01 Μαρτίου 2023

📺Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Στους 44 οι νεκροί-53 συγγενείς αγνοουμένων έδωσαν δείγμα DNA για αναγνώριση-Οικογένειες και φίλοι αναζητούν αγνοούμενους μέσα από τα social media


Την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι έρευνες των σωστικών συνεργείων για την εύρεση αγνοούμενων, τον γύρο των social media κάνουν αναρτήσεις φίλων και συγγενών που αναζητούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Παράλληλα, ζητούν πληροφορίες σχετικά με το εάν κάποιος ή κάποια είδε ή άκουσε κάτι για τους δικούς τους ανθρώπους. 

Σημειώνεται πως οι αγνοούμενοι στο σύνολό τους είναι άτομα νεαρής ηλικίας, καθώς στην αμαξοστοιχία Inter City 62 επέβαιναν δεκάδες φοιτητές που επέστρεφαν στις σχολές τους μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Δείτε τις αναρτήσεις: 







Στους 43 οι νεκροί, με DNA γίνονται οι αναγνωρίσεις

Ο αριθμός των νεκρών από την τραγωδία στα Τέμπη έχει φτάσει πλέον τους 44, δήλωσε αργά την Τετάρτη στην ΕΡΤ η Ρουμπίνη Λεοντάρη, προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας.

Επισήμανε ότι η ιατροδικαστική εξέταση ολοκληρώθηκε σε 44 σορούς, οι οποίες στην πλειοψηφία τους ήταν νέων ανθρώπων (20-30 ετών) και σε πολύ κακή κατάσταση. Στη Λάρισα βρίσκονται τέσσερις ιατροδικαστές, αλλά και ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών.

Η έρευνα στα συντρίμμια των τρένων δεν έχει ολοκληρωθεί. Οι διασώστες λένε ότι υπάρχουν σημεία που δεν έχουν ερευνηθεί, τα οποία πιθανόν κρύβουν και άλλες σορούς.

Την ίδια ώρα, έξω από το Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας, όπου έχουν μεταφερθεί οι σοροί, εκτυλίσσεται ένα άλλο δράμα, αυτό των συγγενών που καλούνται να δώσουν δείγματα γενετικού υλικού για την αναγνώριση των σορών.

Η ΕΡΤ ανέφερε ότι 53 άνθρωποι έδωσαν δείγματα DNA για τη διαδικασία αναγνώρισης, η οποία θα πάρει αρκετές ημέρες. Πολλά από τα θύματα είναι διαμελισμένα και έτσι είναι πολύ δύσκολη η αναγνώριση.

Εν τω μεταξύ στα νοσοκομεία της Λάρισας βρίσκονται πάνω από 50 τραυματίες, με έξι από αυτούς, ηλικίας 20-25 ετών, να δίνουν αγώνα στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 341 επιβάτες, όπως και άλλα 13 άτομα προσωπικό – σύνολο 354 άνθρωποι. Στην εμπορική αμαξοστοιχία επέβαιναν δύο άνθρωποι.

Στην -μέχρι στιγμής- τελευταία ενημέρωση από την Πυροσβεστική στις 18:45, γινόταν λόγος για 38 νεκρούς.

Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, 15 πήραν εξιτήριο και παραμένουν για νοσηλεία 57 επιβάτες, εκ των οποίων 6 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, για έναν 21χρονο, έναν 25χρονο, έναν 26χρονο, μια 23χρονη, μια 26χρονη και μια νεαρή γυναίκα χωρίς επιβεβαιωμένα στοιχεία.

Επιπλέον, πάντα σύμφωνα με την Πυροσβεστική, 194 επιβάτες μεταφέρθηκαν με 5 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, με 6ο λεωφορείο 20 επιβάτες στη Λάρισα καθώς και 8 επιβάτες μεταφέρθηκαν στην Κατερίνη.

Από τα στοιχεία που έδωσε η Πυροσβεστική προκύπτει ότι οι αγνοούμενοι είναι 24. Είναι όσοι δεν περιλαμβάνονται στους 38 νεκρούς, τους 72 τραυματίες και τους 222 που δεν χρειάστηκαν νοσηλεία σε δύο τρένα με συνολικά 356 επιβαίνοντες. 

