03 Μαρτίου 2023

Τα «γερμανικά Τέμπη»: Πώς ο σταθμάρχης που έπαιζε με κινητό έφερε την καταστροφή με 12 νεκρούς ΠΑΡΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ-3,5 χρόνια φυλακή και καμία παραίτηση πολιτικών


Η εκπαίδευση στη Γερμανία είναι συνήθως τριετής, με θεωρητικό και πρακτικό σκέλος. Βαρύνουσα σημασία έχει το ψυχολογικό τεστ. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι έτοιμοι να αναλάβουν μεγάλη ευθύνη
Ήταν και τότε Τρίτη. Στις 05.11 της 9ης Φεβρουαρίου του 2016 ο σταθμάρχης Μίχαελ Π. λαμβάνει την εντολή να θέσει σε λειτουργία τον μηχανισμό σηματοδότησης. Όμως όλη η προσοχή του είναι στραμμένη αλλού. Έχει συνδεθεί στο διαδίκτυο και παίζει με πάθος στο ιδιωτικό του κινητό το παιχνίδι "Dungeon Hunter 5", όπου κυνηγοί κεφαλών κυνηγούν τέρατα. Προφανώς βρίσκεται στη φάση που κερδίζει και πρέπει να πληρώσει για να ανέβει σε επίπεδο δυσκολίας. Σε αυτήν την φάση ο Μίχαελ Π. τα κάνει ρόϊδο και πατά λάθος κουμπιά. Αλλά το αυτόματο σύστημα αναγνωρίζει ότι από την άλλη κατεύθυνση της επίμαχης διαδρομής, που είναι μια γραμμή, κινείται αμαξοστοιχία, στην οποία σταθμάρχης έδωσε πράσινο φως και κατευθύνεται στο Μπαντ Άϊμπλινγκ της Βαυαρίας.

Σημασία στην σωστή εκπαίδευση

Αλλά τα τέρατα του βιντεοπαιχνιδιού δεν τον αφήνουν να κάνει τις σωστές κινήσεις. Πατά και πάλι χειροκίνητα το λάθος κουμπί παίζοντας εντατικά το βιντεοπαιγνίδι στην οθόνη του κινητού του. Η τραγωδία ξεκινά. Το τραίνο περνά τον κόκκινο σηματοδότη και ανοίγει ταχύτητα. Από την άλλη κατεύθυνση κινείται και το άλλο τραίνο. Και τα δύο μεταφέρουν 150 επιβάτες. Η μετωπική σύγκρουση είναι αναπόφευκτη και σφοδρή. 12 νεκροί και 89 τραυματίες, πολλοί εξ αυτών σοβαρά. Κανονικά σύμφωνα με τον κανονισμό των Γερμανικών Σιδηροδρόμων απαγορεύεται η χρήση ιδιωτικού κινητού εν ώρα υπηρεσίας.Ανθρώπινο λάθος. Ο σταθμάρχης δικάζεται και καταδικάζεται σε φυλάκιση 3,5 χρόνων για ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Τον Ιούλιο του 2018 αφήνεται ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, όπως προβλέπει ο γερμανικός Ποινικός Κώδικας, έχοντας εκτίσει τα 2/3 της ποινής του. Ένα δυστύχημα που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί και που αναδεικνύει πόσο κρίσιμο επάγγελμα είναι αυτό του σταθμάρχη. Και πόση σημασία έχει η σωστή εκπαίδευση που πρέπει να πάρει. Ήδη από την περιγραφή των καθηκόντων όπως αναφέρονται στις γερμανικές ιστοσελίδες γίνεται σαφές.


Ο σταθμάρχης Μίχαελ Π.

Είναι υπεύθυνος για την ασφαλή και έγκυρη εκτέλεση των μετακινήσεων των αμαξοστοιχιών, την ασφάλειά τους κι άλλες τις σχετικές εργασίες εντός μια καθορισμένης περιοχής αρμοδιότητάς του. Η θέση του είναι σε ένα σταθμαρχείο, σε ένα κέντρο τηλεχειρισμού ή σε ένα κέντρο επιχειρήσεων μιας εταιρείας σιδηροδρόμων. Ένας σταθμάρχης πρέπει να ξέρει να χειρίζεται τον εξοπλισμό και τα μηχανήματα στον τόπο εργασίας του και να ρυθμίζει τη λειτουργία τους παρά τις δικλίδες ασφαλείας που υπάρχουν στο σύστημα. Το επάγγελμα του σταθμάρχη είναι αναγνωρισμένο σύμφωνα με τον νόμο επαγγελματικής κατάρτισης BBiG και οι σπουδές διαρκούν συνήθως 3 χρόνια. Αλλά μπορεί να συντομευτούν σε 2,5 χρόνια για υποψήφιους με πιστοποιητικό δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Realschule και σε 2 χρόνια για υποψηφίους με απολυτήριο Abitur. Η κατάρτιση ολοκληρώνεται με μια θεωρητική και πρακτική εξέταση ενώπιον του αρμόδιου Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Έτοιμοι για ανάληψη ευθύνης

Η μεγαλύτερη εταιρεία με υποδομές εκπαίδευσης σταθμαρχών είναι η DB Netz AG. Πρόκειται για θυγατρική της Deutsche Bahn AG. Αν και η εταιρεία από το 1994 είναι οργανωμένη ως ανώνυμη εταιρεία, εν τούτοις ανήκει εξ ολοκλήρου στο γερμανικό δημόσιο και εκπροσωπείται από το γερμανικό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών. Το ιδιαίτερο στη Deutsche Bahn AG από άλλους παρόχους είναι ότι προσφέρει επιπλέον εξάμηνη πρακτική άσκηση για την απόκτηση της άδειας άσκησης του επαγγέλματος. Δύο μήνες σε σταθμαρχείο, 4 μήνες σε σεμινάριο στην DB Training ή σε εκπαιδευμένο προσωπικό της DB Netz. Η DB Netz, θυγατρική της DB, είναι η μεγαλύτερη διαχειρίστρια των σιδηροδρομικών υποδομών στη Γερμανία, που είναι και οι μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Όλες οι εταιρείες κατάρτισης απαιτούν επιπλέον τη συμμετοχή σε ένα ψυχολογικό τεστ ικανοτήτων πριν από την πρόσληψη. Πέραν της ακρίβειας, της αξιοπιστίας και της ευελιξίας οι υποψήφιοι πρέπει να είναι πρόθυμοι να αναλάβουν μεγάλη ευθύνη, καθώς είναι υπεύθυνοι για την ασφαλή εκτέλεση των δρομολογίων και των εργασιών ελιγμών και πρέπει να διατηρούν ψυχραιμία σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά από την κανονική λειτουργία, να παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα ανάλογα με την κατάσταση με βάση πάντα τους ισχύοντες κανονισμούς και να είναι συγκεντρωμένοι στη δουλειά που κάνουν.

Κάτι που δεν ίσχυε για τον σταθμάρχη που έπαιζε με το κινητό του videogame την ώρα εργασίας. Και όπως με την τραγωδία των Τεμπών η κινητοποίηση ήταν μαζική. 180 πυροσβέστες με 79 οχήματα, 275 αστυνομικοί, 200 διασώστες με 195 οχήματα και 17 ελικόπτερα. Κορυφαίοι πολιτικοί έσπευσαν στον τόπο της τραγωδίας για να εκφράσουν την οδύνη τους. Και επειδή ήταν Καρναβάλι αμέσως ακυρώθηκαν όλες οι εκδηλώσεις της περιοχής. Το ίδιο βράδυ της ημέρας του πολύνεκρου δυστυχήματος στους ποδοσφαιρικούς αγώνες οι ομάδες του Λεβερκούζεν και της Στουτγάρδης φορούσαν μαύρο περιβραχιόνιο. Λίγες ημέρες αργότερα, στην ενοριακή εκκλησία του Μπαντ Άϊμπλινγκ έγινε θεία λειτουργία. Παραιτήσεις πολιτικών δεν υπήρξαν. Επρόκειτο σαφώς για ανθρώπινο λάθος. Μετά την αποφυλάκιση ο τότε σταθμάρχης άλλαξε δουλειά. Σχεδόν 7 χρόνια μετά, στην είσοδο της πόλης Μπαντ Άϊμπλινγκ υπάρχει ένα ψηλό σιδερένιο μνημείο που συμβολίζει τη δύναμη της μετωπικής σύγκρουσης τους.

