02 Μαρτίου 2023

ÒXI ΡΕ ΠΑΠΑΡΑ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΕΣΕΝΑ, ΤΟΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟ😡🤦‍♂️Παππάς για Τέμπη: Το δυστύχημα δε θα διερευνηθεί από κάποια δήθεν «υπερκομματική επιτροπή»-Ο ελεγχόμενος δεν μπορεί να ορίζει τον ελεγκτή του


«Ενημερώνουμε τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Γεραπετρίτη πως ο ελεγχόμενος δεν μπορεί να ορίζει τον ελεγκτή του», σχολιάζει σε δήλωση του ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκος Παππάς.
 
Αναφέρει ότι «τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δε θα διερευνηθούν από κάποια δήθεν ‘υπερκομματική επιτροπή' που θα ορίσει η κυβέρνηση με πρόσωπα της αρεσκείας της», για να σημειώσει πως «υπάρχουν οι αρμόδιες Αρχές που θα τα ερευνήσουν όλα διεξοδικά».

«Εκτός εάν ο κ. Μητσοτάκης που την προανήγγειλε», σχολιάζει, «έχει κάποια σπουδή να βγάλει ένα προεκλογικό πόρισμα, που θα επιβεβαιώσει αυτό που έσπευσε να προδικάσει εχθές: πως για όλα φταίει ‘κυρίως ένα ανθρώπινο λάθος'».

Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί, λέει η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας


Η κυρία Λεονταρή ανέφερε ότι έχουν μεταφερθεί σήμερα στο νεκροτομείο 14 απανθρακωμένες σοροί

Στους 57 έχουν ανέλθει οι νεκροί από την τραγωδία στα Τέμπη, σύμφωνα με δηλώσεις της Ρουμπίνη Λεονταρή, προϊσταμένης της ιατροδικαστικής υπηπηρεσίας Λάρισας.

Ο κυρία Λεονταρή μίλησε στον RealFM, αναφέροντας ότι έχουν μεταφερθεί σήμερα στο νεκροτομείο 14 απανθρακωμένες σοροί. Ακόμη 7 απανθρακωμένες σοροί είχαν μεταφερθεί χθες στο νεκροτομείο.

Η Ρουμπίνη Λεονταρή είπε επίσης ότι οι σάκοι με ανθρώπινα μέλη που βρίσκονται στο νεκροτομείο έχουν ξεπεράσει τις 10. 

«Έχει ληφθεί από το κάθε μέλος DNA, οπότε κάποιο μέλος που μπορεί να ανήκει σε μια σορό διαμελισμένη, θα αποδοθεί στη σορό, κάποια μέλη που δεν θα ανήκουν σε σορό, θα έχουμε το DNA τους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η κατάσταση των τραυματιών

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες σχετικά με τους τραυματίες από την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, σε κρίσιμη κατάσταση παραμένουν οι έξι διασωληνωμένοι ασθενείς. Συγκεκριμένα, 21 τραυματίες νοσηλεύονται στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας. Στο ΑΧΕΠΑ 14 και ακόμη 3 στο νοσοκομείο Γεννηματάς Θεσσαλονίκης. 

Επίσης, 2 νοσηλευόμενοι βρίσκονται στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης και άλλοι 2 στα νοσοκομεία Τρικάλων και Καρδίτσας. Η κατάσταση των σχεδόν 35 τραυματιών που νοσηλεύονται στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας -εκτός από όσους νοσηλεύονται σε ΜΕΘ- είναι διαχειρίσιμη και βρίσκονται όλοι εκτός κινδύνου.

Κράτος με αράχνες από την εποχή Τρικούπη


Γιάννης Σιδέρης

Λυγμικές οι ημέρες, δύσθυμες. Ο υπουργός Κ. Καραμανλής σωστά ανέλαβε την πολιτική ευθύνη και παραιτήθηκε, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα, αναλαμβάνοντας παράλληλα την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος. Τουλάχιστον δεν ισχυρίστηκε ότι ήταν μια στραβή στη βάρδιά του.

Είναι θετική η εξαγγελία του Πρωθυπουργού για σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Όπως και ότι θα εξετάσει τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Δεν γνωρίζαμε, καθότι δεν έχουμε εξειδίκευση επί του θέματος, τα προβλήματα του ΟΣΕ. Το φρικτό δυστύχημα λειτούργησε σαν άνοιγμα μιας κουρτίνας στο χρόνο, και μάθαμε ενεοί ότι στον 21ο αιώνα ο ΟΣΕ λειτουργεί με όρους δεκαετιών ‘70 και ‘80! Ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας που παραγγέλθησαν και ελήφθησαν το… 2000, ακόμη δεν λειτουργούν, ενώ θα έπρεπε να έχουν τεθεί σε λειτουργία από τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004!

Η κήρυξη εκλογών μοιάζει παράταιρη σε αυτή την ατμόσφαιρα, αλλά το δυστύχημα των Τεμπών θα ενταχθεί στην προεκλογική ατζέντα. Ήδη ο ΣΥΡΙΖΑ τέτοια αποφράδα ημέρα χθες, δήλωσε πως ο Μητσοτάκης γνωρίζει ότι η συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας δεν θα αποφευχθεί με την παραίτηση του υπουργού (σωστό αυτό). Αλλά έβγαλε και… πόρισμα, καταγγέλλοντας τον Μητσοτάκη επειδή αναφέρθηκε σε ανθρώπινο λάθος. Ανθρώπινο λάθος που έχει παραδεχθεί ο ίδιος ο σταθμάρχης.

Η Γραμματέας Ράνια Σβίγκου θυμίζει ότι η τραγωδία είχε προαναγγελθεί εδώ καιρό (ναι, από το 2000, και στα 4,5 της δικής τους διακυβέρνησης), ενώ τα τρολ τους στο διαδίκτυο εν χορώ υπενθύμιζαν το Μάτι σε μια προσπάθεια συμψηφισμού. Οπότε η συζήτηση του θανατερού δυστυχήματος για τον ΣΥΡΙΖΑ θα είναι στην προεκλογική περίοδο.

Παρενθετικά να θυμίσουμε ότι την προηγούμενη φορά που παραιτήθηκαν υπουργοί, ήταν ο Βασίλης Κοντογιαννόπουλος, υπουργός Παιδείας στις καταλήψεις του 1991 και τα επεισόδια που οδήγησαν στη δολοφονία του καθηγητή Νίκου Τεμπονέρα, και ο Τσιτουρίδης για τη μεταγραφή του γιου του. Και του Γερουλάνου μετά την κλοπή στο μουσείο Ολυμπίας. Ενδεχομένως να υπήρξε και άλλος και να λανθάνει η μνήμη.

Η πολιτική ευθύνη αναλαμβάνεται μόνο δια της κυρώσεως και η παραίτηση αποτελεί κύρωση. Πολιτική ευθύνη άνευ κυρώσεως δεν υφίσταται, γιατί δεν υπάρχει ουσιαστική ανάληψη ευθύνης. Αποβαίνει θεατρική κοροϊδία όπως αυτή που έκανε ο Τσίπρας για τους νεκρούς στο Μάτι, εκείνη τη φρικτή βραδιά που έκανε τον ανήξερο και ανενημέρωτο. Και στη συνέχεια έκανε δέκα ημέρες να εμφανιστεί, και εμφανίστηκε αχάραγα για να τον πάρουν οι κάμερες, αλλά να μην τον «πάρουν μάτι» οι κάτοικοι του Ματιού.