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται»: Η προφητική ανακοίνωση εργαζομένων στα τρένα, 20 μέρες πριν


Για επικίνδυνες συνθήκες στην λειτουργία των τρένων μιλούσαν μόλις πριν από 20 ημέρες οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους.

Σε καταγγελία που είχαν κάνει ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους με ημερομηνία 7 Φεβρουαρίου 2023.

Το κείμενο των εργαζομένων ανέφερε:

«Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τον συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες. Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.

Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες. Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.

Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό… κάποια στιγμή θα τελειώσουν».

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο. Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλομεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει… Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ

Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις. Τα Σωματεία στον Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;

Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς. Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα, εκείνους που αδιαφορούν γι' αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.

Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε :
  • Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
  • Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
  • Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.
  • Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
  • Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.
  • Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
  • Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα - Διασώστης της ΕΜΑΚ: Δύσκολα θα υπάρχει επιζών


Για τις μαραθώνιες προσπάθειες που καταβάλλονται μίλησε ο διασώστης της ΕΜΑΚ Νίκος Ζυγούρης που πρόσφατα συμμετείχε στις έρευνες μετά τον σεισμό της Τουρκίας, και τώρα έσπευσε στο σημείο του δυστυχήματος. 

Μιλώντας στην κάμερα της ΕΡΤ περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί, σημειώνοντας ωστόσο πως δύσκολα θα βρεθούν άλλοι επιζώντες.

«Είναι διαφορετικό το πεδίο εδώ σε σχέση με την Τουρκία και διαφορετικά τα μεγέθη προφανώς. Δεν παύει να είναι πολύ δύσκολο όμως… Εχουν ανασυρθεί από την 8η ΕΜΑΚ οκτώ σοροί. Τελευταίος ήταν ο μηχανοδηγός του ενός τρένου. Οι επιχειρήσεις σταμάτησαν και μόνο ο γερανός προσπαθεί να ανασύρει τη μηχανή του τρένου» είπε ειδικότερα.

«Η σύγκρουση ήταν σφοδρή. Οπου επιχειρήσαμε υπήρχαν ευρήματα. Είτε σοροί είτε κάτι άλλο. Υπάρχουν σημεία που πιθανόν να βρεθούν κι άλλοι σοροί. Κάνουμε το καθήκον μας γιατί οι οικογένειες πρέπει να παραλάβουν τους ανθρώπους τους. Δυστυχώς» πρόσθεσε ο διασώστης της ΕΜΑΚ.

Ερωτώμενος για το αν οι έρευνες πρέπει να συνεχιστούν και αν υπάρχει πιθανότητα να βρεθούν ζωντανοί κάτω από τα συντρίμμια, απάντησε: «Υπάρχουν σημεία που χρίζουν περαιτέρω διερεύνησης. Θα συνεχίσουμε την αναζήτηση».

«Από τη μορφολογία του πεδίου υπάρχουν σημεία που πρέπει να ερευνηθούν. Δε ξέρω αν θα τελειώσουμε αύριο. Η πυροσβεστική διευθύνει όλη την έρευνα. Είναι δύσκολο το πεδίο. Δεν μπορούν να ενεργήσουν οι διασώστες χωρίς την βοήθεια των γερανών και γι’ αυτό έπαυσαν οι ενέργειες εκεί. Δύσκολα θα υπάρχει επιζών, αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία» κατέληξε. 

Μάτι: Για πιέσεις και απειλές που δέχθηκε κατά τη διάρκεια της έρευνας κατέθεσε ο δικαστικός πραγματογνώμονας


«Υπήρχαν αναγγελίες για συνολικά 37 νεκρούς στο ΕΣΚΕ και άλλους φορείς, μέχρι ο τότε πρωθυπουργός να φθάσει στο Συντονιστικό Κέντρο στο Χαλάνδρι» κατέθεσε στην δίκη για το Μάτι ο δικαστικός πραγματογνώμονας Δημήτρης Λιότσιος ο οποίος σήμερα, μετά από τέσσερις ημέρες που βρέθηκε στο βήμα του μάρτυρα, ολοκλήρωσε την κατάθεση του.

