23 Ιουνίου 2026

Νόμος Κατσέλη: Τι κερδίζουν οι οφειλέτες με τη ρύθμιση Πιερρακάκη – 9 ερωτήσεις και απαντήσεις, αναλυτικά παραδείγματα


Έναν χρήσιμο οδηγό με ερωτήσεις και απαντήσεις για το τι κερδίζουν οι οφειλέτες που έχουν ενεργές ρυθμίσεις στον Νόμο Κατσέλη εξέδωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται στη συνολικότερη στρατηγική της κυβέρνησης για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους και τη διεύρυνση των πραγματικών δυνατοτήτων ρύθμισης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Mικρότερες δόσεις, μικρότερη επιβάρυνση, ταχύτερη αποπληρωμή

1.Τι επιτυγχάνει η ρύθμιση;

Η ρύθμιση πετυχαίνει τέσσερα κρίσιμα πράγματα:
  • Εφαρμόζει καθολικά την απόφαση του Αρείου Πάγου, ώστε κανένας συνεπής δανειολήπτης να μη χρειαστεί να προσφύγει ξανά στα δικαστήρια.
  • Μειώνει ουσιαστικά το κόστος αποπληρωμής, καθώς ο τόκος υπολογίζεται πλέον μόνο επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί ολόκληρου του κεφαλαίου.
  • Αναγνωρίζει αναδρομικά τα ποσά που καταβλήθηκαν επιπλέον και τα συμψηφίζει υπέρ του δανειολήπτη, μειώνοντας το υπόλοιπο του δανείου ή τον αριθμό των δόσεων.
  • Επιμερίζει δίκαια το κόστος μεταξύ τραπεζών και ΗΡΑΚΛΗ, ανάλογα με την περίοδο που έχουν εισπραχθεί τα ποσά. Αρα, οι δανειολήπτες κερδίζουν: μικρότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση, ταχύτερη αποπληρωμή.
2. Πώς ωφελούνται οι δανειολήπτες;

Οι δανειολήπτες ωφελούνται άμεσα με δύο τρόπους:Από εδώ και πέρα πληρώνουν σημαντικά μικρότερη μηνιαία δόση, με τόκο που αντιστοιχεί μόνο σε έναν μήνα.
Όσα επιπλέον ποσά κατέβαλαν τα προηγούμενα χρόνια αναγνωρίζονται ως αποπληρωμένο κεφάλαιο. Αυτό σημαίνει ότι οι δανειολήπτες θα δουν τόσο μείωση της δόσης, όσο και μείωση της περιόδου αποπληρωμής.

3. Πόσο αλλάζει στην πράξη η δόση;

Για να γίνει κατανοητός ο τρόπος υπολογισμού πριν και μετά, παρατίθεται το ακόλουθο παράδειγμα:

Δανειολήπτης που είχε υπόλοιπο οφειλής τον Ιανουάριο 2024 144.500 ευρώ, με την προηγούμενη μέθοδο υπολογισμού θα πλήρωνε μηνιαία δόση 731 ευρώ για 300 μήνες.
Με τη νέα μέθοδο υπολογισμού θα πληρώνει δόση 483 ευρώ που αντιστοιχεί σε 482 ευρώ αποπληρωμή κεφαλαίου (χρεολύσιο) και 1 ευρώ τόκος.

Εάν κατέβαλε ποσό 731 ευρώ που αντιστοιχεί στην τοκοχρεωλυτική δόση από τον Ιανουάριο 2024 έως τον Ιούνιο του 2026, θα έχει πληρώσει υπερβάλλον ποσό για 30 μήνες ίσο με (731-483)*30=7.440 ευρώ.

Συνεπώς αντί να του απομένουν σήμερα 270 δόσεις για την αποπληρωμή του δανείου, αυτό το ποσό αφαιρείται από τις δόσεις που έχει να καταλάβει και θα πληρώσει τελικά 255 δόσεις των 483 ευρώ (με την τελευταία δόση να ανέρχεται σε 266 ευρώ).

Συνολικά ο δανειολήπτης αντί να πληρώσει 74.852 ευρώ σε τόκους, θα καταβάλει μόλις 411 ευρώ.







4. Προβλέπεται αναδρομικότητα στη ρύθμιση;

Ναι και αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ρύθμισης.
Για όσους έχουν ενεργή ρύθμιση και είναι συνεπείς στις πληρωμές τους, τα ποσά που κατέβαλαν επιπλέον αναγνωρίζονται αναδρομικά.
Αυτή η αναδρομικότητα δεν προβλεπόταν από την ίδια την απόφαση του Αρείου Πάγου. Τη δίνει η νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης.

5. Πώς εφαρμόζεται η αναδρομικότητα;

Υπολογίζεται πόσα χρήματα πλήρωσε ο δανειολήπτης παραπάνω από την έναρξη της ρύθμισης.

Το ποσό αυτό αφαιρείται από το υπόλοιπο της οφειλής και μειώνει τις τελευταίες δόσεις του δανείου.

Το δάνειό τελειώνει νωρίτερα.

6. Γιατί δεν δίνεται αναδρομικότητα σε υποθέσεις που έχουν κλείσει ή έχουν κηρυχθεί έκπτωτες;

Γιατί στις υποθέσεις αυτές:είτε η οφειλή έχει αποπληρωθεί και η κύρια κατοικία έχει ήδη διασωθεί (συνήθως με εφάπαξ αποπληρωμή του υπόλοιπου κεφαλαίου),
είτε έχουν ήδη παραχθεί νομικά αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές εξαιτίας της μη καταβολής δόσεων για σειρά μηνών η ετών.

Η αναδρομική επανεξέταση αυτών των υποθέσεων θα δημιουργούσε σοβαρή νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε να ανοίξουν ξανά χιλιάδες παλιές υποθέσεις, πολλές από τις οποίες βασίζονται σε δικαστικές αποφάσεις δεκαετίας. Επιπλέον, στις περιπτώσεις όπου ο οφειλέτης έχει εκπέσει από τη ρύθμιση, σημαίνει ότι δεν έχει καταβληθεί σημαντικός αριθμός δόσεων. Άρα δεν τίθεται θέμα αναδρομικής επιστροφής για ποσά που δεν πληρώθηκαν ποτέ.

7. Τι ισχύει για όσους είναι στον εξωδικαστικό ή στον ν. 4605/2019;

Για τις περιπτώσεις των λοιπών εργαλείων ρύθμισης οφειλών και συγκεκριμένα του ν. 4605/2019 καθώς και του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, προβλέπεται ρητά από τη διάταξη ότι η μηνιαία δόση υπολογίζεται ως τοκοχρεολυτική δόση επί του συνολικού ποσού της ρυθμιζόμενης οφειλής και όχι επί της μηνιαίας δόσης, όπως άλλωστε προβλέπεται στο νόμο, στις κανονιστικές πράξεις, στις συμβάσεις των ρυθμίσεων και στον υπολογισμό της εγκεκριμένης ρύθμισης για τον οποίο έχει συμφωνήσει ο δανειολήπτης κατά την ένταξη στη ρύθμιση.

8. Ποιο είναι το κόστος για τον «ΗΡΑΚΛΗ»;

Η μείωση των δόσεων συνεπάγεται χαμηλότερες μελλοντικές εισπράξεις για το πρόγραμμα εγγυήσεων «ΗΡΑΚΛΗΣ».
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η συνολική επίδραση είναι περίπου:

500 εκατ. ευρώ σε βάθος 20ετίας, λόγω των χαμηλότερων δόσεων σε δάνεια συνολικού ύψους 16,5 δισ. ευρώ επιπλέον περίπου 200 εκατ. ευρώ από την αναδρομική εφαρμογή της ρύθμισης.
Ωστόσο, σημαντικό μέρος του κόστους των αναδρομικών δεν θα επιβαρύνει το Δημόσιο, καθώς θα καλυφθεί από τα ίδια τα πιστωτικά ιδρύματα.

9. Γιατί χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση αφού αποφάσισε ο Άρειος Πάγος;

Η απόφαση του Αρείου Πάγου έδωσε τη βασική κατεύθυνση.

Όμως στην εφαρμογή της προέκυψαν διαφορετικές ερμηνείες σχετικά με τη χρονική διάρκεια υπολογισμού των τόκων επί της μηνιαίας δόσης (εάν δηλαδή υπολογίζονται για όλη την περίοδο από την αρχή της ρύθμισης έως την καταβολή κάθε δόσης, ή το πιο ευνοϊκό σενάριο που υιοθετείται μόνο για τις 30 ημέρες που μεσολαβούν μεταξύ των δύο δόσεων).

Επιπλέον δεν προσδιορίστηκε από την απόφαση τι συμβαίνει με τα αναδρομικά.

Η νομοθετική παρέμβαση έρχεται να κλείσει οριστικά κάθε ασάφεια.

Έτσι ξεκαθαρίζεται ο τρόπος υπολογισμού, εφαρμόζεται ενιαία για όλους και οι δανειολήπτες δεν χρειάζεται να προσφύγουν ξανά στη δικαιοσύνη.
Αυτό είναι το ουσιαστικό όφελος. Με τη νομοθέτηση γίνεται καθολικό, εφαρμόσιμο και άμεσα αξιοποιήσιμο δικαίωμα για χιλιάδες δανειολήπτες.

Η ΑΑΔΕ εντόπισε κατασκευαστική με τζίρο μόλις 3 ευρώ – Βρέθηκε μαύρο χρήμα άνω των 3 εκατ. ευρώ


Ακόμα μία σημαντική υπόθεση φοροδιαφυγής έφεραν στο φως οι ελεγκτές του ΔΕΟΣ της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Μετά από εντατικούς ελέγχους και χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, βρήκαν μαύρο χρήμα 3,1 εκατ. ευρώ σε μία κατασκευαστική και μία μεσιτική εταιρεία στις Κυκλάδες, μόνο για το 2024.

Συγκεκριμένα, οι ελεγκτές του ΔΕΟΣ, μετά από στοχευμένες διασταυρώσεις κι αναλυτικό έλεγχο, διαπίστωσαν σημαντικές αποκλίσεις στις φορολογικές δηλώσεις των συγκεκριμένων εταιρειών, με προφανή στόχο την απόκρυψη εισοδημάτων.

Αναλυτικότερα:

Με βάση την ανάλυση από τον αλγόριθμο, οι ελεγκτές εντόπισαν ακίνητα στο site του μεσιτικού γραφείου, τα οποία διαφήμιζε ότι είχε πουλήσει. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν το γραφείο και ζήτησαν τις σχετικές εντολές. Τότε, διαπίστωσαν ότι πολλές από αυτές τις προμήθειες δεν είχαν δηλωθεί.

Η μεσιτική εταιρία είχε υποβάλει αρχική φορολογική δήλωση, με ακαθάριστα εισοδήματα 1 εκατομμύριο ευρώ και ζημιά 257.000 ευρώ.

Από την τροποποιητική δήλωση, που έκανε μετά τον έλεγχο, τα έσοδα διπλασιάστηκαν, αγγίζοντας τα 1,9 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εμφάνισε κέρδη 229.000 ευρώ.

Και δεν είναι μόνο αυτό.

Οι ελεγκτές του ΔΕΟΣ είδαν ότι πολλές από αυτές τις συναλλαγές είχαν γίνει με πωλητή την ίδια κατασκευαστική εταιρεία. Έψαξαν τη φορολογική της δήλωση και με έκπληξη διαπίστωσαν ότι η κατασκευαστική είχε δηλώσει ακαθάριστα έσοδα μόλις…3€ & ζημιά 47.000€ !

Ο έλεγχος οδήγησε την επιχείρηση σε τροποποιητική δήλωση. Εκεί, τα έσοδα αυξήθηκαν σε 2,2 εκατομμύρια ευρώ και τα κέρδη σε 615.000 ευρώ.

Οι έλεγχοι στα λογιστικά στοιχεία των δύο εταιρειών συνεχίζονται σε βάθος.

Δημοσκόπηση Interview: Πρώτη η ΝΔ με 28,1%, δεύτερη η ΕΛΑΣ με 14,5%, τρίτο το ΠΑΣΟΚ με 12,3%


Η Νέα Δημοκρατία κερδίζει δύο μονάδες σε σχέση με τον Μάιο, άνοδος και για την ΕΛΑΣ, «κολλημένο» το ΠΑΣΟΚ - Πτώση στην πέμπτη θέση για την Ελπίδα της Μαρίας Καρυστιανού

Πρώτη θέση για τη Νέα Δημοκρατία με άνοδο δύο μονάδων σε σχέση με τον Μάιο, καταγράφει δημοσκόπηση της Interview για την ιστοσελίδα politic.gr.

Συγκεκριμένα η ΝΔ συγκεντρώνει 28,1% στο ερώτημα «αν την επόμενη Κυριακή είχαμε βουλευτικές εκλογές ποιο κόμμα θα ψηφίζατε;», έναντι 26,1% σε δημοσκόπηση της ίδιας εταιρείας για την ίδια ιστοσελίδα τον Μάιο.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα κόμματα, η ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα εδραιώνεται στη δεύτερη θέση με 14,5%, καταγράφοντας κέρδη 1,7 μονάδων σε σχέση με τον Μάιο, το ΠΑΣΟΚ παραμένει «κολλημένο» στο 12,3% και η Ελπίδα για τη Δημοκρατία της Μαρίας Καρυστιανού χάνει 2,1 μονάδες, καταγράφοντας 5,4% τον Ιούνιο έναντι 7,5% τον Μάιο.