Πηγή: DW - Ειρήνη Αναστασοπούλου

Ε ΟΣΟ ΝΑ 'ΝΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΣΑΝ ΤΟΥΣ 15 ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΛΟΓΟΥΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΝΤΟΓΙΑΚΟΥ😜🤷‍♂️Τέμπη: Αντιδράσεις για την τοποθέτηση Ζηλιασκόπουλου στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων - Ήταν για χρόνια πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η σύσταση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων που καλείται να ερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας με την σύγκρουση τρένων στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα 57 άτομα να χάσουν τη ζωή τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υπογραμμίζει πως «δεν θα ερευνήσουν το δυστύχημα οι "ελεγχόμενοι"» και ζητεί Επιτροπή διακομματικής συναίνεσης. Όπως έγινε γνωστό, στην Επιτροπή γενικότερα συμμετέχουν οι:
  • Ιωάννης - Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
  • Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
  • Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Οι αντιδράσεις έρχονται κυρίως για την παρουσία του κυρίου Ζηλιασκόπουλου στην Επιτροπή καθώς για χρόνια υπήρξε πρόεδρος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κλήθηκε να εφαρμόσει μνημονιακά μέτρα που αναμφίβολα υποβάθμισαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Το ΜέΡΑ 25 σχολιάζει από την πλευρά του ότι ο Ζηλιασκόπουλος, «έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ» και κάνει λόγο για «μια εν κρυπτώ αποφασισμένη "ειδική επιτροπή ειδικών"».

Η ανάρτηση Παππά

Ο τομεάρχης υποδομών και μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς με ανάρτηση του στο Twitter, αναφέρει πως ο κ. Ζηλιασκόπουλος, αποτέλεσε Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον 2010 έως και το 2015 και τώρα καλείται να ελέγξει ο ίδιος τις ευθύνες του. «Κοροϊδά και προσβολή», υπογραμμίζει.

Η περίοδος της προεδρίας Ζηλιασκόπουλου συνδέεται άλλωστε με μέρες απόλυτης λιτότητας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς ακολούθησε τις υπογραφές των πρώτων μνημονίων. Εκείνη την περίοδο το προσωπικό στελέχωσης του σιδηρόδρομου μειώθηκε δραματικά, ενώ συμπίπτει χρονικά και με ημερομηνίες που εφαρμόστηκαν και άλλες περικοπές.

Ο Έλληνας καθηγητή υπάρχει ακόμα και το πέρασμα από την προεδρία του ΤΑΙΠΕΔ την οποία ανέλαβε επίσημα τον Ιούνιο του 2021 και την οποία διατηρεί μέχρι και σήμερα.

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ: 

Δεν θα ερευνήσουν το δυστύχημα στα Τέμπη οι «ελεγχόμενοι»
«Η ανακοίνωση των εκλεχτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή. Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα.

Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες».

Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές».

ΜέΡΑ25: Έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ
Η πρώτη πράξη του κ. Γεραπετρίτη με το που πρωτοκάθησε στην ένοχη καρέκλα που μόλις είχε αδειάσει ο κ. Καραμανλής, ήταν να αναγγείλει μια εν κρυπτώ αποφασισμένη «ειδική επιτροπή ειδικών» για να ερευνήσει τα αίτια της εν εξελίξει τραγωδίας στα Τέμπη.

Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει «την επιτροπή του κ. Γεραπετρίτη ως μη νομιμοποιημένη από τη Βουλή, χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση, και την αναγνωρίζει ως απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ της Μητσοτάκης Α.Ε. για να κουκουλώσει την ενοχή της στη σειρά επιλογών που οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα. Προειδοποιητικό δείγμα γραφής της κυβερνητικής μεθόδευσης, είναι ο διορισμός του κ. Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζουμε ότι η Σοφία Σακοράφα, βουλευτής του ΜέΡΑ25 και Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, με την ιδιότητά της ως μέλος των αρμοδίων Κοινοβουλευτικών Επιτροπών (Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας και Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης) αντέδρασε άμεσα στα νέα του δυστυχήματος κάνοντας αίτηση για άμεση σύγκληση εκτάκτων συνεδριάσεων αυτών, με την παρουσία του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, της Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ ΑΕ, καθώς και εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Η μόνη λύση για να γίνουν όλα αλλιώς είναι η ρήξη με τα συμφέροντα τα οποία η ΝΔ υπηρετεί ακόμα και όταν το κόστος σε ανθρώπινες ζωές αποκαλύπτεται σε κοινή θέα. Όσοι κυβερνούν με μνημονιακές πολιτικές, κυβερνούν για άλλους.»

Το βιογραφικό του Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου, όπως αναγράφεται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος γεννήθηκε στο Θούριο Έβρου το 1960. Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του διπλώματος, εργάστηκε στο Department of Civil Engineering του Ohio State University των ΗΠΑ, όπου κατείχε θέση Assistant Professor από το 1994 έως το 1996. Από το 1996 έως το 2003 εργάσθηκε στο Department of Civil Engineering του Northwestern University των ΗΠΑ όπου κατείχε θέση Assistant και αργότερα Associate Professor (Louis Berger Junior Chair). Ταυτόχρονα, εργάσθηκε στο Transportation Research Center και συνεργάσθηκε με το Department of Industrial Engineering and Management Sciences του ιδίου πανεπιστημίου.
 
Από το 2003, εργάζεται στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών -- αρχικά ως Αναπληρωτής Καθηγητής, και σήμερα Καθηγητής Βελτιστοποίησης Συστημάτων Παραγωγής/Μεταφορών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Βελτιστοποίησης Συστημάτων -- όπου διδάσκει μεταπτυχιακά μαθήματα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics". Την περίοδο 2010-2015 διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την περίοδο 2013-2015 ήταν μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρίας Logistics. Από το 2020 είναι Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν πρότυπα ισορροπίας και βελτιστοποίησης δικτύων, αλγορίθμους βέλτιστης διαδρομής, τεχνολογίες πληροφοριών, συστήματα ελέγχου, Logistics, διαχείριση κυκλοφορίας, και δρομολόγησης εμπορευματικών μεταφορών.

Σεισμός στην Τουρκία: Η Νίκη Ξάνθου αγόρασε τα παπούτσια του Μίλτου Τεντόγλου για να στηριχθούν σεισμόπληκτα παιδιά


Η Ολυμπιονίκης και πρωταθλήτρια Ευρώπης στο μήκος, Νίκη Ξάνθου, αγόρασε τα παπούτσια του Μίλτου Τεντόγλου που ήταν η αιτία για ακυρωθεί το άλμα του στα 8,40μ. 

Η δημοπρασία έγινε μέσω του ΣΕΓΑΣ και τα χρήματα θα δοθούν για τα σεισμόπληκτα παιδιά της Τουρκίας.

Η ανακοίνωση του ΣΕΓΑΣ

Μια πρώην Ολυμπιονίκης, η Νίκη Ξάνθου, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση της ιδέας που είχαν ο Γιώργος Πομάσκι και ο Μίλτος Τεντόγλου να βοηθήσουν τους σεισμόπληκτους στην Τουρκία.


Η κάτοχος του πανελληνίου ρεκόρ στο μήκος ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του ομοσπονδιακού προπονητή να δημοπρατήσει τα παπούτσια του Μίλτου Τεντόγλου από το μίτινγκ του Τορούν, όπου σημείωσε 8,40 μ. κι έπειτα ακυρώθηκε, προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για σεισμόπληκτα παιδιά.

Η Ξάνθου επικοινώνησε άμεσα με τον πρώην προπονητή της και τον ενημέρωσε πως ενδιαφέρεται να αγοράσει τα παπούτσια του Μίλτου, ώστε να ενισχυθούν οικονομικά παιδιά από τις σεισμόπληκτες περιοχές στην Τουρκία.

