@kokkinos.a Ντάξει μετά τα βρήκανε!@iouliakallimani_OFFICIAL @Αναδρομές #fy #foryou #viral #mamaioulia #anadromeslive ♬ πρωτότυπος ήχος - Άρης Κόκκινος
25 Δεκεμβρίου 2025
Ιουλία Καλλιμάνη: Εκνευρίστηκε με θαμώνα που της πέταξε λουλούδια με νερό -Τι του είπε, δείτε βίντεο
Η χριστουγεννιάτικη ανάρτηση του Πάνου Καμμένου με τη σύζυγο και τα παιδιά του
Guardian: Επιτυχία του Ζελένσκι ότι έφερε τη «wishlist» των Ρώσων στα μέτρα του -ΗΠΑ και Ουκρανία πλησιάζουν σε κοινό σχέδιο
Μπορεί τα Χριστούγεννα να έφτασαν χωρίς να επιτευχθεί εκεχειρία στην Ουκρανία, όμως ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι φαίνεται να σημειώνει κάποια πρόοδο σε διπλωματικό επίπεδο.
1000 ΔΙΚΙΑ ΕΧΕΙ🤷♂️🤷♂️Κήρυγμα του Μητροπολίτη Κοζάνης: Κακοποίησες άνθρωπο, δεν τρέχει τίποτα, κακοποίησες ζώο 30.000 και δικαστήριο-Εκεί κατήντησε η Ελλάδα με παιδιά να γυρνάνε ημίγυμνα και μεθυσμένα
Χριστουγεννιάτικο κήρυγμα με κατηγορίες έκανε από άμβωνος ο Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος.
Τουρκία: Βρέθηκε λύση στο πρόβλημα προσωρινής μετεγκατάστασης της Πατριαρχικής Μεγάλης του Γένους Σχολής
Θα στεγαστεί στο κτήριο του άλλοτε δημοτικού σχολείου της Κοινότητας Ταταούλων, μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα ενίσχυσης της στατικότητας του εμβληματικού ιστορικού κτηρίου στο Φανάρι
📺Ζελένσκι: Εύχεται «θάνατο για τον Πούτιν» και «ειρήνη για την Ουκρανία» στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του – ΒΙΝΤΕΟ
Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι απηύθυνε χριστουγεννιάτικο μήνυμα στον λαό της Ουκρανίας μέσα από ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τονίζοντας ότι «σήμερα μοιραζόμαστε ένα όνειρο και κάνουμε μια ευχή για όλους».
Merry Christmas! pic.twitter.com/okj9Yr1bFe
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) December 24, 2025
📺Ο ΚΑΘΑΡΟΣ ΣΑΝ ΑΣΤΡΑΠΗ🤡🤡: "Μπορεί να υπάρχουν μικροδιαφορές 10-20 τμ μεταξύ δηλωθέντων και Κτηματολογίου-Με άφησαν άφραγκο χωρίς να λάβω οποιοδήποτε έγγραφο" (Βίντεο)
Ο Κώστας Ανεστίδης απαντά στις κατηγορίες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τις αναντιστοιχίες στο κτηματολόγιο που τον φέρνουν αντιμέτωπο με τη δικαιοσύνη
📺Συγκυβερνήτης με τον Τραμπ σε βομβαρδιστικό B-2 ο Νετανιάχου, στέλνει... μήνυμα στο Ιράν: Το απίστευτο ΑΙ βίντεο από το γραφείο του Ισραηλινού πρωθυπουργού
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός και ο Αμερικανός πρόεδρος βρίσκονται σε ένα βομβαρδιστικό σαν και αυτά που χρησιμοποιήθηκαν για την καταστροφή των ιρανικών πυρηνικών εγκαταστάσεων
24 Δεκεμβρίου 2025
Νέα επίθεση Καραχάλιοςυ στην ΧΑΡΟΚΑΜΜΕΝΗ: Οι αιχμές περί διοικητικής ικανότητας ενόψει κόμματος, η μη στήριξη από τις οικογένειες των θυμάτων & το "καρφί" για τον έλεγχο της ΑΑΔΕ
Όπως αναφέρεται στη στήλη Big Mouth του powergame.gr ο Νίκος Καραχάλιος εξαπέλυσε δριμεία κριτική κατά της Μαρίας Καρυστιανού στον Alpha Radio, θέτοντας ερωτήματα για τη διοικητική της ικανότητα και τη στήριξη από τις οικογένειες των θυμάτων
📺Μπήκες μόνος σου στη «μαύρη λίστα» (προς απέλαση) - Cartoon βίντεο του Λευκού Οίκου με τον Άγιο... Τραμπ
Μπήκες μόνος σου στη «μαύρη λίστα» του Άγιου... Τραμπ. Cartoon βίντεο με το πρόεδρο να διαβάζει λίστα με μετανάστες προς απέλαση, υπό lounge μουσική υπόκρουση, έδωσε στη δημοσιότητα ο Λευκός Οίκος.