Αναλυτικά τα ποσοστά (σε παρένθεση τα ποσοστά του Μαΐου)
  • Νέα Δημοκρατία: 28,1% (26,1%)
  • ΕΛ.Α.Σ.: 14,5% (12,8%)
  • ΠΑΣΟΚ: 12,3% (12,3%)
  • Ελληνική Λύση: 7,4% (5,8%)
  • Ελπίδα: 5,4% (7,5%)
  • ΚΚΕ: 4,5% (5%)
  • Φωνή Λογικής: 4,0% (3,9%)
  • Πλεύση Ελευθερίας: 3,0% (3,2%)
  • ΜέΡΑ25: 2,9% (2,8%)
  • Δημοκράτες: 2,0% (2,5%)
  • ΣΥΡΙΖΑ: 0,5% (0,5%)
  • Νίκη: 0,5% (0,6%)
  • Νέα Αριστερά: 0,3% (0,5%)
  • Άλλο κόμμα: 5,1% (3,8%)
  • Αναποφάσιστοι: 9,5% (12,7%)


Στη δημοσκόπηση τέθηκε και το ερώτημα για το ποιον πολιτικό αρχηγό εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες για τη διακυβέρνηση της χώρας, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να διατηρεί την πρωτιά με 32% ενώ ακολουθούν «κανένας» με 16,3%, Αλέξης Τσίπρας με 15,4%, Νίκος Ανδρουλάκης 10%, Κυριάκος Βελόπουλος με 6,7% και Μαρία Καρυστιανού με 5,1%.



Όσον αφορά τα στελέχη της ΕΛΑΣ οι ερωτηθέντες εκτιμούν σε ποσοστό 42% ότι είναι πρόσωπα χωρίς πειστική πολιτική παρουσία, ενώ το 29% βλέπει ανακύκλωση παλιών πολιτικών προσώπων και το 15% βλέπει πρόσωπα με επάρκεια και σοβαρότητα.

Για την «Ελπίδα» της Μαρίας Καρυστιανού το 67% θεωρεί ότι τα στελέχη του κόμματος δεν έχουν πειστική πολιτική παρουσία, το 6% βλέπει πρόσωπα με επάρκεια και σοβαρότητα και το 17% αναγνωρίζει πρόσωπα με καλές προθέσεις αλλά περιορισμένη εμπειρία.



Στην ερώτηση, δε, «πόσο πιθανό είναι να ψηφίζατε ένα κόμμα με επικεφαλής τον Αντώνη Σαμαρά» το 78% απαντά «καθόλου», το 12% «πολύ/αρκετά) λαο το 8% «λίγο».



Σπίτια για γιατρούς και δάσκαλους σε 12 νησιά


Το υπουργείο Εσωτερικών υλοποιεί στεγαστικό πρόγραμμα δημιουργίας 100 κατοικιών για δημοσίους υπαλλήλους σε απομακρυσμένα νησιά - Η πρώτη φάση αφορά Λειψούς, Αστυπάλαια, Ιθάκη, Τήνο, Αμοργό, Πάτμο και τον Δήμο Αγίου Βασιλείου

Ευρείας κλίμακας πρόγραμμα ανέγερσης κατοικιών σε μικρά, απομακρυσμένα ή τουριστικά νησιά τα οποία θα διατεθούν για δωρεάν διαμονή σε ιατρούς, νοσηλευτές, εκπαιδευτικούς και ενστόλους προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών.

Πρόκειται για μία από τις πιο φιλόδοξες και ουσιαστικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του εκρηκτικού στεγαστικού προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες τοπικές κοινωνίες.

Οι δύο πρώτες φάσεις του σχεδίου που έχει εκπονήσει ο αρμόδιος υπουργός Θοδωρής Λιβάνιος, σε συνεργασία με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέπει τη χρηματοδότηση 7+5 νησιών σε Αιγαίο και Ιόνιο για κατασκευή, αγορά ή ανακαίνιση 100 διαμερισμάτων τα οποία θα διατεθούν σε νεοδιόριστους υπαλλήλους κρίσιμων κρατικών υποδομών όπως είναι τα Κέντρα Υγείας, τα σχολεία ή το Λιμενικό.


Τις δύο πρώτες φάσεις του σχεδίου έχει εκπονήσει ο αρμόδιος υπουργός Θοδωρής Λιβάνιος, σε συνεργασία με εκπροσώπους της Τ.Α.

Σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών, οι σχετικές εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε επτά νησιά (Λειψοί, Αστυπάλαια, Ιθάκη, Αγιος Βασίλειος Ρεθύμνου, Τήνος, Αμοργός, Πάτμος), ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να ενταχθούν ακόμα πέντε (Σύμη, Κάρπαθος, Αγαθονήσι, Σίφνος, Σέριφος).

Ο σκοπός

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων που έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση (π.χ. μπόνους 1.500 ευρώ/μήνα στο ιατρικό προσωπικό, επιδόματα από 300 έως 500 ευρώ που παρέχουν οι δήμοι, στεγαστικό που προωθεί το υπουργείο Εθνικής Αμυνας κ.ά.), στο πλαίσιο εκπόνησης και εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής περιφερειακής ανάπτυξης με κεντρικό στόχο να διατηρηθούν σε λειτουργία σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες και να ανακοπεί η ερήμωση της επαρχίας. Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, η φιλοσοφία της πρωτοβουλίας είναι απλή: αν ένας γιατρός ή ένας εκπαιδευτικός γνωρίζει ότι θα βρει αξιοπρεπή και οικονομικά προσιτή κατοικία, τότε αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες να επιλέξει να υπηρετήσει σε ένα μικρό ή απομακρυσμένο νησί. Οπως προκύπτει από επίσημες μελέτες, τα τεράστια κενά που αντιμετωπίζουν οι κρίσιμες δημόσιες δομές των νησιών δεν συνδέονται τόσο με το ύψος των αποδοχών ή τις συνθήκες εργασίας, αλλά κυρίως με την αδυναμία εύρεσης κατοικίας.

Η ανάπτυξη του τουρισμού, η αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων και η περιορισμένη οικοδομική δραστηριότητα σε πολλά νησιά είχαν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό περιβάλλον για όσους καλούνται να μετακινηθούν εκεί για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Για την ανάσχεση της συγκεκριμένης κατάστασης το υπουργείο Εσωτερικών έθεσε σε εφαρμογή το πρόγραμμα δημιουργίας μόνιμου στεγαστικού αποθέματος. Οπως εξηγεί ο κ. Λιβάνιος, το συγκεκριμένο πρόγραμμα συμβαδίζει με την αυξημένη μοριοδότηση της εντοπιότητας στο σύνολο των νησιωτικών και ορεινών δήμων, ώστε όλες οι νέες μόνιμες θέσεις εργασίας να καλύπτονται κατά προτεραιότητα από κατοίκους των περιοχών αυτών, οι οποίοι κατά κανόνα δεν αντιμετωπίζουν στεγαστικό πρόβλημα, δεν αναζητούν με την πρώτη ευκαιρία απόσπαση στα μεγάλα αστικά κέντρα και επιθυμούν να υπηρετήσουν τον τόπο τους για τουλάχιστον 15 χρόνια.


Τήνος: Tο ξενοδοχείο «Theoxenia» θα μετατραπεί σε συγκρότημα 18 κατοικιών από 35 τ.μ. έως 58 τ.μ., με χρηματοδότηση σχεδόν 3 εκατ. ευρώ

Τα νησιά

Στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του στεγαστικού προγράμματος το υπουργείο προχώρησε στην εκταμίευση ποσού 760.000 ευρώ προς τον Δήμο Λειψών για αγορά δύο κατοικιών και την κατασκευή άλλων δύο. Το σχέδιο προβλέπει την αγορά της οικίας Παραδείση 81,25 τ.μ., την απόκτηση της ιδιοκτησίας Μόρτιμερ με κατοικία 101,44 τ.μ. και συνοδά οικόπεδα έκτασης 1.329,97 τ.μ., καθώς και τη δόμηση δημοτικού οικοπέδου, όπου θα ανεγερθούν δύο νέες κατοικίες 75 τ.μ. και 65 τ.μ., πλήρως λειτουργικές. Οι κατοικίες θα περάσουν στην πλήρη κυριότητα του δήμου και θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη στέγαση υγειονομικών, εκπαιδευτικών, στελεχών του Λιμενικού, της Αστυνομίας και λοιπών δημοσίων υπαλλήλων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028. Αντίστοιχα, στην Αστυπάλαια υλοποιείται έργο ύψους 1,2 εκατ. ευρώ για την κατασκευή από 6 έως 8 νέων κατοικιών από 45 τ.μ. έως 65 τ.μ. η καθεμία. Η επιλογή της δημιουργίας σύγχρονων και λειτουργικών διαμερισμάτων αποτυπώνει τη βούληση να διαμορφωθούν συνθήκες που θα καθιστούν ελκυστική την υπηρεσία σε νησιωτικές περιοχές.

Εμβληματικό θεωρείται το έργο 4,5 εκατ. ευρώ για την πλήρη ανακατασκευή του ιστορικού πρώην οικοτροφείου Ιθάκης. Πρόκειται για κτίριο 2.000 τ.μ. το οποίο στην τελική του μορφή θα διατηρεί την αρχική και θα διαθέτει 19 εξοπλισμένα δωμάτια, 40 κλινών συνολικά, αίθουσα εκδηλώσεων χωρητικότητας 400 ατόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.ά. Οι χώροι φιλοξενίας θα διατίθενται σε υγειονομικούς και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είτε δεν βρίσκουν κατάλυμα, είτε αναγκάζονται τους θερινούς μήνες να το εγκαταλείψουν για να μετατραπεί σε room to let.



Τα έργα

Στην Τήνο το ξενοδοχείο «Theoxenia» αποκτά νέα ζωή μέσω χρηματοδότησης σχεδόν 3 εκατ. ευρώ. Το κτίριο θα μετατραπεί σε συγκρότημα 18 κατοικιών από 35 τ.μ. έως 58 τ.μ. Στην Αμοργό χρηματοδοτείται (620.000 ευρώ) η κατασκευή πέντε κατοικιών 40 τ.μ., ενώ στην Πάτμο προωθείται η ανακατασκευή και ενεργειακή αναβάθμιση υφιστάμενης διώροφης οικοδομής ώστε να δημιουργηθούν τέσσερις αυτόνομες κατοικίες αποκλειστικά για τη στέγαση ιατρικού προσωπικού. Τα έργα συνδέονται άμεσα με την προσπάθεια ενίσχυσης των δομών υγείας στα νησιά, καθώς η έλλειψη στέγης αποτελεί συχνά καθοριστικό παράγοντα για τη μη αποδοχή θέσης εργασίας.

Το πρόγραμμα επεκτείνεται και στον Δήμο Αγίου Βασιλείου στο Ρέθυμνο όπου χρηματοδοτείται η ανακαίνιση πέντε παλαιών δημοτικών κτιρίων, τα οποία θα μπορούν να αξιοποιηθούν για στεγαστικές ανάγκες δασκάλων και ιατρών. Η επόμενη φάση του σχεδίου προβλέπει την κατασκευή 35-40 κατοικιών σε Σύμη, Κάρπαθο, Αγαθονήσι, Σίφνο και Σέριφο.

Στην Κάρπαθο, μάλιστα, σχεδιάζεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα του προγράμματος, ύψους σχεδόν 4 εκατ. ευρώ, με δυνατότητα κατασκευής περίπου 16 κατοικιών των 70 τ.μ. σε δημοτικό οικόπεδο στα Πηγάδια. Στο Αγαθονήσι προβλέπεται η ανέγερση 6 κατοικιών για δημοσίους υπαλλήλους, στη Σέριφο σχεδιάζεται η κατασκευή 8 κατοικιών σε δημοτικό ακίνητο, στη Σύμη 3 και στη Σίφνο 4-7 κατοικιών, αντίστοιχα.

Xρήστος Μπόκας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Οι καταγγελίες για τα ασηµικά του ΣΥΡΙΖΑ, η προθεσμία & το "ξεκαθάρισμα" Πολάκη και η δήθεν μητσοτακική προβοκάτσια & η παλιά φιλία


Στο εδώλιο (;) για τα ασηµικά του ΣΥΡΙΖΑ

Eδώ και µέρες σάς έχω ενηµερώσει ότι η ακατανόητη επιλογή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ να παραδώσει τα κλειδιά του κόµµατος στον… ηγεµόνα Αλέξη Τσίπρα στο τέλος θα απασχολήσει και τις δικαστικές Αρχές, µε καταγγελίες για τη διαχείριση των «ασηµικών» του κόµµατος αλλά και του ανθρώπινου δυναµικού του. Από χθες φτάνουν στα αυτιά µου διάφορες πληροφορίες ότι στελέχη της λεγόµενης εσωκοµµατικής αντιπολίτευσης αναζητούν στοιχεία, προκειµένου να επαληθεύσουν εάν κάποια πρόσωπα που πληρώνονται από το ταµείο της Κουµουνδούρου, την ίδια στιγµή έχουν ενταχθεί οργανωτικά στην ΕΛΑΣ του Αλ. Τσίπρα.

∆ηλαδή είναι σαν να µε πληρώνει εµένα ο Κουρτάκης και, αντί να γράφω στην «Απογευµατινή» ή στα «Παραπολιτικά», τα κείµενά µου να τα στέλνω σε ένα άλλο, ανταγωνιστικό µέσο, τζάµπα. Ο εντοπισµός εκείνων που ακολουθούν την παρασιτική συµπεριφορά «αλλού τρως, αλλού πίνεις, αλλού πας και το δίνεις» αποτελεί βασική προτεραιότητα και του Παύλου Πολάκη, ο οποίος έχει άλλωστε την εµπειρία να «βγάζει λαβράκια», από την εποχή που είχε την ευθύνη του Τοµέα ∆ιαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον, η µπάλα από αυτή την «έρευνα» θα… πάρει και κάποιους βουλευτές του κόµµατος, οι οποίοι εισπράττουν τη βουλευτική τους αποζηµίωση ως µέλη της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κα δεν ντρέπονται στις δηµόσιες εµφανίσεις τους να κάνουν προεκλογικό αγώνα υπέρ της ΕΛΑΣ του Αλ. Τσίπρα, παραµένοντας όµως στις τάξεις της Κουµουνδούρου.

