01 Μαρτίου 2023

Μένει μόνος ο Ερντογάν; Ο Όρμπαν λέει ότι θα επικυρώσει την ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας στο ΝΑΤΟ


Η Ουγγαρία είναι το μόνο μέλος του ΝΑΤΟ μαζί με την Τουρκία που δεν έχουν επικυρώσει ακόμη την ένταξη των δύο χωρών
Το κυβερνών κόμμα του Ούγγρου πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν θα στηρίξει την επικύρωση της ένταξης της Φινλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος, που ελέγχει πάνω από τα δύο τρίτα των εδρών στο Σώμα.

Η Ουγγαρία είναι το μόνο μέλος του ΝΑΤΟ μαζί με την Τουρκία που δεν έχουν επικυρώσει ακόμη την ένταξη των δύο χωρών.

Το ουγγρικό κοινοβούλιο άρχισε σήμερα τη συζήτηση για την ένταξη στο ΝΑΤΟ της Φινλανδίας και της Σουηδίας, αλλά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μοιάζει πλέον αβέβαιο λόγω των ανησυχιών του κυβερνώντος κόμματος.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του κοινοβουλίου, η απόφαση για την επικύρωση που αρχικά προβλεπόταν μεταξύ της 6ης και της 9ης Μαρτίου ορίστηκε το νωρίτερο στις 20 Μαρτίου. Έως τότε, μια αντιπροσωπεία βουλευτών αναμένεται στις βόρειες χώρες.

Για "να εξαλείψουμε τις ανησυχίες τους", δήλωσε στην αρχή της εβδομάδας ο υπουργός Εξωτερικών Πίτερ Σιγιάρτο, στο τέλος μιας συνάντησης με τον επικεφαλής της σουηδικής διπλωματίας Τομπίας Μπίλστρομ.

Παρότι ο Βίκτορ Όρμπαν συνεχίζει να δηλώνει επίσημα ότι τάσσεται υπέρ μιας διεύρυνσης της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας, "βουλευτές δεν είναι πολύ ενθουσιασμένοι", σύμφωνα με τον εθνικιστή πρωθυπουργό.

Με τον σύμμαχό του, το χριστιανοδημοκρατικό KDNP, το κόμμα του, το Fidesz, έχει μια πλειοψηφία δύο τρίτων στο κοινοβούλιο και αμφιβολίες άρχισαν να διαφαίνονται την περασμένη εβδομάδα.

Ορισμένοι ανησυχούν για το γεγονός "ότι θα υπάρχει ένα άμεσο σύνορο μεταξύ της Ρωσίας και της Φινλανδίας άνω των 1.000 χλμ", ένα δεδομένο που ενέχει έναν κίνδυνο κλιμάκωσης, είχε εξηγήσει ο 'Ορμπαν την Παρασκευή κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής συνέντευξης.

Άλλοι καταγγέλλουν τις επαναλαμβανόμενες επικρίσεις, "τα κατάφωρα ψέματα" που διαδίδονται από τους Σουηδούς και τους Φινλανδούς για την κατάσταση της δημοκρατίας στην Ουγγαρία.

Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι χρησιμοποιεί τη διοργάνωση αυτής της εσωτερικής συζήτησης στο Fidesz ως μια τακτική για να καθυστερήσει η επικύρωση, καθώς ο Όρμπαν θέλει να διατηρήσει σχέσεις με τη Μόσχα παρά τον πόλεμο.

"Αυτή είναι μια πολύ επιφανειακή δικαιολογία. Συνήθως, εσείς ζητάτε την άδεια του Όρμπαν για να θέσετε μια ερώτηση" στο κοινοβούλιο, δήλωσε σκωπτικά η βουλευτής Ανιές Βαντάι απευθυνόμενη στους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.

Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η Φινλανδία και η Σουηδία κατέθεσαν αίτημα ένταξης στο ΝΑΤΟ τον Μάιο του 2022.

Οι δύο χώρες αποφάσισαν να γυρίσουν σελίδα στην πολιτική τους της στρατιωτικής ουδετερότητας που ισχύει από τις δεκαετία του 1990, η οποία κληρονομήθηκε έπειτα από δεκαετίες ουδετερότητας, αναγκαστικής ή επιλεγμένης.

Τραγωδία στα Τέμπη: Γιατί τα συστήματα ασφαλείας περιμένουν 23 χρόνια να τοποθετηθούν


Στον Real fm 97,8 και τον Μάνο Νιφλή μίλησε ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης, ο οποίος προέρχεται κι από τον χώρο των Σιδηροδρομικών, προχωρώντας σε σημαντικές καταγγελίες.

«Το σύστημα ασφαλείας έχει αγοραστεί με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου από το 2000 και δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί», τόνισε μεταξύ άλλων ο κος Κιουτσούκης.

«Η τοποθέτηση του συστήματος έχει ξεκινήσει δεν έχει όμως ολοκληρωθεί σε όλους τους συρμούς. Ταυτόχρονα πρέπει να πούμε ότι τα συστήματα χρειάζονται αναβάθμιση», συνέχισε.

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος δυστυχήματος

Ο Νίκος Κιουτσούκης εξήγησε στον Real fm 97,8 το πώς κατέληξαν να χρησιμοποιούνται σήμερα τα απαρχαιωμένα αυτά συστήματα ελέγχου των αμαξοστοιχιών περιγράφοντας αναλυτικά το χρονικό της αγοράς τους.

«Το 2000 αγοράστηκε με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων και ενόψει των Ολυμπιακών αγώνων το συγκεκριμένο σύστημα ασφάλειας. Η τοποθέτηση του συστήματος θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2004 πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων. Κάτι που δεν συνέβη ποτέ», τονίζει ο γγ της ΓΣΕΕ.

Η μάχη των εργολάβων

Στη συνέχεια,  ο κος Κιουτσούκης υπογράμμισε ότι είχαν προηγηθεί χρονοβόρες διαπραγματεύσεις μεταξύ των εργολάβων στις οποίες τελικά δεν λήφθηκε κάποια απόφαση.

«Μέχρι το 2018 η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου ακύρωνε την τότε σύμβαση που είχε υπογραφεί με τετρασέλιδη επιστολή της, επειδή δεν πληρούσε τις απαραίτητες νομικές προϋποθέσεις», συνέχισε.

Ο κ. Κιουτσούκης καταλήγει τονίζοντας πως το λογισμικό και τα μηχανήματα θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί στους συρμούς και τους σταθμούς προκειμένου να βλέπει ο σταθμάρχης που ακριβώς βρίσκεται το εκάστοτε τρένο.

