07 Μαρτίου 2023

New York Times: Φιλο-ουκρανική οργάνωση πίσω από την επίθεση στους αγωγούς Nord Stream 1 και 2


Οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών «ξεκαθαρίζουν» ωστόσο ότι δεν υπάχρουν στοιχεία εμπλοκής του Ζελένσκι ή άλλων Ουκρανών αξιωματούχων στην επιχείρηση
Νέες πληροφορίες που αξιολογήθηκαν από Αμερικανούς αξιωματούχους υποδηλώνουν ότι μια φιλοουκρανική ομάδα ευθύνεται για τις επιθέσεις στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream, υποστηρίζει η εφημερίδα New York Times σε σημερινό δημοσίευμά της.

Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ή οι κορυφαίοι συνεργάτες τους εμπλέκονται στην υπόθεση αυτή, ούτε αν οι δράστες ενεργούσαν κατ’ εντολή Ουκρανών κυβερνητικών αξιωματούχων, προσθέτει η εφημερίδα, που επικαλείται Αμερικανούς αξιωματούχους.

Το πρακτορείο Reuters δεν ήταν σε θέση να επαληθεύσει το ρεπορτάζ από ανεξάρτητες πηγές και Αμερικανοί αξιωματούχοι δεν ήταν διαθέσιμοι για κάποιο σχόλιο. Δεν υπάρχει επίσης κάποια αντίδραση από το Κίεβο και τη Μόσχα.

Οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ χαρακτήρισαν «δολιοφθορά» τις επιθέσεις στους αγωγούς, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η Ρωσία κατηγορούσε τη Δύση και ζήτησε από το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών να προχωρήσει σε ανεξάρτητη έρευνα. Καμία πλευρά δεν παρουσίασε αποδείξεις.

Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, οι πληροφορίες υποδηλώνουν ότι εκείνοι που πραγματοποίησαν τις επιθέσεις αντιτίθενται στον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν. Στην έκθεση δεν δίνονται ωστόσο συγκεκριμένες πληροφορίες για τα μέλη της ομάδας, ποιος έδινε τις εντολές και ποιος πλήρωσε για την επιχείρηση, γράφει η εφημερίδα. «Οι Αμερικανοί αξιωματούχοι απέφυγαν να αποκαλύψουν το είδος των πληροφοριών, το πώς αποκτήθηκαν αυτές ή οποιαδήποτε λεπτομέρεια για το κατά πόσο ισχυρά είναι τα αποδεικτικά στοιχεία. Είπαν ότι δεν υπάρχουν ακλόνητα συμπεράσματα», καταλήγει η εφημερίδα.

📺ΤΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΑΣΠΙΔΑ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟ! ΓΙΑ ΝΑ ΟΥΡΛΙΑΖΟΥΝ ΜΕΤΑ "ΠΝΙΓΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ"😜🤷‍♂️Κλέλια Ρένεση: Η απάντησή της σε όσους την κατέκριναν επειδή πήρε το παιδί της στην πορεία


Η Κλέλια Ρένεση βρέθηκε πριν μερικές μέρες στο Σύνταγμα, σε πορεία διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα και σε βίντεο που ανάρτησε στα social media, φαίνεται πως έχει στην αγκαλιά της την 4χρονη κόρη της.

Όπως η ίδια έκανε γνωστό, δέχτηκε έντονη κριτική για το γεγονός, ότι πήρε το παιδί της στην πορεία και πολλοί υποστήριξαν, ότι εξέθεσε την κόρη της σε κίνδυνο.

Μέσα από μία μακροσκελή ανάρτηση στο Instagram, η ηθοποιός απάντησε στα αρνητικά σχόλια.

Δείτε το βίντεο που ανάρτησε από την πορεία


Ανάμεσα σε όσα έγραψε στην ανάρτηση, τόνισε ότι: «Εγώ μάχομαι για όλα τα παιδιά, δικά μου ή δικά σας δεν έχει σημασία. Η ασφάλειά του δικού μου παιδιού όταν εγώ είμαι παρούσα είναι δεδομένη. Κάντε μας τη χάρη ψυχοπονιάρηδες κ κατεβείτε σε καμία διαμαρτυρία για το κοινό κάλο κ αφήστε την υπερευαισθησία κ την υποκριτική τέχνη για κάνα σανίδι. ΚΟΙΝΩΣ, ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ, ΚΑΡΦΩΝΕΣΤΕ, ΛΥΣΣΑΤΕ Κ ΒΟΥΛΙΑΖΕΤΕ.

Υγ. Τα μικρά παιδιά τα είχαμε όλοι στην άκρη της συγκέντρωσης, με εύκολη διαφυγή, κ μηδέν ρίσκο. Οι μεγάλοι πηγαινοερχόμασταν στα σημεία .

Εγώ θεωρώ ότι ασφαλίζω το παιδί μου μαθαίνοντας του τον τρόπο να ζει, να διαμαρτύρεται για τα υπόλοιπα παιδιά του κόσμου, να μαθαίνει να ζει χωρίς κινητά κ οθόνες, να ξέρει πότε να φυτεύει την τομάτα, να ξέρει να κοιτάει το φεγγάρι στο ολοσκόταδο. Είμαι πολύ επικίνδυνη μάνα τελικά...».

📺Γαλλία: Δύο γυναίκες έκαναν τον κινηματογράφο... ρινγκ μετά την ταινία Creed 3 - Βίντεο από το άγριο ξύλο


Στιγμή από τον άγριο ξυλοδαρμό/ YoutubeΣτιγμή από τον άγριο ξυλοδαρμό/ Youtube
Viral έγινε ο άγριος τσακωμός μεταξύ δυο γυναικών σε κινηματογράφο της Γαλλίας μετά την προβολή την ταινίας Creed 3 που «σπάει» κυριολεκτικά τα ταμεία.
 
Ειδικότερα, στο τέλος της ταινίας δυο γυναίκες φαίνεται πως πιάστηκαν στα χέρια μέσα στην κινηματογραφική αίθουσα. Στο βίντεο που κοινοποιήθηκε στο Twitter φαίνονται δύο γυναίκες να παλεύουν ενώ οι θεατές τρέχουν να σωθούν. «Βγαίνω από το CREED 3 προφανώς η ταινία ενέπνευσε τα κορίτσια» σχολίασε χρήστης του Twitter.

Το 3ο κεφάλαιο του Creed είναι το πρώτο χωρίς τον Σιλβέστερ Σταλόνε ως "Rocky Balboa" και παράλληλα αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, πέρα από το γεγονός ότι πρωταγωνιστεί κιόλας ως Adonis Creed.

Η ταινία σημειώνει ρεκόρ στο box office, συγκεντρώνοντας 58,7 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις.

Οι δικαστές καταγγέλλουν πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών


Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕΔΕ) σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «παρακολουθεί με ανησυχία την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών από εκπροσώπους του πολιτικού συστήματος και την προσπάθειά τους να καταστήσουν μέρος του προβλήματος και την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη».

Παράλληλα, η ΕΔΕ διαβεβαιώνει ότι οι δικαστικοί λειτουργοί θα πράξουν το καθήκον τους με ευσυνειδησία.

Ειδικότερα, η ανακοίνωσης της ΕΔΕ αναφέρει:

«Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, σεβόμενη τη μνήμη των θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη και την οδύνη των οικείων τους, παρακολουθεί με ανησυχία την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας αυτής από εκπροσώπους του πολιτικού συστήματος και την προσπάθειά τους να καταστήσουν μέρος του προβλήματος και την Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη.

Διαβεβαιώνουμε, ότι οι Έλληνες Δικαστικοί Λειτουργοί θα πράξουν το καθήκον τους με ευσυνειδησία, όπως πράττουν μέχρι σήμερα, αυστηρά στα πλαίσια της ανεξάρτητης λειτουργίας τους, με τις προβλεπόμενες εγγυητικές της ανεξαρτησίας αυτής διαδικασίες και εντός του πλαισίου, που καθορίζουν το Σύνταγμα και οι Νόμοι της Ελληνικής Πολιτείας».