Το θέµα, αργά ή γρήγορα, θα φτάσει και στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που έχει την ευθύνη να διεξάγει ελέγχους στις κρατικές επιχορηγήσεις και χρηµατοδοτήσεις των κοµµάτων για την ορθή κατανοµή αυτών και την τήρηση της νοµιµότητάς τους. Και επειδή ο Αλ. Τσίπρας, µε τα γνωστά του ηθικοπλαστικά κηρύγµατα, θέτει διλήµµατα του τύπου «µε τη διαφθορά ή την εντιµότητα», θα κληθεί και ο ίδιος να πάρει θέση, εάν το κόµµα που έφτιαξε «χρηµατοδοτείται» µε έναν ανορθόδοξο τρόπο από τους πόρους της κρατικής χρηµατοδότησης ενός άλλου πολιτικού φορέα, µε τον οποίο δεν έχει συνάψει καµία θεσµική συνεργασία.

Μόνο όσοι μείνουν στην Κουμουνδούρου, θα ψηφίζουν

Eπειδή λήγει η προθεσμία που έχει δώσει ο Παύλος Πολάκης στον Σωκράτη Φάμελλο προκειμένου να φέρει στα όργανα του κόμματος τη συμφωνία για συνεργασία του ΣΥΡΙΖΑ με τον Αλέξη Τσίπρα, χθες το απόγευμα, όπως έμαθα, ο βουλευτής Χανίων είχε τηλεδιάσκεψη με δεκάδες μέλη της Κεντρικής Επιτροπής που συμφωνούν μαζί του. Συζήτησαν επί μακρόν τις επόμενες κινήσεις τους ώστε να δοθεί ένα τέλος σε αυτή την «μπασταρδεμένη» κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το κόμμα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Π. Πολάκης έχει ήδη με το μέρος του πάνω από 110 μέλη της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ. Εκείνο όμως που τον ενδιαφέρει είναι να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε σχέση με τον κατάλογο των ενεργών μελών του συγκεκριμένου οργάνου. Δηλαδή, για να ζητήσει συνεδρίαση της ΚΕ του κόμματος, θα απαιτήσει προηγουμένως να συμμετέχουν σε αυτήν όλοι όσοι δεν είναι διατεθειμένοι να θέσουν τον ΣΥΡΙΖΑ εκτός εκλογικής διαδικασίας στις επόμενες εθνικές κάλπες. Όσοι θέλουν να πάνε με τον Αλ. Τσίπρα, ο οποίος εν τω μεταξύ δηλώνει ότι δεν τους δέχεται, να αποχωρήσουν και να μην έχουν δικαίωμα ψήφου στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, νοθεύοντας το τελικό αποτέλεσμα.

Η δήθεν μητσοτακική προβοκάτσια και η παλιά φιλία

Παρακολουθώντας τις αναρτήσεις κάποιων -και καλά- «ψαγμένων» αντι-μητσοτακικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσα ένα κύμα συμπαράστασης στο πρόσωπο του Δ. Αβραμόπουλου, καθώς την τρέχουσα περιπέτειά του με τις βελγικές Αρχές (μέσα από την ανακίνηση μιας παλαιότερης πτυχής του Qatargate) τη συνέδεσαν με το υπό ίδρυση κόμμα του Αντώνη Σαμαρά και τη φημολογία που είχε αναπτυχθεί ότι ο «Αβραμό» μπορεί να την κάνει στη ΝΔ και να παίξει παιχνίδια υπονόμευσης σε βάρος του Κ. Μητσοτάκη, τακιμιάζοντας με τον Μεσσήνιο πολιτικό. Τι θέλουν να πουν οι… ποιητές των θεωριών συνωμοσίας; Ότι ο Κ. Μητσοτάκης έβγαλε στη σέντρα τον Δ. Αβραμόπουλο, δίνοντας στη δημοσιότητα το αίτημα των βελγικών Αρχών, ώστε να του στείλει προειδοποιητικό μήνυμα σε σχέση με την ενδεχόμενη συμπόρευσή του με τον Αντώνη Σαμαρά.

Η αλήθεια είναι ότι αυτοί που σκέφτηκαν κάτι τέτοιο, σίγουρα θα είχαν στο μυαλό τους την προϊστορία των δύο ανδρών και γι’ αυτό αισθάνθηκαν την ανάγκη να δημοσιοποιήσουν τις «ψαγμένες εικασίες» τους, στη βάση ενός ισχυρισμού περί επιθετικής συμπεριφοράς σε βάρος τους από την ηγεσία της ΝΔ. Τόσο ο Αντώνης Σαμαράς όσο και ο Δημήτρης Αβραμόπουλος στα νιάτα τους είχαν προκαλέσει ζημία στη «γαλάζια» παράταξη, ιδρύοντας κόμματα μιας χρήσεως, ενώ στις εσωκομματικές εκλογές του 2009 πήγαν «χέρι χέρι», ώστε να μην εκλεγεί πρόεδρος του κόμματος η Ντόρα Μπακογιάννη. Ο Αντ. Σαμαράς χρωστάει στον Δ. Αβραμόπουλο την εκλογή του στην αρχηγία της ΝΔ και γι’ αυτό άλλωστε στη συνέχεια τον έκανε αντιπρόεδρο του κόμματος και μετέπειτα τον όρισε και επίτροπο της Ελλάδος στην ΕΕ.

Γιωργος Κατσιγιαννης
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή

AI Act: Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο με τα μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη – Τι περιλαμβάνει


Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act) στην Ελλάδα.

Το νομοσχέδιο εισάγει το εθνικό πλαίσιο εποπτείας και διακυβέρνησης της Τεχνητής Νοημοσύνης, προβλέποντας τη δημιουργία νέων θεσμών, μηχανισμών ελέγχου και δομών υποστήριξης της καινοτομίας, με στόχο την ασφαλή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, την προστασία των πολιτών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 6 Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα σε φορείς και πολίτες να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τη διαμόρφωση του νέου πλαισίου.

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ασφαλή και υπεύθυνη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης, διασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών.

Κεντρικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η εισαγωγή ενός ισχυρού ρυθμιστικού πλαισίου που καθιστά δυνατή την εφαρμογή του AI Act στην ελληνική έννομη τάξη, ενώ δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για την ενίσχυση της καινοτομίας, της προστασίας των πολιτών και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Οι εθνικοί μηχανισμοί εφαρμογής του AI Act

Παράλληλα, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσπίζονται οι αναγκαίοι εθνικοί μηχανισμοί εφαρμογής του AI Act.

Ειδικότερα:
  • Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ορίζεται ως κεντρική αρχή εποπτείας της αγοράς και εθνικό σημείο επαφής για την εφαρμογή του AI Act.
  • Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, αναλαμβάνει τον ρόλο της κοινοποιούσας αρχής.
  • Δημιουργείται Κέντρο Συντονισμού και Τεχνογνωσίας Τεχνητής Νοημοσύνης, με σκοπό την υποστήριξη της αποτελεσματικής εφαρμογής του νέου πλαισίου.
  • Θεσπίζεται Ρυθμιστικό Δοκιμαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης (AI RegulatorySandbox), παρέχοντας σε νεοφυείς και μικρομεσαίες επιχειρήσεις τη δυνατότητα να αναπτύσσουν και να δοκιμάζουν καινοτόμες εφαρμογές σε πραγματικές συνθήκες και με την υποστήριξη της Πολιτείας.
  • Καθιερώνεται μηχανισμός υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών, καθώς και σύστημα διοικητικών κυρώσεων για την αποτελεσματική διασφάλιση της συμμόρφωσης.
  • Δημιουργείται ενιαίο μητρώο συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται από φορείς του δημόσιου τομέα, ενισχύοντας τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και την εμπιστοσύνη των πολιτών.
  • Ενισχύεται ο ρόλος του Παρατηρητηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, ως προς την παρακολούθηση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Τεχνητής Νοημοσύνης.
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης λαμβάνοντας σοβαρά υπ΄ όψιν του το Κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε, έχει ήδη συγκεκριμένη πορεία υλοποίησης με τη σύσταση της Ειδικής Γραμματείας Τεχνητής Νοημοσύνης και Διακυβέρνησης Δεδομένων, που έχει ως κύριο άξονα δράσεων τον σχεδιασμό, συντονισμό και την εφαρμογή ολοκληρωμένου πλαισίου πολιτικών δράσεων για τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και τη διακυβέρνηση δεδομένων στη χώρα.

Το σχέδιο νόμου αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, καθότι η Ελλάδα προχωρά στην έγκαιρη και ολοκληρωμένη εφαρμογή του ευρωπαϊκού πλαισίου για την Τεχνητή Νοημοσύνη, συνδυάζοντας την προστασία των πολιτών με την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.

Γεωργιάδης για Αβραμόπουλο: Η υπόθεση αυτή είναι παράλογη – Έχετε ακούσει ποτέ μίζα φορολογημένη και δηλωμένη στο πόθεν έσχες;


«Παράλογη» χαρακτήρισε την υπόθεση Αβραμόπουλου ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, αφήνοντας αιχμές κατά των βελγικών αρχών. «Έχετε ακούσει ποτέ μίζα δηλωμένη στο πόθεν έσχες και φορολογημένη;  Δεν ξέρω τι συμβαίνει στο Βέλγιο, εμένα όμως μου αρέσει πάντα η λογική»  είπε ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας στον Realfm 97,8 και την εκπομπή του Σπύρου Παπαδάκη και της Στεφανίας Κασίμη.

«Θυμάμαι ότι τον Δεκέμβριο του 2022 συνέλαβαν την κ. Καϊλή και την είχαν προφυλακίσει. Ύστερα από μερικούς μήνες, την αποφυλάκισαν, ελλείψει στοιχείων. Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια και δεν έχουν ασκήσει ακόμα δίωξη. Ασχολείται κανείς στην Ελλάδα ότι μια Ελληνίδα πολίτης και μάλιστα πρώην Ευρωβουλευτής ταλαιπωρείται με τέτοιο βαθμό κακοδικίας; Έπειτα από τέσσερα χρόνια, ένα δικαστικό σύστημα που έκρινε έναν άνθρωπο άξιο να προφυλακιστεί, ένα πολύ σκληρό μέτρο, δεν έχει καταφέρει να βρει στοιχεία για να ασκήσει δίωξη.   Στο Βέλγιο, έχει παραιτηθεί ο αρχικός ανακριτής σε αυτή την υπόθεση και του έχει ασκηθεί δίωξη. Το ίδιο έχει γίνει και με τον πρώτο εισαγγελέα. Το έχει αναλάβει άλλος εισαγγελέας.

Προφανώς οι Βέλγοι, προσπαθούν με κάποιο τρόπο να ξεμπλέξουν, έστειλαν κλήση στον Αβραμόπουλο. Ο Αβραμόπουλος αποφάσισε να μην πάει, δεν ξέρω γιατί το αποφάσισε αυτό, έτσι έκρινε, και εξέδωσαν ένταλμα σύλληψης γιατί δεν πήγε να απολογηθεί. Μιλάμε για μια υπόθεση στην οποία ο υποτιθέμενος κατηγορούμενος εγκληματίας Αβραμόπουλος πήρε έγγραφη άδεια από την Κομισιόν για να μπει σε αυτή την ΜΚΟ, του παρασχέθηκε άδεια να αμείβεται, η αμοιβή ήταν φανερή, κατατέθηκε στο πόθεν έσχες του και τη φορολογική του δήλωση, και αυτό, τρία χρόνια μετά, θεωρείται προϊόν εγκληματικής δραστηριότητας» πρόσθεσε, ενώ ερωτηθείς εάν θεωρεί πειστικές τις απαντήσεις του πρώην Επιτρόπου και νυν βουλευτή της ΝΔ, τόνισε:   «Εμένα μου αρέσει να ακολουθώ τη λογική. Η υπόθεση αυτή είναι παράλογη. Εγώ θα καλούσα τους Βέλγους δικαστές να αποφασίσουν αν θα ασκήσουν διώξεις».

Τι είπε για τον Στέφανο Κασσελάκη

Σχετικά με τη συζήτηση που είχε το βράδυ της Δευτέρας με τον Στέφανο Κασσελάκη, ανέφερε: «Θέλω να τον ευχαριστήσω γιατί προσπάθησε με την πρόσκληση που μου απηύθυνε και τον τρόπο που έγινε η συζήτηση, να δείξει κάτι που εγώ το πιστεύω βαθιά και δυστυχώς δεν βρίσκεις πάντα ευήκοα ώτα από την πλευρά της Αριστεράς. Στην πολιτική είμαστε αντίπαλοι, αλλά δεν είμαστε εχθροί. Θέλουμε όλοι το καλό της πατρίδας. Το να μπορούμε οι πολιτικοί μεταξύ μας να συνομιλούμε πολιτισμένα είναι κέρδος για τη Δημοκρατία και χθες είχαμε μία πολιτισμένη συζήτηση».

«Τώρα, όσο αφορά τις προτάσεις των Δημοκρατών, ορισμένες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες και προωθημένες, πχ συνδέουν την αμοιβή του ιατρικού προσωπικού και νοσηλευτικού στοιχείου με την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητά τους. Αυτό είναι εξαιρετικά φιλελεύθερη και προωθημένη θέση. Και δεξιά λογική, ας το πούμε έτσι. Οι αριστεροί έχουν την άποψη ότι πρέπει όλοι να παίρνουν το ίδιο», είπε ο κ. Γεωργιάδης, ενώ σχετικά με την πρόταση του Τάιλερ ΜακΜπεθ για εξειδικευμένους νοσηλευτές, όπως υπάρχουν στις ΗΠΑ,  τόνισε:  «Ίσως να έχει κάποιον ενδιαφέρον διότι στην Ελλάδα το μεγάλο πρόβλημα  είναι η έλλειψη γενικών γιατρών και παθολογών, δεν υπάρχει κανένας να θέλει να σπουδάσει γενικός γιατρός, και ίσως να ήταν  μια μακροπρόθεσμη λύση στο πρόβλημα που μας ταλανίζει».