Τέμπη: Φοιτητής ο μοναδικός επιζών από το 1ο βαγόνι-20χρονος στο 2ο βαγόνι έσπασε το τζάμι και έσωσε 10 άτομα


Φοιτητές ηλικίας 20 με 25 ετών είναι τα περισσότερα θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.

Στο πρώτο βαγόνι που μετατράπηκε σε άμορφη μάζα και τυλίχθηκε στις φλόγες βρισκόταν το κυλικείο. Την ώρα του δυστυχήματος ήταν γεμάτο από νέους οι οποίοι έχασαν την ζωή τους. Μεταξύ αυτών και ένας φοιτητής από τον Βόλο που είναι ο μοναδικός που επέζησε από το συγκεκριμένο βαγόνι.

Σύμφωνα με το gegonota.news, ο 20χρονος Ι.Γ  νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο 20χρονος εκτοξεύθηκε στα χωράφια και εκεί τον βρήκαν χωρίς τις αισθήσεις του οι διασώστες.

«Είναι ο μόνος επιζών από το πρώτο βαγόνι» τόνισαν οι γιατροί που δίνουν “μάχη” για να τον κρατήσουν στη ζωή έπειτα από δύο χειρουργεία στο κεφάλι. Ο 20χρονος πολυτραυματίας ταξίδευε για Θεσσαλονίκη όπου σπουδάζει.

Ο 20χρονος ήρωας Ανδρέας (φώτο) που έσπασε το τζάμι και έσωσε επιβάτες από το φλεγόμενο βαγόνι

Ο 20χρονος φοιτητής ξεχώρισε με την ηρωική ενέργειά του όταν κατάφερε να σπάσει μόνος του το τζάμι και να σώσει τουλάχιστον δέκα νεαρούς, αγόρια και κορίτσια
Για την ηρωική στάση που επέδειξε την ώρα της τραγωδίας στα Τέμπη ο φοιτητής Ανδρέας Αλικανιώτης, τον επαινεί η γιατρός του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, Έρης Τζιαστούδη με ανάρτησή της στο facebook.

Σύμφωνα με τη διοικητική σύμβουλο του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, ο 20χρονος φοιτητής ξεχώρισε με την ηρωική ενέργειά του όταν κατάφερε να σπάσει μόνος του το τζάμι και να σώσει τουλάχιστον δέκα νεαρούς, αγόρια και κορίτσια, σύμφωνα με το magnesianews.gr.

Ο Ανδρέας Αλικανιώτης, κατάφερε και βγήκε σχεδόν αλώβητος από το δεύτερο βαγόνι, και αψηφώντας τον κίνδυνο, την τεράστια φωτιά που έκαιγε δίπλα του, προσπάθησε να σώσει όσους περισσότερους επιβάτες μπορούσε.

Ολόκληρη η ανάρτηση της Έρης Τζιαστούδη:

«Αν και ο ουρανός γέμισε σήμερα από αγγέλους, είμαστε τυχεροί που έχουμε ανάμεσά μας έναν επίγειο άγγελο τον 20χρονο φοιτητή Ανδρέα Αλικανιώτη,ο οποίος βγήκε σχεδόν αλώβητος από το 2ο βαγόνι. Είναι ένας ήρωας γιατί με κίνδυνο της ζωής του, με την τεράστια φωτιά δίπλα του, δεν εγκατέλειψε το βαγόνι αλλά κατάφερε και έσπασε μόνος του το τζάμι και έσωσε τουλάχιστον δέκα ακόμη παιδιά,αγόρια και κορίτσια.

Μέσα στη σημερινή μαύρη ημέρα ο Ανδρέας μας έδειξε πως η νέα γενιά των Ελλήνων έχει καλοσύνη,αρχές και ήθος!

Συγχαρητήρια όμορφε Ανδρέα μου, συγχαρητήρια στους γονείς που σε μεγάλωσαν!!!»

Κύμα αλληλεγγύης από τους Τούρκους πολίτες για τα Τέμπη - Μηνύματα συμπαράστασης στα ελληνικά


Οι Τούρκοι πολίτες ανταποδίδουν την ελληνική συμπαράσταση στους φονικούς σεισμούς
Κύμα αλληλεγγύης στους Έλληνες πολίτες και στην Ελλάδα προκάλεσε στην Τουρκία το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. 

Οι Τούρκοι πολίτες ανταποδίδουν την ελληνική συμπαράσταση στους φονικούς σεισμούς, με ατελείωτα μηνύματα στο Twitter.

Μάλιστα, πάρα πολλά από τα μηνύματα συμπαράστασης είναι στα ελληνικά.

Στους 40 ανέρχονται πλέον οι νεκροί από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο αριθμός θα ανέβει κι άλλο. Σύμφωνα με πληροφορίες οι μη ταυτοποιημένες σοροί στο νοσοκομείο της Λάρισας είναι 36.

«Στην φίλη μας Ελλάδα που συμμερίστηκε τον πόνο μας και έσπευσε να μας βοηθήσει για να επουλώσει τις πληγές μας μετά το σεισμό, εκφράζω τα συλλυπητήριά μου σε όσους έχασαν τη ζωή τους από το σιδηροδρομικό δυστύχημα και εύχομαι ταχεία ανάρρωση σε αυτούς που τραυματίστηκαν» υπογραμμίζει ο Ερτέμ Σενέρ.

Πηγή: skai.gr

📺Μητσοτάκης: Υπερκομματική επιτροπή θα εξετάσει τα αίτια της τραγωδίας και τις καθυστερήσεις στα έργα


Σε έκτακτη δήλωση, μετά την επιστροφή του από τον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη, προέβη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για τον ανείπωτο πόνο των συγγενών των θυμάτων και των αγνοουμένων. Με ρώτησαν «γιατί», τόνισε, και μου είπαν «ποτέ ξανά».


Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για τραγωδία που θα μείνει χαραγμένη στη συλλογική μας μνήμη, τονίζοντας ότι χάθηκαν δεκάδες συμπολίτες μας, οι περισσότεροι νέα παιδιά. Ακόμη, αναφέρθηκε στην παραίτηση του Κώστα Καραμανλή και ανακοίνωσε την αντικατάστασή του, μέχρι τις εκλογές, από τον Γιώργο Γεραπετρίτη, ενώ έκανε γνωστό ότι παραιτήθηκαν και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Αναλυτικά η δήλωση Μητσοτάκη για την τραγωδία στα Τέμπη

Μόλις επέστρεψα από τον τόπο μιας τραγωδίας που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη συλλογική μας μνήμη. Δεκάδες συμπολίτες μας, οι πιο πολλοί νέα παιδιά, έχασαν εκεί τη ζωή τους, σε ένα φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα χωρίς προηγούμενο στην πατρίδα μας.