Ο επιπυραγός που βγήκε από την δικαστική αίθουσα καταχειροκτροτούμενος από το ακροατήριο, αναφέρθηκε σήμερα για πρώτη φορά και στο θέμα των πιέσεων και των απειλών που δέχθηκε κατά τη διάρκεια της έρευνας που διενέργησε για τα αίτια της τραγωδίας ως εντολοδόχος της Εισαγγελίας. Απαντώντας σε ερωτήσεις του Εισαγγελέα Έδρας ο επιπυραγός είπε πως από πολύ νωρίς οι αρμόδιοι είχαν σαφή εικόνα της καταστροφικής πορείας της φωτιάς που ξεκίνησε στο Νταού Πεντέλης και της κατάστασης στην περιοχή.

Εισαγγελέας: Είπατε ότι στις 17.31 οι αρμόδιοι γνώριζαν τα πάντα.

Μάρτυρας: Ναι. Το ερώτημα είναι αν οι πληροφορίες διαχέονταν σε όλους. Οι ενημερώσεις βλέπουμε ότι γίνονται μέσω του κινητού. Προκύπτουν πολλά ερωτήματα…

Εισαγγελέας: Είπατε ότι εκείνη την ώρα θα πρέπει να είχε δοθεί εισήγηση για οργανωμένη απομάκρυνση.

Μάρτυρας: Γνωρίζαμε ότι η φωτιά διασπάστηκε σε δεύτερο οικισμό… Είχαμε όλες τις πληροφορίες για την επικινδυνότητα, γνωρίζαμε ότι δεν υπήρχαν επίγειες δυνάμεις, ότι υπήρχε μόνο ένα ελικόπτερο και δυστυχώς στις 18.36 υπάρχει αναφορά για πρώτους νεκρούς στο Νέο Βουτζά.

Ο μάρτυρας είπε πως μέχρι πριν τα μεσάνυχτα, οπότε ο τότε πρωθυπουργός είχε πάει στο Χαλάνδρι για σύσκεψη στο ΕΣΚΕ, οι αρμόδιοι γνώριζαν πως έχουν αναγγελθεί από διάφορους φορείς, συνολικά 37 νεκροί.

Εν μέσω αντιδράσεων από την υπεράσπιση του κατηγορούμενου πρώην αρχηγού του πυροσβεστικού σώματος, Βασίλη Ματθαιόπουλου, που ζήτησε να μην ερωτηθεί ο μάρτυρας για το “κεφάλαιο πιέσεων” ο κ. Λιότσιος με την άδεια του δικαστηρίου αναφέρθηκε και σε προσπάθειες που έγιναν ώστε να παραδώσει πόρισμα που δεν θα καταλόγιζε προσωποποιημένες ευθύνες.

«Καμία απειλή ή προειδοποίηση δε στάθηκε ικανή προκειμένου να επηρεαστεί η κρίση μου. Βεβαίως και υπήρξαν παρεμβάσεις στο πρόσωπο μου αλλά δεν στάθηκαν ικανές να επηρεάσουν την κρίση μου» είπε κάποια στιγμή με έντονη συναισθηματική φόρτιση ο Δημήτρης Λιότσιος,απαντώντας σε ερώτηση δικηγόρου υποστήριξης της κατηγορίας σχετικά με το εάν δέχθηκε παρέμβαση κατά τη διάρκεια της κατάρτισης της πραγματογνωμοσύνης του.

Αναφερόμενος στα εμπόδια που βρήκε μπροστά του ο επιπυραγός είπε:

«Διορίστηκα για να κάνω τη πραγματογνωμοσύνη. Κατά τη διαδικασία απέστειλα ερωτήματα στο πυροσβεστικό σώμα. Όσο ήταν ο Τερζούδης αρχηγός ό, τι ζήτησα το έλαβα. (αναφέρεται στον κατηγορούμενο Σωτήρη Τερζούδη αρχηγό τότε της Πυροσβεστικής).

Πήγαινα μόνος μου στο ΕΣΚΕ για να πάρω απαντήσεις. Δυστυχώς έπρεπε ο Εισαγγελέας Ζαγοραίος να αποχωρήσει (από την θέση του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών) κι έπρεπε να παραδώσω την πραγματογνωμοσύνη γρήγορα. Συνάντησα αντιδράσεις από τον υπαρχηγό του Π.Σ για τα ερωτήματα που έθετα, έλεγε ότι δεν έχω δικαίωμα να τα ζητώ. Έμεινα άναυδος αρχικά εγώ, έγινε παρουσία συναδέλφου που είναι εδώ. Δε θα πω όνομα.

