23 Ιουνίου 2026

NBA: Στους Μαϊάμι Χιτ ο Γιάννης Αντετοκούνμπο με deal-μαμούθ


Παίκτης των Χιτ θα γίνει πλέον ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, στη μεγαλύτερη ανταλλαγή του καλοκαιριού στο ΝΒΑ.

Οι Μπακς πήραν ως αντάλλαγμα για την παραχώρησή του τους Τάιλερ Χίρο, Κελ’ ελ Γουέρ, Χάιμε Γιάκεθ και τρεις επιλογές πρώτου γύρου στο ντραφτ (2031, 2033), ανάμεσα στις οποίες και το νούμερο 13 της φετινής διαδικασίας, όπως και μια επιλογή δευτέρου γύρου. Μαζί με τον Greek Freak στο Μαϊάμι θα πάει και ο Μπόμπι Πόρτις.

Η αρχική συμφωνία δεν περιλαμβάνει κάποια τρίτη ομάδα, ωστόσο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο - μέχρι τις 6 Ιουλίου που θα μπορεί να ανακοινωθεί το deal- να προστεθούν και άλλα μέλη στο trade.

Οι Σέλτικς κυνήγησαν τον 31χρονο σούπερ σταρ μέχρι την τελευταία στιγμή, φτάνοντας να προσφέρουν τον Τζέιλεν Μπράουν και δύο επιλογές πρώτου γύρου, ωστόσο οι Μπακς προτίμησαν το «πακέτο» των Χιτ και παραχώρησαν τον παίκτη που επέλεξαν το 2013 στο νούμερο 13 του ντραφτ και άλλαξε την ιστορία τους χαρίζοντάς τους πρωτάθλημα μετά από 50 χρόνια, το 2021.

Οι Χιτ είχαν ρεκόρ 43-39 την περασμένη σεζόν και τερμάτισαν 10οι στην Ανατολή. Έχασαν στον αγώνα play-in για τις θέσεις 9-10 από τους Χόρνετς, μένοντας εκτός playoffs για πρώτη φορά από τη σεζόν 2018/19.

Η ομάδα που έχει στον πάγκο τον Έρικ Σπόελστρα από το 2018 και πρόεδρο τον θρυλικό Πατ Ράιλι με την προσθήκη του Αντετοκούνμπο φιλοδοξεί να γίνει διεκδικήτρια του τίτλου.

Ο Giannis στη νέα του ομάδα θα βρει παίκτες όπως ο σέντερ Μπαμ Αντεμπάγιο (που εκπροσωπείται από τον ίδιο ατζέντη), ο Σέρβος φόργουορντ Νίκολα Γιόβιτς, ο Σουηδός φόργουορντ Πέλε Λάρσον, ο γκαρντ Ντάβιον Μίτσελ, ενώ επίκεινται αρκετές ακόμη κινήσεις. Πιθανότατα στην ομάδα θα παραμείνουν με νέα συμβόλαια ο γκαρντ Νόρμαν Πάουερ και ο φόργουορντ Άντριου Γουίγκινς.

Πώς διαμορφώνεται το ρόστερ του Μαϊάμι με την προσθήκη του Αντετοκούνμπο

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο μετακομίζει από το Μιλγουόκι μετά από 13 χρόνια και πηγαίνει στο Μαϊάμι. Οι Χιτ κατάφεραν να πείσουν τους Μπακς να τον παραχωρήσουν σε μια ανταλλαγή παραχωρώντας πέρα από picks στο ντραφτ και τρία πολύτιμα στελέχη της ομάδας, τους Τάιλερ Χίρο, Κελ’ ελ Γουέρ, Χάιμε Γιάκεθ και Κασπάρας Γιακουτσιόνις.

Πώς διαμορφώνεται το ρόστερ των Χιτ για τη νέα σεζόν; Ο Greek Freak θα συναντήσει στο Μαϊάμι τον Μπαμ Αντεμπάγιο (20,1π., 10 ριμπ., 3,2 ασίστ την περασμένη σεζόν) στη θέση «5» συνθέτοντας μαζί του μια πολύ δυνατή front line.

Από εκεί και πέρα, στο «1» υπάρχει ο Ντάβιον Μίτσελ (9,3π., 6,5 ασίστ, 2,7 ριμπ., με 39,5% στα τρίποντα). Στις θέσεις «2» και «3» αναμένεται να υπογράψουν νέα συμβόλαια ο Νόρμαν Πάουελ (21,7π., 3,5 ριμπ., 2,5 ασίστ με 38% στα τρίποντα) και ο Άντριου Γουίγκινς (15,4π., 4,8 ριμπ., 2,7 ασίστ με 36,2% στα τρίποντα).

Ως επιλογές πάγκου προορίζονται ο Σουηδός γκαρντ/φόργουορντ Πέλε Λάρσον (11,4π., 3,5 ριμπ., 3,4 ασίστ με 32,3% στα τρίποντα), ο Σέρβος φόργουορντ Νίκολα Γιόβιτς (7,3π., 3,3 ριμπ., 2,2 ασίστ με 26,9% στα τρίποντα), αλλά και ο Μπόμπι Πόρτις (13,7π., 6,4 ριμπ., 1,6 ασίστ με 45,6% στα τρίποντα) που αποκτήθηκε στην ίδια ανταλλαγή με τους Μπακς.

Φυσικά το Μαϊάμι θα χρειαστεί να κάνει ακόμη τουλάχιστον 6-7 προσθήκες, ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται 10,3 εκατ. δολάρια κάτω από τον φόρο πολυτελείας. Με την παρουσία του Αντετοκούνμπο και τις φιλοδοξίες τίτλου που δημιουργούνται, θα μπορέσει να προσελκύσει κάποιους βετεράνους σε προσιτή τιμή, αλλά δεν πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να γίνει και κάποιο ακόμη trade.

NBA:  Από το trade του αιώνα στο... χρυσάφι! - Ο Γιάννης Aντετοκούνμπο και το deal-μαμούθ με τους Μαϊάμι Χιτ

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δεν αλλάζει μόνο ομάδα στο NBA, αλλά ετοιμάζεται να δει και τον τραπεζικό του λογαριασμό να εκτοξεύεται σε δυσθεώρητα επίπεδα. Λίγες ώρες μετά το blockbuster trade που τον έστειλε από τους Μιλγουόκι Μπακς στους Μαϊάμι Χιτ, τα οικονομικά δεδομένα της επόμενης ημέρας αποκαλύπτουν πως ο "Greek Freak" βρίσκεται μπροστά σε ένα ακόμη "χρυσό" συμβόλαιο που μπορεί να "αγγίξει" τα 275 εκατομμύρια δολάρια. Οι Χιτ δεν πρόσφεραν μόνο ένα πακέτο-μαμούθ στους Μπακς για να τον αποκτήσουν. Στόχος τους είναι να χτίσουν γύρω από τον δύο φορές MVP για πολλά χρόνια, μετατρέποντάς τον στο απόλυτο πρωταγωνιστή και σταρ.


Το trade του αιώνα και το "χρυσό" συμβόλαιο του Γιάννη Αντετοκούνμπο στους Χιτς

Η μετακίνηση του Γιάννη Αντετοκούνμπο στους Μαϊάμι Χιτ δεν αποτελεί απλώς ένα από τα μεγαλύτερα trades των τελευταίων ετών στο NBA. Για τους ανθρώπους του οργανισμού της Φλόριντα, η απόκτηση του δύο φορές MVP είναι μόνο η αρχή ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου που έχει ως στόχο να διατηρήσει τον Έλληνα σούπερ σταρ στο Μαϊάμι για πολλά χρόνια. Οι Χιτ αποφάσισαν να επενδύσουν σχεδόν τα πάντα για να αποκτήσουν τον "Greek Freak", παραχωρώντας ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο παικτών και μελλοντικών επιλογών Draft στους Μιλγουόκι Μπακς. Η συγκεκριμένη κίνηση δεν έγινε αποκλειστικά για το παρόν, αλλά και για το μέλλον, καθώς στο Μαϊάμι επικρατεί η πεποίθηση ότι ο Αντετοκούνμπο μπορεί να αποτελέσει τον ηγέτη της ομάδας για τα επόμενα χρόνια.


Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του ESPN, ο ίδιος ο Γιάννης βλέπει θετικά το ενδεχόμενο να δεσμεύσει το μέλλον του στους Χιτ μέσω μιας νέας πολυετούς συμφωνίας, εξέλιξη που ενισχύει ακόμη περισσότερο την αισιοδοξία στο στρατόπεδο της ομάδας. Ο Αντετοκούνμπο μεταφέρεται στο Μαϊάμι με το υπάρχον συμβόλαιό του, το οποίο προβλέπει απολαβές ύψους 58.456.566 δολαρίων για την επόμενη αγωνιστική περίοδο. Παράλληλα, διαθέτει player option ύψους 62.786.682 δολαρίων για τη σεζόν 2027/28, γεγονός που του δίνει τον απόλυτο έλεγχο των επόμενων κινήσεών του όσον αφορά το μέλλον της καριέρας του.

