05 Μαρτίου 2023

ΝΔ για σταθμάρχη: Αθλιότητα η διασπορά ψεμάτων για «ρουσφέτι» με μικροπολιτικές στοχεύσεις


Η Νέα Δημοκρατία με ανακοίνωσή της κάνει λόγο για αθλιότητες στις οποίες επιμένουν κάποιοι, προσπαθώντας με διάφορους τρόπους να συνδέσουν τον σταθμάρχη που διώκεται για το δυστύχημα στα Τέμπη με το κυβερνών κόμμα.

Αναφέρει ότι «παρουσιάζουν τον σταθμάρχη ως «ρουσφέτι» συγκεκριμένης βουλευτού, η οποία τους διέψευσε και προσέφυγε εναντίον τους στη Δικαιοσύνη για την άθλια συκοφαντία», για να καταλήξει πως «είναι ντροπή κάποιοι να αξιοποιούν αυτές τις τραγικές στιγμές προκειμένου να διασπείρουν ψεύδη με μικροπολιτικές στοχεύσεις» .

Η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας

«Κάποιοι επιμένουν στις αθλιότητες των προηγούμενων ημερών, προσπαθώντας με διάφορους τρόπους να συνδέσουν τον σταθμάρχη που διώκεται για το δυστύχημα στα Τέμπη με τη Νέα Δημοκρατία. Ξεκίνησαν προσπαθώντας να τον παρουσιάσουν ως «ρουσφέτι» συγκεκριμένης βουλευτού, η οποία τους διέψευσε και προσέφυγε εναντίον τους στη Δικαιοσύνη για την άθλια συκοφαντία. Σήμερα, τον παρουσιάζουν ως «ρουσφέτι» υπουργού. Επειδή και η αθλιότητα έχει τα όριά της, τους καλούμε να πουν όνομα. Αλλιώς είναι κοινοί συκοφάντες. Όχι λάσπη στον ανεμιστήρα. Είναι ντροπή κάποιοι να αξιοποιούν αυτές τις τραγικές στιγμές προκειμένου να διασπείρουν ψεύδη με μικροπολιτικές στοχεύσεις!»

Τέμπη: Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένει ο 20χρονος που επέζησε από το 1ο βαγόνι - «Παίζουν με τον πόνο μας!», λέει η θεία του


Σε κρίσιμη, δυστυχώς, κατάσταση παραμένει η κατάσταση του 20χρονου φοιτητή από το Βόλο, του μοναδικού επιζώντα από το πρώτο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας των Τεμπών ο οποίος παραμένει διασωληνωμένος σε κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ του Γενικού νοσοκομείου Λάρισας.

Η θεία του Γεράσιμου – Ιάσονα Γεωργιάδη σε ανάρτησή της αναφέρει: «Εύχομαι οι ψευδείς ειδήσεις να βγουν αληθινές. Παίζουν με τον πόνο μας!», σχολιάζοντας είδηση που κυκλοφόρησε πως η κατάσταση του νεαρού έχει βελτιωθεί και μάλιστα, επίκειται, προσπάθεια αποσωλήνωσής του.

Οι γιατροί δίνουν μεγάλη μάχη για να κρατήσουν στη ζωή τον νεαρό που για 5 ημέρες παραμένει στη ΜΕΘ. Έχει υποβληθεί σε δύο χειρουργεία λόγω των βαρύτατων κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων που έχει υποστεί και η κατάσταση της υγείας του είναι σταθερά κρίσιμη.

📺Τραγωδία στα Τέμπη: Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που καρατομήθηκε


Ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ότι στο συγκεκριμένο πόστο εκείνο το βράδυ είχε τοποθετήσει συνολικά τρεις σταθμάρχες στο σταθμαρχείο της Λάρισας
Σε αργία τέθηκε ο επιθεωρητής Νικόλαος Δημητρίου με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο οποίος ήταν και εκείνος που τοποθέτησε τον 59χρονο σταθμάρχη στην κρίσιμη θέση το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη. Ο ίδιος ωστόσο, ισχυρίζεται ότι εκείνο το βράδυ δεν είχε τοποθετήσει στο σταθμαρχείο της Λάρισας μόνο τον 59χρονο αλλά ακόμα δύο σταθμάρχες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ο ίδιος ο επιθεωρητής σε κατάθεση που έδωσε αυτοβούλως στην ανακρίτρια Λάρισας ισχυρίστηκε ότι εκείνο το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης ο ίδιος είχε τοποθετήσει όχι μόνο τον 59χρονο σταθμάρχη ο οποίος ήταν άπειρος στο συγκεκριμένο πόστο αλλά συνολικά τρεις σταθμάρχες στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Ωστόσο, όπως ανέφερε, οι δύο αποχώρησαν χωρίς να του ζητήσουν τη άδεια με αποτέλεσμα να μείνει μόνος του ο 59χρονος σταθμάρχης ο οποίος αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες.

«Ζητώ να καταθέσω για το δυστύχημα. Είχαμε σωρεία λαθών λίγες ώρες πριν την μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών τα οποία αν είχαν προβλεφθεί δεν θα μιλούσαμε σήμερα για εθνική τραγωδία. Είχα βάλει 3 σταθμάρχες το μοιραίο βράδυ. Όμως ο ένας έφυγε πριν τη λήξη της βάρδιας του» δήλωσε ο επιθεωρητής. 

Σύμφωνα επίσης, με το ρεπορτάζ, ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ποτέ δεν έλαβε επισήμως από τον Οργανισμό που υπηρετεί ότι μπήκε σε αργία και τονίζει ότι δεν υπάρχει και καμία νομική βάση ώστε να τεθεί εκτός Οργανισμού. Τέλος, ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ότι είχε κάθε δικαίωμα να τον τοποθετήσει στην συγκεκριμένη θέση καθώς όπως λέει ο 59χρονος είχε λάβει την πιστοποίηση εργασίας, άρα μπορούσε να μπει κανονικά στη βάρδια. 

Στις 3.500 ευρώ η δημόσια δαπάνη για την κηδεία κάθε θύματος της τραγωδίας των Τεμπών


«Σχετικά με φήμες για δήθεν περικοπή της δημόσιας δαπάνης για την κηδεία των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, υπογραμμίζεται ότι οι φήμες αυτές είναι παντελώς ανυπόστατες. Δεν υπάρχει καμία περικοπή!» διευκρινίζει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε ανακοίνωσή του.

Αντίθετα, όπως επισημαίνει, «με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εκδίδεται, το ποσό της δημόσιας δαπάνης για κάθε κηδεία θυμάτων φυσικών καταστροφών ή δυστυχημάτων ορίζεται σε 3.500 ευρώ».

Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση θα εκδοθεί αύριο. 

ΠΑΕΙ ΚΑΙ ΤΟ FAKE NEWS "Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΑΟΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΥΓΟΝΤΑ ΚΕΡΔΗ"🤷‍♂️🤷‍♂️Τέμπη: Δεν θα ενεργοποιήσει την εξαίρεση στην καταβολή αποζημιώσεων η Hellenic Train - Η ανακοίνωση


Την απόφασή της να μην ενεργοποιήσει την χαριστική εξαίρεση της κυβέρνησης στην καταβολή αποζημιώσεων για τα θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών και να αποζημιώσει τις οικογένειες ανακοίνωσε η Hellenic Train.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι μεριμνά σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007.

