03 Μαρτίου 2023

📺Τέμπη: Μέλος της Ειδικής Επιτροπής Ερευνών: «Η διαχείριση έγινε με τεχνικές του '50» - Τι απαντά στις αντιδράσεις των κομμάτων


Η διαχείριση του δυστυχήματος στα Τέμπη έγινε «με τεχνικές του '50 και του '60», εκτιμά ο καθηγητής συγκοινωνιακής τεχνικής μέλος της ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε για την τραγωδία, Βασίλης Προφυλλίδης.

Ο κ. Προφυλλίδης, μιλώντας στο OPEN, διευκρίνισε πως προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί το πλαίσιο των ερευνών της Ειδικής Επιτροπής, ωστόσο, τόνισε πως «θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο αντικειμενικότητας και επιστημονικής αλήθειας».

Όπως τόνισε, «η διαχείριση του όλου ζητήματος που οδήγησε στο τραγικό και αναπάντεχο αυτό συμβάν έγινε με τεχνικές της δεκαετίας του '50 και του '60».

Τέλος, σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των κομμάτων για τα μέλη της Επιτροπής, δήλωσε πως εκείνος κρατά το θετικό της υπόθεσης: «εγώ βλέπω στις ενστάσεις των κομμάτων την ίδια αγωνία που έχω κι εγώ. Να αποκαλυφθεί η αλήθεια».


Αντιδράσεις για την τοποθέτηση Ζηλιασκόπουλου

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η σύσταση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υπογραμμίζει πως «δεν θα ερευνήσουν το δυστύχημα οι "ελεγχόμενοι"» και ζητεί Επιτροπή διακομματικής συναίνεσης. Όπως έγινε γνωστό, στην Επιτροπή γενικότερα συμμετέχουν οι:
  • Ιωάννης - Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
  • Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
  • Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Οι αντιδράσεις έρχονται κυρίως για την παρουσία του κυρίου Ζηλιασκόπουλου στην Επιτροπή καθώς για χρόνια υπήρξε πρόεδρος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κλήθηκε να εφαρμόσει μνημονιακά μέτρα που αναμφίβολα υποβάθμισαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

📺ΤΗ ΜΑΣ ΚΡΙΒΟΥΝ ΕΛΙΝΕΣ;🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️Τραγωδία στα Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για τη μυστηριώδη έκρηξη στο τρένο (Video)


Νέα ερωτήματα γεννά η λάμψη κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων και δίνει νέα διάσταση στην τραγωδία στα Τέμπη.

Τα τρένα πλησιάζουν κινούμενα σε αντίθετη κατεύθυνση, πρώτη λάμψη λευκή, δεύτερη λάμψη και μεγαλύτερη τρίτη κόκκινη. Η λευκή μπάλα φωτός, ακολουθεί η κόκκινη έκρηξη και η κόκκινη λάμψη μεγαλώνει.

Την ίδια ώρα αξιωματικοί της πυροσβεστικής, μιλούν στο «Live News» στο MEGA. «Όντως υπήρχε πυρκαγιά» δήλωσε ο πρόεδρος ΕΑΠΣ, Κώστας Τσίγκας.

Ειδικοί πραγματογνώμονες από την μεριά τους θα εξετάσουν την λάμψη και θα πουν πως «η αμαξοστοιχία επιβατική δεν μπορεί κάτι άλλο από φιάλη προπανίου προφανώς στο κυλικείο».

Τι λέει η εταιρεία

Το μυστήριο με την έκρηξη και τις φιάλες υγραερίου μεγαλώνει η πληροφόρηση από στελέχη διασωστικών ομάδων πως στον τόπο, έχουν βρεθεί φιάλες υγραερίου.

Το «Live News» θα αναζητήσει απαντήσεις από την εταιρεία που διαχειρίζεται τα εστιατόρια μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο του catering στην Βόρεια Ελλάδα.

«Δεν έχουμε υγραέρια, έχουμε απλά την εκμετάλλευση των κυλικείων και η εταιρεία που διαχειρίζεται τα τρένα μπορεί να σας το πει», λένε πηγές της εταιρείας διαχείρισης των κυλικείων.

Η Hellenic Train την ίδια ώρα θα απαντήσει αποκλειστικά στο «Live News» για το μεγάλο θέμα των φιαλών υγραερίου.

«Δεν υπάρχουν φιάλες αερίου στα τρένα. Και εξ όσων γνωρίζουμε δεν υπήρξαν αναφορές ή φήμες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για κάτι τέτοιο. Βεβαίως μπορείτε να το ελέγξετε και εσείς μαζί τους», απάντησε η Hellenic Train.

Έτσι το μυστήριο μεγαλώνει. Πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχουν φιάλες, αλλά να υπάρχει η λάμψη και να υπάρχουν και φιάλες που έχουν δει διασώστες, αλλά να μην έχει φιάλες το εστιατόριο σύμφωνα με την εταιρεία εκμετάλλευσης, αλλά και την Hellenic Train.


📺Ποδοσφαιριστής στην Κροατία αποβλήθηκε και έσκισε το σημειωματάριο του διαιτητή! - Δείτε βίντεο


Απίθανο σκηνικό έλαβε χώρα σε παιχνίδι του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της Κροατίας. 

Στον αγώνα της Ίστρια με την Ριέκα ο διαιτητής απέβαλε στο 90' με 2η κίτρινη κάρτα τον Άντε Έρτσεγκ. Εκείνος δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα νεύρα του και όρμηξε για να αρπάξει το σημειωματάριο του διαιτητή, το οποίο και έσκισε! 


Εν συνεχεία έφυγε για τα αποδυτήρια βγάζοντας και τη φανέλα του! Η Ίστρια που ολοκλήρωσε το παιχνίδι με 9 παίκτες έχασε με 2-0 στην έδρα της. 

📺ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ🤷‍♂️🤷‍♂️Επεισόδια στο Σύνταγμα: Πέντε αστυνομικοί τραυματίες - Τέσσερις προσαγωγές


Συγκεκριμένα, τρεις αστυνομικοί τραυματίσθηκαν στα επεισόδια και δύο όταν περιπολικό έπιασε φωτιά

Πέντε αστυνομικοί τραυματίσθηκαν κατά τη διάρκεια των επεισοδίων που σημειώθηκαν νωρίτερα σήμερα στο Σύνταγμα κατά τη διάρκεια της πορείας διαμαρτυρίας για την τραγωδία στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, τρεις αστυνομικοί τραυματίσθηκαν όταν μια ομάδα τουλάχιστον 40 ατόμων από την πορεία που είχε ξεκινήσει νωρίτερα από τα Προπύλαια έφτασε στο Σύνταγμα άρχισε να ρίχνει συγχρόνως φωτοβολίδες, μολότοφ και πυροτεχνήματα προς το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, φωνάζοντας παράλληλα συνθήματα για την απόδοση ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη.  

Η Αστυνομία απάντησε κάνοντας χρήση χημικών.

Παράλληλα, δύο ακόμη αστυνομικοί τραυματίστηκαν από πυρκαγιά που ξέσπασε περιπολικό στο Μοναστηράκι κατά τη διάρκεια των επεισοδίων.

Επίσης, η αστυνομία προχώρησε σε τέσσερις προσαγωγές.