Τα δυο σενάρια για το μέλλον στους Χιτς στο NBA και τα δεδομένα επέκτασης

Η ύπαρξη της συγκεκριμένης οψιόν δημιουργεί δύο διαφορετικά μονοπάτια για τον Έλληνα σταρ. Στο πρώτο σενάριο, ο Αντετοκούνμπο μπορεί να απορρίψει την player option και να βγει εκ νέου στην αγορά, υπογράφοντας τετραετές συμβόλαιο με τους Χιτ συνολικής αξίας που μπορεί να φτάσει τα 275 εκατομμύρια δολάρια. Στο δεύτερο σενάριο, επιλέγει να ενεργοποιήσει την option για τη σεζόν 2027/28 και στη συνέχεια να προχωρήσει σε τριετή επέκταση συμβολαίου, η οποία εκτιμάται πως θα του αποφέρει συνολικά περίπου 214 εκατομμύρια δολάρια.

Οι δύο επιλογές θα είναι διαθέσιμες από τις αρχές Ιανουαρίου, όταν και θα μπορεί να ξεκινήσει επίσημα η διαδικασία των διαπραγματεύσεων για την επόμενη συμφωνία του. Όπως εξήγησε ο αναλυτής του ESPN για θέματα salary cap, Μπόμπι Μαρκς, η επιλογή ενεργοποίησης της player option και η μετέπειτα υπογραφή επέκτασης προσφέρει στον Αντετοκούνμπο ένα ελαφρώς ευνοϊκότερο οικονομικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, στο Μαϊάμι δεν βιάζονται να ανοίξουν από τώρα τη συζήτηση για το νέο συμβόλαιο. Η προτεραιότητα των Χιτ είναι να ολοκληρωθεί ομαλά η ιστορική ανταλλαγή και να ενσωματωθεί ο Γιάννης στο νέο του περιβάλλον. Άλλωστε, η απόκτηση ενός παίκτη του βεληνεκούς του Αντετοκούνμπο αποτελεί από μόνη της μια τεράστια επιτυχία για τον οργανισμό. Τα υπόλοιπα, όπως όλα δείχνουν, θα ακολουθήσουν σύντομα.

Ο Τσίπρας ανακοινώνει σήμερα τη «σκιώδη κυβέρνησή» του, λήγει το τελεσίγραφο προς Φάμελλο για τη στήριξη της ΕΛΑΣ


Την «σκιώδη κυβέρνηση» της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα η Αμαλίας, συγκροτώντας «ομάδα κρούσης» ανά χαρτοφυλάκιο απέναντι στα κυβερνητικά στελέχη, σε μια προσπάθεια να επιδείξει αντανακλαστικά, αλλά και μέρος των προγραμματικών θέσεων του κόμματος, στην τελική προεκλογική ευθεία.

Οι δεξαμενές για το νέο σχήμα προέρχονται αφενός από πρώην κυβερνητικά και υπηρεσιακά στελέχη της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, πρόσωπα που μετέχουν στο Ινστιτούτο Αλέξη Τσίπρα, άτομα που υπέγραψαν την ιδρυτική διακήρυξη, αλλά και συμμετέχοντες στις κατά τόπους παρουσιάσεις της «Ιθάκης» με έντονο τεχνοκρατικό προφίλ.

Η σύνθεση της «σκιώδους κυβέρνησης» αποβλέπει και στον διεμβολισμό του ΠΑΣΟΚ, αφού θα συμπεριλαμβάνει πρόσωπα «πράσινων καταβολών», ενώ ρόλο στο νέο οργανόγραμμα θα αποκτούν σταδιακά και πρόσωπα που εσχάτως παραιτήθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για να μεταπηδήσουν στην ΕΛ.Α.Σ.

Το βάρος στην οικονομία

Το ενδιαφέρον, πάντως, εντός και εκτός ΕΛ.Α.Σ εστιάζεται στο πεδίο της οικονομίας, που παρότι το κόμμα Τσίπρα διαθέτει δύο πρώην υπουργούς, τους Γιώργο Χουλιαράκη και Δημήτρη Λιάκο στις τάξεις του, εντούτοις δεν κατάφερε να προσφέρει μέχρι τώρα πειστικές απαντήσεις στο δημόσιο διάλογο περί φορολόγησης, γεγονός άφησε να διαφανούν οι αδυναμίες σε πρόσωπα πρώτης γραμμής. Αυτός είναι και ο λόγος που ενδέχεται να αναδομηθεί το επικοινωνιακό επιτελείο, το οποίο θα κληθεί να «αναχαιτίσει» και τα απόνερα της κρίσης στον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, η οποία βαίνει κλιμακούμενη.

Ήδη, σήμερα εκπνέει η προθεσμία των 10 ημερών που είχε θέσει η πλευρά της μειοψηφίας προς τον Πρόεδρο του κόμματος, Σωκράτη Φάμελλο προκειμένου να διασαφηνίσει τον «οδικό χάρτη» εκτέλεσης της πρόσφατης απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής, η οποία προέβλεπε την υποστήριξη της ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα στις επόμενες εθνικές εκλογές μέσω της μη συγκρότησης αυτόνομου κομματικού ψηφοδελτίου.

Ήδη, η στάση στελεχών, όπως του νέου Εκπροσώπου Τύπου του κόμματος, Χρήστου Γιαννούλη έχει κάνει αίσθηση, καθώς ο τελευταίος δήλωσε πως «την απάντηση αυτή οφείλει να τη δώσει μόνο ο Αλέξης Τσίπρας. Όποια κι αν είναι. Όχι οι ερμηνείες, όχι οι διαρροές, όχι οι τρίτοι. Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας», την στιγμή που η πλευρά της μειοψηφίας ενδέχεται να ζητήσει από τον ίδιο τον πρώην Πρωθυπουργό να τοποθετηθεί δημόσια για την τύχη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, όπως άφησε να υπονοηθεί στην τελευταία δημόσια παρέμβασή του ο Παύλος Πολάκης.

Πάντως, χθες ο πρώην Υπουργός, Νίκος Παππάς τόνισε στον Αθήνα 984 πως «πρέπει να συγκληθούν τα όργανα. Με οποιονδήποτε τρόπο. Είτε να τα συγκαλέσει η γραμματέας είτε με τον τρόπο που προβλέπει το καταστατικό. Δεν υπάρχει κανένας φραγμός», για να συμπληρώσει πως «ολοένα και περισσότεροι αναγνωρίζουν πως η στρατηγική του κόμματος χρειάζεται χρονοδιάγραμμα, εξειδίκευση, επικαιροποίηση και να γίνει κατά το κοινώς λεγόμενο ''ταληράκια''».

Υπογραφές και νέα συνεδρίαση

Στην κατεύθυνση αυτή, ενόψει της σημερινής εκπνοής της προθεσμίας προς την ηγεσία του κόμματος, στελέχη της μειοψηφίας έχουν εκκινήσει τη συλλογή υπογραφών για νέα συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, με επιθυμητές ημερομηνίες την 5η ή την 11η Ιουλίου. Και αυτό, γιατί δεν δείχνουν διατεθειμένοι να αφήσουν να εκκρεμεί η υπόθεση της στήριξης της ΕΛ.Α.Σ μέσα στα «μπάνια του λαού» επιτείνοντας, όπως λένε τη διάλυση του κόμματος, χωρίς να έχουν δοθεί απαντήσεις για την τύχη του πολιτικού οργανισμού, αλλά και τα περιουσιακά του στοιχεία.

Στο στόχαστρο στελεχών της μειοψηφίας, άλλωστε, έχει μπει και η πλειοψηφία που συγκέντρωσε η πλευρά Φάμελλου στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, την οποία αμφισβητούν δημόσια στελέχη, όπως ο Τρύφωνας Αλεξιάδης, ο οποίος δήλωσε πως «για την τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, κάποιοι αναφέρουν πως υπήρχε ''ευρεία'' πλειοψηφία υπέρ συγκεκριμένων αποφάσεων. Τότε γιατί, ενώ εμείς, η ''ευρεία μειοψηφία", όταν ζητήσαμε καταμέτρηση, αυτή δεν έγινε; Δεν έγινε καταμέτρηση ούτε καν σε όσους συμμετείχαμε μέσω ΖΟΟΜ. Δεν είναι δυνατόν, σε μια τόσο κρίσιμη συνεδρίαση, να ζητούμε κατάλογο συμμετεχόντων και να τον αποκρύπτουν. Αυτές δεν είναι δημοκρατικές διαδικασίες».