Σύγκρουση τρένων - Άρειος Πάγος: Τη δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017 ζήτησε ο Ντογιάκος


Πώς συνδέεται με την τραγωδία στα Τέμπη - Από τότε μιλούσαν για τις άθλιες συνθήκες του δικτύου - Τρεις άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους - Τρεις εισαγγελείς θα «ξεσκονίσουν» τις συμβάσεις του ΟΣΕ

Ραγδαίες είναι οι εισαγγελικές εξελίξεις για το τραγικό συμβάν στα Τέμπη εν αναμονή της σύγκλησης της Ολομέλειας Εφετών που ζητήθηκε χθες από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτη Δασκαλόπουλο, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.

Ειδικότερα, η ανακρίτρια της υπόθεσης εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς και διενεργούνται ήδη για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Την ίδια στιγμή, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, με παραγγελία του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζήτησε τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017, προκειμένου να διαπιστώσει αν είχαν διαπραχθεί αδικήματα από υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες, σχετικά με την τότε κατάσταση του δικτύου, οι οποίες περιγράφηκαν ως τραγικές.



Παράλληλα, ο κ. Ντογιάκος θα εξετάσει, αν κριθεί αναγκαίο, να ανοίξει νέα έρευνα για το τραγικό συμβάν του 2017 μετά τα νέα δεδομένα της τραγωδίας στα Τέμπη. Ακόμη, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός, ζήτησε τη δικογραφία για να μελετήσει το σκέλος εκείνο που αφορά τη διάπραξη τυχόν άλλων αδικημάτων από υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες. Κι αυτό γιατί, οι καταγγελίες τότε μιλούσαν για άθλια συνθήκες στον σιδηροδρομικό δίκτυο, οι οποίες τότε το 2017 δεν ερευνήθηκαν και ίσως κριθεί σκόπιμο κάτι τέτοιο να γίνει τώρα.

Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Άδενδρο, ένα χωριό κοντά στη Θεσσαλονίκη. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ανάμεσα τους και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου και άλλοι δέκα τραυματίστηκαν. Παράλληλα, ένας μηχανοδηγός παραπέμφθηκε σε δίκη ως υπεύθυνος του δυστυχήματος αλλά τελικά αθωώθηκε. Η υπόθεση με ένα πόρισμα που ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας είχε πει ότι «βγήκε πολύ εύκολα», έφτασε στο ακροατήριο για ανθρωποκτονία εξ αμελείας.

Όμως, στις 10.10.2022 το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης αθώωσε τον μηχανοδηγό, ενώ το μοναδικό αδίκημα που ερευνήθηκε ήταν η ανθρωποκτονία εξ αμελείας.

Το τρένο σύρθηκε για περίπου 250 μέτρα, ενώ η μηχανή αποκόπηκε και προσέκρουσε με δύναμη πάνω σε παρακείμενο κτίσμα. Μετά το δυστύχημα έξω από το Άδενδρο τρία υπηρεσιακά στελέχη του σιδηροδρόμου παρέδωσαν σε οκτώ σελίδες μια «προκαταρκτική έκθεση εκτίμησης». Το βασικό συμπέρασμα ήταν ότι έφταιγε ο μηχανοδηγός, που είχε αναπτύξει πολύ μεγάλη ταχύτητα. Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε ανθρώπινο λάθος: «Η επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα στοιχεία και με την επιφύλαξη των επιπλέον στοιχείων που ενδεχομένως να προκύψουν όσον αφορά στην έκταση και το μέγεθος των ζημιών, εκτιμά ότι το αίτιο εκτροχίασης της αμαξοστοιχίας 58 είναι η ταχύτητα που είχε αναπτύξει». Από την ανάλυση του ταχογράφου του τρένου, που έκανε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προέκυψε ότι την ώρα του εκτροχιασμού η ταχύτητα του τρένου ήταν 144 χλμ/ώρα, ενώ στο συγκεκριμένο σημείο το επιτρεπόμενο όριο είναι τα 60 χλμ/ώρα».

Και συνεχίζει το πόρισμα: «Με την προσωρινή, ορθή μεν κανονιστικά, αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά, κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας». Οι συντάκτες του πορίσματος ζητούσαν, επιπλέον, να εξεταστεί η αντοχή της σιδηροτροχιάς από πιστοποιημένο πανεπιστημιακό εργαστήριο, το ίδιο και τα χαρακτηριστικά της θραύσης της.

Τότε τα μέλη της επιτροπής, είχαν επισκεφτεί και τραυματίες σιδηροδρομικούς στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου», παίρνοντας άτυπες καταθέσεις. «Μηχανοδήγησα από Αθήνα μέχρι Λάρισα. Το τροχαίο υλικό εμφάνισε κάποιες μικρές ανωμαλίες και είχε μειωμένη έλξη. Πριν από το Πλατύ πήγα στον πίσω θάλαμο για να φέρω το Επισκευολόγιο, προκειμένου να καταγράψω τις τεχνικές παρατηρήσεις μου», είπε ένας εξ αυτών. «Την ώρα του συμβάντος ήμουν στις θέσεις των επιβατών. Κατάλαβα πως το τρένο έφυγε στο κλειδί (αλλαγή)», είπε μια συνάδερφός του.

Οικονομική Εισαγγελία

Ακόμη, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης μετά τη χθεσινή παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν, για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.

Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασίου Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία δεν υλοποιήθηκε και υπήρξε σύμβαση που την συμπλήρωσε (συμπληρωματική), ενώ το σύνολο του έργου μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως.

Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 οδήγησε σε αρχειοθέτηση των καταγγελιών που προκάλεσαν την εισαγγελική παρέμβαση και αφορούσαν σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων.

Από τις έρευνες που έκανε και η Αρχή Διαφάνειας, το πόρισμα της οποίας διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, δεν προέκυψε ότι το δημόσιο υπέστη ζημιά και έτσι η υπόθεση μπήκε στο αρχείο το 2021.

Στη συνέχεια, ανασύρθηκε το 2022, καθώς προέκυψαν νεότερα στοιχεία τα οποία έθεσε υπόψη της Οικονομικής Εισαγγελίας η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία,η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει έρευνα σε σκέλος της υπόθεσης αυτής σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.

Πέρα όμως από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, η Οικονομική Εισαγγελία, διερευνώντας για αδικήματα απιστίας σε βάρος του δημοσίου (δηλαδή την πρόκληση οικονομικής ζημιάς στο Δημόσιο) από την μη υλοποίηση των συμβάσεων για τα τρένα, διερευνά ήδη:

- Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.

- Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές -Τιθορέα.
- Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα- Δομοκός.
- Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς- Αθήνα.

Οι έρευνες της Οικονομικής Εισαγγελίας, σύμφωνα με πληροφορίες αφορούν μόνον στη διαπίστωση αν υπήρξε αδίκημα απιστίας σε βάρος του Δημοσίου και όχι άλλα αδικήματα.

📺Ιταλία: Συγκρούστηκαν στον αέρα δύο εκπαιδευτικά αεροσκάφη, νεκροί οι πιλότοι


Δύο πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας της Ιταλίας, 47 και 46 ετών, σκοτώθηκαν κατά την σύγκρουση των αεροσκαφών τους στον αέρα κοντά στην Ρώμη, ανακοίνωσε η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι.

«Η είδηση του θανάτου δύο πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας σε αεροπορικό δυστύχημα στην Γκουιντόνια, κοντά στην Ρώμη, μας θλίβει», αναφέρει στην ανακοίνωσή της εκφράζοντας συλλυπητήρια προς τις οικογένειες των πιλότων και προς την Πολεμική Αεροπορία.


Οι δύο πιλότοι βρίσκονταν στο πηδάλιο δύο εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου U-208 και συμμετείχαν σε εκπαιδευτική αποστολή, διευκρινίζει η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας της Ιταλίας. Τα αεροσκάφη συνετρίβησαν σε κατοικημένη περιοχή, προκαλώντας ζημιές σε κτίρια και αυτοκίνητα, ωστόσο δεν υπήρξε άλλο θύμα. 

Τα αίτια της σύγκρουσης των δύο αεροσκαφών εν πτήσει δεν έχουν γίνει γνωστά.

