορά στους δείκτες της έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας για τις γυναίκες, τις επιχειρήσεις και το δίκαιο για το έτος 2022, σημειώνοντας αύξηση 10 μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς το ποσοστό συμμετοχής των γυναικών της Σαουδικής Αραβίας στην αγορά εργασίας αυξήθηκε από 19,8% το 2016 σε 36,6% έως το τέλος του 2021. Επίσης, αυξήθηκαν τα συνολικά παγκόσμια περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου Δημοσίων Επενδύσεων από 5% σε 31%, ενώ ο όγκος των περιουσιακών στοιχείων που διαχειρίζεται το εν λόγω ταμείο σχεδόν τριπλασιάστηκε και τα κρατικά έσοδα πλην πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 122% φτάνοντας σε 403 δισεκατομμύρια (ριάλ Σαουδικής Αραβίας) από την περίοδο του 2016 έως το τέλος του 2021. Εν συνεχεία, το Βασίλειο πραγματοποίησε ιστορικό άλμα, καθώς προχώρησε κατά 39 θέσεις στον δείκτη ηλεκτρονικών υπηρεσιών των Ηνωμένων Εθνών, αφού κατείχε την 52η θέση το 2018 τώρα, όμως, έχει καταλάβει την 31η θέση παγκοσμίως. Δέον να επισημανθεί ότι το Όραμα εγκαινίασε την πλατφόρμα "Επενδύστε στη Σαουδική Αραβία" θεωρώντας την ως ένα από τα πιο σημαντικά κανάλια του επενδυτικού περιβάλλοντος στο Βασίλειο και των ανταγωνιστικών του πλεονεκτημάτων. Η εν λόγω πλατφόρμα συνέβαλε στην προώθηση του Βασιλείου 29 θέσεων στην έκθεση "Doing Business 2020" που εκδόθηκε από την Παγκόσμια Τράπεζα. Επίσης, έχουν υλοποιηθεί μεγάλα προγράμματα οικονομικών μεταρρυθμίσεων για ξένες επενδύσεις. Κι είναι έκδηλο ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις συνέβαλαν στην αύξηση των νέων ξένων επενδύσεων στο Βασίλειο κατά 54%».

Όσον αφορά στον τομέα του τουρισμού, ο πρέσβης επισημαίνει πως «το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας άνοιξε τις πύλες του ενώπιον των επισκεπτών από όλο τον κόσμο με το νέο σύστημα τουριστικής βίζας μέσω της ιστοσελίδας (Visit Saudi Arabia). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού έδειξε εξαιρετική πρόοδο στον τομέα του τουρισμού στο Βασίλειο, καθώς κατέλαβε την πρώτη θέση στον δείκτη ανάπτυξης του τουριστικού τομέα για τις χώρες της G20 όσον αφορά στην ανάκαμψη του εν λόγω κλάδου από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού. Εξάλλου, το ποσοστό των επισκέψεων ξεπέρασε το 121% σχετικά με τον αριθμό των τουριστών που έρχονται στο Βασίλειο σε σύγκριση με τον ίδιο αριθμό του 2019 δηλ. πριν την πανδημία. Στο πλαίσιο αυτό, το Όραμα 2030 στοχεύει να δέχεται το Βασίλειο 100 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, εκμεταλλευόμενο τη στρατηγική του θέση, τις μοναδικές του ακτές, τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που προστέθηκαν στην UNESCO και τη μοναδική πολιτιστική του ποικιλομορφία στις διάφορες περιοχές. Επίσης, οι πολίτες (49) χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορούν να λάβουν τουριστική βίζα απευθείας μέσω του ιστότοπου (Visit Saudi Arabia) ή να λάβουν βίζα κατά την άφιξή τους σε οποιοδήποτε από τα διεθνή αεροδρόμια του Βασιλείου. Επιπλέον, βρίσκονται σε εξέλιξη τεράστιες εργασίες για τη δημιουργία γιγαντιαίων έργων όπως η πόλη Neom, η Oxygon, η Trogina, η The Line, η Red Sea, η Qiddiya κι η Amaala συν την πρωτοβουλία Green Saudi, the Green Middle East και το πρόγραμμα Military Industries Localization. Αυτό το φιλόδοξο Όραμα έχει τεράστιες ευκαιρίες για τους επενδυτές, τους εκπροσώπους εταιρειών και του επιχειρηματικού τομέα. Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα από τα προγράμματα και τους τομείς που περιλαμβάνονται στο Όραμα 2030. Εγώ προσωπικά καλώ τους πάντες να επισκεφτούν τον ιστότοπο του Οράματος 2030 ώστε να παρακολουθήσουν την εκπληκτική μεταμόρφωση, την οποία βιώνει το Βασίλειο.

📺Πέθανε ο Σταμάτης Κόκοτας


Πέθανε σε ηλικία 85 ετών ο σπουδαίος τραγουδιστής Σταμάτης Κόκοτας.

O Σταμάτης Κόκοτας άφησε την τελευταία του πνοή τα ξημερώματα στο Ασκληπιείο Βούλας όπου νοσηλευόταν έπειτα ραγδαία επιδείνωση της υγείας του.

Γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 23 Μαρτίου 1937. Είχε μεγάλη δισκογραφική παρουσία κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1960 και 1970 και είχε συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες συνθέτες της εποχής, όπως ο Σταύρος Ξαρχάκος, ο Δήμος Μούτσης, ο Απόστολος Καλδάρας, ο Γιώργος Χατζηνάσιος, ο Γιάννης Σπανός, ο Γιώργος Ζαμπέτας, ο Αντώνης Κατινάρης, ο Χάρης Λυμπερόπουλος κ.ά

Τα τελευταία χρόνια, είχε περιορίσει τις τηλεοπτικές του εμφανίσεις, λόγω και των προβλημάτων υγείας που αντιμετώπιζε, 

Αξίζει, λοιπόν, να «ταξιδέψουμε» 14 και πλέον χρόνια πίσω, όταν προβλήθηκε από την ΕΤ-1, τότε, μία από τις τηλεοπτικές «Συναντήσεις», που παρουσίαζε για αρκετά χρόνια ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος.

Στις 26 Ιανουαρίου 2008, η εκπομπή ήταν αφιερωμένη στον Σταμάτη Κόκοτα.

Στη συζήτηση με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, ο Σταμάτης Κόκοτας είχε ανατρέξει στα πρώτα χρόνια της καριέρας του στο Παρίσι, στη συνεργασία του με τον Σταύρο Ξαρχάκο και τον Νίκο Γκάτσο, τις επιτυχίες με τον Δήμο Μούτση, τον Απόστολο Καλδάρα και το «Όνειρο απατηλό», τον Γιάννη Σπανό και το «Πες πως μ’ αντάμωσες», τη συνάντησή του με τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Μίκη Θεοδωράκη και, βεβαίως, τη συνεργασία του με τον ίδιο τον Λευτέρη Παπαδόπουλο.

Δείτε βίντεο:

Μητσοτάκης με Αλίεφ: Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στην ενεργειακή ασφάλεια των Βαλκανίων και της Ευρώπης


Οι δύο ηγέτες προέβησαν σε μία συνολική επισκόπηση των διμερών σχέσεων και ανέλυσαν τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας, με έμφαση τον τομέα της ενέργειας. 

Συνάντηση με τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίεφ είχε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Σόφια, πριν από την τελετής έναρξης λειτουργίας του διασυνδετηρίου αγωγού Ελλάδας - Βουλγαρίας IGB.

Οι δύο ηγέτες προέβησαν σε μία συνολική επισκόπηση των διμερών σχέσεων και ανέλυσαν τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας, με έμφαση τον τομέα της ενέργειας. 

Υπογραμμίστηκε η σημασία του αγωγού ΤΑΡ που διέρχεται από την Ελλάδα για τη διαφοροποίηση των πηγών του ενεργειακού εφοδιασμού της Ευρώπης και ο ρόλος του «Νοτίου Διαδρόμου» στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και την προώθηση της ενεργειακής «πράσινης» μετάβασης, καθώς και η στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών. 

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τον κομβικό ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα στην ενεργειακή ασφάλεια και τροφοδοσία των Βαλκανίων και της Ευρώπης λόγω της θέσης της, τόσο με τις υποδομές που διαμορφώνει (Ρεβυθούσα, Αλεξανδρούπολη), όσο και με τα κοινά εγχειρήματα στα οποία συμμετέχει ως γέφυρα με την Αφρική, όπως η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Αιγύπτου.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν ακόμη οι περιφερειακές και διεθνείς εξελίξεις με έμφαση στην Ανατολική Μεσόγειο και στην Ουκρανία.

📺Αντετοκούνμπο: Γιάννης και Θανάσης το ρίχνουν στο χορό στη φωτογράφιση των Μπακς - Δείτε βίντεο


Οι Μπακς πραγματοποίησαν την φωτογράφιση ενόψει της νέας σεζόν, με τον Γιάννη και τον Θανάση Αντετοκούνμπο να το απολαμβάνουν.

Ο «Greek Freak» ανάρτησε video στα Social Media, με το... χορευτικό του παρέα με τον αδερφό του, αλλά και backstage από την φωτογράφιση που πραγματοποίησε.

Τουρκία: Έστειλε στον ΟΗΕ επιστολή για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών - «Την απορρίπτουμε», απάντησε άμεσα η Αθήνα


Άμεση απάντηση στην Τουρκία έδωσε η χώρα μας μετά τη νέα επιστολή - πρόκληση που έστειλε η Άγκυρα στον ΟΗΕ σχετικά με την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών.

Η Τουρκία με τη νέα επιστολή που απέστειλε στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, για πολλοστή φορά, επιχειρεί να διαστρεβλώσει πλήρως την πραγματικότητα, καθώς και κάθε έννοια του Διεθνούς Δικαίου, προκειμένου να προβάλει τις ανυπόστατες θέσεις της, αναφέρουν διπλωματικές πηγές.