Και πέραν του ανήξερου Τσίπρα, πολιτική ευαισθησία δεν επέδειξαν και οι υπουργοί του ή η περιφερειάρχης του της στραβής στη βάρδιά της. Έχει μείνει επική η συνέντευξη των υπουργών που μετά τη φωτιά στο Μάτι παρουσίασαν δορυφορικούς χάρτες για να πείσουν ότι αυτή ήταν αποτέλεσμα σχεδιασμένου εμπρησμού. Και σε εκείνη τη συνέντευξη ήταν μνημειώδης ο ισχυρισμός Τόσκα, ότι όσο και να έψαξε, δεν βρήκε κανένα λάθος στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς.

Και εδώ αξίζουν τα εύσημα στον Νίκο Ανδρουλάκη, που χωρίς καμία διάθεση πολιτικής εκμετάλλευσης στάθηκε στην ανθρώπινη διάσταση με μια λιτή ανακοίνωση: «Πρόκειται για μια ανείπωτη τραγωδία. Η σκέψη μου είναι στις οικογένειες των θυμάτων και των τραυματιών».

Αντιθέτως, το Γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ, που από το 2000 που η κυβέρνησή του το παρήγγειλε, κυβέρνησε έξι χρόνια ως σήμερα και δεν το εγκατέστησε, δηλώνει ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν στο ακέραιο την στιγμή που πρέπει (και για τα έξι δικά του χρόνια φανταζόμαστε).

Δεν κάνουνε κανένα συμψηφισμό. Ο συμψηφισμός γίνεται από μόνος του και περιλαμβάνει όλους. Από το 2000 πέρασαν κυβερνήσεις όλων των κομμάτων, αλλά τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης του ΟΣΕ αραχνιάζουν επί 23 χρόνια, και ήδη με την εξέλιξη της τεχνολογίας έχουν ξεπεραστεί.

Ένα κράτος περασμένης εποχής, τραγικό στη γραφικότητά του, σχεδόν εποχής Τρικούπη σε κάποιους τομείς. Με αυτό ζούμε. Αν βγει ο Μητσοτάκης πρέπει να είναι το στοίχημά του ο εκσυγχρονισμός του. Γιατί σαφώς είναι αναγκαία και σωτήρια τα ψηφιακά του Πιερρακάκη, αλλά αυτό είναι η βιτρίνα. Οι δομές του βαθέως καθυστερημένου κράτους παραμένουν ασάλευτες. Γιατί αυτή είναι η Ελλάδα που είχε πει και ο Σημίτης…

liberal.gr

«Άλαλα τα χείλη των ευσεβών»


Σάκης Μουμτζής

Ευθύς εξ αρχής να πω ότι μάλλον δε θα μπορέσω να γράψω σήμερα ένα πλήρες κείμενο όπως όλα τα καθημερινά μου. Γιατί σήμερα είναι μια άλλη μέρα. Έχει ξεχαστεί και ο Πολάκης και οι υποκλοπές και οι εκλογές, τα πάντα. Ο πόνος είναι πανελλήνιος, όχι τόσο για το μέγεθος της τραγωδίας ούτε για τα αίτια στα οποία οφείλεται.

Αλλά γιατί θα είναι μια τραγωδία που θα σέρνεται για πολλές μέρες μέχρι να καταμετρηθούν επακριβώς τα θύματα και να ταυτοποιηθούν μέχρις ενός. Μέχρι τότε δεκάδες οικογένειες, αν και θα διαισθάνονται τι απέγιναν τελικά οι άνθρωποί τους, παρ' όλα αυτά θα βρίσκονται σε μια διαρκή αγωνία, θα τρέφουν μια απεγνωσμένη ελπίδα πως το κακό δεν θα έχει συμβεί. Θα επιβεβαιώνεται το γνωμικό «η ελπίδα πεθαίνει τελευταία». 

Είναι ποιοτικά διαφορετικό να γνωρίζεις ευθύς εξ αρχής πως ο άνθρωπός σου δε ζει μετά από ένα δυστύχημα και άλλο να μην ξέρεις, επί πολλές ημέρες, αν ζει ή αν πέθανε. Κι εμείς βρισκόμαστε σε αυτή την τραγική κατάσταση. Όλη η Ελλάδα αγωνιά μαζί με τους συγγενείς των επιβατών. 

Ήταν πραγματικά συγκλονιστικές οι σκηνές έξω από το κέντρο αιμοδοσίας στη Λάρισα. Εκατοντάδες πολίτες περίμεναν για να δώσουν αίμα, σχηματίζοντας μια μεγάλη ουρά. Αισθάνονταν πως ήταν η προσφορά τους στον αγώνα να κρατηθούν στη ζωή οι τραυματίες του δυστυχήματος. 

Όλα τα υπόλοιπα, για τις πολιτικές ευθύνες και την ανάληψή τους ή για τα αίτια της τραγωδίας και την έλλειψη πολλαπλών επιπέδων ασφαλείας στην καθημερινή μετακίνηση τόσων ανθρώπων, όλα αυτά και πολλά άλλα δεν είναι της σημερινής ημέρας. Σήμερα πενθούμε, όλους αυτούς που χάθηκαν, μέσα στους οποίους ήταν και εργαζόμενοι στα δύο τρένα και ο νους μας είναι στις οικογένειες που πενθούν και στις οικογένειες που αγωνιούν. 

Μετά, θα συζητήσουμε για το αν η φράση «αυτή είναι η Ελλάδα», που ειπώθηκε πριν από 23 χρόνια, λόγω ενός άλλου πολύνεκρου δυστυχήματος, εξακολουθεί να ισχύει. 

Προς το παρόν, άλαλα τα χείλη των ευσεβών.

liberal.gr

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Δείτε τις νέες λίστες με τα προϊόντα χαμηλής τιμής και τα σαρακοστιανά


Τις νέες λίστες με τα προϊόντα χαμηλής τιμής που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ανακοίνωσαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Υπενθυμίζεται πως ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα το «καλάθι του νοικοκυριού» ενισχύθηκε με νέα προϊόντα (60 συνολικά) καθώς και σαρακοστιανά.

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Δείτε τις νέες λίστες

Δείτε τις νέες λίστες, που θα παραμείνουν σε ισχύ έως και την προσεχή Τρίτη 7 Μαρτίου, επιλέγοντας από τον σύνδεσμο την αλυσίδα της αρεσκείας σας:


60 προϊόντα στο «καλάθι»

Με τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για το «καλάθι του νοικοκυριού» αυξήθηκε το πεδίο εφαρμογής, και πλέον εντάσσονται στις λίστες 60 κατηγορίες προϊόντων (ήταν 51 μέχρι σήμερα).

«Θα τα πω συνοπτικά. Σε ό,τι αφορά τα όσπρια, που ως τώρα είχαμε μόνο τη γενική κατηγορία, πλέον θα γίνεται χωριστή αναφορά σε φακές, φασόλια και ρεβίθια. Επιπλέον, ως τώρα είχαμε πάριζα ή γαλοπούλα. Πλέον θα έχουμε και πάριζα και γαλοπούλα. Σήμερα έχουμε για το κοτόπουλο μια κατηγορία. Στο εξής θα έχουμε κοτόπουλο ολόκληρο και κοτόπουλο σε μέρη, σε κομμάτια» είχε δηλώσει σχετικά ο υπουργός Ανάπτυξης.

Στο «καλάθι του νοικοκυριού», επιπροσθέτως, μπαίνουν το νωπό μοσχάρι, το πλήρες γάλα υψηλής παστερίωσης και το γάλα υψηλής παστερίωσης με χαμηλά λιπαρά, το λευκό τυρί και η σοκολάτα.

Το «καλάθι της Σαρακοστής»
Κατά την παρουσίαση του ενισχυμένου «καλαθιού» ο υπουργός αναφέρθηκε στο «καλάθι της Σαρακοστής», δηλαδή στα σαρακοστιανά προϊόντα που θα μπουν στο «καλάθι του νοικοκυριού».