Τέμπη: Δύο τρένα είχαν βρεθεί στην ίδια γραμμή στον σταθμό της Τιθορέας τον Οκτώβριο – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση


Λίγους μήνες πριν από την τραγωδία των Τεμπών δύο τρένα είχαν βρεθεί στην ίδια γραμμή στον σταθμό της Τιθορέας, ενώ όπως έγινε γνωστό, ύστερα από καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών, ανάλογο περιστατικό συνέβη και στις Σέρρες.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας μιλώντας στην εκπομπή «TLive» «τον Οκτώβριο του 2021 στον σταθμό της Τιθορέας, περίμενε στον σταθμό ένα τρένο, που έκανε δοκιμές εκείνη την ημέρα, αν θυμάμαι καλά».

Εκείνη την ημέρα του Οκτωβρίου, είχε εκτροχιαστεί το πρώτο φορείο της αμαξοστοιχίας 882, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα. Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, χάρη στην ετοιμότητα του μηχανοδηγού και επειδή το ένα τρένο ήταν σταματημένο και το άλλο είχε ελαττώσει την ταχύτητα, με την οποία κινούνταν.

Πάλι με κόκκινο έμπαινε ο μηχανοδηγός και διαπίστωσε ότι η αλλαγή ήταν σε λάθος κατεύθυνση. Άμεσα έκανε ακαριαία πέδη και επειδή όταν μπαίνουμε σε αυτές τις αλλαγές, ελαττώνουμε τις ταχύτητες και επειδή μείωσε την ταχύτητά του ο άνθρωπος και έκανε αυτήν την ακαριαία πέδη, επήλθε ο εκτροχιασμός» ανέφερε σχετικά ο κ. Γενηδούνιας.

Σέρρες: «Δύο τρένα στην ίδια γραμμή»

Αίσθηση προκαλεί η καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών του ΟΣΕ στις 24 Μαΐου 2022, σύμφωνα με την οποία δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή και παραλίγο να συγκρουστούν στον σταθμό Σερρών.

Σχεδόν έναν χρόνο πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, η Π.Ε.Σ.ΟΣΕ ζητούσε την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων προτού «θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές».

Ακολουθεί αναλυτικά η καταγγελία της Π.Ε.Σ.ΟΣΕ 

Συνταξιούχοι ανοίγουν σταθμούς στις Σέρρες και δίνουν εντολές σε τρένα. Σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Η Π.Ε.Σ.ΟΣΕ καταγγέλλει τα όσα συνέβησαν χτες στον σιδηροδρομικό σταθμό Σερρών και ζητά την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών και της Ρ.Α.Σ. πριν θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές.

Τα όσα συνέβησαν αποδεικνύουν την διάλυση που επικρατεί στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας και της Διοίκησης του ΟΣΕ.

Συγκεκριμένα, χτες Δευτέρα 23 Μαίου η αμαξοστοιχία 3634 δήλωσε ακινησία στον σταθμό Σερρών (που δεν λειτουργεί – δεν έχει σταθμάρχη). Αντί να ζητηθεί από την ιδιωτικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποσύρει την αμαξοστοιχία της με μηχανή εφεδρείας και με διαδικασίες που προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης και Κυκλοφορίας, δόθηκε εντολή σε εμπορευματική αμαξοστοιχία από την Αλεξανδρούπολη να κατευθυνθεί από την Δράμα στον σταθμό Σερρών που δεν λειτουργούσε και άρα δεν ήταν εφικτό να διευθετηθούν οι αλλαγές (κλειδιά) σε παρακαμπτήριο, για να μην υπάρξει σύγκρουση των 2 τρένων (κινούνταν και τα 2 επί μονής γραμμής).

Μόλις διαπιστώθηκε η εγκληματική αμέλεια, δόθηκε εντολή από την Διοίκηση του ΟΣΕ σε εργάτη γραμμής να μεταβεί στον σταθμό Σερρών με κλειδούχο και χωρίς την παρουσία σταθμάρχη να διευθετήσει τις αλλαγές και την κυκλοφορία των τρένων, κατά παράβαση δηλαδή κάθε Κανονιστικής διαδικασίας !

Η διάλυση όμως που επικρατεί στον ΟΣΕ δεν έχει τέλος. Ο συνάδελφος εργάτης γραμμής και ο συνάδελφος κλειδούχος που κατέφθασαν στον σταθμό Σερρών διαπίστωσαν ότι δεν είχαν τα κλειδιά του σταθμού Σερρών για να εισέλθουν στο κτίριο και να πάρουν τα απαραίτητα εργαλεία για τις απαιτούμενες ενέργειες.

Πανικόβλητος ο υπηρεσιακός μηχανισμός του ΟΣΕ και μπροστά σε ένα ενδεχόμενο δυστύχημα που θα στοίχιζε ανθρώπινες ζωές, κάλεσε συνταξιούχο σταθμάρχη της περιοχής που είχε (πως άραγε βρέθηκαν στην κατοχή του) κλειδιά του σταθμού Σερρών και του ζήτησε να ανοίξει άμεσα το κτίριο, όπως και έκανε.

Ακολούθως και χωρίς την παρουσία σταθμάρχη έγιναν ελιγμοί και παλινδρομήσεις τρένων επί της κυρίας και των παρακαμπτηρίων γραμμών και ακολούθησε προσπάθεια συγκάλυψης και απόκρυψης του συμβάντος.

Σε κάθε περίπτωση τα όσα περιγράφονται είναι ακριβή και θυμίζουν όχι δομές επιτελικού Κράτους, αλλά μηχανισμούς παρακράτους.

Προειδοποιούμε ότι, αν συνεχιστούν οι εγκληματικές αυτές παραλείψεις και ενέργειες θα κοστίσουν ανθρώπινες ζωές

📺Σταθμαρχείο Λάρισας: Αυτός είναι ο πίνακας ελέγχου – Πώς έγινε το μοιραίο λάθος με τα κλειδιά – Βίντεο


Έρευνα στο πλαίσιο της προανάκρισης πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής από το Τμήμα Τροχαίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα
Στο σταθμαρχείο της Λάρισας, όπου το βράδυ της Τρίτης δόθηκε η μοιραία εντολή που κατέληξε στο πολύνεκρο δυστύχημα, βρέθηκε ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Χρήστος Νικολαΐδης. 

Επειδή δεν έγιναν οι σωστοί χειρισμοί, από αυτό τον πίνακα ελέγχου ξεκίνησε η μεγάλη τραγωδία.  

Δείτε το βίντεο 


Έρευνα στο πλαίσιο της προανάκρισης πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής από το Τμήμα Τροχαίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, με στόχο να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται οι αστυνομικές ερευνες για την διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, άνδρες της Τροχαίας στην έρευνα τους συνέλεξαν ό,τι στοιχείο κρίνεται χρήσιμο, όπως έγγραφα και άλλα ντοκουμέντα που αφορούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ώστε να βγουν συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τον καταλογισμό των ευθυνών.

Νωρίτερα, κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού, ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Πηγή: skai.gr

📺ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ🤦🏻‍♂️🤷‍♂️Έκαψαν περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ. στο Μοναστηράκι - Τραυματίστηκαν αστυνομικοί


Ομάδα αγνώστων έσπασαν και έβαλαν φωτιά σε περιπολικό που βρισκόταν στην πλατεία Μοναστηρακίου, στο κέντρο της Αθήνας, αργά το απόγευμα της Παρασκευής.

Από την επίθεση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο αστυνομικοί που μεταφέρθηκαν στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Υπενθυμίζεται πως λίγη ώρα νωρίτερα σημειώθηκαν επεισόδια στο Σύνταγμα, όπου ομάδων ατόμων κατά τη διάρκεια της πορείας διαμαρτυρίας στην Βουλή για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, πέταξαν φωτοβολίδες, πέτρες και άλλα αντικείμενα στους αστυνομικούς, που απάντησαν κάνοντας χρήση χημικών.