Με πήγε αυτός στον Τερζούδη και προς τιμή του είπε ό, τι ζητήσει να του το δώσατε. Είχα γνωριμία με τον Ματθαιόπουλο και μου έλεγε, εν είδη αστείου, “πρόσεχε τι κάνεις, δεν είναι καλό για την καριέρα σου”. Δεν έδινα σημασία. Μόλις είδα αντιδράσεις πήγα στην εισαγγελέα, την κυρία Γνεσούλη. Της είπα τι συνάντησα, τα εμπόδια. Άμεσα εκδόθηκε και δεύτερο διοριστήριο για να αποστείλω ερωτήματα σε όλες τις υπηρεσίες/φορείς. Κάποιοι ανταποκρίθηκαν άμεσα όπως και η περιφέρεια. Τα μόνο προβλήματα που υπήρχαν ήταν από την πυροσβεστική. Από τη στιγμή που αποχώρησε ο Τερζούδης δεν πήρα κανένα έγγραφο όπως και ημερολόγιο αεροσκαφών. Ό, τι σας λέω συνοδεύεται από στοιχεία» τόνισε ο κ. Λιότσιος.

Αναφερόμενος στην συνάντηση που είχε με τον κ. Ματθαιόπουλο, στις 21 Σεπτεμβρίου 2018, λίγο πριν παραδώσει το πόρισμα του, ο μάρτυρας είπε: “Κατά την άφιξη μου στο ΕΣΚΕ πήγα στο γραφείο του. Μείναμε οι δυο μας, και μου έλεγε “τι είναι αυτά που ζητάς; Κοίτα τον εαυτό σου… Θα σε βρει το ένα, το άλλο!”. Μου έφερε χαρακτηριστικό παράδειγμα με έναΝ αρχηγό και υπαρχηγό, ότι ο υπαρχηγός για να “φάει” τον αρχηγό τον άφησε χωρίς εναέρια σε Μάνη και Κύθηρα. Γνώριζα ότι υπάρχουν παθογένειες αλλά σε αυτό το βαθμό όχι”.

Δικηγόρος Υποστήριξης Κατηγορίας: Πως το εκλάβατε εσείς σε εκείνη τη φάση;

Μάρτυρας: Μου έκανε εντύπωση σε τι άρρωστο περιβάλλον ζούσαμε και πως μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν το είχα συνειδητοποιήσει το μέγεθος του. Δεν ήξερα τι να κάνω, δυστυχώς έφευγε ο κ. Ζαγοραίος. Εκεί συνειδητοποίησα το άρρωστο περιβάλλον.

Ο κ. Λιότσιος είπε φορτισμένος ιδιαίτερα πως μετά το ραντεβού με τον νυν κατηγορούμενο, επικοινώνησε με τον εισαγγελέα Ζαγοραίο. «Δεν του είπα ακριβώς τι ειπώθηκε. Είχα πανικοβληθεί και δεν ήθελα να παραδώσω πραγματογνωμοσύνη. Με έπεισε ο κ. Ζαγοραίος να την παραδώσω. Και μου είπε “και εγώ να μην είμαι εδώ θα σε προστατέψω”. Και θυμόμουν την κουβέντα του Ζαγοραίου συνέχεια”.

Όπως ανέφερε ο επιπυραγός:«Την προστάτεψα και εγώ και ο εισαγγελέας Ζαγοραίος και ο ανακριτής Μαρνέρης, την υπόθεση. Δεν θα είχε φτάσει εδώ αυτή η υπόθεση. Καμία απειλή, καμία κίνηση δεν στάθηκε ικανή να μην την προχωρήσω. Μιλάω με στοιχεία και αποδείξεις. Δεν εκφέρω προσωπικές απόψεις. Τους ανθρώπους, που είναι από πίσω μου (κατηγορούμενοι από το ΠΣ) τους γνωρίζω 25 χρόνια. Ποτέ δε θα επέτρεπα να αδικηθεί κάποιος. Ποτέ δε θα άφηνα να μην πάρει την αξία που της πρέπει η υπόθεση».