«Για την περίοδο της Σαρακοστής, εκτός από τις κατηγορίες που ήδη υπάρχουν και αναφέραμε, προσθέτουμε χαλβά, νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές) και κατεψυγμένα θαλασσινά με δύο τουλάχιστον είδη σε κάθε αλυσίδα, ώστε να προσφέρουμε στους καταναλωτές τα βασικά αγαθά που απαρτίζουν το τραπέζι της Σαρακοστής», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύγκρουση τρένων: Το 70% του σιδηροδρομικού δικτύου καλύπτεται από το σύστημα τηλεδιοίκησης


Στο μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχει υλοποιηθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης πληροφοριών, σύμφωνα με τις πληροφορίες.

Παρά τις καταγγελίες, κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ έλεγαν πως το όλο έργο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό που αγγίζει το 70%, εκτός από το 30% στο οποίο και δυστυχώς σημειώθηκε η τραγωδία στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο. 

Έτσι, τα δύο κομμάτια που δεν καλύπτονται ακόμα είναι το σκέλος ανάμεσα στη Λάρισα και το Πλατύ, όπου σημειώθηκε το δυστύχημα, και νοτιότερα η έκταση μεταξύ Οινόης και Τιθορέας.  Ωστόσο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου έχουν αποδοθεί σε ολόκληρο το κομμάτι από το Πλατύ Ημαθίας έως τον Προμαχώνα, όπως και σε μεγάλο μέρος της διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λάρισα.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός ήταν προγραμματισμένο να επισκεφτεί την Τετάρτη το ανακαινισμένο και σε λειτουργία κέντρο τηλεδιοίκησης - σηματοδότησης στη Θεσσαλονίκη που καλύπτει συγκεκριμένα το τμήμα Πλατύ - Προμαχώνας και να ενημερωθεί για τις εφαρμογές τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ETCS (European Train Control System) που διαθέτει.

Η υποδομή στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα τρία Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας που θα είναι αρμόδια για ολόκληρη τη γραμμή, ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των αντίστοιχων δομών για τα τμήματα Οινόη - Τιθορέα και Λάρισα - Πλατύ.

📺Προαστιακός: Κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα μετά την καταγγελία για το σύστημα σηματοδότησης


Εντολή για την διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνης Ελευθεριάνος, μετά τις καταγγελίες εκπροσώπου της Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμου, ο οποίος ανέφερε ότι δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση ούτε στη διαδρομή του προαστιακού στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.

Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής ο εισαγγελέας Πρωτοδικών κ. Στεφανάτος θα καλέσει άμεσα προς εξέταση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων και θα ζητήσει έγγραφα από την εταιρεία που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Προαστιακού, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ισχύουν οι καταγγελίες.

Το διερευνώμενο αδίκημα στην προκειμένη περίπτωση είναι αυτό των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.

Χωρίς σύστημα σηματοδότησης ο Προαστιακός στο κομμάτι «Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο»

Ο Νίκος Χατζηνικολάου στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Πρόσωπο με Πρόσωπο» το βράδυ της Τετάρτης (1/3), με θέμα τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη αποκάλυψε μια πληροφορία για τον Προαστιακό που έκανε αίσθηση.

«Σύστημα σηματοδότησης δεν υπάρχει ούτε στο κομμάτι “Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο”, που χρησιμοποιεί ο Προαστιακός και η εταιρεία Hellenic Train, καθώς και το Μετρό. Και ο άνθρωπος που μου το λέει είναι υψηλά ιστάμενος στον χώρο. Είναι δυνατόν αυτό; Δηλαδή μπορεί να δούμε να συμβαίνει ένα ανάλογο δυστύχημα σε αυτό το τμήμα; Στην πορεία από την “Δουκίσσης Πλακεντίας” στο “Αεροδρόμιο”;» ανέφερε ο Νίκος Χατζηνικολάου.
Σήμερα το πρωί στην εκπομπή «Ανοιχτή Επικοινωνία» με τον Μάνο Νιφλή και την Χρύσα Φώσκολου ο Ηλίας Τρευλός, μέλος της ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, επιβεβαίωσε αυτή την πληροφορία.

«Ένα κομμάτι λειτουργεί, ένα κομμάτι όχι στον άξονα αυτόν. Ακόμη και να λειτουργούσε αυτό το κομμάτι ακριβώς επειδή χθες έγιναν πολλές αναφορές με όλες αυτές τις απίστευτες παραλείψεις και τα κενά που υπάρχουν, δεν λύνεται το πρόβλημα. Ο έλεγχος της κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίζεται μόνο με 4-5 χιλιόμετρα. Πρέπει να είναι στο σύνολό του, σε πλήρη λειτουργία και να υπάρχει στο κέντρο ελέγχου συνολική εικόνα πού βρίσκεται η κάθε αμαξοστοιχία» περιέγραψε.


Της Άννας Κανδύλη 
enikos.gr

Επικοινωνία Χριστοδουλίδη - Μητσοτάκη για τα Τέμπη: Εξέφρασε τη συμπαράσταση της Κύπρου


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε τηλεφωνικά με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη.

Ο κ. Χριστοδουλίδης εξέφρασε στον πρωθυπουργό τη λύπη του για την τραγωδία στα Τέμπη και εξέφρασε τη συμπαράσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα και στον ελληνικό λαό.

Οι δύο ηγέτες συζήτησαν επίσης την πορεία των ερευνών για τον εντοπισμό αγνοουμένων, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται δύο Κύπριοι πολίτες.

ΕΛΕΟΣ ΡΕ! ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΠΗΡΑΤΕ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ🤦‍♂️🤦‍♂️Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο Κούγιας αναλαμβάνει οικογένειες θυμάτων - Ξεκίνησαν οι μηνύσεις


Μήνυση εις βάρος του σταθμάρχη, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train, καθώς και τυχόν πολιτικών για εγκληματική αμέλεια καταθέτουν οι οικογένειες των 20χρονων δίδυμων αδελφών και της ξαδέλφης τους, που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Την υπεράσπιση των δύο οικογενειών ανέλαβε ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξης Κούγιας.

Σε ανακοίνωσή του το γραφείο του κ. Κούγια αναφέρει:

«Ο επικεφαλής του γραφείου μας, κος Αλέξιος Κούγιας, ανέλαβε την υποστήριξη της κατηγορίας στο τραγικό δυστύχημα της συγκρούσεως των δύο τρένων στον Ευαγγελισμό του νομού Λαρίσης.

Τον επικεφαλής του γραφείου μας, κο Αλέξη Κούγια, και την συνεργάτιδά του κα Χριστίνα Μητρονάτσιου επέλεξαν οι τραγικοί γονείς, τα αδέλφια και οι παππούδες των δύο διδύμων κοριτσιών και της πρώτης εξαδέλφης τους, οι οποίοι, όπως σήμερα ενημερωθήκαμε, εξαϋλώθηκαν στο τραγικό δυστύχημα των δύο τρένων.

Η εντολή, την οποίαν λάβαμε, είναι εκτός του σταθμάρχη του σιδηροδρομικού σταθμού Λαρίσης, να μηνύσουμε και να ενάγουμε τόσο διοικητικά στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Hellenic Train, όσο και τους τυχόν πολιτικούς, οι οποίοι είτε με άμεσο δόλο, είτε με ενδεχόμενο δόλο, είτε με εγκληματική αμέλεια συνετέλεσαν στο να χαθούν αυτές οι δεκάδες ανθρώπινες ζωές και να τραυματιστούν ακόμη περισσότερες, ορισμένες εκ των οποίων με ακρωτηριασμό.

Το δικηγορικό μας γραφείο έχει δεχθεί προσκλήσεις να αναλάβει τη νόμιμη εκπροσώπηση και πολλών άλλων συγγενών άλλων θυμάτων, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις θυμάτων από την Κρήτη, αλλά ακόμη επισήμως δεν έχουμε λάβει τις σχετικές εξουσιοδοτήσεις». 