Ευχαριστώ από καρδιάς τις γυναίκες και τους άνδρες του κρατικού μηχανισμού που κινητοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή. Πυροσβέστες και διασώστες, στελέχη του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας, της Αυτοδιοίκησης, όπως και τους γιατρούς και υγειονομικούς και τους ψυχολόγους στα νοσοκομεία μας. Έκαναν και κάνουν το καλύτερο δυνατό σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Συνάντησα συγγενείς των θυμάτων και των αγνοουμένων στο νοσοκομείο της Λάρισας. Μέσα στον ανείπωτο πόνο τους, με περίσσευμα αξιοπρέπειας, με ρώτησαν «γιατί». Και μου είπαν «ποτέ ξανά». Τους οφείλουμε μία ειλικρινή απάντηση.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.

Μεταβατικός Υπουργός, μέχρι τις εθνικές εκλογές, ορίζεται ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από τον οποίο ήδη ζήτησα να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Αλλά θα εξετάσει και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Ταυτόχρονα, η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δική της δουλειά. Οι ευθύνες θα αποδοθούν. Ενώ η πολιτεία θα σταθεί δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων. Θα πενθήσουμε τα παιδιά μας, τα αδέρφια μας, τους φίλους μας. Θα μείνουμε ενωμένοι και σε αυτή την τραγωδία. Και, μετά, θα σκύψουμε το κεφάλι και θα σφίξουμε τα δόντια. Θα δουλέψουμε ώστε αυτό το «ποτέ ξανά» που άκουσα στη Λάρισα να μην μείνει λόγος κενός.

Σας το υπόσχομαι.

Συλλυπητήρια μηνύματα από Ερντογάν, Σόλτς, Μελόνι, Σι Τζιπίνγκ, Μπλίνκεν


Ερντογάν για Τέμπη: «Αισθάνομαι βαθιά θλίψη» – Εκφράζει τα συλλυπητήριά του προς την Ελλάδα

Συλλυπητήριο μήνυμα στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έστειλε ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, για την εθνική τραγωδία, στα Τέμπη.

Στο μήνυμά του, ο Ρετζέπ Τσαγίπ Ερντογάν, εκφράζει την λύπη του για την τραγωδία και τα συλλυπητήριά του για τους νεκρούς. Με το ίδιο μήνυμα ο Τούρκος πρόεδρος εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.

Σε δύο tweets, η τουρκική προεδρία σημειώνει: «Ο Πρόεδρος @RTErdogan έστειλε μήνυμα στην Πρόεδρο της Ελλάδας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και στον Έλληνα Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα».

«Στο μήνυμά του, ο Πρόεδρος Ερντογάν δήλωσε ότι είναι βαθιά λυπημένος για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα, μετέφερε τα συλλυπητήριά του για όσους έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα και ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες».


Συλλυπητήριο μήνυμα του πρόεδρου της Κίνας Σι Τζιπίνγκ για το δυστύχημα στα Τέμπη

Ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ δηλώνει σοκαρισμένος και λυπημένος για το μεγάλο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
ΟΠρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ έστειλε στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου μήνυμα για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, εκφράζοντας ειλικρινή συλλυπητήρια για τα θύματα, συμπαράσταση στις οικογένειες που πενθούν και ευχές για ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες. Αυτό κάνει γνωστό με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα.


Σε αντίστοιχη ανάρτηση, ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ δηλώνει σοκαρισμένος και λυπημένος για το μεγάλο σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη κοντά στη Λάρισα, χθες το βράδυ. Εκ μέρους της κινεζικής πρεσβείας στην Ελλάδα, ο Κινέζος πρέσβης εκφράζει τα βαθύτατα συλλυπητήρια του για τους νεκρούς και εύχεται κουράγιο στους τραυματίες και τις οικογένειές τους.
 
Σε χωριστή ανάρτηση η κινεζική πρεσβεία εκφράζει ειλικρινή συλλυπητήρια και εύχεται κουράγιο στους συγγενείς και οικείους των θυμάτων από την τραγική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. «Ευχόμαστε από καρδιάς ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες» σημειώνει επιπροσθέτως.


Τραγωδία στα Τέμπη: «Θρηνούμε με τους Έλληνες φίλους μας» - Τα συλλυπητήρια του Όλαφ Σολτς
 
«Θρηνούμε με τους Έλληνες φίλους μας και η σκέψη μας βρίσκεται στα θύματα και τις οικογένειές τους», έγραψε στο Twitter ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, αναφερόμενος σε «τρομακτικά νέα που έρχονται από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα».

«Ευχόμαστε στους φίλους Έλληνες καλή δύναμη σε αυτές τις δύσκολες ώρες», καταλήγει ο κ. Σολτς.

Τα συλλυπητήριά του για τη σιδηροδρομική τραγωδία εξέφρασε, επίσης με ανάρτησή του στο Twitter, ο υφυπουργός Στέγασης, Αστικής Ανάπτυξης και Κτιρίων Σέρεν Μπάρτολ, ο οποίος είναι και ο εντεταλμένος του καγκελάριου στην Ελληνογερμανική Συνέλευση.

«Είμαι σοκαρισμένος από τα τρομακτικά γεγονότα. Οι σκέψεις μου βρίσκονται στους νεκρούς, στις οικογένειές τους, στους τραυματίες και στον ελληνικό λαό, στους οποίους εκφράζω τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας», αναφέρει ο κ. Μπάρτολ στο μήνυμά του και συνοδεύει την ανάρτησή του από φωτογραφία ελληνικής σημαίας η οποία κυματίζει μεσίστια.


Ιταλία: Συλλυπητήρια της Τζόρτζια Μελόνι για την τραγωδία στα Τέμπη

Ειλικρινή συλλυπητήρια και συγκίνηση εκφράζει η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι στον ελληνικό λαό και την κυβέρνηση για την τραγωδία στα Τέμπη.

Σε ανακοινωθέν της ιταλικής προεδρίας της κυβέρνησης υπογραμμίζεται ότι «η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι θέλει να εκφράσει στον ελληνικό λαό και στην κυβέρνηση της Αθήνας την βαθιά της θλίψη και συγκίνηση για το τρομερό σιδηροδρομικό ατύχημα της περασμένης νύχτας».

«Από την ιταλική κυβέρνηση, θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και η ευχή να αναρρώσουν γρήγορα όλοι οι τραυματίες», καταλήγει το ανακοινωθέν.