Οι διαδικασίες έγιναν άμεσα και μέσω του ΣΕΓΑΣ το ποσό που συγκεντρώθηκε από τη Νίκη Ξάνθου, αλλά και από ελληνική εταιρεία τροφίμων, βρίσκεται ήδη σε λογαριασμό που υπέδειξε το τουρκικό Υπουργείο Εσωτερικών της Τουρκίας, ειδικά για τον σκοπό αυτό.

“Ο σεισμός στην Τουρκία συγκίνησε όλους τους Έλληνες κι εμένα προσωπικά. Βλέποντας τις σκηνές τις πρώτες μέρες με τους απεγκλωβισμένους ανθρώπους από τα ερείπια μου ήρθε η επιθυμία να βοηθήσω πιο ενεργά. Σαν από μηχανής Θεός ο Μίλτος μετά τη γνωστή φασαρία με τα παπούτσια του και το άλμα στα 8,40 μ., που δεν αναγνωρίστηκε ανακοίνωσε μαζί με τον Γιώργο Πομάσκι την συγκινητική τους ιδέα να διαθέσουν τα παπούτσια για να συγκεντρώσουν χρήματα για τα παιδιά της Τουρκίας.
Ως πρώην αθλήτρια του Πομάσκι, αλλά και ως άνθρωπος που καταλαβαίνει πόσο μεγάλος αθλητής και όχι μόνο είναι ο Μίλτος μίλησα μαζί τους και τους είπα ότι θα ήθελα να πάρω εγώ τα παπούτσια και να δώσω τα χρήματα που επιθυμούν για τους σεισμόπληκτους. Ιδέα που έγινε άμεσα αποδεκτή”, είπε η Νίκη Ξάνθου για την κίνηση της να αγοράσει τα παπούτσια του αθλητή.

ΑΝΤΙ ΓΙΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ😜😜Απαγόρευση εισόδου 15 ημερών σε Μαρινάκη- Καραπαπά- Πρόστιμο στον Ολυμπιακό για όσα έγιναν στο ντέρμπι


Πρόστιμο ύψους 31.500 ευρώ καλείται να πληρώσει ο Ολυμπιακός για τα όσα έγιναν στο ντέρμπι, ενώ Βαγγέλης Μαρινάκης και Κώστας Καραπαπάς δέχτηκαν απαγόρευση 15 ημερών από τα γήπεδα
Με ποινή απαγόρευσης εισόδου στους αγωνιστικούς χώρους αλλά και τα αποδυτήρια για 15 μέρες, τιμωρήθηκαν οι Βαγγέλης Μαρινάκης και Κώστας Καραπαπάς για όσα έγινα στο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό στο «Γεώργιος Καραϊσκάκης».

Παράλληλα, η ΠΑΕ Ολυμπιακός καλείται να πληρώσει το ποσό των 31.500 ευρώ για την συμπεριφορά των οπαδών της, ενώ με πρόστιμο τιμωρήθηκαν επίσης οι ΑΕΚ (9.000 ευρώ), Άρης (4.500 ευρώ) και ΠΑΣ Γιάννινα (10.500).

Αναλυτικά η απόφαση:

Απόσπασμα
Αρ. Απόφ. 81/3-3-2023
ΠΡΟΣ 1) ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
2) Ε. ΜΑΡΙΝΑΚΗ (Πρόεδρο)
3) Κ. ΚΑΡΑΠΑΠΑ (Αντιπρόεδρο)

Δέχεται ότι οι εγκαλούμενοι τέλεσαν τις αποδιδόμενες σε αυτούς πειθαρχικές παραβάσεις.

Επιβάλλει στην ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ α) τη χρηματική ποινή των δέκα χιλιάδων (10.000,00) ευρώ για την 1α πράξη την οποία τέλεσε καθ’ υποτροπήν, δεδομένης της καταφάσεως της πειθαρχικής της ευθύνης για όμοιες πράξεις σε δεκαέξι προγενεστέρως διενεργηθέντες αγώνες της ιδίας αγωνιστικής περιόδου, δυνάμει των υπ’ αριθ. 147/25-8-2022, 156/8-9-2022, 167/16-9-2022, 185/6-10-2022, 194/14-10-2022, 207/21-10-2022, 214/27-10-2022, 226/4-11-2022, 253/18-11-2022, 259/22-11-2022, 275/23-12-2022, 281/30-12-2022, 8/12-1-2023, 20/19-1-2023, 39/2-2-2023 και 64/17-2-2023 τελεσίδικων αποφάσεων του παρόντος πειθαρχικού οργάνου (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4, περ. α΄, 15 παρ. 2 περ. α’ του Π.Κ. της ΕΠΟ), β) τη χρηματική ποινή των οκτώ χιλιάδων (8.000,00) ευρώ για την 1β πράξη την οποία τέλεσε καθ’ υποτροπήν, δεδομένης της καταφάσεως της πειθαρχικής της ευθύνης για όμοιες πράξεις σε οκτώ προγενεστέρως διενεργηθέντες αγώνες της ιδίας αγωνιστικής περιόδου, δυνάμει των υπ’ αριθ. 185/6-10-2022, 207/21-10-2022, 226/4-11-2022, 253/18-11-2022, 259/22-11-2022, 281/30-12-2022, 8/12-1-2023 και 39/2-2-2023 τελεσίδικων αποφάσεων του παρόντος πειθαρχικού οργάνου (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4, περ. α΄, 15 παρ. 2 περ. β’ ΙΙΙ του Π.Κ. της ΕΠΟ), γ) τη χρηματική ποινή των δέκα χιλιάδων (10.000,00) ευρώ για την 2η πράξη (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4, περ. α΄, 15 παρ. 1 περ. α’ του Π.Κ. της ΕΠΟ), δ) τη χρηματική ποινή των έξι χιλιάδων (6.000,00) ευρώ για την 3η πράξη την οποία τέλεσε καθ’ υποτροπήν, δεδομένης της καταφάσεως της πειθαρχικής της ευθύνης για όμοιες πράξεις σε επτά προγενεστέρως διενεργηθέντες αγώνες της ιδίας αγωνιστικής περιόδου, δυνάμει των υπ’ αριθ. 207/21-10-2022, 214/27-10-2022, 253/18-11-2022, 259/22-11-2022, 275/23-12-2022, 8/12-1-2023 και 20/19-1-2023 τελεσίδικων αποφάσεων του παρόντος πειθαρχικού οργάνου (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4, περ. α΄, 15 παρ. 3 περ. Ι. α’, ε’, ΙΙΙ του Π.Κ. της ΕΠΟ), ε) τη χρηματική ποινή των χιλίων (1.000,00) ευρώ για την 4α πράξη (παράβαση άρθρων 20 παρ. 9, 13 και 38 παρ. 3 της Προκήρυξης Πρωταθλήματος SUPER LEAGUE 1, Αγωνιστική Περίοδος 2022-2023), στ) τη χρηματική ποινή των πέντε χιλιάδων (5.000,00) ευρώ για την 4β πράξη (2ος εγκαλούμενος) (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 10 παρ. 1 περ. δ Ι, 11, 12, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4 περ. α’, του Π.Κ. της ΕΠΟ), ζ) τη χρηματική ποινή των οκτώ χιλιάδων (8.000,00) ευρώ για τις 5η και 7η πράξεις (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4, περ. α΄, 15 παρ. 4 περ. α’ του Π.Κ. της ΕΠΟ)και η) τη χρηματική ποινή των πέντε χιλιάδων (5.000,00) ευρώ για την 6η πράξη (3ος εγκαλούμενος) (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 10 παρ. 1 περ. δ Ι, 11, 12, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4 περ. α’, του Π.Κ. της ΕΠΟ).

Καθορίζει ως προς την α΄ εγκαλουμένη συνολική χρηματική ποινή, ποσού τριάντα ενός χιλιάδων πεντακοσίων (31.500,00) ευρώ.