Γεωργία Σαδανά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Το μήνυμα που έστειλαν Μητσοτάκης και Δένδιας, η επιχείρηση ανάσχεσης του Σαμαρά, η "πόρτα" στον Μεσσήνιο και οι νέοι υποψήφιοι και οι αλλαγές Τσίπρα στην επικοινωνία της ΕΛΑΣ


Σήμερα θα ξεκινήσω με την κοινή παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, στα επίσημα εγκαίνια του νέου, υπερσύγχρονου Κέντρου Κυβερνοάμυνας της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ, συνύπαρξη που δεν πέρασε απαρατήρητη από όσους παρακολουθούν τις ισορροπίες στο εσωτερικό της κυβερνητικής παράταξης. Προφανώς, η λειτουργία ενός τέτοιου Κέντρου συνιστά σημαντική αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων σε μια εποχή όπου οι κυβερνοαπειλές αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα. Ωστόσο, στο πολιτικό παρασκήνιο η εικόνα είχε και μια δεύτερη ανάγνωση. Η ταυτόχρονη παρουσία των δύο ανδρών ερμηνεύθηκε από πολλούς ως μια συνειδητή επίδειξη ενότητας και θεσμικής σύμπλευσης, ιδίως μετά τις κατά καιρούς φήμες και τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για διαφορετικές προσεγγίσεις ή ψυχρές αποστάσεις ανάμεσα στο Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε επιμέρους ζητήματα κυβερνητικών χειρισμών. Όσοι βρέθηκαν στην εκδήλωση σημείωναν, μάλιστα, ότι το κλίμα μεταξύ του πρωθυπουργού και του υπουργού Εθνικής Άμυνας ήταν ιδιαίτερα θερμό καθ’ όλη τη διάρκειά της, με τις δημόσιες τοποθετήσεις και τις μεταξύ τους συνομιλίες να εκπέμπουν εικόνα πλήρους συντονισμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Η χρονική συγκυρία μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές πολιτικές προκλήσεις, ενώ το τελευταίο διάστημα καλείται να διαχειριστεί και ζητήματα που δημιουργούν πρόσθετο επικοινωνιακό και πολιτικό θόρυβο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η κοινή εμφάνιση Μητσοτάκη - Δένδια λειτούργησε ως μήνυμα εσωκομματικής συνοχής προς κάθε κατεύθυνση, τόσο στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας όσο και προς το ευρύτερο πολιτικό ακροατήριο.

Επιχείρηση ανάσχεσης της επιρροής Σαμαρά από τη ΝΔ στην Πελοπόννησο

Μπορεί ο Αντώνης Σαμαράς να μην έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά του για το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου πολιτικού φορέα, ωστόσο στη Νέα Δημοκρατία φαίνεται πως δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Και φροντίζουν να προετοιμάζονται εγκαίρως, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην Πελοπόννησο, μια περιοχή με ισχυρά πολιτικά και συμβολικά χαρακτηριστικά για την κεντροδεξιά παράταξη, αλλά και μεγάλης επιρροής του Μεσσήνιου πολιτικού. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκινά από σήμερα μια εκτεταμένη γαλάζια επιχείρηση συσπείρωσης και επανασύνδεσης με τη βάση, με την επιστράτευση σχεδόν του συνόλου των κορυφαίων κυβερνητικών και κομματικών στελεχών. Το πρόγραμμα των περιοδειών είναι πυκνό και εκτείνεται σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας. Η αρχή γίνεται σήμερα από τη Σπάρτη, όπου θα βρεθεί ο Μάκης Βορίδης. Αύριο τη σκυτάλη παίρνουν ο Θάνος Πλεύρης και ο Θανάσης Καββαδάς με επισκέψεις σε Άργος και Ναύπλιο, ενώ η Άννα Καραμανλή θα περιοδεύσει στην Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι. Την ίδια ημέρα, η Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Κώστας Κατσαφάδος θα βρεθούν στην Τρίπολη, ο Νίκος Παπαθανάσης στη Μεγαλόπολη, η Όλγα Κεφαλογιάννη στη Νεμέα και ο Κώστας Κατσαφάδος στον Δήμο Ευρώτα. Την Πέμπτη, στην Αρκαδία θα μεταβούν ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ενώ την Παρασκευή τη σκυτάλη παίρνουν ο Μαργαρίτης Σχοινάς στην Κορινθία και ο Χρίστος Δήμας στη Μεσσηνία. Το αποκορύφωμα της γαλάζιας εξόρμησης αναμένεται την Κυριακή, με τη Νίκη Κεραμέως και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη να περιοδεύουν στη Μεσσηνία, ενώ ο κύκλος των επισκέψεων θα κλείσει στις 29 Ιουνίου με την παρουσία της Λίνας Μενδώνη στο Άργος. Στη μεγάλη αυτή κινητοποίηση συμμετέχουν, βεβαίως, και οι βουλευτές των νομών της Πελοποννήσου, καθώς και τα στελέχη των τοπικών κομματικών οργανώσεων, σε μια συντονισμένη προσπάθεια να σταλεί μήνυμα ενότητας, εγρήγορσης και ισχυρής κομματικής παρουσίας στην περιφέρεια που παραδοσιακά αποτελεί προνομιακό πεδίο επιρροής της Νέας Δημοκρατίας.

Η "πόρτα" στον Σαμαρά και οι υποψήφιοι που ακούγονται στην Πελοπόννησο

Η γαλάζια αυτή κινητοποίηση μόνο τυχαία δεν είναι. Σύμφωνα με πληροφορίες, κρίθηκε απολύτως αναγκαία μετά την επεξεργασία των τελευταίων δημοσκοπικών δεδομένων, τα οποία καταγράφουν αξιοσημείωτες απώλειες της Νέας Δημοκρατίας σε αρκετούς νομούς της Πελοποννήσου. Την ίδια στιγμή, στο κυβερνητικό στρατόπεδο παρακολουθούν με προσοχή και τις πρώτες μετακινήσεις στελεχών προς το υπό διαμόρφωση πολιτικό εγχείρημα του Αντώνη Σαμαρά, καθώς καταγράφονται ήδη περιορισμένες αλλά υπαρκτές διαρροές μεσαίων κομματικών στελεχών. Σύμφωνα με πληροφορίες, άνθρωποι του Σαμαρά είχαν αρκετές άκαρπες επαφές με πρώην βουλευτές της ΝΔ, έτσι ακούγεται πως ο πρώην πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς επιχειρεί πλέον άνοιγμα προς τον χώρο της αυτοδιοίκησης. Πάντως, παρότι ο Μεσσήνιος πολιτικός δεν έχει ακόμη προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις, τα ονόματα που συζητούνται για τη στελέχωση των ψηφοδελτίων του αρχίζουν να πληθαίνουν. Στην Ηλεία θεωρείται σχεδόν βέβαιη η συμμετοχή του πρώην βουλευτή Κώστα Τζαβάρα, ενώ στη Λακωνία έντονα ακούγεται το όνομα της Μαργαρίτας Σπυριδάκου, εκλεγμένης περιφερειακής συμβούλου με τον συνδυασμό του Πέτρου Τατούλη. Στην Αργολίδα, πάντως, τα βλέμματα παραμένουν στραμμένα στον πρώην δήμαρχο Άργους, Δημήτρη Καμπόσο. Παρά τα σενάρια που τον θέλουν να βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με το περιβάλλον Σαμαρά, οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι δεν έχει λάβει ακόμη τις οριστικές του αποφάσεις. Αντίστοιχο ερωτηματικό εξακολουθεί να συνοδεύει και τον πρώην περιφερειάρχη Πελοποννήσου και πρώην βουλευτή της ΝΔ, Πέτρο Τατούλη, ο οποίος διατηρεί ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας με πολλές πλευρές του πολιτικού σκηνικού. Στη Λακωνία, οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με αρκετά ονόματα να κυκλοφορούν στα πολιτικά και αυτοδιοικητικά πηγαδάκια της περιοχής. Μεταξύ αυτών αναφέρονται η Γεωργία Ζαχαράκη, ο Κώστας Τζανετάκος, ο Γιάννης Μιχελόγγονας, ο Βασίλης Ορφανός, η Ανθή Μπαλιτσάρη, η Αθηνά Ανδρεάκου και ο Τάσος Κοκκονός, χωρίς ωστόσο να υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια επίσημη επιβεβαίωση. Αντίστοιχα, στην Ηλεία, πέραν του Κώστα Τζαβάρα, στις συζητήσεις που γίνονται στο παρασκήνιο περιλαμβάνεται και το όνομα του πρώην γενικού γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Οδυσσέα Ζώρα.

Το πρώτο πρόσωπο στην Κρήτη για τον Σαμαρά

Ανάλογες διεργασίες καταγράφονται και στην Κρήτη, όπου έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν τα πρώτα ονόματα στελεχών που φέρονται να βλέπουν με ενδιαφέρον το πολιτικό εγχείρημα του Αντώνη Σαμαρά. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύουν τοπικά μέσα ενημέρωσης, η δικηγόρος και πρώην πολιτεύτρια της Νέας Δημοκρατίας, Μαρίνα Φανιουδάκη, εμφανίζεται έτοιμη να συμπορευθεί με τον πρώην πρωθυπουργό, ενισχύοντας το ψηφοδέλτιο που σχεδιάζεται για την εκλογική περιφέρεια Ηρακλείου.