«Συλλυπητήρια στην Ελλάδα για το δυστύχημα»: Επικοινωνία Μπλίνκεν με Δένδια

Ο Ν. Δένδιας ευχαρίστησε τον αμερικανό ομόλογό του για τη συμπαράσταση στον ελληνικό λαό
Ουπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας δέχθηκε τηλεφώνημα του ομολόγου του των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν, ο οποίος εξέφρασε ειλικρινή συλλυπητήρια για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ο κ. Δένδιας ευχαρίστησε τον αμερικανό ομόλογό του για τη συμπαράσταση στον ελληνικό λαό σε αυτές τις στιγμές πένθους. 

Τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων εξέφρασε νωρίτερα η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα.  

📺Επεισόδια ΑΠΛΥΤΩΝ έξω από τα γραφεία της Hellenic Train στη Συγγρού


Επεισόδια έξω από τα γραφεία της Hellenic Train στη Λεωφόρο Συγγρού.  Είχε προηγηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν συλλογικότητες και φοιτητικοί σύλλογοι. Οι διαδηλωτές άναψαν κεριά και σήκωσαν ένα μαύρο πανί, ενώ κρατούσαν και ένα πανό που έγραφε:  «Δεν ήταν λάθος, ούτε η κακή στιγμή, τα κέρδη τους μπαίνουν πιο πάνω από τη ζωή».

Αστυνομικές δυνάμεις είχαν παραταχθεί μπροστά από την κεντρική είσοδο της εταιρείας. Η συγκέντρωση ήταν ειρηνική, όμως κάποια στιγμή μια ομάδα νεαρών προσπάθησε να σπάσει τζάμια του κτιρίου και επιτέθηκε στις αστυνομικές δυνάμεις, πετώντας βόμβες μολότοφ.

Η αστυνομία απάντησε με χρήση χημικών. Στο σημείο επικρατεί ένταση, ενώ έχουν στηθεί οδοφράγματα.

📺Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Δεν έχουν ταυτοποιηθεί 36 σοροί - Από τατουάζ, ρούχα ή μέσω DNA η αναγνώριση πολλών από τα θύματα


Στιγμές που αδυνατεί να συλλάβει ο ανθρώπινος νους και που πιστοποιούν το μέγεθος της τραγωδίας εκτυλίσσονται τις τελευταίες ώρες. Σκηνές αρχαίας τραγωδίας καταγράφονται έξω από το νοσοκομείο, με τις επόμενες ώρες να αναμένονται ιδιαίτερα δραματικές λόγω του ότι θα ακολουθήσει η διαδικασία αναγνώρισης νεκρών.

Σύμφωνα με ενημέρωση από το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, οι αταυτοποίητες σοροί φτάνουν στις 36, ενώ έρχονται διαρκώς σακούλες με νεκρούς.

Έξω απο το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, δεκάδες γονείς και συγγενείς έχουν συγκεντρωθεί για να ενημερωθούν για την τύχη των αγαπημένων τους προσώπων.

Άνθρωποι του νοσοκομείου βγαίνουν στον προαύλιο χώρο φωνάζοντας ονόματα, κάτι που απο μόνο του προκαλεί ανατριχίλα. Οποίος γονέας ή συγγενής ακούσει το όνομα του δικού του ανθρώπου, τον ενημερώνουν σε ποιο νοσοκομείο τον έχουν παει. Υπάρχουν ομως και εκείνοι που δεν ακούνε να φωναζουν το δικό τους παιδι και μπαίνουν στην άχαρη διαδικασία να δώσουν όσα στοιχεία μπορεί να φανούν χρήσιμα, όπως το χρωμα μαλλιών αλλα και το είδος των ρούχων και παπουτσιών που ενδέχεται να φορούσε στο μοιραίο δρομολόγιο.

Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας βρίσκεται ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος με τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη. Ενημερώνονται και συντονίζουν τη διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων και ενημέρωσης των συγγενών τους. Από την Αθήνα έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο το ειδικό κλιμάκιο από τα εγκληματολογικά εργαστήρια για την ταυτοποίηση θυμάτων μέσω DNA η οποία είχε συσταθεί μετά την τραγωδία στο Μάτι και είχε υλοποιήσει την ταυτοποίηση των θυμάτων της φονικής πυρκαγιάς, όπως και ψυχολόγοι της Ελληνικής Ασττυνομίας.

Στους 66 ανέρχονται οι τραυματίες που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με έξι από αυτούς να βρίσκονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τις αρμόδιες Αρχές. Με τον τραγικό απολογισμό της σύγκρουσης τρένων να έχει φτάσει σύμφωα με την Πυροσβεστική τους 36 νεκρούς, αγωνία επικρατεί για την κατάσταση των επιβατών των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών που έχουν μεταφερθεί σε πέντε νοσοκομεία, άλλοι με ελαφριά και άλλοι με βαριά τραύματα. 

Το σύνολο των νεκρών επιβατών από την μοιραία σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη μεταφέρεται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, ενώ η επιχείρηση συνεχίζεται ακόμη στο σημείο και δυστυχώς ακόμη ανασύρονται νεκροί άνθρωποι. Συγγενείς και φίλοι των τραυματιών αλλά και των αγνοουμένων έχουν συγκεντρωθεί έξω από τα επείγοντα του ΓΝΛ περιμένοντας κάποιο νέο. Έχει ξεκινήσει η μακάβρια διαδικασία της αναγνώρισης των νεκρών. Το κλίμα είναι ιδιαίτερα φορτισμένο. Οι άνθρωποι επικοινωνούν με τα κινητά τους και μεταφέρουν τα δυσάρεστα νέα κλαίγοντας με λυγμούς.

Δείτε βίντεο:


Στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας νοσηλεύονται έξι άτομα, ηλικίας από 21-16 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έναν 21χρονο, έναν 25χρονο, έναν 26χρονο, μια 23χρονη, μια 26χρονη και μια νεαρή γυναίκα χωρίς επιβεβαιωμένα στοιχεία.


«Δύσκολη η αναγνώριση, 7 σοροί είναι απανθρακωμένοι και διαμελισμένοι», λέει η ιατροδικαστής Λεονταρή

Η Ρουμπίνη Λεονταρή, προϊστάμενη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας μαζί με τους ιατροδικαστές Χρήστο Κραβαρίτη και Χρυσαυγή Κιούση βρίσκονται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.

«Πρόκειται για μια μαζική τραγωδία. Βρισκόμαστε στη διαδικασία ταυτοποίησης και αναγνώρισης των σορών από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία που χρειάζεται χρόνο. Είναι πραγματικά απίστευτο αυτό που συνέβη» αναφέρει η ιατροδικαστής Ρουμπίνη Λεονταρή, η οποία έχει αναλάβει τη διαδικασία της νεκροψίας και νεκροτομής των νεκρών.