Δηλώνει επίσης ότι είναι και θα παραμείνει στη διάθεση συγγενών των θυμάτων για κάθε υποστήριξη μπορεί να παράσχει. «Όπως είναι αυτονόητο θα συνεχίσουμε να παρέχουμε κάθε συνδρομή με όλες μας τις δυνάμεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές για τη διαλεύκανση των αιτίων αυτού του τραγικού δυστυχήματος».

Η εταιρία υπενθυμίζει ότι για την τηλεφωνική επικοινωνία οι πολίτες μπορούν να καλούν στην τηλεφωνική γραμμή 212 000 2548, ενώ για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και την υποβολή απαραίτητων εγγράφων, μπορούν να επικοινωνούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση claims@hellenictrain.gr.

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε αποκαλύψει το «Εθνος» ήδη από τον Ιανουάριο του 2022, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορώνμε απόφαση του τότε υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη, είχε εξαιρέσει για τρίτη διαδοχική φορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) έως και το τέλος Δεκεμβρίου 2024 από την εφαρμογή κρίσιμων άρθρων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007, ο οποίος ορίζει δικαιώματα και υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρόμου υποχρεώνοντας τις εταιρίες σε αποζημιώσεις για τραυματισμούς, καθυστερήσεις, επιστροφή χρημάτων, κλπ. Παράλληλα ορίζει την υποχρέωση του παρόχου για παροχή γευμάτων, αλλά και καταλύματος στην περίπτωση πολύωρων καθυστερήσεων.

Με την απόφασή του το υπουργείο ουσιαστικά απογύμνωνε τους επιβάτες σχεδόν από όλα τους τα δικαιώματα ακόμα και για τις περιπτώσεις θανάτου και τραυματισμών.

Αναλυτικά, βάσει της εξαίρεσης, η εταιρία εξαιρείται από την υποχρέωση χορήγησης:
  • προκαταβολής εντός 15 ημερών τουλάχιστον 21.000 ευρώ για κάθε επιβάτη που θα σκοτωθεί ή θα τραυματιστεί για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία. Η προκαταβολή μάλιστα δεν είναι επιστρεπτέα, εκτός από την περίπτωση κατά την οποία η προκληθείσα ζημία οφειλόταν σε αμέλεια ή σφάλμα του επιβάτη.
  • Χορήγησης αποζημίωσης για καθυστερήσεις ανταπόκρισης και ακυρώσεις και έξοδα καταλύματος.
  • Επιστροφής χρημάτων για καθυστερήσεις άνω των 60 λεπτών. Βάσει του κανονισμού, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα επιστροφής κομίστρου ή συνέχισης ταξιδιού-επαναδρομολόγησης.
  • Αποζημίωσης κομίστρου έως και 50% για καθυστερήσεις άνω των 2 ωρών.
  • Παροχής γευμάτων και αναψυκτικών ανάλογα με το χρόνο αναμονής, εάν υπάρχουν στην αμαξοστοιχία ή στο σταθμό ή μπορούν να εξασφαλισθούν ευλόγως.
  • Παροχής ξενοδοχείου ή άλλου κατάλυματος και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος, σε περίπτωση που είναι απαραίτητη η παραμονή για μία ή περισσότερες νύκτες ή μια επιπρόσθετη παραμονή, όταν και όπου αυτό είναι υλικά εφικτό.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι ο Κανονισμός παραχωρεί το δικαίωμα εξαιρέσεων στα κράτη μέλη, ωστόσο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι τον εφαρμόζουν στο ακέραιο στην Ιταλία χωρίς να εχουν ζητήσει καμία εξαίρεση, την ώρα που η ιταλικών συμφερόντων εταιρία στην Ελλάδα τυπικά δε δεσμεύεται από βασικά άρθρα του.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Hellenic Train

«Συμμεριζόμενη το εθνικό πένθος στο οποίο έχει βυθιστεί όλη η χώρα και με απόλυτο σεβασμό στους επιβάτες της αμαξοστοιχίας 62, τους τραυματίες και τους συγγενείς των θανόντων του τραγικού δυστυχήματος της 28.2.2023 η Hellenic Train Α.Ε.:

Μεριμνά σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007
Δηλώνει ότι είναι και θα παραμείνει στη διάθεση συγγενών των θυμάτων για κάθε υποστήριξημπορεί να παράσχει. Όπως είναι αυτονόητο θα συνεχίσουμε να παρέχουμε κάθε συνδρομή με όλες μας τις δυνάμεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές για τη διαλεύκανση των αιτίων αυτού του τραγικού δυστυχήματος.
Για την τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας, παρακαλούμε καλέσατε στην τηλεφωνική γραμμή 212 000 2548 Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και την υποβολή απαραίτητων εγγράφων, παρακαλούμε, όπως επικοινωνήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση claims@hellenictrain.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, παρακαλούμε πατήστε εδώ -https://www.hellenictrain.gr/politiki-aporritoy. 

Τέμπη: Οι πρώτες κινήσεις του σταθμάρχη μετά το δυστύχημα – «Την πάτησα…»


Νέες πληροφορίες για τις κινήσεις του σταθμάρχη πριν και μετά τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Συνάδελφος του σταθμάρχη, ο οποίος ήταν μαζί του τις ώρες που ακολούθησαν τη σύγκρουση, ήταν αποκαλυπτικός. Σύμφωνα με τα όσα είπε στην ΕΡΤ, ο 59χρονος σταθμάρχης άρχισε να μπαινοβγαίνει στο σταθμαρχείο εμφανώς αγχωμένος και νευρικός, ενώ κάπνιζε συνεχώς, μέχρι που άρχισαν να φτάνουν στο σταθμαρχείο της Λάρισας οι πρώτες πληροφορίες για τους νεκρούς.

Όσο περνούσε η ώρα, γινόταν γνωστό ότι ο αριθμός των νεκρών αυξάνεται. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, κάποια στιγμή, τις πρώτες πρωινές ώρες, ο σταθμάρχης γύρισε και είπε στον συνάδελφό του ότι “την πάτησα” προφανώς αντιλαμβανόμενος ότι έχει κάνει ένα τραγικό λάθος.

Μετά τη σύλληψή του, ο 59χρονος σταθμάρχης φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

«Έκανα λάθος αλλά δεν έχω εγώ όλη την ευθύνη. Φταίει και το σύστημα, δεν υπήρχαν προειδοποιητικά, δεν με προειδοποίησε κανείς» φέρεται να είπε επίσης ο σταθμάρχης της Λάρισας στους αστυνομικούς.

Την ίδια ώρα νέες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, λίγη ώρα πριν γίνει η φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ο σταθμάρχης είχε κάνει ακόμη ένα λάθος με τα κλειδιά στον πίνακα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, μπέρδεψε τα κλειδιά, βάζοντας σε λάθος ράγες και ένα τοπικό τρένο, τον προαστιακό της Λάρισας. Λάθος, που επίσης φέρεται να έχει παραδεχθεί και το οποίο ωστόσο δεν είχε συνέπειες καθώς το αντιλήφθηκε ο χειριστής.