Για το κόμμα Σαμαρά

Όσον αφορά το ενδεχόμενο ίδρυσης κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά, σημείωσε ότι ελπίζει στο τέλος να επικρατήσει η λογική. «Είναι τελείως αφύσικο ο πρώην πρόεδρος της ΝΔ και πρώην πρωθυπουργός να κάνει κόμμα κατά της ΝΔ. Από όποια σκοπιά και αν το πάρεις είναι αφύσικο. Πραγματικά ελπίζω ότι αυτό δεν θα γίνει. Ο κ. Σαμαράς τιμήθηκε από την παράταξη ως πρόεδρος και πρωθυπουργός της, τίμησε την παράταξη επειδή υπηρέτησε την πατρίδα σε μια πάρα πολύ δύσκολη στιγμή, έχασε την όρασή του από το ένα μάτι για την Ελλάδα, μπαίνοντας εκείνη την ημέρα στο αεροπλάνο και καταστρέφοντας την επέμβαση που έκανε στο μάτι του. Εγώ έχω ζήσει τον κ. Σαμαρά ως πρωθυπουργό, τα ξενύχτια και τις αγωνίες για να πάει η χώρα μπροστά. Αυτά δεν ξεγράφονται από την ιστορία του» υπογράμμισε ο υπουργός Υγείας και αντιπρόεδρος της ΝΔ.

Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι συνομιλεί με τον κ. Σαμαρά, αλλά όχι πολιτικά, ενώ ερωτηθείς εάν έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια επαναπροσέγγισης της ΝΔ με τον πρώην πρωθυπουργό, σχολίασε: «Η δύναμη του ελληνικού πολιτισμού και ο τρόπος που οι αρχαίοι Έλληνες, αν και λιγότεροι σε αριθμό μπορούσαν να κερδίζουν μεγαλύτερους στρατούς, ήταν η δημιουργία της φάλαγγος, δηλαδή της παράταξης. Το μόνο πράγμα από το οποίο κινδύνευε η φάλαγγα, ήταν η διάσπαση, η ρήξη της παράταξης. Δεν πρέπει να σπας ποτέ την παράταξη. Η παράταξη είναι ιερό πράγμα, δεν το σπας». 

Τραμπ: Οι φίλοι που πάσχιζε να κάνει στην Ευρώπη εδώ και μια δεκαετία, τώρα του γυρίζουν την πλάτη


Μπορεί εδώ και χρόνια η δημόσια στήριξη του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να θεωρούνταν πολιτικό πλεονέκτημα για τη λαϊκιστική δεξιά της Ευρώπης, σήμερα, όμως, η εικόνα αυτή φαίνεται να αλλάζει, όπως αναφέρει το Politico.

Οι εθνικιστές ηγέτες της ηπείρου αντιμετώπιζαν επί μακρόν την υποστήριξη του Τραμπ ως απόδειξη ότι οι πολιτικές τους είχαν αποκτήσει διεθνή απήχηση. Ωστόσο, ενόψει των κρίσιμων εκλογικών αναμετρήσεων του 2027 σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Πολωνία, πολλοί επανεξετάζουν πλέον την αξία αυτής της διατλαντικής σχέσης.

Η δημοτικότητα του Τραμπ στην Ευρώπη έχει υποχωρήσει σημαντικά, επηρεασμένη από τους εμπορικούς πολέμους που εξαπέλυσε, τις απειλές του κατά της Γροιλανδίας και τη σύγκρουση με το Ιράν, η οποία οδήγησε σε άνοδο των τιμών της ενέργειας. Οι παρεμβάσεις του, που άλλοτε γίνονταν δεκτές με ενθουσιασμό από τους ιδεολογικούς του συμμάχους, θεωρούνται πλέον πολιτικά τοξικές, καθώς ενδέχεται να απομακρύνουν μετριοπαθείς ψηφοφόρους, να διχάσουν τα εθνικιστικά ακροατήρια και να προσφέρουν επιχειρήματα στους πολιτικούς αντιπάλους τους.

Η Μελόνι παίρνει αποστάσεις

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, η οποία μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν η σημαντικότερη σύμμαχος του Τραμπ στην Ευρώπη. Όταν ο Αμερικανός πρόεδρος ισχυρίστηκε ότι η Μελόνι «παρακαλούσε» για μια κοινή φωτογραφία στη σύνοδο της G7 την περασμένη εβδομάδα, η ίδια εξέφρασε δημόσια όσα καταγράφουν εδώ και μήνες οι δημοσκοπήσεις.

Απαντώντας σε ανάρτηση του Τραμπ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου υποστήριζε ότι η δημοτικότητά της στην Ιταλία βρίσκεται σε πτώση, η Μελόνι σχολίασε: «Το γεγονός ότι είμαι φίλη σου σίγουρα δεν με βοήθησε». «Σε κάθε περίπτωση, η δημοτικότητά μου δεν είναι δική σου υπόθεση. Θα σου πρότεινα να ασχοληθείς με τη δική σου», πρόσθεσε.

Παρόμοια στάση υιοθετεί και ο επικεφαλής του γαλλικού ακροδεξιού Εθνικού Συναγερμού, Ζορντάν Μπαρντελά, ο οποίος θεωρείται ένα από τα φαβορί για τις επόμενες προεδρικές εκλογές. Σε συνέντευξή του στο Politico απέρριψε κατηγορηματικά την υποστήριξη του Τραμπ, χαρακτηρίζοντας τη συμπεριφορά του Αμερικανού προέδρου «απρόβλεπτη».

Παρά τις προσπάθειες κορυφαίων στελεχών της αμερικανικής κυβέρνησης να στηρίξουν τα εθνικιστικά κόμματα της Ευρώπης, η στήριξη του Τραμπ έχει μετατραπεί σε «δηλητηριασμένο δώρο», εκτιμά ο πρόεδρος του δημοσκοπικού ινστιτούτου Cluster17, Ζαν-Ιβ Ντορμαζέν.

«Ο Τραμπ δημιουργεί πραγματικό πρόβλημα για αυτούς τους ηγέτες», υποστηρίζει, σημειώνοντας ότι παρότι οι ψηφοφόροι τους εμφανίζονται διχασμένοι απέναντί του, όλο και περισσότεροι τον αντιμετωπίζουν ως απειλή.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν αλλαγή κλίματος

Έρευνα του Cluster17 που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο σε επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδειξε ότι, παρόλο που οι δεξιοί ψηφοφόροι διατηρούν μια πιο θετική εικόνα για τον Τραμπ, σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό, μόνο μια μειοψηφία τον θεωρεί «φίλο της Ευρώπης» και συγκεκριμένα το 18% των ψηφοφόρων του Εθνικού Συναγερμού στη Γαλλία, το 23% των ψηφοφόρων των Αδελφών της Ιταλίας και το 25% των υποστηρικτών της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD).

Παράλληλα, δημοσκόπηση της Public First για λογαριασμό του Politico τον Ιούνιο κατέγραψε ότι μόλις το 31% των ψηφοφόρων της AfD και το 36% των ψηφοφόρων του Εθνικού Συναγερμού θεωρούν τις Ηνωμένες Πολιτείες «αξιόπιστο σύμμαχο».

Στη Βρετανία, ο Τραμπ έχει εξελιχθεί σε πολιτικό βάρος για το λαϊκιστικό δεξιό κόμμα Reform UK του Νάιτζελ Φάρατζ, ιδιαίτερα μεταξύ των αναποφάσιστων ψηφοφόρων. Το ίδιο συμβαίνει και στη Γαλλία, όπου ο Αμερικανός πρόεδρος παραμένει ιδιαίτερα αντιδημοφιλής στους κεντροδεξιούς ψηφοφόρους, τους οποίους επιχειρεί να προσεγγίσει ο Εθνικός Συναγερμός.

Εν τω μεταξύ, η κατάσταση όπως εξελίσσεται, είναι ιδιαίτερα αμήχανη για την Ουάσιγκτον, καθώς οι πολιτικοί που απομακρύνονται από τον Τραμπ είναι ακριβώς εκείνοι που η κυβέρνησή του επιδίωξε να προσεγγίσει.

Στη Στρατηγική Εθνικής Ασφάλειας που δημοσίευσε πέρυσι, ο Λευκός Οίκος χαιρέτιζε «την αυξανόμενη επιρροή των πατριωτικών ευρωπαϊκών κομμάτων». Στη συνέχεια, η αμερικανική κυβέρνηση συνόδευσε τη ρητορική αυτή με δημόσιες παρεμβάσεις και παρασκηνιακές επαφές με πολιτικά κινήματα που σήμερα φοβούνται ότι η σύνδεσή τους με τον Τραμπ μπορεί να τους κοστίσει εκλογικά.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν η επίσκεψη του αντιπροέδρου των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, στην Ουγγαρία τον Απρίλιο, προκειμένου να στηρίξει τον Βίκτορ Όρμπαν στην προσπάθειά του για επανεκλογή.

Ωστόσο, μετά το τέλος της 16χρονης κυριαρχίας του Ούγγρου ηγέτη με βαριά εκλογική ήττα, αρκετοί ακροδεξιοί πολιτικοί που διεκδικούν την εξουσία την επόμενη χρονιά επανεξετάζουν τη σχέση τους με τον Τραμπ ή δεν διστάζουν να την απορρίψουν πλήρως.

Το τέλος ενός πολιτικού ειδυλλίου

Η μεταστροφή είναι ιδιαίτερα αισθητή στην Ιταλία και τη Γερμανία, όπου η άκρα δεξιά διατηρούσε παραδοσιακά θερμές σχέσεις με τον Αμερικανό πρόεδρο.

Η Μελόνι ήταν από τους πρώτους Ευρωπαίους ηγέτες που συνεχάρησαν τον Τραμπ για την επανεκλογή του το 2024. Όταν ξέσπασε ο διατλαντικός εμπορικός πόλεμος, επιχείρησε να εμφανιστεί ως γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα σε μια ανήσυχη Ευρώπη και τον δυναμικό Αμερικανό πρόεδρο.

Αρχικά, οι σχέσεις τους έμοιαζαν ιδιαίτερα στενές. Σε συνάντησή τους στον Λευκό Οίκο τον Απρίλιο, ο Τραμπ χαρακτήρισε τη Μελόνι «πολύ ξεχωριστό άνθρωπο» και αποδέχθηκε πρόσκλησή της να επισκεφθεί τη Ρώμη -κάτι που τελικά δεν συνέβη.

Σήμερα, όμως, οι δύο ηγέτες ανταλλάσσουν δημόσιες αιχμές, μετά την άρνηση της Ιταλίδας πρωθυπουργού να επιτρέψει τη χρήση ιταλικών στρατιωτικών βάσεων από αμερικανικά αεροσκάφη που συμμετείχαν στις επιχειρήσεις κατά του Ιράν.

Στη Γερμανία, η κρίση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον Τραμπ και την AfD είχε ξεκινήσει πριν από τη σύγκρουση με το Ιράν και επιδεινώθηκε στη συνέχεια. Την άνοιξη, η ηγεσία του κόμματος κάλεσε τα στελέχη του να περιορίσουν τις επισκέψεις τους στις ΗΠΑ ενόψει σημαντικών περιφερειακών εκλογών.

Η εξαίρεση της Πολωνίας

Δεν ακολουθούν όμως όλοι οι ηγέτες της ευρωπαϊκής δεξιάς την ίδια πορεία. Στην Πολωνία, το εθνικιστικό κόμμα Νόμος και Δικαιοσύνη (PiS) εξακολουθεί να επενδύει στις σχέσεις του με τον Τραμπ. Η χώρα, που οδηγείται σε βουλευτικές εκλογές το επόμενο έτος, αποτελεί στενό πολιτικό και στρατιωτικό σύμμαχο των ΗΠΑ και έναν από τους μεγαλύτερους αγοραστές αμερικανικών οπλικών συστημάτων στην Ευρώπη.

Ο πρόεδρος Κάρολ Ναβρότσκι, ο οποίος στηρίζεται από το PiS, επιχειρεί να αξιοποιήσει τις σχέσεις του με τον Τραμπ στη σύγκρουσή του με τον πρωθυπουργό Ντόναλντ Τουσκ.

«Για το ''Νόμος και Δικαιοσύνη'' είναι περισσότερο ωφέλιμο παρά επικίνδυνο να διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με τον Ντόναλντ Τραμπ», εκτιμά ο πολιτικός αναλυτής Βόιτσεχ Σάτσκι. «Τους προσφέρει επιρροή στην εσωτερική πολιτική σκηνή, καθώς ο πρόεδρος της Πολωνίας είναι σήμερα το μοναδικό πρόσωπο της χώρας με άμεση πρόσβαση στον Λευκό Οίκο».

Σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρσοβία την Παρασκευή, ο ηγέτης του PiS, Γιάροσλαβ Κατσίνσκι, εξήρε τις «άριστες σχέσεις» του Ναβρότσκι με τον Αμερικανό πρόεδρο και έκανε λόγο για επιτυχία της πολωνικής προσπάθειας να εξασφαλίσει μόνιμη αμερικανική στρατιωτική βάση στη χώρα.

«Η πλειονότητα των Πολωνών εξακολουθεί να πιστεύει ότι η παρουσία Αμερικανών στρατιωτών στην Πολωνία αποτελεί βασικό παράγοντα ασφάλειας», σημειώνει ο Σάτσκι.

Στη δημοσκόπηση του Cluster17, το 17% των Πολωνών ερωτηθέντων χαρακτήρισε τον Τραμπ «φίλο της Ευρώπης», το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των επτά χωρών της ΕΕ που συμμετείχαν στην έρευνα.
 

Πηγή: skai.gr

📺Βίντεο ντοκουμέντο από την επεισοδιακή καταδίωξη μηχανής από τα Μέγαρα μέχρι το Κερατσίνι


Εντυπωσιακή καταδίωξη μηχανής χωρίς πινακίδες σημειώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας, που ξεκίνησε από τα Μέγαρα και κατέληξε σε τροχαίο στο Κερατσίνι.

Η καταδίωξη της μοτοσικλέτας ξεκίνησε όταν ο οδηγός αρνήθηκε να σταματήσει σε σήμα για έλεγχο και τελείωσε όταν η μηχανή έπεσε πάνω σε σχολικό λεωφορείο στη λεωφόρο Σαλαμίνος, στο κέντρο του Κερατσινίου.