Τόνισε, επίσης, πως γίνεται το «ανθρωπίνως δυνατόν» από την ιατροδικαστική υπηρεσία, εκτιμώντας πως ο αριθμός των νεκρών πιθανότατα θα αυξηθεί.

«Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και με τον υπουργό Δικαιοσύνης, είμαστε σε απόλυτη συνεργασία με το νοσοκομείο, τον διοικητή και τον υπουργό Υγείας που βρίσκεται εδώ και με την αστυνομία που έχει επωμιστεί μαζί με εμάς το τραγικό έργο της ταυτοποίησης και της αναγνώρισης των σορών. Είναι ένα έργο πάρα πολύ δύσκολο γιατί οι σοροί βρίσκονται σε πολύ άσχημη κατάσταση, θα κρατήσει πάρα πολλές ώρες, ίσως και μέχρι το απόγευμα, συνεχίζουν δυστυχώς να έρχονται σοροί. Αφού τελειώσει για μας αυτό το επίπονο για μας και τις οικογένειες στάδιο μετά θα ξεκινήσουμε το έργο των νεκροτομών, νεκροψιών και την απόδοση των σορών».

Όπως είπε η κυρία Λεονταρή το έργο της αναγνώρισης είναι πολύ δύσκολο καθώς οι σοροί βρίσκονται σε πολύ άσχημη κατάσταση καθώς επτά σοροί είναι απανθρακωμένοι και διαμελισμένοι.

«Είναι τρομερό» όπως είπε γιατί της θυμίζει το φοβερό δυστύχημα των Τεμπών. «Αυτή τη στιγμή έχουμε μεγαλύτερη μαζικότητα, μια μαζική καταστροφή που η Ελλάδα δεν έχει δει εκτός από το Ήλιος και το Γιάκοβλεφ».

Στη συνέχεια τόνισε πως σε αυτό το στάδιο αυτό που πρέπει να γίνει είναι η ταυτοποίηση και η αναγνώριση των θυμάτων. «Το τραγικό κομμάτι είναι όταν οι οικογένειες θα αρχίσουν να αναγνωρίζουν τις σορούς».

Όσον αφορά τις ηλικίες των θυμάτων είπε πως δεν υπάρχει μικρό παιδί ενώ διαβεβαίωσε πως οι περισσότεροι είναι νεαρής ηλικίας και φοιτητές. Σε άλλο σημείο είπε πως θα αργήσει η διαδικασία της αναγνώρισης καθώς θα είναι πολύωρη και σε κάποιους θα χρειαστεί να γίνει με εξέταση dna.

Στο έργο των ιατροδικαστών λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης έρχεται να συνδράμει και ο ιατροδικαστής υπηρεσίας Αθηνών Νίκος Καρακούκης.

Συλλυπητήριο μήνυμα του προέδρου της Hellenic Train: «Θα σταθούμε δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων»


Τα θερμά του συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας εκφράζει με γραπτή δήλωσή του ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Train, Καθηγητής Dario Lo Bosco, δηλώνοντας ότι η εταιρία θα σταθεί δίπλα τους υποστηρίζοντάς τές.

Ολόκληρη η δήλωση του προέδρου της Hellenic Train έχει ως εξής:

«Καθώς η διερεύνηση των συνθηκών που προκάλεσαν το τραγικό συμβάν βρίσκεται σε εξέλιξη, η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεχίζει να εργάζεται δίπλα στις αρχές και στους διασώστες στο σημείο του δυστυχήματος και σε όλα τα νοσοκομεία που φροντίζουν τους τραυματίες.

H Hellenic Train, η διοίκηση και οι εργαζόμενοί της, στέκεται δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, εκφράζοντας από καρδιάς τα πιο θερμά της συλλυπητήρια αλλά και τη δέσμευσή της για την πλήρη υποστήριξη τους καθώς και όλων των επιβατών».

Η Amazon αναβάλλει την προβολή του τρέιλερ της σειράς «Citadel» λόγω των Τεμπών: Έδειχνε σιδηροδρομικό ατύχημα


Ο αμερικανικός κολοσσός προέβη στην απόφαση αυτή από σεβασμό για τη τραγωδία στα Τέμπη

Η πλατφόρμα streaming Amazon Prime Video θα καθυστερήσει την προβολή του τρέιλερ της πολυαναμένομενης σειράς δράσης «Citadel», εξαιτίας του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη. Την είδηση ανέφερε το Variety, και την κοινοποίησε η Ινδή ηθοποιός Πριγιάνκα Τσόπρα. 

Το τρέιλερ, το οποίο αναμενόταν να κυκλοφορήσει την Τετάρτη 1 Μαρτίου, θα περιελάμβανε ένα σιδηροδρομικό ατύχημα στο πλαίσιο της σειράς. 

Σε ενημέρωσή της προς τους δημοσιογράφους το πρωί της Τετάρτης, η Amazon Prime Video είπε: «Από σεβασμό προς τη διεθνή μας κοινότητα και λόγω [των] καταστροφικών έκτακτων ειδήσεων από την Ελλάδα, αναβάλλουμε με σεβασμό να κοινοποιήσουμε το επίσημο τρέιλερ του "Citadel"».

Η Amazon διευκρίνισε ότι θα κοινοποιήσει μια νέα ημερομηνία κυκλοφορίας του τρέιλερ τις επόμενες ημέρες.

Στη σειρά πρωταγωνιστεί εκτός από την Ινδή σταρ του Bollywood και ο Ρίτσαρντ Μάντεν, γνωστός από το Game of Thrones, αλλά και τους Eternals της Marvel.


Tο πρώτο τρέιλερ που κυκλοφόρησε

Τραγωδία στα Τέμπη: Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που σόκαραν την Ευρώπη


Η μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 με εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της Τρίτης (28/02) στα Τέμπη, οδήγησε στην τραγωδία που έχει συνταράξει, τις τελευταίες ώρες, τη χώρα μας, με δεκάδες νεκρούς, αγνοούμενους και τραυματίες.

Στην Ευρώπη τα σιδηροδρομικά ταξίδια είναι ένας δημοφιλής και σχετικά προσιτός και άνετος τρόπος μετακίνησης. Οι σιδηρόδρομοι έχουν συνολικά καλό ιστορικό όσον αφορά των ασφάλεια των μετακινήσεων η οποία, τα τελευταία χρόνια με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των υποδομών, ολοένα και αυξάνεται. Το χθεσινοβραδινό σιδηροδρομικό δυστύχημα, όμως, αποτελεί και μία υπενθύμιση του πόσο θανατηφόρο μπορεί να γίνει το μέσο, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Το Associated Press συγκέντρωσε τα πιο θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα των τελευταίων ετών στη Γηραιά Ήπειρο.