Σημειώνεται πως τα τρία κορίτσια μετέβησαν στην Καλαμπάκα για το τριήμερο και επιβιβάστηκαν στο μοιραίο τρένο για να γυρίσουν στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδαζαν. Η Θώμη, η δίδυμη αδερφή της Χρύσα και η ξαδέρφη τους Αναστασία έχασαν τη ζωή τους στο πολύνεκρο δυστύχημα.

Οι γονείς τους, που βρέθηκαν στη Λάρισα, αναγνώρισαν τις σορούς των παιδιών τους. 

📺Σύγκρουση τρένων - Γκάγκα: Οι συγγενείς δεν θα δουν τους νεκρούς, να τους θυμούνται γερούς


Τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, εξέφρασε η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα.

«Αυτό που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι είναι τρομερό, λυπάμαι πολύ για όσους έχουν χαθεί και όσους περιμένουν να μάθουν για τους δικούς τους» σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Για τους τραυματίες, δήλωσε ότι οι περισσότεροι είναι σε καλή κατάσταση, δέκα έχουν χειρουργηθεί για κατάγματα και έξι είναι σε σοβαρή κατάσταση και νοσηλεύονται σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Δείτε βίντεο


Για τη διαδικασία της ταυτοποίησης των νεκρών τόνισε ότι γίνεται μόνο μέσω DNA, καθώς έχει ληφθεί απόφαση οι συγγενείς να μην έρθουν σε επαφή με τις σορούς, που μπορεί να είναι απανθρακωμένες ή διαμελισμένες.

«Η απόφαση είναι να μην δουν, να μην έρθουν σε επαφή οι συγγενείς με τους ανθρώπους που δεν ζουν πια, για να είναι λιγότερο ψυχοφθόρο για εκείνους. Εάν έχουν κάποιο νεκρό, καλό είναι να τον θυμούνται γερό και καλά» τόνισε.

Τις επόμενες ώρες αναμένονται τα πρώτα αποτελέσματα από τη διαδικασία ταυτοποίησης με DNA, που γίνεται σε συνεργασία με τα εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας.

Τέλος, εξέφρασε τις ευχαριστίες της στο προσωπικό των νοσοκομείων όπου διακομίστηκαν τραυματίες, καθώς και στον κόσμο που ανταποκρίθηκε στην έκκληση για αίμα.

📺ΕΣΥ ΔΗΛ. ΑΡΓΟΜΙΣΘΟΣ;😜😜Σύγκρουση τρένων - Πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων: Θα προχωρήσουμε σε αυτεπάγγελτη έρευνα


Με αφορμή τη φονική-μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, μίλησε για τον ρόλο και τις αρμοδιότητες που έχει η συγκεκριμένη Αρχή.

«Δεν ελέγχουμε εμείς την κατάσταση του δικτύου. Έχουμε προσωπικό 4 άτομα», είπε η πρόεδρος για την τραγική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Σε ό,τι αφορά στους μηχανοδηγούς, η κ. Τσιαπαρίκου διευκρίνισε ότι «εμείς υποχρεούμαστε να εποπτεύουμε όλη την εκπαίδευσή τους».

Σε δηλώσεις της στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, είπε πως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει πολλές και διαφορετικές αρμοδιότητες. «Από τη ρύθμιση της αγοράς και τον ανταγωνισμό, τα δικαιώματα των επιβατών και την Εθνική Αρχή Ασφάλειας».

Ποιες είναι οι αρμοδιότητες 

Η κ. Τσιαπαρίκου είπε πιο συγκεκριμένα: «Πρέπει να τηρούμε, να βλέπουμε ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής τηρεί αυτά που περιγράφονται στο σχέδιο διαχείρισης ασφάλειας του, με βάση τα υφιστάμενα συστήματα. Δηλαδή, ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται στη συγκεκριμένη περίπτωση».

«Ο σταθμάρχης δίνει εντολή στον μηχανοδηγό με τον τάδε τρόπο. Δεν εξετάζουμε κάτι άλλο. Γνωμοδοτικά, συμβουλευτικά σε τοποθετήσεις μας δημόσιες ή σε προτάσεις μας προς τους φορείς, μπορούμε να πούμε ότι βεβαίως πρέπει να αυτοματοποιηθούν τα συστήματα και να ολοκληρωθούν τα έργα και οι εργολαβίες που είναι σε εξέλιξη» πρόσθεσε.

Τα συμπεράσματά της η Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων τα κοινοποιεί σε υπουργεία ή αρμόδιους, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή ο ΟΣΕ. «Εκδίδουμε έκθεση ασφάλειας κάθε χρόνο είναι όλα δημοσιοποιημένα. Τι κάνουμε εμείς; Κάνουμε κάθε χρόνο ένα σχέδιο εποπτείας. Αν τηρούνται οι διαδικασίες σωστά, εντοπίζοντας τους πιθανούς κινδύνους, που θεωρούμε από διάφορες πηγές ότι προκύπτουν. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό αφορά ένα τεράστιο έργο, το οποίο και εμείς, με βάση το υφιστάμενο προσωπικό, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι 4 άτομα στη Διεύθυνση Ασφάλειας που έχουμε, επικεντρωνόταν δειγματοληπτικά εκεί που θεωρούμε κάθε φορά ότι πιθανόν να προκύψουν κίνδυνοι», τόνισε η πρόεδρος.

«Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου»

Ανέφερε επίσης πως δεν είναι εκείνοι υπεύθυνοι για την κατάσταση του δικτύου. «Δεν ελέγχουμε την κατάσταση του δικτύου. Το επισημαίνουμε συνεχώς και σε δημόσιες και σε υπηρεσιακές παρεμβάσεις μας, ότι οφείλουν να συντηρούν το δίκτυο, αλλά μέχρι εκεί. Εμείς δεν ελέγχουμε αυτό το πράγμα. Ελέγχουμε αν τηρούν τη διαδικασία η οποία καταρτίζεται από τον κάθε φορέα και μας κοινοποιείται. Όταν δεν τηρούνται, τους το κάνουμε γνωστό και υποχρεούνται να διορθώσουν άμεσα την ενέργειά τους σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ανάλογα φυσικά με την επικινδυνότητα της παράλειψης ή της παραβίασης, εμείς έχουμε το δικαίωμα να υποβάλλουμε κάποια διοικητικά πρόστιμα», εξηγεί.

Έχουν μάλιστα επιβάλλει τέτοια πρόστιμα. Όπως δήλωσε: «Το τελευταίο ήταν τον Ιανουάριο που επιβάλαμε 33.000 ευρώ, για τη μη ορθή εφαρμογή της τήρησης των πιστοποιητικών μηχανοδηγών. Βρήκαμε μηχανοδηγό χωρίς πιστοποιητικό στην συγκεκριμένη υποδομή».

«Θα προχωρήσουμε και σε άλλον αυτεπάγγελτο έλεγχο»

Εξηγώντας τι είναι το πιστοποιητικό, το οποίο και πρέπει να κατέχει ένας μηχανοδηγός, είπε: «Ο κάθε μηχανοδηγός πρέπει να κατέχει ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά από εγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από εμάς. Και αφού περάσει την εκπαίδευση, δίνει εξετάσεις, οι οποίες διοργανώνονται από εμάς, με τράπεζα θεμάτων, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές και είναι αδιάβλητες, αφού βγει η ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, μετά εκπαιδεύεται στο συγκεκριμένο τροχαίο υλικό που θα οδηγήσει και στο συγκεκριμένο τμήμα της υποδομής – από την εταιρεία (πχ Hellenic Train) – η οποία το εκδίδει και το πιστοποιητικό ασφάλειας είναι μετά η εξειδίκευση της εκπαίδευσής του».