Στοίχημα για τη ΝΔ και η συσπείρωση στην Μακεδονία

Σε κρίσιμο πολιτικό στοίχημα για το Μέγαρο Μαξίμου και την Πειραιώς εξελίσσεται η προσπάθεια επανασυσπείρωσης της κομματικής βάσης και στη Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, μια περιοχή που παραδοσιακά αποτελούσε εκλογικό προπύργιο της Νέας Δημοκρατίας, αλλά πλέον εμφανίζει σαφή σημάδια πολιτικής κόπωσης. Οι δημοσκοπήσεις που φτάνουν στα κυβερνητικά γραφεία καταγράφουν αυξημένες διαρροές προς τα δεξιά της ΝΔ, προκαλώντας συναγερμό στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η εικόνα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου η κυβερνητική παράταξη εμφανίζεται να χάνει μέρος της επιρροής που κατέγραψε στις εκλογές του 2023. Δεν είναι τυχαίο ότι τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε στην περιοχή πολυπληθές κομματικό κλιμάκιο, ενώ χθες ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, πραγματοποίησε κεντρική πολιτική παρέμβαση, στέλνοντας μήνυμα εγρήγορσης προς την κομματική βάση. Η σημασία της Κεντρικής Μακεδονίας για τον εκλογικό σχεδιασμό της ΝΔ είναι κομβική, αντίστοιχη με εκείνη του Λεκανοπεδίου Αττικής. Για τον λόγο αυτό, μέχρι τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αναμένεται να ενταθούν οι επισκέψεις υπουργών, βουλευτών και κορυφαίων κομματικών στελεχών, με στόχο την ανάκτηση του πολιτικού εδάφους που φαίνεται να χάνεται. Στο επίκεντρο της στρατηγικής θα βρεθούν τα μεγάλα έργα υποδομών που εξελίσσονται στη Θεσσαλονίκη και συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία η κυβέρνηση φιλοδοξεί να μετατρέψει σε βασικό πυλώνα του πολιτικού της αφηγήματος.

Διαρροές προς Βελόπουλο και Καρυστιανού

Στο Μαξίμου αναγνωρίζουν ότι η δυναμική της ΝΔ στη Μακεδονία και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα δεν θυμίζει σε τίποτα την εικόνα κυριαρχίας που είχε διαμορφωθεί πριν από τρία χρόνια. Την ίδια ώρα, τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων δείχνουν ότι σημαντικό μέρος της εκλογικής δυσαρέσκειας κατευθύνεται προς κόμματα που κινούνται δεξιότερα της Νέας Δημοκρατίας, με την Ελληνική Λύση και την Ελπίδα για τη Δημοκρατία να εμφανίζουν αυξημένες επιδόσεις και αξιοσημείωτη διείσδυση σε κοινά που παραδοσιακά στήριζαν την κυβερνητική παράταξη. Υπό αυτό το πρίσμα, η μάχη της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας αποκτά χαρακτηριστικά πολιτικού «κλειδιού» για την επόμενη ημέρα, με το κυβερνητικό επιτελείο να γνωρίζει ότι η ανάκτηση της συσπείρωσης στη Βόρεια Ελλάδα αποτελεί προϋπόθεση για τη διατήρηση της εκλογικής του υπεροχής σε εθνικό επίπεδο.

Αλλαγές σκέφτεται ο Τσίπρας στην επικοινωνία

Σε φάση αναδιάταξης φαίνεται να εισέρχεται το επικοινωνιακό επιτελείο που διαμορφώνει ο Αλέξης Τσίπρας ενόψει των επόμενων πολιτικών του κινήσεων. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για προσθήκες, αλλά και στοχευμένες αλλαγές προσώπων το προσεχές διάστημα, καθώς ο πρώην πρωθυπουργός επιδιώκει να ενισχύσει το επιτελείο που θα σηκώσει το βάρος της δημόσιας παρουσίας του νέου πολιτικού εγχειρήματος. Αμετακίνητοι θεωρούνται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Θεώνη Κουφονικολάκου, η Άννα Παπαδοπούλου και ο Κώστας Καρπουχτσής, ενώ θέση στο σχήμα αναμένεται να διατηρήσει και ο Γιώργος Μπαλατσούκας. Μάλιστα, το όνομά του συζητήθηκε έντονα το τελευταίο διάστημα, μετά τον υποτιμητικό χαρακτηρισμό που του απέδωσε η Σοφία Βούλτεψη, η οποία τον αποκάλεσε «μπουζουκτσή», μια αναφορά που, όπως σχολιάζουν συνεργάτες του, λειτούργησε τελικά περισσότερο υπέρ παρά εις βάρος του. Την ίδια ώρα, ο Αλέξης Τσίπρας πραγματοποιεί κύκλο επαφών και συναντήσεων με πρόσωπα που προορίζονται να στελεχώσουν το επικοινωνιακό και πολιτικό του επιτελείο, με στόχο τη συγκρότηση ενός ευρύτερου δικτύου συνεργατών ενόψει των επόμενων σταθμών της πολιτικής του παρουσίας.

Η Φωτονιάτα ετοιμάζει το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης

Ένας από αυτούς θα είναι και η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου ο πρώην πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει ισχυρό πολιτικό στίγμα ως επικεφαλής του νέου φορέα που βρίσκεται υπό διαμόρφωση. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστεί και ο βασικός κορμός του κυβερνητικού και προγραμματικού πλαισίου του κόμματος, το οποίο επεξεργάζεται ομάδα συνεργατών υπό την Ευγενία Φωτονιάτα, με στόχο να αποτελέσει τη βάση της πολιτικής πρότασης που θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα.

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

📺Φεύγω από τους Ρεπουμπλικανούς, δεν με εκφράζουν πια, λέει o άλλοτε φανατικός τραμπικός Τάκερ Κάρλσον


Την αποχώρησή του από Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, γιατί, όπως λέει το κόμμα δεν αντανακλά πλέον τις απόψεις του, ανακοίνωσε ο συντηρητικός σχολιαστής Τάκερ Κάρλσον.

«Αποχωρώ», δήλωσε ο Κάρλσον σε επεισόδιο του podcast «Can't Be Censored» που μεταδόθηκε την περασμένη Πέμπτη, αλλά ήλθε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα, όπως σημειώνει το Axios.

«Δεν θα υποστήριζα το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να το υποστηρίξω», είπε σε άλλο σημείο και πρόσθεσε: «Πώς θα μπορούσα να υποστηρίξω ένα πολιτικό κόμμα που δεν είναι πιστό στις Ηνωμένες Πολιτείες; Ψήφιζα τους Ρεπουμπλικάνους όλη μου τη ζωή, ήμουν σταθερός υποστηρικτής του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος για 35 χρόνια, αλλά αυτό εδώ δεν μπορεί να υπερασπιστεί κανείς. Αποχωρώ».

«Και αν αποχωρώ εγώ, τότε πιστεύω ότι αποχωρούν και πολλοί άλλοι», είπε ακόμη.

Η δημόσια ρήξη, που ήταν σχεδόν αδιανόητη πριν από ένα-δύο χρόνια, υπογραμμίζει τις αυξανόμενες διαχωριστικές τάσεις εντός του άτυπου κινήματος MAGA που δημιούργησε ο Ντόναλντ Τραμπ.

Ο πόλεμος του εναντίον του Ιράν, ο τρόπος διαχείρισης της οικονομίας και άλλα ζητήματα, όπως η διαχείριση των αρχείων Έπσταϊν και της εμπλοκής του Τραμπ σε αυτά, συνεχίζουν να διχάζουν τους Ρεπουμπλικάνους.


📺Κασσελάκης σε Γεωργιάδη: «Κατάλαβα στη μέση της θητείας μου ότι ο Τσίπρας μου την είχε στημένη», όλα όσα είπαν στη διαδικτυακή τους συζήτηση


Τι είπε ο Κασσελάκης για τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ - Τι ανέφερε ο υπουργός Υγείας για τους μισθούς των γιατρών, τις λίστες αναμονής, τα ηλεκτρονικά ραντεβού και τις ελλείψεις στο ΕΣΥ

Σε ζωντανή διαδικτυακή συζήτηση με τον πρόεδρο των «Δημοκρατών», Στέφανο Κασσελάκη, συμμετείχε απόψε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Η πρόσκληση προς τον υπουργό Υγείας είχε διατυπωθεί από τον Τάιλερ Μακμπέθ, παρουσία του Στέφανου Κασσελάκη, κατά τη διάρκεια vidcast του LGBT Center Greece στο YouTube και ο κ. Γεωργιάδης ανταποκρίθηκε θετικά.

Στο ξεκίνημα της εκπομπής και αφού προβλήθηκε βίντεο με τις απόψεις των πολιτών για το ΕΣΥ, ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι το μεγάλο πλεονέκτημα του ΕΣΥ είναι οι δωρεάν υπηρεσίες.

Ο Στέφανος Κασσελάκης αποκάλυψε ότι δεν έχει ιδιωτική ασφάλιση στη χώρα μας κι ο υπουργός Υγείας του απάντησε ότι του εύχεται να μην πάθει ποτέ τίποτα, αλλά, αν χρειαστεί, «θα σε φροντίσουμε» του είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ως μεγάλο πρόβλημα την έλλειψη νοσηλευτών, ενώ ανέφερε ότι το ΕΣΥ καλείται να αντιμετωπίσει περί τα 85.000 περιστατικά ημερησίως. «Μην πυροβολείτε το ΕΣΥ» είπε και υπεραμύνθηκε και του συστήματος των ραντεβού μέσω του 1566, λέγοντας ότι κλείνονται σε απόσταση ημερών και συνολικά ανέρχονται σε περίπου 400.000 τον μήνα.

