Από εγκατάλειψη σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων χαρακτηρίζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, ο οποίος δεν υπήρξε επί δεκαετίες ολόκληρες προτεραιότητα της Πολιτείας αποτελώντας τον «φτωχό» συγγενή του κλάδου των μεταφορών.
06 Μαρτίου 2023
ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΛΛΑ ΗΘΕΛΕ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΕΣ🤣🤦♂️Πρώην πρόεδρος Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων: Ό,τι σχετίζεται με τα τρένα στην Ελλάδα υπολειτουργεί
[Συγγνώμη αλλά τι επιτροπή ήταν αυτή που ήθελε και έξτρα εμπειρογνώμονες για της βγάλουν το πόρισμα; Άμα είναι να χρησιμοποιούν εμπειρογνώμονες και να μην είναι οι ίδιοι εμπειρογνώμονες ποιος ο ρόλος τους; Και γιατί να πληρώνουμε εμπειρογνώμονες να κάθονται και να περιμένουν κάθε 2-3 χρόνια να δουλέψουν για μερικές βδομάδες αν μπορούμε να προσλάβουμε εξωτερικούς όποτε χρειαστούν;]
Από εγκατάλειψη σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων χαρακτηρίζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, ο οποίος δεν υπήρξε επί δεκαετίες ολόκληρες προτεραιότητα της Πολιτείας αποτελώντας τον «φτωχό» συγγενή του κλάδου των μεταφορών.
Εκτός των ημιτελών έργων που δεν ολοκληρώθηκαν, δε λειτούργησαν ποτέ ή υπολειτούργησαν -και την απουσία τους πλήρωσαν με τη ζωή τους- δεκάδες επιβάτες στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Οι παράπλευροι φορείς του σιδηροδρόμου είτε υπήρξαν μόνο στα χαρτιά ή λειτουργούν με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό.
Αποτέλεσμα, η χώρα να διαθέτει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων, αλλά ποτέ μια λειτουργούσα ανεξάρτητη επιτροπή που θα το εφάρμοζε. Οι νόμοι ψηφίστηκαν, η Αρχή συγκροτήθηκε αλλά πέραν του 5μελούς Διοικητικού Συμβουλίου δεν είχε στη διάθεσή της ούτε έναν εμπειρογνώμονα για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο της.
Οπως εξηγεί στο «Εθνος» ο πρώτος και συνάμα τελευταίος πρόεδρος της ανεξάρτητης Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Κώστας Ξυνογαλάς, η Αρχή συγκροτήθηκε με ΦΕΚ τον Αύγουστο του 2015, αλλά πρακτικά παρέμενε ανενεργή έως το δυστύχημα στο Αδενδρο το 2017. Ακόμα και τότε η πλήρης διερεύνηση του συμβάντος δόθηκε σε εξωτερικό εμπειρογνώμονα - καθηγητή, ο οποίος την ολοκλήρωσε. Η παράδοση του πορίσματος σήμανε και την οριστική τυπική αδρανοποίηση της Επιτροπής, η οποία έως τότε δεν είχε στελεχωθεί με διοικητικό αλλά κυρίως με επιστημονικό προσωπικό.
«Τεράστιο πρόβλημα στη στελέχωση της Επιτροπής»
«Δε θα κρύψω ότι υπήρξε τεράστιο πρόβλημα στη στελέχωση της Επιτροπής. Προσπαθήσαμε να λειτουργήσει με δικό της προσωπικό ώστε να μπορεί να αναλαμβάνει διερευνήσεις σοβαρών, αλλά και λιγότερων σοβαρών συμβάντων με δικά της μέσα και ειδικούς, αλλά στάθηκε αδύνατο», θυμάται ο κ. Ξυνογαλάς.
Εξηγεί ότι στα χρόνια των μνημονίων δεν μπορούσαν να προχωρήσουν προσλήψεις για νέο προσωπικό. Ετσι, η προσπάθεια επικεντρώθηκε σε αποσπάσεις και μετατάξεις, αλλά το ενδιαφέρον των εργαζομένων ήταν μηδενικό.
«Τότε απευθυνθήκαμε στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας επιχειρώντας να δημιουργήσουμε ένα μητρώο διερευνητών, ώστε να δημιουργηθεί μία δεξαμενή επιστημόνων με τα απαραίτητα προσόντα, αλλά ούτε αυτό καρποφόρησε».
Τελικώς ο ίδιος αποχώρησε τον Μάρτιο του 2018 υποβάλλοντας την παραίτησή του και η Επιτροπή απλά ανέμενε στη συνέχεια το πόρισμα για το Αδενδρο: «Ηταν καταδικασμένη διότι δεν είχαμε δυνατότητα να κάνουμε προσλήψεις και δεν υπήρχε ενδιαφέρον για μετατάξεις», λέει ο κ. Ξυνογαλάς.
Με 4 ελεγκτές και 2 αποσπασμένους λειτουργεί η ΡΑΣ
Την ίδια στιγμή με το ελάχιστο προσωπικό λειτουργεί και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που αυτή τη στιγμή απασχολεί 20 άτομα εκ των οποίων όμως τα δύο είναι αποσπασμένα, το ένα σε πολιτικό κόμμα και το άλλο σε βουλευτή.
Από το σύνολο των εργαζομένων, οι τέσσερις είναι μόνιμοι ελεγκτές με αντικείμενο τις επιθεωρήσεις και αυτοψίες, ενώ το έργο τους συνδράμουν και 2 υπάλληλοι μικτών καθηκόντων.
Στο παρελθόν μάλιστα η ΡΑΣ διέθετε ακόμα λιγότερους υπαλλήλους. Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα η πρόεδρός της, Ιωάννα Τσιαπαρίκου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής κατά την παρουσίαση της έκθεσης πεπραγμένων για τα έτη 2020 και 2021, έως το 2018 διέθετε μόλις 12 εργαζομένους, ενώ δεν είχε οργανόγραμμα, δεν υπήρχαν διευθυνσεις, δεν υπήρχαν τμήματα ούτε και αρμοδιότητες.
Σε ερώτηση βουλευτών για την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, η κυρία Τσιαπαρίκου επεσήμανε ότι πράγματι ο Οργανισμός υποχρηματοδοτείται, «αλλά ως Αρχή δεν έχουμε την αρμοδιότητα να επιβάλουμε ούτε το ύψος των τελών χρήσης, ούτε να λύσουμε το ζήτημα της υποχρηματοδότησης, καθώς αυτό είναι αρμοδιότητα της Πολιτείας σε συνεργασία με τον ΟΣΕ».
Ως προς το γνωστό πλέον σύστημα ETCS, έκανε λόγο για «σαφείς ελλείψεις» προσθέτοντας ότι έχει ζητηθεί σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης από τον ΟΣΕ. Συμπλήρωσε ότι «η τηλεδιοίκηση θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού και θα λύσει τα προβλήματα ασφάλειας που υπάρχουν αυτή τη στιγμή βελτιώνοντας το σύστημα επικοινωνιών, φωτοσήμανσης και χωρητικότητας».
Μαρία Λιλιοπούλου
EΘΝΟΣ
Ραγκούσης: Παράνομη η μετάταξη του σταθμάρχη-ΥΠΕΣ: Βρε ΜΑΛ@ΚΑ διάβασε τις ΥΑ να ξεστραβωθείς πριν πετάξεις fake news στον αέρα
Το Υπουργείο Εσωτερικών απάντησε στην αξιωματική αντιπολίτευση αναφορικά με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ιωάννης Ραγκούσης, με την οποία ισχυρίζεται ότι η μετάταξη του Σταθμάρχη Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη λόγω του ότι υπήρχε κώλυμα της μετατάξεως του, επειδή δήθεν ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κ εγγράφως υποψηφίους με όριο ηλικίας τα 48 έτη, καλώντας δε την Κυβέρνηση να απαντήσει ποιος κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη.
Στην ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Εσωτερικών σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «είναι θλιβερό, για ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία, προτού κατακεραυνώσει την Κυβέρνηση για τις δήθεν παράνομες ενέργειές της».