Σύμφωνα με το βίντεο-ντοκουμέντο που έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας, η μηχανή μετά τη σύγκρουση παρέμενε στη μέση του δρόμου, ενώ αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ που συμμετείχαν στην επιχείρηση καταδίωξης φτάνουν τρέχοντας στο σημείο προκειμένου να ακινητοποιήσουν τους δύο νεαρούς αναβάτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η μηχανή δεν έφερε πινακίδες κυκλοφορίας και οι δύο αναβάτες -ο 25χρονος οδηγός της μοτοσικλέτας και η 22χρονη συνεπιβάτιδα- συνελήφθησαν.

Οι δύο νεαροί μεταφέρθηκαν αρχικά με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Τζάνειο Νοσοκομείο για την παροχή των πρώτων βοηθειών.

Στη συνέχεια συνελήφθησαν για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς και για απείθεια.

Δείτε στο βίντεο την στιγμή του τροχαίου:


Κυρανάκης: Καταδικάζουμε απερίφραστα την άνανδρη επίθεση στο σπίτι του Νίκου Χαρδαλιά από θρασύδειλους τραμπούκους


"Η Δημοκρατία μας, το κράτος δικαίου και οι αρχές και αξίες τις οποίες υπηρετούμε με συνέπεια, είναι πολύ ισχυρότερες από τις κουκούλες, τις μπογιές και τα απειλητικά συνθήματά τους" τόνισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μετά τα συνθήματα που γράφτηκαν έξω από το σπίτι του Νίκου Χαρδαλιά

Την «άνανδρη επίθεση στο σπίτι του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, από θρασύδειλους τραμπούκους που απείλησαν τον ίδιο και την οικογένειά του» καταδικάζει απερίφραστα η Νέα Δημοκρατία. «Στεκόμαστε στο πλευρό του Νίκου Χαρδαλιά και της οικογένειάς του και αναμένουμε την άμεση καταδίκη των πράξεων αυτών από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Η σιωπή σημαίνει ανοχή και η ανοχή είναι απαράδεκτη» δήλωσε ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της NΔ, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

«Όσο για τους θρασύδειλους τραμπούκους, ας γνωρίζουν καλά ότι δεν πτοούν και δεν εκφοβίζουν τα στελέχη μας. Η Δημοκρατία μας, το κράτος δικαίου και οι αρχές και αξίες τις οποίες υπηρετούμε με συνέπεια, είναι πολύ ισχυρότερες από τις κουκούλες, τις μπογιές και τα απειλητικά συνθήματά τους» πρόσθεσε ο ίδιος.

Όπως ανέφερε ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ «η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη θα δώσουν την απάντηση που οφείλουν». «Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή του νόμου και η ανάπλαση των προσφυγικών της Λ. Αλεξάνδρας, έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης, είναι για εμάς αυτονόητη. Όπως αυτονόητη είναι και η μάχη που πρέπει να δοθεί για τα δικαιώματα των ιδιοκτητών των οικιών, τα οποία καταπατούνται σε αρκετές περιπτώσεις από καταληψίες» τόνισε ο κ. Κυρανάκης.

NBA: Στους Μαϊάμι Χιτ ο Γιάννης Αντετοκούνμπο με deal-μαμούθ


Παίκτης των Χιτ θα γίνει πλέον ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, στη μεγαλύτερη ανταλλαγή του καλοκαιριού στο ΝΒΑ.

Οι Μπακς πήραν ως αντάλλαγμα για την παραχώρησή του τους Τάιλερ Χίρο, Κελ’ ελ Γουέρ, Χάιμε Γιάκεθ και τρεις επιλογές πρώτου γύρου στο ντραφτ (2031, 2033), ανάμεσα στις οποίες και το νούμερο 13 της φετινής διαδικασίας, όπως και μια επιλογή δευτέρου γύρου. Μαζί με τον Greek Freak στο Μαϊάμι θα πάει και ο Μπόμπι Πόρτις.

Η αρχική συμφωνία δεν περιλαμβάνει κάποια τρίτη ομάδα, ωστόσο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο - μέχρι τις 6 Ιουλίου που θα μπορεί να ανακοινωθεί το deal- να προστεθούν και άλλα μέλη στο trade.

Οι Σέλτικς κυνήγησαν τον 31χρονο σούπερ σταρ μέχρι την τελευταία στιγμή, φτάνοντας να προσφέρουν τον Τζέιλεν Μπράουν και δύο επιλογές πρώτου γύρου, ωστόσο οι Μπακς προτίμησαν το «πακέτο» των Χιτ και παραχώρησαν τον παίκτη που επέλεξαν το 2013 στο νούμερο 13 του ντραφτ και άλλαξε την ιστορία τους χαρίζοντάς τους πρωτάθλημα μετά από 50 χρόνια, το 2021.

Οι Χιτ είχαν ρεκόρ 43-39 την περασμένη σεζόν και τερμάτισαν 10οι στην Ανατολή. Έχασαν στον αγώνα play-in για τις θέσεις 9-10 από τους Χόρνετς, μένοντας εκτός playoffs για πρώτη φορά από τη σεζόν 2018/19.

Η ομάδα που έχει στον πάγκο τον Έρικ Σπόελστρα από το 2018 και πρόεδρο τον θρυλικό Πατ Ράιλι με την προσθήκη του Αντετοκούνμπο φιλοδοξεί να γίνει διεκδικήτρια του τίτλου.

Ο Giannis στη νέα του ομάδα θα βρει παίκτες όπως ο σέντερ Μπαμ Αντεμπάγιο (που εκπροσωπείται από τον ίδιο ατζέντη), ο Σέρβος φόργουορντ Νίκολα Γιόβιτς, ο Σουηδός φόργουορντ Πέλε Λάρσον, ο γκαρντ Ντάβιον Μίτσελ, ενώ επίκεινται αρκετές ακόμη κινήσεις. Πιθανότατα στην ομάδα θα παραμείνουν με νέα συμβόλαια ο γκαρντ Νόρμαν Πάουερ και ο φόργουορντ Άντριου Γουίγκινς.

Πώς διαμορφώνεται το ρόστερ του Μαϊάμι με την προσθήκη του Αντετοκούνμπο

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο μετακομίζει από το Μιλγουόκι μετά από 13 χρόνια και πηγαίνει στο Μαϊάμι. Οι Χιτ κατάφεραν να πείσουν τους Μπακς να τον παραχωρήσουν σε μια ανταλλαγή παραχωρώντας πέρα από picks στο ντραφτ και τρία πολύτιμα στελέχη της ομάδας, τους Τάιλερ Χίρο, Κελ’ ελ Γουέρ, Χάιμε Γιάκεθ και Κασπάρας Γιακουτσιόνις.

Πώς διαμορφώνεται το ρόστερ των Χιτ για τη νέα σεζόν; Ο Greek Freak θα συναντήσει στο Μαϊάμι τον Μπαμ Αντεμπάγιο (20,1π., 10 ριμπ., 3,2 ασίστ την περασμένη σεζόν) στη θέση «5» συνθέτοντας μαζί του μια πολύ δυνατή front line.

Από εκεί και πέρα, στο «1» υπάρχει ο Ντάβιον Μίτσελ (9,3π., 6,5 ασίστ, 2,7 ριμπ., με 39,5% στα τρίποντα). Στις θέσεις «2» και «3» αναμένεται να υπογράψουν νέα συμβόλαια ο Νόρμαν Πάουελ (21,7π., 3,5 ριμπ., 2,5 ασίστ με 38% στα τρίποντα) και ο Άντριου Γουίγκινς (15,4π., 4,8 ριμπ., 2,7 ασίστ με 36,2% στα τρίποντα).

Ως επιλογές πάγκου προορίζονται ο Σουηδός γκαρντ/φόργουορντ Πέλε Λάρσον (11,4π., 3,5 ριμπ., 3,4 ασίστ με 32,3% στα τρίποντα), ο Σέρβος φόργουορντ Νίκολα Γιόβιτς (7,3π., 3,3 ριμπ., 2,2 ασίστ με 26,9% στα τρίποντα), αλλά και ο Μπόμπι Πόρτις (13,7π., 6,4 ριμπ., 1,6 ασίστ με 45,6% στα τρίποντα) που αποκτήθηκε στην ίδια ανταλλαγή με τους Μπακς.

Φυσικά το Μαϊάμι θα χρειαστεί να κάνει ακόμη τουλάχιστον 6-7 προσθήκες, ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται 10,3 εκατ. δολάρια κάτω από τον φόρο πολυτελείας. Με την παρουσία του Αντετοκούνμπο και τις φιλοδοξίες τίτλου που δημιουργούνται, θα μπορέσει να προσελκύσει κάποιους βετεράνους σε προσιτή τιμή, αλλά δεν πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να γίνει και κάποιο ακόμη trade.

NBA:  Από το trade του αιώνα στο... χρυσάφι! - Ο Γιάννης Aντετοκούνμπο και το deal-μαμούθ με τους Μαϊάμι Χιτ

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δεν αλλάζει μόνο ομάδα στο NBA, αλλά ετοιμάζεται να δει και τον τραπεζικό του λογαριασμό να εκτοξεύεται σε δυσθεώρητα επίπεδα. Λίγες ώρες μετά το blockbuster trade που τον έστειλε από τους Μιλγουόκι Μπακς στους Μαϊάμι Χιτ, τα οικονομικά δεδομένα της επόμενης ημέρας αποκαλύπτουν πως ο "Greek Freak" βρίσκεται μπροστά σε ένα ακόμη "χρυσό" συμβόλαιο που μπορεί να "αγγίξει" τα 275 εκατομμύρια δολάρια. Οι Χιτ δεν πρόσφεραν μόνο ένα πακέτο-μαμούθ στους Μπακς για να τον αποκτήσουν. Στόχος τους είναι να χτίσουν γύρω από τον δύο φορές MVP για πολλά χρόνια, μετατρέποντάς τον στο απόλυτο πρωταγωνιστή και σταρ.


Το trade του αιώνα και το "χρυσό" συμβόλαιο του Γιάννη Αντετοκούνμπο στους Χιτς

Η μετακίνηση του Γιάννη Αντετοκούνμπο στους Μαϊάμι Χιτ δεν αποτελεί απλώς ένα από τα μεγαλύτερα trades των τελευταίων ετών στο NBA. Για τους ανθρώπους του οργανισμού της Φλόριντα, η απόκτηση του δύο φορές MVP είναι μόνο η αρχή ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου που έχει ως στόχο να διατηρήσει τον Έλληνα σούπερ σταρ στο Μαϊάμι για πολλά χρόνια. Οι Χιτ αποφάσισαν να επενδύσουν σχεδόν τα πάντα για να αποκτήσουν τον "Greek Freak", παραχωρώντας ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο παικτών και μελλοντικών επιλογών Draft στους Μιλγουόκι Μπακς. Η συγκεκριμένη κίνηση δεν έγινε αποκλειστικά για το παρόν, αλλά και για το μέλλον, καθώς στο Μαϊάμι επικρατεί η πεποίθηση ότι ο Αντετοκούνμπο μπορεί να αποτελέσει τον ηγέτη της ομάδας για τα επόμενα χρόνια.


Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του ESPN, ο ίδιος ο Γιάννης βλέπει θετικά το ενδεχόμενο να δεσμεύσει το μέλλον του στους Χιτ μέσω μιας νέας πολυετούς συμφωνίας, εξέλιξη που ενισχύει ακόμη περισσότερο την αισιοδοξία στο στρατόπεδο της ομάδας. Ο Αντετοκούνμπο μεταφέρεται στο Μαϊάμι με το υπάρχον συμβόλαιό του, το οποίο προβλέπει απολαβές ύψους 58.456.566 δολαρίων για την επόμενη αγωνιστική περίοδο. Παράλληλα, διαθέτει player option ύψους 62.786.682 δολαρίων για τη σεζόν 2027/28, γεγονός που του δίνει τον απόλυτο έλεγχο των επόμενων κινήσεών του όσον αφορά το μέλλον της καριέρας του.

Τα δυο σενάρια για το μέλλον στους Χιτς στο NBA και τα δεδομένα επέκτασης

Η ύπαρξη της συγκεκριμένης οψιόν δημιουργεί δύο διαφορετικά μονοπάτια για τον Έλληνα σταρ. Στο πρώτο σενάριο, ο Αντετοκούνμπο μπορεί να απορρίψει την player option και να βγει εκ νέου στην αγορά, υπογράφοντας τετραετές συμβόλαιο με τους Χιτ συνολικής αξίας που μπορεί να φτάσει τα 275 εκατομμύρια δολάρια. Στο δεύτερο σενάριο, επιλέγει να ενεργοποιήσει την option για τη σεζόν 2027/28 και στη συνέχεια να προχωρήσει σε τριετή επέκταση συμβολαίου, η οποία εκτιμάται πως θα του αποφέρει συνολικά περίπου 214 εκατομμύρια δολάρια.

Οι δύο επιλογές θα είναι διαθέσιμες από τις αρχές Ιανουαρίου, όταν και θα μπορεί να ξεκινήσει επίσημα η διαδικασία των διαπραγματεύσεων για την επόμενη συμφωνία του. Όπως εξήγησε ο αναλυτής του ESPN για θέματα salary cap, Μπόμπι Μαρκς, η επιλογή ενεργοποίησης της player option και η μετέπειτα υπογραφή επέκτασης προσφέρει στον Αντετοκούνμπο ένα ελαφρώς ευνοϊκότερο οικονομικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, στο Μαϊάμι δεν βιάζονται να ανοίξουν από τώρα τη συζήτηση για το νέο συμβόλαιο. Η προτεραιότητα των Χιτ είναι να ολοκληρωθεί ομαλά η ιστορική ανταλλαγή και να ενσωματωθεί ο Γιάννης στο νέο του περιβάλλον. Άλλωστε, η απόκτηση ενός παίκτη του βεληνεκούς του Αντετοκούνμπο αποτελεί από μόνη της μια τεράστια επιτυχία για τον οργανισμό. Τα υπόλοιπα, όπως όλα δείχνουν, θα ακολουθήσουν σύντομα.