Επίσης, διαμηνύουν πως η ελληνική πλευρά την απορρίπτει στο σύνολό της και διατηρεί το δικαίωμα να απαντήσει στα απαράδεκτα, τελείως ανυπόστατα και έωλα επιχειρήματα της τουρκικής πλευράς, όπως και όταν το κρίνει σκόπιμο.


Υπενθυμίζεται ότι η πεντασέλιδη επιστολή της Τουρκίας, που παρουσίασε η ΕΡΤ, έχει ημερομηνία 17 Σεπτεμβρίου και αφορά σε απάντηση στην ελληνική επιστολή για το θέμα της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών.

Μεταξύ άλλων, στην επιστολή η Τουρκία αναφέρει πως τα νησιά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με μειωμένη κυριαρχία και υποστηρίζει ότι οι διεθνείς συνθήκες, ακόμη και αυτή των Παρισίων στην οποία δεν είναι συμβαλλόμενο μέλος η Τουρκία, της δίνει το δικαίωμα να αμφισβητήσει τους τίτλους της Ελλάδος επί των νησιών και των θαλασσίων ζωνών.

Ολόκληρη η επιστολή της Τουρκίας
 
“Η Turkiye μελέτησε προσεκτικά την τελευταία επιστολή, που αναφέρεται παραπάνω, του Μόνιμου Αντιπροσώπου της Ελλάδας. Στην επιστολή, η Ελλάδα εμμένει στη θέση της να υπερασπίζεται την παραβίαση των διατάξεων αποστρατικοποίησης της Συνθήκης Ειρήνης της Λωζάνης του 1923 (η οποία περιλαμβάνει τη Σύμβαση της Λωζάνης του 1923 σχετικά με το Καθεστώς των Στενών) και τη Συνθήκη Ειρήνης του Παρισιού του 1947 και να επιδιώκει να ελαχιστοποιήσει τη σημασία αυτών των υποχρεώσεων. Η προσπάθεια της Ελλάδας να υποβαθμίσει τις νομικές της υποχρεώσεις και να ευτελίσει το αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου είναι, τουλάχιστον, απογοητευτική.

Περισσότερο από αυτό, ωστόσο, οι πράξεις της Ελλάδας απειλούν τη σταθερότητα των ζωτικής σημασίας εδαφικών καθεστώτων που συμφωνήθηκαν με τις Συνθήκες Ειρήνης της Λωζάνης και των Παρισίων. Οι παραβιάσεις των ρητρών αποστρατιωτικοποίησης αυτών των καθεστώτων θα μπορούσαν πράγματι να «αποτελούν απειλή για τη διεθνή ειρήνη και όλες οι χώρες έχουν συμφέρον να το αποφύγουν».

Η Turkiye απορρίπτει όλους τους ισχυρισμούς της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων αυτών στην πιο πρόσφατη επιστολή της 25ης Μαΐου 2022. Ωστόσο, πέντε από αυτούς τους ισχυρισμούς αξίζουν συγκεκριμένη διάψευση από νομική άποψη, στο παρόν στάδιο:

Πρώτον, η Ελλάδα υποστηρίζει ότι ο «κύριος στόχος» της Συνθήκης Ειρήνης της Λωζάνης και της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων ήταν «να καθιερωθούν μόνιμα σύνορα και εδαφικοί νομικοί τίτλοι για τα ενδιαφερόμενα κράτη». Αυτός ο ισχυρισμός που βασίζεται σε μια υπεραπλούστευση μπορεί εύκολα να διαψευσθεί. Είναι προφανές από τους τίτλους των ίδιων των Συνθηκών ότι ο πρωταρχικός τους στόχος ήταν πολύ ευρύτερος από τον καθορισμό μόνιμων ορίων και εδαφικών νομικών τίτλων. Ομοίως, τα προοίμια και των δύο πράξεων καταδεικνύουν αδιαμφισβήτητα ότι ο γενικός στόχος των εν λόγω συνθηκών ήταν ο τερματισμός της κατάστασης του πολέμου και να αποκατασταθεί η ειρήνη και οι φιλικές σχέσεις. Αυτό επρόκειτο να επιτευχθεί μέσω της διευθέτησης ορισμένων βασικών θεμάτων, τα οποία περιελάμβαναν όχι μόνο τη θέσπιση μόνιμων συνόρων και εδαφικών νομικών τίτλων, αλλά και την αποστρατικοποίηση, η οποία, στο πλαίσιο και των δύο καθεστώτων συνθηκών, ήταν ζωτικής σημασίας για την επίτευξη αυτών των συνθηκών.

Δεύτερον, η Ελλάδα αναφέρεται στην έννοια και τη συνάφεια της αρχής της σταθερότητας και του οριστικού χαρακτήρα των συνόρων, όπως ορίζεται από το Διεθνές Δικαστήριο στο πλαίσιο όπου «δύο χώρες καθορίζουν σύνορα μεταξύ τους» σε μια συνοριακή συμφωνία.

Η αρχή που αναφέρεται στη νομολογία αυτή δεν είναι παρά μια ειδική έκφραση, στο πλαίσιο διμερών συνοριακών συμφωνιών, της γενικότερης και θεμελιώδους αρχής ότι «ένα εδαφικό καθεστώς που καθιερώνεται με συνθήκη επιτυγχάνει μια μονιμότητα την οποία η ίδια η συνθήκη δεν απολαμβάνει απαραίτητα και τη συνεχή ύπαρξη αυτού του καθεστώτος δεν εξαρτάται από τη συνέχιση της ζωής της συνθήκης βάσει της οποίας συμφωνείται το καθεστώς».Είναι το «εδαφικό καθεστώς» στο σύνολό του, όχι απλώς αποσπασμένα μέρη του, που επιτυγχάνει ένα συγκεκριμένο καθεστώς.

Το σύνολο των εδαφικών καθεστώτων που καθιερώθηκαν, προς το γενικό συμφέρον, από τη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης και τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων έχουν επιτύχει έτσι μια μονιμότητα, η συνέχιση της ύπαρξης των οποίων δεν θα εξαρτιόταν απαραίτητα από τη συνέχιση των συνθηκών που τα δημιούργησαν . Είναι νομικά παρεξηγημένο και εντελώς ιδιοτελές για την Ελλάδα να υποστηρίζει ότι μόνο μία πτυχή του εδαφικού καθεστώτος, δηλαδή ο εδαφικός τίτλος, θα απολάμβανε τέτοιας μονιμότητας και όχι το αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς των εν λόγω εδαφών.

Στην πραγματικότητα, ολόκληρη η ερμηνεία των Συνθηκών Ειρήνης της Λωζάνης και των Παρισίων για τις οποίες η Ελλάδα επιδίωξε να λάβει θέση είναι προβληματική. Είναι επιτακτική ανάγκη, κατά την ερμηνεία μιας συνθήκης, να λαμβάνεται υπόψη η συνθήκη ως σύνολο. Όπως έχει παρατηρηθεί σε σχέση με τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων, μια ειρηνευτική διευθέτηση πρέπει να θεωρηθεί ως σύνολο, και οι ρήτρες της ως αλληλένδετες. Το Μόνιμο Δικαστήριο Διεθνούς Δικαιοσύνης έκανε παρόμοια παρατήρηση όσον αφορά την ερμηνεία της Συνθήκης του 1919 της Ειρήνης με τη Γερμανία (Συνθήκη των Βερσαλλιών), υπογραμμίζοντας ότι «είναι προφανές ότι η Συνθήκη πρέπει να διαβαστεί στο σύνολό της και ότι το νόημά της δεν πρέπει να καθορίζεται μόνο με συγκεκριμένες φράσεις οι οποίες, εάν αποσπαστούν από το πλαίσιο, μπορούν να ερμηνευτούν με περισσότερες από μία έννοιες».

Σε σχέση με τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων, η Ελλάδα κακώς επιδιώκει να αποσπάσει το άρθρο 14 παράγραφος 1 από τη διάταξη αποστρατικοποίησης του άρθρου 14 (2). Η Ελλάδα επιχειρεί επιπλέον να αποσπάσει το άρθρο 12 της Συνθήκης Ειρήνης της Λωζάνης από τη διάταξη αποστρατικοποίησης του άρθρου 13 της ίδιας Συνθήκης και από το άρθρο 4 της Σύμβασης της Λωζάνης του 1923 σχετικά με το Καθεστώς των Στενών.

Το σωστό νομικό συμπέρασμα εν προκειμένω είναι ότι η εκχώρηση εδάφους τέθηκε υπό την προϋπόθεση ενός θεμελιώδους περιορισμού της εδαφικής κυριαρχίας της Ελλάδας: την αποστρατιωτικοποίηση των εν λόγω νησιών. Το καθεστώς αποστρατικοποίησης, τόσο στενά συνδεδεμένο με τον στόχο των συνθηκών και τον εδαφικό διακανονισμό που ορίζεται από αυτές, ώστε να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτού του εδαφικού οικισμού, χαρακτηρίζεται από την ίδια μονιμότητα με την εκχώρηση εδάφους.Από αυτή την άποψη, δεν είναι η Τουρκία, αλλά η Ελλάδα, που υπονομεύει τη σταθερότητα.