Παράλληλα το υπουργείο Εσωτερικών παραθέτει υπουργικές αποφάσεις που υπογράφηκαν επί των ημερών της κυβέρνησης της ΝΔ προκειμένου να αποδείξει τη νομιμότητα της μετάταξης.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών
Αναφορικά με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ιωάννης Ραγκούσης, με την οποία ισχυρίζεται ότι η μετάταξη του Σταθμάρχη Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη λόγω του ότι υπήρχε κώλυμα της μετατάξεως του, επειδή δήθεν ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κ εγγράφως υποψηφίους με όριο ηλικίας τα 48 έτη, καλώντας δε την Κυβέρνηση να απαντήσει ποιος κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη, ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
Οι υποψήφιοι για διορισμό στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος διέπονται από την σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3326/Β/2022) όπου καθορίζονται τα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού προσωπικού.
Τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους σύμφωνα με το άρθρο 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ. Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας.
Τα λεγόμενα επιθυμητά προσόντα δεν αποτελούν νομικές προϋποθέσεις παρά μόνο επιθυμητές κατευθύνσεις που αναζητά ο Οργανισμός, τα οποία όμως προφανώς δεν τον κωλύουν από το να κάνει επιλογές, καθώς δεν αποτελούν τυπικές προϋποθέσεις είτε για πρόσληψη είτε για μετάταξη και οι οποίες ορίζονται μόνο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε συνολικά στον A΄ Κύκλο Κινητικότητας του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές τις 114 θέσεις, καλύφθηκαν μόλις 8 θέσεις συνολικά. Από τις 114 θέσεις οι 18 αφορούσαν Σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν οι δυο μόλις θέσεις.
Είναι θλιβερό, για ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία, προτού κατακεραυνώσει την Κυβέρνηση για τις δήθεν παράνομες ενέργειές της.
Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ για τα περί δήθεν παράνομης μετάταξης του Σταθμάρχη Λάρισας.
— Υπουργείο Εσωτερικών | Ministry of Interior (@ypesgr) March 5, 2023
Αναλυτικά: 🔗 https://t.co/cahMZaH9iZ pic.twitter.com/705EtzlTIo
📺Τέμπη: Νέα ηχητικά ντοκουμέντα λίγο πριν από την τραγωδία – Οι συνομιλίες του σταθμάρχη και το αναπάντητο ερώτημα
Προφυλακιστέος, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, κρίθηκε ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Την ίδια ώρα, το φως της δημοσιότητας βλέπουν νέα ηχητικά ντοκουμέντα λίγο
πριν από την τραγωδία, τα οποία αποκαλύπτουν τους μοιραίους χειρισμούς του
59χρονου σταθμάρχη.
Οι συνομιλίες
Στην πρώτη συνομιλία που παρουσιάζει το protothema.gr, ο μηχανοδηγός του
Intercity 62 συνεννοείται με μέλος του πληρώματος του τρένου, ώστε να κλείσουν
οι πόρτες και να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση από τον σταθμό της
Λάρισας.
Στη δεύτερη συνομιλία ακούγεται ο σταθμάρχης να δίνει εντολή στον κλειδούχο να
μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity
62, προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο – το 1564-. Το τοπικό τρένο έφτασε
στη Λάρισα από την γραμμή της καθόδου.
Στην τρίτη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τοπικό τρένο, που έχει ήδη
κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς Νέους Πόρους – τον
επόμενο σταθμό – να αναχωρήσει, χωρίς ωστόσο να δώσει στην συνέχεια εντολή να
γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου.
Στην τελευταία συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει πανομοιότυπη εντολή και στο Intercity 62 - να κατευθυνθεί δηλαδή προς Νέους Πόρους από την γραμμή της ανόδου. Τότε, ακούγεται ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;» - πιθανότατα επειδή το Ιntercity μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν μικρή. Δεν είναι ακόμα γνωστό τι απάντησε ο σταθμάρχης, αλλά εκ του - τραγικού - αποτελέσματος είναι σαφές ότι ούτε και τότε συνειδητοποίησε ότι δεν είχε δώσει εντολή να γυρίσει το κλειδί για την επιβατική αμαξοστοιχία, που βρέθηκε μέσω της διαγωνίου στην αντίθετη γραμμή , σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.
📺Τέμπη: Ποια είναι τα λάθη που έγιναν το μοιραίο βράδυ
Στο MEGA μίλησε ο Γιάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος αναφέρθηκε στα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
«Τα λάθη ήταν πολλά… Το τελικό λάθος που έγινε ήταν ότι δεν γύρισε το κλειδί και ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έδωσε ένα τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό να υπερβεί τα ερυθρά φωτόσημα έως την είσοδο των Νέων Πόρων, χωρίς να του ορίσει σε ποια γραμμή θα κυκλοφορήσει η αμαξοστοιχία», είπε ο κος Κολλάτος.
Ακόμη, ανέφερε ότι ο μηχανοδηγός όφειλε να ρωτήσει τον σταθμάρχη, ιδιαίτερα όταν είδε να διοχετεύει την αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου.
Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Κολλάτος ανέφερε πως στον σταθμό της Λάρισας υπάρχει πίνακας που αναπαριστά όλο τον σταθμό, ενώ ο σταθμός της Θεσσαλονίκης μόλις αποχωρήσει η αμαξοστοιχία από Λάρισα μπορεί να βλέπει το τρένο στα 5 χιλιόμετρα.
«Εάν ο σταθμός κοίταζε τον πίνακα θα έβλεπε ότι η αμαξοστοιχία πήγαινε σε λάθος γραμμή, θα τον καλούσε κια θα σταμάταγε την αμαξοστοιχία. Θα έπρεπε να τη γυρίσει πίσω στη Λάρισα, να τη διοχετεύσει στη σωστή γραμμή. Ο σταθμάρχης δεν κατάλαβε ότι το τρένο το έστειλε στη γραμμή καθόδου, δεν το αντιλήφθηκε καθόλου. Δεν την κοίταξε την οθόνη, αν την κοίταζε θα το έβλεπε».
Μάλιστα, εάν είχε γίνει αντιληπτή η πορεία της αμαξοστοιχίας τότε με τους κατάλληλους χειρισμούς το τρένο θα είχε σταματήσει μέσα σε μόλις λίγα λεπτά και θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα που άφησε πίσω του 57 νεκρούς.
📺Τέμπη: Αυτά είναι τα δύο θύματα της τραγωδίας που δεν έχουν ταυτοποιηθεί-ΦΩΤΟ
Η δραματική διαδικασία της ταυτοποίησης των θυμάτων του φρικτού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη ολοκληρώνεται, όμως το θρίλερ για τις οικογένειες μίας 23χρονης κοπέλας και ενός 34χρονου άνδρα συνεχίζεται.
Όπως μετέδωσε το Mega, τον απόλυτο εφιάλτη ζουν οι γονείς της 23χρονης Εριέττας, φοιτήτριας της Αρχιτεκτονικής, η οποία ταξίδευε με το τρένο του θανάτου. Οι Αρχές δεν έχουν καταφέρει να εντοπίσουν τα ίχνη της.
Η 23χρονη δεν έχει επικοινωνήσει από το βράδυ της Τρίτης με τους γονείς της, οι οποίοι περιμένουν το τηλέφωνο να χτυπήσει και να μάθουν τι απέγινε η μοναχοκόρη τους. Οι γονείς της Εριέττας έχουν αποστείλει δείγμα DNA το οποίο, όμως, δεν ταυτοποιήθηκε με τις σορούς και τα ανθρώπινα μέλη που εντοπίστηκαν στο σημείο της τραγωδίας

Αγωνία και για την οικογένεια του 34χρονου
Την εξαφάνισή του 34χρονου μετανάστη από το Μπαγκλαντές δήλωσε στις Αρχές ένας φίλος του, ο οποίος ανέφερε ότι ο 34χρονος ταξίδεψε με το μοιραίο τρένο από Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να εκδώσει τα χαρτιά παραμονής του στην Ελλάδα.
Η αστυνομία κατάφερε να βρει το DNA του από μία οδοντόβουρτσα κατόπιν υποδείξεως του φίλου του, ωστόσο οι Αρχές δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να τον ταυτοποιήσουν.