Το «φακελάκι» υπάρχει, αναγνώρισε ο κ. Γεωργιάδης, είπε ότι υπάρχει ακόμα και στην Ελβετία και δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Προσωπικά το σιχαίνομαι, είπε, εξηγώντας ποιες ενέργειες κάνει η κυβέρνηση, για να το αντιμετωπίσει. Όπως είπε, οι λίστες αναμονής έχουν μειωθεί, ενώ οι γιατροί του ΕΣΥ μπορούν να ασκούν και ιδιωτικό έργο και πλέον δεν υπάρχει λόγος να δώσεις φακελάκι, καθώς η μέση αναμονή για ψυχρό χειρουργείο έχει μειωθεί κατά 92%.


«Προσωπικά, όπου βρω το φακελάκι, τους ξηλώνω» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ σε άλλο σημείο, ακούγοντας τις θέσεις των «Δημοκρατών» για την Υγεία, υποστήριξε ότι πολλές από τις προτάσεις Κασσελάκη είτε έχουν ήδη υλοποιηθεί είτε βρίσκονται σε στάδιο εφαρμογής από το υπουργείο Υγείας.

Στο πλαίσιο αυτό, είπε χαρακτηριστικά στον κ. Κασσελάκη ότι, με αυτά που λέει,, μπορεί να τον καλωσορίσει στη ΝΔ και στο υπουργείο Υγείας του Άδωνι Γεωργιάδη. «Πολύ δεξιός μας βγαίνεις» του είπε χαρακτηριστικά.

Συζητώντας για την πολιτική επικαιρότητα, ο Στέφανος Κασσελάκης εξέφρασε τη θλίψη του για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης έκανε... ρελάνς, λέγοντάς του: «Έχεις καταλάβει ότι ο Τσίπρας σας την είχε στημένη από την αρχή;». «Το κατάλαβα εν μέσω της θητείας μου» απάντησε ο Κασσελάκης.

Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης σχολίασε τα ποσοστά που λαμβάνει στις δημοσκοπήσεις η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, για να επισημάνει ότι ο Στέφανος Κασσελάκης είχε σε καλύτερη θέση τον ΣΥΡΙΖΑ, όταν τον απομάκρυναν από την ηγεσία. Ο πρόεδρος των «Δημοκρατών» υπογράμμισε ότι οι πολιτικές επιλογές και οι εξελίξεις εκείνης της περιόδου θα αξιολογηθούν συνολικά από τους πολίτες στις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, λέγοντας ότι ο ίδιος παραμένει προσηλωμένος στην επόμενη ημέρα και όχι στις εσωκομματικές συγκρούσεις του παρελθόντος.

Σε άλλο σημείο της συνομιλίας τους και απαντώντας σε ερώτηση Κασσελάκη, ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι συχνά είναι προκλητικός στον δημόσιο λόγο του. Όπως είπε, μάλιστα, μπήκε στην πολιτική για να «σπάσει» την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς.

Είμαι μονιασμένος με όλους, είπε ακόμη ο κ. Γεωργιάδης, υποστηρίζοντας ότι έχει πολύ καλή σχέση με τους περισσότερους πολιτικούς του αντιπάλους, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει τις ιδεολογικές του μάχες.

Επιστρέφοντας στα ζητήματα της Υγείας, ο υπουργός Υγείας προανήγγειλε ότι την Πέμπτη θα κάνει σημαντικές ανακοινώσεις αναφορικά με την προκήρυξη για 1.131 θέσεις μόνιμων γιατρών στο ΕΣΥ, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι θέσεις θα πληρωθούν.

Ο υπουργός Υγείας είπε ακόμη ότι η Ελλάδα έχει τα φθηνότερα φάρμακα στην Ευρώπη και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα το καλοκαίρι και φεύγουν με σακούλες φάρμακα», γιατί στις χώρες τους οι τιμές είναι τριπλάσιες. Υποστήριξε ακόμη ότι έχει πετύχει το μεγαλύτερο ρεκόρ όλων των εποχών σε χειρουργεία στο ΕΣΥ. «Είναι δυνατόν να μου λένε ότι θέλω να το παραδώσω σε ιδιώτες;» υπογράμμισε.

Ο υπουργός Υγείας προανήγγειλε ακόμη ότι σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τη δημιουργία ενός Κέντρου Ανακουφιστικής Υγείας στην Αθήνα, στα βόρεια της Αθήνας, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στην κριτική εργαζόμενης στον «Ευαγγελισμό», ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι στο εν λόγω νοσοκομείο υλοποιούνται έργα ύψους 50 εκατ. ευρώ, χωρίς τις ιδιωτικές χορηγίες. Δεν γίνεται η κυρία που δουλεύει στον Ευαγγελισμό να μην θυμάται πώς ήταν πριν τον Μητσοτάκη και τον Γεωργιάδη, παρατήρησε.

Ακολούθως προβλήθηκε μαγνητοσκοπημένο βίντεο στα αγγλικά (με ελληνικούς υπότιτλους), με τον Στέφανο Κασσελάκη να καλεί τον Τάιλερ Μακμπέθ να μεταφέρει την εμπειρία του από τη θητεία του σε δομές Υγείας στις ΗΠΑ. Όπως είπε ο σύζυγος του Στέφανου Κασσελάκη, ο στόχος είναι μικρές βελτιώσεις στο υπάρχον σύστημα Υγείας, που μπορούν να υλοποιηθούν σε βάθος χρόνου. Η πιο βασική από αυτές, όπως την περιέγραψε, είναι η επέκταση της προηγμένης νοσηλευτικής ιατρικής.

Ο Τάιλερ Μακμπέθ μίλησε ειδικότερα για μια λύση νοσηλευτών προηγμένης ιατρικής (κάτι σαν τους οικογενειακούς γιατρούς στην Ελλάδα) που λειτουργούν ως αυτόνομοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας και δύνανται να συνταγογραφούν φάρμακα, να καταρτίζουν σχέδια φροντίδας, να χρησιμοποιούνται σε αγροτικές περιοχές και κλινικές και να λειτουργούν σε πολλές βαθμίδες του συστήματος Υγείας.

Σχολιάζοντας τις προτάσεις που ακούστηκαν, ο υπουργός Υγείας είπε ότι τις βρίσκει πολύ ενδιαφέρουσες, ευχαρίστησε τον Τάιλερ Μακμπέθ και ανέφερε ότι εξ αρχής τον θεωρούσε πολύ συμπαθή.

Η κουβέντα επανήλθε στα πολιτικά, με τον Στέφανο Κασσελάκη να επιμένει ότι οι «Δημοκράτες» θα έχουν αυτόνομη πορεία στις εκλογές και να μην αποκαλύπτει, παρά τις... πιέσεις του υπουργού Υγείας, σε ποιες περιφέρειες θα είναι υποψήφιος.


Ψηφοδέλτια ΝΔ: Η ιδιαιτερότητα στο Επικρατείας - Η υποψηφιότητα της Αγαπηδάκη, οι κινήσεις Σκυλακάκη-Σταμάτη και οι τρεις ιδιάζουσες περιπτώσεις


Από τους έξι βουλευτές Επικρατείας της ΝΔ, μόνο η Ειρήνη Αγαπηδάκη ανακοίνωσε υποψηφιότητα, κρίσιμες οι κινήσεις Σκυλακάκη και Σταμάτη

Τα ψηφοδέλτια της Νέας ∆ηµοκρατίας έχουν µία ιδιαιτερότητα, που δεν έχει περάσει απαρατήρητη από το Μέγαρο Μαξίµου: από τους έξι βουλευτές Επικρατείας, µόνο η Ειρήνη Αγαπηδάκη έχει ανακοινώσει ότι θα είναι υποψήφια. Ο Χρήστος Στυλιανίδης επιστρέφει στην Κύπρο, η Ιωάννα Λυτρίβη δεν πείστηκε τελικά να κατέβει στην Αρκαδία, ούτε η Μαρία-Νεφέλη Χατζηιωαννίδου στη Θεσσαλονίκη. Ετσι, είναι σηµαντικό να πολιτευτούν τελικά ο Θεόδωρος Σκυλακάκης (Ηλεία ή Βόρειο Τοµέα Αθηνών) και ο Γιώργος Σταµάτης (Κορινθία).

Δημοσιεύθηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών 

22 Ιουνίου 2026

📺«Κάποιες τηλεοπτικές μου εμφανίσεις δεν είναι οι καλύτερες», λέει το στέλεχος του Τσίπρα που μιλούσε για έξτρα φόρο στους υπερπλούσιους


«Κάποιες από τις τηλεοπτικές μου εμφανίσεις δεν είναι οι καλύτερες», ανέφερε το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ. Χάρης Αθανασιάδης όταν ερωτήθηκε για τις δηλώσεις που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα αναφορικά με την αύξηση της φορολόγησης της πολυτελούς διαβίωσης και έχουν γίνει viral.