Τρίτον, ο ισχυρισμός της Ελλάδας ότι δεν υφίστανται υποχρεώσεις αποστρατικοποίησης στην Ελλάδα όσον αφορά τη Λήμνο και τη Σαμοθράκη, επειδή η Σύμβαση του Μοντρέ του 1936 σχετικά με το Καθεστώς των Στενών ακύρωσε τη Σύμβαση της Λωζάνης του 1923 σχετικά με το Καθεστώς των Στενών, είναι παρόμοια. Ως γνωστόν, η Λήμνος και η Σαμοθράκη ήταν από τα νησιά που αποστρατικοποιήθηκαν το 1914 (Απόφαση που ελήφθη στις 13 Φεβρουαρίου 1914 από τη Διάσκεψη του Λονδίνου). Το αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς αυτών των δύο νησιών επιβεβαιώθηκε με την εκχώρηση στο άρθρο 12 της Συνθήκης Ειρήνης της Λωζάνης και επίσης από το άρθρο 4 παράγραφος 3 της Σύμβασης του 1923 σχετικά με το Καθεστώς των Στενών. Αυτό το αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς συνεχίζεται σήμερα.

Η αιτιολογική σκέψη στο προοίμιο της Σύμβασης του Μοντρέ σύμφωνα με την οποία τα συμβαλλόμενα κράτη «αποφάσισαν να αντικαταστήσουν με την παρούσα Σύμβαση τη Σύμβαση που υπεγράφη στη Λωζάνη» («resolu de substituer» στα γαλλικά) αναφέρεται μόνο στο καθεστώς των Τουρκικών Στενών. Η σχετική φράση είχε στόχο να προβλέψει τη στρατιωτικοποίηση των Τουρκικών Στενών που ήταν ο ίδιος ο στόχος της Διάσκεψης του Μοντρέ, μιας διάσκεψης που είχε ζητηθεί από την ίδια την Τουρκία. Όπως συμβαίνει με τα προοίμια άλλων Συνθηκών, το προοίμιο της Σύμβασης του Μοντρέ δεν αποτελεί παρά την «πολιτική βάση για τις ειδικές νομικές διατάξεις που ορίζονται στη συνέχεια» στις λειτουργικές διατάξεις της Σύμβασης. Η τελική απόφαση, κατόπιν εξέτασης διαφορετικών προτάσεων.

Είναι προφανές από τις ειδικές νομικές διατάξεις της Σύμβασης του Μοντρέ και του Πρωτοκόλλου της, καθώς και από τις εργασίες της Διάσκεψης του Μοντρέ και το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο πραγματοποιήθηκε, ότι στόχος της Σύμβασης ήταν να απαλλάξει μόνο την Τουρκία από τις υποχρεώσεις αποστρατικοποίησης. Το άρθρο I του Πρωτοκόλλου, που συνήφθη ταυτόχρονα με τη Σύμβαση, είναι σαφές ως προς το γεωγραφικό εύρος της εκ νέου στρατιωτικοποίησης που προοριζόταν και συμφωνήθηκε από τα μέρη. Προβλέπει, με αναφορά στην ίδια τη Σύμβαση του Μοντρέ, ότι: «Η [Τουρκία] μπορεί να επαναστρατιωτικοποιήσει αμέσως τη ζώνη των Στενών όπως ορίζεται στο Προοίμιο της εν λόγω Σύμβασης».

Δεν υπάρχουν διατάξεις για οποιοδήποτε άλλο κράτος ή άλλο τομέα. Πράγματι, την παραμονή της Διάσκεψης, ο κ. Μαυρουδής, ένας από τους ανώτερους εκπροσώπους της Ελλάδας στο Συνέδριο, δήλωσε δημόσια ότι η Σύμβαση του Μοντρέ δεν επιδιώκει να εξασφαλίσει για τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου ένα νομικό καθεστώς παρόμοιο με αυτό που επρόκειτο να υπάρξει. Διεκδικήθηκε από την Turkiye για τα Στενά (Βραδινή, 19 Ιουνίου 1936). Αυτό προκύπτει από τις εργασίες προετοιμασίας της Σύμβασης του Μοντρέ (Actes de la Conference de Montreux concernant le regime des detroits (1936)), όπου δεν υπάρχει τίποτα που να υποδηλώνει κοινή αντίληψη των μερών ότι η Σύμβαση θα απαλλάσσει οποιαδήποτε άλλο κράτος από την Τουρκία από τις υποχρεώσεις αποστρατιωτικοποίησης. Όσον αφορά πολιτικές δεσμεύσεις ή δηλώσεις – σε οποιαδήποτε μορφή – που δεν αντικατοπτρίστηκαν σε νομικό μέσο που διαπραγματεύτηκαν και τελικά συμφωνήθηκαν από τα μέρη, γίνεται αναφορά στη νομολογία του Διεθνούς Δικαστηρίου, το οποίο ευνοεί μια προσεκτική και περιοριστική προσέγγιση. αποδίδοντας νομική βαρύτητα και ερμηνεύοντας τέτοιες δεσμεύσεις ή δηλώσεις.

Περαιτέρω, πρέπει να τονιστεί ότι, εν πάση περιπτώσει, δεν υπήρξε κατάργηση, το 1936 ή οποτεδήποτε, της νομικής κατάστασης που δημιουργήθηκε με την Απόφαση της 13ης Φεβρουαρίου 1914, η οποία έγινε επίσημα αποδεκτή από την Ελλάδα στις 21 Φεβρουαρίου 1914, και επιβεβαιώθηκε στη συνέχεια στο σύνολό του στο άρθρο 12 της Συνθήκης Ειρήνης της Λωζάνης του 1923.

Τέλος, δεν μπορώ παρά να επισημάνω στη σαφή κρατική πρακτική στο θέμα αυτό, η οποία δεν αφήνει καμία αμφιβολία ως προς τις επίμαχες διεθνείς υποχρεώσεις: γεγονός είναι ότι δεν ήταν μέχρι τη δεκαετία του 1960 που η Ελλάδα άρχισε να στρατιωτικοποιεί τη Λήμνο. Για περίπου 30 χρόνια, η Ελλάδα τηρούσε πράγματι τις υποχρεώσεις της και, τα επόμενα χρόνια, ως απάντηση στις επίσημες διαμαρτυρίες της Τουρκίας, η Ελλάδα παρείχε επίσημες εξηγήσεις για το πώς οι εν λόγω πράξεις δεν παραβίασαν τις υποχρεώσεις της αποστρατικοποίησης (υποχρεώσεις την ύπαρξη των οποίων επιβεβαίωσε η Ελλάδα ), συμπεριλαμβανομένου σε σχέση με το νησί της Λήμνου. Αυτά τα γεγονότα υπονομεύουν το ελληνικό επιχείρημα ότι υποτίθεται ότι ήταν απαλλαγμένο από οποιαδήποτε τέτοια υποχρέωση ήδη από το 1936 και μετά.

Η Ελλάδα υποστηρίζει ότι η Τουρκία δεν έχει το δικαίωμα να επιμείνει στη συμμόρφωση με τις διατάξεις αποστρατικοποίησης της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων, καθώς η διάταξη αποστρατικοποίησης της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων (σύμφωνα με την Ελλάδα) δεν αποτελεί μέρος ενός νομικού καθεστώτος που σχετίζεται με την αποστρατιωτικοποίηση, αλλά αντίθετα είναι μόνο «μια χωριστή και παρεπόμενη διάταξη». Αυτός ο ισχυρισμός, αν και δεν αποτελεί έκπληξη συνακόλουθο της συνεχιζόμενης υποβάθμισης από την Ελλάδα των υποχρεώσεών της αποστρατικοποίησης, είναι χωρίς καμία νομική αξία.

Η Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συνθηκών που θεσπίζουν ένα «αντικειμενικό καθεστώς» σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο. Το «αντικειμενικό καθεστώς» που δημιουργήθηκε με αυτή τη Συνθήκη έχει προσδώσει στα εν λόγω νησιά ένα ιδιαίτερο διεθνές καθεστώς. Οι διατάξεις του, συμπεριλαμβανομένων αναμφίβολα εκείνων που σχετίζονται με την αποστρατικοποίηση, έχουν τέτοιο χαρακτήρα που «κάθε ενδιαφερόμενο κράτος έχει το δικαίωμα να επιμείνει στη συμμόρφωσή τους με αυτές». Αντιστρόφως, «κάθε κράτος που έχει στην κατοχή του τα νησιά πρέπει να συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που το δεσμεύουν, που απορρέουν από το σύστημα αποστρατιωτικοποίησης που θεσπίζεται από αυτές τις διατάξεις».

Οι περιπτώσεις αποστρατικοποίησης «εμπίπτουν προφανώς στο πεδίο εφαρμογής της απόφασης των Νήσων Άαλαντ».

Αυτό σημαίνει ότι κάθε ενδιαφερόμενο κράτος, συμπεριλαμβανομένων των κρατών που δεν είναι μέρη της εν λόγω συνθήκης, έχει το δικαίωμα να επιμείνει στη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις της συνθήκης. Μια πληθώρα εξουσίας επιβεβαιώνει ότι, όπως η Σύμβαση του 1856 για την Αποστρατιωτικοποίηση των Νήσων Άαλαντ που προσαρτήθηκε στη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1856, η Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947 είναι επίσης μια συνθήκη που δημιουργεί ένα τέτοιο «αντικειμενικό καθεστώς» ή «γενικό καθεστώς». » (στα γαλλικά: «situation object» ή «statut objectif»).Το είδος της συνθήκης που θα εμπίπτει σε αυτή τη ρουμπρίκα εξηγήθηκε με σαφή και συνοπτικό τρόπο από τον δικαστή McNair στο Status of South West Africa.

Όπως η Ελλάδα γνωρίζει πολύ καλά, η Συνθήκη Ειρήνης του Παρισιού του 1947 ταιριάζει απόλυτα με αυτήν την περιγραφή.

Είναι, επιπλέον, αναμφισβήτητο ότι οι σχετικές διατάξεις αποστρατικοποίησης συμπεριλήφθηκαν στη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια της Τουρκίας. Η Τουρκία έχει επομένως πλήρως το δικαίωμα να επικαλεστεί τις διατάξεις του καθεστώτος αποστρατικοποίησης της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων και η Ελλάδα είναι νομικά υποχρεωμένη να συμμορφωθεί με αυτές.