Την εξαφάνισή του 34χρονου μετανάστη από το Μπαγκλαντές δήλωσε στις Αρχές ένας φίλος του, ο οποίος ανέφερε ότι ο 34χρονος ταξίδεψε με το μοιραίο τρένο από Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να εκδώσει τα χαρτιά παραμονής του στην Ελλάδα.
Η αστυνομία κατάφερε να βρει το DNA του από μία οδοντόβουρτσα κατόπιν υποδείξεως του φίλου του, ωστόσο οι Αρχές δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να τον ταυτοποιήσουν.

📺Τέμπη: Στην αντεπίθεση ο Επιθεωρητής ΟΣΕ που τέθηκε σε αργία: "Υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης αλλά δεν ήταν στη θέση του"-Πήρε αναρρωτική μετά το δυστύχημα
Στην αντεπίθεση περνά ο επιθεωρητής του ΟΣΕ με καταγωγή από Βόλο που τέθηκε σε αργία, μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό Λάρισας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, o ίδιος υποστηρίζει ότι στερείται νομικής
βάσης η απόφαση να τεθεί σε αργία, καθώς σύμφωνα με το φύλλο μηνιαίων
παρουσιών που έχει καταθέσει, στη νυχτερινή βάρδια έπρεπε να εργάζονται τρεις
σταθμάρχες, με τους δυο να έχουν βάρδια 11 με 7 το πρωί.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, ο δεύτερος σταθμάρχης που ήταν πιο έμπειρος δεν
βρισκόταν στη θέση του και μάλιστα το έχει καταθέσει στα έγγραφα στον
ανακριτή, αυτοβούλως από την περασμένη Παρασκευή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να
μείνει μόνος ο σταθμάρχης της Λάρισας και ενώ είχε μόνο λίγες ημέρες εμπειρία.
Επίσης, υποστηρίζει ότι ευθύνες έχει και ο σταθμάρχης Νέων Πόρων που ναι μεν
είδε ότι κινούνται στην ίδια γραμμή στον πίνακα κυκλοφορίας, το ανέφερε ωστόσο
δεν σήμανε συναγερμό, ώστε να αντιληφθεί και ο σταθμάρχης της Λάρισας ότι έχει
κάνει λάθος.
Επιθεωρητής Λάρισας: Ζήτησε και πήρε αναρρωτική άδεια για ένα μήνα, μετά το
δυστύχημα στα Τέμπη
Σημειώνεται πάντως στο ρεπορτάζ του OPEN, ότι το πρωί της επόμενης ημέρας από
την τραγωδία ο επιθεωρητής Λάρισας ζήτησε να βγει σε αναρρωτική άδεια για έναν
μήνα και δεν παρουσιάστηκε την επομένη στα γραφεία του Οργανισμού και της
εταιρείας του ΟΣΕ κάτι που προκαλεί ερωτήματα.
Ο επιθεωρητής Λάρισας μένει στον Βόλο, αλλά έχει φύγει από τον Βόλοε ενώ
φαίνεται πως δεν βρίσκεται στην πόλη και ότι έχει αποχωρήσει λόγω κάποιων
προσωπικών προβλημάτων.
Εικόνες ντροπής στον Ωρωπό: ΕΔΕ για νοσηλευτές που πλένουν με λάστιχο γυμνή ηλικιωμένη
Εικόνες ντροπής ήρθαν στο φως της δημοσιότητας με το πλήρωμα ενός ασθενοφόρου να «πλένει» με λάστιχο μια 70χρονη γυναίκα, η οποία κείτεται γυμνή σε πολυκατοικία του Ωρωπού.
«Αισθάνομαι ντροπή, δεν είναι λύση αυτή όποιες κι αν είναι οι δυσκολίες »,
τόνισε μεταξύ άλλων στο enikos.gr ο δήμαρχος Ωρωπού Γιώργος Γιασημάκης
Στη φωτογραφία που κάνει τον γύρο του διαδικτύου, φαίνονται δύο νοσηλευτές να
πλένουν με λάστιχο 70χρονη -η οποία φέρεται να αντιμετωπίζει με ψυχιατρικά
προβλήματα- σε πυλωτή πολυκατοικίας. Η συγκεκριμένη φωτογραφία έχει προκαλέσει
θύελλα αντιδράσεων.
Το συμβάν καταδίκασε στο enikos.gr o δήμαρχος Ωρωπού Γιώργος Γιασημάκης, ο
οποίος δήλωσε ντροπιασμένος για το εν λόγω «απάνθρωπο», όπως το χαρακτήρισε,
περιστατικό.
Σε ιδιωτική εταιρεία
Ο δήμαρχος αφού με δηλώσεις του εξέφρασε την ντροπή και τον αποτροπιασμό που
ένιωσε όταν ενημερώθηκε για το συμβάν, αποκάλυψε στο enikos.gr ότι το
ασθενοφόρο ανήκει στον Δήμο, όμως, το διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, η οποία
επιλέγει και το προσωπικό.
«Είναι απαράδεκτο να συμβαίνει κάτι τέτοιο εν έτει 2023», υπογράμμισε ο
δήμαρχος.
«Το γεγονός είναι καταδικαστέο και απάνθρωπο. Δεν “φροντίζεις” έτσι έναν
ηλικιωμένο όποια κι αν είναι τα προβλήματα και οι δύσκολες συνθήκες που
ενδεχομένως να επικρατούν στο διαμέρισμά του», συνεχίζει ο δήμαρχος. «Έχει ήδη
συνταχθεί και υπογραφεί κατεπείγουσα Ε.Δ.Ε που θα ερευνήσει και θα καταλογίσει
τις ευθύνες εκεί που πρέπει. Το απάνθρωπο συμβάν δε θα μείνει
ατιμώρητο», επεσήμανε ο κος Γιασημάκης.
ΝΔ: Το τελευταίο πράγμα που μπορεί να κάνει ο αμετάκλητα καταδικασμένος για παράβαση καθήκοντος κ. Παππάς, είναι υποδείξεις
«Το τελευταίο πράγμα που μπορεί να κάνει ο αμετάκλητα καταδικασμένος για παράβαση καθήκοντος κ. Παππάς, τον οποίο ο κ. Τσίπρας κρατά στα ψηφοδέλτιά του, είναι υποδείξεις. Ας φροντίζει τουλάχιστον να μην προκαλεί» τονίζει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου της ΝΔ απαντώντας στον κ. Παππά.
Καταλήγοντας η ΝΔ αναφέρει ότι «οι διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ έχουν παραιτηθεί, οι παραιτήσεις έχουν γίνει αποδεκτές και παραμένουν στη θέση τους μέχρι να οριστούν νέοι»
Ν. Παππάς: Σήμερα αποδεικνύεται ότι οι διευθύνοντες των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι ακόμα στις θέσεις τους. Μήπως έχουν πάρει μπρος οι καταστροφείς εγγράφων;
«Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την παραίτηση των διευθυνόντων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Σήμερα αποδεικνύεται ότι είναι ακόμα στη θέση τους», αναφέρει σε δήλωση του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκος Παππάς.
«Μήπως έχουν πάρει μπρος οι καταστροφείς εγγράφων;», ρωτά ο κ. Παππάς και τονίζει: «Να παραιτηθούν τώρα».
Παππάς: «Να παραιτηθούν τώρα οι διευθύνοντες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ» - «Παραμένουν μέχρι να οριστούν νέοι», λέει η ΝΔ
Την παραίτηση των διευθυνόντων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ ζητά με δήλωσή του ο τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, μετά την αποκάλυψη την οποία έκανε το ethnos.gr ότι στα γραφεία τους εξακολουθούν να βρίσκονται οι παραιτηθέντες επικεφαλής του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας και της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης υπογράφοντας σωρηδόν αποφάσεις ακόμα και για την προβολή των εταιρειών σε συνέδρια αρκετές, ημέρες μετά την ανακοίνωση της παραίτησής τους από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη την επόμενη ημέρα της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη και μάλιστα δια τηλεοπτικού διαγγέλματος.
Η δήλωση του Νίκου Παππά
Ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει για το θέμα που έφερε στην επιφάνεια το ethnos.gr: «Μήπως έχουν πάρει μπρος οι καταστροφείς εγγράφων;». Συγκεκριμένα αναφέρει:
«Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την παραίτηση των διευθυνόντων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.Σήμερα αποδεικνύεται ότι είναι ακόμα στη θέση τους.