Ο Τσίπρας ανακοινώνει σήμερα τη «σκιώδη κυβέρνησή» του, λήγει το τελεσίγραφο προς Φάμελλο για τη στήριξη της ΕΛΑΣ


Την «σκιώδη κυβέρνηση» της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα η Αμαλίας, συγκροτώντας «ομάδα κρούσης» ανά χαρτοφυλάκιο απέναντι στα κυβερνητικά στελέχη, σε μια προσπάθεια να επιδείξει αντανακλαστικά, αλλά και μέρος των προγραμματικών θέσεων του κόμματος, στην τελική προεκλογική ευθεία.

Οι δεξαμενές για το νέο σχήμα προέρχονται αφενός από πρώην κυβερνητικά και υπηρεσιακά στελέχη της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, πρόσωπα που μετέχουν στο Ινστιτούτο Αλέξη Τσίπρα, άτομα που υπέγραψαν την ιδρυτική διακήρυξη, αλλά και συμμετέχοντες στις κατά τόπους παρουσιάσεις της «Ιθάκης» με έντονο τεχνοκρατικό προφίλ.

Η σύνθεση της «σκιώδους κυβέρνησης» αποβλέπει και στον διεμβολισμό του ΠΑΣΟΚ, αφού θα συμπεριλαμβάνει πρόσωπα «πράσινων καταβολών», ενώ ρόλο στο νέο οργανόγραμμα θα αποκτούν σταδιακά και πρόσωπα που εσχάτως παραιτήθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για να μεταπηδήσουν στην ΕΛ.Α.Σ.

Το βάρος στην οικονομία

Το ενδιαφέρον, πάντως, εντός και εκτός ΕΛ.Α.Σ εστιάζεται στο πεδίο της οικονομίας, που παρότι το κόμμα Τσίπρα διαθέτει δύο πρώην υπουργούς, τους Γιώργο Χουλιαράκη και Δημήτρη Λιάκο στις τάξεις του, εντούτοις δεν κατάφερε να προσφέρει μέχρι τώρα πειστικές απαντήσεις στο δημόσιο διάλογο περί φορολόγησης, γεγονός άφησε να διαφανούν οι αδυναμίες σε πρόσωπα πρώτης γραμμής. Αυτός είναι και ο λόγος που ενδέχεται να αναδομηθεί το επικοινωνιακό επιτελείο, το οποίο θα κληθεί να «αναχαιτίσει» και τα απόνερα της κρίσης στον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, η οποία βαίνει κλιμακούμενη.

Ήδη, σήμερα εκπνέει η προθεσμία των 10 ημερών που είχε θέσει η πλευρά της μειοψηφίας προς τον Πρόεδρο του κόμματος, Σωκράτη Φάμελλο προκειμένου να διασαφηνίσει τον «οδικό χάρτη» εκτέλεσης της πρόσφατης απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής, η οποία προέβλεπε την υποστήριξη της ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα στις επόμενες εθνικές εκλογές μέσω της μη συγκρότησης αυτόνομου κομματικού ψηφοδελτίου.

Ήδη, η στάση στελεχών, όπως του νέου Εκπροσώπου Τύπου του κόμματος, Χρήστου Γιαννούλη έχει κάνει αίσθηση, καθώς ο τελευταίος δήλωσε πως «την απάντηση αυτή οφείλει να τη δώσει μόνο ο Αλέξης Τσίπρας. Όποια κι αν είναι. Όχι οι ερμηνείες, όχι οι διαρροές, όχι οι τρίτοι. Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας», την στιγμή που η πλευρά της μειοψηφίας ενδέχεται να ζητήσει από τον ίδιο τον πρώην Πρωθυπουργό να τοποθετηθεί δημόσια για την τύχη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, όπως άφησε να υπονοηθεί στην τελευταία δημόσια παρέμβασή του ο Παύλος Πολάκης.

Πάντως, χθες ο πρώην Υπουργός, Νίκος Παππάς τόνισε στον Αθήνα 984 πως «πρέπει να συγκληθούν τα όργανα. Με οποιονδήποτε τρόπο. Είτε να τα συγκαλέσει η γραμματέας είτε με τον τρόπο που προβλέπει το καταστατικό. Δεν υπάρχει κανένας φραγμός», για να συμπληρώσει πως «ολοένα και περισσότεροι αναγνωρίζουν πως η στρατηγική του κόμματος χρειάζεται χρονοδιάγραμμα, εξειδίκευση, επικαιροποίηση και να γίνει κατά το κοινώς λεγόμενο ''ταληράκια''».

Υπογραφές και νέα συνεδρίαση

Στην κατεύθυνση αυτή, ενόψει της σημερινής εκπνοής της προθεσμίας προς την ηγεσία του κόμματος, στελέχη της μειοψηφίας έχουν εκκινήσει τη συλλογή υπογραφών για νέα συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, με επιθυμητές ημερομηνίες την 5η ή την 11η Ιουλίου. Και αυτό, γιατί δεν δείχνουν διατεθειμένοι να αφήσουν να εκκρεμεί η υπόθεση της στήριξης της ΕΛ.Α.Σ μέσα στα «μπάνια του λαού» επιτείνοντας, όπως λένε τη διάλυση του κόμματος, χωρίς να έχουν δοθεί απαντήσεις για την τύχη του πολιτικού οργανισμού, αλλά και τα περιουσιακά του στοιχεία.

Στο στόχαστρο στελεχών της μειοψηφίας, άλλωστε, έχει μπει και η πλειοψηφία που συγκέντρωσε η πλευρά Φάμελλου στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, την οποία αμφισβητούν δημόσια στελέχη, όπως ο Τρύφωνας Αλεξιάδης, ο οποίος δήλωσε πως «για την τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, κάποιοι αναφέρουν πως υπήρχε ''ευρεία'' πλειοψηφία υπέρ συγκεκριμένων αποφάσεων. Τότε γιατί, ενώ εμείς, η ''ευρεία μειοψηφία", όταν ζητήσαμε καταμέτρηση, αυτή δεν έγινε; Δεν έγινε καταμέτρηση ούτε καν σε όσους συμμετείχαμε μέσω ΖΟΟΜ. Δεν είναι δυνατόν, σε μια τόσο κρίσιμη συνεδρίαση, να ζητούμε κατάλογο συμμετεχόντων και να τον αποκρύπτουν. Αυτές δεν είναι δημοκρατικές διαδικασίες».

Γεωργία Σαδανά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Το μήνυμα που έστειλαν Μητσοτάκης και Δένδιας, η επιχείρηση ανάσχεσης του Σαμαρά, η "πόρτα" στον Μεσσήνιο και οι νέοι υποψήφιοι και οι αλλαγές Τσίπρα στην επικοινωνία της ΕΛΑΣ


Σήμερα θα ξεκινήσω με την κοινή παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, στα επίσημα εγκαίνια του νέου, υπερσύγχρονου Κέντρου Κυβερνοάμυνας της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ, συνύπαρξη που δεν πέρασε απαρατήρητη από όσους παρακολουθούν τις ισορροπίες στο εσωτερικό της κυβερνητικής παράταξης. Προφανώς, η λειτουργία ενός τέτοιου Κέντρου συνιστά σημαντική αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων σε μια εποχή όπου οι κυβερνοαπειλές αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα. Ωστόσο, στο πολιτικό παρασκήνιο η εικόνα είχε και μια δεύτερη ανάγνωση. Η ταυτόχρονη παρουσία των δύο ανδρών ερμηνεύθηκε από πολλούς ως μια συνειδητή επίδειξη ενότητας και θεσμικής σύμπλευσης, ιδίως μετά τις κατά καιρούς φήμες και τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για διαφορετικές προσεγγίσεις ή ψυχρές αποστάσεις ανάμεσα στο Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε επιμέρους ζητήματα κυβερνητικών χειρισμών. Όσοι βρέθηκαν στην εκδήλωση σημείωναν, μάλιστα, ότι το κλίμα μεταξύ του πρωθυπουργού και του υπουργού Εθνικής Άμυνας ήταν ιδιαίτερα θερμό καθ’ όλη τη διάρκειά της, με τις δημόσιες τοποθετήσεις και τις μεταξύ τους συνομιλίες να εκπέμπουν εικόνα πλήρους συντονισμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Η χρονική συγκυρία μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές πολιτικές προκλήσεις, ενώ το τελευταίο διάστημα καλείται να διαχειριστεί και ζητήματα που δημιουργούν πρόσθετο επικοινωνιακό και πολιτικό θόρυβο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η κοινή εμφάνιση Μητσοτάκη - Δένδια λειτούργησε ως μήνυμα εσωκομματικής συνοχής προς κάθε κατεύθυνση, τόσο στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας όσο και προς το ευρύτερο πολιτικό ακροατήριο.

Επιχείρηση ανάσχεσης της επιρροής Σαμαρά από τη ΝΔ στην Πελοπόννησο

Μπορεί ο Αντώνης Σαμαράς να μην έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά του για το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου πολιτικού φορέα, ωστόσο στη Νέα Δημοκρατία φαίνεται πως δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Και φροντίζουν να προετοιμάζονται εγκαίρως, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην Πελοπόννησο, μια περιοχή με ισχυρά πολιτικά και συμβολικά χαρακτηριστικά για την κεντροδεξιά παράταξη, αλλά και μεγάλης επιρροής του Μεσσήνιου πολιτικού. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκινά από σήμερα μια εκτεταμένη γαλάζια επιχείρηση συσπείρωσης και επανασύνδεσης με τη βάση, με την επιστράτευση σχεδόν του συνόλου των κορυφαίων κυβερνητικών και κομματικών στελεχών. Το πρόγραμμα των περιοδειών είναι πυκνό και εκτείνεται σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας. Η αρχή γίνεται σήμερα από τη Σπάρτη, όπου θα βρεθεί ο Μάκης Βορίδης. Αύριο τη σκυτάλη παίρνουν ο Θάνος Πλεύρης και ο Θανάσης Καββαδάς με επισκέψεις σε Άργος και Ναύπλιο, ενώ η Άννα Καραμανλή θα περιοδεύσει στην Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι. Την ίδια ημέρα, η Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Κώστας Κατσαφάδος θα βρεθούν στην Τρίπολη, ο Νίκος Παπαθανάσης στη Μεγαλόπολη, η Όλγα Κεφαλογιάννη στη Νεμέα και ο Κώστας Κατσαφάδος στον Δήμο Ευρώτα. Την Πέμπτη, στην Αρκαδία θα μεταβούν ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ενώ την Παρασκευή τη σκυτάλη παίρνουν ο Μαργαρίτης Σχοινάς στην Κορινθία και ο Χρίστος Δήμας στη Μεσσηνία. Το αποκορύφωμα της γαλάζιας εξόρμησης αναμένεται την Κυριακή, με τη Νίκη Κεραμέως και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη να περιοδεύουν στη Μεσσηνία, ενώ ο κύκλος των επισκέψεων θα κλείσει στις 29 Ιουνίου με την παρουσία της Λίνας Μενδώνη στο Άργος. Στη μεγάλη αυτή κινητοποίηση συμμετέχουν, βεβαίως, και οι βουλευτές των νομών της Πελοποννήσου, καθώς και τα στελέχη των τοπικών κομματικών οργανώσεων, σε μια συντονισμένη προσπάθεια να σταλεί μήνυμα ενότητας, εγρήγορσης και ισχυρής κομματικής παρουσίας στην περιφέρεια που παραδοσιακά αποτελεί προνομιακό πεδίο επιρροής της Νέας Δημοκρατίας.

Η "πόρτα" στον Σαμαρά και οι υποψήφιοι που ακούγονται στην Πελοπόννησο

Η γαλάζια αυτή κινητοποίηση μόνο τυχαία δεν είναι. Σύμφωνα με πληροφορίες, κρίθηκε απολύτως αναγκαία μετά την επεξεργασία των τελευταίων δημοσκοπικών δεδομένων, τα οποία καταγράφουν αξιοσημείωτες απώλειες της Νέας Δημοκρατίας σε αρκετούς νομούς της Πελοποννήσου. Την ίδια στιγμή, στο κυβερνητικό στρατόπεδο παρακολουθούν με προσοχή και τις πρώτες μετακινήσεις στελεχών προς το υπό διαμόρφωση πολιτικό εγχείρημα του Αντώνη Σαμαρά, καθώς καταγράφονται ήδη περιορισμένες αλλά υπαρκτές διαρροές μεσαίων κομματικών στελεχών. Σύμφωνα με πληροφορίες, άνθρωποι του Σαμαρά είχαν αρκετές άκαρπες επαφές με πρώην βουλευτές της ΝΔ, έτσι ακούγεται πως ο πρώην πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς επιχειρεί πλέον άνοιγμα προς τον χώρο της αυτοδιοίκησης. Πάντως, παρότι ο Μεσσήνιος πολιτικός δεν έχει ακόμη προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις, τα ονόματα που συζητούνται για τη στελέχωση των ψηφοδελτίων του αρχίζουν να πληθαίνουν. Στην Ηλεία θεωρείται σχεδόν βέβαιη η συμμετοχή του πρώην βουλευτή Κώστα Τζαβάρα, ενώ στη Λακωνία έντονα ακούγεται το όνομα της Μαργαρίτας Σπυριδάκου, εκλεγμένης περιφερειακής συμβούλου με τον συνδυασμό του Πέτρου Τατούλη. Στην Αργολίδα, πάντως, τα βλέμματα παραμένουν στραμμένα στον πρώην δήμαρχο Άργους, Δημήτρη Καμπόσο. Παρά τα σενάρια που τον θέλουν να βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με το περιβάλλον Σαμαρά, οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι δεν έχει λάβει ακόμη τις οριστικές του αποφάσεις. Αντίστοιχο ερωτηματικό εξακολουθεί να συνοδεύει και τον πρώην περιφερειάρχη Πελοποννήσου και πρώην βουλευτή της ΝΔ, Πέτρο Τατούλη, ο οποίος διατηρεί ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας με πολλές πλευρές του πολιτικού σκηνικού. Στη Λακωνία, οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με αρκετά ονόματα να κυκλοφορούν στα πολιτικά και αυτοδιοικητικά πηγαδάκια της περιοχής. Μεταξύ αυτών αναφέρονται η Γεωργία Ζαχαράκη, ο Κώστας Τζανετάκος, ο Γιάννης Μιχελόγγονας, ο Βασίλης Ορφανός, η Ανθή Μπαλιτσάρη, η Αθηνά Ανδρεάκου και ο Τάσος Κοκκονός, χωρίς ωστόσο να υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια επίσημη επιβεβαίωση. Αντίστοιχα, στην Ηλεία, πέραν του Κώστα Τζαβάρα, στις συζητήσεις που γίνονται στο παρασκήνιο περιλαμβάνεται και το όνομα του πρώην γενικού γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Οδυσσέα Ζώρα.