Η Ελλάδα υποστηρίζει επίσης, ότι το άρθρο 89 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων υποστηρίζει τη θέση της ότι η Συνθήκη δεν δημιουργεί ένα αντικειμενικό καθεστώς. Ο ισχυρισμός αυτός μπορεί να αντικρουστεί με απλή παραπομπή στο γράμμα της εν λόγω διάταξης. Το άρθρο 89 είναι μια ειδική διάταξη που αφορά τα κράτη που αναφέρονται στο προοίμιο και που δεν έχουν γίνει ακόμη συμβαλλόμενα μέρη της Συνθήκης. Δεν έχει καμία σχέση με την Τουρκία, η οποία είναι ένα ενδιαφερόμενο κράτος που δικαιούται να επιμείνει στη συμμόρφωση με τις διατάξεις της Συνθήκης περί αποστρατικοποίησης βάσει του διεθνούς δικαίου.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, όπως είχε προηγουμένως παρατηρήσει η Τουρκία, οι παραβιάσεις της Ελλάδας των ζωτικών της υποχρεώσεων αποστρατικοποίησης, που επισημαίνονται συνεχώς από την Τουρκία ως παράνομες πράξεις, έχουν αναπόφευκτα αντίκτυπο στο νομικό καθεστώς που διέπει την κυριαρχία της Ελλάδας στα σχετικά νησιά. Από την άποψη αυτή, η Τουρκία, ένα άμεσα ζημιωθέν κράτος, δικαιούται, στη νομική σχέση μεταξύ της Ελλάδας και της ίδιας, να αμφισβητήσει την αντίθεση έναντι της Τουρκίας του κυριαρχικού τίτλου της Ελλάδας (και των θαλάσσιων δικαιωμάτων που συνδέονται με αυτόν) στα νησιά. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτός ο τίτλος κυριαρχίας έχει, από τη δεκαετία του 1960, επιβαρυνθεί ως αποτέλεσμα των πράξεων της Ελλάδας για στρατιωτικοποίηση των εν λόγω νησιών, κατά ουσιώδη παραβίαση των υποχρεώσεων της Ελλάδας από τη συνθήκη.

Η Turkiye καλεί για άλλη μια φορά την Ελλάδα να τηρήσει τις διατάξεις αποστρατικοποίησης των Συνθηκών Ειρήνης της Λωζάνης του 1923 και του Παρισιού του 1947 και να επαναφέρει το αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου όπως ήταν πριν από την εκδήλωση των παραβιάσεων της Ελλάδας. Αυτό θα διασφάλιζε επίσης ότι τα εδαφικά καθεστώτα που θεσπίζονται από αυτές τις συνθήκες παραμένουν άθικτα στο σύνολό τους και δεν θίγονται με κανέναν τρόπο…

…Επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω επαναλαμβάνοντας τη δέσμευση της Τουρκίας για την ειρηνική διευθέτηση των διαφορών της με την Ελλάδα, την οποία αφορούν τα ζητήματα αυτής της ανταλλαγής επιστολών. Είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε για τη δημιουργία μιας δυναμικής που θα διευκολύνει την επίλυση όχι μόνο μιας αλλά και όλων των μακροχρόνιων, νομικά αλληλένδετων διαφορών για το Αιγαίο με δίκαιο τρόπο, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, με τα μέσα που ορίζονται στο άρθρο 33 του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, με βάση την αμοιβαία συναίνεση των μερών. Ωστόσο, μια τέτοια δυναμική απαιτεί καταρχήν ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο αντί να χρησιμοποιείται εχθρική πολιτική ρητορική και κλιμακωτές ενέργειες σχεδόν σε καθημερινή βάση σε πλήρη περιφρόνηση των δικαιωμάτων και των ζωτικών έννομων συμφερόντων της Τουρκίας, όπως επισημαίνεται και στην επιστολή του υπουργού Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου”.

📺Παραλίγο τραγωδία στη Χιλή: Κατέρρευσε εξέδρα γηπέδου, δεκάδες τραυματίες – Σοκαριστικά βίντεο


Πανικός επικράτησε στο γήπεδο Μονουμεντάλ στη Χιλή, όπου η ομάδα της Κόλο Κόλο έκανε ανοιχτή προπόνηση ενόψει του ντέρμπι με τη Λα Κατόλικα, όταν εξέδρα γεμάτη κόσμο κατέρρευσε, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν περισσότεροι από δέκα άνθρωποι.

Συγκεκριμένα, την ώρα που ήταν σε εξέλιξη η ανοιχτή προπόνηση της Κόλο Κόλο και οι οπαδοί τραγουδούσαν, μια εξέδρα κατέρρευσε. Επικράτησε πανικός, όπως δείχνουν και τα παρακάτω βίντεο.


Σύμφωνα με τα ΜΜΕ της χώρας, προς το παρόν υπάρχουν περισσότεροι από 10 τραυματίες -και ο αριθμός ενδέχεται να αυξηθεί- αλλά κανείς δεν είναι σε σοβαρή κατάσταση.

Ελληνοτουρκικά - Τροπολογία Μενέντεζ στη Γερουσία των ΗΠΑ: Αν θέλει η Τουρκία F-16, να μην πετάνε πάνω από την Ελλάδα


Παρά τις έντονες τουρκικές πιέσεις που ασκούνται τις τελευταίες ημέρες προς τις ΗΠΑ για τους εξοπλισμούς και την αναβάθμιση των τουρκικών μαχητικών F-16, τα προβλήματα για την Άγκυρα διογκώνονται.

Αργά το βράδυ της Παρασκευής έγινε γνωστό ότι ο Γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ κατέθεσε στον αμυντικό προυπολογισμό της Γερουσίας τροπολογία που δημιουργεί νέες προυποθέσεις στην Τουρκία για την αγορά ή τον εκσυγχρονισμό των μαχητικών της αεροσκαφών.


Η κατάθεση της τροπολογίας αποτελεί ουσιαστικά το επόμενο βήμα μετά την κατάθεσή της από τον Κρις Πάπας στην Βουλή των Αντιπροσώπων.  Η τροπολογία στη Βουλή είχε εγκριθεί στις αρχές Ιουλίου και πλέον αυξάνονται οι πιαθνότητες να καταστεί νόμος των ΗΠΑ. 

Σύμφωνα με το κείμενο που κατατέθηκε σήμερα «ο Πρόεδρος δεν μπορεί να πουλήσει ή να εγκρίνει άδεια για την εξαγωγή νέων αεροσκαφών F-16 ή τεχνολογία αναβάθμισης ή κιτ εκσυγχρονισμού F-16 σε οποιαδήποτε αρχή, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου περί Ελέγχου Αμυντικών Εξαγωγών, στην κυβέρνηση της Τουρκίας ή σε οποιονδήποτε οργανισμό ή όργανο της Τουρκίας, εκτός και εάν ο πρόεδρος πιστοποιήσει στην Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας και στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων και στις Επιτροπές Αμυνας του Κογκρέσου:

1) ότι μια τέτοια μεταφορά είναι προς το εθνικό συμφέρον των Ηνωμένων Πολιτειών

2) αυτή η πιστοποίηση πρέπει να περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή των συγκεκριμένων μέτρων που έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι τέτοια F-16 δεν θα χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία για τις επαναλαμβανόμενες μη εξουσιοδοτημένες υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα.

Ο γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ, πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας, έχει εκφράσει επανειλημμένως ότι είναι αντίθετος στην πώληση μαχητικών F-16 στην Τουρκία.

Μάλιστα, ο Μενέντεζ απαρίθμησε πρόσφατα τους αυστηρούς όρους κάτω από τους οποίους θα μπορούσε να αποσύρει τις ενστάσεις του. «Ήμουν πολύ σαφής σχετικά με την πώληση των F-16 στην Τουρκία. Πουλάμε τον στρατιωτικό μας εξοπλισμό με βάση κάποια στάνταρντ, με αυτούς που μοιράζονται τις αξίες μας, και όχι απλώς στη βάση του οικονομικού κέρδους» δήλωσε ο Μενέντεζ, εξηγώντας τη θέση του.

Ο γερουσιαστής, συγκεκριμένα, απαρίθμησε μια σειρά από προβλήματα στα οποία η Άγκυρα θα πρέπει να αλλάξει τη συμπεριφορά και την στάση της. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται:

· Το θέμα της απόκτησης του ρωσικού συστήματος S-400.

· Οι υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά.

· Οι στενές σχέσεις της Τουρκίας με τη Ρωσία.

· Οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι φυλακίσεις δημοσιογράφων και δικηγόρων.

Η ολοένα και πιο αυταρχική διακυβέρνηση της Τουρκίας από τον πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν και η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας του Τύπου, έχει κάνει πολλούς στην Ουάσινγκτον να εκφράσουν τη διαφωνία τους σχετικά με την πώληση όπλων στην Άγκυρα.

📺Μέχρι και ο τροχονόμος τρελάθηκε με την OPAP Arena: Καθοδηγούσε την κίνηση με κασκόλ της ΑΕΚ - Δείτε βίντεο


Σε ρυθμούς OPAP Arena βρισκόταν την Παρασκευή (30/9) όλη η Νέα Φιλαδέλφεια. Ακόμα και ο τροχονόμος που ρύθμιζε την κυκλοφορία στην περιοχή, καθώς όλος και περισσότερος κόσμος εισέρρεε για τα εγκαίνια του νέου γηπέδου της ΑΕΚ.

Ο Αεκτζής τροχονόμος έκανε δουλειά του φορώντας ένα κιτρινόμαυρο κασκόλ, με τους φίλους της Ένωσης να τον απολαμβάνουν και να τον απαθανατίζουν με τα κινητά τους.