📺Σκηνές τρόμου σε πτήση: Επιβάτης μαχαίρωσε αεροσυνοδό - Eπιχείρησε να ανοίξει την έξοδο κινδύνου - Βίντεο


Ο επιβάτης ακινητοποιήθηκε από συνεπιβάτες του, που όρμησαν κατά πάνω του, και κατόπιν συνελήφθη, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ
Σκηνές τρόμου έζησαν οι επιβάτες πτήσης της United Airlines από το Λος Άντζελες στη Βοστώνη, όταν ένας επιβάτης σε κατάσταση αμόκ μαχαίρωσε αεροσυνοδό και επιχείρησε να ανοίξει την είσοδο κινδύνου.

Ο επιβάτης ακινητοποιήθηκε από συνεπιβάτες του, που όρμησαν κατά πάνω του, και κατόπιν συνελήφθη, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.

Πρόκειται για τον 33χρονο Φρανσίσκο Σεβέρο Τόρες που διακρίνεται σε βίντεο να επιτίθεται με σπασμένο κουτάλι σε μία αεροσυνοδό κατά τη διάρκεια της πτήσης. Σύμφωνα με πληροφορίες της κατάφερε τρία πλήγματα στο λαιμό. 

Ο Τόρες είπε ότι είχε πάει προηγουμένως στην τουαλέτα κι έσπασε στη μέση ένα κουτάλι, για να το χρησιμοποιήσει ως όπλο. Όταν βγήκε, απασφάλισε την έξοδο κινδύνου σκοπεύοντας να πηδήξει από το αεροπλάνο. Μια αεροσυνοδός επιθεώρησε την πόρτα και διαπίστωσε ότι το χερούλι κλειδώματος είχε μετακινηθεί από την κλειδωμένη θέση. Στη συνέχεια, η αεροσυνοδός ασφάλισε την πόρτα και ανέφερε το περιστατικό στον κυβερνήτη και το πλήρωμα πτήσης.


Όταν ρωτήθηκε σχετικά, φαίνεται να απάντησε ρωτώντας αν υπήρχαν κάμερες που έδειχναν ότι παραβίασε την πόρτα. Η αεροσυνοδός ειδοποίησε τον πιλότο ότι πίστευε ότι ο Τόρες αποτελούσε απειλή, και τον προέτρεψε να προσγειωθεί το συντομότερο δυνατό. Τότε ο Τόρες σηκώθηκε από τη θέση του και πλησίασε την πόρτα. Στη συνέχεια, ο Τόρες φέρεται να χτύπησε μια από τους αεροσυνοδούς που στέκονταν στο διάδρομο κοντά στην πόρτα με το σπασμένο μεταλλικό κουτάλι. Άλλοι επιβάτες όρμησαν και ακινητοποίησαν τον Τόρες, ο οποίος συνελήφθη κατά την προσγείωση.

Ο δράστης θα εμφανιστεί ενώπιον δικαστή την Πέμπτη, και αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να του επιβληθεί πρόστιμο 250.000 δολαρίων και ποινή πενταετούς φυλάκισης με αναστολή έως και ισόβια κάθειρξη.

Η United Airlines δεν ανακοίνωσε άλλους τραυματισμούς στην πτήση. Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία απαγόρευσε επίσης στον Τόρες οποιεσδήποτε μελλοντικές πτήσεις μετά το επικίνδυνο περιστατικό. Σε ανακοίνωσή της, η United πρόσθεσε ότι συνεργάζεται με τις αρχές στην έρευνα για το περιστατικό.

📺ΚΑΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΑΠΩΝΙΑ ΚΑΙ ΙΑΠΩΝΕΣ😜😜Viral ΒΙΝΤΕΟ: Τα τρένα στην Ιαπωνία κινούνται με χειρουργική ακρίβεια και ασφάλεια – Πώς αλλάζουν θέσεις οι ράγες


Viral έχει γίνει τις τελευταίες ώρες στα ελληνικά social media ένα βίντεο από την Ιαπωνία με τρένα monorail που δείχνει το επίπεδο ασφάλειας και ταχύτητας στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ειδικά ο αυτόματος τρόπος με τον οποίο αλλάζουν οι ράγες…

Την ίδια ώρα η Ελλάδα μετράει ακόμα τις πληγές της από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και αποχαιρετά τους δεκάδες νεκρούς. Οι τεχνολογικές συγκρίσεις φυσικά μόνο μελαγχολία γεμίζουν τις καρδιές, αν και η ασφάλεια (θα έπρεπε να) είναι σε κάθε περίπτωση αδιαπραγμάτευτη.  Είτε στην Ιαπωνία, είτε στην Ελλάδα, είτε σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

Το monorail είναι ένα μέσο σταθερής τροχιάς που μοιάζει αρκετά με το Τραμ είναι αρκετά στενό σε πλάτος και κινείται σε μονή ράγα. Ουσιαστικά όλος ο συρμός «κάθεται» πάνω στη ράγα αυτή και διεξάγει δρομολόγια με το ρυθμό του Τραμ.

Τα τρένα monorail άρχισαν να παράγονται στις αρχές του 20ού αιώνα. Οι πρώτοι μονότροχοι συρμοί σταθεροποιούνταν από ένα γυροσκόπιο. Με αυτή την καινοτομία, ο εφευρέτης ήθελε να δημιουργήσει ένα σιδηροδρομικό σύστημα υψηλών ταχυτήτων σε όλη την Ευρώπη.

Επί του παρόντος, στην Ασία λειτουργούν τα περισσότερα συστήματα monorail. Από τη δεκαετία του 1980, τα συστήματα monorail για τη μαζική μεταφορά έγιναν όλο και πιο δημοφιλή στην Ιαπωνία. Σήμερα, το monorail που λειτουργεί στο Τόκιο είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα στον κόσμο. Ο μέσος όρος του ανέρχεται σε 130.000 επιβάτες την ημέρα. Από την έναρξη της λειτουργίας του το 1964, εκτιμάται ότι έχει μεταφέρει πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο επιβάτες. Σε άλλα μέρη του κόσμου, μπορεί κανείς να συναντήσει monorail κυρίως σε ιδιωτικά πάρκα ψυχαγωγίας ή σε αεροδρόμια.

Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των συστημάτων monorail ήταν παλαιότερα, ιδίως στις πρώτες μέρες τους, η αδυναμία αλλαγής των σιδηροτροχιών. Ορισμένα από τα πρώτα monorail, όπως το αναρτημένο monorail του Βούπερταλ στη Γερμανία, έχουν σχεδιασμό που καθιστά σχεδόν αδύνατη την αλλαγή από τη μία ράγα στην άλλη. Το monorail του Βούπερταλ χρονολογείται από το έτος 1901 και εξακολουθεί να λειτουργεί.

Πολλά monorail προσπάθησαν να αποφύγουν αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας κυκλικές ράγες που σχηματίζουν έναν συνεχή βρόχο.

Τα σύγχρονα monorail στην Ιαπωνία μπορούν εν τω μεταξύ να αλλάζουν αρκετά αποτελεσματικά ράγες. Έτσι, τα monorail στην Ιαπωνία μπορούν να λειτουργούν με μια συνηθισμένη διάταξη των γραμμών χωρίς ιδιαίτερη μέριμνα για την αποφυγή της εναλλαγής από τη μια σιδηροτροχιά στην άλλη.

Δείτε το βίντεο που παρουσιάζει το καταπληκτικό σύστημα μονόδρομων στην Οσάκα της Ιαπωνίας και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αλλάζουν ράγες:


Δείτε ΒΙΝΤΕΟ από το Λας Βέγκας


Δείτε ΒΙΝΤΕΟ από το Σάο Πάολο


📺Σύγκρουση τρένων: Καταγγελία ότι ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ καθυστερούσαν το έργο της Hellenic Train - Κατέβαλαν 500.000€


Τη στιγμή που διερευνώνται τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη, αποκαλύπτεται μέσα από καταγγελία ότι ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ έβαζαν εμπόδια στην Hellenic Train και μάλιστα το ελληνικό Δημόσιο έφτασε στο σημείο να καταβάλλει 564.347,56 ευρώ στην κοινοπραξία.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ και της εκπομπής «Αταίριαστοι», τόσο η ΕΡΓΟΣΕ όσο και ο ΟΣΕ καθυστερούσαν την κοινοπραξία από το να λειτουργήσει.