Ο μάρτυρας αναφέρθηκε και σε περιστατικό που συνέβη όταν έγιναν γνωστοί οι κατηγορούμενοι στην υπόθεση. «Ήμουν στη λέσχη αξιωματικών και έφυγα να πάω σπίτι μου με τη μηχανή μου. 200 μέτρα από το σπίτι φρέναρα. Αντιλήφθηκα ότι είχε φύγει η αλυσίδα από την μηχανή… και ήταν μόλις δύο ετών. Πανικοβλήθηκα και πήρα τον αντιπρόσωπο. Το πρωί την πήγα να την δει. Ήμουν σίγουρος πως κάποιο πρόβλημα, τεχνικό, είχε η μηχανή. Ο τεχνικός μου είπε «κάποιος σε αγαπάει πολύ και στο έκανε». Του λέω «τι λες;». Μου είπε αυτό που ακούς. Το παξιμάδι έχει τέτοια τεχνολογία και δε ξεβιδώνει με τίποτα..».

Η δίκη θα συνεχιστεί την Δευτέρα 6 Μαρτίου.

Στέφανος Τσιτσιπάς για Τέμπη: «Η καρδιά μας πονάει για τις οικογένειες που έχασαν τα αγαπημένα τους πρόσωπα»


Τη θλίψη του για την τραγωδία στα Τέμπη εξέφρασε ο Στέφανος Τσιτσιπάς.

Με ανάρτησή του στο instagram υπογραμμίζει πως «σήμερα, στεκόμαστε μαζί ως έθνος, ενωμένοι στο πένθος και αποφασισμένοι να στηρίξουμε ο ένας τον άλλο σε αυτές τις δύσκολες στιγμές».

Αναλυτικά η ανάρτησή του:

«Αγαπημένοι μου Έλληνες ακόλουθοι, σήμερα ξυπνήσαμε με τα τραγικά νέα για τη σύγκρουση των τρένων που μας άφησε όλους σοκαρισμένους και στεναχωρημένους. Η καρδιά μας πονάει για τις οικογένειες που έχασαν τα αγαπημένα τους πρόσωπα σε αυτή τη φρικτή τραγωδία. Στέλνουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια σε αυτούς και στεκόμαστε στο πλευρό τους σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Η απώλεια ανθρωπίνων ζωών δεν είναι ποτέ κάτι που μπορείς να κατανοήσεις και να αποδεχτείς με ευκολία και είναι ακόμα πιο επώδυνο όταν συμβαίνει στην ίδια σου τη χώρα. Σε τέτοιες στιγμές πρέπει να ενωθούμε ως έθνος και να υποστηρίξουμε ο ένας τον άλλο.

Καθώς θρηνούμε για τις απώλειες, ας αφιερώσουμε ένα λεπτό να αναλογιστούμε τη σημασία των μέτρων ασφαλείας και των κανονισμών. Σήμερα, στεκόμαστε μαζί ως έθνος, ενωμένοι στο πένθος και αποφασισμένοι να στηρίξουμε ο ένας τον άλλο σε αυτές τις δύσκολες στιγμές. Ας τιμήσουμε τις αναμνήσεις εκείνων που χάθηκαν με το να σταθούμε μαζί με αγάπη, συμπόνια και δύναμη».


DW: Γιατί μεταναστευτικές ροές μέσω Ιταλίας και όχι Ελλάδας;


Το νέο δυστύχημα με νεκρούς μετανάστες στην Καλαβρία έχει αναζωπυρώσει τη συζήτηση για την αύξηση των μεταναστευτικών ροών. Γιατί δεν προτιμούν τον δρόμο Τουρκίας- Ελλάδας;  
Eίναι εξήντα πέντε οι μετανάστες και πρόσφυγες που ανασύρθηκαν νεκροί από την θαλάσσια περιοχή κοντά στις ακτές του Κρότωνα, στην Καλαβρία. Από το ναυάγιο που σημειώθηκε την περασμένη Κυριακή, σώθηκαν ογδόντα πέντε άνθρωποι, αλλά οι αγνοούμενοι, ξεπερνούν τους πενήντα.

Τα φέρετρα μεταφέρθηκαν στο παλαί ντε σπορ του Κρότωνα. Οι συγγενείς που επέζησαν είπαν σήμερα το «στερνό αντίο» στους αδικοχαμένους τους ανθρώπους.