«Η Ομάδα Αλήθειας της ΝΔ, μας παρακολουθεί όπως φαίνεται με κάποιο φακό και περιμένει το γλωσσικό ολίσθημα που θα της επιτρέψει να κάνει την προπαγάνδα της με την αναγκαία κοπτοραπτική πάντα», σχολίασε ο κ. Αθανασιάδης στο Naftemporiki TV.


Στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ Χάρης Αθανασιάδης ρωτήθηκε για το θέμα της φορολογίας και απάντησε ότι στόχος του κόμματός του είναι να φορολογηθεί η υπερπολυτελής διαβίωση και μάλιστα σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, από αυτή τη φορολόγηση το κράτος θα κερδίσει 600 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

«Ναι, θα φορολογήσουμε την υπερπολυτελή διαβίωση. Υπολογίσαμε μάλιστα, ότι από την υπερπολυτελή διαβίωση θα αντλήσουμε 600 εκατομμύρια το χρόνο μόνο φορολογώντας την» ανέφερε αρχικά ο κ. Αθανασιάδης και σε ερώτηση τι σημαίνει υπερπολυτελής διαβίωση,το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ απάντησε: «Έχετε κότερο και πάτε διακοπές με το δικό σας κότερο; Αυτό είναι υπερπολυτελής διαβίωση. Έχετε αυτοκίνητο 3.000 κυβικών; Ξέρουμε πολύ καλά όλοι μας από την καθημερινότητα ποιος ζει σύμφωνα με τις απαιτήσεις της υγιούς διαβίωσης». 

Όσον αφορά τα μερίσματα σημείωσε: «Τα μερίσματα δεν αφορούν τον μισθό τον δικό σας και τον δικό μας. Η φορολογική κλίμακα δεν είναι το κρίσιμο στοιχείο που μας ενδιαφέρει. Θα δώσουμε μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές στους μισθωτούς και θα φορολογήσουμε έναντι τα μερίσματα και την ακίνητη περιουσία».


Υπενθυμίζεται πως ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Γιώργος Μπαλατσούκας, είχε πει σε συνέντευξή του ότι η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη (ΕΛ.Α.Σ.) του Αλέξη Τσίπρα προτείνει την αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων από 5% σε 15%.

«1.500 ΑΦΜ δηλώνουν 900.000 ευρώ και τα εισοδήματα αυτά δεν προέρχονται ούτε από επιχειρηματική δραστηριότητα ούτε από μισθωτή εργασία αλλά από μερίσματα. Σήμερα, ο αυτοτελής φορολογικός συντελεστής των μερισμάτων είναι στο 5% και εμείς λέμε κοστολογημένα ότι θα αυξήσουμε το 5% στο 15%» είχε πει ο κ. Μπαλατσούκας.



«ΜΕ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝ» ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΕ Η ΤΡΕΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΘΡΕΙ Η ΑΣΥΛΙΑ ΤΗΣ🤡😆Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της Κω/λου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής


Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου και την παραπομπή της στην Δικαιοσύνη για τις υποθέσεις διατάραξης της δίκης των Τεμπών αποφάσισε να εισηγηθεί προς την Ολομέλεια η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής.

Υπέρ της άρσης της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας για τις τρεις δικογραφίες που διαβιβάστηκαν το προηγούμενο διάστημα στο κοινοβούλιο ψήφισαν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. Ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ελληνική Λύση δήλωσαν «παρών» ενώ ΚΚΕ, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος αιτιολόγησε την ψήφο του κόμματός του, υποστηρίζοντας ότι οι πράξεις έγιναν στο πλαίσιο της συνολικής κοινοβουλευτικής δραστηριότητας της κυρίας Κωνσταντοπούλου.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η κυρία Κωνσταντοπούλου κατέθεσε αίτηση εξαίρεσης κατά του προέδρου της Επιτροπής Γιώργου Γεωργαντά και των βουλευτών Δημήτρη Καιρίδη και Νότη Μηταράκη. Tο προεδρείο απάντησε ότι τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται στην Επιτροπή, με βάση τον Κανονισμό της Βουλής.

Δημοσιογράφοι που βρίσκονταν στο σημείο άκουσαν την κυρία Κωνσταντοπούλου να μιλά στους διαδρόμους για «νταηλίκια» και να καταγγέλλει σε βάρος της «κακοποίηση».

H κυρία Κωνσταντοπούλου ζήτησε να μην αρθεί η ασυλία της ενώ σε συνομιλία της με δημοσιογράφους υποστήριξε ότι οι δικογραφίες «είναι κατασκευασμένες» και στοχεύουν στην πολιτική της δίωξη. Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι κατά την διάρκεια της συνεδρίασης υπέστη «κακοποιητική» συμπεριφορά «από ένα  Boy’s Club που φέρεται στις γυναίκες σαν σκουπίδια».

Υπενθυμίζεται πως τα αιτήματα άρσης ασυλίας για την κυρία Κωνσταντοπουλου αφορούν:

Το πρώτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίσθηκε αυτεπαγγέλτως και εξ αφορμής της από 20-3-2026 αναφοράς που υποβλήθηκε από δικαστική γραμματέα, ενώπιον του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας. Η συγκεκριμένη δικαστική υπάλληλος αναφέρει ότι, στις 20 Μαρτίου 2026, η Ζωή Κωνσταντοπούλου (μαζί με τον Πάνο Ρούτσι) εισήλθαν στο γραφείο της και αφού έκλεισαν την πόρτα, της έκαναν ερωτήσεις σχετικά με συγκεκριμένη δικαστή που χειρίστηκε ζήτημα αναφορικά με την υπόθεση των Τεμπών. Παράλληλα, φέρεται ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατέγραφε το περιστατικό με την κάμερα του κινητού της, ο δε Πάνος Ρούτσι φέρεται να πέταξε την οθόνη του υπολογιστή της στο δάπεδο. Το εν λόγω αίτημα αφορά τις αξιόποινες πράξεις της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2 και 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, της παράβασης του άρθρου 370 Α παρ. 2 εδ. α' του Ποινικού Κώδικα, σχετικά με την παραβίαση απορρήτου προφορικής συνομιλίας, της διακοπής και της σοβαρής διατάραξης της λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας (από κοινού) και της απλής συνέργειας σε απόπειρα διακεκριμένης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για το κοινό όφελος, οι οποίες φέρεται ότι τελέστηκαν εντός του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Το δεύτερο αίτημα υποβλήθηκε κατόπιν της από 8-4-2026 έκθεσης ένορκης εξέτασης, η οποία επέχει θέση έγκλησης, αστυνομικού της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Λάρισας. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να έχει βιντεοσκοπήσει τον εν λόγω αστυνομικό και, ακολούθως, να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή του. Η συγκεκριμένη δικογραφία αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2, 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, η οποία φέρεται ότι τελέστηκε σε βάρος του συγκεκριμένου αστυνομικού, εντός του Δικαστικού Μεγάρου Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Τέλος, το τρίτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίστηκε κατόπιν των από 2/4/, 7/4 και 7/4 του 2026 εκθέσεων ένορκης εξέτασης τριών αστυνομικών, οι οποίες επέχουν θέση μήνυσης. Η εν λόγω δικογραφία αφορά περιστατικό που φέρεται να τελέστηκε σε βάρος τους, στη Λάρισα, στην είσοδο του κτιρίου του συγκροτήματος «ΓΑΙΟΠΟΛΙΣ» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την 1 Απριλίου 2026, όπου διεξάγεται η κύρια δίκη για την υπόθεση των Τεμπών. Συγκεκριμένα, η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να τους έχει βιντεοσκοπήσει και ακολούθως να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή τους. Το αίτημα άρσης ασυλίας αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1 και 2 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, κατά συρροή

Να σημειωθεί ότι η τελική απόφαση για την άρση ή μη της ασυλίας της κυρίας Κωνσταντοπούλου θα ληφθεί με ψηφοφορία στην Ολομέλεια πιθανότατα την προσεχή εβδομάδα.

📺Τα εγκαίνια, από τον Μητσοτάκη, του νέου υπερσύγχρονου Κέντρου Κυβερνοάμυνας στο Πεντάγωνο σε κτίριο 2.500 τετραγωνικών, δωρεά του Ιδρύματος «Αθανάσιος Λασκαρίδης»


Η Ελλάδα δεν παραμένει αδρανής απέναντι στις νέες απειλές, αλλά θωρακίζεται συστηματικά, είπε ο πρωθυπουργός - Δωρίζουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο, είπε ο δωρητής Αθανάσιος Λασκαρίδης - Κάλεσε τους εφοπλιστές να κάνουν περισσότερες δωρεές

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Εθνικής άμυνας Νίκου Δένδια και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων πραγματοποιήθηκε στο Στρατόπεδο «Παπάγου», η επίσημη τελετή εγκαινίων των νέων εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.

Το νέο κτίριο, η θεμελίωση του οποίου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, ανεγέρθηκε με αποκλειστική δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», ύψους 7.000.000 ευρώ, και αποτελεί σημαντική επένδυση στην ενίσχυση των δυνατοτήτων του ΓΕΕΘΑ στους τομείς της Πληροφορικής και του Κυβερνοχώρου.