Σχολιάζοντας την καταγγελία ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Γεωργαντάς, δήλωσε πως «γι’ αυτό χρεώθηκε σε οικονομικό εισαγγελέα η διερεύνηση της καθυστέρησης στην υλοποίηση του έργου».



Έφοδος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στα γραφεία του ΟΣΕ

Στο μεταξύ, έφοδο στα γραφεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας πραγματοποίησαν την Τρίτη στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στο πλαίσιο της έρευνας που έχει ξεκινήσει η υπηρεσία για τον εντοπισμό στοιχείων (εγγράφων και ηχογραφημένων συνομιλιών), τα οποία θα συμβάλλουν στην έρευνα προσδιορισμού των αιτιών που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας της ΡΑΣ για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, ξεκίνησε από τις 3 Μαρτίου, όπως έκανε γνωστό σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε.

Σε αυτήν ανάφερε πως θα εξετάσει την ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας από τον ΟΣΕ και τη Σιδηροδρομική Επιχείρηση Ηellenic Train AΕ.

Για την άμεση ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης έρευνας η Αρχή έχει ζητήσει τόσο από τον ΟΣΕ όσο και τη Hellenic Train, όλα τα τεκμήρια και τα στοιχεία που θα βοηθήσουν την έρευνα που διεξάγει.

Παράλληλα, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της Μονάδας Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας της ΡΑΣ είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα και στον τόπο του σοβαρότατου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Γιώργος Τσαλίκης – Γρηγόρης Γκουντάρας σε νέα διαφωνία για τα Τέμπη: «Ήταν αναίσθητοι οι Έλληνες;»


Τηλεφωνική παρέμβαση στην εκπομπή της Κατερίνας Καινούργιου έκανε ο Γιώργος Τσαλίκης το πρωί της Τρίτης 7/3, με αφορμή την συζήτηση για την λειτουργία κάποιων νυχτερινών κέντρων το Σαββατοκύριακο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

«Αρχικά, θα ήθελα να συλλυπηθώ δημόσια, διότι είναι μία ανείπωτη τραγωδία. Οι καλλιτέχνες έχουμε συνηθίσει σε πολύ τραγικές στιγμές της δικής μας ζωής να δουλεύουμε και να βγαίνουμε στη σκηνή. Εγώ έχασα τον αδελφό της Δώρας, στις 17:00 έγινε η κηδεία και στις 23:30 ήμουν στο Ρομέο», ανέφερε αρχικά ο Γιώργος Τσαλίκης.

«Θέλω να πω κάτι που ανέφερε πριν ο Γρηγόρης (Γκουντάρας) και θα διαφωνήσω για άλλη μία φορά μαζί του και θα πω το εξής: Πιστεύετε εσείς ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι που είχαν κατακλύσει τα θέατρα και τα νυχτερινά μαγαζιά το Σάββατο ήταν οι αναίσθητοι Έλληνες; Ήταν οι κακοί; Οι άνθρωποι που δεν τους νοιάζει;» πρόσθεσε ο τραγουδιστής με τον συνεργάτη της Κατερίνας Καινούργιου να του απαντά ενοχλημένος: «Για ακόμη μια φορά παρανόησες αυτά που είπα και δεν θέλω να μπω σε αυτή τη διαδικασία».

Σύγκρουση τρένων: Έσβησαν χρέη 700 εκατ. ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 για να την πουλήσουν 45 εκατ. στους Ιταλούς


Με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη έρχονται στην επιφάνεια και όσα προηγήθηκαν πριν περάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα χέρια της Ιταλικής Hellenic Train το 2017. Η προσπάθεια της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να υλοποιήσει τις μνημονιακές υποχρεώσεις για τη διαχείριση των μεγάλων ελλειμμάτων του ΟΣΕ, οδήγησε σε μια χαριστική σύμβαση από την οποία επωφελήθηκαν διπλά οι αγοραστές της Trenitalia.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε στους Ιταλούς έναντι τιμήματος μόλις 45 εκατομμυρίων, το οποίο αντιστοιχεί στα έσοδα της εταιρείας από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές (Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας) σε έναν μόλις χρόνο και καθαρή από υποχρεώσεις.

Έτσι, λίγες μέρες πριν πέσουν οι υπογραφές των αρμόδιων υπουργών της σημερινής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, οι κύριοι Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης, χάρισαν στην Hellenic Train, χρέη ύψους σχεδόν 700 εκατομμυρίων ευρώ! Συγκεκριμένα όπως επιβεβαιώνεται από το ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου 2017, διαγράφηκαν χρέη της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ ύψους 692.161.809,27 ευρώ, όρος προφανώς απαράβατος για να μεταβιβαστεί η εταιρεία.




Αποδεικνύεται δηλαδή ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το ένα χέρι χάριζε την άλλοτε κρατική εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών και με το άλλο εισέπραττε το εξευτελιστικά χαμηλό τίμημα των 45 εκατομμυρίων. Η ειρωνεία μάλιστα είναι ότι ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε «ξεπούλημα» τα… 300 εκατομμύρια που επιδίωκε να εισπράξει η προηγούμενη κυβέρνηση από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Κι έτσι τελικά, με δυο υπογραφές του ΣΥΡΙΖΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δόθηκε σχεδόν τζάμπα και τα 650 εκατομμύρια κλήθηκε να τα πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος ενώ τις δεσμευτικά υποσχεθείσες επενδύσεις των Ιταλών ακόμα τις περιμένουμε.

Χωρίς να υπολογίζεται η δεκαετής συμφωνία για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές που έχει υπογράψει η εταιρεία με το ελληνικό δημόσιο, η οποία της παρέχει πρόσθετα έσοδα ύψους 750 εκατομμυρίων για τα επόμενα δέκα συν πέντε χρόνια μαζί με την δυνατότητα παράτασης. Η ετήσια αποζημίωση που θα καταβάλλεται για την εκτέλεση των προβλεπόμενων δρομολογίων προς την εταιρεία ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ.

Ξεκινούν εντατικοί έλεγχοι σε πλοία, αεροδρόμια και μέσα σταθερής τροχιάς


Σε κατάσταση κόκκινου «συναγερμού» έχει τεθεί η κυβέρνηση μετά την σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη καθώς τίθενται επί τάπητος τα θέματα που αφορούν την ασφάλεια σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η έρευνα αφορά τόσο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέσα στην πόλη όσο και σε αεροδρόμια και λιμάνια. Μάλιστα κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα το μεσημέρι της Τρίτης στο Μέγαρο Μαξίμου με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και υπηρεσιακών παραγόντων, η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον Γιάννη Πλακιωτάκη ήταν να ενταθούν οι έλεγχοι ασφαλείας και οι επιθεωρήσεις σε πλοία και λιμάνια. Στην σύσκεψη βρέθηκε και  αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Γιώργος Αλεξανδράκης.

Είναι ενδεικτικό ότι εν όψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου η ανάγκη αυτή γίνεται ακόμη πιο επιτακτική. Ταυτόχρονα, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος, υπό τις κατευθύνσεις του νέου υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη, ξεκινά μπαράζ επαφών με εκπροσώπους αεροδρομίων και μέσων σταθερής τροχιάς, ώστε να υπάρξουν και εκεί έκτακτες επιθεωρήσεις για την ασφάλεια στις συγκοινωνίες.

📺Τριτοκοσμικές συνθήκες στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας: Αναβοσβήνουν συνεχώς λαμπάκια - Με μπακαλοτέφτερα η κυκλοφορία


Ένας από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας, ο σταθμός ΤΧ1 που ενώνει τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη καθώς και τη γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και την Φλώρινα λειτουργεί χειροκίνητα και με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από τριάντα και σαράντα χρόνια.

Χαρακτηριστικό είναι, όπως εξήγησε ο σταθμάρχης Παύλος Πετσάβας, ότι πολλές φορές αν και δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί ή όχι. Επομένως, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου ο οποίος θα πρέπει να υλοποιήσει χειροκίνητα την εντολή αυτή.