Επιβάλλει στον Ε. ΜΑΡΙΝΑΚΗ για την 4β πράξη, για την οποία κρίθηκε πειθαρχικώς ελεγκτέος, την ποινή της απαγόρευσης της εισόδου του στον αγωνιστικό χώρο και στα αποδυτήρια για δεκαπέντε (15) ημέρες (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 10 παρ. 1 περ. δ Ι, 11 παρ. 2, 12 παρ. 1 περ. α’, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4 περ. α’, του Π.Κ. της ΕΠΟ ).

Επιβάλλει στον Κ. ΚΑΡΑΠΑΠΑ για την 6η πράξη, για την οποία κρίθηκε πειθαρχικώς ελεγκτέος, την ποινή της απαγόρευσης της εισόδου του στον αγωνιστικό χώρο και στα αποδυτήρια για δεκαπέντε (15) ημέρες (παράβαση άρθρων 1, 5 επ, 10 παρ. 1 περ. δ Ι, 11 παρ. 2, 12 παρ. 1 περ. α’, 14 παρ. 1, 2, 3 και 4 περ. α’, του Π.Κ. της ΕΠΟ ).

😜😜ΕΣΗΕΑ: Να τα λέτε όπως ο Βαξεβάνης! Δε φταίει ο σταθμάρχης αλλά ο Μητσοτάκης!


Τη συμμετοχή των δημοσιογράφων της Αθήνας στο πένθος για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη αλλά και τα «δομικά προβλήματα που μαστίζουν τα ελληνικά ΜΜΕ», επισημαίνει η ΕΣΗΕΑ σε ανακοίνωσή της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:
 
«Οι δημοσιογράφοι της Αθήνας συμμετέχουν, όπως και ολόκληρη η χώρα, στο βαρύτατο πένθος για τους συνανθρώπους μας που χάθηκαν άδικα και συμπαρίστανται στην οδύνη των οικογενειών και των οικείων τους.

Η τραγωδία στα Τέμπη αναδεικνύει, με οδυνηρότατο τρόπο αυτή τη φορά, τα δομικά προβλήματα που μαστίζουν τα ελληνικά ΜΜΕ. Οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους δεν είχαν την κάλυψη που αναλογούσε στην σοβαρότητα του ζητήματος και τα λίγα, αλλά υπαρκτά, ρεπορτάζ δημοσιογράφων, ΜΜΕ και ερευνητικών δημοσιογραφικών ομάδων δεν αναπαρήχθησαν.

Όσο τα ΜΜΕ απομακρύνονται από την αποστολή τους να ελέγχουν την εξουσία, όσο στην ιεράρχηση των ειδήσεων κυριαρχούν κριτήρια άσχετα με την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος, όσο οι επιχειρήσεις ΜΜΕ περιορίζονται να λειτουργούν απλώς ως επιχειρήσεις και με όρους τηλεθέασης και επισκεψιμότητας, όσο οι δημοσιογράφοι υφίστανται περιορισμούς στο να ερευνούν, τόσο θα αποδυναμώνονται οι θεσμικές εγγυήσεις για την λειτουργία του κράτους. Η στείρα αναπαραγωγή non paper, ακόμη και αυτές τις τραγικές ώρες, από μερίδα ενημερωτικών σελίδων, είναι άλλο ένα δείγμα δημοσιογραφικής στρέβλωσης.

Ο δημοσιογραφικός κλάδος αναλαμβάνει το μέρος της ευθύνης που του αναλογεί. Τα Διοικητικά Συμβούλια της ΕΣΗΕΑ και της ΕΣΠΗΤ θεωρούν ότι διερμηνεύουν τη βούληση των δημοσιογράφων, αναλαμβάνοντας τη δέσμευση ότι τα αίτια και οι ευθύνες για αυτή την ανείπωτη φρίκη θα ερευνηθούν σε βάθος, με ψυχραιμία, επαγγελματισμό και τεκμηρίωση. Ακριβώς όπως συμβαίνει αυτές τις ώρες από την πλειονότητα των συναδέλφων, ιδιαίτερα όλων όσοι βρίσκονται στην "πρώτη γραμμή", άυπνοι, υπό δραματικές συνθήκες».

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου: Αποκλείστηκαν Βασιλείου και Φέρρα


Χωρίς ελληνική συμμετοχή θα διεξαχθούν οι ημιτελικοί των 400 μέτρων γυναικών του Eυρωπαϊκού Πρωταθλήματος κλειστού στίβου, που φιλοξενείται στην Κωνσταντινούπολη.

Η Ειρήνη Βασιλείου αγωνίσθηκε στην τρίτη προκριματική σειρά και κατετάγη 4η με επίδοση 53.71, που δεν της έδωσε το «εισιτήριο» για τον ημιτελικό, όπως συνέβη και με την Αντριάννα Φέρρα, η οποία τερμάτισε στην 5η θέση στην τέταρτη προκριματική σειρά, με επίδοση 55.29.

📺Τραγωδία στα Τέμπη: Ταυτοποιήθηκαν 52 σοροί – Έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες


Στους 52 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι σοροί που έχουν ταυτοποιηθεί μετά το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με την νεότερη ενημέρωση από την Πυροσβεστική και την Ελληνική Αστυνομία.

Στο μεταξύ, έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες για τους δικούς τους, θύματα της τραγωδίας. Οι τραυματίες ανέρχονται στους 28, μεταξύ αυτών 7 νοσηλεύονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας.

Όπως ανέφερε η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου, «η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών με τη μέθοδο DNA συνεχίζεται εντατικά από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας. Μέχρι στιγμής από τα δείγματα DNA που έχει λάβει η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών έχουν ταυτοποιηθεί 52 νεκροί. Έχουν ενημερωθεί ήδη 14 οικογένειες θυμάτων».

«Στα εργαστήρια η διαδικασία ταυτοποίησης διεξάγεται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και έχει διακοπεί οποιαδήποτε άλλη εργασία προκειμένου να διεκπεραιωθεί όλη η διαδικασία της ταυτοποίησης το ταχύτερο δυνατόν» συμπλήρωσε.

Τέλος, η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ ανέφερε πως προσωπικά αντικείμενα των επιβατών που βρέθηκαν στο σημείο έχουν συλλεχθεί και γι’ αυτά μπορούν να επικοινωνούν οι άνθρωποι με το αστυνομικό τμήμα Τεμπών.

Οικονόμου σε Τσαπανίδου: Οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα, τώρα είναι ώρα πένθους και σεβασμού


«Την ώρα της μεγάλης οδύνης και του πόνου, εν μέσω εθνικού πένθους, ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να ξεκινήσει, επισήμως μάλιστα, την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας», αναφέρει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, απαντώντας στην Πόπη Τσαπανίδου.

Τσαπανίδου για το δυστύχημα στα Τέμπη: 4 ερωτήματα στα οποία οφείλει να απαντήσει ο κ. Μητσοτάκης
«Φαρισαϊκά  ισχυρίζεται ότι ο μόνος που φέρει ευθύνη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι η Κυβέρνηση της ΝΔ και ότι εκείνοι παρέδωσαν έναν σιδηρόδρομο που λειτουργούσαν όλα τέλεια. Δεν είναι η ώρα της κομματικής αντιπαράθεσης. Οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα, με τρόπο που δεν θα αμφισβητείται από κανέναν και με κανένα τρόπο, με αποφάσεις και υπογραφές. Απαντήσεις οφείλονται πρωτίστως στην ελληνική κοινωνία, που ευλόγως αναρωτιέται για τα αίτια της τραγωδίας και οργίζεται, και όχι στον ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα όμως είναι η ώρα του πένθους και του σεβασμού», προσθέτει ο κ. Οικονόμου.