Kaprun, Αυστρία 2000
Τον Νοέμβριο του 2000, βαγόνι τελεφερίκ πήρε φωτιά σε ορεινή σήραγγα στο Kaprun της Αυστρίας, σκοτώνοντας 155 άτομα

Eschede, Γερμανία 1998
Τον Ιούνιο του 1998, γρήγορο τρένο με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα συγκρούστηκε με γέφυρα στο Eschede της Γερμανίας προκαλώντας την κατάρρευσή της. Συνολικά 101 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους ενώ ο αριθμός των τραυματιών ξεπέρασε τους 100.

Santiago de Compostela, Ισπανία 2013
Τον Ιούλιο του 2013 τρένο των ισπανικών σιδηροδρόμων εκτροχιάστηκε κοντά στην πόλη Santiago de Compostela. Συνολικά, 80 άτομα έχασαν τη ζωή τους και 145 τραυματίστηκαν. Σύμφωνα με την έρευνα για τις συνθήκες που οδήγησαν στο δυστύχημα, η αμαξοστοιχία πήγαινε με 179 χλμ/ώρα σε μια διαδρομή με όριο ταχύτητας 80 χλμ/ώρα όταν βγήκε από τις ράγες και προσέκρουσε σε τοίχο

Valencia, Ισπανία 2006
Συρμός του μετρό που κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα συνετρίβη σε υπόγεια σήραγγα στη Valencia τον Ιούλιο του 2006. Η συντριβή είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο 43 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων άλλων.

Podgorica, Μαυροβούνιο 2006
Τον Ιανουάριο του 2006, μια βλάβη στο σύστημα πέδησης τρένου προκάλεσε τον εκτροχιασμό του και την πτώση του σε μια χαράδρα έξω από την πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου. Στο δυστύχημα σκοτώθηκαν 45 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και πέντε παιδιά, ενώ τραυματίστηκαν άλλοι 184.

Lucca, Ιταλία 2009
Το 2009, εμπορική αμαξοστοιχία που μετέφερε φυσικό αέριο εκτροχιάστηκε στο σταθμό Viareggio, κοντά στην πόλη Lucca της Τοσκάνης. Προκλήθηκε έκρηξη από την οποία σκοτώθηκαν 32 άνθρωποι.

Λονδίνο, Βρετανία 1999
Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Βρετανία τα τελευταία 30 χρόνια συνέβη τον Οκτώβριο του 1999, όταν αμαξοστοιχία που κατευθυνόταν από τον σταθμό Paddington του Λονδίνου πέρασε με κόκκινο και συγκρούστηκε με επερχόμενο τρένο υψηλής ταχύτητας, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 31 άνθρωποι. Περίπου 400 άτομα τραυματίστηκαν.

Puglia, Ιταλία 2016
Τον Ιούλιο του 2016, δύο ιταλικά τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά μεταξύ πόλεων στη νότια περιοχή της Puglia. Τριάντα ένας άνθρωποι σκοτώθηκαν και δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν. Από την έρευνα διαπιστώθηκε σφάλμα επικοινωνίας μεταξύ των σταθμών από τους οποίους είχε αναχωρήσει το κάθε τρένο.

Βρυξέλλες, Βέλγιο 2010
Στις 15 Φεβρουαρίου 2010, δύο τρένα συγκρούστηκαν μεταξύ τους λίγο έξω από τις Βρυξέλλες κατά τη διάρκεια της πρωινής ώρας αιχμής, όταν το ένα πέρασε με κόκκινο. Συνολικά τη ζωή τους έχασαν 19 άνθρωποι ενώ τραυματίστηκαν άλλοι 171.

Τέμπη: Τα δυστυχήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα


Στα Τέμπη, εκτός από την χθεσινοβραδυνή σιδηροδρομική τραγωδία, έγιναν στο παρελθόν δύο ακόμα δυστυχήματα που είχαν συγκλονίσει το πανελλήνιο - Και στις 3 περιπτώσεις τα θύματα ήταν κυρίως νεαρά παιδιά

Η χθεσινοβραδινή σύγκρουση των δύο τρένων χθες τη νύχτα στα Τέμπη – με τουλάχισον 36 νεκρούς μέχρι αυτή την ώρα -  είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία και μία από τις μεγαλύτερες γενικά στην Ελλάδα. 

Αυτό που είναι ανατριχιαστικό είναι το σημείο που έγινε, στα Τέμπη, στην κοιλάδα που έγιναν στο παρελθόν δύο ακόμα δυστυχήματα που είχαν συγκλονίσει το πανελλήνιο. 
Επίσης, και στις 3 περιπτώσεις τα θύματα ήταν κυρίως νεαρά παιδιά. 

Οι φίλαθλοι του ΠΑΟΚ το 1999

«Το δυστύχημα έγινε στο σημείο του Ευαγγελισμού, λίγο πιο κάτω από εκεί που σκοτώθηκαν τα παιδιά του ΠΑΟΚ» ανέφερε ο αντιδήμαρχος του δήμου Τεμπών Γιώργος Ντόντος,

Στις 4 Οκτωβρίου 1999,  περίπου δυο χιλιόμετρα πριν από τα Τέμπη, στις 4:30 τα ξημερώματα, έξι νεαροί οπαδοί του ΠΑΟΚ έχασαν τη ζωή τους επιστρέφοντας στη Θεσσαλονίκη,  μετά την αναμέτρηση με τον Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ. 

Η τραγωδία συνέβη, όταν το λεωφορείο του Σ.Φ. ΠΑΟΚ Κορδελιού συγκρούστηκε με φορτηγό που ερχόταν από το αντίθετο ρεύμα.


Η τραγωδία με τους μαθητές από το Μακρυχώρι το 2003

Το απόγευμα της Κυριακής 13 Απριλίου 2003, 21 μαθητές της Α’ Λυκείου βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ ακόμη 9 τραυματίστηκαν σοβαρά, σε ένα φρικιαστικό τροχαίο. 
Οι μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας επέστρεφαν σπίτι τους  από εκδρομή στην Αθήνα.

 Ο οδηγός ενός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν από τον Προβατώνα Έβρου στην Αθήνα, έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο των μαθητών.

Το δυστύχημα συνέβη στο 388ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Λάρισας- Θεσσαλονίκης, ενώ στο σημείο της τραγωδίας στήθηκε μνημείο με τα ονόματα και τις φωτογραφίες των 21 νεκρών μαθητών. 