«Ο μηχανοδηγός του προαστιακού μού το επεσήμανε κι εγώ του είπα να κάνει πίσω ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κύρια γραμμή» είπε σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας ο σταθμάρχης.

 

📺Ένταση στα δικαστήρια Λάρισας όπου απολογείται ο σταθμάρχης: Προσαγωγές δημοσιογράφων


Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία απολογίας του 59χρονου σταθμάρχη που κατηγορείται για το λάθος το οποίο σε συνδυασμό με τις χρόνιες ελλείψεις της πολιτείας σε μέτρα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, νωρίτερα δικηγόρος οικογενειών θυμάτων και τραυματιών διαπληκτίστηκε έξω από το δικαστικό Μέγαρο Λάρισας και εν συνεχεία απείλησε με μηνύσεις κατά δημοσιογράφων, οι οποίοι μεταφέρθηκαν από την Αστυνομία στο τμήμα μεταγωγών. Ο δικηγόρος φώναζε για «προσβολή νεκρών».



Η ένταση ξεκίνησε όταν ο δικηγόρος είπε ενώπιον δημοσιογράφων ότι έδωσε στοιχεία στην ανακρίτρια για την τραγωδία αλλά του ζητήθηκε παράβολο, ενώ στη συνέχεια άρχισε να απειλεί με μηνύσεις.

Τελικά έγιναν τέσσερις προσαγωγές, τριών δημοσιογράφων κι ενός εικονολήπτη τους οποίους προσέγγισε ο δικηγόρος κ. Θεοδωρόπουλος αρχικά για να τους διαμαρτυρηθεί για θέμα που αντιμετώπισε και στη συνέχεια για να αντιπαρατεθεί μαζί τους φωνάζοντας ότι θα υποβάλει μήνυση.

📺Τέμπη: Δύο αδελφές ήρθαν από τη Γερμανία για κηδεία και σκοτώθηκαν


Μία ακόμη συγκλονιστική ιστορία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έρχεται στο φως της δημοσιότητας

Πρόκειται για δύο αδελφές που βρίσκονταν στο τρένο που συγκρούστηκε στα Τέμπη. Η Ευαγγελία και η Χρυσούλα ζούσαν για χρόνια στην Γερμανία και είχαν έρθει στην Ελλάδα για να παραστούν στην κηδεία εξαδέλφης τους, αλλά και να δουν τον αδελφό τους.

Ο αδερφός τους Στέλιος Κουκαριώτης μίλησε στον ΣΚΑΙ λέγοντας πως η Ευαγγελία και η Χρυσούλα είχαν έρθει στην Αθήνα για την κηδεία. Επιστρέφοντας από την Αθήνα μπήκαν στον τρένο για Θεσσαλονίκη και από εκεί θα πήγαιναν στη Γερμανία, ενώ ο ίδιος επέστρεψε οδικώς στο Αγρίνιο.

«Με πήραν τηλέφωνο κάποιοι γνωστοί από τη Γερμανία ότι προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με τις αδελφές μου. Τότε άρχισα να ψάχνω πληροφορίες, είδα ότι το τρένο έπρεπε να έχει φτάσει στη Θεσσαλονίκη και μετά διαπίστωσα ότι υπήρχε καθυστέρηση 1,5 ώρας. Τότε κατάλαβα ότι αυτό το τρένο που ήταν πάνω και οι αδελφές μου ήταν το μοιραίο», πρόσθεσε.

«Δικαιοσύνη ζητούν τα θύματα, οι νεκροί και οι τραυματίες. Δικαιοσύνη ζητούν οι συγγενείς και οι φίλοι των θυμάτων. Τώρα αποχαιρετούμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και πρέπει να πάρουμε απόφαση ότι δεν θα τα ξαναδούμε», δήλωσε ο κ. Κουκαριώτης, τονίζοντας: «Είμαι απογοητευμένος από την εταιρεία. Έπρεπε από την πρώτη στιγμή να βγουν και να μας ενημερώσουν».

Τραγωδία στα Τέμπη: Επεισόδια στο Σύνταγμα (εικόνες)


Μολότοφ και χημικά στη συγκέντρωση για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη

Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτή την ώρα στο Σύνταγμα το συλλαλητήριο για τα θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Λίγο μετά τις 12:00 ωστόσο σημειώθηκαν επεισόδια.

Τα επεισόδια ξεκίνησαν μακριά από τον κύριο όγκο της συγκέντρωσης, η οποία ήταν ειρηνική και είχε μεγάλη συμμετοχή.





Η αστυνομία κάνει χρήση δακρυγόνων και κρότου λάμψης.





Στη Λεωφόρο Αμαλίας έχει διακοπεί η διέλευση των οχημάτων.

Κουτσούμπας: Η ελπίδα είναι στις κινητοποιήσεις για να μην ξεχαστεί το έγκλημα

Για «προδιαγεγραμμένο έγκλημα» μίλησε ο ΓΓ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, που παρέστη στο συλλαλητήριο, κάνοντας λόγο για « κροκοδείλια δάκρυα και εκ των υστέρων συγγνώμες» που δεν συγκινούν πλέον κανέναν.

Ο κ. Κουτσούμπας σημείωσε ότι ο μόνος τόνος αισιοδοξίας και ελπίδας αυτών των ημερών είναι οι κινητοποιήσεις της νεολαίας, των μαθητών, των φοιτητών, οι μεγάλες συγκινητικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα.

📺«Χρυσός» στο Ευρωπαϊκό κλειστού στίβου ο Μίλτος Τεντόγλου και στην Κωνσταντινούπολη - Έγραψε ιστορία


Το «χρυσό παιδί» του ελληνικού αθλητισμού έφερε ακόμα ένα χρυσό μετάλλιο στη χώρα. Ο απίθανος Μίλτος Τεντόγλου κατέλαβε την πρώτη θέση στον τελικό του άλματος σε μήκος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου που διεξάγεται στην Κωνσταντινούπολη και έγραψε ιστορία.

Με άλμα στα 8,30μ. ο Έλληνας Ολυμπιονικής του Τόκιο κυριάρχησε στον αγώνα και έγινε ο πρώτος αθλητής στην ιστορία του μήκους που κατέκτησε τρία σερί χρυσά μετάλλια στη διοργάνωση! Είχε νικήσει στη Γλασκώβη το 2019, στο Τόρουν το 2021 και έκανε το... τρεμπλ στην Κωνσταντινούπολη το 2023. Τρία χρυσά στο μήκος έχει κατακτήσει και ο Δυτικογερμανός Χανς Μπαουμγκάρτνερ, ο οποίος όμως δεν τα πήρε σε συνεχόμενες διοργανώσεις αλλά το 1971, το 1973 και το 1977. 

Μπορεί ο Τεντόγλου να έλεγε ότι το πρωινό ξύπνημα δεν του ταιριάζει αλλά με το «καλημέρα» έκανε άλμα για χρυσό μετάλλιο δείχνοντας από νωρίς τις άγριες διαθέσεις του. Στην πρώτη του προσπάθεια ήταν εξαιρετικός καθώς προσγειώθηκε στα 8,30μ. και φυσικά ανέβηκε αμέσως στην πρώτη θέση, όπου παρέμεινε μέχρι τέλους.