Σύγκρουση τρένων: Η «ιστορία» του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας στον ΟΣΕ


Προσελήφθη το 1989, μετατάχθηκε το 2011 με το «νόμο Ρέππα» σε άλλο φορέα του Δημοσίου - Το 2022 ζήτησε να επιστρέψει στον ΟΣΕ - Ήταν ο ένας εκ των δύο που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του οργανισμού για 18 σταθμάρχες - Πέρασε υποχρεωτική εκπαίδευση, πέτυχε στις εξετάσεις στις 23/01 και έπιασε δουλειά στη Λάρισα

Έναν αριθμό 18 ατόμων για προσωποπαγή θέση σταθμάρχη είχε ζητήσει ο ΟΣΕ μέσω της κινητικότητας, λόγω έλλειψης προσωπικού. Παρόλα αυτά, ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει μόνο δύο εργαζόμενοι.

Πιο συγκεκριμένα για τις 18 θέσεις σταθμάρχη του ΟΣΕ παρότι συνεπάγονται και καλύτερες μισθολογικές απολαβές, έκαναν αίτηση μόνο ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, που προκάλεσε το φονικό σιδηροδρομικό δυστύχημα και ακόμη ένα άτομο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία προσωπικού που παρουσιάζει το protothema.gr, ο σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την κατάθεσή του από την ελληνική αστυνομία, είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Με το νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως νόμο Ρέππα) ο Σταθμάρχης στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του δημοσίου όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011.

Δείτε το σχετικό έγγραφο:



Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, ο συγκεκριμένος κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις Σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Τελικά επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό.

Έτσι, με το «νόμο Ρέππα» περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη.

Ο μεταταχθείς υπάλληλος εκπαιδεύτηκε στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ στην οποία προΐσταται από το 2015 η κα Βίκυ Στυλιαρά που τοποθετήθηκε μόλις ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Σταθμάρχης ξεκίνησε 1η Αυγούστου του 2022 τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.

Δείτε το έγγραφο από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ για την διάρκεια εκπαίδευσης των μεταταχθέντων:



Από τις 24 Οκτωβρίου ξεκίνησε η πρακτική του εκπαίδευση στους Σταθμούς Δικαιοδοσίας τους και στις 23-24 Ιανουαρίου 2023 έδωσε τις σχετικές εξετάσεις. Στη συνέχεια ξεκίνησε να εργάζεται στο Σταθμό της Λάρισας.

Σχετικά με τη συζήτηση για το αν θα έπρεπε να υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη νυχτερινή βάρδια, όπως φαίνεται και από τα φύλλα προσωπικού του 2016 και του 2017 που δημοσιεύει το protothema.gr, πάντα εργαζόταν ένα άτομο και όχι δύο, κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Δείτε τα φύλλα προσωπικού:


Μάκης Πολλάτος
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Τουρκία: Αποχώρησε η Ακσενέρ από την συμμαχία των έξι - Διαφωνεί με την υποψηφιότητα Κιλιτσντάρογλου


Η Ακσενέρ δήλωσε ότι «δεν θα είμαστε ούτε στο τραπέζι του τζόγου, ούτε στο τραπέζι του συμβολαιογράφου για να εγκρίνουμε την υποψηφιότητα του»

Η Μεράλ Ακσενέρ, η αρχηγός του Καλού Κόμματος στην Τουρκία αποχώρησε από το τραπέζι των έξι, με αποτέλεσμα η συμμαχία των έξι της αντιπολίτευσης να διαλυθεί.

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλης Κωστίδης στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, υπήρχαν από το βράδυ της Πέμπτης τριγμοί. Σήμερα ωστόσο η Μεράλ Ακσενέρ, ανακοίνωσε ότι δεν συμμετέχει πια στα έξι κόμματα της αντιπολίτευσης, καθώς διαφωνεί με την υποψηφιότητα του Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου. 

Όπως επισήμανε η Ακσενέρ «δεν θα είμαστε ούτε στο τραπέζι του τζόγου, ούτε στο τραπέζι του συμβολαιογράφου για να εγκρίνουμε την υποψηφιότητα του». Παράλληλα, κάλεσε τον δήμαρχο της Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου και τον δήμαρχο της Άγκυρας, Μανσούρ Γιαβά στο καθήκον, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την προτίμησή της στους δύο δημάρχους.

Σύμφωνα με τον Μανώλη Κωστίδη μετά τις τελευταίες εξελίξεις, η ανακοίνωση της Δευτέρας  για το ποιος θα είναι ο αντίπαλος του Ερντογάν είτε θα αναβληθεί, ή δε θα γίνει ποτέ ή θα υπάρχουν τρεις υποψήφιοι, ο Ταγίπ Ερντογάν, ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου και οι δήμαρχοι που θα στηρίζονται από την Ακσενέρ. 

Σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη – Διαψεύδει η πυροσβεστική: Δεν βρέθηκαν φιάλες υγραερίου στον τόπο του δυστυχήματος


Δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ξεκαθαρίζει σε ανακοίνωσή της η Πυροσβεστική, με αφορμή πρόσφατες σχετικές αναφορές σε ΜΜΕ.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Πυροσβεστικής αναφέρει:

«Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ περί ανεύρεσης δύο φιαλών υγραερίου, στο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη, το Πυροσβεστικό Σώμα διευκρινίζει:

Κατά την διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.

Συνεπώς, οι σχετικές με το θέμα δημοσιογραφικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα αποδόθηκαν σε εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

📺Τραγέλαφος: Πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ πήγε βαγόνι τρένου στο Μεσολόγγι για να κάνει προεκλογική εκστρατεία!


Μια συγκλονιστική όσο και τραγελαφική αποκάλυψη για την κατάσταση στον ΟΣΕ έκανε ο Ν. Τσουρίδης, συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών.

Όπως είπε στην εκπομπή «Αταίριαστοι» ο κ. Τσουρίδης, ένας υπουργός του ΠΑΣΟΚ ζήτησε να πάει ένα ολοκαίνουργιο βαγόνι που είχαν στείλει οι Ελβετοί στο… χωριό του για να το δουν οι ψηφοφόροι του!

Ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών είπε χαρακτηριστικά: «Εάν με ακούσουν κάποιοι, θα πουν αυτός είναι νεοδημοκράτης, στον ΣΥΡΙΖΑ ή στο ΚΚΕ. Καμία σχέση. Εγώ ήμουν ΠΑΣΟΚ, ήμουν αποσπασμένος στη Βουλή των Ελλήνων στο γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας -επί Ανδρέα Παπανδρέου- Αντώνη Ντεντιδάκη. Το 2004, ήμουν στην επιτροπή που παραλαμβάναμε τα καινούργια τα ελβετικά τρένα Railbus για την Πελοπόννησο. Μας φωνάζει  ο γενικός διευθυντής και μας λέει ότι είχε δώσει εντολή ένας υπουργός του ΠΑΣΟΚ να το πάμε στο χωριό του το βαγόνι το καινούργιο για να κάνει προεκλογικό αγώνα!».

«Χωρίς να έχει γραμμή εκεί;», τον ρώτησαν οι δημοσιογράφοι.

«Είχε μια γραμμή 5 χιλιομέτρων, έλεγε ότι θα κάνει γραμμή στο χωριό του», είπε ο κ. Τσουρίδης και αποκάλυψε ότι η διαδρομή ήταν «από το Αντίρριο μέχρι το Μεσολόγγι, στο Κρυονέρι συγκεκριμένα. Στην Αιτωλοακαρνανία. Ολοκαίνουργιο βαγόνι σε ζελατίνες, πάνω σε ειδικές πλατφόρμες και φώναζαν οι Ελβετοί ότι θα αποσύρουν τις εγγυήσεις επειδή το τρένο ήταν στα χωράφια. Και όλη αυτή η μεταφορά του βαγονιού είχε από πίσω ολόκληρη διαδικασία, φύλακας να το φυλάει επί 24ώρου βάσεως, μηχανοδηγοί να το βάζουν μπροστά κάθε μέρα, έξοδα, να πληρώνουμε επιδόματα εκτός βάσεως κ.λπ.