Όπως καταγγέλλει ο ίδιος, μέσα στο παλαιωμένο κτίριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν μπει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.


Τριτοκοσμικές συνθήκες

Μπαίνοντας στο σταθμό, μπροστά τους οι σταθμάρχες έχουν έναν πίνακα με κολλημένες πάνω του αυτοκόλλητες ετικέτες με χειρόγραφα σημειώματα, ενώ η κίνηση γίνεται με μπακαλοτέφτερα. Τα κόκκινα λαμπάκια αναβοσβήνουν μονίμως, όπως και τα φωτόσημα και ελιγμοσήματα στη γραμμή, τα οποία όμως είναι εκτός λειτουργίας.


Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές». Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει 'καθίσει' γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.

Αποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που οδήγησε στην εθνική τραγωδία στα Τέμπη.


Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος αυξάνεται μετά τις 11 το βράδυ, όταν μένει ένας σταθμάρχης στη βάρδια λόγω έλλειψης προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ.Πατσάβα πρέπει άμεσα να ολοκλληρωθεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS αλλά και να εκπαιδευτεί το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες.


Τίμος Φακαλής
ΕΘΝΟΣ

Οικονόμου: Ο Κώστας Καραμανλής θα έχει τη δυνατότητα να κριθεί πολιτικά από τους πολίτες


Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, μίλησε στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου με τον Αντώνη Δελλατόλα στον Realfm 97,8.

«Ο Πρωθυπουργός θα επισκεπτόταν στη Θεσσαλονίκη το κέντρο τηλεδιοίκησης του κομματιού από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Προμαχώνα. Αυτού του τμήματος της σιδηροδρομικής που λειτουργούν τα συστήματα, τα οποία δυστυχώς δεν είχε προλάβει η διαδικασία να ολοκληρωθεί και να λειτουργούν σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής. Ταυτόχρονα, στον Πρωθυπουργό θα παρουσιαζόταν ο προγραμματισμός της ανάπτυξης του προαστιακού με το μετρό της Θεσσαλονίκης. Θα γίνει η επίσκεψη το επόμενο διάστημα» είπε αρχικά.

«Το πρόβλημα έλλειψης στελεχών στον ΟΣΕ είναι μια βασική παθογένεια, που έγιναν προσπάθειες τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπιστεί και με μπλοκάκια και με μετατάξεις, με προσλήψεις από τον ΑΣΕΠ. Πρέπει να ειλικρίνεια και αυτοκριτική να αναδείξουμε τις παθογένειες. Τα 2,5 τελευταία χρόνια έγιναν προσπάθειες η μείωση του προσωπικού με κάποιον τρόπο να αντιμετωπιστεί. Έπειτα από καιρό έγιναν κάποιες προσλήψεις σταθμαρχών, κάποιοι με μπλοκάκια από ΑΣΕΠ  και δύο που ήρθαν από την κινητικότητα. Πέρασαν την εκπαίδευση που πιστοποιείται από τα πρωτόκολλα του οργανισμού και τοποθετήθηκαν για δουλειά. Υπάρχουν φοβερά ερωτηματικά. Πώς υπηρεσιακά μέσα στον ΟΣΕ επιλέγεται ένας άνθρωπος που έχει μόλις 15 ημέρες υπηρεσίας, αν αυτά αληθεύουν γιατί βρίσκεται σε εξέλιξη η δικαστική διαδικασία» πρόσθεσε.

«Ποια νοοτροπία είναι αυτή που επιτρέπει διαχρονικά όταν έρχεται ένας καινούργιος να κάνει τα “γερμανικά”, τα άσχημα “νούμερα” και να είναι μόνος του;» σχολίασε σχετικά με όσα ακούγονται για τις βάρδιες του σταθμάρχη.

Αναφορικά με την επιστολή του Πρωθυπουργού στον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου σημείωσε ότι «ο Πρωθυπουργός δεν υποδεικνύει απολύτως τίποτα. Αυτό που λέει είναι ότι πρέπει να προτεραιοποιηθεί η έρευνα της δικαιοσύνης κατά την κρίση του κ. Ντογιάκου» και συνέχισε λέγοντας πως «το ότι εκφράζεις μια άποψη δεν σημαίνει ότι δεν εμπιστεύεσαι τη δικαιοσύνη. Θα έλεγα ότι ενισχύεις την απαίτηση και το αίτημα να πάνε τα πράγματα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, πιο ολοκληρωμένα, πιο σφαιρικά σε όλα τα επίπεδα».

Ερωτηθείς για την υποψηφιότητα του κ. Καραμανλή απάντησε ότι «είπα ότι δεν είναι στις προθέσεις της ΝΔ ή του κ. Καραμανλή να μην είναι υποψήφιος. Το δεύτερο που θέλω να σας πω είναι ότι καταλαβαίνω και την αυθόρμητη αντίδραση και πολύ περισσότερο τα υπονοούμενα ορισμένων που σπεύδουν να το εργαλειοποιήσουν. Θα είμαι ειλικρινής. Η πολιτική ευθύνη είναι ένα πράγμα, η οποία ανελήφθη από τον πρώην υπουργό, τον κ. Καραμανλή. Ο Πρωθυπουργός και η ΝΔ δεν θα διορίσουν βουλευτή τον κ. Καραμανλή, θα του δοθεί η δυνατότητα να κριθεί σε πολιτικό επίπεδο από τους ψηφοφόρους, από τον ελληνικό λαό. Αυτοί θα αποφασίσουν αν θα τον εκλέξουν ξανά βουλευτή ή όχι. Δεν πάρθηκε απόφαση επιβολής ντε και καλά του κ. Καραμανλή στην επόμενη Βουλή. Έχει καταδικαστεί ο κ. Καραμανλής για κάτι; Εδώ θα τρελαθούμε κιόλας! Μας κουνάνε και το δάχτυλο ορισμένοι που έχουν καταδίκες από ανώτατα ειδικά δικαστήρια, αμετάκλητες και ομόφωνες, υπάρχουν κάποιοι που δεν τολμούν να τους βγάλουν από τα ψηφοδέλτια και κουνούν το δάχτυλο σε εμάς. Εδώ προφανώς δεν κρυβόμαστε, υπάρχουν ζητήματα πολιτικών ευθυνών»,

«Ο άνθρωπος αυτός θα έχει τη δυνατότητα να κριθεί πολιτικά, έτσι κρινόμαστε οι πολιτικοί, από τον κόσμο, τους πολίτες» επανέλαβε.

Στέφανος Ξενάκης: Από γκουρού της αυτοβελτίωσης και συγγραφέας των best seller στη σύλληψη για χρέη


Το ανήσυχο παιδί από την Καλλιθέα που λάτρεψε τη Βουλιαγμένη - Η «κλειστή» εφηβεία, η διαφήμιση, η κατάθλιψη και η ζωή μετά την κατάρρευση της εταιρίας του

Σχεδόν κάθε πρωί, ο Στέφανος Ξενάκης ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του με την ανατολή του ηλίου και φεύγει για να τρέξει στα αγαπημένα του Νότια προάστια.

«Κάπου αξημέρωτα ξεκινάω από το Εν Πλω μέχρι την παλιά καντίνα στο Λαιμό, μετά τον Αστέρα, στη μύτη και πάλι πίσω. Έξι χιλιομετράκια και καπάκι βουτιά στη θάλασσα, χειμώνα καλοκαίρι» είχε δηλώσει σε μια συνέντευξή του ο αποκαλούμενος και γκουρού της αυτοβελτίωσης.

Γνωστός στο πανελλήνιο από «To Δώρο» που τον έχρισε συγγραφέα των best seller, ήρθε στο προσκήνιο για όλους τους λάθους λόγους τις τελευταίες ώρες αφού συνελήφθη για ακάλυπτες επιταγές, εργοδοτικές οφειλές και χρέη προς το Δημόσιο. Χρέη και οφειλές που προέκυψαν όταν ο Ξενάκης ανέστειλε το 2015 τη λειτουργία της διαφημιστικής του εταιρίας στα χρόνια των μνημονίων, τότε που ο χώρος κατέρρεε και τα λουκέτα συσσωρεύονταν.