Μήπως έχουν πάρει μπρος οι καταστροφείς εγγράφων;
Τέμπη: Στους 55 οι ταυτοποιημένοι νεκροί -Μητέρα ψάχνει την κόρη της, πληροφορίες για Σύρο που αγνοείται
Η τραγωδία στα Τέμπη μετά τη σύγκρουση τρένων το βράδυ της Τρίτης έκοψε το «νήμα» της ζωής 57 ανθρώπων.
Από τους 57 νεκρούς, οι 55 έχουν ταυτοποιηθεί από τα δείγματα DNA των συγγενών.
Μια γυναίκα δεν έχει βρει ακόμα την κόρη της, είτε γιατί είναι σε εξέλιξη η ταυτοποίηση ανθρωπίνων μελών είτε γιατί έχει εξαϋλωθεί.
Στα αζήτητα σορός που βρέθηκε στο μοιραίο τρένο που συγκρούστηκε στα Τέμπη
Υπάρχει και μια επιπλέον σορός για την οποία δεν έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος και παραμένει στα αζήτητα επειδή επιβιβάστηκε σε κάποιον σταθμό ή πρόκειται για λαθρεπιβάτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, έχει εμφανιστεί ένας Σύρος που ανέφερε στις Αρχές ότι είχε μπει στο τρένο ένας φίλος του. Δεν υπάρχουν όμως μέχρι στιγμής στοιχεία, αντικείμενα, ρούχα κ.λπ., που να προκύπτει κάτι.
📺ΠΑΟΚ – Ιωνικός 6-0: Έγραψε ιστορία ο 17χρονος Τζίμας – Έσπασε το ρεκόρ του Γιώργου Κούδα
Χωρίς να αντιμετωπίσει ιδιαίτερες δυσκολίες, ο ΠΑΟΚ θριάμβευσε με 6-0 επί του Ιωνικού στο γήπεδο της Τούμπας, σε αναμέτρηση για την 25η αγωνιστική του πρωταθλήματος της Super League.
Αλέξις Ρομαό (2’αυτ.), Γιάννης Κωνσταντέλιας (24’), Μπράντον Τόμας (28’), Αντρίγια Ζίβκοβιτς (30’), Τόμας Κετζιόρα (54’) και Στέφανος Τζίμας (90’+1’) τα γκολ για την ομάδα του Ραζβάν Λουτσέσκου, ωστόσο κορυφαίος ήταν ο Κάλεντ Νάρεϊ, με τον Τζίμα να γράφει ιστορία. Λίγα πράγματα από το συγκρότημα του Μιχάλη Γρηγορίου που, στη «μάχη» για την παραμονή, έχασε με κόκκινη κάρτα τον Ζινεντίν Μασάς (48’).
Οι γηπεδούχοι «καθάρισαν» το ματς από πάρα πολύ νωρίς, έχοντας σε τρομερή βραδιά τον Νάρεϊ που συμμετείχε σε όλα τα γκολ της ομάδας του μέχρι να γίνει αλλαγή. Από τα αριστερά συνεργάστηκαν οι Ράφα Σοάρες και Αντρίγια Ζίβκοβιτς, η μπάλα έφτασε στον Κάλεντ Νάρεϊ που σούταρε και, μετά την παρέμβαση του Αλέξις Ρομαό, κατέληξε στα δίχτυα του Λευτέρη Χουτεσιώτη για το 1-0, μόλις στο 2ο λεπτό. Ο Σεμπά έκανε το… λάθος να απειλήσει δις την εστία του Ντόμινικ Κοτάρσκι, στο 15’ με «κεραυνό» και στο 19’ με πλασέ και οι φιλοξενούμενοι το… πλήρωσαν.
Μέσα σε επτά λεπτά, ο ΠΑΟΚ πέτυχε τρία γκολ, εκτοξεύοντας το δείκτη του σκορ στο 4-0. Στο 24’, ο Κωνσταντέλιας ήταν αποδέκτης του συνδυασμού των Τιάγκο Ντάντας και Νάρεϊ, πλασάροντας για το 2-0. Γκολ στα 20α γενέθλια του Βολιώτη μεσοεπιθετικού. Τέσσερα λεπτά μετά, από νέα πάσα του Νάρεϊ, ο Τόμας ξέφυγε από τον Ντιμίτρο Τσιγκρίνσκι κι από κοντά νίκησε τον Χουτεσιώτη για το 3-0. Με τη συμπλήρωση μισής ώρας παιχνιδιού, ήταν η σειρά του Ζίβκοβιτς να βρει δίχτυα. Υπέροχο «τσίμπημα» της μπάλας με το αριστερό από τον διεθνή Σέρβο εξτρέμ για το 4-0.
Ηταν στραβό το κλήμα, το έφαγε και ο… Μασάς για τον Ιωνικό. Ο 27χρονος Γάλλος μέσος αποβλήθηκε με δεύτερη κίτρινη στο 49’ – η πρώτη στο τέλος του πρώτου μέρους – αφήνοντας την ομάδα του με δέκα. Ο Χουτεσιώτης σταμάτησε τον Τόμας (51’) αλλά δεν μπορούσε να κάνει το ίδιο και στην προβολή του Κετζιόρα τρία λεπτά μετά, έπειτα από νέα σέντρα του Νάρεϊ. Πρώτο γκολ του Πολωνού μπακ με τη φανέλα του ΠΑΟΚ.
Το ευρύ σκορ έδωσε τη δυνατότητα στον Λουτσέσκου να βάλει «φρέσκο» αίμα στο ματς. Το δυνατό σουτ του Τάισον στο 68’ τράνταξε το οριζόντιο δοκάρι της εστίας του Ιωνικού αλλά στο πρώτο λεπτό των καθυστερήσεων, από ασίστ του Ράφα Σοάρες, ο Τζίμας πέτυχε το παρθενικό του τέρμα με την πρώτη ομάδα του ΠΑΟΚ, μπαίνοντας στα βιβλία της ιστορίας. Σε ηλικία 17 ετών και τριών μηνών παρά… μία ημέρα, έγινε ο νεότερος σκόρερ του «Δικέφαλου του Βορρά», αφήνοντας πίσω του τον Γιώργο Κούδα.
Ο ΠΑΟΚ παρέμεινε στην τέταρτη θέση και το -5 από την πρωτοπόρο ΑΕΚ κι ετοιμάζεται για τον πρώτο ημιτελικό Κυπέλλου με τη Λαμία (Τετάρτη 8/3, 19:00) ενώ ο Ιωνικός καλείται να ανασυνταχθεί καθώς επέστρεψε στην προτελευταία θέση.
Διαιτητής: Αναστάσιος Σιδηρόπουλος (Δωδεκάνησα).
Κόκκινες: Μασάς (48’)
ΠΑΟΚ (Ραζβάν Λουτσέσκου): Κοτάρσκι, Κετζιόρα, Ινγκασον, Νάσμπεργκ, Ράφα Σοάρες, Ντάντας, Αουγκούστο (58’ Ελ Καντουρί), Κωνσταντέλιας (71’ Μπίσεσβαρ), Νάρεϊ (59’ Τάισον), Α. Ζίβκοβιτς (76’ Ρικάρντο), Τόμας (71’ Τζίμας).
ΙΩΝΙΚΟΣ (Μιχάλης Γρηγορίου): Χουτεσιώτης, Σόουζα, Αντούνες (46’ Τσίμπσαχ), Μασάς, Τσιγκρίνσκι, Ρουμπουλάκου, Ρομαό, Λοβέρα (77’ Πογκοσιάν), Κάνιας, Σεμπά (77’ Τσιριγώτης), Μάντζης (77’ Μάνος).
Μεσίστιες οι σημαίες στην Αλβανία - Ευχαριστήριο μήνυμα από το ελληνικό ΥΠΕΞ
Μεσίστια ήταν το τελευταίο 24ωρο η αλβανική σημαία στα κρατικά και δημόσια ιδρύματα της χώρας διότι με απόφαση της κυβέρνησης η 5η Μαρτίου κηρύχθηκε ημέρα εθνικού πένθους στην Αλβανία στη μνήμη των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο πρωθυπουργός της χώρας Έντι Ράμα έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ότι η «τραγωδία στην Ελλάδα είναι και δική μας τραγωδία και ο πόνος για τις ζωές που χάθηκαν είναι και δικός μας πόνος…»
Σε πολλές πόλεις της χώρας οι πολίτες άναψαν κεριά στη μνήμη των θυμάτων στα Τέμπη. Στην Κορυτσά οι κάτοικοι της πόλης άναψαν κεριά έξω από τον Μητροπολιτικό Ναό και το ίδιο επαναλήφθηκε και στην πόλη των Αγίων Σαράντα.