Ωστόσο, πρόσθεσε: «Οι εκπαιδευτές των σταθμαρχών, δεν είναι το ίδιο με των μηχανοδηγών. Εμείς υποχρεούμαστε να είναι ρυθμισμένο το επάγγελμα του μηχανοδηγού, δηλαδή υποχρεούμαστε να εποπτεύουμε όλη την εκπαίδευσή τους, το πρόγραμμα εκπαίδευσης, τις εξετάσεις όλα. Όλα τα άλλα κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας εκπαιδεύονται απευθείας από τον ΟΣΕ. Ο οποίος εκδίδει και τα πιστοποιητικά τους».

Για την υπόθεση των Τεμπών δήλωσε τα εξής: «Από χθες (σ.σ. 01.03.2023) πήραμε απόφαση για αυτεπάγγελτο έλεγχο για να δούμε αν τηρήθηκαν οι διαδικασίες. Έχει αποσταλεί έγγραφο εντός 48 ωρών. Θα συλλέξουμε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα που θα χρειαστούν στον έλεγχο. Και θα προχωρήσουμε. Μάλιστα, σήμερα θα βγάλουμε και δελτίο τύπου και θα προχωρήσουμε και σε άλλον αυτεπάγγελτο έλεγχο. Σήμερα πάλι σε σχέση με την ενημέρωση των επιβατών για τα δικαιώματά τους από δω και στο εξής».

📺Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη - Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας


Περισσότερα από ένα φαίνεται ότι ήταν τα λάθη που έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας με αποτέλεσμα να υπάρξει η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης με αποτέλεσμα να υπάρξουν 46 νεκροί και δεκάδες τραυματίες.

Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.

Μετά, δηλαδή, το μοιραίο σήμα που έδωσε στον μηχανοδόγη της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και το οποίο αποκάλυψε το protothema.gr, ο σταθμάρχης φαίνεται, σύμφωνα με όσα είπε το στέλεχος του ΟΣΕ, να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρκαολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ.

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί - γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα - για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» διευκρίνισε ακόμα περισσότερο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

Στην ερώτηση αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευρκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις»

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει "κυριε σταθμάρχα με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;". Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη» εξήγησε ο κ. Τερεζάκης.

Ερωτηθείς αν τον διάλογο του σταθμάρχη Λάρισας με τον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, που έφερε στη δημοσιότητα το protothema.gr, τον άκουγε και ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου, το στέλεχος του ΟΣΕ απάντησε ότι «η εμπορική αμαξοστοιχία άκουσε τη συζήτηση αλλά δεν υπήρξε αναφορά ότι το τρένο ήταν στη γραμμή καθόδου, ούτε υπήρχε τηλεγράφημα ότι έχουμε μονή γραμμή».

Ειδικά, δε, για τον σταθμάρχη Λάρισας είπε ότι «βγήκε μετά την εκπαίδευση και τοποθετήθηκε στη Λάρισα, ήταν αρχικά μόνος του με άλλον σταθμάρχη που επιτηρούσε τους χειρισμούς του επειδή είναι καίριο πόστο» ενώ για τον μηχανοδηγό συμπλήρωσε ότι «ήταν έμπειρος, θα έπαιρνε σύνταξη σε δύο μήνες».

Η τηλεδιοίκηση

Το στέλεχος του ΟΣΕ εξήγησε, επίσης, ότι μέχρι το 2010-11-12 υπήρχε τηλεδιοίκηση από το Κιάτο μέχρι το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα, το ΣΚΑ, μέχρι την Ειδομένη και τον Προμαχώνα η οποία, όμως, «για διάφορους λόγους μετά έπεσε». Σύμφωνα με τον ίδιο «μέχρι το 2010 ο ΟΣΕ είχε 5 τηλεδιοικήσεις ανάμεσα στις οποίες σε Κόρινθο, ΣΚΑ, Λάρισα, Θεσσαλονίκη».

Στην ερώτηση τι μεσολάβησε και «έπεσε» η τηλεδιοίκηση ο κ. Τερεζάκης είιπε ότι «ένας από τους λόγους ήταν και οικονομικός, η μείωση του προσωπικού που έγινε σταδιακά οποτε όλο το σύστημα υπέφερε και άρχισε να απαξιώνεται, και οι κοπές των καλωδίων, υποφέρουμε πολύ από αυτό».

«Όσο έχουμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο σκοπός είναι να αυξηθεί η ασφάλεια στις διαδρομές, αλλά και όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση ο οργανισμός έχει κανονισμό κυκλοφορίας βάσει πρωτοκόλλων και ασφάλειας. Αν αυτά τηρούνται από τους σταθμάρχες, τους μηχανοδηγούς και τους κλειδούχους τότε δεν υπάρχει κίνδυνος για τραγωδία όπως αυτή» πρόσθεσε.

Eurostat: Στο 6,5% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο - 4ος χαμηλότερος στην ευρωζώνη


Έστω και οριακά, ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη συνέχισε την πτωτική του πορεία για 4ο συνεχή μήνα καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις που ανακοίνωσε η Eurostat για Φεβρουάριο βρέθηκε στο 8,5% από 8,6% τον Ιανουάριο. 

Πέμπτος διαδοχικός μήνας αποκλιμάκωσης για την Ελλάδα, από τον Σεπτέμβριο ο πληθωρισμός μόνο υποχωρεί. Η πρώτη εκτίμηση κάνει λόγο για 6,5%  που είναι η 4η χαμηλότερη τιμή μεταξύ των 20 χωρών για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Μόνο Λουξεμβούργο, Βέλγιο και Ισπανία παρουσιάζουν χαμηλότερο πληθωρισμό από τη χώρα μας. Από το υψηλό έτους το Σεπτέμβριο όταν ο πληθωρισμός βρέθηκε στο 12,1% παρατηρείται μια μείωση μεγαλύτερη των 5,5 μονάδων. 

Πρωταθλήτριες παραμένουν οι χώρες της Βαλτικής , Λετονία, Λιθουανία και Εσθονία ενώ πολύ κοντά βρίσκεται και η Σλοβακία. Η διαρκής υποχώρηση του πληθωρισμού σημαίνει ότι πλέον μόνο 6 από τις 20 χώρες για τις οποίες γίνονται μετρήσεις έχουν διψήφιο πληθωρισμό.  

Η νέα πτώση του πληθωρισμού οφείλεται κυρίως στη μείωση του πληθωρισμού της ενέργειας. Ο πληθωρισμός ενέργειας βρέθηκε τον Ιανουάριο στο 13,7% πιο κάτω κι από τον Δεκέμβριο του 2021 ακόμη και τον Νοέμβριο του 2021, 3 και 4 μήνες δηλαδή πριν τη Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Γεγονός αναμενόμενο καθώς σε όλη τη διάρκεια του Φεβρουαρίου η διεθνής τιμή του φυσικού αερίου δεν ξεπέρασε ποτέ τα 60€/Mwh ενώ κάποιες ημέρες βρέθηκε και κάτω από τα 50€. Σταθερά μεταξύ 82-86$/βαρέλι κινήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του Ιανουαρίου και η τιμή του πετρελαίου.  

Η μεγάλη ανατροπή όμως έχει γίνει με τον πληθωρισμό των τροφίμων ο οποίος για πρώτη φορά ήταν υψηλότερος από τον ενεργειακό. Μήνα με το μήνα σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο φτάνοντας για το Φεβρουάριο στο 15% . Ιστορικό ρεκόρ και για τον δομικό πληθωρισμό– που δεν περιλαμβάνει τρόφιμα και ενέργεια – οποίος έφτασε στο 7,4%. Το ανοδικό του σερί και ο πληθωρισμός των υπηρεσιών ο οποίος βρέθηκε μια ανάσα από το 5%.  