Στη δεύτερη προσπάθεια έκανε άλμα στα 8,16μ., ενώ στην τρίτη προσπάθεια ήταν άκυρος. Ακολούθησε ένα τέταρτο άλμα στα 8,05μ., ένα πέμπτο στα 8,07μ. και το τελευταίο του στα 8,29μ..


Ο μεγάλος του αντίπαλος σ' αυτόν τον αγώνα Τομπίας Μόντλερ κατετάγη δεύτερος με 8,19μ. και ο Ρουμάνος Μπιτάν τρίτος με 8,00μ. 

Η κατάταξη του τελικού
  • Μίλτος Τεντόγλου 8.30 μ.
  • Τομπίας Μόντλερ (Σουηδία) 8.19μ.
  • Γκαμπριέλ Μπιτάν (Ρουμανία) 8.00μ.
  • Μπόζινταρ Σαραμπογιούκοφ (Βουλγαρία) 7.97μ.
  • Ράντεκ Γιούσκα (Τσεχία) 7.94μ.
  • Χάιμε Γκερά (Ισπανία) 7.84μ.
  • Ερβάν Κονατέ (Γαλλία) 7.65μ.
  • Λάζαρ Άνιτς (Σερβία) 2.48μ. 
H πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ και άλλοτε πρωταθλήτρια Σοφία Σακοράφα βρέθηκε στην απονομή του χρυσού μεταλλίου στον Τεντόγλου, ο οποίος αποθεώθηκε απ' την ένθερμη ελληνική εξέδρα αλλά και απ' το τουρκικό κοινό.


Οι μεγάλες επιτυχίες του Μίλτου Τεντόγλου

Πρόκειται για το όγδοο μετάλλιο του Μίλτου Τεντόγλου σε μεγάλη διοργάνωση καθώς έχει ένα χρυσό σε Ολυμπιακούς, ένα αργυρό σε Παγκόσμιο, ένα χρυσό σε Παγκόσμιο κλειστού στίβου, δύο χρυσά σε Ευρωπαϊκό ανοιχτού και τρία χρυσά σε Ευρωπαϊκό κλειστού. Είναι ανίκητος στην Ευρώπη απ' το 2018!
  • Χρυσό στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2020
  • Ασημένιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Γιουτζίν το 2022
  • Χρυσό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κλειστού στίβου του Βελιγραδίου το 2022
  • Χρυσό στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Βερολίνου το 2018
  • Χρυσό στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Μονάχου το 2022
  • Χρυσό στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου της Γλασκώβης το 2019
  • Χρυσό στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου του Τόρουν το 2021
  • Χρυσό στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου της Κωνσταντινούπολης το 2023
Τεντόγλου: Ντρέπομαι να μιλήσω για το μετάλιο - Τίποτα δεν απαλύνει τον πόνο όσων έχασαν δικούς τους στα Τέμπη

Δεν ήμουν τόσο καλός όσο ήθελα, αλλά προσπάθησα για το καλύτερο, είπε ο Έλληνας πρωταθλητής
ΟΜίλτος Τεντόγλου έδωσε έναν λόγο στους Έλληνες να χαμογελούν με το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησε στο Ευρωπαϊκό Κλειστού Στίβου, αλλά αντιλαμβάνεται πως δεν αρκεί για να παρηγορήσει τους ανθρώπους που έχασαν δικούς τους στο δυστύχημα των Τεμπών.

«Είναι τραγικό αυτό που έγινε. Ντρέπομαι και να μιλήσω. Το καλύτερο είναι αυτό που είπε ο Νυφαντόπουλος, ότι εμείς εδώ μπορεί ν' αγωνιζόμαστε, αλλά δεν υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε εμείς για να απαλύνει τη λύπη αυτών των ανθρώπων», τόνισε.

«Θέλω να ευχαριστήσω τους Έλληνες που ήταν εδώ και έκαναν φανταστική κερκίδα. Όχι μόνο για μένα, αλλά για όλους τους αθλητές. Είναι πολύ σημαντικό για μένα και χαίρομαι που το πέτυχα. Δεν ήμουν τόσο καλός όσο ήθελα, αλλά προσπάθησα για το καλύτερο. Είχα ένα μεγάλο άλμα άκυρο. Πάντως είμαι ευχαριστημένος.

Συνήθως πηδάω περισσότερο μετά το πρώτο άλμα, αλλά δεν μου βγήκε σήμερα. Το πρωινό ξύπνημα είναι δύσκολο για μένα, αν γινόταν βράδυ το αγώνισμα είμαι σίγουρος πως θα έκανα 8,50μ. Κοιμόμουν και κάτι περίεργες ώρες για να φτιάξω όσο μπορώ το πρωινό ξύπνημα», πρόσθεσε.

Όσο για το αν νιώθει ανίκητος αλλά και για τους στόχους στο μέλλον; «Δεν είμαι ανίκητος, χάνω κι εγώ κάποιες φορές. Σήμερα θα μπορούσα να χάσω, γιατί δεν ήμουν ο καλύτερος εαυτός μου. Μπορεί κάποιο αουτσάιντερ κάποια φορά να κάνει την έκπληξη. Για το μέλλον θα προσπαθήσω για το καλύτερο. Πανελλήνιο ρεκόρ και το χρυσό στην Βουδαπέστη στο Παγκόσμιο είναι οι στόχοι μου», ανέφερε.

Σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη ο Γεραπετρίτης - Θα επιθεωρήσει το σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη


Την Τετάρτη 8 Μαρτίου στις 11:00, ο υπουργός θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στην έδρα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
ΟΥπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης θα μεταβεί αύριο, Δευτέρα 6 Μαρτίου και μεθαύριο, Τρίτη 7 Μαρτίου, σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη στο σημείο του δυστυχήματος και σε συγκοινωνιακές υποδομές για επιτόπια επιθεώρηση.

Την Τετάρτη 8 Μαρτίου στις 11:00, ο Υπουργός θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στην έδρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

📺Κυριάκος Μητσοτάκης: «Μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ και δεν πρόκειται να κρυφτούμε πίσω από ένα ανθρώπινο λάθος»


Στην τραγωδία από την σύγκρουση τρένων στη Λάρισα με τους 57 νεκρούς αναφέρεται ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο πρωθυπουργός, τονίζει ότι θέλει να αναφερθεί στην τραγωδία «χωρίς ξύλινα λόγια, χωρίς να επαναλαμβάνω τα τετριμμένα. Να κάνω μια προσπάθεια να βάλω σε σειρά τις σκέψεις μου και σε λόγια τα συναισθήματα μου».

Ο πρωθυπουργός στην συνέχεια με κεφαλαία γράμματα γράφει «ΣΥΓΓΝΩΜΗ» την οποία όπως λέει οφείλει σε όλους και πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων. «Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς», αναφέρει.

Στην συνέχεια αναφέρει πως «δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα». Τονίζει δε «το γεγονός ότι το Ψηφιακό Σύστημα Ελέγχου θα λειτουργεί πλήρως μέσα στους επόμενους μήνες δεν είναι δικαιολογία. Το αντίθετο. Κάνει τον πόνο μου ακόμα μεγαλύτερο που δεν προφτάσαμε να το ολοκληρώσουμε πριν συμβεί το κακό».