Εκατοντάδες Έλληνες και Αλβανοί, μαθητές, δάσκαλοι και απλοί πολίτες μετέβησαν στο προαύλιο του σχολείου της κοινότητας Δερβιτσάνης για να ανάψουν ένα κερί και να προσευχηθούν για τα θύματα στα Τέμπη.
Ευχαριστήριο μήνυμα ΥΠΕΞ στην Αλβανία για την ημέρα πένθους για τα θύματα στα Τέμπη
"Ένα θερμό ευχαριστώ στην κυβέρνηση της Αλβανίας, τα κρατικά και δημόσια ιδρύματα και τις διπλωματικές της αποστολές που τίμησαν τα θύματα της τραγικής σύγκρουσης του τρένου στα Τέμπη κατεβάζοντας τις σημαίες τους μεσίστιες, αυτή την ημέρα πένθους" αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών.
«Ειλικρινή συλλυπητήρια στις οικογένειες και τους αγαπημένους των θυμάτων από την Αλβανία», προσθέτει το υπουργείο.
Ρωσία: Γέμισε η Κόκκινη Πλατεία λουλούδια και σοβιετικές σημαίες για τα 70 χρόνια από το θάνατο του AΡΧΙΕΓΚΛHMATIA TOY ΠΛΑΒΗΤΗ
Περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν νωρίς το πρωί σήμερα στην Κόκκινη Πλατεία για να τιμήσουν τα 70 χρόνια από τον θάνατο του Στάλιν, καταθέτοντας λουλούδια και στεφάνια στον τάφο του που βρίσκεται εκεί κοντά, στο τείχος του Κρεμλίνου.
Ορισμένοι κρατούσαν σοβιετικές σημαίες, άλλοι πορτρέτα του αδυσώπητου ηγέτη που γεννήθηκε στη Γεωργία το 1878. «Χωρίς την επιστροφή του Στάλιν στη Ρωσία εμείς, οι Ρώσοι και άλλοι αυτόχθονες λαοί της Ρωσίας δεν θα επιβιώσουμε», διαβεβαίωσε ο Βλαντίμιρ Κβάτσκοφ, 74 ετών, απόστρατος συνταγματάρχης της υπηρεσίας στρατιωτικών πληροφοριών (GRU). «Θα χαιρόμασταν αν επέστρεφε ένας τέτοιος ηγέτης», συμφώνησε και ο Γιούρι, ένας άλλος συνταξιούχος που πήγε στην Κόκκινη Πλατεία για να τιμήσει τον Ιωσήφ Βησαριόνοβιτς Τζουγκασβίλι, τον «πατερούλη», όπως τον αποκαλούσε η σοβιετική προπαγάνδα.
Ο Στάλιν, που ανήλθε στην εξουσία στα τέλη της δεκαετίας του 1920 και πέθανε στις 5 Μαρτίου 1953, μετέτρεψε την ΕΣΣΔ σε ένα τεράστιο ολοκληρωτικό κράτος, προωθώντας την προσωπική λατρεία του. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι εκτελέστηκαν ενώ εκατομμύρια άλλοι στάλθηκαν στα γκουλάγκ, τα στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας.
Ωστόσο, ορισμένοι Ρώσοι εξακολουθούν να τον υπερασπίζονται. Διαβεβαιώνουν ότι εκείνος ήταν που μετέτρεψε την ΕΣΣΔ σε υπερδύναμη και νίκησε μόνος του τον Χίτλερ το 1945 – κάτι που ωστόσο αμφισβητείται από πολλούς ιστορικούς.
Σε αντίθεση με τον Λένιν, τα αγάλματα και τα μνημεία του οποίου υπάρχουν ακόμη σε σχεδόν όλες τις πόλεις της Ρωσίας, οι αρχές δεν έχουν αποκαταστήσει ακόμη τα μνημεία του Στάλιν, τα οποία απομακρύνθηκαν μετά το θάνατό του και όταν ξεκίνησε η λεγόμενη «αποσταλινοποίηση». Τα τελευταία χρόνια πάντως έχουν ανεγερθεί κάποια μνημεία προς τιμή του, όπως μια προτομή του στο Βόλγκογκραντ (πρώην Στάλινγκραντ), τα αποκαλυπτήρια της οποίας έγιναν στις αρχές Φεβρουαρίου για να γιορταστεί η νίκη των Σοβιετικών επί των Ναζί στην πόλη αυτή.
«Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές απόψεις για τον Στάλιν», σημείωσε ο Πιοτρ Σοκόλοφ, συνταξιούχος καθηγητής ιστορίας που μίλησε το Σάββατο στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Κυρίως οι ηλικιωμένοι έχουν καλή άποψη για αυτόν, σαν να ξέχασαν την καταστολή. Οι νέοι δεν τον ξέρουν καλά και οι μεσήλικες είναι διχασμένοι», συνόψισε.
Το Κρεμλίνο δεν αρνείται την καταστολή, αλλά την υποβαθμίζει στα σχολεία και τα δημόσια μέσα ενημέρωσης, παρουσιάζοντάς την σαν μια τραγωδία χωρίς ένοχο. Παράλληλα, δοξάζει τη γεωπολιτική και στρατιωτική ισχύ της ΕΣΣΔ.
Στον ιδιωτικό τομέα πάντως, ορισμένοι δεν ξεχνούν. «Η προγιαγιά μου δεν γλίτωσε από τις διώξεις το 1945. Φυλακίστηκε, μέχρι τον θάνατο του Στάλιν», είπε η Τατιάνα Κουζνετσόβα, μια 25χρονη επιστήμονας. «Για τα 70 χρόνια (από τον θάνατό του) δεν γιορτάζουμε τίποτα, θυμόμαστε τις διώξεις. Και φυσικά, είναι φριχτό να βλέπουμε τι συμβαίνει σήμερα», πρόσθεσε.
Η ΧΟΥΝΤΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΦΤΑΙΕΙ! ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΑ ΤΗ ΡΙΞΟΥΝ🤪🤪Οχάιο: Νέος εκτροχιασμός με τρένο της Norfolk Southern – Σε καραντίνα οι κάτοικοι της περιοχής
Την εντολή να παραμείνουν στα σπίτια τους έλαβαν το Σάββατο οι κάτοικοι του Οχάιο, έπειτα από ακόμη έναν εκτροχιασμό τρένου της εταιρείας Norfolk Southern .
Το Σάββατο(5/3) γύρω στις 5 μ.μ. η αμαξοστοιχία 212 εκτροχιάστηκε κοντά στο
Prime Ohio Business Park στο Σπρίνγκφιλντ. Συγκεκριμένα, περίπου 20 βαγόνια
«έχασαν τον δρόμο τους» την ώρα που το τρένο διέσχιζε την πόλη του Οχάιο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, ο εκτροχιασμός του Σαββάτου σημειώθηκε περίπου 300
μίλια νοτιοανατολικά της «Ανατολικής Παλαιστίνης», περιοχή του Οχάιο στην
οποία στις 3 Φεβρουαρίου σημειώθηκε έκρηξη έπειτα από εκτροχιασμό τρένου της
εταιρείας Norfolk Southern, το οποίο μετέφερε τοξικά χημικά υλικά.
Μετά την έκρηξη που προκλήθηκε από τον τραγικό εκτροχιασμό στην Ανατολική
Παλαιστίνη μολύνθηκαν περίπου 4 εκατομμύρια λίτρα νερού και 6 τόνοι χώματος.
Σημειώνεται ότι οι κάτοικοι συνεχίζουν και αρρωσταίνουν από τις τοξίνες που
απελευθερώθηκαν στην ατμόσφαιρα τον περασμένο μήνα. Από δείγμα 170 κατοίκων
της περιοχής το πιο κοινό σύμπτωμα είναι ο πονοκέφαλος (74% των ερωτηθέντων).