Το φρένο του πληθωρισμού δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι η ΕΚΤ θα σταματήσει τις αυξήσεις επιτοκίων. Ίσα ίσα η Φρανκφούρτη αναμένεται να ανακοινώσει στις 16 Μαρτίου νέα αύξηση των επιτοκίων πιθανότατα κατά 50 μονάδες βάσης καθώς είναι ιδιαίτερη η ανησυχία της κεντρικής τράπεζας για την πορεία των δεικτών των τροφίμων.   

Η Fitch εκτιμά ότι η μάχη ενάντια στον πληθωρισμό θα σπρώξει στην ύφεση τις οικονομίες της Γερμανίας και της Ιταλίας έως το τέλος του έτους ενώ η Ευρωζώνη πιθανότατα θα την ….γλιτώσει όπως φυσικά και η Ελλάδα. 

Του Χρυσόστομου Τσούφη
skai.gr

📺ΒΑΡΙΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑΚΗ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝΕ ΦΙΕΣΤΕΣ🤷‍♂️🤷‍♂️Γεραπετρίτης: Συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων - Η έρευνα θα φτάσει μέχρι τέλους-Καραμανλής: H πατρίδα βιώνει εθνική τραγωδία


Συγγνώμη από τις οικογένειες των ανθρώπων που σκοτώθηκαν μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη ζήτησε ο νέος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

«Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος κάνοντας μια συνολική αυτοκριτική», είπε, ανάμεσα σε άλλα, ο κ. Γεραπετρίτης που ανέλαβε τη θέση μετά την παραίτηση του του Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Ο απερχόμενος υπουργός από τη δική του μεριά τόνισε ότι «η πατρίδα μας βιώνει μια εθνική τραγωδία και τίποτα δεν έχει σημασία μπροστά στο ότι χάθηκαν άδικα τόσες ανθρώπινες ζωές».

Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Όπως όμως διευκρίνισε και ο πρωθυπουργός, όλα θα διερευνηθούν με τον πιο αντικειμενικό και διαφανή τρόπο».

Κατά την ανάληψη των καθηκόντων του στην τελετή παράδοσης-παραλαβής στο υπ. Μεταφορών ο κ. Γεραπετρίτης είπε:

«Βιώνουμε μέρες μαύρες για τη χώρα, βιώνουμε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, όλοι είμαστε συντετριμμένοι. Θέλω να ευχαριστήσω τον υπουργό για το πολιτικό υπόδειγμα, την ευθιξία του να αναλάβει την αντικειμενική πολιτική ευθύνη που υπάρχει όταν χάνονται ζωές με τέτοιο τρόπο.

Αναλαμβάνω με ειδική εντολή από τον πρωθυπουργό με τους εξής τρεις σκοπούς:

Πρώτον, να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους φθάσαμε να θρηνήσουμε απώλεια ζωών. Η έρευνα θα είναι ενδελεχής και διαφανής. Θα συσταθεί σήμερα επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας. Τις παθολογίες και τις αδράνειες που υπήρξαν διαχρονικά, αντικειμενικά.

Δεύτερον, να διασφαλίσουμε τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού των υποδομών για να μην υπάρξει κανένα ζήτημα σε ό,τι αφορά την ταχύτητα των έργων.

Τρίτον, να αναληφθούν όλες οι άμεσες ενέργειες εξασφάλισης της ασφάλειας των υποδομών των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Να σημειώσω ότι δεν αναλαμβάνω την καθημερινή διαχείριση του υπουργείου, υπάρχουν υφυπουργοί που θα συνεχίσουν τη δουλειά τους, όπως και οι γενικοί γραμματείς.

Να επισημάνω ότι η δουλειά του υπουργείου θα συνεχιστεί απρόσκοπτα. Να σας πως εντελώς ειλικρινά ότι είναι μια βαριά ευθύνη η εντολή που μου ανέθεσε ο πρωθυπουργός. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια τεράστια τραγωδία. Να ζητήσω συγγνώμη από τις οικογένειες που έχασαν τους ανθρώπους τους και να πω ότι αυτό το δύσκολο και στενάχωρο έργο θα φθάσει μέχρι τέλους. Θα διερευνηθούν όλα».

Καραμανλής: H πατρίδα βιώνει εθνική τραγωδία, τίποτα δεν έχει σημασία μπροστά στις ζωές που χάθηκαν

Τη σκυτάλη του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στον Γιώργο Γεραπετρίτη παρέδωσε το πρωί της Πέμπτης ο Κώστας Καραμανλής ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του μετά την τραγωδία από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.

Όπως είπε «η πατρίδα βιώνει εθνική τραγωδία, τίποτα δεν έχει σημασία μπροστά στις ζωές που χάθηκαν» διαβεβαιώνοντας «όπως είπε και ο πρωθυπουργός, ότι όλα θα ερευνηθούν».

«Πάντα οι απερχόμενοι υπουργοί κάνουν απολογισμό, θα μου επιτρέψετε να μην το κάνω, το αν έγιναν πολλά ή λίγα δεν θα το δούμε σε αυτή την ημέρα πένθους» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

«Το ότι ότι στη θέση του υπουργού τοποθετείται ένας άξιος επιστήμονας, όπως ο Γιώργος Γεραπετρίτης, δημιουργεί τη βεαιότητα ότι η έρευνα θα είναι ενδελεχής και τα αίτια του δυστύχηματος θα εντοπιστούν με ακρίβεια» συμπλήρωσε ο απερχόμενος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Κλείνοντας ο Κώστας Καραμανλής ευχήθηκε καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα στον Γιώργο Γεραπετρίτη, ευχαρίστησε τους συνεργάτες του και τους εργαζόμενους στο υπουργείο Μεταφορών, ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό «για την εμπιστοσύνη που μου έχει δείξει» και εξέφρασε για άλλη μια φορά «τα συλλυπητήριά μου στις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους και τις πιο θερμές ευχές στους τραυματίες που δίνουν τη μάχη στα νοσοκομεία».

Τέμπη: Ταυτοποιήθηκαν 9 σοροί μέσω DNA


Ο Γιάννης Οικονόμου κατά τη διάρκεια του briefing γνωστοποίησε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, έχουν ταυτοποιηθεί μέσω DNA 9 σοροί από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Η διαδικασία αναγνώρισης συνεχίζεται, ενώ τα εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. έχουν δώσει προτεραιότητα στις εξετάσεις DNA των σορών. 

Σε 46 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με εμπορική, στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, αργά το βράδυ της Τρίτης όπως ανέφερε σε επίσημη ενημέρωση ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης.

Διευκρινίζεται ότι ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στα πτώματα που ανέσυρε η Πυροσβεστική. Είναι βέβαιο όμως ότι τα θύματα είναι περισσότερα και ο συνολικός αριθμός θα ανακοινωθεί αφού ολοκληρωθεί η έρευνα σε όλα τα βαγόνια και η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης μέσω του DNA από το ειδικό κλιμάκιο της αστυνομίας.

Όπως είπε ο κ. Βαθρακογιάννης, οι ενέργειες των πυροσβεστικών δυνάμεων, επικεντρώνονται αυτή την ώρα στο βαγόνι εστιατόριο, το οποίο, λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης, είχε καταπλακωθεί από το πρώτο βαγόνι, της δεύτερης θέσης. Από το συγκεκριμένο βαγόνι, όπως γνωστοποίησε ο κ. Βαθρακογιάννης, έχουν ανασυρθεί σήμερα το πρωί, συνολικά, 7 απανθρακωμένες σοροί.

«Γίνεται, απομάκρυνση του επιβατικού βαγονιού που βρίσκεται από πάνω, και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί απομάκρυνση του συμπιεσμένου και σε σχήμα «Γ» βαγονιού – εστιατορίου», προσέθεσε.

Επιπλέον, όπως ανέφερε, εκτιμάται, ότι μέχρι το μεσημέρι, θα ολοκληρωθεί η απομάκρυνση του εν λόγω βαγονιού.