ΜΠΙΦΤΕΚΑΣ... Υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ


Ο λόγος για τον νταή της ελληνικής τηλεόρασης που ειδικεύεται στο να ψήνει το ψάρι και το μπιφτέκι κι απ' τις δυο πλευρές.

Ο Απόστολος Γκλέτσος υποσχέθηκε στον όχλο ΣΥΡΙΖΑ να ξυλοφορτώσει τον Χιώτη του ΣΚΑΪ... λίγο αργότερα γύρισε το μπιφτέκι και κατέβασε την ανάρτηση...

📺«Ασημένιος» ο Ανδρικόπουλος με σπουδαία εμφάνιση στο τριπλούν - Δείτε βίντεο


Ο Νίκος Ανδρικόπουλος, με τη δεύτερη καλύτερη επίδοση της καριέρας του, πηδώντας στα 16.58μ., εξασφάλισε το αργυρό μετάλλιο στο τριπλούν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου στην Πόλη.
Υπόκλιση στον τεράστιο Νίκο Ανδρικόπουλο! Ο 25χρονος αθλητής με τρομερό άλμα στα 16.58μ., το οποίο αποτελεί και τη δεύτερη καλύτερη επίδοση της καριέρας του (μετά το 16,73μ. Βαλκανικό Πρωτάθλημα του 2021 στο Σμεντέρεβο), κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο τριπλούν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου στην Πόλη.

Κάπως έτσι, ο Έλληνας πρωταθλητής κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο, όντας πίσω μόνο από τον Πιτσάρδο, με τον Πορτογάλο να κάνει 17.60μ. και την κορυφαία επίδοση φέτος στον κόσμο!


Το βάθρο συμπλήρωσε ο Γερμανός Χεζ με 16.57μ. και λίγο έλειψε στην 6η και τελευταία του προσπάθεια να… κλέψει το αργυρό μετάλλιο. Ο έτερος Έλληνας αθλητής του τριπλούν, Δημήτρης Τσιάμης, τελείωσε τον αγώνα στην 7η θέση με 16.39μ.

Η τελική κατάταξη στο τριπλούν
1.Πιτσάρδο (Πορτογαλία) 17.60μ.
2.Ανδρικόπουλος 16.58μ.
3.Χεζ (Γερμανία) 16.54μ
4.Περέιρα (Πορτογαλία) 16.51μ.
5.Μπαμπάγιεφ (Αζερμπαϊτζάν) 16.50μ.6.Μπόκι (Ιταλία) 16.39μ.
7.Τσιάμης 16.39μ.


8.Καμποαρέ (Γαλλία) 16.11μ.
9.Τσακίρ (Τουρκία) 16.02μ.

📺Επεισόδια σε Θεσσαλονίκη-Αθήνα μετά και καλά συγκεντρώσεις για τα θύματα–Μολότοφ πετάνε στο Σύνταγμα οι ΑΠΛΥΤΟΙ


Eπεισόδια στην πορεία διαμαρτυρίας που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Τα επεισόδια σημειώθηκαν στο ύψος της Καμάρας, όταν ομάδα ατόμων αποσπάστηκε από την πορεία.  Σύμφωνα με την ιστοσελίδα thesstoday, πέταξαν πυρσούς και άλλα αντικείμενα προς τις διμοιρίες των ΜΑΤ, ενώ έβαλαν φωτιά σε κάδους και προκάλεσαν ζημιές σε μαγαζιά, τράπεζες, πεζοδρόμια και στάσεις λεωφορείων.

Οι καταστηματάρχες δεν πρόλαβαν να προστατεύσουν τις περιουσίες τους, και τα μαγαζιά τους βρέθηκαν με σπασμένες βιτρίνες.

Η πορεία ξεκίνησε λίγο μετά τις 7 το απόγευμα και αναμένεται να κινηθεί σε κεντρικούς δρόμους της πόλης με τελικό προορισμό τα γραφεία του ΟΣΕ.





Επεισόδια με μολότοφ έξω στο Σύνταγμα στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα Τέμπη (Βίντεο - Φωτογραφίες)



Ρεπορτάζ: Μάκης Συνοδινός
skai.gr

Επεισόδια με μολότοφ διεξάγονται αυτή την ώρα έξω από τη Βουλή στο Σύνταγμα κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας για την τραγωδία στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, τουλάχιστον 40 άτομα άρχισαν να ρίχνουν συγχρόνως φωτοβολίδες και μολότοφ.

Η πορεία που είχε ξεκινήσει νωρίτερα από τα Προπύλαια μετά το κάλεσμα διάφορων συλλογικοτήτων κατευθυνόταν προς το Σύνταγμα όταν ομάδα αντιεξουσιαστών άρχισε να κάνει ρίψη μολότοφ.



Εκείνη τη στιγμή στο Σύνταγμα ήταν επίσης σε εξέλιξη σιωπηρή διαμαρτυρία για τα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στις 54 έφτασαν οι σοροί που ταυτοποιήθηκαν


Ανέβηκε ο αριθμός των σορών που ταυτοποιήθηκαν έπειτα από την πολύνεκρη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, σύμφωνα με τη νέα ενημέρωση της Αστυνομίας. 54 σοροί έχουν ταυτοποιηθεί. 

Την ίδια ώρα, έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες για τους αγαπημένους τους που έπεσαν θύματα της τραγωδίας.

Σύμφωνα με την Εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμου Β', Κωνσταντία Δημογλίδου, η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών με τη μέθοδο DNA διεξάγεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας.

Από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους της Αστυνομίας έχουν ενημερωθεί ήδη 14 οικογένειες και η επώδυνη αυτή διαδικασία συνεχίζεται.

Στα εργαστήρια η διαδικασία ταυτοποίησης διεξάγεται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και έχει διακοπεί οποιαδήποτε άλλη εργασία προκειμένου να διεκπεραιωθεί όλη η διαδικασία της ταυτοποίησης το ταχύτερο δυνατόν.

Ακόμα, η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ ανέφερε πως προσωπικά αντικείμενα των επιβατών που βρέθηκαν στο σημείο έχουν συλλεχθεί και γι αυτά μπορούν να επικοινωνούν οι άνθρωποι με το Αστυνομικό Τμήμα Τεμπών.

Νωρίτερα η Πυροσβεστική, κατά την ενημέρωσή της, προχώρησε στην επιβεβαίωση του αριθμού των νεκρών, που ανέρχονται σε 57.

Ολόκληρη η προηγούμενη ενημέρωση της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας:

«Καλησπέρα σας από το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος.

Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, συνεχίζεται.

Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν μετακινήσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης, όσο και το βαγόνι – εστιατόριο διευκολύνοντας την επιχείρηση έρευνας.

Ταυτόχρονα, οι πυροσβέστες, από εχθές το απόγευμα, πραγματοποιούν σάρωση, τόσο στις άμορφες μάζες των βαγονιών, όσο και στο έδαφος.

Σκοπός μας είναι, αφενός ο πιθανός εντοπισμός αγνοούμενων, και αφετέρου, η πιθανή συλλογή, ακόμη και μικρών δειγμάτων βιολογικού υλικού, που θα αξιοποιηθούν στη διαδικασία της βιολογικής ταυτοποίησης.

Εκτιμάται ότι, μέχρι σήμερα το μεσημέρι, θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας.

Δίνω το λόγο στην εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ο αριθμός των νεκρών είναι 57.