Ο Στέφανος Ξενάκης

Έκτοτε προσπαθεί να τακτοποιήσει τις οφειλές του έχοντας πάνω του μια καταδίκη οχτώ ετών και έντεκα μηνών αυτός ο ανήσυχος άνθρωπος που μεγάλωσε στην Καλλιθέα και την Βούλα, αλλά λάτρεψε τη Βουλιαγμένη.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο συγγραφέας αναμένεται να παραμείνει κρατούμενος στη ΓΑΔΑ μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα και δεν πρόκειται προς το παρόν να κάνει καμία δήλωση για το θέμα της σύλληψής του.

Το κλειστό παιδί που δεν τα είχε καλά με τον εαυτό του

Από μικρός ο Στέφανος Ξενάκης δεν τρελαινόταν με την Καλλιθέα και την γειτονιά που μεγάλωνε, ως το αγόρι μιας σχετικά εύπορης αστικής οικογένειας στις αρχές της δεκαετίας του ‘70.

Αντίθετα, τρελαινόταν με το σπίτι που είχε νοικιάσει ο πατέρας του στην Βούλα, ως καλοκαιρινή κατοικία για την οικογένεια, στο οποίο όμως έμεναν και αρκετά Σαββατοκύριακα τον χειμώνα.

Μέχρι την εφηβεία ο πιτσιρικάς θα κάνει τα πρώτα αθώα ατοπήματα μαζί με τους φίλους του, όταν πάνε για μπάνιο και όπως είχε επισημάνει σε συνέντευξη του «μπαίναμε κάτω στον Ειρηνικό για κολύμπι τα πρωινά μέσα από μια τρύπα από τα συρματοπλέγματα για να γλιτώνουμε τις 70 δραχμές που ήταν το εισιτήριο. Μια μέρα μας έπιασαν και γίναμε ρόμπες».


Ο Στέφανος Ξενάκης με τη μητέρα του

Είναι η εποχή που τα παιδιά περνάνε ώρες στα μαγαζιά με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, παίζοντας με ένα δεκάρικο Donkey Kong, ποδοσφαιράκι ή pacman. Μεγαλώνοντας όμως ο Ξενάκης σύμφωνα με όσα έχει πει δημόσια δεν τα πάει καλά με τον εαυτό του, είναι κλειστός σαν χαρακτήρας «βαρετός και ξενέρωτος».

Το πτυχίο από την ΑΣΟΕΕ και το μεταπτυχιακό από το Manchester Buisiness School του ανοίγουν τον δρόμο για τον χώρο των ΜΜΕ και της διαφήμισης.

Δουλεύει πολύ από το 1993 σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό χώρο αλλά δεν είναι ευτυχισμένος με αποτέλεσμα στα τριάντα του μόλις χρόνια να αντιμετωπίσει ένα σοβαρότατο πρόβλημα υγείας.

«Μεγάλωσα, σπούδασα, δούλεψα, δεν ήμουν χαρούμενος και είχα μια ζωή που δεν ήθελα» θα πει χρόνια μετά, όταν είναι πλέον ένας πολύ επιτυχημένος συγγραφέας. «Έχασα τη φωνή μου για επτά μήνες. Οι γιατροί δεν μου έβρισκαν κανένα παθολογικό πρόβλημα και πήγαινα να τρελαθώ».

Για να μη συμβεί αυτό ο πολυτάλαντος διαφημιστής ξεκινάει ψυχοθεραπεία για ένα χρόνο και η κατάσταση του βελτιώνεται δραματικά, αφού για πρώτη φορά όπως τόνισε αργότερα «συναντήθηκα πραγματικά με την ψυχή μου».


Ο Στέφανος Ξενάκης με την σύντροφό του

Η κατάθλιψη, το λουκέτο και τα βιβλία

Συνεχίζει να δουλεύει την εποχή των παχιών αγελάδων στον διαφημιστικό χώρο, βγάζει καλά λεφτά αλλά το 2008, η κατάθλιψη χτυπάει τη πόρτα του. «Πέρασα μια πολύ βαθιά κατάθλιψη και ταυτόχρονα μια κρίση ταυτότητας που με έφεραν ξανά κοντά στην ψυχοθεραπεία» θα τονίσει χρόνια μετά συνεντευξιαζόμενος συμπληρώνοντας: «Πρέπει να ήταν η δυσκολότερη φάση της ζωής μου. Είχα τραγικές αϋπνίες και παράλληλα δεν έβρισκα κανένα νόημα στη ζωή μου».

Βρίσκει διέξοδο φεύγοντας από τη Γλυφάδα με το αυτοκίνητο, φτάνοντας μέχρι το Σούνιο και ξανά πίσω, αδειάζοντας συχνά ένα ντεπόζιτο βενζίνης, αφού είναι το μοναδικό πράγμα που τον ηρεμεί.

Πέρασαν έξι μήνες συνεδριών σε συνδυασμό με φαρμακευτική αγωγή για να ξεφύγει από την βαριά κατάθλιψη και να επιστρέψει στην δουλειά, όπου κατάφερε να στήσει την δική του διαφημιστική εταιρία.

Έχει αρχίσει να γράφει από το 2007, μικρά κείμενα, κάτι σαν ημερολόγιο με μικρά συμβάντα της καθημερινότητας του ενώ δύο χρόνια μετά θα γίνει πατέρας για πρώτη φορά.

Ο ερχομός της κόρης του-ακολούθησε άλλη μια-άλλαξε τον Ξενάκη όπως αλλάζει όλους τους άνδρες που αποκτούν παιδί ενώ οι δουλειές πάνε πολύ καλά.

Η κρίση όμως που παρέσυρε τα πάντα στο πέρασμά της «τσάκισε» για τα καλά και τον χώρο της διαφήμισης, με κραταιές εταιρίες αλλά και μικρότερες να βάζουν σταδιακά λουκέτο. Όταν έκλεισε η δική του το 2015, ο Ξενάκης άρχισε να γράφει κάποια κείμενα για την «Κ» και το 2017 με ένα ξέσπασμα οι πενήντα ιστορίες έγιναν εκατό και κυκλοφόρησε το πρώτο του βιβλίο.

«Το Δώρο τον έχρισε σταρ, αφού έγινε best seller και μέχρι σήμερα έχει μεταφραστεί σε πάνω από 31 γλώσσες, ακολούθησε το «Κάπταιν» αφιερωμένο στον μπαμπά του, «Το Δώρο 2» και το «Ναι».

Ο Ξενάκης έγινε ένας γκουρού της αυτοβελτίωσης, έδωσε δεκάδες ομιλίες και μέχρι χθες που συνελήφθη ζούσε την καθημερινότητα ενός πετυχημένου συγγραφέα.

Μόνο που τα χρέη στο δημόσιο, οι ακάλυπτες επιταγές και μια καταδίκη οχτώ ετών και έντεκα μηνών ήρθαν για να «τσαλακώσουν»-λίγο ή πολύ θα φανεί σύντομα-αυτό το συγγραφικό success story ενός πρώην διαφημιστή που όταν ρωτήθηκε πότε έγινε συγγραφέας απάντησε με τέσσερις λέξεις: «Σιγά μην είμαι συγγραφέας...».

Διονύσης Θανάσουλας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Πρετεντέρης: Καθαρό


"Δυο καταδίκες στα δυο τα Ειδικά Δικαστήρια. Το ζητούμενο στις υποθέσεις που κρίθηκαν δεν ήταν ποτέ η νομιμότητα. Ήταν ο έλεγχος" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



ΣΥΡΙΖΑ: Τουλάχιστον να μην προκαλούν


Σάκης Μουμτζής

Θα περίμενε κάποιος τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να προσεγγίσουν με μεγαλύτερη σεμνότητα και συστολή την τραγωδία των Τεμπών για πολλούς λόγους. Όμως πρωτοστάτησαν στις διαδηλώσεις και διακρίθηκαν σε εμπρηστικές δηλώσεις, όπως αυτή του κ. Ν. Φίλη που χαρακτήρισε το δυστύχημα «δολοφονία παιδιών». Δηλαδή καταλόγισε δόλο στην κυβέρνηση, γιατί υποθέτω θα είναι από αυτούς που διαλαλούν πως ο σταθμάρχης είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος.