🎅🚨 BREAKING: Santa's Naughty List — the WORST of the worst, Lo-fi edition.
— The White House (@WhiteHouse) December 23, 2025
No coal. Just deportation. https://t.co/5SWVxgvZx1
Συνελήφθη ο πρόεδρος της Φενερμπαχτσέ: Είναι μπλεγμένος σε υπόθεση ναρκωτικών, σύμφωνα με τουρκικά μέσα
Τα 20 δραματικά λεπτά πριν από τη συντριβή του Falcon στην Άγκυρα: Το σήμα ΡΑΝ- ΡΑΝ που εξέπεμψε ο πιλότος και η επικοινωνία του με τον πύργο ελέγχου
Ο πιλότος είχε δηλώσει ότι το λίαρ τζετ είχε γενική ηλεκτρική βλάβη και κήρυξε συναγερμό PAN-PAN πριν χαθεί από τα ραντάρ
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ 3.000 αγρότες για μαζικές εγγραφές και διαγραφές αγρών στο Ε9 μέσα στο 2025
Πρόκειται για πρόσωπα που έχουν εισπράξει, αδικαιολογήτως, υψηλά ποσά επιδοτήσεων σε σχέση με την πραγματική τους παραγωγική δυναμική ως κατ’ επάγγελμα αγρότες, όπως αυτή προκύπτει από τη φορολογική τους εικόνα - Στον εισαγγελέα οι πρώτες 50 περιπτώσεις
📺Το Κιλαουέα «βρυχάται» και πάλι: Εκτόξευσε λάβα σε ύψος 420 μέτρων - Δείτε βίντεο
Είναι ένα από τα πλέον ενεργά ηφαίστεια στον πλανήτη και σίγουρα το πιο εντυπωσιακό. Το Κιλαουέα συνεχίζει να «βρυχάται» και να εκτοξεύει λάβα σε πολύ μεγάλα ύψη, υπεθνυμίζοντας σε όλους μας το μεγαλείο του πλανήτη που μας φιλοξενεί.
Πρετεντέρης: Παρέες
"Δεν με ανησυχούν οι σοφοί της Καρυστιανού. Αλλά οι σοφοί του Κασσελάκη. Που μπορεί να έχουν την τύχη των σοφών του ΣΥΡΙΖΑ" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:
Παπαπαναγιώτου: Ω, ΤΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΑΜΠΑ!
Παρ’ ότι η «μαργαρίτα» που μαδούσε η Μ. Καρυστιανού -κάνω κόμμα, δεν κάνω κόμμα- αποδεικνύεται μέρος σχεδίου, η «μάνα των Τεμπών» θεωρείται βέβαιο πλέον ότι θα συμμετάσχει σε «κάτι πολύ μεγάλο».
Βουλαρίνος: Μια χώρα αλλεργική στον έλεγχο
Η Μ. Καρυστιανού προκαλεί νευρική κρίση στην αντιπολίτευση
Ο Άδωνις Γεωργιάδης εξηγεί γιατί στο νέο του βιβλίο «Ρώμη» χρησιμοποιεί το πολυτονικό σύστημα
Με ρώτησαν αρκετοί χθες γιατί το βιβλίο μου είναι γραμμένο στο πολυτονικό, δηλ στην ιστορική ορθογραφία της Ελληνικής Γλώσσης. Απαντώ με αυτό το κείμενου του Κορνηλίου Καστοριάδου:
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) December 24, 2025
«Ἂν δὲν θέλετε, κύριοι τοῦ ὑπουργείου, νὰ κάνετε φωνητικὴ ὀρθογραφία, τότε πρέπει ν’…
📺Ένα ντοκιμαντέρ ξένης παραγωγής αναδεικνύει την αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν
Ένα ντοκιμαντέρ ξένης παραγωγής, το «From Slaves to Bond: The Rise of the British Empire», αναδεικνύει ένα ευαίσθητο θέμα για την Ελλάδα και μια βαθιά πληγή για την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας: την αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν αλλά και τις εκκλήσεις για την επιστροφή τους.