@spairos21

♬ πρωτότυπος ήχος - Spairos 21





Προσωπικός γιατρός: Ενεργοποιείται σήμερα το σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού


Από 1η Οκτωβρίου θα ενεργοποιηθεί το σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού στον προσωπικό γιατρό, μια διαδικασία εύκολη και γνώριμη για τους πολίτες καθώς με τον ίδιο τρόπο έκλειναν το ραντεβού για εμβολιασμό κατά της Covid-19.

Το πρώτο ραντεβού θα έχει διάρκεια 30 λεπτά και θα συνδυαστεί και με ένα πακέτο δωρεάν εξετάσεων, για να ξεκινήσει να γράφεται ο ιατρικός φάκελος. Η διάρκεια των επόμενων ραντεβού θα είναι 15 λεπτά.

Υποχρέωση όλων των προσωπικών γιατρών είναι να επικοινωνήσουν με τους εγγεγραμμένους πολίτες για να συμπληρώσουν τον ιατρικό τους φάκελο, ακόμη και σε περίπτωση που δεν προσέλθουν για ραντεβού.

Στόχος είναι όλος ο πληθυσμός, ο υγιής πληθυσμός, όχι αναγκαστικά οι άνθρωποι που είναι ασθενείς, από νωρίς να μπουν σε μια διαδικασία να έχουν έναν γιατρό να κάνουν δωρεάν χωρίς συμμετοχή προληπτικές εξετάσεις και να σχηματιστεί ένας φάκελος. Ο προσωπικός γιατρός παρέχει ολοκληρωμένη και συνεχής φροντίδα στο άτομο με σκοπό την πρόληψη των ασθενειών και την προαγωγή της υγείας.

Στους δύο μήνες εφαρμογής του θεσμού του προσωπικού γιατρού έχουν εγγραφεί στο σύστημα πάνω από 4.200.000 πολίτες άνω των 16 ετών και 3.400 γιατροί, οι 1.200 του ιδιωτικού τομέα οι 2.200 του δημοσίου τομέα.

Το υπουργείο Υγείας προχώρησε στην ένταξη στο θεσμό του προσωπικού γιατρού -πέρα από παθολόγους και γενικούς γιατρούς- όλων των παθολογικών ειδικοτήτων και αρχές Οκτωβρίου θα είναι έτοιμες και οι συμβάσεις, ώστε να υπάρχει επάρκεια γιατρών. Σύμφωνα με την απόφαση ως Προσωπικοί Ιατροί, ορίζονται και οι ιατροί ειδικότητας με βασική εκπαίδευση Παθολογία και συγκεκριμένα: α) αιματολογίας, β) γαστρεντερολογίας, γ) ενδοκρινολογίας-διαβητολογίας, δ) καρδιολογίας, ε) νευρολογίας, στ) νεφρολογίας, ζ) ρευματολογίας, η) παθολογικής ογκολογίας, θ) πνευμονολογίας-φυματιολογίας και ι) φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης, οι οποίοι ασκούν ελευθέριο επάγγελμα και διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο.

Σημειώνεται ότι δίνεται παράταση στην εφαρμογή των αντικινήτρων για τη μη εγγραφή στον προσωπικό γιατρό για την 1η Δεκεμβρίου. Δηλαδή θα έχει πρόσθετη συμμετοχή κατά ποσοστό 10%, επιπλέον του καθορισμένου κατά περίπτωση ποσοστού συμμετοχής του, στη φαρμακευτική δαπάνη στις εργαστηριακές και διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις, στα νοσήλια σε ιδιωτικές κλινικές και στις λοιπές παροχές. Από την 1/1/2023 τα ανωτέρω προβλεπόμενα προσαυξάνονται κατά ποσοστό 10%.

Όσοι εγγραφούν θα έχουν προτεραιότητα από 1/1/2023, κατά τον προγραμματισμό των επισκέψεών τους στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία σε δημόσιες μονάδες δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας.

Ο πολίτης εγγράφεται με ελεύθερη επιλογή σε Προσωπικό Ιατρό, μέσω της πλατφόρμας εγγραφής σε προσωπικό ιατρό (https://ehealth.gov.gr/p-rv/p), όπου η είσοδος γίνεται με τους κωδικούς taxisnet και τον ΑΜΚΑ του πολίτη, αυτοπροσώπως σε δομή υγείας Π.Φ.Υ. ή σε προσωπικό ιατρό, μέσω των φαρμακείων.

📺Οικονόμου για Τουρκία: Η Ελλάδα δεν φοβάται τίποτα


Μήνυμα πως η Ελλάδα δεν φοβάται την Τουρκία έστειλε μέσω του Open o κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου υπογραμμίζοντας πως στο πεδίο δεν βρισκόμαστε στο σημείο που ήμασταν το 2020.

«Η Τουρκία βρίσκεται εδώ και πάρα πολύ καιρό σε μία τροχιά διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, της ιστορίας, των συνθηκών που επικρατούν στο διεθνές δίκαιο με όλους τους τρόπους. Με ρητορική προκλητική, με ανυπόστατους ισχυρισμούς», είπε ο κ. Οικονόμου.

«Επιμένει σε αυτή την τακτική αλλά από τη μια έχουμε την επιμονή της Τουρκίας, από την άλλη έχουμε την ανάδειξη στην πραγματικότητα του πόσο αδιέξοδη είναι αυτή η τακτική. Ενημερώνουμε τους εταίρους, τους συμμάχους, τη διεθνή κοινή γνώμη και αποδομούμε τα ανυπόστατα τουρκικά επιχειρήματα. Αυτό είναι άλλωστε που έχει καταφέρει την επιδραστική ισχύ της χώρας μας να έχει ενισχυθεί, που μας έχει οδηγήσει να έχουμε πετύχει τη διεύρυνση της απήχησής μας και όλος ο κόσμος να γνωρίζει ότι η Ελλάδα είναι ένας παράγοντας σταθερότητας και λύσης στα γεωπολιτικά ζητήματα που αντιμετωπίζει όχι μόνο η περιοχή μας αλλά και η Ευρώπη γενικότερα. Η Τουρκία είναι ένας παράγοντας προβλήματος, μακριά από το σεβασμό των υποχρεώσεων που πρέπει να έχει ως χώρα μέλος του ΝΑΤΟ, μακριά από τον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και των συμβάσεων που και η ίδια έχει υπογράψει», συμπλήρωσε.

Υπάρχουν φόβοι για θερμό επεισόδιο;

Απαντώντας σε ερώτημα για το πώς θα απαντήσουμε και αν «φοβόμαστε» τις κινήσεις της Άγκυρας και ένα θερμό επεισόδιο ο κ. Οικονόμου σημείωσε: «Κατ' αρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι η Ελλάδα δεν φοβάται τίποτα. Οφείλει να μετρά σωστά τις εξελίξεις, να ζυγίζει σωστά τις αντιδράσεις της απέναντι πλευράς, τη διαρκή και την κλιμακούμενη προκλητικότητα σε επίπεδο ρητορικής, να παρατηρεί τι γίνεται στο πεδίο. Δεν είμαστε στο πεδίο εκεί που ήμασταν το 2020 που τα πράγματα ήταν πολύ δυσκολότερα, ωστόσο με ψυχραιμία, με νηφαλιότητα οφείλουμε να είμαστε σε εγρήγορση, οφείλουμε να έχουμε κατά νου ότι απέναντί μας έχουμε μια δύναμη που μας απειλεί διαρκώς, που έχει ανοιχτό casus belli εναντίον της χώρας, που συμπεριφέρεται με τρόπο που αγνοεί το διεθνές δίκαιο».

30 Σεπτεμβρίου 2022

📺Κρήτη: Βίντεο-ντοκουμέντο από τον άγριο ξυλοδαρμό αστυνομικού από ΑΛΗΤΕΣ


Στο «φως» βίντεο ντοκουμέντο από τον άγριο ξυλοδαρμού αστυνομικού στην Κρήτη.

Ο αστυνομικός δέχθηκε επίθεση από τέσσερα άτομα, σε συνεργείο αυτοκινήτων στη Νεάπολη.  Ο ιδιοκτήτης του συνεργείου διαπληκτίστηκε έντονα με έναν άνδρα που βρισκόταν επίσης στον χώρο, ο οποίος είναι κτηνοτρόφος από την ευρύτερη περιοχή.

Από την πλευρά του, ο αστυνομικός στην προσπάθειά του να «κατευνάσει τα πνεύματα», γνωστοποίησε την ταυτότητα του και κάλεσε τον κτηνοτρόφο να ηρεμήσει. Ωστόσο, ο άνδρας εξοργίστηκε και έφυγε από το συνεργείο, για να γυρίσει λίγο αργότερα μαζί με άλλα τρία άτομα. Όλο μαζί επιτέθηκαν στον αστυνομικό χτυπώντας τον και ρίχνοντάς τον στο έδαφος. Βίντεο ντοκουμέντο έδειξε ο Alpha.

Δείτε το βίντεο:

📺OPAP Arena – Η ΑΕΧ επιστρέφει «σπίτι» της ύστερα από 19 χρόνια – ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ


Η ΑΕΚ επιστρέφει «σπίτι» της ύστερα από δεκαεννέα χρόνια, τέσσερις μήνες και 27 ημέρες. Αυτήν την ώρα εγκαινιάζεται το νέο γήπεδο της ΑΕΚ, η «Opap Arena» το οποίο με συγκίνηση και λαχτάρα περίμεναν οι φίλοι της ομάδας. Ήδη από χθες το απόγευμα αρκετοί ήταν οι φίλαθλοι που επισκέφτηκαν το γήπεδο ανυπομονώντας για τα σημερινά εγκαίνια.