Όπως γράφει ο κ. Μητσοτάκης, «η Δικαιοσύνη θα ερευνήσει ταχύτατα τη τραγωδία και θα αποδώσει ευθύνες. Ενώ τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος υπουργός θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης. Τώρα, έχουμε χρέος να σταθούμε δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, αναγνωρίζοντας με θάρρος τα σφάλματα του κράτους».

Παράλληλα επισημαίνει πως αυτά δεν αρκούν και ο ίδιος θα ζητήσει «αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα. Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο».

Σημειώνει δε ότι θα προτείνει «σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούμε από τώρα ότι, στην επόμενη Βουλή, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία. Όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια πρέπει να τα κάνουμε τώρα και γρήγορα. Γνωρίζουμε όλοι ότι οι σιδηρόδρομοι της πατρίδας είναι βαθιά προβληματικοί. Είναι ίσως η ακραία έκφραση μιας Ελλάδας που δεν μας ταιριάζει και θέλουμε να την αφήσουμε πίσω.
Ξέρω ότι πολλοί σήμερα θα θυμούνται τη φράση ενός προκατόχου μου ότι «αυτή είναι η Ελλάδα». Όμως όχι, δεν είναι μόνον αυτή. Υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, εκεί έξω, που μας δίνει ελπίδα, πίστη και δύναμη».

Σημειώνει παράλληλα: «το πρόσωπο της καλύτερης Ελλάδας είδαμε, επίσης, στους επιβάτες που ρίσκαραν τη ζωή τους για να σώσουν τους συνεπιβάτες τους. Στις Ελληνίδες και τους Έλληνες που έσπευσαν ενωμένοι να δώσουν αίμα. Αλλά και στα νέα παιδιά που διαδήλωσαν βουβά και ειρηνικά, κρατώντας ένα κερί και με σύνθημα «φταίει η κακιά η (χ)ώρα». Ένα σύνθημα που η αλήθεια του μας πονά όλους».


Δείτε αναλυτικά την ανάρτηση του πρωθυπουργού:

Σήμερα θα ήθελα να γράψω για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη. Χωρίς ξύλινα λόγια, χωρίς να επαναλαμβάνω τα τετριμμένα. Να κάνω μια προσπάθεια να βάλω σε σειρά τις σκέψεις μου και σε λόγια τα συναισθήματα μου.

Και ξεκινώ με τα αυτονόητα. Ως πρωθυπουργός, οφείλω σε όλους, αλλά πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων, μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια. Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς.

Δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα. Αν το έργο της Τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί, αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατο να είχε συμβεί. Το γεγονός ότι το Ψηφιακό Σύστημα Ελέγχου θα λειτουργεί πλήρως μέσα στους επόμενους μήνες δεν είναι δικαιολογία. Το αντίθετο. Κάνει τον πόνο μου ακόμα μεγαλύτερο που δεν προφτάσαμε να το ολοκληρώσουμε πριν συμβεί το κακό.

Η Δικαιοσύνη θα ερευνήσει ταχύτατα τη τραγωδία και θα αποδώσει ευθύνες. Ενώ τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος υπουργός θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης. Τώρα, έχουμε χρέος να σταθούμε δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, αναγνωρίζοντας με θάρρος τα σφάλματα του κράτους.

Όμως, ούτε αυτά φτάνουν. Θα ζητήσω αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα. Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο.
Τέλος, θα προτείνω σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούμε από τώρα ότι, στην επόμενη Βουλή, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία. Όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια πρέπει να τα κάνουμε τώρα και γρήγορα.

Γνωρίζουμε όλοι ότι οι σιδηρόδρομοι της πατρίδας είναι βαθιά προβληματικοί. Είναι ίσως η ακραία έκφραση μιας Ελλάδας που δεν μας ταιριάζει και θέλουμε να την αφήσουμε πίσω.

Ξέρω ότι πολλοί σήμερα θα θυμούνται τη φράση ενός προκατόχου μου ότι «αυτή είναι η Ελλάδα». Όμως όχι, δεν είναι μόνον αυτή. Υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, εκεί έξω, που μας δίνει ελπίδα, πίστη και δύναμη.

Την είδαμε όλοι και μετά το τραγικό δυστύχημα. Στους πυροσβέστες, στους διασώστες και στο ΕΚΑΒ που βρέθηκαν εκεί από την πρώτη στιγμή. Στους γιατρούς και υγειονομικούς που οργάνωσαν αμέσως την περίθαλψη των τραυματιών. Στον Στρατό. Αλλά και στους ειδικούς της Αστυνομίας που διεκπεραίωσαν με ταχύτατα την οδυνηρή αποστολή της ταυτοποίησης των σωρών. Ώστε να επιστραφούν στις οικογένειές τους για να πενθήσουν.

Το πρόσωπο της καλύτερης Ελλάδας είδαμε, επίσης, στους επιβάτες που ρίσκαραν τη ζωή τους για να σώσουν τους συνεπιβάτες τους. Στις Ελληνίδες και τους Έλληνες που έσπευσαν ενωμένοι να δώσουν αίμα. Αλλά και στα νέα παιδιά που διαδήλωσαν βουβά και ειρηνικά, κρατώντας ένα κερί και με σύνθημα «φταίει η κακιά η (χ)ώρα». Ένα σύνθημα που η αλήθεια του μας πονά όλους.
Προσωπικά είμαι στην πολιτική για να αλλάξω αυτή την «κακιά την χώρα», αυτήν την παλαιά Ελλάδα που μας πληγώνει. Γι’ αυτό προσπαθώ, κάθε μέρα. Άλλοτε τα καταφέρνω και άλλοτε όχι. Ξέρω καλά, ωστόσο, πόσο καλύτερη μπορούμε να κάνουμε την πατρίδα μας αν σαρώσουμε τα απομεινάρια του παρελθόντος που μας κρατάνε πίσω. Και για αυτήν την Ελλάδα που μας αξίζει θα συνεχίσω να αγωνίζομαι.

Εδώ σταματώ. Σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, ανάβουμε όλοι ένα κερί στη μνήμη αυτών που έφυγαν τόσο άδικα και τόσο πρόωρα.

Θεσσαλονίκη: Σε υπόθεση βιασμού ηθοποιού ερωτικών ταινιών εμπλέκονται υπεύθυνοι του «Ινστιτούτου της απάτης»


Νέες αποκαλύψεις για την δράση των ιδιοκτητών του περιβόητου “Ινστιτούτου της απάτης” φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μια ηθοποιός που έχει πρωταγωνιστήσει στο παρελθόν σε αισθησιακές ταινίες κατήγγειλε στις αστυνομικές Αρχές ότι έπεσε θύμα βιασμού από τρεις άγνωστους άνδρες σε αγροτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, ένας εκ των οποίων αποδείχθηκε αργότερα ότι ήταν Αλβανικής καταγωγής με βεβαρημένο ποινικό μητρώο.