Στην Ιταλία, όλοι προσπαθούν ακόμη να καταλάβουν πώς μπόρεσε να συμβεί. Σύμφωνα με την εφημερίδα Corriere della Sera, φαίνεται ότι κάτι δεν λειτούργησε όπως έπρεπε στη φάση παροχής βοήθειας. Μπορεί, δηλαδή, οι ιταλικές αρχές να μην συνειδητοποίησαν έγκαιρα τον κίνδυνο που διέτρεχαν οι πάνω από διακόσιοι επιβαίνοντες στο καΐκι αυτό που είχε ξεκινήσει το ταξίδι του από την Σμύρνη. Η Frontex ειδοποίησε της ιταλικές αρχές, αλλά έγραψε σε μήνυμα, ότι το πλεούμενο ταξίδευε υπό κανονικές συνθήκες. Για τον λόγο αυτό, δεν κινητοποιήθηκαν πλοιάρια της ιταλικής ακτοφυλακής, αλλά τα πιο μικρά ταχύπλοα της οικονομικής αστυνομίας, τα οποία έχουν περιορισμένες δυνατότητες συμμετοχής σε επιχειρήσεις διάσωσης.

Πολύ επικίνδυνα ταξίδια

Πέρα από τυχόν λάθη, υπάρχει και ένα άλλο θέμα. Στην Ιταλία, οι αρχές αλλά και οι σχολιαστές διερωτώνται για ποιο λόγο, τους τελευταίους μήνες, οι αφίξεις μεταναστών και προσφύγων από την Τουρκία, παρουσιάζουν συνεχή αύξηση. Μια εξήγηση που έδωσε η δημόσια τηλεόραση Rai, είναι ότι οι ροές προς τα ελληνικά νησιά έχουν περιοριστεί λόγω μεγαλύτερης φύλαξης και, κατά συνέπεια, η εναλλακτική που επιλέγουν οι διακινητές είναι οι ακτές της Καλαβρίας και της Απουλίας. Πρόκειται για ταξίδια υψηλού κινδύνου, τα οποία διαρκούν τέσσερις με πέντε ημέρες. Μετά την Λιβύη, δηλαδή η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι βρίσκεται αντιμέτωπη και με ένα νέο πρόβλημα.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση της Ρώμης επιμένει ότι η μόνη λύση είναι η νόμιμη μετανάστευση, και έκανε γνωστό ότι φέτος προτίθεται να επιτρέψει σε περίπου 500.000 οικονομικούς μετανάστες, να έρθουν στην Ιταλία με νόμιμες διαδικασίες.

Οι ΜΚΟ, τέλος, ζητούν να τους επιτραπεί να αυξήσουν τις επιχειρήσεις διάσωσης στην Μεσόγειο (με κατάργηση του νέου, αυστηρού κανονισμού που ενέκρινε η Ιταλία) ώστε να μην σημειωθούν άλλες τραγωδίες. «Πρέπει να υπενθυμίσουμε σε κάποιους, ότι οι μη κυβερνητικές οργανώσεις, ούτως ή άλλως, δεν είναι παρούσες με τα σκάφη τους στη θαλάσσια διαδρομή από την Τουρκία προς την Ιταλία», απάντησαν μέλη της κυβέρνησης Μελόνι.

Πηγή: DW - Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελλάκης, Ρώμη

Έλληνες καλλιτέχνες στηρίζουν τους σεισμόπληκτους σε Συρία και Τουρκία - Τι προσφέρουν Ρέμος, Βίσση, Γαρμπή, Ντενίση


Το νήμα της ζωής κόπηκε για πάνω από 50.000 ανθρώπους (με βάση τον έως τώρα απολογισμό) μετά τον καταστροφικό σεισμό των 7,8 Ρίχτερ που έπληξε την Τουρκία και τη Συρία τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας 6 Φεβρουαρίου του 2023.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ο κόσμος θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος για περισσότερους σεισμούς και μετασεισμούς καθώς και για επιδείνωση του καιρού για εβδομάδες ή ακόμη και μήνες. Σήμερα, 1 Μαρτίου του 2023 ένας νέος ισχυρός σεισμός 4,8 Ρίχτερ έπληξε τα σύνορα Τουρκίας και Συρίας

Οι μνήμες είναι ακόμη νωπές από τον καταστροφικό σεισμό στη γείτονα, με τους Τούρκους να συνεχίζουν να ευγνωμονούν την Ελλάδα για τη βοήθεια που έστειλε και συνεχίζει να στέλνει μετά τους φονικούς σεισμούς.  Μια Ελλάδα, στην οποία σήμερα κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος μετά τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη που άφησε πίσω της δεκάδες νεκρούς και τραυματίες.