Περισσότεροι από 30.000 τυχεροί βρίσκονται στις εξέδρες του νέου γηπέδου για τα εγκαίνια που άρχισαν περίπου στις 20:00, ενώ οι υπόλοιποι έχουν τη δυνατότητα να δουν την απευθείας τηλεοπτική μετάδοση από την ΕΡΤ 3.





«Παππού γυρίσαμε σπίτι μας» γράφει ένα από τα πρώτα πανό που κρεμάστηκαν στο νέο γήπεδο

Η ΠΑΕ είχε απευθύνει συνεχείς εκκλήσεις να μεταβεί πολύ νωρίς ο κόσμος στο γήπεδο, ακόμα κι από τις 5 το απόγευμα, ώστε να μη δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα. Οι θύρες άνοιξαν το απόγευμα και ήδη αρκετός κόσμος είχε μαζευτεί στον προαύλιο χώρο. Γρήγορα η γιορτή που είχε στηθεί έξω από το γήπεδο μεταφέρθηκε και μέσα στην OPAP Arena.


Τα καπνογόνα στην θύρα 21


Ανδρέας Σταματιάδης, Ντούσαν Μπάγεβιτς και Θωμάς Μαύρος



Παλιές δόξες της ομάδας, επώνυμοι αλλά και απλοί φίλαθλοι δίνουν το παρών στην ιστορική μέρα για την ΑΕΚ.


Ο 92χρονος θρυλικός άσος της ΑΕΚ, Κώστας Νεστορίδης, έφτασε με αναπηρικό αμαξίδιο στο νέο γήπεδο μαζί με τον γιο του

Στα αποδυτήρια, ο ισχυρός άνδρας της ΑΕΚ, Δημήτρης Μελισσανίδης, χόρεψε ποντιακά λίγο πριν από τα εγκαίνια.



Η θεματολογία της εκδήλωσης περιστρέφεται γύρω από την Ιστορία του συλλόγου, με πολλά video για τις σημαντικότερες στιγμές της ΑΕΚ και με παρέλαση 23 legends της ομάδας στον αγωνιστικό χώρο. Φυσικά δεν λείπει η αναφορά στον προσφυγικό ελληνισμό σε μια βραδιά που οι υπεύθυνοι ελπίζουν ότι θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη, όσων την παρακολουθούν.


Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής

Νωρίτερα, η Περιφέρεια Αττικής τοποθετήθηκε για το νέο γήπεδο της ΑΕΚ και τα όσα γράφονται σε μερίδα του Τύπου, μέσω Δελτίου Τύπου που εξέδωσε. Αναλυτικά αναφέρει:

Με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα σε μερίδα του Τύπου, στα οποία αναφέρεται αναληθώς πως το μεγαλύτερο τμήμα του έργου στο οποίο εμπλέκεται η Περιφέρεια Αττικής κι αφορά την κατασκευή του νέου γηπέδου της ΑΕΚ, πραγματοποιήθηκε την περίοδο που προηγήθηκε της θητείας της σημερινής Διοίκησης, για την αποκατάσταση της αλήθειας επισημαίνουμε τα παρακάτω:

Α. Όσον αφορά το γήπεδο της ΑΕΚ, η απόφαση για τη χρηματοδότηση πάρθηκε το 2016 από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.
Όμως η δημοπράτηση, η υπογραφή της σύμβασης και η κατασκευή έγινε στη θητεία της σημερινής Διοίκησης της Περιφέρειας.

Ο παρακάτω πίνακας είναι ενδεικτικός :

• Αρχική ένταξη: 2016 (απόφαση Π.Σ. 59/16) -προϋπολογισμός 20.000.000 €
• Δημοπράτηση: 16/1/20 -προϋπολογισμός 20.000.000 €
• Υπογραφή Σύμβασης 1/7/20 (ΤΟΜΗ) –ποσό 10.522.765,44 € (περιλαμβανόμενου Φ.Π.Α.)
• Συνολικό ποσό πιστοποιήσεων από 9/2020 μέχρι σήμερα 10.244.047,78 €.

Β. Όσον αφορά το απαραίτητο για την ασφαλή λειτουργία του γηπέδου έργο της υπογειοποίησης της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου, η αρχική ένταξη έγινε το 2018, όμως το έργο υλοποιήθηκε κι αυτό από τη σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας, όπως αποδεικνύεται από τον παρακάτω πίνακα:

ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΔΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΑ ΕΡΓΑ

• Αρχική ένταξη 2018 (απόφαση Π.Σ. 79/18)
• Προϋπολογισμός 20.000.000, 00 €
Δημοπράτηση:
• Υπογραφή αρχικής σύμβασης 9/12/19 (INTRAKAT) -10.096.994,20 €
• Υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης 22/3/21- 1.313.516,70€
• Συνολικό ποσό πιστοποιήσεων από 9/2022 μέχρι σήμερα 9.564.179,37€ με ΦΠΑ (Συνολική Δαπάνη: 11.410.510,90€)

Γ. Όσον αφορά την προμήθεια του εξοπλισμού, αυτή στο σύνολο της πραγματοποιήθηκε από τη σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, από την αρχική απόφαση ως την ολοκλήρωση, όπως αποδεικνύεται από τον παρακάτω πίνακα:

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΑΕΚ

• Αρχική ένταξη 2021
• Προϋπολογισμός Δημοπράτησης: 14.221.206,86 €
• Υπογραφή Σύμβασης: 12.01.22 (Neurosoft-Cosmote) 11.468.714,40 € +Φ.Π.Α.

Τα στοιχεία που παραθέτουμε αποτελούν τη μόνη αλήθεια όσον αφορά την πραγματοποίηση μιας ολοκληρωμένης αθλητικής παρέμβασης, με την οποία γίνεται πράξη το όνειρο χιλιάδων οπαδών της ομάδας.

Κι είμαστε ικανοποιημένοι που συμβάλαμε καθοριστικά το όνειρο αυτό να γίνει πράξη, όχι στα χαρτιά, αλλά στην πραγματικότητα.

Και μάλιστα η συμβολή αυτή δεν εξαντλείται στη χρηματοδότηση, αλλά κυρίως έπαιξε καθοριστικό ρόλο η ενεργός συμβολή των υπηρεσιών της Περιφέρειας στην υλοποίηση ενός σύνθετου project, το οποίο απαίτησε τη διαρκή συνεργασία δημοσίων υπηρεσιών και ιδιωτών.

Όπως άλλωστε κάνουμε ως Περιφέρεια και με ανάλογες μεγάλες αθλητικές παρεμβάσεις που σήμερα βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, σε όλη την Αττική.

📺Νικολάι Βαλούεφ: Επιστρατεύτηκε από τον Πούτιν για να πολεμήσει στην Ουκρανία


Ο 49χρονος Νικολάι Βαλούεφ έχει κερδίσει δύο φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα βαρέων βαρών στην πυγμαχία και τώρα θα ντυθεί στο χακί για να πολεμήσει.

Τα μεγάλα μέσα ρίχνει στη μάχη στην Ουκρανία ο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Ο πρόεδρος της Ρωσίας κάλεσε τον Νικολάι Βαλουέφ να πολεμήσει κατά της Ουκρανίας και ο πυγμάχος μετά χαράς δηλώνει έτοιμος να δώσει μάχες για την πατρίδα του.

Ο Βαλούεφ που είναι 49 ετών έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση στην πυγμαχία από το 2009 και το 2011 εντάχθηκε στο ρωσικό κοινοβούλιο , όπου εκπροσώπησε το κόμμα Ενωμένη Ρωσία που υποστηρίζει τον Πούτιν.






Είναι γνωστός ως ο "άνθρωπος βουνό" στη Ρωσία! Έχει ύψος 2,13μ και ζυγίζει 150 κιλά. Είναι δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής βαρέων βαρών και είναι "ήρωας" για τους Ρώσους.



«Νομίζω ότι όλοι οι βουλευτές έχουν λάβει κλήτευση για στράτευση, έτσι έλαβα και εγώ. Έλαβα την κλήση λίγο πριν το ταξίδι μου στο Ντονμπάς και δεν ήμουν στο σπίτι. Την επόμενη εβδομάδα θα πάω να παρουσιαστώ στο στρατολογικό γραφείο» είπε ο Βαλούεφ στην "Izvestia".

📺«Σόου» Πούτιν στην Κόκκινη Πλατεία: Η νίκη είναι δική μας - Έταξε σχολεία και νοσοκομεία στις περιοχές που προσάρτησε-Ζελένσκι: Θα εθνικοποιήσουμε ρωσικά περιουσιακά στοιχεία


«Καλωσορίσατε στο σπίτι σας» είπε, απευθυνόμενος στους κατοίκους σε Ζαπορίζια, Χερσώνα, Ντονέτσκ και Λουχάνσκ

Για μια «ιστορική μέρα» μίλησε ο Βλαντιμίρ Πούτιν αφότου ανακοίνωσε την προσάρτηση των τέσσαρων ουκρανικών περιοχών, κάτι που προκάλεσε διεθνή καταδίκη. «Σήμερα μπορούμε να μιλήσουμε για μια μέρα απονομής της αλήθειας και της δικαιοσύνης» πρόσθεσε ο Ρώσος πρόεδρος, μπροστά σε μια κατάμεστη Κόκκινη Πλατεία.

«Καλωσορίσατε στο σπίτι σας» είπε στους κατοίκους των περιοχών, των οποίων είχε ανακοινώσει την προσάρτηση νωρίτερα, λέγοντας ότι «επέστρεψαν στην ιστορική τους πατρίδα».


Σε πανηγυρικό τόνο, ο Ρώσος πρόεδρος προχώρησε σε μια νέα επίδειξη ισχύος που μαρτυρά τη μεγαλομανία του.

Στην Κόκκινη Πλατεία είχαν στηθεί εορτασμοί με πλήθος κόσμου να κουνά ρωσικές σημαίες, να χορεύει, να φωνάζει συνθήματα.