Η Κομισιόν έχει παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις σιδηροδρομικές υποδομές


«Οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία» με τον ΟΣΕ, αναφέρεται στην ανακοίνωση παραπομπής
Την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισε πριν δύο εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ζήτημα των σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα.

Η παραπομπή αφορά την σχεδόν οκταετή καθυστέρηση της υπογραφής και της δημοσίευσης της σύμβασης μεταξύ των εθνικών αρχών και της εταιρείας που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υποδομή.

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Κομισιόν στις 15 Φεβρουαρίου, η απόφαση ελήφθη επειδή η Ελλάδα «δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ)». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη-μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός».

Η σύναψη και δημοσίευση της συμβατικής συμφωνίας χαρακτηρίζεται από την Κομισιόν «ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια» των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο. «Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος)».

Σημειώνεται περαιτέρω ότι «παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία» με τον ΟΣΕ. Η Επιτροπή είχε κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας για το θέμα το Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021.

Θέτοντας το πλαίσιο της απόφασης για παραπομπή της Ελλάδα, η Κομισιόν προσθέτει: «Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους-μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής». Καλύπτουν, δε, «όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους-μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες».

Περιλαμβάνουν επίσης «διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση».  

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΟΠΕΚΑ: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 για το επίδομα παιδιού


Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή και θα δέχεται νέες αιτήσεις έως τις 13 Μαρτίου και ώρα 18.00
'Ανοιξε και λειτουργεί από σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21, όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ). 

Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή και θα δέχεται νέες αιτήσεις έως τις 13 Μαρτίου και ώρα 18.00. 

Η πλατφόρμα θα κλείσει προσωρινά, μέχρι και τις 30/3/2023, για να γίνει η επεξεργασία των αιτήσεων και η εκκαθάριση της πληρωμής του πρώτου διμήνου έτους 2023. Οι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού, μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ (www.idika.gr) ή μέσω του διαδικτυακού τόπου (www.opeka.gr), με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του δικαιούχου στο Taxisnet. Το δικαιούμενο ποσό θα υπολογιστεί βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που θα δηλωθούν στην αίτηση Α21 έτους 2023 και του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος που οι δικαιούχοι είχαν το φορολογικό έτος 2021. 

Μετά την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος τρέχοντος έτους, θα λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του δικαιούμενου ποσού τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2022. 

Σημειώνεται ότι, στο εξής, μεταξύ των προϋποθέσεων που θα ελέγχονται για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού, είναι η φοίτηση των εξαρτώμενων τέκνων στην υποχρεωτική εκπαίδευση - από το προνήπιο έως και το Γυμνάσιο - και η επάρκεια φοίτησης. Στην αίτηση Α21 πρέπει να καταχωρηθούν απαραιτήτως τα σχετικά πεδία, όπως τα στοιχεία της σχολικής μονάδας, η τάξη και ο αριθμός μητρώου του τέκνου που βρίσκεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Εάν διασταυρωθούν όλα τα στοιχεία του/της μαθητή/τριας, η αίτηση μπορεί να προχωρήσει κανονικά. Εάν δεν διασταυρωθούν, εμφανίζεται σχετική επισήμανση στην αίτηση, και ο αιτών καλείται να επισυνάψει στην ηλεκτρονική αίτηση Α21 το απαραίτητο δικαιολογητικό. 

Όπως αναφέρει ο ΟΠΕΚΑ σε ανακοίνωσή του, σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στις συχνές ερωτήσεις με αριθμ. 8 εως 13, οι οποίες είναι αναρτημένες στην εφαρμογή Α21.

Οι πολίτες πρέπει να προσέχουν ότι, για να ολοκληρωθεί η αίτηση, πρέπει να υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Αίτηση που έχει αποθηκευτεί προσωρινά, θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη. 

ΣΚΑΣΤΕ ΜΑΛ@ΚΕΣ🤡😡ΣΥΡΙΖΑ για παραίτηση Καραμανλή: Η συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας δεν θα αποφευχθεί, αλλά όχι την ώρα του πένθους


Σχόλιο της Κουμουνδούρου για την παραίτηση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών
Πιο επικακτική καθίσταται η συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας με την παραίτηση του Κώστα Καραμανλή από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στην ανακοίνωσή του γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ για την παραίτηση του κ. Καραμανλή, αναφέρει:

Ο κ. Καραμανλής γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα αίτια της παραίτησής του.
 
Ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει, επίσης, πολύ καλά ότι η συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας δεν θα αποφευχθεί με την παραίτηση του υπουργού του, αλλά καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική.
 
Στην ώρα της όμως, όχι την ώρα του πένθους.

Στο Νοσοκομείο της Λάρισας ο Κυριάκος Μητσοτάκης -Συνομίλησε με τους συγγενείς των τραυματιών


Αμέσως μετά την επίσκεψή του στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετέβη στη Λάρισα και συμμετείχε σε σύσκεψη με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό και φορείς, ενώ επισκέφθηκε και το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε από το ιατρικό προσωπικό για την εξέλιξη των διαδικασιών, ενώ συνομίλησε με συγγενείς θυμάτων και αγνοουμένων που επέβαιναν στην αμαξοστοιχία.

«Μιλάμε για ανείπωτη τραγωδία»
Σε δηλώσεις του από το σημείο όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για «ανείπωτη τραγωδία». «Είναι πάρα πολύ δύσκολο αυτό που βιώνουμε σήμερα ως χώρα. Μιλάμε για ανείπωτη τραγωδία. Η σκέψη μας σήμερα είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα με τους συγγενείς των θυμάτων. Υποχρέωσή μας είναι να περιθάλψουμε τους τραυματίες και από εκεί και πέρα να ταυτοποιήσουμε τις σορούς» ανέφερε.

Και συνέχισε: «Από εκεί και πέρα, ένα πράγμα μπορώ να εγγυηθώ: Θα μάθουμε τα αίτια αυτής της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο».

AYTΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ🤷‍♂️🤷‍♂️Τέμπη: Πρώην αχθοφόρος του ΟΣΕ ο σταθμάρχης και με ελάχιστη εμπειρία


Πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, που εκπαιδεύτηκε πριν από λίγους μήνες φαίνεται πως είναι ο 60χρονος σταθμάρχης που είχε βάρδια στον σταθμό της Λάρισας τη νύχτα του δυστυχήματος με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.