Επειδή και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επί των ημερών που κυβερνούσαν γνώρισαν μια πολύνεκρη τραγωδία ας δούμε κάποιες συμπεριφορές και ας βγάλουμε συμπεράσματα.

Στην τραγωδία στο Μάτι, με τους 102 νεκρούς, ουδείς υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ αισθάνθηκε την ανάγκη να παραιτηθεί. Μάλιστα ο υπεύθυνος υπουργός ο κ. Τόσκας είχε δηλώσει πως τα είχε βρει όλα καλώς καμωμένα. Δεν βρήκε κανένα λάθος. Και αν ο ίδιος δεν είχε την ευθιξία να παραιτηθεί, θα μπορούσε να του το ζητήσει ο πρωθυπουργός του.

Προφανώς και αυτός δε βρήκε κάτι το μεμπτό κι έτσι δεν είχαμε καμιά παραίτηση. Επιπλέον ο προσφάτως καταδικασθείς με αμετάκλητη δικαστική απόφαση Ν. Παππάς, τότε επινοούσε δορυφορικές φωτογραφίες για να αποδείξει πως η καταστροφή ήταν οργανωμένο έργο εμπρηστών. Και να θυμίσω την προκλητική παρουσία, μετά από ημέρες του Α. Τσίπρα και του Π. Καμμένου στα αποκαϊδια, με τον Καμμένο να επιπλήττει τους κατεστραμμένους γιατί καταστράφηκαν και τον Τσίπρα να λέει σε μια πυρόπληκτη «και να σου δώσουμε 2.000 θα τα ξοδέψεις».

Στα Τέμπη είχαμε την παραίτηση για λόγους ευθιξίας του αρμόδιου υπουργού Κώστα Καραμανλή που έγινε αποδεκτή. Είχαμε την επιτόπια παρουσία από τα ξημερώματα του Θάνου Πλεύρη και μια ομολογουμένως άμεση κινητοποίηση όλου του κρατικού μηχανισμού, κάτι που αποσιωπάται. Το πρωί ήταν παρών και ο πρωθυπουργός, ο οποίος και ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για την τραγωδία.

Θέλει κανένας να συγκρίνουμε συμπεριφορές; Θέλει κανένας να συγκρίνουμε ποιος επέδειξε πολιτικό ήθος και ποιος όχι; Ποιος ζήτησε συγγνώμη και ποιος όχι;

Γι' αυτό θα περίμενα από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να είναι πιο σεμνά και ταπεινά όταν αναφέρονται στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών. Να είναι πιο συγκρατημένα σε αυτά που λένε, γιατί οι ευθύνες της δικής τους κυβέρνησης είναι σημαντικές για την καθυστέρηση της υλοποίησης της σύμβασης 717 για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ. Αυτό προκύπτει και από την επερώτηση που έκανε τότε ο βουλευτής της συμπολίτευσης Ν. Νικολόπουλος των ΑΝΕΛ για το δυστύχημα στο Άδεντρο, με τρείς νεκρούς, τον Μάιο του 2017.

Δεν αναρωτιούνται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ γιατί έχει εξαφανιστεί ο Σπίρτζης;

Είναι άχαρο να συγκρίνουμε πολύνεκρες τραγωδίες, αλλά η πολιτική αλητεία δεν μπορεί να μένει πλέον αναπάντητη. Αυτοί που καθυστέρησαν για λόγους διαφθοράς και διαπλοκής-- όπως κατήγγειλε από το 2017 δικός τους βουλευτής-- τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ, σήμερα είναι έτοιμοι να ξανακάψουν την Αθήνα.

ΥΓ. Ο Κώστας Καραμανλής παραιτήθηκε από τα υπουργικά του καθήκοντα για λόγους πολιτικής ευθιξίας. Δεν παραιτήθηκε από την πολιτική ούτε κουβαλά στην πλάτη του αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση με 13-0. Το τι θα κάνει αφορά πρωτίστως τον ίδιο και δευτερευόντως τη Νέα Δημοκρατία και τους ψηφοφόρους της. Σίγουρα δεν αφορά τους πολιτικούς της αντιπάλους.

liberal.gr

Οι νεκροί απαιτούν σεβασμό


Γιάννης Σιδέρης

Οι νεκροί είναι ιεροί, αλλά στην Ελλάδα δεν αφήνονται στον ανείπωτο πόνο των δικών τους, την βουβή θλίψη της κοινωνίας και την απαίτησή της για απόδοση δικαιοσύνης. Οι νεκροί προσφέρονται ως εργαλεία πολιτικής στους επαγγελματίες αγκιτάτορες.  

Έχει δίκιο να λέει η μετριοπαθής Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Ράνια Σβίγκου «θα πρέπει πάνω από όλα να σεβαστούμε τις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους.  Δεν μπορούμε να μπούμε σε μια τοξική αντιπαράθεση. Όμως απαιτούμε την αλήθεια γιατί σεβασμός τους νεκρούς σημαίνει σεβασμό στην αλήθεια».

Όλοι απαιτούμε την αλήθεια, αλλά ας τα πει στο κόμμα της από το οποίο πηγάζει και εκπορεύεται η τοξικότητα. Χθες ο Νίκος Φίλης με παραληρηματικό λόγο δήλωσε ότι την οργή τη βλέπουμε στα νέα παιδιά που κατέβηκαν στο δρόμο για να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους «απέναντι σε μια πολιτική που βλέπει τη ζωή τους ως αριθμό»! (ευτελείς πιασιάρικες φιλολογικές κορώνες που αγγίζει το όριο σκύλευσης των νεκρών, και θα ήταν δικαιολογημένες από 15χρονο).    

Ο δρόμος είναι κυτταρικό βίωμα της Αριστεράς από τους δύσκολους καιρούς, αλλά έχει μετατραπεί σε αυτοσκοπό και δεξαμενή στρατολόγησης αυριανών «αγωνιστών». Το 2008 είναι σηματωρός. Η θωπεία του Φίλη, και όλου του ΣΥΡΙΖΑ, πήρε υπό τις φτερούγες της και τους λεγόμενους μπαχαλάκηδες. Προχθές κατηγόρησαν την αστυνομία ότι επιτέθηκε στο ειρηνικό πλήθος που συγκεντρώθηκε στο Σύνταγμα εν συντριβή και σιωπή, υπό το φως κεριών, για να τιμήσει τη μνήμη των νεκρών. 

Εκείνο που έγινε ήταν ότι κουκουλοφόροι ξεκίνησαν, όπως πάντα άλλωστε, την επίθεση επιδιώκοντας την σύγκρουση. Οι ίδιοι δεν κρύβονται. Στρατηγικός τους στόχος - ή ανώριμο φληνάφημα, όπως το βλέπει κανείς - είναι η σύγκρουση με το κράτος και τους κατασταλτικούς μηχανισμούς του, δόρυ των οποίων είναι φυσικά η αστυνομία. Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Φίλης όμως τους φτιασιδώνουν σε ειρηνικούς διαδηλωτές (που ούτε  οι ίδιοι δεν θα το ήθελαν) και ως παιδιά στα οποία επιτίθεται το ανάλγητο κράτος. 

Στο μεταξύ πέραν του κοινού θρήνου, αλλά στο όνομα αυτού, και πριν ακόμη κηδευτούν οι νεκροί, ο σεβασμός στο μυστήριο του θανάτου άρχισε να μετατρέπεται σε θεατρικό δρώμενο. Το «όταν φτάσεις στείλε» σχηματισμένο με ανθρώπινα σώματα, πλατείες με άδεια θρανία, μαύρα μπαλόνια στον ουρανό, την ώρα που δεν έχουν ταφεί οι νεκροί, δεν είναι πένθος και συντριβή. Είναι ακκισμός και παράσταση.