«Αγαπητοί φίλοι, θα κάνουμε τα πάντα για να στηρίξουμε τα αδέρφια μας σε Ζαπορίζια, Χερσώνα, Ντονέτσκ και Λουχάνσκ» τόνισε.

«Θα κάνουμε τα πάντα για να αυξήσουμε το επίπεδο ασφάλειας σε αυτές τις περιοχές. Θα κάνουμε τα πάντα γι' αυτούς τους ανθρώπους» πρόσθεσε.

«Θα κάνουμε τα πάντα για την ανοικοδόμηση της οικονομίας και της βιομηχανίας. Θα χτίσουμε ξανά σχολεία, ινστιτούτα, νοσοκομεία» υποστήριξε ο Ρώσος πρόεδρος, δίνοντας υποσχέσεις.

Το μήνημά του έκλεισε με τα εξής λόγια: «Έχουμε γίνει πιο ισχυροί, επειδή είμαστε μαζί. Ζούμε στην αλήθεια. Αλήθεια σημαίνει δύναμη και κατ' επέκταση νίκη. Η νίκη είναι δική μας»...



Οι απειλές και οι ανακοινώσεις για την προσάρτηση

Έμμεσες απειλές, ακόμα και για τη χρήση πυρηνικών, για την προστασία των προσαρτημένων περιοχών, άφησε ο Πούτιν στη διάρκεια της ομιλίας του στη φιέστα της Παρασκευής, στο Κρεμλίνο.

«Θέλω να με ακούσουν οι αρχές του Κιέβου και τα πραγματικά αφεντικά τους στη Δύση: οι άνθρωποι στο Ντονέτσκ, το Λουχάνσκ, τη Χερσώνα και τη Ζαπορόζια γίνονται πολίτες μας. Για πάντα!» είπε ο Ρώσος πρόεδρος.


«Η Ρωσία δεν θα προδώσει ποτέ τους κατοίκους των τεσσάρων περιοχών» συνέχισε ο Πούτιν.



«Θα υπερασπιστούμε τη γη μας με όλες τις δυνάμεις και τα μέσα που διαθέτουμε, θα κάνουμε τα πάντα για να εξασφαλίσουμε την ασφαλή ζωή του λαού μας. Αυτή είναι η μεγάλη απελευθερωτική αποστολή του λαού μας» συμπλήρωσε ο Ρώσος πρόεδρος.

Ακόμα, δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δημιούργησαν «δεδικασμένο» με τη χρήση πυρηνικών όπλων εναντίον της Ιαπωνίας στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, σε μια ομιλία γεμάτη εχθρότητα προς τη Δύση. «Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που έχει χρησιμοποιήσει δύο φορές πυρηνικά όπλα, καταστρέφοντας τις ιαπωνικές πόλεις Χιροσίμα και Ναγκασάκι. Παρεμπιπτόντως, δημιούργησαν ένα προηγούμενο», δήλωσε, υπενθυμίζοντας επίσης ότι οι ΗΠΑ, μαζί με τους Βρετανούς, «μετέτρεψαν σε ερείπια τη Δρέσδη, το Αμβούργο, την Κολωνία και πολλές άλλες γερμανικές πόλεις κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου».

Ο Ζελένσκι απαντά στον Πούτιν: Θα εθνικοποιήσουμε ρωσικά περιουσιακά στοιχεία


Ηχηρά μηνύματα στέλνει το Κίεβο που επιδεικνύει αποφασιστική στάση μετά τις ανακοινώσεις του Βλαντιμίρ Πούτιν οι οποίες συναντούν τη διεθνή καταδίκη. Η κυβέρνηση της Ουκρανίας σχεδιάζει να εθνικοποιήσει όλα τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία στην επικράτεια της χώρας, δήλωσε σε διάγγελμά του ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελέσνκι.

«Στην επόμενη συνεδρίαση της Ανώτατης Ράντα (βουλής) της Ουκρανίας, θα συζητηθεί το νομοσχέδιο για την εθνικοποίηση όλων των ρωσικών περιουσιακών στοιχείων, το οποίο θα απλουστεύσει αυτή τη διαδικασία. Σας ζητώ να υποστηρίξετε αυτό το νομοσχέδιο χωρίς δισταγμούς. Ολοκληρώνουμε την αποσυναρμολόγηση της ρωσικής επιρροής στην Ουκρανία, στην Ευρώπη και στον κόσμο», δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος.

Η Ουκρανία από την έναρξη της ρωσικής εισβολής κατάσχει και δεσμεύει στο έδαφός της τα περιουσιακά στοιχεία φυσικών και νομικών προσώπων. Τον Ιούλιο, για παράδειγμα, δικαστήριο στην περιοχή Κιροβογκράντ δέσμευσε τα περιουσιακά στοιχεία τεσσάρων Ρώσων, η αξία των οποίων υπερέβαινε τα 200 εκάτ. δολάρια. Το δικαστήριο θεώρησε ότι οι Ρώσοι είχαν επιχειρηματικά δικαιώματα σε τρεις εταιρίες που σχετίζονταν μεταξύ τους. Και οι τρείς είχαν προβεί σε πράξεις νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Τα ονόματα των Ρώσων δεν αναφέρονται.

Το αίτημα στο ΝΑΤΟ

Μετά τις ραγδαίες εξελίξεις, η Ουκρανία υποβάλλει αίτηση προσχώρησης στο ΝΑΤΟ με «επιταχυνόμενο τρόπο» σε απάντηση της ανακοίνωσης προσάρτησης των τεσσάρων περιοχών της στη Μόσχα. 

Ο Ουκρανός πρόεδρος τόνισε επίσης πως δεν θα καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη Ρωσία, όσο παραμένει πρόεδρος ο Πούτιν.

«Υιοθετούμε ένα αποφασιστικό μέτρο υπογράφοντας την υποψηφιότητα της Ουκρανίας για την εσπευσμένη προσχώρησή της στο ΝΑΤΟ», δήλωσε σε μήνυμα που αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«De facto διανύσαμε ήδη την πορεία μας στο ΝΑΤΟ. De facto έχουμε ήδη αποδείξει τη συμβατότητα με τις προδιαγραφές της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας. (Οι προδιαγραφές) αυτές είναι ρεαλιστικές για την Ουκρανία, είναι πραγματικές στο πεδίο της μάχης και από όλες τις απόψεις της συνεργασίας μας. Εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον, υπερασπιζόμαστε ο ένας τον άλλον. Αυτή είναι η Βορειοατλαντική 'Ενωση. De facto. Σήμερα η Ουκρανία θα υποβάλλει αίτημα για να το κάνει αυτό De jure. Σύμφωνα με την διαδικασία, η οποία θα ανταποκρίνεται στον ρόλο μας για την υπεράσπιση ολόκληρης της συμμαχίας. Σε ταχεία προσχώρηση. Κάνουμε το δικό μας συγκεκριμένο βήμα υπογράφοντας το αίτημα της Ουκρανίας για ένταξη με ταχεία διαδικασία στο ΝΑΤΟ», δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος.

Το βιντεοσκοπημένο μήνυμα του Βολοντιμίρ Ζελένσκι


Σημειώνεται πως εκπρόσωποι της επίσημης Ουάσινγκτον έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι σε αυτό το στάδιο δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο εισόδου της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ. Ταυτόχρονα, οι Ηνωμένες Πολιτείες τόνισαν ότι η συμμαχία δεν θα εγκαταλείψει ποτέ την πολιτική των «ανοικτών θυρών» και δεν απέκλεισαν ότι το Κίεβο θα μπορούσε να προσπαθήσει να ενταχθεί στον οργανισμό στο μέλλον.

📺Μεγάλη Βρετανία: Τα πρώτα νομίσματα με το πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου Γ’


Το Βασιλικό Νομισματοκοπείο της Βρετανίας παρουσίασε τη νέα συλλογή νομισμάτων με την εικόνα του βασιλιά Καρόλου.

«Σήμερα έχουμε την τιμή να αποκαλύψουμε το πρώτο επίσημο πορτραίτο της Αυτού Μεγαλειότητας του βασιλιά Καρόλου Γ’ που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μια συλλογή αναμνηστικών νομισμάτων που τιμά τη ζωή και την κληρονομιά της βασίλισσας Ελισάβετ Β’», ανέφερε το Βασιλικό Νομισματοκοπείο που δημιουργεί νομίσματα για το Ηνωμένο Βασίλειο για περισσότερα από 1.100 χρόνια.



Δε φορά στέμμα

Σχεδιασμένο από τον Βρετανό γλύπτη Μάρτιν Τζένινγκς (Martin Jennings) και με την «έγκριση» του Καρόλου το πορτραίτο αυτό θα εμφανίζεται σε κάθε νέο νόμισμα. Τηρώντας την παράδοση το πρόσωπό του θα είναι στραμμένο προς τα αριστερά, όπως επιβάλλει το πρωτόκολλο αναφορικά με τους βασιλείς. Η βασίλισσα κοιτούσε προς την αντίθετη κατεύθυνση.



Στο πορτρέτο, ο Κάρολος δεν φοράει στέμμα- και έχει την επιγραφή «Βασιλιάς Κάρολος Γ΄, με τη Χάρη του Θεού, Υπερασπιστής της Πίστης», γραμμένη στα λατινικά, αναφέρει το AP.

Ακόμη έγινε γνωστό ότι στις 3 Οκτωβρίου θα κυκλοφορήσει μια σειρά αναμνηστικών νομισμάτων «για να σηματοδοτήσει αυτή την συγκλονιστική στιγμή στην βρετανική ιστορία».