Σε αυτό το σημείο γίνεται το λάθος από κάποιους να προσθέτουν αυτούς που είχαν δηλωθεί από τους συγγενείς ως αγνοούμενοι αμέσως μετά το δυστύχημα με τον αριθμό των νεκρών που έχουν ανασυρθεί.

Όσοι είχαν δηλωθεί αρχικά συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς.

Για νοσηλεία παραμένουν 38 επιβάτες, 31 σε απλές κλίνες και 7 σε ΜΕΘ.

Η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών με τη μέθοδο DNA διεξάγεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας.

Μέχρι στιγμής από τα δείγματα που έχει λάβει η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών έχουν ταυτοποιηθεί 36 νεκροί.

Από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τους ειδικούς ψυχολόγους της Αστυνομίας έχουν ενημερωθεί ήδη 11 οικογένειες και η επώδυνη αυτή διαδικασία συνεχίζεται.

Στα εργαστήρια η διαδικασία ταυτοποίησης διεξάγεται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και έχει διακοπεί οποιαδήποτε άλλη εργασία προκειμένου να διεκπεραιωθεί όλη η διαδικασία της ταυτοποίησης το ταχύτερο δυνατόν.

Για οποιαδήποτε εξέλιξη θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση».

Ferrovie Dello Stato Italiane: Ο ΟΣΕ έχει την ευθύνη για τη συντήρηση και διαχείριση του σιδηροδρομικού δικτύου


Ανακοίνωση του Ομίλου FS (μητρικής της Hellenic Train) μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη στο AFP 
Τα υπεραστικά τρένα της Ελλάδας πέρασαν υπό ιδιωτική διαχείριση το 2017, όταν η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) απέκτησε το δίκτυο, αλλά η κρατική εταιρεία ΟΣΕ κατέχει τις γραμμές, αναφέρει σε άρθρο του το Γαλλικό Πρακτορείο.

Στο άρθρο γίνεται εκτενής αναφορά σε μια σειρά ατυχημάτων που σημειώθηκαν στη χώρα μας τα τελευταία πέντε χρόνια, και φιλοξενείται ανακοίνωση του Ομίλου FS (μητρικής της Hellenic Train) μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Σε ανακοίνωσή της η FS ανέφερε ότι η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία.

Πηγή: ertnews.gr

Σύγκρουση τρένων: Έχασε τη μητέρα από καρκίνο και τώρα πατέρα και αδελφό στα Τέμπη - Η τραγική ιστορία του Δημήτρη


Συγκλονίζουν οι ιστορίες των θυμάτων και των αγνοουμένων από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, όπως η περίπτωση ενός 54χρονου αστυνομικού που επέβαινε στη μοιραία αμαξοστοιχία με τον 15χρονο γιο του, οι οποίοι είναι- και οι δύο- νεκροί.

Ο μεγάλος του γιος, Δημήτρης, μίλησε στην εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα» και αυτό που ζήτησε είναι ο πατέρας του και ο αδελφός του «να μην χαθούν άσκοπα» και «κάτι καλό να βγει από αυτή την τραγωδία». «Θέλω να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. Να σταματήσουμε να αδιαφορούμε για την ανθρώπινη ζωή. Να σταματήσουμε να ρίχνουμε ευθύνες σε ανθρώπους, που όντως έχουν, αλλά δεν είναι οι μόνοι», είπε.

Χθες, ξέσπασε, μιλώντας στις τηλεοπτικές κάμερες, καθώς αναζητούσε απαντήσεις που κανείς δεν του έδινε. Όπως είπε, είχε προσπαθήσει επανειλημμένα να επικοινωνήσει με την εταιρεία σιδηροδρόμων, ώστε να μάθει κάποιο νέο για τους δικούς τους ανθρώπους, χωρίς να λάβει κάποια απάντηση.

«"Άμα χρειαστεί να κάνετε κάτι θα σας πάρουμε τηλέφωνο πίσω, κύριε". Τέσσερις φορές καταγράψανε το όνομά μου και κανείς δεν έχει πάρει ακόμη τηλέφωνο πίσω», ανέφερε ο νεαρός, και πρόσθεσε: «Προφανώς οι δικοί μου άνθρωποι είναι και οι δύο νεκροί αυτήν τη στιγμή. Έχω χάσει τον αδελφό μου, έχω χάσει τον πατέρα μου. Δεν μπορεί να αλλάξει κάτι σε αυτό, το γνωρίζω».

Αυτό που ζητά είναι να μην επαναληφθεί αυτή η τραγωδία. «Το θέμα είναι κάτι να γίνει για να μην υπάρξουν ξανά τόσα θύματα. Πληρώσανε 50 εισιτήρια "θανάτου". Πόσοι νεκροί; Δεν ξέρω πόσοι είναι καταγεγραμμένοι. Είναι εισιτήρια θανάτου και κανείς δεν έχει πει τίποτα γι’ αυτό. Νέα παιδιά… ο αδελφός μου ήταν 15 χρόνων, το καταλαβαίνετε αυτό; Είχε όλη τη ζωή μπροστά του. Και κανείς δεν κάνει τίποτα για αυτό. Δε θέλω κάποιος να έρθει να μου δώσει στήριξη, θα στηριχτώ μόνος μου. Μπορεί να έρθει να μου πει ότι δεν θα ξαναγίνει εν έτει 2023 τέτοιο δυστύχημα;», είπε οργισμένος.


Είχε χάσει και τη μητέρα του πριν από πέντε χρόνια

Ο νεαρός εκτός από τον πατέρα του και τον αδελφό του που έχασε στην τραγωδία στα Τέμπη, πριν από πέντε χρόνια είχε χάσει και τη μητέρα του από καρκίνο,

Από τότε ο πατέρας του, ο οποίος πριν από λίγο καιρό συνταξιοδοτήθηκε από την αστυνομία, είχε αφοσιωθεί στα τρία του παιδιά. Την Τρίτη επέστρεφαν με τον 15χρονο γιο του από την Αθήνα, όπου είχε πάει για να δει την εγγονή του, κόρη του μεγάλου του γιου.

Στον γυρισμό είχε κλείσει κουκέτα με τον γιο του. Τα παιδιά του ήταν όλη του η ζωή και ο χαμός της γυναίκας του, τού είχε στοιχίσει πολύ. Άνθρωποι που γνώριζαν τον πατέρα του, συνάδελφοί του, μίλησαν για έναν υποδειγματικό αστυνομικό κι έναν άξιο οικογενειάρχη. Όπως είπαν, έδωσε αγώνα δίπλα στη σύζυγό του κι ήταν πολύ περήφανος για τα παιδιά του.

«Μου έδινε δύναμη η μητέρα μου, τώρα θα μου δίνουν και ο πατέρας και ο αδελφός μου. Τα τελευταία του λόγια ήταν "τα λέμε το Πάσχα". Τους αγκάλιασα κι έφυγαν», είπε ο 28χρονος στις «Αλήθειες με τη Ζήνα» και ξέσπασε σε κλάματα.

Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης με ανάρτησή της στα social media, τον αποχαιρέτησε με θερμά λόγια. «Καλό παράδεισο στον συνάδελφο μας (ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε πριν λίγο καιρό) Μ. Ε. και στον 15 χρόνο υιό του οι οποίοι βρήκαν τραγικό θάνατο στο δυστύχημα των Τεμπών. Ο Βαγγέλης υπήρξε ένας εξαιρετικός αστυνομικός, συνάδελφος, πατέρας. Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στους οικείους του. Θέλουμε να ευχηθούμε στα αλλά δυο παιδιά του (όπου ο υιός του μάλιστα σήμερα συγκλόνισε το πανελλήνιο με τις δηλώσεις του και την δύναμη ψυχής του) υπομονή και δύναμη σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάνε και δεσμευόμαστε ότι η αστυνομική οικογένεια θα είναι δίπλα τους όποτε και αν απαιτηθεί».