Το πρώτο πρόσωπο στην Κρήτη για τον Σαμαρά

Ανάλογες διεργασίες καταγράφονται και στην Κρήτη, όπου έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν τα πρώτα ονόματα στελεχών που φέρονται να βλέπουν με ενδιαφέρον το πολιτικό εγχείρημα του Αντώνη Σαμαρά. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύουν τοπικά μέσα ενημέρωσης, η δικηγόρος και πρώην πολιτεύτρια της Νέας Δημοκρατίας, Μαρίνα Φανιουδάκη, εμφανίζεται έτοιμη να συμπορευθεί με τον πρώην πρωθυπουργό, ενισχύοντας το ψηφοδέλτιο που σχεδιάζεται για την εκλογική περιφέρεια Ηρακλείου.

Στοίχημα για τη ΝΔ και η συσπείρωση στην Μακεδονία

Σε κρίσιμο πολιτικό στοίχημα για το Μέγαρο Μαξίμου και την Πειραιώς εξελίσσεται η προσπάθεια επανασυσπείρωσης της κομματικής βάσης και στη Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, μια περιοχή που παραδοσιακά αποτελούσε εκλογικό προπύργιο της Νέας Δημοκρατίας, αλλά πλέον εμφανίζει σαφή σημάδια πολιτικής κόπωσης. Οι δημοσκοπήσεις που φτάνουν στα κυβερνητικά γραφεία καταγράφουν αυξημένες διαρροές προς τα δεξιά της ΝΔ, προκαλώντας συναγερμό στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η εικόνα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου η κυβερνητική παράταξη εμφανίζεται να χάνει μέρος της επιρροής που κατέγραψε στις εκλογές του 2023. Δεν είναι τυχαίο ότι τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε στην περιοχή πολυπληθές κομματικό κλιμάκιο, ενώ χθες ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, πραγματοποίησε κεντρική πολιτική παρέμβαση, στέλνοντας μήνυμα εγρήγορσης προς την κομματική βάση. Η σημασία της Κεντρικής Μακεδονίας για τον εκλογικό σχεδιασμό της ΝΔ είναι κομβική, αντίστοιχη με εκείνη του Λεκανοπεδίου Αττικής. Για τον λόγο αυτό, μέχρι τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αναμένεται να ενταθούν οι επισκέψεις υπουργών, βουλευτών και κορυφαίων κομματικών στελεχών, με στόχο την ανάκτηση του πολιτικού εδάφους που φαίνεται να χάνεται. Στο επίκεντρο της στρατηγικής θα βρεθούν τα μεγάλα έργα υποδομών που εξελίσσονται στη Θεσσαλονίκη και συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία η κυβέρνηση φιλοδοξεί να μετατρέψει σε βασικό πυλώνα του πολιτικού της αφηγήματος.

Διαρροές προς Βελόπουλο και Καρυστιανού

Στο Μαξίμου αναγνωρίζουν ότι η δυναμική της ΝΔ στη Μακεδονία και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα δεν θυμίζει σε τίποτα την εικόνα κυριαρχίας που είχε διαμορφωθεί πριν από τρία χρόνια. Την ίδια ώρα, τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων δείχνουν ότι σημαντικό μέρος της εκλογικής δυσαρέσκειας κατευθύνεται προς κόμματα που κινούνται δεξιότερα της Νέας Δημοκρατίας, με την Ελληνική Λύση και την Ελπίδα για τη Δημοκρατία να εμφανίζουν αυξημένες επιδόσεις και αξιοσημείωτη διείσδυση σε κοινά που παραδοσιακά στήριζαν την κυβερνητική παράταξη. Υπό αυτό το πρίσμα, η μάχη της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας αποκτά χαρακτηριστικά πολιτικού «κλειδιού» για την επόμενη ημέρα, με το κυβερνητικό επιτελείο να γνωρίζει ότι η ανάκτηση της συσπείρωσης στη Βόρεια Ελλάδα αποτελεί προϋπόθεση για τη διατήρηση της εκλογικής του υπεροχής σε εθνικό επίπεδο.

Αλλαγές σκέφτεται ο Τσίπρας στην επικοινωνία

Σε φάση αναδιάταξης φαίνεται να εισέρχεται το επικοινωνιακό επιτελείο που διαμορφώνει ο Αλέξης Τσίπρας ενόψει των επόμενων πολιτικών του κινήσεων. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για προσθήκες, αλλά και στοχευμένες αλλαγές προσώπων το προσεχές διάστημα, καθώς ο πρώην πρωθυπουργός επιδιώκει να ενισχύσει το επιτελείο που θα σηκώσει το βάρος της δημόσιας παρουσίας του νέου πολιτικού εγχειρήματος. Αμετακίνητοι θεωρούνται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Θεώνη Κουφονικολάκου, η Άννα Παπαδοπούλου και ο Κώστας Καρπουχτσής, ενώ θέση στο σχήμα αναμένεται να διατηρήσει και ο Γιώργος Μπαλατσούκας. Μάλιστα, το όνομά του συζητήθηκε έντονα το τελευταίο διάστημα, μετά τον υποτιμητικό χαρακτηρισμό που του απέδωσε η Σοφία Βούλτεψη, η οποία τον αποκάλεσε «μπουζουκτσή», μια αναφορά που, όπως σχολιάζουν συνεργάτες του, λειτούργησε τελικά περισσότερο υπέρ παρά εις βάρος του. Την ίδια ώρα, ο Αλέξης Τσίπρας πραγματοποιεί κύκλο επαφών και συναντήσεων με πρόσωπα που προορίζονται να στελεχώσουν το επικοινωνιακό και πολιτικό του επιτελείο, με στόχο τη συγκρότηση ενός ευρύτερου δικτύου συνεργατών ενόψει των επόμενων σταθμών της πολιτικής του παρουσίας.

Η Φωτονιάτα ετοιμάζει το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης

Ένας από αυτούς θα είναι και η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου ο πρώην πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει ισχυρό πολιτικό στίγμα ως επικεφαλής του νέου φορέα που βρίσκεται υπό διαμόρφωση. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστεί και ο βασικός κορμός του κυβερνητικού και προγραμματικού πλαισίου του κόμματος, το οποίο επεξεργάζεται ομάδα συνεργατών υπό την Ευγενία Φωτονιάτα, με στόχο να αποτελέσει τη βάση της πολιτικής πρότασης που θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα.

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

📺Φεύγω από τους Ρεπουμπλικανούς, δεν με εκφράζουν πια, λέει o άλλοτε φανατικός τραμπικός Τάκερ Κάρλσον


Την αποχώρησή του από Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, γιατί, όπως λέει το κόμμα δεν αντανακλά πλέον τις απόψεις του, ανακοίνωσε ο συντηρητικός σχολιαστής Τάκερ Κάρλσον.

«Αποχωρώ», δήλωσε ο Κάρλσον σε επεισόδιο του podcast «Can't Be Censored» που μεταδόθηκε την περασμένη Πέμπτη, αλλά ήλθε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα, όπως σημειώνει το Axios.

«Δεν θα υποστήριζα το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να το υποστηρίξω», είπε σε άλλο σημείο και πρόσθεσε: «Πώς θα μπορούσα να υποστηρίξω ένα πολιτικό κόμμα που δεν είναι πιστό στις Ηνωμένες Πολιτείες; Ψήφιζα τους Ρεπουμπλικάνους όλη μου τη ζωή, ήμουν σταθερός υποστηρικτής του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος για 35 χρόνια, αλλά αυτό εδώ δεν μπορεί να υπερασπιστεί κανείς. Αποχωρώ».

«Και αν αποχωρώ εγώ, τότε πιστεύω ότι αποχωρούν και πολλοί άλλοι», είπε ακόμη.

Η δημόσια ρήξη, που ήταν σχεδόν αδιανόητη πριν από ένα-δύο χρόνια, υπογραμμίζει τις αυξανόμενες διαχωριστικές τάσεις εντός του άτυπου κινήματος MAGA που δημιούργησε ο Ντόναλντ Τραμπ.

Ο πόλεμος του εναντίον του Ιράν, ο τρόπος διαχείρισης της οικονομίας και άλλα ζητήματα, όπως η διαχείριση των αρχείων Έπσταϊν και της εμπλοκής του Τραμπ σε αυτά, συνεχίζουν να διχάζουν τους Ρεπουμπλικάνους.


📺Κασσελάκης σε Γεωργιάδη: «Κατάλαβα στη μέση της θητείας μου ότι ο Τσίπρας μου την είχε στημένη», όλα όσα είπαν στη διαδικτυακή τους συζήτηση


Τι είπε ο Κασσελάκης για τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ - Τι ανέφερε ο υπουργός Υγείας για τους μισθούς των γιατρών, τις λίστες αναμονής, τα ηλεκτρονικά ραντεβού και τις ελλείψεις στο ΕΣΥ

Σε ζωντανή διαδικτυακή συζήτηση με τον πρόεδρο των «Δημοκρατών», Στέφανο Κασσελάκη, συμμετείχε απόψε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Η πρόσκληση προς τον υπουργό Υγείας είχε διατυπωθεί από τον Τάιλερ Μακμπέθ, παρουσία του Στέφανου Κασσελάκη, κατά τη διάρκεια vidcast του LGBT Center Greece στο YouTube και ο κ. Γεωργιάδης ανταποκρίθηκε θετικά.

Στο ξεκίνημα της εκπομπής και αφού προβλήθηκε βίντεο με τις απόψεις των πολιτών για το ΕΣΥ, ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι το μεγάλο πλεονέκτημα του ΕΣΥ είναι οι δωρεάν υπηρεσίες.

Ο Στέφανος Κασσελάκης αποκάλυψε ότι δεν έχει ιδιωτική ασφάλιση στη χώρα μας κι ο υπουργός Υγείας του απάντησε ότι του εύχεται να μην πάθει ποτέ τίποτα, αλλά, αν χρειαστεί, «θα σε φροντίσουμε» του είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ως μεγάλο πρόβλημα την έλλειψη νοσηλευτών, ενώ ανέφερε ότι το ΕΣΥ καλείται να αντιμετωπίσει περί τα 85.000 περιστατικά ημερησίως. «Μην πυροβολείτε το ΕΣΥ» είπε και υπεραμύνθηκε και του συστήματος των ραντεβού μέσω του 1566, λέγοντας ότι κλείνονται σε απόσταση ημερών και συνολικά ανέρχονται σε περίπου 400.000 τον μήνα.

Το «φακελάκι» υπάρχει, αναγνώρισε ο κ. Γεωργιάδης, είπε ότι υπάρχει ακόμα και στην Ελβετία και δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Προσωπικά το σιχαίνομαι, είπε, εξηγώντας ποιες ενέργειες κάνει η κυβέρνηση, για να το αντιμετωπίσει. Όπως είπε, οι λίστες αναμονής έχουν μειωθεί, ενώ οι γιατροί του ΕΣΥ μπορούν να ασκούν και ιδιωτικό έργο και πλέον δεν υπάρχει λόγος να δώσεις φακελάκι, καθώς η μέση αναμονή για ψυχρό χειρουργείο έχει μειωθεί κατά 92%.


«Προσωπικά, όπου βρω το φακελάκι, τους ξηλώνω» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ σε άλλο σημείο, ακούγοντας τις θέσεις των «Δημοκρατών» για την Υγεία, υποστήριξε ότι πολλές από τις προτάσεις Κασσελάκη είτε έχουν ήδη υλοποιηθεί είτε βρίσκονται σε στάδιο εφαρμογής από το υπουργείο Υγείας.

Στο πλαίσιο αυτό, είπε χαρακτηριστικά στον κ. Κασσελάκη ότι, με αυτά που λέει,, μπορεί να τον καλωσορίσει στη ΝΔ και στο υπουργείο Υγείας του Άδωνι Γεωργιάδη. «Πολύ δεξιός μας βγαίνεις» του είπε χαρακτηριστικά.

Συζητώντας για την πολιτική επικαιρότητα, ο Στέφανος Κασσελάκης εξέφρασε τη θλίψη του για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης έκανε... ρελάνς, λέγοντάς του: «Έχεις καταλάβει ότι ο Τσίπρας σας την είχε στημένη από την αρχή;». «Το κατάλαβα εν μέσω της θητείας μου» απάντησε ο Κασσελάκης.

Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης σχολίασε τα ποσοστά που λαμβάνει στις δημοσκοπήσεις η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, για να επισημάνει ότι ο Στέφανος Κασσελάκης είχε σε καλύτερη θέση τον ΣΥΡΙΖΑ, όταν τον απομάκρυναν από την ηγεσία. Ο πρόεδρος των «Δημοκρατών» υπογράμμισε ότι οι πολιτικές επιλογές και οι εξελίξεις εκείνης της περιόδου θα αξιολογηθούν συνολικά από τους πολίτες στις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, λέγοντας ότι ο ίδιος παραμένει προσηλωμένος στην επόμενη ημέρα και όχι στις εσωκομματικές συγκρούσεις του παρελθόντος.