📺Ενέργεια: Η ΕΕ συμφώνησε σε 3 σημεία – «Αγκάθι» το πλαφόν στο αέριο


Υποχρεωτική μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 5% συμφώνησαν οι υπουργοί Ενέργειας και τα κράτη μέλη θα πρέπει να επιλέξουν 3 με 4 ώρες την εβδομάδα, που θα γίνει αυτή η εξοικονόμηση.
Για άλλη μια φορά το πλαφόν στο φυσικό αέριο έμεινε στα χαρτιά. Η ελληνική πρόταση και άλλων 14 χωρών για πλαφόν δεν μπόρεσε να κάμψει τελικά τη Γερμανία, Αυστρία και Ολλανδία, με το θέμα όμως να παραμένει στο τραπέζι, καθώς η Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο και Πολωνία συμφώνησαν να καταθέσουν την επόμενη εβδομάδα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μια τεχνική πρόταση για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί το πλαφόν.

Αιχμή του δόρατος των μέτρων που συμφωνήθηκαν η υποχρεωτική μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 5%, με τις βαριές βιομηχανίες να αναμένεται να σηκώσουν το βάρος. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να επιλέξουν 3 – 4 ώρες την εβδομάδα, που θα γίνεται η εξοικονόμηση.

Oι υπουργοί ενεργείας επιπλέον συμφώνησαν:

– Πλαφόν στα έσοδα των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας με χαμηλά λειτουργικά κόστη (180€/MWh)

– Συνεισφορά αλληλεγγύης ύψους 33% από τους παραγωγούς ορυκτών καυσίμων

Η Ελλάδα πάντως κατάφερε μια σημαντική συμφωνία για την ενεργειακή τροφοδοσία της χώρας με την υπογραφή μεταξύ ΔΕΠΑ Εμπορίας και του Γαλλικού κολοσσού ΤΟΤΑΛ, που προβλέπει την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου.


Νέο άλμα πληθωρισμού

Νέο άλμα του πληθωρισμού, ο οποίος σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Eurostat διαμορφώθηκε για την Ευρώπη στο 10% τον Σεπτέμβριο και στο 9,1% τον Αύγουστο. Στην Ελλάδα ο πληθωρισμός έφτασε στο 12,1% τον Σεπτέμβριο, ενώ τον Αύγουστο ήταν στο 11,2%.

Πρωταγωνιστής της ξέφρενης πορείας του πληθωρισμού η ενέργεια, τα τρόφιμα, αλλά και οι υπηρεσίες.

Η Ελλάδα έχει τον 6ο υψηλότερο πληθωρισμό στην Ευρωζώνη πίσω από Εσθονία, Λιθουανία, Λετονία, Ολλανδία και Σλοβακία.

Περισσότερες από τις μισές χώρες της Ευρωζώνης 10 από τις 19 εμφανίζουν πια διψήφιο πληθωρισμό.

📺Πολυτεχνειούπολη: Η δόκιμη αστυνομικός μπήκε στην αστυνομία για να βοηθάει τη συμμορία-Κόρη αστυνομικού και ανιψιά ανώτατου αξιωματικού η 22χρονη


Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τη συμμορία της πολυτεχνειούπολης.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ και σύμφωνα με πληροφορίες του δημοσιογράφου των εφημερίδων «Τα ΝΕΑ» και «Το ΒΗΜΑ», Βασίλη Λαμπρόπουλου, η 22χρονη δόκιμη αστυνομικός φαίνεται να εντάχθηκε στην αστυνομία μόνον και μόνο για να εξυπηρετήσει τους σκοπούς της συμμορίας.

Από την έρευνα των Αρχών φαίνεται ότι η 22χρονη είχε σχέση με ένα από τα μέλη της συμμορίας πριν ενταχθεί στο Σώμα, ενώ όπως προκύπτει, έκανε τα πάντα για να μετατεθεί στο αστυνομικό τμήμα του Ζωγράφου αλλά και να παραμείνει εκεί.

Επιπλέον, είχε επαφές με άλλα μέλη της συμμορίας εκτός από τον σύντροφό της.

Οι Αρχές ερευνούν τη συμμετοχή στο κύκλωμα και των φυλάκων της πολυτεχνειούπολης.


Κόρη αστυνομικού και ανιψιά ανώτατου αξιωματικού η 22χρονη δόκιμη της ΕΛ.ΑΣ.


Η μητέρα της μίλησε στο MEGA για το παρελθόν και για τον θάνατο του πατέρα της 22χρονης δόκιμης αστυνομικού σε ηλικία 5 ετών.

Κατηγορείται ότι προειδοποιούσε τα μέλη της συμμορίας που διέμεναν στις παλιές εστίες της Πανεπιστημιούπολης για τις επιχειρήσεις της αστυνομίας και με αυτό τον τρόπο κατάφερναν να ξεγλιστρούν και να αποφεύγουν την σύλληψή τους.

Η 22χρονη δόκιμη αστυνομικός φέρεται να ενεπλάκη με τη συμμορία όταν έκανε σχέση με ένα από τα πρωτοπαλίκαρα του «Έσκο», του φερόμενου ως αρχηγού της οργάνωσης.

«Δραστήρια και δυναμική»

Οι συγγενείς της, την περιγράφουν ως μια γυναίκα δραστήρια και δυναμική. Το 2019 είχε κατέβει υποψήφια δημοτική σύμβουλος στην περιοχή του Ζωγράφου και πήρε 42 ψήφους καταλαμβάνοντας την 45η θέση στον συνδυασμό.

«Είχε περάσει πρόσφατα και σε δεύτερη πανεπιστημιακή σχολή, έπαιζε ποδόσφαιρο, είναι δραστήριο παιδί αλλά δεν πιστεύω ότι είχε τέτοιες εμπλοκές», δήλωσε η μητέρα της 22χρονης.

Η ίδια μεγάλωσε σε οικογένεια αστυνομικών.

Ο πατέρας της 22χρονης υπηρετούσε στα ΜΑΤ. Το 2005 έφυγε από την ζωή, όταν εκείνη ήταν μόλις 5 ετών. Από μικρή δήλωνε ότι θέλει να γίνει αστυνομικός. Άλλωστε εκτός από τον πατέρα της, θείος της ήταν ανώτατος αξιωματικός της ΕΛΑΣ και ένας άλλος θείος της ανώτατος αξιωματικός στη διεύθυνση Τροχαίας.

Η μητέρα της 22χρονης βρέθηκε στο πλευρό της κατά την απολογία της στον ανακριτή και μίλησε στον δημοσιογράφο του LIVE NEWS Κυριάκο Μαντούβαλο.

«Έχω μεγαλώσει τα τρία αυτά παιδιά μόνη μου. Ήταν πέντε, τρεισήμισι και δύο ετών όταν έχασα τον άνδρα μου και προσπάθησα πολύ για να αναθρέψω τρία καλά παιδιά. Έχουν ειπωθεί πράγματα τα οποία δεν ισχύον. Το παιδί μου δεν έμενε στις εστίες, έμενε στο σπίτι μας, όπου ήρθαν οι αστυνομικοί και δεν βρήκαν τίποτα μεμπτό».

Tις επόμενες ημέρες όπως λέει, η κόρη της ετοιμαζόταν να ορκιστεί. Τώρα όμως βρίσκεται σε διαθεσιμότητα και καλείται να δώσει εξηγήσεις ενώπιον της δικαιοσύνης για τις σχέσεις της με τα μέλη της συμμορίας.

📺Πολυτεχνειούπολη: Ο ρόλος της νεαρής με το ψευδώνυμο «Πιπίλα» στη συμμορία - Ήταν παρούσα σε βιασμό


Στα χέρια των Αρχών βρίσκεται ένας άνδρας αλλά και μία 27χρονη που συμμετείχε στη συμμορία των βιαστών με τα καλάσνικοφ και το παρατσούκλι της ήταν «πιπίλα». Οι δύο αυτές συλλήψεις φέρονται να σχετίζονται με τη δράση των συμμοριών στην Πολυτεχνειούπολη.

Δείτε το βίντεο:


Τι βρέθηκε στο σπίτι της 27χρονης

Σε έρευνα που έγινε στο σπίτι της 27χρονης, σύμφωνα με το Mega βρέθηκαν αποκόμματα από δημοσιεύματα της εποχής, τα οποία αναφέρονταν στους βιασμούς των ληστών, και η αστυνομία θεωρεί πως τα κρατούσε για ενθύμιο.

Ακόμη, εντοπίστηκε ένα υποπολυβόλο, ενώ στο όνομά της ήταν το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσαν τα μέλη της συμμορίας για να κάνουν εφόδους. Η εκτίμηση της αστυνομίας είναι πως η 27χρονη είναι ενεργό ρόλο στη συμμορία.

Το ψευδώνυμο «Πιπίλα»

Όπως αναφέρουν πηγές της ΕΛ.ΑΣ., η συγκεκριμένη γυναίκα ήταν ενταγμένη στον ευρύτερο κύκλο των ληστών με τα καλάσνικοφ την περίοδο 2010 – 2011, οι οποίοι έμπαιναν μέσα σε σπίτια των νοτίων προαστίων και πέρα από τις κλοπές, παρενοχλούσαν τις γυναίκες.

Η Αστυνομία εκτιμά πως σε μία τουλάχιστον από τις επιθέσεις των βιαστών με τα καλάσνικοφ που έμπαιναν μέσα σε σπίτια των Νοτίων Προαστίων και παρενοχλούσαν γυναίκες μεταξύ 2010 -2011 η νεαρή βρισκόταν εντός της οικίας, όπου μία από τις γυναίκες έπεσε θύμα κακοποίησης.

Σε έρευνα που έγινε στο σπίτι της 27χρονης βρέθηκαν αποκόμματα από δημοσιεύματα της εποχής, τα οποία αναφέρονταν στους βιασμούς των ληστών, και η αστυνομία θεωρεί πως τα κρατούσε για ενθύμιο.