Στο ντοκιμαντέρ παρουσιάζονται περιπτώσεις χωρών που διεκδικούν τις αρχαιότητες τους από το Βρετανικό Μουσείο, με την Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις πρώτες.
Όπως αναφέρεται, το Βρετανικό Μουσείο δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα όταν στη χώρα ξεκίνησαν να μεταφέρονται πολιτιστικοί θησαυροί από όλο τον κόσμο.
Ο Νταν Χικς, ιστορικός τέχνης, μιλώντας για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, τα χαρακτηρίζει εμβληματικά, ενώ σημειώνει πως δεν υπάρχουν στοιχεία πως πάρθηκαν από τη χώρα μας με νόμιμα μέσα.
Η λεηλασία
Το ντοκιμαντέρ κάνει μια ιστορική αναδρομή στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν η Ελλάδα τελούσε υπό οθωμανική κατοχή και πρέσβης της Βρετανίας στην Κωνσταντινούπολη ήταν ο Τόμας Μπρους, 7ος κόμης του Έλγιν.
Ο Έλγιν, έχοντας στενές σχέσεις με τις οθωμανικές αρχές, φέρεται να εξασφάλισε ένα αμφιλεγόμενο έγγραφο, για να μελετήσει τα γλυπτά της Ακρόπολης, όχι όμως να τα αφαιρέσει.
Καθώς όμως γνώριζε ότι οι Έλληνες προετοιμάζονταν για Επανάσταση, έσπευσε να αρπάξει ιστορικά μνημεία, γνωρίζοντας ότι η ελληνική πλευρά δεν θα συναινούσε σε αυτή τη λεηλασία.
Τα σημαντικότερα από τα έργα που αφαιρέθηκαν προέρχονταν από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα, το αριστούργημα του Φειδία και έναν από τους σπουδαιότερους ναούς στην παγκόσμια ιστορία.
Στο ερώτημα για την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο Παρθενώνας όταν έγινε η λεηλασία από τον Έλγιν, η ιστορικός και ερευνήτρια Κρίστι Κωνσταντοπούλου, σημειώνει ότι πρόκειται για ένα μνημείο που στέκεται επί αιώνες.
Κατασκευάστηκε τον 5ο αιώνα π.Χ. και όλα αυτά τα χρόνια χρησιμοποιούνταν με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας μετατράπηκε σε τζαμί. Το 1687 οι Βενετοί βομβάρδισαν την Ακρόπολη, όπου οι Οθωμανοί αποθήκευαν τα πυρομαχικά τους, προκαλώντας μια τεράστια έκρηξη. Ωστόσο, ακόμη και μετά από την καταστροφή αυτή, σημαντικό μέρος των Γλυπτών, παρέμενε στη θέση του, γεγονός που εκμεταλλεύτηκε ο Έλγιν.
Από το 1801 έως το 1804, σε διαδοχικές αποστολές, ο Έλγιν φόρτωσε εκατοντάδες κιβώτια με αρχαιότητες και τα απέστειλε στο Λονδίνο. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, η διαδικασία αυτή προκάλεσε και σοβαρές φθορές, καθώς αρκετά γλυπτά υπέστησαν ζημιές ή καταστράφηκαν.
Οι Βρετανοί ενθουσιάστηκαν με Γλυπτά και το Βρετανικό Μουσείο τα αγόρασε
Στη συνέχεια, το 1807 ο Έλγιν παρουσίασε στο Λονδίνο την πρώτη έκθεση των Μαρμάρων, ενθουσιάζοντας το βρετανικό κοινό, το οποίο είδε για πρώτη φορά από κοντά αυθεντικά ελληνικά γλυπτά.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1816, η αγγλική κυβέρνηση τα αγόρασε από τον Έλγιν και από τότε βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, τοποθετημένα μάλιστα με λάθος τρόπο.
Για παράδειγμα, η ζωφόρος του Παρθενώνα, μια συνεχής ζώνη από ανάγλυφες παραστάσεις, η οποία στον αρχικό ναό ήταν στραμμένη προς την πόλη και τον κόσμο, στο μουσείο παρουσιάζεται στραμμένη προς το εσωτερικό, προς τον θεατή, αλλοιώνοντας τη σημασία του έργου.