Σύμφωνα με τον Alpha, o σταθμάρχης έκανε και ανάρτηση στα social media στις 24 Ιανουαρίου, γράφοντας ότι πήρε την πιστοποίηση και ευχήθηκε «καλή μας αρχή», που σημαίνει ότι ανέλαβε πριν από περίπου ένα μήνα.

Όπως δήλωσε ο συνάδελφός του, ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, που ανέλαβε σταθμάρχης πρόσφατα και είχε βάρδια τη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη.



Τεχνικό ζήτημα ή αμέλεια;

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης έχει συλληφθεί και κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ), καθώς χαρακτηρίζεται υπαίτιος του δυστυχήματος.

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι γύρισε το κλειδί για να μην μπει η επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με την εμπορική και ότι αυτό δεν έγινε, δηλαδή πρόκειται για τεχνικό ζήτημα και όχι ανθρώπινη αμέλεια. Σύμφωνα με την εκπομπή TLive, όπως φαίνεται από τον πίνακα ελέγχου, ο σταθμάρχης δεν γύρισε το κλειδί και συγκρούστηκαν τα τρένα στα Τέμπη.

📺Τέμπη: Η στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων – Συγκλονιστικό ΒΙΝΤΕΟ – ντοκουμέντο


Συγκλονιστικό βίντεο-ντοκουμέντο καταγράφει την στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων, στα Τέμπη.

Το βίντεο μετέδωσε η ΕΡΤ. Στις εικόνες διακρίνεται η ισχυρότατη έκρηξη που σημειώθηκε όταν οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά μεταξύ τους. Τα πρώτα βαγόνια τυλίχτηκαν στις φλόγες και μία τεράστια μπάλα φωτιάς έκανε την νύχτα-μέρα.

Η τραγωδία συνέβη λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Τρίτης, όταν μία εμπορευματική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία IC 62, η οποία είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με 350 επιβάτες.

Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση από την Πυροσβεστική, μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί 38 νεκροί. Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, οι 15 πήραν εξιτήριο και παραμένουν για νοσηλεία 57 επιβάτες, εκ των οποίων έξι στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Αυτή τη στιγμή, όπως αναφέρθηκε στην ενημέρωση, οι δυνάμεις αφού ολοκλήρωσαν τις έρευνές τους στο βαγόνι της πρώτης θέσης, της επιβατικής αμαξοστοιχίας, και στο βαγόνι – εστιατόριο, τώρα επιχειρούν στο πρώτο επιβατικό βαγόνι της δεύτερης θέσης. Η διαδικασία ταυτοποίησης στο βαγόνι – εστιατόριο διεξήχθη υπό ακραίες συνθήκες υψηλού πυροθερμικού φορτίου της τάξεως των 1.300 βαθμών κελσίου, γεγονός που δυσχέραινε την όλη διαδικασία.

Με τη βοήθεια των γερανοφόρων οχημάτων ανασηκώνεται ο πρώτος συρμός της δεύτερης θέσης, ώστε να επιχειρήσουν οι ομάδες διάσωσης σε όλο το εύρος του δεύτερου βαγονιού.

Επίσης, γίνεται προσπάθεια και από άλλα γερανοφόρα οχήματα, προκειμένου να απομακρυνθούν από το σημείο οι δύο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας, για να διευκολυνθεί το έργο της έρευνας και απεγκλωβισμού, αλλά και για να ελευθερωθεί η σιδηροδρομική γραμμή.

Νέος Υπουργός Μεταφορών ο Γιώργος Γεραπετρίτης – Παραιτήθηκαν και οι επικεφαλής ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ


O Γιώργος Γεραπετρίτης αναλαμβάνει Υπουργός Μεταφορών στην θέση του Κώστα Καραμανλή, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Επίσης ο πρωθυπουργός έκανε δεκτές τις παραιτήσεις των επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Συγκεκριμένα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:

«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.

Μεταβατικός Υπουργός, μέχρι τις εθνικές εκλογές, ορίζεται ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από τον οποίο ήδη ζήτησα να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Αλλά θα εξετάσει και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων».

Η δήλωση-παραίτηση του Κώστα Καραμανλή

«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος.

Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.

Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.

Γι’ αυτόν το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.

Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».

ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΙΛΑΣ ΠΑΠΑΡΑ🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️Τσίπρας: Δεν θέλω να μιλήσω για ευθύνες τώρα, θα τα πούμε στην ώρα τους-Έδωσε αίμα για τους τραυματίες


Στον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος βρέθηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας.

Σε δηλώσεις του ο κ. Τσίπρας επισήμανε ότι τώρα δεν είναι ώρα απόδοσης ευθυνών, ενώ εξέφρασε τη βαθύτατη οδύνη στους συγγενείς των θυμάτων.

Όπως είπε, «ζούμε στιγμές βαθιάς οδύνης και θλίψης. Οι εικόνες που είδα είναι συγκλονιστικές. Ζούμε μία αδιανόητη τραγωδία με δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους μεταξύ των οποίων και πολλά νέα παιδιά. Δεν θέλω να μιλήσω για ευθύνες τώρα, θα τα πούμε στην ώρα τους. Εκφράζω τη βαθύτατη οδύνη στους συγγενείς των θανόντων και τις ευχές μου για ταχεία ανάρρωση στους τραυματισμένους».

Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ ενημερώθηκε από τους πυροσβέστες για τα θύματα και την εξέλιξη των ερευνών μετά τη σύγκρουση των τρένων.

Έδωσε αίμα για τους τραυματίες

Στο νοσοκομείο της Λάρισας που έχουν μεταφερθεί τραυματίες, εγκαυματίες αλλά και οι σοροί των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος βρέθηκε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας μετά το σημείο του δυστυχήματος κοντά στα Τέμπη.

Ο κ. Τσίπρας ενημερώθηκε από τον διοικητή του νοσοκομείου για την κατάσταση των τραυματιών, πολλοί από τους οποίους είναι νέα παιδιά. Παράλληλα, είχε την ευκαιρία να μιλήσει με γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό και να τους ευχαριστήσει για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος για να περιθάλψουν τους τραυματίες και να σώσουν ανθρώπινες ζωές.

Φθάνοντας στο νοσοκομείο της Λάρισας ο κ. Τσίπρας συνάντησε συγγενείς τραυματιών, αλλά και συγγενείς και γονείς θυμάτων, στους οποίους εξέφρασε τα βαθιά του συλλυπητήρια για την τραγική απώλεια.

Πριν αναχωρήσει ο κ. Τσίπρας από τη Λάρισα ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα για έκτακτη αιμοδοσία για την βοήθεια των τραυματιών.