Το 64% των ερωτηθέντων ανέφερε άγχος, το 61% βήχα, το 58% κόπωση και το 52%
ερεθισμό, πόνο, ακόμη και κάψιμο στο δέρμα.
On Thursday, an investigation continued in East Palestine, Ohio to determine how a train carrying toxic materials derailed and crashed in the area nearly two weeks ago. https://t.co/aklDrYqVSK pic.twitter.com/gg3hg2Hhka
— CBS News (@CBSNews) February 17, 2023
«Δεν υπάρχει κίνδυνος»
Πάντως, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στον συγκεκριμένο εκτροχιασμό «δεν
εμπλέκονται τοξικά υλικά», ενώ φαίνεται πως δεν έχουν σημειωθεί τραυματισμοί.
Πράγματι, οι ομάδες εντοπισμού επικίνδυνων υλικών στο σημείο εντόπισαν τέσσερα
βυτιοφόρα που περιείχαν υλικά τα οποία δεν εγκυμονούν κινδύνους.
Τα δύο βυτιοφόρα περιείχαν ποσότητα υγρού ντίζελ, ενώ τα άλλα δύο είχαν
ποσότητες υδατικού διαλύματος πολυακρυλαμιδίου.
Αξιωματούχοι διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε κίνδυνος για τη δημόσια υγεία στην
περιοχή, ενώ στη συνέχεια ανακοίνωσαν ότι το πόσιμο νερό κοντά στην τοποθεσία
ήταν ασφαλές.
Ωστόσο, ζητήθηκε από τους κατοίκους σε απόσταση 1.000 ποδιών από τον
εκτροχιασμό να παραμείνουν σε καραντίνα «για προληπτικούς λόγους».
Οι αξιωματούχοι ανέφεραν φθορές στις γραμμές ηλεκτρικού ρεύματος με περίπου
1.500 κατοίκους στο Σπρίνγκφιλντ να μένουν χωρίς ρεύμα, ενώ την ίδια στιγμή
πολλοί δρόμοι κοντά στο ατύχημα έκλεισαν.
Σήμερα το πρωί (5/3) η Κομητεία Κλαρκ ανακάλεσε την απόφαση για την παραμονή
των κατοίκων στα σπίτια.
🚨#BREAKING: Hazmats crews are heading massive train derailment site with residence told to shelter in place
— R A W S A L E R T S (@rawsalerts) March 5, 2023
📌#Springfield | #Ohio
Currently A larger emergency response along with hazmat crews are underway to a massive train derailment in Springfield, Ohio where approximately… https://t.co/reKZVZdr6Q pic.twitter.com/Wupxv1oDo9
«Είναι απάραδεκτο»
«Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη», είπε χαρακτηριστικά ο γερουσιαστής
Sherrod Brown σχολιάζοντας τους εκτροχιασμούς τρένων της εταιρείας.
Αυτός είναι ο τέταρτος εκτροχιασμός τρένου της συγκεκριμένης εταιρείας εντός
του Οχάιο τους τελευταίους πέντε μήνες.
Πρόσφατα, ακόμη ένα τρένο της Norfolk Southern εκτροχιάστηκε στο Ντιτρόιτ του
Μίσιγκαν που μετέφερε υγρό χλώριο λίγες μέρες μετά μάλιστα τον εκτροχιασμό του
τρένου που μετέφερε τα χημικά στην Ανατολική Παλαιστίνη.
Πηγή: New York Post
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ! Ο ΚΑΘΕ ΜΑΛ@ΚΑΣ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ🤷♂️🤦🏻♂️Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Γραφειοκρατικό πρόβλημα «μπλοκάρει» την αποτέφρωση του 32χρονου μηχανοδηγού
Μια απίστευτη ταλαιπωρία υφίσταται η οικογένεια του μηχανοδηγού Δημήτρη Μασσαλή που βρήκε τραγικό θάνατο στο δυστύχημα των Τεμπών την 28η Φεβρουαρίου 2023, όταν από τη σύγκρουση το σώμα του εκσφενδονίστηκε έξω από το βαγόνι. Ήταν η μοναδική σορός που δεν κάηκε αλλά υπέστη παραμόρφωση λόγω των χτυπημάτων.
Η ταλαιπωρία της οικογένειάς του η οποία έχει εκφράσει την επιθυμία να αποτεφρώσει τη σορό του παιδιού, οφείλεται στο γεγονός ότι η ληξίαρχος Τεμπών δεν εξέδωσε τη ληξιαρχική πράξη θανάτου επειδή ο νόμος 4277/2014 λέει ότι αυτή εκδίδεται 60 ώρες μετά το θάνατο του ατόμου και εφόσον πρόκειται για δυστύχημα έχει βγει και η «πιστοποίηση ιατροδικαστή που βεβαιώνει ότι η αιτία θανάτου δεν χρήζει περαιτέρω ιατροδικαστικής διερευνήσεως». Σημειώνεται ότι το ληξιαρχείο Τεμπών, φιλοξενείται στη Λάρισα.
Οι 60 ώρες μαζί με τις ώρες στην ιατροδικαστική υπηρεσία ολοκληρώθηκαντην Παρασκευή σύμφωνα με το δήμαρχο Τεμπών και η ληξίαρχος αρνήθηκε να εκδώσει την ληξιαρχική πράξη στο μεταξύ ακολουθώντας κατά γράμμα το νόμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η οικογένεια απευθύνθηκε στον Περιφερειάρχη κ. Αγοραστό ενώ υπήρξε και τηλεφώνημα από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας προκειμένου να ξεπεραστεί αυτό το γραφειοκρατικό θέμα εφόσον πρόκειται και για περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αλλά από το ληξιαρχείο η απάντηση ήταν αρνητική. Σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε ένα έγγραφο ώστε να προχωρήσει η διαδικασία. Αυτό όμως αναμένεται να κατατεθεί αύριο και να «ξεμπλοκάρει» την υπόθεση.
Η οικογένεια έχει απευθυνθεί και με τη βοήθεια των υπεύθυνων του Αποτεφρωτηρίου Ριτσώνας αλλά και του γραφείου τελετών σε άλλο Ληξιαρχείο προκείμενου να βγει η ληξιαρχική πράξη και στη συνέχεια η άδεια ταφής ώστε να παρθεί η σορός από το νοσοκομείο όπου βρίσκεται για να αποτεφρωθεί.
Βασίλης Γούλας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
📺Τέμπη: Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα
Ολοκληρώθηκε λίγα λεπτά μετά τις 21:00 (μετά από 7 ώρες) η μαραθώνια απολογία του σταθμάρχη Λάρισας στην ανακρίτρια για την τραγωδία των Τεμπών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα,
αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις.
Με τη σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, ο σταθμάρχης κρίθηκε
προφυλακιστέος.
Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, ο δικηγόρος του σταθμάρχη δήλωσε ότι «με
ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά
προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως,
του βάρους και των ευθυνών».
«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα. Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν, χωρίς να
φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι»,
πρόσθεσε ο δικηγόρος του 59χρονου.
Τόνισε επίσης ότι ο σταθμάρχης δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη μοιραία
στιγμή όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, ενώ σχετικά με το αν τοποθετήθηκε στη θέση
του σταθμάρχη με πολιτικό μέσο, απάντησε πως μέσα από τη διαδικασία της
κινητικότητας «πήρε τη θέση» και πως δεν υπήρχε λόγος να βάλει πολιτικό μέσο
καθώς ήταν ο μόνος που έκανε αίτηση για τη συγκεκριμένη θέση.
Ο σταθμάρχης είχε μεταφερθεί νωρίς το πρωί στο δικαστικό μέγαρο, όμως η
διαδικασία διεκόπη πριν ξεκινήσει, λόγω κάποιων νέων στοιχείων που υπήρξαν.
Κατά τις 14:00 κλήθηκε να μπει στο γραφείο της ανακρίτριας για να ξεκινήσει η
απολογία του.