Το περιστατικό συνέβη στις 10 Απριλίου 2021. Η ηθοποιός, στην κατάθεση της, υποστηρίζει ότι τρία πρόσωπα, συγκεκριμένα, η ιδιοκτήτρια του εν λόγω “κέντρου αισθητικής” με παραρτήματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, ο σύζυγος της κι ένα ακόμη πρόσωπο που σήμερα είναι στη φυλακή για άλλη υπόθεση, την οδήγησαν με την χρήση βίας στο εσωτερικό ενός μαύρου BMW τύπου τζιπ και από την οδό Χρήστου Κανάκη στους Αμπελόκηπους την μετέφεραν σε ερημική αγροτική περιοχή της συμπρωτεύουσας.

Η ηθοποιός απήχθη ένα μήνα μετά την εμφάνιση της σε καθημερινή τηλεοπτική εκπομπή ιδιωτικού καναλιού, στην οποία πήγε για να καταγγείλει τον άγριο ξυλοδαρμό της από τέσσερις γυναίκες, τα ονόματα και τις φωτογραφίες των οποίων ανάρτησε στη σελίδα της στο Facebook.

Τότε είχε δηλώσει τα εξής: «Ήταν ξημερώματα της 6ης Μαρτίου όταν με πλησίασαν τέσσερις γυναίκες έξω από το σπίτι ενός φίλου μου στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη. Τη μια την αναγνώρισα γιατί μου είχε δημιουργήσει κι άλλα προβλήματα. Με απείλησαν και με μετέφεραν σε ένα απόμερο σημείο έξω από την Θεσσαλονίκη. Εκεί άρχισαν άλλες να με βρίζουν άσχημα και να με χτυπούν και άλλες να μου σκίζουν τα ρούχα με μαχαίρια και να με κουρεύουν. Προσπάθησα μάταια να αμυνθώ και το μόνο που παρακαλούσα ήταν να βγω ζωντανή από όλο αυτό”.

Ανάμεσα λοιπόν στις τέσσερις γυναίκες που της επιτέθηκαν, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της καταγγέλλουσας ήταν και η σύζυγος ενός εκ των τριών ατόμων που κατηγορούνται ότι την παρέδωσαν σε τρεις άγνωστους άνδρες για να την βιάσουν. Οι τρεις αυτοί άνδρες επέβαιναν σε ένα άλλο τζιπ γκρι χρώματος.

Πριν την παραδώσουν όμως της αφαίρεσαν το κινητό της τηλέφωνο ώστε να μην μπορεί να καλέσει σε βοήθεια και στη συνέχεια την βίασαν διαδοχικά για την εγκαταλείψουν στα χωράφια μερικές ώρες αργότερα. Η ηθοποιός αναγκάστηκε να αποχωρίσει πεζή και σε άθλια κατάσταση. Την επόμενη μέρα κατέφυγε στις αστυνομικές Αρχές και κατήγγειλε τον βιασμό της. Αναγνώρισε μάλιστα τον Αλβανό που μαζί με δυο ακόμα άτομα την είχαν βιάσει.

Τέμπη: Σε αργία ο σταθμάρχης και ο προϊστάμενός του – Η ανακοίνωση του ΟΣΕ


Σε αργία έχουν τεθεί ο σταθμάρχης βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και ο προϊστάμενός του, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.

Αυτό γνωστοποιεί με ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) που «για άλλη μια φορά εκφράζει τα συλλυπητήρια και την οδύνη του, δεσμευόμενος ότι θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη σε ότι αφορά τα αίτια του τραγικού συμβάντος στο οποίο χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές».

«Από την πρώτη στιγμή η διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος και με ειδικά συνεργεία έχουν ρίξει το βάρος τους στον απεγκλωβισμό των επιβατών και τη συνολική αντιμετώπιση του δυστυχήματος στο πεδίο συνδράμοντας όλους τους συναρμόδιους φορείς.

Υπό το βάρος τέτοιων συνθηκών και με βάση αυτές τις προτεραιότητες είναι εξαιρετικά δύσκολο ο Οργανισμός να ανταποκριθεί στην λεπτομερή ενημέρωση της κοινής γνώμης μέσω των ΜΜΕ κάτι το οποία θα συμβεί το επόμενο διάστημα με το μέγιστο σεβασμό στα θύματα του δυστυχήματος.

Ο ΟΣΕ κάνει επιπλέον γνωστό ότι, ο Σταθμάρχης βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και ο Προϊστάμενος του έχουν τεθεί από την πρώτη στιγμή σε αργία καθότι βρίσκεται σε εξέλιξη η προανακριτική διαδικασία για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

📺Άδωνις Γεωργιάδης: Ο σταθμάρχης στη Λάρισα δεν ήταν ρουσφέτι-Πιστεύω ότι δεν ήταν μέσα στο σταθμό-Ο Σπίρτζης κρύβεται γιατί παρέδωσε μια νεκρή σύμβαση


Αυτό που ακούστηκε τις τελευταίες ημέρες ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν ρουσφέτι είναι τελείως ψέμα, το έχω ερευνήσει ο ίδιος, δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, που δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να βγει στο φως η αλήθεια για το τραγικό δυστύχημα.

Ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας στο ΣΚΑΪ εξήγησε ότι η κινητικότητα στο Δημόσιο γίνεται μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που είναι δημόσια. «Η κινητικότητα άνοιξε και ζήτησε ο ΟΣΕ 18 θέσεις για σταθμάρχες. Έκαναν αίτηση από όλο το ελληνικό δημόσιο δύο και το σύστημα αυτόματα τους πήρε, εφόσον πληρούσαν τα κριτήρια. Στη συνέχεια πέρασαν από την αρμόδια επιτροπή του ΟΣΕ, τους έκρινε κατάλληλους και τους πήγαν για εκπαίδευση, δεν χρειαζόταν να κάνει κάποιος ρουσφέτι».

Η εκπαίδευση, πρόσθεσε, δεν κράτησε μόνο 15 ημέρες. «Αυτά όλα είναι ψέμματα. Όλοι πέρασαν εκπαίδευση για 7 μήνες, έξι μέρες την εβδομάδα, 7 ώρες την ημέρα. Η εκπαίδευση και ο φάκελος του καθενός έχει παραδοθεί στην ΡΑΣ η οποία και τους ελέγχει. Δεν έχουμε να κάνουμε με ρουσφέτι», ανέφερε.

Ερωτηθείς για το ποιος τοποθέτησε τον συγκεκριμένο σταθμάρχη στη Λάρισα, ο κ. Γεωργιάδης είπε: «Στη Λάρισα τον έβαλε με την υπογραφή του ο περιφερειακός διευθυντής του ΟΣΕ, προφανώς θα ερωτηθεί από τον εισαγγελέα».

«Πιστεύω ότι o σταθμάρχης δεν ήταν μέσα στον σταθμό»

Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης στα συστήματα που λειτουργούν στον συγκεκριμένο σταθμό.

«Ο σταθμός της Λάρισας είχε εξελιγμένη τεχνολογία για να προστατεύει από λάθη. Όλα λειτουργούσαν. Μπροστά του έχει αυτός ο άνθρωπος μια τεράστια οθόνη, όταν έβαλε το τρένο στη λάθος γραμμή, άναψε μπροστά του μια κόκκινη γραμμή και του βάραγε ένα κόκκινο λαμπάκι και βάραγε και ήχος που του έλεγε ότι είναι σε λάθος γραμμή. Επί 12,5 λεπτά δεν κατάλαβε το λάθος», επισήμανε.