«Για τη συνέχιση της επιχείρησης έρευνας και απεγκλωβισμού, θα πρέπει να γίνουν κοπές μετάλλων με ειδικά μηχανήματα και τμηματική αφαίρεση των μεταλλικών στοιχείων τους» είπε και προσέθεσε ότι για τα υπόλοιπα θα χρειαστεί να συνεχιστεί η επιχείρηση μέχρι και την αυριανή.

Ο κ. Βαθρακογιάννης είπε ότι η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, συνεχίζεται και σήμερα, ωστόσο οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις είναι δύσκολες, ενώ κατά διαστήματα βρέχει.

Τέλος, σημειώνεται ότι έχουν διατεθεί δωμάτια σε ξενοδοχεία στην περιοχή της Λάρισας, για τους συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών, όπως έχει ανακοινωθεί.

📺Οικονόμου για Τέμπη: «Αναλαμβάνουμε το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί, θα δοθούν απαντήσεις το επόμενο διάστημα»


Τη βαθιά θλίψη και τα συλλυπητήρια της κυβέρνησης εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών και προσέθεσε ότι η χώρα μας από χθες βρίσκεται σε τριήμερο πένθος. Όπως είπε η κηδεία των νεκρών θα γίνει δημοσία δαπάνη, συμπληρώνοντας ότι από την πρώτη στιγμή ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερωνόταν συνεχώς για την τραγωδία. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, έχουν ταυτοποιηθεί 9 σοροί από το δείγμα DNA που έδωσαν χθες οι συγγενείς. «Οι απώλειες και οι πληγές, το ψυχικό άλγος όλων είναι τεράστια και δύσκολα διαχειρίσιμα κυρίως αυτή τη στιγμή», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Οικονόμου χαρακτήρισε πράξη ευθύνης και πολιτικής γενναιότητας την αποχώρηση του Κώστα Καραμανλή. «Καθυστερήσεις έχουν αιτίες σε στρεβλώσεις δεκαετιών, μεγάλο μέρος τους αντιμετωπίσαμε σε μεγάλο εύρος την περίοδο αυτή, αλήθεια όμως ότι δεν καταφέραμε τις εξαλείψουμε, γι’ αυτό αναλαμβάνουμε ευθύνη στο ύψος που μας αναλογεί», προσέθεσε.

Σημείωσε, δε, ότι τώρα είναι ώρα πένθους και συμπλήρωσε ότι είναι εύλογες οι απορίες αυτές και άλλες του κόσμου, να αναρωτιέται κανείς αν ένα λάθος ενός ανθρώπου αρκεί για να έρθει η απόλυτη καταστροφή. «Με σαφήνεια θα δοθούν οι απαντήσεις στο επόμενο διάστημα, έχει να κάνει με χρόνιες παθογένειες και αδυναμίες, σε 70% γραμμής υπάρχουν συστήματα ασφαλείας που δεν θα άφηναν ένα ανθρώπινο λάθος να εξελιχθεί σε τραγωδία», είπε.

Την ίδια ώρα παραδέχτηκε ότι «δεν καταφέραμε να εξαλείψουμε τις παθογένειες που αναλάβαμε, αναλαμβάνουμε το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί», ενώ υπογράμμισε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας, για όλα αυτά θα δοθούν απαντήσεις στο επόμενο διάστημα. «Τώρα είναι η ώρα του πένθους, είναι η ώρα της περισυλλογής απέναντι στην απώλεια δεκάδων νέων ανθρώπων. Είναι ώρα ενσυναίσθησης, σεβασμού και συμπαράστασης στον πόνο των συγγενών που ξαφνικά, από τη μια στιγμή στην άλλη, αναπάντεχα έχασαν σχεδόν τα πάντα.

Η απώλεια ενός ανθρώπου είναι μια βαριά πληγή, που ποτέ και με τίποτα δεν μπορεί να αποκατασταθεί. Και έχουμε χρέος, ως Πολιτεία, να φροντίσουμε τους τραυματίες, να φροντίσουμε τους ανθρώπους που βίωσαν τα τραγικά συμβάντα, να σταθούμε πλάι για όσο χρειαστεί στους συγγενείς των θυμάτων. Έχουμε χρέος να αποδώσουμε επίσημα ευθύνες. Κυρίως έχουμε χρέος να κάνουμε τα πάντα για να μην ξαναζήσουμε τέτοιες σκηνές», είπε κλείνοντας.

📺Τέμπη: Πήρε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο ο σταθμάρχης


Ενώπιον του εισαγγελέα οδηγήθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας μετά την τραγωδία στα Τέμπη, αφού έχει παραδεχθεί στην προανακριτική του κατάθεση ότι έκανε λάθος, και στη συνέχεια στην ανακρίτρια, από την οποία ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο (4/3/2023) στις 14:00.

Ο σταθμάρχης είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, πήρε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο 4 Μαρτίου.

Σε δηλώσεις του προς δημοσιογράφους ο συνήγορος του κατηγορούμενου σταθμάρχη ανέφερε:

«Ο κ. Σαμαράς από την πρώτη στιγμή έχει αναλάβει το μερίδιο των ευθυνών στα πλαίσια που του αναλογεί. Των δικών του. Δεν μπορεί και δεν είναι σε θέση να πει οτιδήποτε.

Υπάρχει μια συγκλίνουσα αμέλεια που αποτελείται από πολλούς παράγοντες. Υπάρχει ένας τρόπος και μια διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί η οποία από την πλευρά του κ. Σαμαρά ακολουθήθηκε. Εν μέρει υπάρχουν και στοιχεία που ενδεχομένως θα μπορούσε να είναι προσεκτικότερος τα οποία αναλαμβάνει και αποδέχεται».


Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Το «ευχαριστώ» του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας – Καλύφθηκαν οι ανάγκες


Το δικό του «ευχαριστώ» απευθύνει το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας σε όλους όσοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά του για εθελοντική αιμοδοσία υπέρ των τραυματιών του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Από χθες, εκατοντάδες συμπολίτες μας προσήλθαν στις Νοσοκομειακές Υπηρεσίες Αιμοδοσίας όλης της χώρας για να αιμοδοτήσουν, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Η πρωτοφανής κινητοποίηση, έφερε ως αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό της ημερήσιας συλλογής αίματος, που κάλυψε μέσα σε λίγες ώρες τις ανάγκες των τραυματιών του δυστυχήματος, αναπληρώνοντας παράλληλα τα αποθέματα αίματος.

Αξίζει σε όλους τους εθελοντές αιμοδότες ένα μεγάλο «ευχαριστώ», για το κύμα αγάπης και αλληλεγγύης, το οποίο επέδειξαν, αποτελώντας ένα φωτεινό μήνυμα μέσα στη θλίψη που προκάλεσε η χθεσινή τραγωδία στα Τέμπη. Ταυτόχρονα, το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας εκφράζει την ευγνωμοσύνη του, στο προσωπικό όλων των υπηρεσιών αιμοδοσίας της χώρας, που υπερέβαλλαν εαυτούς για την διευκόλυνση της προσέλευσης των αιμοδοτών., σε αρκετές περιπτώσεις παρατείνοντας το ωράριο λειτουργίας.

Ενημερώνουμε τους εθελοντές αιμοδότες ότι οι ανάγκες των θυμάτων της τραγωδίας έχουν καλυφθεί πλήρως και δεν υπάρχει κανένας λόγος πρόκλησης πανικού κάτω από το εύλογο συγκινησιακό φορτίο που προκαλείται από ένα τέτοιο τραγικό συμβάν. Έχοντας πάντα υπόψη, ότι η διάρκεια ζωής του αίματος είναι 35-42 μέρες και ότι οι ανάγκες για αίμα είναι σταθερές και ενδεχομένως να αυξηθούν ενόψει του Πάσχα, τους προτρέπουμε να ανανεώσουν το ραντεβού τους για αιμοδοσία, το επόμενο χρονικό διάστημα, κάτι που θα συμβάλλει στην ισορροπία των αποθεμάτων αίματος.