📺Αναζητώντας το βαγόνι του Κολοκοτρώνη: Όταν ο ΟΣΕ αποφάσισε να κάνει ΣΚΡΑΠ την ιστορία μας - Δείτε το βίντεο


Τον Οκτώβριο του 1930 τα οστά του Θ. Κολοκοτρώνη, ύστερα από αίτημα των Αρκάδων, μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς, με απόφαση του Ελευθέριου Βενιζέλου, στην Τρίπολη τοποθετημένα σε ειδικά διαμορφωμένο βαγόνι

Η ομάδα Up Stories παρουσιάζει την έρευνα της για το άγνωστο σε πολλούς "βαγόνι του Κολοκοτρώνη".

Ταξίδεψε από την Αθήνα έως την Τρίπολη και εν συνεχεία έως τους Μύλους Αργολίδας προκειμένου να καταγράψει μια διαδρομή 90 χρόνων ενός εκ των πολυτιμότερων ιστορικών κειμηλίων της χώρας μας που την χρονιά που η πατρίδα μας γιόρταζε τα 200 χρόνια από την απελευθέρωση της από τον τουρκικό ζυγό κάποιοι στον ΟΣΕ αποφάσισαν την διάλυση του σε ΣΚΡΑΠ.

Η ιστορία 

Στις 4 Φεβρουαρίου 1843, πέθανε στην Αθήνα ο Πατέρας της Λευτεριάς Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Τη βραδιά του θανάτου του, ήταν προσκεκλημένος στον Βασιλικό χορό του Παλατιού. Εκεί χόρεψε, έφαγε και ήπιε περισσότερο απ’ ότι συνήθιζε, ευτυχής καθώς ήταν, αφού προ δύο ήμερων είχε παντρέψει το μικρότερο παιδί του, τον Κωνσταντίνο (Κολίνο). Μετά το χορό γύρισε σπίτι του, το οποίο βρισκόταν πολύ κοντά στα Παλάτι, την σημερινή Βουλή των Ελλήνων.

Η τελευταία του κουβέντα ήταν αυτή προς το παιδί του τον Γενναίο: «σου αφήνω τόσους φίλους, όσα φύλλα έχουν τα κλαριά, και φρόντισε να τους φυλάξεις».

Πέθανε σε ηλικία 73 ετών, στις 04/02/1843 και «ώρα 11η” πρωινή». Τάφηκε στο Α’ Νεκροταφείο, όπου παρέμειναν και τα οστά του. Στις 10 Οκτωβρίου 1930 τα οστά του Γέρου του Μοριά, ύστερα από αίτημα των Αρκάδων, μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς, με απόφαση του Ελευθέριου Βενιζέλου, στην Τρίπολη τοποθετημένα μέσα σε ειδικά διαμορφωμένο βαγόνι, διακοσμημένο με τα εθνικά χρώματα και με δάφνες.

Ήταν μια φορτάμαξα με αριθμό κυκλοφορίας Ζ11 2317, που κατασκευάστηκε στο βελγικό εργοστάσιο της Baume Marpent στα τέλη του 19ου αιώνα (1888 – 1892) για λογαριασμό μίας εκ των πρώτων εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία σιδηροδρόμου στην Ελλάδα. Όπως αναφέρουν φίλοι του σιδηροδρόμου, πρόκειται για μία μικρού μεγέθους, κομψή κατασκευή από μεταλλικό σκελετό και ξύλινη επένδυση με χαρακτηριστικό καγκελόφρακτο μπαλκονάκι, που έχει επιβιώσει περί τα 130 χρόνια.

Τα ίχνη του βαγονιού με το οποίο μεταφέρθηκαν τα οστά του Αρχιστράτηγου χάθηκαν για πολλά χρόνια ώσπου εναποτέθηκε ως ιστορικό μνημείο στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό των Μύλων Αργολίδος.

Το 2021 δόθηκε άδεια να διαλυθεί μαζί με άλλα παλιά βαγόνια που βρίσκονταν εκεί!!! ευτυχώς, ο πρώην τότε πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του Λυγουριού Θανάσης Γαλάνης αντέδρασε και με παρέμβασή του ανάγκασε τον τότε υφ/γό υποδομών να δώσει εντολή, ώστε να προφυλαχθεί η φορτάμαξα από την καταστροφή, διασώζοντας έτσι ένα ζωντανό μνημείο της ιστορίας μας! Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της κοπής των υπόλοιπων βαγονιών (για το φόβο των Ιουδαίων και την προστασία του βαγονιού) παρέστησαν στο σιδηροδρομικό σταθμό των Μύλων Φίλοι του Σιδηροδρόμου Αργολίδας και αντιπροσωπεία Φίλων Σιδηροδρόμου Τρένου από Αθήνα (ΑΜΙΖΙΑ).

Τελικά το βαγόνι του Κολοκοτρώνη μεταφέρθηκε στην Αθήνα προκειμένου να συντηρηθεί και να κοσμήσει το “ Νέο Μουσείο του Ελληνικού Σιδηροδρόμου” που εγκαινιάστηκε στις 29 ΜΑΪΟΥ 2019 Στο ιστορικό κτίριο της Ροτόντας, στο παλιό μηχανοστάσιο στον Πειραιά στην περιοχή  Λεύκα, από τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 150 χρόνια ελληνικού σιδηρόδρομου.

Αξίζει να αναφερθεί πως το Μουσείο Σιδηροδρόμου από την πρώτη κι κιόλας μέρα των εγκαινίων του παρέμενε κλειστό για το κοινό, αποτελώντας στην ουσία άλλο ένα έργο μακέτα προς μεγάλη απογοήτευση των κατοίκων της υποβαθμισμένης αυτής περιοχής που ευελπιστούσαν σε καλύτερες μέρες με την λειτουργεία του μουσείου.

Σήμερα και κατόπιν της πτήσης μας πάνω από τον συγκεκριμένο χώρο η εικόνα εγκατάλειψης που κατέγραψε το drone μας μιλά από μόνη της, ενώ καταφέραμε να εντοπίσουμε και ένα βαγόνι που μοιάζει πολύ με αυτό του Κολοκοτρώνη.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ιστορικό βαγόνι του Κολοκοτρώνη βρίσκεται σε άγνωστη κατάσταση κάτω από το κυρίως υπόστεγο και μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα όσων λίγων γνωρίζουν για αυτό και την τεράστια ιστορία του.

Δείτε το βίντεο της ομάδας Up Stories

📺Τέμπη: «Ίσως φτάσουμε κάποτε...» -Συγκλονίζει η ανάρτηση των διδύμων μέσα από το μοιραίο τρένο


Σε κατάσταση σοκ βρίσκεται η τοπική κοινωνία της Καλαμπάκας για τον χαμό της Θώμης, της Χρύσας και της Αναστασίας, των τριών νέων κοριτσιών που επέβαιναν στο μοιραίο επιβατικό τρένο που συγκρούστηκε μετωπικά στα Τέμπη με εμπορική αμαξοστοιχία.

Τα κορίτσια, οι δίδυμες και η εξαδέλφη τους, όλες μόλις 20 ετών, είχαν πάει στην Καλαμπάκα για να δουν τους γονείς τους και στη συνέχεια επιβιβάστηκαν στη μοιραία αμαξοστοιχία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, καθώς εκεί πραγματοποιούσαν τις σπουδές τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ταυτοποίηση των σορών των τριών κοριτσιών έχει ήδη γίνει.