Σε άλλο σημείο της συνομιλίας τους και απαντώντας σε ερώτηση Κασσελάκη, ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι συχνά είναι προκλητικός στον δημόσιο λόγο του. Όπως είπε, μάλιστα, μπήκε στην πολιτική για να «σπάσει» την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς.

Είμαι μονιασμένος με όλους, είπε ακόμη ο κ. Γεωργιάδης, υποστηρίζοντας ότι έχει πολύ καλή σχέση με τους περισσότερους πολιτικούς του αντιπάλους, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει τις ιδεολογικές του μάχες.

Επιστρέφοντας στα ζητήματα της Υγείας, ο υπουργός Υγείας προανήγγειλε ότι την Πέμπτη θα κάνει σημαντικές ανακοινώσεις αναφορικά με την προκήρυξη για 1.131 θέσεις μόνιμων γιατρών στο ΕΣΥ, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι θέσεις θα πληρωθούν.

Ο υπουργός Υγείας είπε ακόμη ότι η Ελλάδα έχει τα φθηνότερα φάρμακα στην Ευρώπη και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα το καλοκαίρι και φεύγουν με σακούλες φάρμακα», γιατί στις χώρες τους οι τιμές είναι τριπλάσιες. Υποστήριξε ακόμη ότι έχει πετύχει το μεγαλύτερο ρεκόρ όλων των εποχών σε χειρουργεία στο ΕΣΥ. «Είναι δυνατόν να μου λένε ότι θέλω να το παραδώσω σε ιδιώτες;» υπογράμμισε.

Ο υπουργός Υγείας προανήγγειλε ακόμη ότι σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τη δημιουργία ενός Κέντρου Ανακουφιστικής Υγείας στην Αθήνα, στα βόρεια της Αθήνας, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στην κριτική εργαζόμενης στον «Ευαγγελισμό», ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι στο εν λόγω νοσοκομείο υλοποιούνται έργα ύψους 50 εκατ. ευρώ, χωρίς τις ιδιωτικές χορηγίες. Δεν γίνεται η κυρία που δουλεύει στον Ευαγγελισμό να μην θυμάται πώς ήταν πριν τον Μητσοτάκη και τον Γεωργιάδη, παρατήρησε.

Ακολούθως προβλήθηκε μαγνητοσκοπημένο βίντεο στα αγγλικά (με ελληνικούς υπότιτλους), με τον Στέφανο Κασσελάκη να καλεί τον Τάιλερ Μακμπέθ να μεταφέρει την εμπειρία του από τη θητεία του σε δομές Υγείας στις ΗΠΑ. Όπως είπε ο σύζυγος του Στέφανου Κασσελάκη, ο στόχος είναι μικρές βελτιώσεις στο υπάρχον σύστημα Υγείας, που μπορούν να υλοποιηθούν σε βάθος χρόνου. Η πιο βασική από αυτές, όπως την περιέγραψε, είναι η επέκταση της προηγμένης νοσηλευτικής ιατρικής.

Ο Τάιλερ Μακμπέθ μίλησε ειδικότερα για μια λύση νοσηλευτών προηγμένης ιατρικής (κάτι σαν τους οικογενειακούς γιατρούς στην Ελλάδα) που λειτουργούν ως αυτόνομοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας και δύνανται να συνταγογραφούν φάρμακα, να καταρτίζουν σχέδια φροντίδας, να χρησιμοποιούνται σε αγροτικές περιοχές και κλινικές και να λειτουργούν σε πολλές βαθμίδες του συστήματος Υγείας.

Σχολιάζοντας τις προτάσεις που ακούστηκαν, ο υπουργός Υγείας είπε ότι τις βρίσκει πολύ ενδιαφέρουσες, ευχαρίστησε τον Τάιλερ Μακμπέθ και ανέφερε ότι εξ αρχής τον θεωρούσε πολύ συμπαθή.

Η κουβέντα επανήλθε στα πολιτικά, με τον Στέφανο Κασσελάκη να επιμένει ότι οι «Δημοκράτες» θα έχουν αυτόνομη πορεία στις εκλογές και να μην αποκαλύπτει, παρά τις... πιέσεις του υπουργού Υγείας, σε ποιες περιφέρειες θα είναι υποψήφιος.


Ψηφοδέλτια ΝΔ: Η ιδιαιτερότητα στο Επικρατείας - Η υποψηφιότητα της Αγαπηδάκη, οι κινήσεις Σκυλακάκη-Σταμάτη και οι τρεις ιδιάζουσες περιπτώσεις


Από τους έξι βουλευτές Επικρατείας της ΝΔ, μόνο η Ειρήνη Αγαπηδάκη ανακοίνωσε υποψηφιότητα, κρίσιμες οι κινήσεις Σκυλακάκη και Σταμάτη

Τα ψηφοδέλτια της Νέας ∆ηµοκρατίας έχουν µία ιδιαιτερότητα, που δεν έχει περάσει απαρατήρητη από το Μέγαρο Μαξίµου: από τους έξι βουλευτές Επικρατείας, µόνο η Ειρήνη Αγαπηδάκη έχει ανακοινώσει ότι θα είναι υποψήφια. Ο Χρήστος Στυλιανίδης επιστρέφει στην Κύπρο, η Ιωάννα Λυτρίβη δεν πείστηκε τελικά να κατέβει στην Αρκαδία, ούτε η Μαρία-Νεφέλη Χατζηιωαννίδου στη Θεσσαλονίκη. Ετσι, είναι σηµαντικό να πολιτευτούν τελικά ο Θεόδωρος Σκυλακάκης (Ηλεία ή Βόρειο Τοµέα Αθηνών) και ο Γιώργος Σταµάτης (Κορινθία).

Δημοσιεύθηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών 

22 Ιουνίου 2026

📺«Κάποιες τηλεοπτικές μου εμφανίσεις δεν είναι οι καλύτερες», λέει το στέλεχος του Τσίπρα που μιλούσε για έξτρα φόρο στους υπερπλούσιους


«Κάποιες από τις τηλεοπτικές μου εμφανίσεις δεν είναι οι καλύτερες», ανέφερε το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ. Χάρης Αθανασιάδης όταν ερωτήθηκε για τις δηλώσεις που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα αναφορικά με την αύξηση της φορολόγησης της πολυτελούς διαβίωσης και έχουν γίνει viral.

«Η Ομάδα Αλήθειας της ΝΔ, μας παρακολουθεί όπως φαίνεται με κάποιο φακό και περιμένει το γλωσσικό ολίσθημα που θα της επιτρέψει να κάνει την προπαγάνδα της με την αναγκαία κοπτοραπτική πάντα», σχολίασε ο κ. Αθανασιάδης στο Naftemporiki TV.


Στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ Χάρης Αθανασιάδης ρωτήθηκε για το θέμα της φορολογίας και απάντησε ότι στόχος του κόμματός του είναι να φορολογηθεί η υπερπολυτελής διαβίωση και μάλιστα σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, από αυτή τη φορολόγηση το κράτος θα κερδίσει 600 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

«Ναι, θα φορολογήσουμε την υπερπολυτελή διαβίωση. Υπολογίσαμε μάλιστα, ότι από την υπερπολυτελή διαβίωση θα αντλήσουμε 600 εκατομμύρια το χρόνο μόνο φορολογώντας την» ανέφερε αρχικά ο κ. Αθανασιάδης και σε ερώτηση τι σημαίνει υπερπολυτελής διαβίωση,το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ απάντησε: «Έχετε κότερο και πάτε διακοπές με το δικό σας κότερο; Αυτό είναι υπερπολυτελής διαβίωση. Έχετε αυτοκίνητο 3.000 κυβικών; Ξέρουμε πολύ καλά όλοι μας από την καθημερινότητα ποιος ζει σύμφωνα με τις απαιτήσεις της υγιούς διαβίωσης». 

Όσον αφορά τα μερίσματα σημείωσε: «Τα μερίσματα δεν αφορούν τον μισθό τον δικό σας και τον δικό μας. Η φορολογική κλίμακα δεν είναι το κρίσιμο στοιχείο που μας ενδιαφέρει. Θα δώσουμε μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές στους μισθωτούς και θα φορολογήσουμε έναντι τα μερίσματα και την ακίνητη περιουσία».


Υπενθυμίζεται πως ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Γιώργος Μπαλατσούκας, είχε πει σε συνέντευξή του ότι η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη (ΕΛ.Α.Σ.) του Αλέξη Τσίπρα προτείνει την αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων από 5% σε 15%.

«1.500 ΑΦΜ δηλώνουν 900.000 ευρώ και τα εισοδήματα αυτά δεν προέρχονται ούτε από επιχειρηματική δραστηριότητα ούτε από μισθωτή εργασία αλλά από μερίσματα. Σήμερα, ο αυτοτελής φορολογικός συντελεστής των μερισμάτων είναι στο 5% και εμείς λέμε κοστολογημένα ότι θα αυξήσουμε το 5% στο 15%» είχε πει ο κ. Μπαλατσούκας.



«ΜΕ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝ» ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΕ Η ΤΡΕΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΘΡΕΙ Η ΑΣΥΛΙΑ ΤΗΣ🤡😆Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της Κω/λου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής


Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου και την παραπομπή της στην Δικαιοσύνη για τις υποθέσεις διατάραξης της δίκης των Τεμπών αποφάσισε να εισηγηθεί προς την Ολομέλεια η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής.

Υπέρ της άρσης της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας για τις τρεις δικογραφίες που διαβιβάστηκαν το προηγούμενο διάστημα στο κοινοβούλιο ψήφισαν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. Ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ελληνική Λύση δήλωσαν «παρών» ενώ ΚΚΕ, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος αιτιολόγησε την ψήφο του κόμματός του, υποστηρίζοντας ότι οι πράξεις έγιναν στο πλαίσιο της συνολικής κοινοβουλευτικής δραστηριότητας της κυρίας Κωνσταντοπούλου.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η κυρία Κωνσταντοπούλου κατέθεσε αίτηση εξαίρεσης κατά του προέδρου της Επιτροπής Γιώργου Γεωργαντά και των βουλευτών Δημήτρη Καιρίδη και Νότη Μηταράκη. Tο προεδρείο απάντησε ότι τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται στην Επιτροπή, με βάση τον Κανονισμό της Βουλής.

Δημοσιογράφοι που βρίσκονταν στο σημείο άκουσαν την κυρία Κωνσταντοπούλου να μιλά στους διαδρόμους για «νταηλίκια» και να καταγγέλλει σε βάρος της «κακοποίηση».

H κυρία Κωνσταντοπούλου ζήτησε να μην αρθεί η ασυλία της ενώ σε συνομιλία της με δημοσιογράφους υποστήριξε ότι οι δικογραφίες «είναι κατασκευασμένες» και στοχεύουν στην πολιτική της δίωξη. Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι κατά την διάρκεια της συνεδρίασης υπέστη «κακοποιητική» συμπεριφορά «από ένα  Boy’s Club που φέρεται στις γυναίκες σαν σκουπίδια».

Υπενθυμίζεται πως τα αιτήματα άρσης ασυλίας για την κυρία Κωνσταντοπουλου αφορούν:

Το πρώτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίσθηκε αυτεπαγγέλτως και εξ αφορμής της από 20-3-2026 αναφοράς που υποβλήθηκε από δικαστική γραμματέα, ενώπιον του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας. Η συγκεκριμένη δικαστική υπάλληλος αναφέρει ότι, στις 20 Μαρτίου 2026, η Ζωή Κωνσταντοπούλου (μαζί με τον Πάνο Ρούτσι) εισήλθαν στο γραφείο της και αφού έκλεισαν την πόρτα, της έκαναν ερωτήσεις σχετικά με συγκεκριμένη δικαστή που χειρίστηκε ζήτημα αναφορικά με την υπόθεση των Τεμπών. Παράλληλα, φέρεται ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατέγραφε το περιστατικό με την κάμερα του κινητού της, ο δε Πάνος Ρούτσι φέρεται να πέταξε την οθόνη του υπολογιστή της στο δάπεδο. Το εν λόγω αίτημα αφορά τις αξιόποινες πράξεις της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2 και 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, της παράβασης του άρθρου 370 Α παρ. 2 εδ. α' του Ποινικού Κώδικα, σχετικά με την παραβίαση απορρήτου προφορικής συνομιλίας, της διακοπής και της σοβαρής διατάραξης της λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας (από κοινού) και της απλής συνέργειας σε απόπειρα διακεκριμένης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για το κοινό όφελος, οι οποίες φέρεται ότι τελέστηκαν εντός του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Το δεύτερο αίτημα υποβλήθηκε κατόπιν της από 8-4-2026 έκθεσης ένορκης εξέτασης, η οποία επέχει θέση έγκλησης, αστυνομικού της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Λάρισας. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να έχει βιντεοσκοπήσει τον εν λόγω αστυνομικό και, ακολούθως, να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή του. Η συγκεκριμένη δικογραφία αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2, 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, η οποία φέρεται ότι τελέστηκε σε βάρος του συγκεκριμένου αστυνομικού, εντός του Δικαστικού Μεγάρου Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Τέλος, το τρίτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίστηκε κατόπιν των από 2/4/, 7/4 και 7/4 του 2026 εκθέσεων ένορκης εξέτασης τριών αστυνομικών, οι οποίες επέχουν θέση μήνυσης. Η εν λόγω δικογραφία αφορά περιστατικό που φέρεται να τελέστηκε σε βάρος τους, στη Λάρισα, στην είσοδο του κτιρίου του συγκροτήματος «ΓΑΙΟΠΟΛΙΣ» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την 1 Απριλίου 2026, όπου διεξάγεται η κύρια δίκη για την υπόθεση των Τεμπών. Συγκεκριμένα, η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να τους έχει βιντεοσκοπήσει και ακολούθως να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή τους. Το αίτημα άρσης ασυλίας αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1 και 2 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, κατά συρροή

Να σημειωθεί ότι η τελική απόφαση για την άρση ή μη της ασυλίας της κυρίας Κωνσταντοπούλου θα ληφθεί με ψηφοφορία στην Ολομέλεια πιθανότατα την προσεχή εβδομάδα.