Είναι κρίμα που η ευαισθησία τους είχε στομώσει το 2018, ίσως  λόγω  καλοκαιρινής ραστώνης, και δεν ευαισθητοποιήθηκαν για το Μάτι. Η ευαισθητοποίηση της  κοινωνίας και η συντονισμένη επίθεση του ΣΥΡΙΖΑ μέσω συλλογικοτήτων που τους μετατρέπει σε θορυβώδεις κοινωνικούς αρμούς, μάλλον θορύβησαν και αποσυντόνισαν την κυβέρνηση. Έτσι σε μια προσπάθεια να επιδείξει το ενδιαφέρον για γρήγορη διαλεύκανση των αιτιών και υπευθυνοτήτων, ο Πρωθυπουργός με επιστολή του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ζήτησε να μπει σε προτεραιότητα η διαλεύκανση όλων των ποινικών υποθέσεων που σχετίζονται με το τραγικό δυστύχημα, και η υπόθεση να αναχθεί στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο. 

Όμως θα έπρεπε να ξέρει ποια αντιπολίτευση έχει. Το ζήτησε χάριν επίσπευσης ανεξάρτητα από την πρόοδο της επιτροπής επιστημόνων. Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα τρολ του στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και κάποιοι τυπολάτρες νομικοί, εσκεμμένα το (παρ)ερμήνευσαν ως παρέμβαση στη Δικαιοσύνη. Ίσως η κυβέρνηση θα πρέπει να αρκεστεί να δρα by the book επί του θέματος. Ο,τι άλλο θα παρεξηγείται και θα καταγγέλλεται.

Προσωπικά δεν αναφερόμαστε επί της ουσίας του αδιανόητου δυστυχήματος για έναν λόγο: Πλέον η υπόθεση βρίσκεται στη δικαιοσύνη. Μαζί με την επιτροπή εμπειρογνωμόνων θα αναδειχθεί η αβυσσαλέα  σκοτεινή διαδρομή των ατελείωτων σκοπιμοτήτων, σκανδάλων, συμφερόντων, αβελτηριών, αδιαφορίας, ρουσφετιών, γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, πελατοκρατείας, που οδήγησαν στο αποτρόπαιο.

Θα μάθουμε και για την τηλεματική και φωτοσήμανση των σταθμών, που τόσο θρηνητικά  ήρθε στην επικαιρότητα. Ως πότε λειτουργούσε, πότε σταμάτησε, πόσες προκηρύξεις και ακυρώσεις τους έγιναν, ποια κυβέρνηση τις πάγωσε και γιατί. Το μέλλον θα απογυμνώσει πολλά και πολλούς, αλλά θα έχει πληρωθεί με τόσα νιάτα. 

liberal.gr

📺Από που; Από την υπόγα που τον έχετε κλειδώσει με τα τρολ;🤷‍♂️🤦‍♂️ΒΙΝΤΕΟ


Κανένας δεν εμποδίζει τον Σπίρτζη να βγει να μιλήσει, αλλά αν τον δείτε γράψτε μας.


Μ. Βορίδης: Δεν υπήρξε ποτέ ηλικιακό όριο στις μετατάξεις του ΟΣΕ


«Για μερική και επιλεκτική απεικόνιση της αλήθειας, το οποίο ισοδυναμεί με ψέμα» έκανε λόγο ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, αναφερόμενος στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για μεθοδευμένη συγκάλυψη της μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και αναφορικά με τις εν λόγω κατηγορίες εξήγησε ότι «η κινητικότητα μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Μπορεί να γίνει με αποσπάσεις, μπορεί να γίνει με μετατάξεις. Τα όρια ηλικίας δεν εφαρμόστηκαν στον ΟΣΕ ποτέ για καμία μετάταξη, η οποία έχει γίνει στον ΟΣΕ. Ποτέ. Όχι τώρα. Ποτέ. Σύστημα κινητικότητας, μετατάξεις σταθμαρχών το 2016, καμιά τριανταριά, όλοι πάνω από 55 χρόνων. Δεύτερη ειδική διάταξη για ενδο-υπουργική κινητικότητα το 2017, μετατάξεις σταθμαρχών, σχεδόν όλοι πάνω από το όριο ηλικίας, το οποίο να θυμίσω τότε, το μόνο όριο ηλικίας που υπήρχε ήταν το 28. Επομένως, στον ΟΣΕ όριο ηλικίας στις μετατάξεις δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ».

Υπενθύμισε ότι κανονισμός του ΟΣΕ που υπήρχε από το 2012, άλλαξε το 2022 με την υπουργική απόφαση του Κώστα Καραμανλή. «Αλλάζει ολόκληρος ο κανονισμός, δεν αλλάζει ένα άρθρο, προστίθεται για πρώτη φορά άρθρο περί μετατάξεων, γιατί μέχρι τότε δεν υπήρχε κανένα άρθρο στον κανονισμό για τις μετατάξεις, το οποίο λέει κάποιες προϋποθέσεις για την κατάσταση σωματικής υγείας και πράγματι εξαιρεί από τις μετατάξεις ρητώς το όριο ηλικίας, ενδεχομένως για τη νομική πληρότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε σχέση με το πώς ο συγκεκριμένος άνθρωπος έφτασε να καλύπτει τη θέση του σταθμάρχη, αναφορικά με τα προσόντα του, ο κ. Βορίδης ξεκαθάρισε τι απαιτείται για να γίνει κανείς σταθμάρχης.

«Ένα απολυτήριο λυκείου. Μια τρίμηνη εκπαίδευση. Κάποιες εξετάσεις οι οποίες οδηγούν σε πιστοποίηση. Άπαξ και πάρει την πιστοποίηση ένας με απολυτήριο λυκείου μετά από αυτή την τρίμηνη εκπαίδευση και πιστοποιηθεί είναι σταθμάρχης. Γιατί; Διότι σε τελευταία ανάλυση, κακά τα ψέματα, ο χειρισμός ο οποίος εδώ απαιτείται, είναι ένας σχετικά απλός χειρισμός, κρίσιμος μεν, αλλά σχετικά απλός από πλευράς δηλαδή τεχνικών γνώσεων»

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Είναι δύο γραμμές, ένα τρένο που ανεβαίνει, ένα τρένο που κατεβαίνει, σε κάποιο χρονικό σημείο οι γραμμές αυτές γίνονται μονές, πρέπει να περάσει το ένα τρένο και να ανέβει το άλλο τρένο. Γι’ αυτό γίνεται μετακίνηση των κλειδιών. Υπάρχει πίνακας ο οποίος λειτουργεί και ειδοποιεί. Υπάρχουν συστήματα ειδοποιήσεων που λειτουργούν.

Επομένως με αυτό τον τρόπο λειτουργούν και λειτούργησαν τα τρένα επί δεκαετίες με μετακινήσεις συρμών καθημερινές προφανώς, χωρίς να προξενούνται ατυχήματα. Θέλω να πω ότι εδώ το στοιχείο της εγκληματικής αμέλειας του συγκεκριμένου δεν μπορεί να βγει από την εξίσωση».

«Εάν με ρωτάτε πού κυρίως και πού πρωτίστως βρίσκονται τα αίτια του δυστυχήματος, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχει ατομική ευθύνη και ατομική υπαιτιότητα του συγκεκριμένου. Κακά τα ψέματα, θα συζητήσουμε για την τηλεματική, θα συζητήσουμε για την αυτοματοποίηση, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα τρένα, δεκάδες τρένα εκτελούσαν τα δρομολόγια όχι μόνο στην Ελλάδα, σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου με αυτό το σύστημα. Λοιπόν, προφανώς εδώ έχουμε ένα δραματικό σφάλμα, το οποίο στοίχισε αυτές τις ανθρώπινες ζωές», επισήμανε.

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις περί παρέμβασης στη Δικαιοσύνη του πρωθυπουργού επειδή έστειλε  επιστολή στον κ. Ντογιάκο, που περιλάμβανε το αίτημα να διερευνηθεί στον ύψιστο δυνατό βαθμό αυτή η υπόθεση, ο Μάκης Βορίδης σημείωσε πως τώρα τον κατηγορούν για παρέμβαση, αλλά αν δεν τα έλεγε αυτά, θα τον κατηγορούσαν ότι αδιαφορεί και θάβει το θέμα. 

Αναφορικά με την εκ νέου υποψηφιότητα του παραιτηθέντος Κώστα Καραμανλή, στις επερχόμενες εκλογές, ο κ. Βορίδης σχολίασε «η αντικειμενική πολιτική ευθύνη δεν μπορεί κάποιον να τον οδηγήσει σε αποκλεισμό από τα ψηφοδέλτια».