Ο σταθμάρχης, υπενθυμίζεται, είχε ζητήσει χθες νέα προθεσμία διά του συνηγόρου
του, ο οποίος υποστήριξε ότι έχουν προκύψει νέα στοιχεία για την υπόθεση τα
οποία και θα εισφέρει στην έρευνα. Σύμφωνα με τον συνήγορο του σταθμάρχη,
Στέφανο Παντζαρτζίδη, «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα
προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Οι κατηγορίες που βαρύνουν τον σταθμάρχη
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες όπως την κακουργηματική πράξη
της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού
χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της
σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη κ. Στέφανος
Παντζαρτζίδης, ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του
αναλογεί», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ευθύνες να στραφούν και σε άλλα
πρόσωπα.
Οι πρώτες στιγμές μετά τη σύλληψη
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο σταθμάρχης ήταν σε πολύ
άσχημη ψυχολογική κατάσταση αμέσως μετά τη σύλληψή του.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο συλληφθείς φέρεται να ψέλλισε σε
όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου (σ.σ. αυτός ήταν ο
απολογισμός των νεκρών εκείνη την ώρα)».
Είχε κάνει ξανά το ίδιο λάθος μέσα στην ίδια μέρα ο σταθμάρχης
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα λεγόμενα του σταθμάρχη του Βόλου, Γιώργου
Αποστολέρη, ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε κάνει το ίδιο λάθος ξανά μέσα στην
ίδια ημέρα. Συγκεκριμένα, λίγη ώρα πριν σημειωθεί η ανείπωτη τραγωδία, είχε
βάλει και άλλο τρένο σε λάθος γραμμή. Ωστόσο, σε εκείνη την περίπτωση το
αντελήφθη εγκαίρως ο μηχανοδηγός του τρένου και πρόλαβαν το κακό.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού OPEN, μία άλλη
τραγωδία απετράπη κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, όταν την περασμένη Τρίτη,
λίγη ώρα πριν το δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων ο
σταθμάρχης που κρατείται και θα απολογηθεί αύριο στον ανακριτή, είχε βάλει
ξανά αμαξοστοιχία στη λάθος (στην αντίθετη) γραμμή.
Σύμφωνα με όσα τόνισε στο ίδιο μέσο ο σταθμάρχης του Βόλου, Γιώργος
Αποστολέρης, ο 59χρονος είχε στείλει και τον Προαστιακό ανάποδα στη γραμμή. Ο
χειριστής του προαστιακού ήταν αυτός που διαπίστωσε εγκαίρως το σφάλμα του
σταθμάρχη Λάρισας και ευτυχώς το διόρθωσε, προτού συναντηθεί πάνω στην γραμμή
με άλλο τρένο. «Λίγη ώρα πριν (τη σύγκρουση των δύο τρένων) το τρένο 2595 στη
Λάρισα, μπήκε σε ανάποδη γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος -ο σταθμάρχης-
βρισκόταν σε σύγχυση. Το άλλο τρένο που πήγαινε κανονικά στη γραμμή του, έκανε
πίσω και ύστερα επανήλθε στην γραμμή», επισήμανε ο κ. Αποστολέρης.
Τραγωδία στα Τέμπη: Βίντεο ντοκουμέντο από το λάθος του σταθμάρχη με το «κλειδί»
Βίντεο ντοκουμέντο που έρχεται στη δημοσιότητα από κάμερα κλειστού κυκλώματος δείχνει το μοιραίο τρένο intercity 62 και τον προαστιακό του Βόλου να κινούνται στο ίδιο ρεύμα, κάτι που αποδεικνύει ότι ο 59χρονος σταθμάρχης δεν γύρισε ποτέ το κλειδί στη σωστή θέση για να αποκαταστήσει τη σωστή ροή και να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη.
Είναι το βίντεο που καταγράφει τη λανθασμένη πορεία που ακολούθησε το τρένο, οδηγώντας στον θάνατο δεκάδες ανθρώπους. Κάμερα ασφαλείας στην οδό Βόλου στη Λάρισα καταγράφει το τρένο του προαστιακού, αυτό δηλαδή στο οποίο έγινε το πρώτο λάθος από τον σταθμάρχη, αλλά διορθώθηκε έπειτα από υπόδειξη του μηχανοδηγού που το αντιλήφθηκε εγκαίρως, και μία ώρα αργότερα καταγράφει το μοιραίο intercity, το οποίο περνά από το ίδιο σημείο.
Όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο στις 22:09 ο προαστιακός του Βόλου κατευθύνεται προς τον σταθμό της Λάρισας. Το ψαλίδι στην οδό Καραγάτσι γυρνάει… και το τρένο κατευθύνεται προς την πλατφόρμα 3. Ωστόσο, το κλειδί δεν γυρνά ποτέ πάλι με αποτέλεσμα το intercity 62 να μπαίνει μεν στην ίδια ράγα με το προηγούμενο τρένο όμως προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Αυτό αποτυπώνεται και στο βίντεο που καταγράφεται στις 23:07.
Λίγα λεπτά μετά τις 10 ο προαστιακός περνά από την περιοχή Νέα Σμύρνη της Λάρισας. Από ακριβώς το ίδιο σημείο περνά λίγο μετά της 11 το intercity. Ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση, αν η ράγα είναι η ίδια. Αδιάψευστη απόδειξη πως μετά τον προαστιακό το κλειδί δεν γύρισε ποτέ ξανά στη σωστή θέση με αποτέλεσμα το intercity να συνεχίσει στις ράγες στις οποίες 17 λεπτά αργότερα θα συγκρουστεί με την εμπορευματική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.
05 Μαρτίου 2023
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΜΑΛ@ΚΕΣ😡Θα πνιγεί κόσμος και θα λέτε πάλι φταίνε άλλοι
2 φορές το χρόνο προσκρούει σε λιμάνια το πλοίο Πρέβελη.... παρόλα αυτά συνεχίζει ακάθεκτο. Ε κάποια στιγμή θα βουλιάξει παίρνοντας μαζί του ανθρώπους και θα λένε πάλι φταίνε οι άλλοι:
ΜΑΡΤΙΟΣ 2016
📺Τέμπη: To Fever άνοιξε χωρίς τον Γιάννη Πλούταρχο – Η Πάολα δώρισε την αμοιβή της στα νοσοκομεία της Λάρισας
Στο πένθος έχει βυθιστεί η χώρα λόγω της τραγωδίας στα Τέμπη. Τα περισσότερα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης δεν άνοιξαν το βράδυ του Σαββάτου 4/3, ενημερώνοντας σχετικά το κοινό μέσα από αναρτήσεις στα social media.
Τραγωδία στα Τέμπη: Τα νυχτερινά κέντρα συμμετέχουν στο τριήμερο πένθος
Το Fever, στο οποίο εμφανίζονται ο Γιάννης Πλούταρχος και η Πάολα, πήρε την
απόφαση να λειτουργήσει. Ο τραγουδιστής ωστόσο δεν ανέβηκε στην πίστα.
Από την άλλη, η Πάολα, εμφανίστηκε κανονικά χωρίς τον Γιάννη Πλούταρχο στο
πλευρό της και ανακοίνωσε εμφανώς συγκινημένη πως προσφέρει την αμοιβή
της στα νοσοκομεία της Λάρισας.
@georgelouko ♬ πρωτότυπος ήχος - Γιωργος Λ.
Παραιτήθηκαν ή όχι; Οι επικεφαλής ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ υπογράφουν σωρεία αποφάσεων παρά τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη
Στα γραφεία τους εξακολουθούν να βρίσκονται οι παραιτηθέντες επικεφαλής του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας και της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης υπογράφοντας σωρηδόν αποφάσεις ακόμα και για την προβολή των εταιριών σε συνέδρια αρκετές, ημέρες μετά την ανακοίνωση της παραίτησής τους από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη την επόμενη ημέρα της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη και μάλιστα δια τηλεοπτικού διαγγέλματος.
Οπως ενημέρωσε το υπουργείο το πρωί της Κυριακής, «βάσει του άρθρου 102/30-5-2022 του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ και κατόπιν απόφασης του Προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού κ. Σπ. Πατέρα, από 4-3-2023 τίθεται σε αργία ο Επιθεωρητής Νικολάου Δημήτριος του Παναγιώτη μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη Σαμαρά Βασιλείου για υπηρεσία στον στ. Λάρισας».