«Ίσως φτάσουμε κάποτε...»

Οι νεαρές κοπέλες ταξίδευαν πρώτη φορά με το τρένο, ενώ λίγα λεπτά πριν το ταξίδι τους είχαν αναρτήσει βίντεο στα social media σχολιάζοντας τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια των τρένων: «Ίσως φτάσουμε κάποτε...».

«Δυστυχώς η μοίρα τους γράφτηκε στα Τέμπη»

Ο θείος των κοριτσιών συγκλονισμένος δήλωσε στον ΣΚΑΪ: «Ήρθαν για τις Απόκριες και τις πήγε ο πατέρας τους μέχρι το τρένο για να ταξιδέψουν για Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς η μοίρα τους γράφτηκε στα Τέμπη και τελειώσανε. Δεν ξέρουμε… καήκανε; Όλες τις φορές τις πήγαινε ο πατέρας ή ο θείος τους».

Δείτε το βίντεο:

Διαβάζουμε προσεκτικά τη ΣΥΡΙΖΑία των ΝΥΤ: Ο Μητσοτάκης άλλαξε γραμμή στο τραίνο


Γράφει το ΕΘΝΟΣ... σύμφωνα με την ΣΥΡΙΖΑΐκη τακτική των τελευταίων ετών "γράφουμε την είδηση με δικούς μας δημοσιογράφους σε ΜΜΕ εξωτερικού (η συγκεκριμένη είναι η Νίκη Κιτσαντώνη) και την επανεισάγουμε σαν αξιόπιστη":

«Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις» οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών: Δημοσίευμα - «κόλαφος» των New York Times

Ο διεθνής Τύπος αναλύει σε βάθος🤣 την τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, από την πρώτη στιγμή. Τώρα, οι New York Times «καίνε» την ελληνική κυβέρνηση και το σιδηροδρομικό της σύστημα, σε ένα αποκαλυπτικό δημοσίευμα που επικεντρώνεται στις «αδικαιολόγητες καθυστερήσεις» και τη μη εφαρμογή μέτρων που είχε προτείνει η ΕΕ για τα κράτη - μέλη της.

Η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε να είχε εγκαταστήσει ένα σύστημα ασφαλείας πριν από σχεδόν τρία χρόνια, το οποίο είχε σχεδιαστεί για να αποτρέψει μία μετωπική σύγκρουση τρένων σαν αυτή που οδήγησε στη χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην ιστορία της χώρας, τονίζεται αρχικά στο εκτενές άρθρο των NYT.

Καθώς μια εμπορική αμαξοστοιχία και μια επιβατική αμαξοστοιχία κινούνταν η μία προς την άλλη με μεγάλες ταχύτητες και στην ίδια γραμμή αργά το βράδυ της Τρίτης, οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι έπρεπε να βασιστούν σε ένα σύστημα που ήταν πολύ λιγότερο εξελιγμένο από εκείνα που χρησιμοποιούνται σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με σιδηροδρομικούς και συνδικαλιστικούς αξιωματούχους και αρχεία.

Αλλά ακόμη και αυτό το υποτυπώδες σύστημα δεν ήταν πλήρως λειτουργικό, δήλωσαν την Πέμπτη αξιωματούχοι του συνδικάτου και της ασφάλειας, καθώς οι Έλληνες ερευνητές αναζητούσαν πτώματα μέσα στα συντρίμμια, όπως γράφει το διεθνές μέσο.

Καθυστερήσεις, προειδοποιήσεις και λάθη

Αυτή η αλληλουχία καθυστερήσεων, προειδοποιήσεων και λαθών άφησε τον πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό διάδρομο της Ελλάδας ευάλωτο σε αυτό που κάθε σύστημα ασφαλείας έχει σχεδιαστεί για να αποτρέψει: το ανθρώπινο λάθος.

Πολλά από τα γεγονότα που οδήγησαν στη συντριβή, η οποία στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους, παραμένουν ασαφή. Αλλά αξιωματούχοι και εμπειρογνώμονες συμφωνούν σε ένα πράγμα: Εάν ένα σύγχρονο σύστημα ασφαλείας είχε τεθεί σε εφαρμογή όπως είχε προγραμματιστεί, θα ήταν σχεδόν αδύνατο για μία εμπορική αμαξοστοιχία να καταλήξει στην ίδια γραμμή με μία επιβατική αμαξοστοιχία γεμάτη κόσμο, υπογραμμίζουν οι New York Times.

Θα είχαν ακουστεί προειδοποιήσεις και θα είχαν ενεργοποιηθεί τα αυτόματα φρένα. «Ναι, σίγουρα», δήλωσε ο Josef Doppelbauer, επικεφαλής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος προειδοποιεί εδώ και χρόνια για σημαντικές ανεπάρκειες στο ελληνικό σύστημα σιδηροδρομικής ασφάλειας.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, απέδωσε τη συντριβή σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος». Ο υπουργός Μεταφορών παραιτήθηκε, αναγνωρίζοντας πως οι προσπάθειες για τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων ήταν ανεπαρκείς. Και ο διευθυντής του σταθμού στη Λάρισα, μια πόλη κοντά στο σημείο του δυστυχήματος, αντιμετωπίζει κατηγορίες, μεταξύ των οποίων και ανθρωποκτονία από αμέλεια, υπενθυμίζουν οι NYT.

Ωστόσο, το δυστύχημα ρίχνει «φως» σε συστημικά προβλήματα που ξεπερνούν τα όποια λάθη έγιναν αυτή την εβδομάδα.

Το σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας στα πιο επικίνδυνα της ηπείρου, παρά τα 700 εκατ. από την ΕΕ

Το σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας συγκαταλέγεται σταθερά μεταξύ των πιο επικίνδυνων της ηπείρου, παρά το γεγονός ότι έχει λάβει 700 εκατομμύρια δολάρια για εκσυγχρονισμό από την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία δεκαετία. Και η εγκατάσταση του νέου συστήματος ασφαλείας καθυστέρησε τόσο πολύ που ένας ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος παραιτήθηκε πέρυσι για να διαμαρτυρηθεί για αυτό που αποκάλεσε «αδικαιολόγητες καθυστερήσεις».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένει από τις 27 χώρες - μέλη της να θέσουν σε εφαρμογή νέες διαδικασίες, γνωστές ως Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων, μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το σύστημα αυτό παρακολουθεί τα τρένα και παίρνει τον έλεγχο όταν αυτά τρέχουν πολύ γρήγορα, παραβιάζουν τα κόκκινα φανάρια ή καταλήγουν σε λάθος διαδρομή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να επεκτείνει τα διασυνοριακά ταξίδια με τρένα και η εναρμόνιση των προτύπων ασφαλείας σε όλο το μπλοκ αποτελεί μέρος αυτής της στρατηγικής.

«Εάν το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων είχε εγκατασταθεί και λειτουργούσε σωστά, θα έπρεπε να είχε αποτρέψει απολύτως κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Jedde Hollewijn, υπεύθυνος πολιτικής για τους σιδηροδρόμους της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές. «Η πρόθεση είναι να το εφαρμόσουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες και γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα έχει μείνει σημαντικά πίσω».