»Αυτά τα τρένα είχαν μια ιδιομορφία. Για να τα βάλει μπροστά ο οδηγός έπρεπε να κάνει προθέρμανση. Είχαν σύστημα σαν θερμοσίφωνο. Επειδή οι θερμοκρασίες του νερού του κινητήρα ήταν χαμηλές έπρεπε να το βάλει να δουλέψει, να πάει στους 60 βαθμούς και μετά να πάρει μπροστά. Χρειαζόταν ρεύμα 380 βολτ. Στείλαμε παιδιά από την Πάτρα, συναδέλφους, να δείτε τι θα κάνετε. Με παίρνουν τηλέφωνο και μου λένε ότι για να πάρουμε ρεύμα πρέπει να ρίξουμε καλώδιο σε απόσταση ένα χιλιόμετρο σε βενζινάδικο. Πήγαμε στον άνθρωπο, μας έδωσε ρεύμα. Κάθε μέρα αυτό γινόταν. Έκαναν 50 μέτρα μπροστά, 10 μέτρα πίσω και έφευγαν. Είχαμε και φύλακα 24 ώρες για να μην το σπάσουν. Μια φορά με παίρνουν τηλέφωνο και μου λένε δεν έχουμε ρεύμα. Ο βενζινάς είχε βγάλει την πρίζα γιατί δεν τον είχαν πληρώσει. Αυτή η διαδικασία γινόταν.

»Γίνονται οι εκλογές, χάνει ο υπουργός, το βαγόνι εκεί, έρμαιο, για έξι μήνες. Το τρώγανε τα χορτάρια. Ξέρετε πόσο στοίχισε να το πάρουμε το βαγόνια από εκεί και να το πάμε στην Καλαμάτα; Έξι εκατομμύρια δραχμές (σ.σ.: περίπου 17.000 ευρώ) για να βγει αυτός υπουργός! Τα 6 εκατομμύρια μπορούσαν να τα δώσουν για την τηλεδιοίκηση».

Για να καταλήξει: «Με παίρνουν οι συνάδελφοι και μου λένε πες τα όλα. Αλλά έχω κι εγώ ευθύνη, δεν θέλω να τη ρίξω σε άλλους. Πρώτα έχω εγώ και μετά όλοι οι άλλοι».

Δείτε το βίντεο:

📺Βίντεο – σοκ από το Αμύνταιο Φλώρινας: Σηκώνεται η μπάρα για να περάσει το τρένο


Στον απόηχο του δυστυχήματος στα Τέμπη που βύθισε στο πένθος τη χώρα, βίντεο από την Φλώρινα αποδεικνύει τις τρομακτικές ελλείψεις στις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τρεις ημέρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, σοκ προκαλεί ένα βίντεο από το Αμύνταιο Φλώρινας καθώς αποδεικνύει την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα συστήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα.

Το video δημοσιεύθηκε στα social media από πολίτες στο Αμύνταιο της Φλώρινας και δείχνει το λάθος των συστημάτων στις σιδηροδρομικές γραμμές σε διαδρομές τρένων που περνούν μέσα από την πόλη.

Όπως φαίνεται στο video οι πολίτες στο Αμύνταιο της Φλώρινας είναι εξοικειωμένοι με την λανθασμένη λειτουργία στις μπάρες ασφαλείας που βρίσκονται στην διάβαση των τρένων της πόλης καθώς οι μπάρες αντί να κλείνουν την ώρα που είναι να περάσει το τρένο εκείνες ανοίγουν.

Συγκεκριμένα οι μπάρες ασφαλείας που προστατεύουν τα οχήματα και τους πεζούς κατά την διέλευση του τρένου δυστυχώς λίγα δευτερόλεπτα πριν περάσει το τρένο εκείνες ανοίγουν αντί να παραμένουν κλειστές.

Οικονόμου: Ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας στα Τέμπη


«Οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα, με τρόπο που δεν θα αμφισβητείται από κανέναν και με κανένα τρόπο, με αποφάσεις και υπογραφές» αναφέρει ο κ. Οικονόμου.
Δεν είναι ώρα της κομματικής αντιπαράθεσης, απαντά στην εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Πόπη Τσαπανίδου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, σημειώνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να ξεκινήσει, επισήμως μάλιστα, την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας στα Τέμπη.

Η ανακοίνωση του κ. Οικονόμου:

«Την ώρα της μεγάλης οδύνης και του πόνου, εν μέσω εθνικού πένθους, ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να ξεκινήσει, επισήμως μάλιστα, την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας.

Φαρισαϊκά ισχυρίζεται ότι ο μόνος που φέρει ευθύνη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και ότι εκείνοι παρέδωσαν έναν σιδηρόδρομο που λειτουργούσαν όλα τέλεια.

Δεν είναι η ώρα της κομματικής αντιπαράθεσης.

Οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα, με τρόπο που δεν θα αμφισβητείται από κανέναν και με κανένα τρόπο, με αποφάσεις και υπογραφές.

Απαντήσεις οφείλονται πρωτίστως στην ελληνική κοινωνία, που ευλόγως αναρωτιέται για τα αίτια της τραγωδίας και οργίζεται, και όχι στον ΣΥΡΙΖΑ.

Τώρα όμως είναι η ώρα του πένθους και του σεβασμού».

ΡΩΤΑΕΙ ΑΝ ΘΑ'ΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟ ΠΑΠΠΑ🤷‍♂️🤦‍♂️Τσαπανίδου για Τέμπη: Τέσσερα ερωτήματα στα οποία οφείλει να απαντήσει ο κ. Μητσοτάκης


«Κάθε προσπάθεια απόκρυψης και συγκάλυψης της αλήθειας για την τραγωδία των Τεμπών αποτελεί ασέβεια προς τους νεκρούς και προαναγγέλλει νέες τραγωδίες», αναφέρει σε δήλωση της η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Πόπη Τσαπανίδου, σημειώνοντας ότι «η επιλογή όλων μας τώρα δεν μπορεί παρά να είναι μία: Όλα στο φως».

«Η αλήθεια είναι μονόδρομος - Τα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης»
   Υποστηρίζει ότι «η προσπάθεια του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να καταφύγουν σε επικοινωνιακά τεχνάσματα, χονδροειδείς απόπειρες συμψηφισμού και διαχρονικές δικαιολογίες, προκαλεί σοβαρές ανησυχίες και αλγεινή εντύπωση». «Επαναλαμβάνουμε ότι για όποιον πραγματικά σέβεται τις ζωές που χάθηκαν άδικα, τις οικογένειές τους, όλους όσοι αγωνιούν για το πώς και γιατί φτάσαμε στο πολύνεκρο δράμα, η αλήθεια είναι μονόδρομος», σημειώνει η κ. Τσαπανίδου και τονίζει ότι ο πρωθυπουργός οφείλει να απαντήσει αυτή τη στιγμή σε τέσσερα ερωτήματα.

   Συγκεκριμένα τα ερωτήματα που θέτει είναι τα εξής:

   «-Τι ακριβώς θα πήγαινε να εγκαινιάσει προεκλογικά στη Θεσσαλονίκη την επόμενη του δυστυχήματος; Ένα κέντρο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης με ανύπαρκτο σύστημα;

   -Ποιος και πώς διόρισε έναν άνθρωπο άπειρο και ακατάλληλο στη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και πόσες μέρες πριν το δυστύχημα είχε αναλάβει υπηρεσία;

   -Ποιος ο λόγος παραίτησης το 2022 του πρόεδρου της Επιτροπής που είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ποια η απάντηση στα συνεχόμενα εξώδικα των εργαζόμενων;

   -Τέλος, περιμένουμε από τον κ. Μητσοτάκη που απέδωσε στον κ. Καραμανλή την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη» να μας απαντήσει εάν αυτή θα διαρκέσει μέχρι τις εκλογές και μετά θα είναι κανονικά υποψήφιος».  

   Καταληκτικά η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρει ότι «σε κάθε περίπτωση να είναι όλοι βέβαιοι: Η αλήθεια είναι ο ύστατος χαιρετισμός στους νεκρούς μας».