«Πιστεύω ότι δεν ήταν μέσα στο σταθμό, δεν γίνεται διαφορετικά, και η οθόνη λειτουργούσε και τα φανάρια και όλα τα συστήματα λειτουργούσαν. Δεν ήταν η περίπτωση ενός σταθμού που τα συστήματα ήταν χαλασμένα» σημείωσε. Επίσης, εξήγησε ότι πάντα ένας σταθμάρχης βρισκόταν στη Λάρισα και επανέλαβε ότι δεν είναι αλήθεια τα περί διαλυμένου σταθμού.

«Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έκανε σωρεία λαθών, αν ήταν εκεί, εγώ πιστεύω ότι δεν ήταν εκεί» επανέλαβε.

Για το σύστημα τηλεματικής

Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε και στο σύστημα τηλεματικής. Όπως είπε, σήμερα τρεις μόνο χώρες έχουν ολοκληρωμένο, «εμείς στις 30 Σεπτεμβρίου θα γίνουμε η 4η χώρα που θα έχουμε».

«Σας ορκίζομαι η κυβέρνηση έχει τρέξει πολύ, το παραλάβαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ νεκρό, παγωμένο, γι' αυτό ο υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σπίρτζης δεν έχει εμφανιστεί. Η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να εκμεταλλευτεί το θέμα πολιτικά είναι αισχρή, γιατί παρελαβε μια σύμβαση από την κυβέρνηση Σαμαρά και μας παρέδωσε το 2019 μια σύμβαση νεκρή», ανέφερε.

Όλα αυτά δεν αναιρούν τις ευθύνες, διευκρίνισε. Πάντως, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δεν αδιαφόρησε, δεν υπάρχει περίπτωση να μην κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να μάθει ο κόσμος την αλήθεια. «Αυτό είναι δέσμευση, είναι λόγος τιμής», υπογράμμισε.

📺Θεσσαλονίκη: Επεισόδια τη νύχτα με μολότοφ και χημικά – ΒΙΝΤΕΟ


Επεισόδια σημειώθηκαν τα ξημερώματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Κουκουλοφόροι χρησιμοποίησαν ως ορμητήριο το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και επιτέθηκαν σε αστυνομικές δυνάμεις με βόμβες μολότοφ.

Συγκεκριμένα, γύρω στη 1:30 ομάδα περίπου 30 ατόμων βγήκε από τον χώρο του ΑΠΘ και επιτέθηκε με αυτοσχέδιες βόμβες μολότοφ και πυροτεχνήματα εναντίον διμοιρίας των ΜΑΤ που βρισκόταν μπροστά από την πύλη εμπορευμάτων της ΔΕΘ. Οι αστυνομικοί της διμοιρίας τους απώθησαν, κάνοντας χρήση δακρυγόνων.

Η ένταση όμως συνεχίστηκε. Οι κουκουλοφόροι πέταξαν συνολικά περίπου 30 βόμβες μολότοφ. Πυρπόλησαν πλαστικά στηθαία και έστησαν οδοφράγματα, διακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Εγνατία για περίπου μία ώρα.

Μια βόμβα μολότοφ έπεσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να καταστραφεί ολοσχερώς. Χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής για την κατάσβεση του φλεγόμενου οχήματος.

Την ώρα των επεισοδίων στην Πολυτεχνική Σχολή ήταν σε εξέλιξη μουσική εκδήλωση αντιεξουσιαστών.

Δείτε το βίντεο της ιστοσελίδας thestival

Σεισμοί σε Τουρκία και Συρία: Στους 54.444 οι νεκροί📺Άλογο βγήκε ζωντανό μετά από 21 ημέρες κάτω από τα ερείπια🤔🤔


Τουλάχιστον 45.968 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην Τουρκία από τους ισχυρούς σεισμούς στις νοτιοανατολικές επαρχίες της χώρας, σύμφωνα με τον τελευταίο επίσημο απολογισμό που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο ο υπουργός Εσωτερικών της χώρας Σουλεϊμάν Σοϊλού. Μεταξύ αυτών είναι 4.267 Σύροι, διευκρίνισε.

Από την 6η Φεβρουαρίου, όταν δύο ισχυροί σεισμοί (μεγέθους 7,8 και 7,6 βαθμών) συγκλόνισαν τη νοτιοανατολική Τουρκία και τη βορειοδυτική Συρία, έχουν καταγραφεί 13.722 μετασεισμοί, είπε ο Τούρκος υπουργός κατά την επίσκεψή του στην επαρχία Χατάι, όπου 6.832 κτήρια έχουν κριθεί κατεδαφιστέα και άλλα 19.042 έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές.

Πάνω από 1,5 εκατ. σεισμόπληκτοι μένουν σε σκηνές, ενώ στις πληγείσες περιοχές καταφθάνουν επίσης χιλιάδες κοντέινερ. Σχεδόν 1,6 εκατ. οικογένειες έχουν λάβει επίδομα 10.000 τουρκικών λιρών (σ.σ. 498 ευρώ), είπε ο Σοϊλού.

Ο μέχρι στιγμής απολογισμός των θυμάτων σε Τουρκία και Συρία υπολογίζεται σε 54.444, αφού οι τελευταίες πληροφορίες από το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κάνουν λόγο για συνολικά 8.476 νεκρούς στις περιοχές που βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Δαμασκού και εκείνων που ελέγχουν οι αντικαθεστωτικοί αντάρτες.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΑΛΟΓΟ ΧΩΡΙΣ ΝΕΡΟ 21 ΜΕΡΕΣ ΝΑ ΣΚΑΡΦΑΛΩΝΕΙ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΑΝΗΦΟΡΑ🤔🤔🤔👇👇👇👇
Σεισμός στην Τουρκία: Άλογο βγήκε ζωντανό μετά από 21 ημέρες κάτω από τα ερείπια

Τα «θαύματα» συνεχίζονται 21 μέρες μετά τον φονικό σεισμό στην Τουρκία.  Οι διασώστες κατάφεραν να απεγκλωβίσουν ένα άλογο κάτω από τα ερείπια.

Σύμφωνα με το Sky News, άκουσαν θόρυβο από τα ερείπια ενός κτιρίου και έσκαψαν στον τόπο όπου ήταν το άλογο. Χρησιμοποιήθηκε, ένας εκσκαφέας για την απομάκρυνση του ζώου. Τελικά, το άλογο βγήκε όρθιο από το βουνό των ερειπίων, αλλά μεταφέρθηκε σε έναν κτηνίατρο για έναν λεπτομερή ιατρικό έλεγχο.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, που επικαλείται τον Υπουργό Γεωργίας στην Τουρκία, το άλογο έμεινε κάτω από τα ερείπια για 21 ημέρες. Αφού ελεγχθεί από τον ειδικό, θα επιστραφεί στον ιδιοκτήτη του.

📺Εκλογές 2023 - Οικονόμου: Ο πρωθυπουργός έδιωχνε από τη σύσκεψη όποιον έκανε νύξη, το τελευταίο που σκεφτόταν είναι τα σενάρια πολιτικού εκλογικού χρόνου


«Όποιος έκανε νύξη στον πρωθυπουργό αυτές τις ημέρες πρέπει να δούμε τι κάνουμε με τις εκλογές, τον έδιωχνε από τη σύσκεψη» αποκάλυψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, τονίζοντας πως «οποιαδήποτε νύξη γινόταν για αυτό το θέμα ήταν εκτός τόπου και χρόνου».