Πρόκειται για υπερσύγχρονο κτίριο τριών επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 2.500 τ.μ., το οποίο θα στεγάζει τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου και τη Μονάδα 1864 του ΓΕΕΘΑ.

Οι νέες εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις πλέον προηγμένες διεθνείς και συμμαχικές προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας και περιλαμβάνουν υποδομές για την υποστήριξη των Ενόπλων Δυνάμεων στον Κυβερνοχώρο.

«Από σήμερα η πατρίδα μας θα είναι ακόμη πιο ασφαλής ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του κυβερνοχώρου» ανάφερε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά το χαιρετισμό στα εγκαίνια του νέου κτηρίου της διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ.

Δείτε βίντεο από την τελετή εγκαινίων του κτηρίου Διεύθυνσης Πληροφορικής - Κυβερνοχώρου


«Ένα καινούριο σπίτι που όπως ακούσατε είναι ένα σπίτι υψηλών διαγραφών» τόνισε ο πρωθυπουργός, καθώς «οι απειλές παίρνουν ολοένα και περισσότερο χαρακτήρα υβριδικό».

«Πρόκειται για ακήρυχτους πολέμους σε αθέατα πεδία μάχης» περιέγραψε ο κ. Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για «ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την μετάβαση της εθνικής μας άμυνας στην νέα εποχή». «Στο πλαίσιο αυτό το νέο κτήριο της διοίκησης κυβερνοχώρου αποδεικνύεται σε σημείο αιχμής» παρατήρησε ο Πρωθυπουργός, περιγράφοντας πως σε μια συγκυρία που η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά ευάλωτα τα κατά καιρούς συστήματα, η πατρίδα μας δεν μένει αδρανής.

Αντιθέτως, εξελίσσεται και θωρακίζεται απέναντι σε παλιούς και εντός κινδύνους, όπως επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης, ευχαριστώντας τον Αθανάσιο Λασκαρίδη και τη σύζυγο του, Εύη για τη δωρεά των νέων εγκαταστάσεων.

«Οφείλουμε να τιμούμε τους δωρητές μας γιατί με αυτόν τον τρόπο από μπορεί να γίνετε παράδειγμα και για άλλους ισχυρούς Έλληνες» σχολίασε ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος προς τον κ. Λασκαρίδη, επισημαίνοντας πως αν οι 50 κορυφαίες ναυτιλιακές οικογένειες της χώρας που αθροίζουν 50 δισ. ευρώ, μπορούσαν να αφήσουν την μισή τους περιουσία σε ένα ίδρυμα, «θα μαζευόταν μια περιουσία 25 δισ. ευρώ». Αυτό θα σήμαινε την υποστήριξη της ελληνικής κοινωνίας με 1 δις ευρώ το χρόνο, κατέληξε ο Πρωθυπουργός.

Λασκαρίδης: Δωρίζουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο

Εγκαινιάζουμε ένα έργο που ξεκίνησε 18 μήνες πριν, μια «εγκατάσταση υψηλών διεθνών προδιαγραφών» ανέφερε κατά το χαιρετισμό του ο Αθανάσιος Λασκαρίδης, κατά το χαιρετισμό του στα εγκαίνια του νέου κτηρίου της Διεύθυνσης Πληροφορικής- Κυβερνοχώρου, το οποίο ολοκληρώθηκε μέσω αποκλειστικής δωρεάς του.

Στον αρχικό σχεδιασμό προστέθηκε και ένα πλήρες data center, προκειμένου να δωρίσουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο, όπως τόνισε ο κ. Λασκαρίδης, δίνοντας συνέχεια στο πρόγραμμα δωρεών που έχει δρομολογήσει προς τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει αρκετές δωρεές, όπως επισήμανε ο κ. Λασκαρίδης, το οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε θετικό, αλλά όχι αρκετό, αφού «υπάρχει στη χώρα μας πολύς αδρανής πλούτος ιδίως στο χώρο της ναυτιλίας», όπως τόνισε. Μάλιστα, σε ποσοστό του ΑΕΠ ο πλούτος αυτός αντιπροσωπεύει ένα 20 % για τις ελληνικές οικογένειες, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 10%, στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, οι περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα γεννήθηκαν χάρη στα ναυτιλιακά κεφαλαία, όπως περιέγραψε ο κ. Λασκαρίδης, επισημαίνοντας πως η οικονομική ανισότητα και η συγκέντρωση πλούτου αποτελούν πρόβλημα που υπονομεύει την ίδια την οικονομία.


Από Αριστερά: Κυριάκος Μητσοτάκης, Μαρέβα Γκραμπόφσκι, Νίκος Δένδιας, Εύη Λαζού-Λασκαρίδη, Αθανάσιος Λασκαρίδης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Αθανάσιος Δαβάκης


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλεί με τον κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη μετά την τελετή εγκαινίων

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Λασκαρίδης μνημόνευσε μεγάλους ευεργέτες, όπως τους Ωναση και Νιάρχο, ενώ υπογράμμισε τη δύναμη του παραδείγματος για τους απογόνους των δωρητών. «Η ελευθερία είναι σίγουρη κατάκτηση μόνο για όσους έχουν το θάρρος να την υπερασπιστούν» κατέληξε ο κ. Λασκαρίδης κατά το χαιρετισμό του ευχαριστώντας ιδιαίτερα τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη για την πρωτοβουλία που έλαβε ζητώντας από το δωρητή του κτιρίου να συμβάλει στην υλοποίηση του.

«Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον οποίο θα αποκαλούσα τον Μέσι της σύγχρονης πολιτικης» σχολίασε ο κ. Λασκαρίδης, καθώς «το κριτήριο της επιτυχίας για όποιον ασκεί εξουσία είναι απλό. Αφήνει σε καλύτερη κατάσταση αυτό που παρέλαβε;», όπως διερωτήθηκε. «Σήμερα η χώρα μας μπορεί επιτέλους να υπερασπιστεί επάξια τον εαυτό της» σημείωσε ο κ. Λασκαρίδης.

Δένδιας: Οι Ένοπλες Δυνάμεις μετατρέπονται σε υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών

Ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Νίκος Δένδιας στο χαιρετισμό του τόνισε ότι η «Ατζέντα 2030» με συνέπεια «επιχειρεί να μετατρέψει τις Ένοπλες Δυνάμεις από αξιόμαχη παράταξη στελεχών και συστημάτων σε έναν υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών».

«Ο κόσμος έχει αλλάξει: Οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να αλλάξουν» ξεκαθάρισε.

Η «Ατζέντα 2030» περιγράφει «την πορεία αυτής της αλλαγής» σημείωσε τονίζοντας ότι η μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων είναι όρος επιβίωσης για την πατρίδα.

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στην νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και στη διακλαδικότητα του Σώματος Πληροφορικής υπογραμμίζοντας ότι στον πυρήνα των αλλαγών βρίσκεται η ανάπτυξη λογισμικού και η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Υπενθύμισε, δε, ότι και η «Ασπίδα του Αχιλλέα» έχει πέντε επίπεδα και πέρα από τη στεριά, θάλασσα και τον αέρα περιλαμβάνει τόσο τον κυβερνοχώρο όσο και το διάστημα.

Για τη μονάδα 1864, είπε ότι διαθέτει «δυνατότητες κάθε είδους επιχειρήσεων κυβερνοπολέμου» ενώ πρόσθεσε: «Η συγκρότηση αυτής της εθνικής ικανότητας εδράζεται σε μια νέα δομή με κατάλληλη υποδομή και διαρκή ανάπτυξη μέσων».

Δείτε φωτογραφίες


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαιρετά την κυρία Εύη Λαζού – Λασκαρίδη και τον κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη


Ο δωρητής κ. Αθανάσιος Λασκαρίδης με τη σύζυγό του Εύη Λαζού - Λασκαρίδη


Τραμπ: Η αινιγματική φωτογραφία με την ελληνικής καταγωγής Μάργκο Κατσιματίδη που άναψε φωτιές στα social media


Μυστήριο γύρω από την ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ με την φωτογραφία Ελληνίδας που μπέρδεψε τους πάντες

Δεν χάνει ποτέ την ευκαιρία να κερδίσει το ενδιαφέρον ο Ντόναλντ Τραμπ και όταν δεν… κάνει πόλεμο, κάνει τους πάντες να αναρωτιούνται για τις αναρτήσεις του, όπως έγινε και με πρόσφατη ανάρτησή του, η οποία μάλιστα είχε και… άρωμα Ελλάδος. Ειδικότερα, αίσθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε η αινιγματική ανάρτηση του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, το βράδυ του Σαββάτου. Ο Τραμπ δημοσίευσε στην πλατφόρμα Truth Social φωτογραφία μιας ξανθιάς γυναίκας, συνοδεύοντάς τη με τη λεζάντα: «Υπέροχη κόρη. Τιμή μου!!!». Αμέσως οι χρήστες άρχισαν να αναρωτιούνται για την ταυτότητα της γυναίκας και τον σκοπό της ανάρτησης. 