Το ντοκιμαντέρ ασκεί επίσης έντονη κριτική στον Έλγιν, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τον φιλέλληνα Λόρδο Βύρωνα, ο οποίος στο ποίημά του «Η Κατάρα της Αθηνάς» (The Curse of Minerva) τον χαρακτήρισε ως «τον πιο άθλιο κλέφτη» που γέννησε ποτέ η Βρετανία, και το έγραψε όταν αντίκρισε τον απογυμνωμένο Παρθενώνα.
Το περιβόητο φιρμάνι του Έλγιν
Το 1816, το βρετανικό κοινοβούλιο διερεύνησε τη νομιμότητα και την ηθική διάσταση της μεταφοράς των Μαρμάρων. Ο Έλγιν υποστήριξε ότι ενήργησε νόμιμα, επικαλούμενος οθωμανικό έγγραφο εξουσιοδότησης. Ωστόσο, το έγγραφο αυτό δεν έφερε την υπογραφή του σουλτάνου, του μοναδικού προσώπου που είχε την αρμοδιότητα να παραχωρήσει τέτοιο δικαίωμα, γεγονός που καθιστά τη νομιμότητά του αντικείμενο αμφισβήτησης έως σήμερα. Παράλληλα, από το περιβόητο φιρμάνι έχει διασωθεί μόνο μια μετάφρασή του στα ιταλικά, χωρίς να υπάρχει κάποια σφραγίδα.
Η Ελλάδα διεκδικεί την κληρονομιά της σχεδόν 2 αιώνες
Μετά την απελευθέρωσή της από το Οθωμανικό καθεστώς, το 1830, η Ελλάδα διεκδικεί συστηματικά την επιστροφή των Γλυπτών, χαρακτηρίζοντας τις πράξεις του Έλγιν ως λεηλασία. Και η ελληνική θέση παραμένει αμετάβλητη επί σχεδόν δύο αιώνες, όπως τονίζεται.
Στο ντοκιμαντέρ γίνεται αναφορά και στις πολιτικές εξελίξεις και τη συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο BBC το 2023, όπου δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αν σας έλεγα ότι θα κόβαμε στα δύο τη Μόνα Λίζα, με το μισό έργο στο Λούβρο και το άλλο μισό στο Βρετανικό Μουσείο, θα μπορούσε κανείς να εκτιμήσει την ομορφιά της; Αυτό ακριβώς συνέβη με τα Γλυπτά του Παρθενώνα».
Παράλληλα, αναφορά γίνεται και στην ακύρωση προγραμματισμένης συνάντησης του Έλληνα πρωθυπουργού με τον τότε Βρετανό ομόλογό του Ρίσι Σούνακ, κατά την οποία ο κ. Μητσοτάκης είχε σκοπό να θέσει το ζήτημα των Γλυπτών.
Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης
Στο ντοκιμαντέρ γίνεται αναφορά και στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, η εικόνα του οποίου καταρρίπτει το επιχείρημα ότι τα Γλυπτά διατηρούνται καλύτερα στο Λονδίνο, καθώς έχουν δημιουργηθεί ειδικές αίθουσες για να φιλοξενήσουν τα ελληνικά αριστουργήματα.
Αξιοσημείωτη είναι και η αναφορά στη δημοσκόπηση της εταιρείας YouGov που διεξήχθη για λογαριασμό της οργάνωσης Parthenon Project και η οποία δείχνει πως παρ΄ό,τι περίπου το 65% των Βρετανών πολιτών τάσσεται υπέρ της επιστροφής τους, τα Γλυπτά είναι ακόμα στη Βρετανία.
«Αυτή τη δεκαετία έχει ξεκινήσει αλλάξει ο τρόπος προσέγγισης αυτού του ζητήματος και πολλοί αναμένουν πως τα Γλυπτά θα επιστρέψουν στην Αθήνα», αναφέρει ο παρουσιαστής του ντοκιμαντέρ και επισημαίνει πως πρόκειται «για παράνομη και άδικη κλοπή». «Δύο τέτοιες περιπτώσεις είναι γνωστές, τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τα χάλκινα γλυπτά του Μπενίν», σημειώνει.
Το δεύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ αφορά, μεταξύ άλλων το δουλεμπόριο, τις κατασχέσεις έργων τέχνης και την εξόρυξη πόρων, πάνω στα οποία, όπως αναφέρεται, χτίστηκε η βρετανική αυτοκρατορία.