Το Λουξεμβούργο, η μικρότερη και πλουσιότερη χώρα του μπλοκ, χρησιμοποιεί ήδη το νέο σύστημα σε όλες τις σιδηροδρομικές γραμμές του. Το Βέλγιο σχεδιάζει να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το 2025. Άλλες χώρες έχουν αναβαθμίσει τις σημαντικότερες διαδρομές τους. Αλλά ακόμη και χωρίς τη νέα τεχνολογία, τα περισσότερα σιδηροδρομικά συστήματα διαθέτουν χαρακτηριστικά ασφαλείας για την αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων. Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας Σιδηροδρόμων της Γαλλίας, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί συστήματα αυτόματης πέδησης και άλλη τεχνολογία.

Αυτό δεν έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα. Η χώρα δεν είχε ποτέ εθνικό σύστημα αυτόματης ασφάλειας, σύμφωνα με τα αρχεία της Ε.Ε. Και το σύστημα μεταγωγής στη Λάρισα ήταν ανεπαρκές εδώ και χρόνια, καθώς έλειπαν εξαρτήματα από τον βασικό εξοπλισμό σηματοδότησης, δήλωσε ο Νικόλαος Τσικαλάκης, πρόεδρος του σωματείου προσωπικού του ελληνικού εθνικού οργανισμού σιδηροδρόμων.

Η ακριβής αιτία των αργών αναβαθμίσεων του συστήματος ασφαλείας δεν ήταν άμεσα σαφής, αλλά τα στελέχη του συνδικάτου και της ασφάλειας και οι εμπειρογνώμονες ανέφεραν ως παράγοντες τους σφιχτούς προϋπολογισμούς, τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που σχετίζονται με την πανδημία της Covid-19, τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και τις διαμάχες για τις συμβάσεις, αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα.

Επίσης, διάφορα στελέχη των σιδηροδρομικών συνδικάτων έχουν γράψει οργισμένες επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση εδώ και χρόνια, μάλιστα και τον περασμένο μήνα, προειδοποιώντας για τα προβλήματα ασφαλείας. Αυτή η επιστολή προειδοποιούσε για μια τραγωδία και επέκρινε τους Έλληνες αξιωματούχους για την κωλυσιεργία τους.

«Δεν θα περιμένουμε το επερχόμενο ατύχημα για να τους δούμε να κλαίνε με κροκοδείλια δάκρυα», ανέφερε η επιστολή. «Τι άλλο περιμένουν να συμβεί για να παρέμβουν;».

«Έχουμε πει σε κάθε κυβέρνηση για αυτά τα θέματα», δήλωσε ο κ. Τσικαλάκης. «Έτσι, φτάσαμε σε αυτό το τραγικό ατύχημα. Δεν θέλω δάκρυα και αίμα στις ράγες».

Αξιωματούχοι για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη δήλωσαν ότι οι ελληνικές Αρχές έχουν επίσης παραμελήσει το κρίσιμο έργο της παρακολούθησης και της επικαιροποίησης των διαδικασιών και του εξοπλισμού ασφαλείας σε όλο το δίκτυο. Αυτό θα μπορούσε να είχε βελτιώσει ακόμη και το υποτυπώδες σύστημα ασφαλείας της χώρας, είπαν.

«Οι αξιολογήσεις κινδύνων και η παρακολούθηση πρέπει να διεξάγονται σε όλες τις τοποθεσίες, σε όλους τους τύπους τρένων, σε όλους τους τύπους εξοπλισμού», δήλωσε ο Vaibhav Puri από το Rail Safety and Standards Board στη Βρετανία.

Το δυστύχημα αναδεικνύει επίσης την περιορισμένη εξουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαιτεί βελτιώσεις από τους σιδηροδρόμους, ακόμη και όταν «ρίχνει» χρήματα σε αυτούς. Το μπλοκ διέθεσε περίπου 117 εκατομμύρια δολάρια ειδικά για την αναβάθμιση της ασφάλειας στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στην οποία συγκρούστηκαν τα τρένα.

Ο Doppelbauer, από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δήλωσε ότι ο οργανισμός του για την ασφάλεια έχει εκδώσει εκθέσεις και έχει καλέσει τις χώρες - μέλη να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, αλλά δεν μπορεί να αναγκάσει τις εθνικές κυβερνήσεις να προβούν σε αλλαγές. Σύμφωνα με πολλά πρότυπα, το ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα ήταν το πιο θανατηφόρο στην Ευρώπη.

«Καταρτίσαμε ένα σχέδιο δράσης και ζητήσαμε από τις ελληνικές Αρχές να υποβάλουν έκθεση σχετικά με το σχέδιο δράσης», δήλωσε. «Αλλά οι εξουσίες μας είναι περιορισμένες».

«Μια υπενθύμιση για όλους να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις προειδοποιήσεις»
Δύο εβδομάδες πριν το δυστύχημα, Ευρωπαίοι αξιωματούχοι προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη κατά της Ελλάδας λόγω της άρνησής της να δημοσιοποιήσει τη βασική σύμβαση που καθορίζει τον τρόπο διαχείρισης του σιδηροδρόμου καθώς εκσυγχρονίζεται.

Σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη, ο Έλληνας υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων του δυστυχήματος και υποσχέθηκε ενδελεχή έρευνα. Υποσχέθηκε επίσης να εκσυγχρονίσει τις σιδηροδρομικές υποδομές για να «αποκαταστήσει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών ταξιδιών και να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας στην ψυχολογία των πολιτών», αναφέρουν οι NYT.

Τέλος, ο Doppelbauer δήλωσε ότι ελπίζει πως η τραγωδία θα επιβάλει βελτιώσεις σε άλλα σιδηροδρομικά συστήματα σε όλη την Ευρώπη. «Ένα τέτοιο καταστροφικό ατύχημα είναι πάντα μια υπενθύμιση του πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια», είπε.

«Και μια υπενθύμιση για όλους να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις προειδοποιήσεις»...

Συγκινητικό μήνυμα της Φενέρ στα ελληνικά: «Ελλάδα είμαστε μαζί σου»


Την αλληλεγγύη της στην Ελλάδα με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη εξέφρασε με ένα πανό στα ελληνικά η Φενέρμπαχτσε
Μία πολύ όμορφη κίνηση συμπαράστασης και αλληλεγγύης από τη Φενέρμπαχτσε στην Ελλάδα, με αφορμή την τραγωδία στο δυστύχημα των Τεμπών, μετά τη σύγκρουση των τρένων.

Η τουρκική ομάδα υποδέχεται τη Βίρτους Μπολόνια, για την 26η αγωνιστική της Ευρωλίγκας και στις κερκίδες του «Ulker Sports Hall» βρίσκεται ένα πανό που αναφέρει στα ελληνικά: «Ελλάδα είμαστε μαζί σου».

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ταυτοποιήθηκε η 28χρονη Ελπίδα - «Έχουμε εντολή να μην ανοίξουμε το φέρετρο»


Άλλη μια αγνοούμενη από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη ταυτοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής. Πρόκειται για την 28χρονη Ελπίδα η οποία ήταν φοιτήτρια στο ΑΠΘ την ταυτοποίηση της οποίας ανακοίνωσε ο αδερφός της κατόπιν επικοινωνίας που είχαν μαζί του αρμόδιοι αστυνομικοί της ΕΛΑΣ.

«Είναι νεκρή, με πήρε η αστυνομία» είπε στον ΑΝΤ1 ο αδερφός της άτυχης 28χρονης. Σύμφωνα με τον ίδιο στην οικογένεια δόθηκε «ρητή εντολή να μην ανοιχθεί το φέρετρο γιατί το πτώμα είναι σε άσχημη κατάσταση».