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Οικονόμου υπογράμμισε πως «το τελευταίο που θα σκεφτόταν ο πρωθυπουργός μέχρι και σήμερα ήταν σενάρια πολιτικού εκλογικού χρόνου. Δεν είναι ακόμη ώρα για να μπούμε σε αυτού του είδους τη συζήτηση».

Με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι «είμαστε στην τραγική κατάσταση του πόνου, της θλίψης ,της οργής της ελληνικής κοινωνίας για την τραγωδία. Δεν υπάρχουν λόγια για τους ανθρώπους που έφυγαν, δεν υπάρχουν λόγια για τους ανθρώπους που θρηνούν τα παιδιά τους, τους συγγενείς τους. Δεν υπάρχουν λόγια για τον κόσμο που εξοργίζεται και λέει πως είναι δυνατόν το 2023 να συμβαίνει αυτό».

«Η Δικαιοσύνη και η αλήθεια είναι πραγματικά το ελάχιστο απέναντι σε αυτούς που χάθηκαν και στους συγγενείς τους. Τίποτα και κανείς δεν θα μπει εμπόδιο στο να γίνει η δουλειά της αποσαφήνισης της κατάστασης, της διερεύνησης σε όλο το βάθος», πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου τονίζοντας: «Σε αυτή την ανείπωτη τραγωδία αντανακλούνται όλες οι παθογένειες των τελευταίων 15 ετών. Το θέμα δεν είναι ποιος έχει τη μικρότερη ή τη μεγαλύτερη ευθύνη. Εμείς αναλάβαμε την ευθύνη που μας αναλογεί. Η προσπάθεια γίνεται για να πάρει η ελληνική κοινωνία τις απαντήσεις που πρέπει».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε, επίσης,  ότι «χωρίς αμφιβολία η επιτροπή θα κάνει τη δουλειά της ελεύθερα, αδέσμευτα. Όλα θα τα ψάξει και η επιτροπή και η Δικαιοσύνη. Όλα θα ερευνηθούν, όλα θα έρθουν στο φως και θα δει ο καθένας τι συνέβη. Δεν είναι ώρα αυτή τη στιγμή για κομματική αντιπαράθεση, ο ένας να επισημαίνει στον άλλον τα μεγάλα σφάλματά του. Ούτε είναι ώρα συμψηφισμών. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει, να μην έρθει στο φως η αλήθεια για να μην έχουμε ξανά τέτοιου είδους τραγωδίες».

«Κυρίως το έργο της επιτροπής είναι να δει τα συστημικά προβλήματα. Όλα θα τα ψάξει η επιτροπή», διευκρίνισε ο κ. Οικονόμου. 

Μνημόσυνο για τα θύματα των Τεμπών σε όλους τους ναούς -Σακελλαροπούλου και Μητσοτάκης στη Μητρόπολη Αθηνών


Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη θα πραγματοποιηθεί σήμερα σε όλους τους ναούς της χώρας.

Αυτό προβλέπει απόφαση που είχε λάβει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, την οποία γνωστοποίησε με εγκύκλιο σε όλες τις Μητροπόλεις.

Να σημειωθεί ότι στην Αθήνα, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος και τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου θα τελέσουν στη Μητρόπολη Αθηνών το ιερό μνημόσυνο για την ανάπαυση των θυμάτων, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου για τα Τέμπη
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος, «συμμετέχουσα στη θλίψη και την οδύνη ολόκληρου του ελληνικού λαού για το τραγικό πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην περιοχή των Τεμπών, μετά το πέρας της θείας λειτουργίας της προσεχούς Κυριακής της Ορθοδοξίας, όρισε ότι θα τελεσθεί μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των θυμάτων σε όλους τους Ιερούς Ναούς της Εκκλησίας της Ελλάδος».

Προς τον σκοπό αυτό, συνεχίζει, «απέστειλε ήδη σχετικό εγκύκλιο σημείωμα προς την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τις μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος».

📺Προφυλλίδης: Θα ψάξουμε μια προς μία τις συμβάσεις για να δούμε πώς φτάσαμε στην τραγωδία των Τεμπών


«Από την πλευρά μου θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε η επιστημονική γνώση να είναι στη διάθεση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα πληροφορηθεί» πρόσθεσε το μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων.

Στην εκπομπή Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά μίλησε την Κυριακή ο καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη Βασίλης Προφυλλίδης.

«Στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να μπω, ωστόσο ως καθηγητής τα επιστημονικά βιβλία του οποίου τα διαβάζουν σε όλο τον κόσμο μπορώ να μιλήσω και να πω ότι ο βαθμός υποκειμενικότητας είναι από πολύ μικρός ως μηδενικός. Επομένως η ακριβής επιστημονική ανάλυση των στοιχείων μπορεί στον μέγιστο βαθμό να διακριβώσει την αλήθεια» είπε ο κ. Προφυλλίδης και πρόσθεσε:

«Από την πλευρά μου θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε η επιστημονική γνώση να είναι στη διάθεση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα πληροφορηθεί» πρόσθεσε.

Σε ερώτηση εάν τα δύο τρένα θα μπορούσαν να είχαν σταματήσει απάντησε: «Ο σιδηρόδρομος είναι βαρύ σύστημα και έχει μεγάλη απόσταση πέδησης ανάλογα με την ταχύτητα. Με αυτά που ακούω για την ταχύτητες των τρένων, το μεν επιβατικό τρένο χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 μέτρα και μέχρι 1.500 μέτρα, γιατί η πέδηση δεν είναι αυτόματη και απόλυτη, το άλλο θα χρειαζόταν περί τα 500 μέτρα.

Επομένως ακόμη και σε απόσταση 3 χλμ το ένα απέναντι στο άλλο θα μπορούσε να έχει αποτραπεί».

Σημείωσε ότι από τη δεκαετία του 1980 που αποφασίστηκε η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη κυριάρχο στοιχείο ήταν η ασφάλεια.

Για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη είπε ότι θα έπρεπε να έχει ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά και τόνισε ότι «θα ψάξουμε μια προς μια τις συμβάσεις για να δούμε αν ισχύει αυτό».



Πρόσθεσε ότι αν από την αρχή υπήρχαν ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, τότε κάθε σύμβαση θα ήταν υποχρεωμένη να συμμορφώνεται προς αυτά τα χαρακτηριστικά.

«Θα καταβληθεί από μέρος μου κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για να συμβεί αυτή η τραγωδία» είπε ο κ. Προφυλλίδης και συνέχισε: «Η εντολή που έχουμε από την Πολιτεία είναι να κάνουμε ένα πρακτικό, το οποίο με αφετηρία τις λεπτομέρειες που οδήγησαν σε αυτό το γεγονός θα αναζητήσει τις αιτίες που μας έφεραν εδώ».

Χαρακτήρισε, τέλος, ουσία της υπόθεσης το σχόλιο του δημοσιογράφου ότι ένας άπειρος σταθμάρχης διοικούσε έναν τόσο κεντρικό σταθμό σαν αυτόν της Λάρισας.


Πηγή: skai.gr