Ανθρωποι της Τέχνης και του Πολιτισμού, διάσημοι Έλληνες καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους και δείχνουν έμπρακτα τη στήριξη και την αγάπη τους στους ανθρώπους που δοκιμάζονται τόσο σκληρά στην Τουρκία και τη Συρία. 

Τα μεγαλύτερα ονόματα της εγχώριας σόουμπιζ αλλά και άνθρωποι του επιχειρείν γίνονται «μια γροθιά» για καλό σκοπό, δίχως να έχουν ξεχάσει την τραγωδία που σημειώθηκε πριν από ένα μήνα σε Τουρκία και Συρία. 

Μιμή Ντενίση, Αντώνης Ρέμος, Άννα Βίσση, Καίτη Γαρμπή, Έλλη Κοκκίνου, Κώστας Μαρτάκης, Δέσποινα Μοιραράκη, Φαίη Σκορδά, Βίκυ Χατζηβασιλείου, Κατερίνα Γερονικολού πλαισιώνουν την αρχική λίστα Ελλήνων διασήμων καλλιτεχνών που επικοινωνούν την ευαισθησία τους και στηρίζουν έμπρακτα τους σεισμόπληκτους της Τουρκίας - Συρίας από τα φονικά Ρίχτερ της 6ης Φεβρουαρίου του 2023.

Η καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης που «έλαβε σάρκα και οστά» με την ανιδιοτελή και σκληρή προσπάθεια του pr manager Γιώργου Ντάβλα, τους καλεί να δείξουν τη στήριξή τους σε ανθρώπους που δοκιμάζονται τόσο σκληρά.Όπως δηλώνει ο ίδιος στο protothema.gr: «Είναι σταγόνα στον ωκεανό, απέναντι στην τραγωδία που βιώνει η γείτονα, αυτό που επιχειρούμε να κάνουμε. Όλοι οι καλλιτέχνες αποδέχθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη την πρόσκληση και αισθάνομαι βαθειά συγκινημένος από την ανταπόκρισή τους. Η λίστα είναι μακρά, επιφυλάσσονται ευχάριστες εκπλήξεις και θα καταβάλλω προσπάθεια να ανταποκρίνονται καθημερινά όλο και περισσότεροι διάσημοι άνθρωποι που μπορούν και θέλουν να βοηθήσουν».

Καταναλώνοντας σημαντικό προσωπικό χρόνο και ενέργεια  - παρά το άκρως φορτωμένο πρόγραμμά του - ο διάσημος pr manager Γιώργος Ντάβλας επικοινωνεί καθημερινά με τους πιο σπουδαίους ανθρώπους της Τέχνης και του Επιχειρείν προκειμένου να μεγαλώσει τη λίστα με όσους θέλουν να προσφέρουν, καθώς για εκείνον η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αναδεικνύει την πιο ευαίσθητη πλευρά του χαρακτήρα του που ο γενικός πληθυσμός δεν γνώριζε μέχρι και σήμερα. Για εκείνον είναι ένα μεγάλο προσωπικό στοίχημα!

Η Μιμή Ντενίση, γνωστή για το ευαίσθητο πνεύμα και την προσφορά της στην Τέχνη και τη Φιλανθρωπία, γνωστοποίησε ότι η ταινία «Σμύρνη μου Αγαπημένη» θα προβληθεί σε κεντρικό σινεμά στην Αθήνα, με τα έσοδα να διατίθενται για τον συγκεκριμένο σκοπό. 


Ο Αντώνης Ρέμος αναφέρει σχετικά: «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να απαλύνουμε τον πόνο αυτών των ανθρώπων, γιατί τώρα βιώνουν τα δύσκολα. Οι Έλληνες καλλιτέχνες θα οργανώσουν σύντομα πολύ όμορφα πράγματα. Θα είμαστε δίπλα τους». 


Η Άννα Βίσση αποδέχθηκε το κάλεσμα, λέγοντας λακωνικά: «Είμαι δίπλα τους, είμαστε δίπλα τους». 