«Όποιος και αν αναλάβει την ευθύνη ό,τι αποζημίωση και να πάρω η Ελπίδα δεν θα επιστρέψει» ξέσπασε ο αδερφός της αδικοχαμένης 28χρονης.

Λίγες ώρες νωρίτερα ο πατέρας της 28χρονης έλεγε ότι είχε χάσει τις ελπίδες να τη βρει ζωντανή προσθέτοντας ότι «το κοριτσάκι μου θα το πάρω στο κουτί, τεμαχισμένο…»

Με αφορμή το γεγονός ότι έχει άλλα δύο παιδιά, δύο αγόρια, τα οποία έμεναν με την 28χρονη αδερφή τους, ο τραγικός πατέρας έλεγε «θα ανοίξουν την πόρτα να μπουν μέσα, θα ανοίξουν την ντουλάπα και θα δουν τα ρούχα της αδερφής τους. Δεν εύχομαι ένα τέτοιο συναίσθημα ούτε στον χειρότερο εχθρό μου».

«Το κορίτσι μου το ανέθρεψα με τις καλύτερες προοπτικές, όχι να μου το σκοτώσει οποιοσδήποτε αλήτης. Τι να μου πείτε. Δίνω κουράγιο στον εαυτό μου για να στηρίξω την οικογένεια. Θα έρθει το Πάσχα και θα έχω σερβίτσιο στο τραπέζι άδειο και την καρέκλα της» πρόσθεσε ο τραγικός πατέρας.

Το σκεπτικό της απόρριψης της έφεσης της ΑΕΚ: «Η Ένωση δεν είχε έννομο συμφέρον»


Μετά από αίτημα της ΠΑΕ ΑΕΚ, δόθηκε σήμερα (3/3) στη δημοσιότητα το σκεπτικό της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ για την απορριπτική απόφασή της στην έφεση των «κιτρινόμαυρων» κατά της πρωτόδικης απόφασης σχετικά με τον αγώνα με τον Ατρόμητο στο Περιστέρι.

«Η δεύτερη από 6.2.2023 ένσταση της ήδη εκκαλούσας Π.Α.Ε. Α.Ε.Κ. ενώπιον του Μονομελούς Πειθαρχικού Οργάνου αποβλέπουσα στην επαναφορά προς κρίση ζητήματος το οποίο είχε οριστικώς επιλυθεί και μάλιστα με την αναγνώριση υπέρ αυτής δικαιώματος, ασκήθηκε άνευ εννόμου συμφέροντος και ήταν για το λόγο τούτο απορριπτέα,» αναφέρεται στην απόφαση της Επιτροπής Εφέσεων. Η ΑΕΚ έχει περιθώριο 29 ημέρες από την έκδοση της απόφασης να προσφύγει στο CAS.

Συγκεκριμένα, στην απόφαση της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ αναφέρεται:

«Σχετικώς με τον χαρακτηρισμό του γηπέδου ως αντικανονικού λόγω μη πληρώσεως των οριζομένων στο άρθρο 9 του ΚΑΠ προδιαγραφών, επιτρέπεται η υποβολή ενστάσεως από τη διαγωνιζόμενη ομάδα, που αντλεί έννομο προς τούτο συμφέρον.

Από αυτά ακολουθεί ότι, στην περίπτωση που η επικαλούμενη την αντικανικότητα του γηπέδου φιλοξενούμενη ομάδα δικαιωθεί και το γήπεδο κριθεί ως μη πληρούν τις άνω προδιαγραφές για τη διεξαγωγή του αγώνος, η ίδια στερείται έννομου συμφέροντος να επαναφέρει το ήδη κριθέν τούτο ζήτημα με νέα ένσταση ενώπιον του Μονομελούς Πειθαρχικού Οργάνου.

Εξάλλου, από τις ίδιες διατάξεις συνάγεται ότι στο πλαίσιο της πειθαρχικής διαδικασίας που αφορά στην επιβολή από μέρους του Πειθαρχικού Οργάνου σε βάρος της υπάιτιας για την αντικανονικότητα του γηπέδου ομάδας των προβλεπόμενων κυρώσεων, διάδικα μέρη είναι η Επιτροπή και ο εγκαλούμενος, όχι δε και τρίτος προβάλλοντας ίδιο δικαίωμα από την επιβολή των κυρώσεων τούτων».

Η Επιτροπή Εφέσεων καταλήγει: «Η δεύτερη από 6.2.2023 ένσταση της ήδη εκκαλούσας Π.Α.Ε. Α.Ε.Κ. ενώπιον του Μονομελούς Πειθαρχικού Οργάνου αποβλέπουσα στην επαναφορά προς κρίση ζητήματος το οποίο είχε οριστικώς επιλυθεί και μάλιστα με την αναγνώριση υπέρ αυτής δικαιώματος, ασκήθηκε άνευ εννόμου συμφέροντος και ήταν για το λόγο τούτο απορριπτέα».

Τουρκία: Κρατείται 45χρονη Ελληνίδα που μπαινόβγαινε στην Τουρκία-«2 Σύροι πήδηξαν μες στο αυτοκίνητο»🤣🤣


«Ήταν δυο Σύροι, απ’ εκείνους που έπεσαν θύματα του καταστροφικού σεισμού» υποστηρίζει ο πατέρας της γυναίκας

Συνελήφθη, την Τρίτη, 45χρονη στο Τελωνείο Υψάλων, στον Έβρο, με την κατηγορία ότι έκρυβε στο κάμπριο Ι.Χ της δυο Σύρους μετανάστες που μπορεί να συνδέονται με τον εξόριστο ιεροκήρυκα στις ΗΠΑ και αντίπαλο του Ταγίπ Ερντογάν, Φετουλάχ Γκιουλέν.

Η 45χρονη γυναίκα εξακολουθεί να κρατείται από τις τουρκικές Αρχές αντιμετωπίζοντας σοβαρές κατηγορίες ενώ δεν έχει δυνατότητα επικοινωνίας με την οικογένεια της, όπως ανέφερε στο protothema.gr ο πατέρας της.

«Ήταν δυο Σύροι, απ’ εκείνους που έπεσαν θύματα του καταστροφικού σεισμού. Δεν μπήκαν στο πορτμπαγκαζ αλλά στο πίσω κάθισμα. Το αυτοκίνητο της κόρης μου είναι κάμπριο και δεν έχει χώρους στο πόρτμπαγκαζ για να μπουν μέσα δυο άνθρωποι. Μπαίνοντας λοιπόν στο Τελωνείο η κόρη μου, ο ένας απ’ τους δυο πήδηξε μέσα στο αυτοκίνητό της για να τον περάσει από τα σύνορα. Τότε τον είδαν οι Τούρκοι αστυνομικοί και τους συνέλαβαν όλους», είναι η εκδοχή του πατέρα της κρατούμενης.



Σύμφωνα με την τουρκική πλευρά, οι δυο άντρες, για τους οποίους δεν έχει διευκρινιστεί εάν πράγματι είναι Σύροι μετανάστες ή Τούρκοι υποστηρικτές του Φετουλάχ Γκιουλέν, σκόπευαν να εισέλθουν παράνομα στην Ελλάδα με τη βοήθεια της 45χρονης γυναίκας, η οποία μπαινόβγαινε τακτικά στην Τουρκία.

Για το θέμα έχει ενημερωθεί το Προξενείο της Ανδριανούπολης και την υπόθεση έχει αναλάβει δικηγόρος από την Τουρκία προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες προσπάθειες για την αποφυλάκιση της 45χρονης.