Όπως προδήλως προκύπτει από το γεγονός αυτό, η ανακοίνωση της παραίτησης του κ. Πατέρα από τον Πρωθυπουργό είναι έως και σήμερα επικοινωνιακή. Από τη σοβαρότητα των αποφάσεων που υπογράφονται φαίνεται ότι δεν έχει γίνει αποδεκτή από τη νέα ηγεσία του υπουργείου. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα μπορούσε ούτε να βρίσκεται στο γραφείο του όπου ήταν έως και την περασμένη Παρασκευή, αλλά ούτε και να υπογράφει αποφάσεις αποπομπής.

Και αυτή δεν είναι η μοναδική απόφαση που έχει υπογραφεί τις τελευταίες ημέρες. Ενας έλεγχος στη Διαύγεια αποκαλύπτει ότι μόνο την Παρασκευή ο επικεφαλής του ΟΣΕ υπέγραψε 27 αποφάσεις, οι οποίες αφορούν σε μεγάλο μέρος τους συγκεντρωτικές αποφάσεις ανάκλησης λογαριασμών, ακόμα και την έρευνα αγοράς για την αναζήτηση εξωτερικού συμβούλου για την κατάρτιση πλάνου βελτίωσης του αποτυπώματος άνθρακα του ΟΣΕ.
Όπως φαίνεται τόσο ο κ. Πατέρας όσο και ο κ. Βίνης εξακολουθούν να βρίσκονται στα γραφεία τους.


Ανανεώνεται κάθε μέρα η εντολή τους
Σε σχετική ερώτηση του «Εθνους» στον υπό παραίτηση πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα ως προς το εάν έχει γίνει αποδεκτή η παραίτησή του από το υπουργείο, ο ίδιος επεσήμανε ότι η εντολή που έχει και ανανεώνεται μέρα με την ημέρα είναι να λειτουργήσει υπηρεσιακά τον Οργανισμό μέχρι να υπάρξει διάδοχη κατάσταση: «Ο Οργανισμός δεν μπορεί να μείνει ακέφαλος. Υπάρχει πολύς κόσμος που εργάζεται εδώ και πρέπει να επιτευχθεί μία στοιχειώδης λειτουργία για τη διαχείριση των καθημερινών θεμάτων».


Ανανεώνεται κάθε μέρα η εντολή τους
Σε σχετική ερώτηση του «Εθνους» στον υπό παραίτηση πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα ως προς το εάν έχει γίνει αποδεκτή η παραίτησή του από το υπουργείο, ο ίδιος επεσήμανε ότι η εντολή που έχει και ανανεώνεται μέρα με την ημέρα είναι να λειτουργήσει υπηρεσιακά τον Οργανισμό μέχρι να υπάρξει διάδοχη κατάσταση: «Ο Οργανισμός δεν μπορεί να μείνει ακέφαλος. Υπάρχει πολύς κόσμος που εργάζεται εδώ και πρέπει να επιτευχθεί μία στοιχειώδης λειτουργία για τη διαχείριση των καθημερινών θεμάτων».
Καμία ενημέρωση για την επόμενη μέρα
Εως και σήμερα, πάντως, δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για τη διάδοχη κατάσταση στους δύο Οργανισμούς, ενώ ειδικά στον ΟΣΕ δεν υπάρχει και εκτελεστικό μέλος στο Δ.Σ καθώς δεν είχε οριστεί ποτέ.
Την ίδια στιγμή μέχρι και την Κυριακή, δηλαδή πέντε ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα, το κατώφλι των κεντρικών γραφείων του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου, δεν έχει διαβεί κάποιος εκπρόσωπος των αρχών ώστε να συλλέξει απαραίτητα στοιχεία για τη διερευνηση της υπόθεσης, έγγραφα συμβάσεων, κλπ δεδομένου ότι εκεί βρίσκεται το κέντρο λήψης αποφάσεων του Οργανισμού.
Εως και σήμερα, πάντως, δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για τη διάδοχη κατάσταση στους δύο Οργανισμούς, ενώ ειδικά στον ΟΣΕ δεν υπάρχει και εκτελεστικό μέλος στο Δ.Σ καθώς δεν είχε οριστεί ποτέ.
Την ίδια στιγμή μέχρι και την Κυριακή, δηλαδή πέντε ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα, το κατώφλι των κεντρικών γραφείων του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου, δεν έχει διαβεί κάποιος εκπρόσωπος των αρχών ώστε να συλλέξει απαραίτητα στοιχεία για τη διερευνηση της υπόθεσης, έγγραφα συμβάσεων, κλπ δεδομένου ότι εκεί βρίσκεται το κέντρο λήψης αποφάσεων του Οργανισμού.
Υπογράφουν σωρεία αποφάσεων
Την ίδια στιγμή συνεχίζεται αμείωτη η υπογραφή αποφάσεων, οι οποίες αναρτώνται στη «Διαύγεια» και από τα δύο «παραιτηθέντα» στελέχη. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον Χρήστο Βίνη της ΕΡΓΟΣΕ μεταξύ των αποφάσεων που έχει υπογράψει από την 1η Μαρτίου και μετά, συγκαταλέγονται και δύο για την προβολή της εταιρείας σε ισάριθμα συνέδρια.
Στο ζήτημα της υπογραφής αποφάσεων αποπομπής εργαζομένων από παραιτημένες διοικήσεις, τοποθετήθηκε και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς. Σε ανάρτησή του επισημαίνει ότι «οι... παραιτημένες διοικήσεις των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ λαμβάνουν αποφάσεις αποπομπής και σκορπάνε χρήμα σε συνέδρια για την προβολή τους. Μετά το δυστύχημα στα Τέμπη! Ακόμα μία κοροϊδία του κ. Μητσοτάκη αποκαλύπτεται.
Τελικά, είναι ακόμα στις θέσεις τους οι κύριοι Πατέρας και Βίνης; Να μην πάρουμε τοις μετρητοίς τη δήλωση της περασμένης Τετάρτης; Να περιμένουμε εξηγήσεις στην ανάρτηση της επόμενης Κυριακής;» αναφέρει.
Μαρία Λιλιοπούλου
ΕΘΝΟΣ
📺Eυρωπαϊκό πρωτάθλημα κλειστού στίβου: Ασημένιος ο Καραλής στο επί κοντώ – Τρίτο μετάλλιο για την Ελλάδα
Το πρώτο του μετάλλιο σε επίπεδο Ανδρών κατέκτησε ο Εμμανουήλ Καραλής στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου στην Κωνσταντινούπολη. Με άλμα στα 5,80μ. ο άλτης του Χάρη Καραλή ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, χαρίζοντας στην Ελλάδα το τρίτο της μετάλλιο στη διοργάνωση, μετά το χρυσό του Τεντόγλου και το ασημένιο του Ανδρικόπουλου.
Ο 24χρονος μπήκε στον αγώνα με έγκυρο άλμα στα 5,40μ., πέρασε με την δεύτερη
τα 5,60μ., εξέλιξη που τελικά του στοίχισε το χρυσό και με την πρώτη τα
5,70μ., αλλά και τα 5,80μ., μπαίνοντας σε τροχιά μεταλλίων. Ο Καραλής είχε και
τρεις αποτυχημένες προσπάθειες στα 5.85μ., επίδοση που αν έπιανε θα κρέμαγε το
χρυσό στο λαιμό του.
Ο Καραλής το 2018 ήταν πέμπτος στο Παγκόσμιο κλειστού του Μπέρμιγχαμ, το 2019
τέταρτος στο Ευρωπαϊκό κλειστού της Γλασκόβης και το 2021 τέταρτος στους
Ολυμπιακούς του Τόκιο.
Το σημερινό είναι το δεύτερο μετάλλιο που κατακτά η χώρα μας στο επί κοντώ
Ανδρών, μετά το ασημένιο του Κώστα Φιλιππίδη το 2017 στο Βελιγράδι.
Νικητής του αγώνα αναδείχθηκε ο Νορβηγός Σόντρε Γκούτορμσεν με 5,80μ. (χωρίς
χαμμένη προσπάθεια), ενώ ο Καραλής μοιράστηκε τη δεύτερη θέση με τον Πολωνό
Πιοτρ Λίσεκ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)