Για ακόμα μια φορά και με αφορμή ένα τραγικό γεγονός, επιβεβαιώθηκε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν επαρκή αποθέματα αίματος για να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε σε έκτακτες καταστάσεις, κάτι που μπορεί να γίνει πράξη μόνο μέσα από την αύξηση του αριθμού συνειδητοποιημένων τακτικών αιμοδοτών.


Νέα παραγγελία Ντογιάκου για έρευνα σε βάθος για τα Τέμπη: Να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, όποιοι κι αν είναι


Νέα παραγγελία για έρευνες σε βάθος από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για την τραγωδία στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, νέα έγγραφη παραγγελία για ενδελεχή και προς πάσα κατεύθυνση διερεύνηση των αιτίων και των υπευθύνων που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών έδωσε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.

«Είναι η ώρα της Δικαιοσύνης»

Ο πρώτος τη τάξει εισαγγελικός λειτουργός στο έγγραφό του επισημαίνει ότι «είναι η ώρα της Δικαιοσύνης», προκειμένου να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν».

Ο κ. Ντογιάκος ζητεί να ληφθούν και να ελεγχθούν εξονυχιστικά όλα τα αποδεικτικά στοιχεία και σημειώνει ότι «δεν πρέπει να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων και περιορισμένων ατόμων και μόνο. Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις και την ισχύουσα δικονομική τάξη».

Στην παραγγελία του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου καταλήγει: «Η ορθή απονομή δικαιοσύνης θα αποτελεί το καλύτερο και αιώνιο μνημόσυνο για τις ψυχές των νεκρών».

Διαβάστε όλη την παραγγελία του Ισίδωρου Ντογιάκου

Ολόκληρη η νέα παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου έχει ως εξής:

«Με άφατη θλίψη και ψυχική οδύνη, ολόκληρος ο ελληνικός λαός παρακολουθεί και βιώνει πραγματικά το γεγονός και τις τραγικές συνέπειες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος της 28-2-2023, στην περιοχή των Τεμπών.

Η μοίρα έδειξε το χειρότερο πρόσωπό της σε κάθε έναν ξεχωριστά άλλα και σε όλους μαζί τους επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας.

Πόνος πολύς - Θλίψη ανείπωτη - Οικογένειες απορφανισμένες - Όνειρα νέων ανθρώπων οριστικά ανεκπλήρωτα.

Η εντονότατη συγκίνηση και ταραχή που προκάλεσε το απροσδόκητο αυτό γεγονός σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες της Χώρας επιβάλλουν την κινητοποίηση, άμεσα και αποτελεσματικά, του κρατικού μηχανισμού σε όλα τα επίπεδα.

Πρωτίστως, όμως, αυτή τη στιγμή είναι η ώρα της Δικαιοσύνης, η οποία σε όλο το εύρος της, πρέπει να επιβάλει κυριαρχικά την παρουσία της και χωρίς δισταγμό να παρέμβει καίρια, ουσιαστικά και αποτελεσματικά κατά το πρώτο διαδικαστικό στάδιο της συλλογής των αποδείξεων, οι οποίες μελλοντικά θα χρησιμεύσουν για την απόδοση των ευθυνών στους υπαίτιους, όποιοι και αν είναι, όπου και αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι και να εκπροσωπούν.

Η αυτοπρόσωπη και ενεργός  παρουσία σας στον τόπο της άδικης απώλειας τόσων ανθρώπινων ζωών για τη συγκέντρωση των αποδεικτικών στοιχείων, που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας, ασφαλώς και είναι απολύτως απαραίτητη. Τα στοιχεία  αυτά  επιβάλλεται να εξεταστούν αρμοδίως, εξονυχιστικά και διεξοδικά. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που, κατ’ αρχήν, οδηγούν στην απόδοση ευθυνών προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, δεν πρέπει να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων και περιορισμένων ατόμων και μόνο. Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις και την ισχύουσα δικονομική τάξη.

Είναι μακάβριο να λέγεται, αλλά, ενίοτε, ισχύει, ότι ένα δυσάρεστο γεγονός όπως ο θάνατος μπορεί να αποτελέσει την αφορμή, ώστε να γεννηθεί κάτι καλό. Στο πρόσφατο παρελθόν η Ελληνική Δικαιοσύνη δέχτηκε έντονη κριτική σε άλλη τραγωδία που επίσης συγκλόνισε τη Χώρα και θρηνήσαμε εκατόμβες θυμάτων.

Ως εκ τούτων, η ανώτατη εποπτεία εκ μέρους σας του ανακριτικού έργου, σύμφωνα με το άρθρο 32 εδαφ.α΄ του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, την οποία σας αναθέσαμε με το υπ’ αριθ. πρωτ.  1706/1-3-2023 έγγραφο-παραγγελία μας, έχει τεράστια σημασία και αποβλέπει στην πλήρη και ταχύτατη συγκέντρωση των αναγκαίων αποδεικτικών στοιχείων και την όσο το δυνατόν ταχύτερη περάτωση του ανακριτικού έργου.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι θα εκδαπανήσετε όλες τις ψυχικές και σωματικές δυνάμεις σας, ώστε η ήδη αρξαμένη ανακριτική διαδικασία, το θεσμικό πλαίσιο της οποίας θα επιλέξετε κυριαρχικά, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και σύμφωνα με τις ανάγκες της έρευνας της ουσίας της υπόθεσης, να περατωθεί το συντομότερο δυνατόν, ασφαλώς υπό καθεστώς νηφαλιότητας, ψυχραιμίας και δικαιοκρισίας, αγνοώντας ψιθύρους και κραυγές, από οπουδήποτε και αν προέρχονται, οποιουσδήποτε και αν εξυπηρετούν.

Η ορθή και ταχεία απονομή δικαιοσύνης θα αποτελεί  αιώνιο μνημόσυνο για τις ψυχές των νεκρών».

Τέμπη – Αρκάς: Ο άγγελος στο διαλυμένο τρένο


Ολόκληρη η χώρα θρηνεί για την τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε την ζωή σε δεκάδες ανθρώπους. Οι εικόνες με τα διαλυμένα τρένα κάνουν τον γύρο του κόσμου την ώρα που όλοι αναζητούν ευθύνες.

Ενδιαφέρον έχει η νέα ανάρτηση στην οποία προχώρησε ο Αρκάς. Ο γνωστός σκιτσογράφος αυτή την φορά δεν δημιούργησε κάποιο σκίτσο αλλά μία εικόνα μέσω ενός προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης.

Σε αυτή απεικονίζεται ένα κορίτσι – άγγελος μέσα σε ένα διαλυμένο βαγόνι. «Αυτή η εικόνα δημιουργήθηκε σε λίγα δευτερόλεπτα με μια απλή εντολή σε πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης. Κι όμως, σε εποχή τόσης τεχνολογίας, η φυσική ηλιθιότητα αυτού του κράτους παραμένει εγκληματικά ακμαία», είναι το μήνυμα του Αρκά.


Το χθεσινό σκίτσο του Αρκά με τον δακρυσμένο «Μάρτιο»

Το σκίτσο του Αρκά με τον δακρυσμένο Μάρτιο αποτυπώνει την απέραντη θλίψη στην οποία βυθίστηκε το πανελλήνιο. Ο γνωστός σκιτσογράφος σχεδίασε ένα τρένο το οποίο οδηγεί ο Χάρος. Δίπλα στην αμαξοστοιχία, ο «Μάρτιος» δακρύζει. Το χρώμα που επικρατεί είναι το μαύρο.