Η Καίτη Γαρμπή δήλωσε: «Η τραγωδία στη γείτονα θα μπορούσε να έχει συμβεί σε εμάς. Πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι και στηρίζουμε με κάθε τρόπο τους συνανθρώπους μας».  


Η τραγουδίστρια Έλλη Κοκκίνου προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Είναι χρέος μας να είμαστε δίπλα σε κάθε άνθρωπο που βιώνει μια τέτοια τραγωδία. Με μεγάλη χαρά θα συμμετέχω κι εγώ στη μεγάλη προσπάθεια που κάνεις εσύ Γιώργο και όλοι οι υπόλοιποι. Είμαστε δίπλα σου, είμαστε δίπλα στους Σύρους και τους Τούρκους». 


Η  επιτυχημένη και αυτοδημιούργητη επιχειρηματίας, Δέσποινα Μοιραράκη δεν σκέφτηκε λεπτό να πει το «ναι» στην έκκληση προσφοράς. «Η ανθρωπιά δεν έχει τείχη, δεν έχει όρια, δεν έχει εθνικότητες. Πρέπει να σταθούμε όλοι στους συνανθρώπους μας». 


Και η παρουσιάστρια του ΣΚΑΙ, Φαίη Σκορδά, δέχθηκε επίσης να συμμετάσχει στην έκκληση για οικονομική βοήθεια. 


Ο τραγουδιστής Κώστας Μαρτάκης, ένας άντρας γενναιόδωρος και ευαίσθητος ως καλλιτέχνης δίνει και αυτός το παρών στη δράση. 

«Πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι και πρέπει να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, ανεξαρτήτως θρησκείας. Στηρίζω από καρδιάς την ευαίσθητη πρωτοβουλία για στήριξη στους σεισμόπληκτους σε Τουρκία και Συρία». 


Τα χρήματα θα καλύψουν ανάγκες για σκηνές, θερμικές κουβέρτες, στρώματα, χειμερινά είδη, μαγειρικά σκεύη και άλλες προμήθειες γιατί η Τουρκία και η Συρία χρειάζονται ακόμη τη στήριξή μας.

Τέμπη - Δεύτερος σταθμάρχης Λάρισας: Ήταν ανθρώπινο λάθος - Τα κλειδιά έπρεπε να βρίσκονται στην ευθεία και όχι διαγώνια


Για ανθρώπινο λάθος, αφού τα κλειδιά για την αλλαγή γραμμών έπρεπε να τοποθετηθούν ευθεία και όχι διαγώνια, έκανε λόγο ο δεύτερος σταθμάρχης Λάρισας μιλώντας στο STAR για τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.  

«Το τρένο το διώξαμε από την κάθοδο και αυτό ήρθε κανονικά στην άνοδο. Δεν είναι η ηλικία… Για μένα ήταν ανθρώπινο λάθος … Έπρεπε να έχει τα κλειδιά στην ευθεία. Τα κλειδιά ήταν διαγώνια. Το τρένο πήγε στην ίδια γραμμή που κατέβαινε το άλλο… Ήταν η κακή η ώρα», τόνισε ο δεύτερος σταθμάρχης.

Για αρκετές ώρες ή και μέρες θα συνεχιστούν οι προσπάθειες εντοπισμού σορών επιβατών, ενώ στο σημείο που σημειώθηκε το δυστύχημα, δύο τεράστιοι γερανοί σηκώνουν κομμάτια από την άμορφη μάζα σιδερικών.

Καλάθι του Νοικοκυριού: Συνεχίζεται η πτώση στην τιμή των προϊόντων


Στο σύνολο αξίας το «Καλάθι» παρουσιάζει αξιοσημείωτη μείωση, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.

Συγκεκριμένα ο υπουργός σημειώνει: «18η εβδομάδα εφαρμογής του «Καλαθιού» και από τα 1134 προϊόντα 68 (6%) παρουσίασαν αύξηση, 83 (7.32%) παρουσίασαν μείωση, και 983 (86.68%) παρέμειναν σταθερά! Στο σύνολο αξίας το «Καλάθι» παρουσιάζει αξιοσημείωτη μείωση».

Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν στην εφαρμογη? e-Καταναλωτής αναλυτικά τις τιμές και την κατάταξη των σούπερ μάρκετ.