<p>Πηγή: <a target="_blank" href="https://www.iefimerida.gr">iefimerida.gr</a> - <a target="_blank" href="https://www.iefimerida.gr/politiki/tsapanidoy-gia-tempi-tessera-erotimata?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1677840980">Τσαπανίδου για Τέμπη: Τέσσερα ερωτήματα στα οποία οφείλει να απαντήσει ο κ. Μητσοτάκης - iefimerida.gr</a></p>

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο: Θρηνούμε εννέα φοιτητές μας - Η μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία μας


«Είμαστε όλοι μας συντετριμμένοι. Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν την οδύνη μας και όλων των μελών της Πανεπιστημιακής Κοινότητας» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΑΠΘ.
Συλλυπητήριο μήνυμα από τις πρυτανικές αρχές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο οποίο αναφέρει ότι βιώνει τη μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία του καθώς θρηνεί εννέα φοιτητές του.

«Στο ΑΠΘ βιώνουμε τη μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία του. Θρηνούμε για τους εννέα φοιτητές μας που έχασαν τη ζωή τους.

Είμαστε δίπλα στους 26 τραυματίες φοιτητές μας.

Είμαστε όλοι μας συντετριμμένοι. Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν την οδύνη μας και όλων των μελών της Πανεπιστημιακής Κοινότητας.

Καλό παράδεισο στα παιδιά μας.

Συλλυπητήρια και κουράγιο στις οικογένειες και τους δικούς τους ανθρώπους.

Καλή ανάρρωση στους τραυματίες».

ΜΕ ΖΙΚΖΑΚ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ😜😜Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη: Στο ΚΚΕ η πρώην βουλευτής της ΔΗΜΑΡ και του ΣΥΡΙΖΑ


Τη συμπόρευσή της με το ΚΚΕ γνωστοποίησε με πολιτική δήλωσή της η πρώην βουλευτής της ΔΗΜΑΡ και του ΣΥΡΙΖΑ, Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι αυτή η απόφασή της αφορά «μια ουσιαστική αγωνιστική στάση ζωής και αναγέννησης της ελπίδας απαραίτητης για τον απεγκλωβισμό της χώρας και του λαού μας από τις συντηρητικές πολιτικές και το άνοιγμα στις επερχόμενες γενιές του δρόμου προς το σοσιαλισμό».

Αναλυτικά η ανακοίνωσή της

Μετά από μια μακροχρόνια, έντονη, αγωνιστική, κοινωνική και πολιτική δραστηριότητα στον χώρο της Αριστεράς και τρεις θητείες στο Κοινοβούλιο, τα τελευταία πέντε και πλέον χρόνια ως ανένταχτη ενεργός πολίτης παρακολουθώ συστηματικά, με αντικειμενική κρίση και αυστηρή κριτική την πολιτική ζωή και την πορεία της χώρας. Ιδιαίτερα με τις βαθιές μου μνήμες, τους αγώνες, την εμβάθυνση, αλλά και με τους προβληματισμούς μου για την πορεία της Αριστεράς και την αποτίμηση της προσφοράς της στη χώρα και στον ελληνικό λαό, είναι μεγάλη η ανησυχία μου και πολλές φορές η απογοήτευση για τις εξελίξεις.

Η 5ετής διακυβέρνηση της Αριστεράς -του ΣΥΡΙΖΑ- άλλαξε πολύ λιγότερα από τις προσδοκίες του λαού, στο παλιό σύστημα του δικομματισμού ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Δεν ήθελε, δεν μπορούσε; Λίγα είναι τα ελαφρυντικά για τη διακυβέρνηση από την πρώτη φορά Αριστερά, τις συνεργασίες της με πρόσωπα αμφιλεγόμενης κουλτούρας και κόμματα αντίθετης ιδεολογίας και την αδυναμία έτσι της αντιμετώπισης των μεγάλων προβλημάτων του λαού και της χώρας. Για την απώλεια του κινηματικού και ριζοσπαστικού της χαρακτήρα, όπως και την απομάκρυνση και απογοήτευση ενός πολύ αξιόλογου πολιτικού της δυναμικού.

Σήμερα είμαστε προ των εκλογών μετά από μία 4ετή διακυβέρνηση από τη ΝΔ με τις νεοφιλελεύθερες αντιλαϊκές πολιτικές της, το κομματικό κράτος και τη σκοτεινή διαχείριση του δημόσιου πλούτου υπέρ των ολίγων σε βάρος του λαού, την εγκληματική αδιαφορία για την προστασία και την ασφάλεια του λαού και τις πληγές στη δημοκρατία μας με το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων κ.ά.

Σε όλα αυτά προστίθενται και τα μεγάλα δεινά από μία ακόμη παγκόσμια κρίση.

Με τον πόλεμο ή λόγω του πολέμου της Ουκρανίας αναζωπυρώνεται το ψυχρό μέτωπο ΗΠΑ – Ρωσίας σε βάρος της παγκόσμιας ειρήνης και των λαών. Η κρίση στην Ενέργεια διογκώθηκε με θύματα τους λαούς ιδιαίτερα της Ευρώπης και υπερκερδισμένες τις μεγάλες δυνάμεις, κατ’ εξοχήν τις ΗΠΑ, που απροκάλυπτα θησαυρίζουν με τα προϊόντα της Ενέργειας και επεκτείνουν επικίνδυνα την επιρροή τους μέσω του ΝΑΤΟ, δυναμιτίζοντας αντί να κατευνάζουν την κρίση.

Σε αυτό το κρίσιμο σημείο της Ιστορίας, για τη χώρα και την παγκόσμια ειρήνη, αναζητώ τις δυνάμεις εκείνες της Αριστεράς που μπορούν να σταθούν απέναντι σε όλες αυτές τις καταστροφικές πολιτικές και να δημιουργήσουν μια συγκροτημένη μαζική γραμμή άμυνας και αντεπίθεσης και την προοπτική για τον λαό μιας άλλης κοινωνίας, με ισότητα και ευημερία.

Και σε αυτή τη σε βάθος αναζήτησή μου καταλήγω στη συμπόρευσή μου στις τάξεις του ΚΚΕ, συνειδητοποιώντας βαθιά μέσα μου ότι είναι το πιο ικανό για τη δικαίωση των πανανθρώπινων ιδεών και αγώνων της Αριστεράς και την επανάκτηση του ηθικού της πλεονεκτήματος, για να εμπνεύσει τον λαό να γίνει ο ίδιος πρωταγωνιστής των εξελίξεων στην ανατροπή των αδιεξόδων του καπιταλιστικού συστήματος, που όλο και πιο πολύ μέσα από τους ανταγωνισμούς υπονομεύει την παγκόσμια ειρήνη, την οντότητα και λειτουργία των κρατών, ενισχύει τις κοινωνικές ανισότητες, την πνευματική παρακμή και τη διαφθορά.

Για μένα αυτή η συμπόρευση με το ΚΚΕ δεν είναι μόνο μια βαθιά συναισθηματική και υψηλού επιπέδου συνειδητή απόφαση, αλλά πρόκειται και για μια ουσιαστική αγωνιστική στάση ζωής και αναγέννησης της ελπίδας απαραίτητης για τον απεγκλωβισμό της χώρας και του λαού μας από τις συντηρητικές πολιτικές και το άνοιγμα στις επερχόμενες γενιές του δρόμου προς στον σοσιαλισμό.

Το ΚΚΕ είναι η δύναμη που με την αγωνιστικότητά του, την εμπειρία, τη γνώση και οργανωτική του ικανότητα και πάνω από όλα με το Ηθικό του Πλεονέκτημα μπορεί να εμπνεύσει όλες τις γενιές.

ΥΓ: Έκανα τη δήλωσή μου αυτή λίγες μέρες πριν το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα!

Σήμερα με ανείπωτη θλίψη και οργή αναζητώ τις ευθύνες όχι μόνο στις κυβερνήσεις για την ακραία αυτή κατάντια της χώρας μου, αλλά και στον κάθε πολίτη, τον εαυτό μου γιατί δεν αγωνισθήκαμε ακόμη παραπάνω για μια χώρα που πρωτίστως θα εξασφαλίζει την προστασία και την ασφάλεια στον λαό της!!! Προτρέπω τα νέα παιδιά: «Αγωνιστείτε με όποιον τρόπο μπορείτε ενάντια σε ένα τέτοιο κράτος και στις κυβερνήσεις του, που το μόνο που κάνουν είναι να βάζουν τα κέρδη πάνω από τις ζωές μας και να οικοδομήσετε μία σύγχρονη, προοδευτική πατρίδα για όλους»!!!

Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη

Δρ. Πολιτικός Μηχανικός

Πρώην βουλευτής

Αλβανία: Ημέρα πένθους για τα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη η Κυριακή 5 Μαρτίου - Το «ευχαριστώ» του Δένδια


«Σας ευχαριστούμε γείτονες» απάντησε ο υπουργός Εξωτερικών Ν. Δένδιας με μήνυμα του στο twitter
Ημέρα εθνικού πένθους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη κήρυξε την Κυριακή 5 Μαρτίου ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα.

Χθες, η ολομέλεια της Αλβανικής Βουλής τήρησε ενός λεπτού σιγή για τα θύματα του τραγικού συμβάντος. Σύμφωνα με αλβανικές πηγές, στο μοιραίο τρένο επέβαιναν και Αλβανοί πολίτες, πέντε εκ των οποίων μέχρι χθες αγνοούνταν και άλλοι πέντε είχαν τραυματιστεί.

Τη θλίψη του για τη συνταρακτική τραγωδία, εξέφρασε και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος.

Σημειώνεται ότι ο Έντι Ράμα, ανακοίνωσε με ανάρτησή του στο «Facebook», ότι η Αλβανία θα τιμήσει τα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη την Κυριακή (5.3.2023) με την κήρυξη της ημέρας εκείνης ως ημέρας εθνικού πένθους για τη χώρα, ενώ οι αλβανικές σημαίες θα κυματίζουν μεσίστιες στα δημόσια κτίρια.

Ο Έντι Ράμα τόνισε η τραγωδία της Ελλάδας στα Τέμπη είναι και τραγωδία της χώρας του.

Ο πρωθυπουργός της Αλβανίας επισήμανε ότι στη μοιραία σύγκρουση των δυο τρένων χάθηκαν και Αλβανοί πολίτες και ανέφερε ότι «ο πόνος για τις ζωές που χάθηκαν στο τρομερό δυστύχημα είναι και δικός μας και αυτή είναι μια από εκείνες τις στιγμές της ζωής, που μια μεγάλη απώλεια του γείτονα δεν συγκρίνετε με εκατό χαρές και οι ζωές μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένες και πρέπει να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να τις κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερες».


Ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, με μήνυμά του στο twitter ανέφερε «εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας για την απόφαση να κηρύξουν την Κυριακή ημέρα πένθους στην Αλβανία» Σας ευχαριστούμε γείτονες 🇦🇱 & PM @ediramaal προσωπικά που μοιραστήκατε τον πόνο μας, είμαστε βαθιά συγκινημένοι

📺Πολυνίκη Εμμανουηλίδου: «Έτρεξα για τα θύματα στα Τέμπη»


«Είμαι πολύ στενοχωρημένη από αυτό που έγινε στην Ελλάδα. Σήμερα έτρεξα για όλους αυτούς, ελπίζω να μη ξαναγίνει ποτέ κάτι παρόμοιο»
Η 20χρονη Πολυνίκη Εμμανουηλίδου προκρίθηκε στον ημιτελικό των 60 μ. στο Ευρωπαικό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου της Κωνσταντινούπολη με 7.26. και εν συνεχεία δήλωσε πως έτρεξε για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.


«Είμαι πολύ στενοχωρημένη από αυτό που έγινε στην Ελλάδα. Σήμερα έτρεξα για όλους αυτούς, ελπίζω να μη ξαναγίνει ποτέ κάτι παρόμοιο», δήλωσε Εμμανουηλίδου που έκανε ατομικό ρεκόρ για τέταρτη φορά φέτος με 7,26. 

Αναφορικά στην εμφάνισή της, η νεαρή πρωταθλήτρια τόνισε: «Είμαι πολύ χαρούμενη για την παρουσία μου σήμερα εδώ. Δεν είχα άγχος και μπήκα να τρέξω όσο καλύτερα μπορώ. Πιστεύω στον εαυτό μου και γι' αυτό στον ημιτελικό θα διεκδικήσω μία ακόμη καλύτερη παρουσία». 

Η Πολυνίκη Εμμανουηλίδου κατά τον απογευματινό τελικό (18:05) θα τρέξει στη δεύτερη ημιτελική σειρά μαζί με την Ντάριλ Νέιτα που έχει σημειώσει φέτος 7.05 και είναι φαβορί για το χρυσό. Στον τελικό θα προκριθούν οι δύο πρώτες από κάθε ημιτελική σειρά, καθώς και οι δύο καλύτεροι χρόνοι.

Ο σταθμάρχης ήταν μόλις 5 ημέρες στον σταθμό της Λάρισας -Ήταν μόνος του το τριήμερο


Πλήθος ερωτημάτων για τη διαδικασία πρόσληψης, αλλά και της τοποθέτησης στον συγκεκριμένο σταθμό του 59χρονου σταθμάρχη που δεν γύρισε το κλειδί 118, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση των τρένων και τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων, προκαλεί η αποκάλυψη του iefimerida.gr.

Ο 59χρονος είχε πιάσει δουλειά στον κομβικό σταθμό της Λάρισας στις 25 Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει ότι όταν έγινε το δυστύχημα βρισκόταν για μόλις 5η ημέρα στη συγκεκριμένη θέση και αφέθηκε μόνος του στη βάρδια να διαχειριστεί την κυκλοφορία των τρένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, ο σταθμάρχης, αφού παραδέχθηκε πως έκανε λάθος, στη συνέχεια φέρεται να υποστήριξε ότι ολοκλήρωσε την πρακτική και θεωρητική του εκπαίδευση καθώς και τις εξετάσεις του για τη θέση του σταθμάρχη στις 8 Ιανουαρίου 2023. Στο τέλος Ιανουαρίου εξασκήθηκε μόλις για πέντε ημέρες στον σταθμό της Λάρισας ως βοηθητικός στο πλευρό άλλου σταθμάρχη. Την 1η Φεβρουαρίου έπιασε δουλειά στον σταθμό της Καλαμπάκας, όπου παρέμεινε έως τις 14 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια έκανε μαθητεία για τρεις ημέρες στον σταθμό των Νέων Πόρων, όπου εργάστηκε και ως βασικός σταθμάρχης δύο ημέρες, στις 22 και 23 Φεβρουαρίου. Την επόμενη ημέρα, δηλαδή την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου, έκανε μαθητεία μόλις μίας ημέρας στον σταθμό της Λάρισας.

Στη Λάρισα ξεκίνησε βάρδιες το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας

Το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου, ενώ ξεκινούσε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας που σήμαινε τη μετακίνηση χιλιάδων επιβατών με τις αμαξοστοιχίες, ο άπειρος σταθμάρχης πιάνει για πρώτη φορά δουλειά στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας. Πριν συμπληρώσει μία εβδομάδα στο πόστο του και συγκεκριμένα την 5η ημέρα του στη δουλειά, κάνει το μοιραίο λάθος που οδηγεί σε εθνική τραγωδία.

Στα 59 του χρόνια είχε γίνει σταθμάρχης σε έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς της χώρας, αφού είχε περάσει από τον σταθμό Λάρισας 5 ημέρες ως βοηθητικός τον Ιανουάριο και ακόμα μία ημέρα μαθητείας στις 24 Φεβρουαρίου, ενώ συνολικά ως βασικός σταθμάρχης είχε 14 ημέρες προϋπηρεσία στην Καλαμπάκα και δύο ημέρες στους Νέους Πόρους -συνολικά, δηλαδή, είχε εργαστεί 16 ημέρες και αυτές σε μικρότερους σταθμούς.

Μάλιστα, ειδικοί που μιλούν για τα αίτια της τραγωδίας τονίζουν πως ο 59χρονος σταθμάρχης ήταν άπειρος και δεν έπρεπε να είναι μόνος του στο συγκεκριμένο πόστο.

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
iefimerida.gr