Η ανάρτηση-μυστήριο του Ντόναλντ Τραμπ

Αργότερα κάποιοι αναγνώρισαν στη φωτογραφία τη Μάργκο Κατσιματίδη, σύζυγο του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία της Νέας Υόρκης Τζον Κατσιματίδη. Ωστόσο, παραμένει ασαφές γιατί ο Αμερικανός πρόεδρος επέλεξε να δημοσιεύσει τη συγκεκριμένη φωτογραφία και να τη συνοδεύσει με το συγκεκριμένο σχόλιο. Ο Τζον Κατσιματίδης είναι δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας από τη Νέα Υόρκη. Είναι διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Gristedes και του ομίλου Red Apple Group. Η οικογένεια διατηρεί στενούς δεσμούς με τον Τραμπ και συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο σημαντικών υποστηρικτών και δωρητών του.


Η κόρη του ζευγαριού, Άντρεα Κατσιματίδη, ηγείται εδώ και σχεδόν μία δεκαετία του κόμματος των Ρεπουμπλικανών στο Μανχάταν και θεωρείται ένθερμη υποστηρίκτρια και στενή σύμμαχος του Αμερικανού προέδρου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η φωτογραφία που ανήρτησε ο Τραμπ τραβήχτηκε τη δεκαετία του 1990 ή στις αρχές της δεκαετίας του 2000, κατά τη διάρκεια επίσκεψης της Μάργκο Κατσιματίδη στο Καμπ Ντέιβιντ, επί προεδρίας Μπιλ Κλίντον. Στην εικόνα, κάθεται σε έναν κόκκινο καναπέ και μιλάει στο τηλέφωνο. Η Μάργκο Κατσιματίδη είχε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανέγερση του παρεκκλησίου Evergreen Chapel στο Καμπ Ντέιβιντ και στο παρελθόν διατηρούσε φιλικές σχέσεις με την οικογένεια Κλίντον. Ο Ντόναλντ Τραμπ έφθασε στο Καμπ Ντέιβιντ, την προεδρική εξοχική κατοικία, την ώρα που ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, βρισκόταν στην Ελβετία για να ηγηθεί των διαπραγματεύσεων με το Ιράν.

📺Η Γιορτή του... αίσχους στη Γαλλία: Εικόνες χάους με μαχαιρώματα, βιασμούς και άγριους ξυλοδαρμούς σε ετήσιο μουσικό φεστιβάλ, δείτε βίντεο


Σκηνές χάους εκτυλίχθηκαν το βράδυ της Κυριακής και τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της Fête de la Musique, της ετήσιας γιορτής μουσικής που προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες. Οι αρχές προχώρησαν σε περισσότερες από 240 συλλήψεις σε όλη τη χώρα, ενώ καταγράφηκαν περιστατικά μαχαιρωμάτων, καταγγελίες βιασμών, σεξουαλικών επιθέσεων, ληστειών και επιθέσεων με σύριγγες, παρά την ισχυρή αστυνομική παρουσία.

Σύμφωνα με τη Daily Mail, μεταξύ των σοβαρότερων περιστατικών ήταν ο τραυματισμός ενός 40χρονου άνδρα και μίας 40χρονης γυναίκας, οι οποίοι δέχθηκαν επιθέσεις με μαχαίρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας.

Ο άνδρας μαχαιρώθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα στην Τουλούζη, ενώ η γυναίκα δέχθηκε επίθεση λίγο αργότερα στην κοντινή πόλη Κολομιέ. Σύμφωνα με τις αρχές, αμφότεροι νοσηλεύονται σε σταθερή κατάσταση.

Δείτε βίντεο


Πηγή που συμμετέχει στην έρευνα ανέφερε ότι οι αρχές εξετάζουν υλικό από κάμερες ασφαλείας που κατέγραψαν τις εκδηλώσεις, προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι δράστες των επιθέσεων.


Καταγγελίες για βιασμούς και σεξουαλικές επιθέσεις

Η βραδιά σημαδεύτηκε επίσης από σοβαρές καταγγελίες σεξουαλικής βίας. Σύμφωνα με το γαλλικό Υπουργείο Εσωτερικών, μία νεαρή γυναίκα στο 9ο διαμέρισμα του Παρισιού κατήγγειλε ότι δέχθηκε τσίμπημα με σύριγγα και στη συνέχεια βιάστηκε σε ιδιωτική κατοικία περίπου στις 21:30.

Παράλληλα, στα βόρεια προάστια της γαλλικής πρωτεύουσας, ένας 48χρονος συνελήφθη με την κατηγορία της σεξουαλικής επίθεσης σε 12χρονο κορίτσι στην περιοχή Γκανί.

Σε ξεχωριστό περιστατικό στο Νοζάν-σιρ-Μαρν, επίσης στα προάστια του Παρισιού, μία 15χρονη κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα βιασμού μετά την παρακολούθηση συναυλίας στο πλαίσιο του φεστιβάλ.


Επεισόδια και επιθέσεις στο κέντρο του Παρισιού

Το Παρίσι βρέθηκε στο επίκεντρο των επεισοδίων, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια ανθρώπους να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις. Τα πρώτα σοβαρά περιστατικά καταγράφηκαν λίγο μετά τις 23:00 στην περιοχή Σατλέ, κοντά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων.

Αυτόπτες μάρτυρες περιέγραψαν συνθήκες επικίνδυνου συνωστισμού, ενώ ομάδες νεαρών προκάλεσαν επεισόδια και επιτέθηκαν σε παρευρισκόμενους.


«Οι δρόμοι είχαν γεμίσει ασφυκτικά και ορισμένοι ταραχοποιοί εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση», ανέφερε Βρετανός επισκέπτης. «Ομάδες νεαρών άρχισαν να γρονθοκοπούν κόσμο, προκαλώντας πανικό. Υπήρχε πραγματικός φόβος ότι η κατάσταση θα οδηγούσε σε ποδοπάτημα καθώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να απομακρυνθούν».

Επεισόδια σημειώθηκαν επίσης στην περιοχή Σεν Ζερμέν ντε Πρε, όπου οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση δακρυγόνων για να διαλύσουν το πλήθος.

Παράλληλα, καταγράφηκαν βανδαλισμοί, σπασμένα παράθυρα αυτοκινήτων, απόπειρες διάρρηξης καταστημάτων και πολυάριθμες κλοπές.

Περισσότερες από δέκα επιθέσεις με σύριγγες

Ιδιαίτερη ανησυχία προκάλεσαν οι αναφορές για περισσότερες από δέκα επιθέσεις σε γυναίκες με σύριγγες που περιείχαν άγνωστες ουσίες.

Στο Παρίσι, ένας άνδρας εντοπίστηκε να φέρει σύριγγες στη ζώνη του και προσήχθη προσωρινά, ωστόσο στη συνέχεια διέφυγε.

Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο για τη Γαλλία. Παρόμοιες καταγγελίες είχαν καταγραφεί και κατά τη διάρκεια της περσινής διοργάνωσης, όταν γυναίκες και νεαρά κορίτσια είχαν αναφέρει ότι δέχθηκαν τσιμπήματα από σύριγγες με ύποπτες ουσίες.

Χιλιάδες αστυνομικοί στους δρόμους

Οι γαλλικές αρχές είχαν αναπτύξει σχεδόν 5.000 αστυνομικούς και χωροφύλακες στους δρόμους της πρωτεύουσας και άλλων πόλεων, καθώς υπήρχαν φόβοι για επεισόδια μετά και τα σοβαρά περιστατικά που είχαν ακολουθήσει τον πανηγυρισμό της κατάκτησης του Champions League από την Παρί Σεν Ζερμέν τον προηγούμενο μήνα.

Σύμφωνα με πηγή του Υπουργείου Εσωτερικών, οι δυνάμεις ασφαλείας είχαν λάβει εντολή να παραμείνουν σε απόσταση από τα πλήθη και να παρεμβαίνουν μόνο όταν αυτό κρινόταν απολύτως απαραίτητο.

Την ίδια ώρα, οι υψηλές θερμοκρασίες που ξεπέρασαν τους 30 βαθμούς Κελσίου στο Παρίσι το Σαββατοκύριακο, σε συνδυασμό με την κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών σε δημόσιους χώρους, αύξησαν τις ανησυχίες για την ασφάλεια της διοργάνωσης.

Παρά τα αυξημένα μέτρα προστασίας και τη δημιουργία ειδικών ασφαλών ζωνών για γυναίκες και άτομα με αναπηρία σε κομβικά σημεία της πόλης, η φετινή Fête de la Musique κατέληξε να σημαδευτεί από ένα κύμα βίας και εγκληματικότητας που επισκίασε τις εορταστικές εκδηλώσεις.

Πόσο κοντά στην Ρωσία είναι οι Έλληνες; Φιλορωσικό συναίσθημα ή πολιτισμικός δεσμός - Τι δείχνει δημοσκόπηση


H Ορθοδοξία φαίνεται να είναι ο πιο ισχυρός συνδετικός κρίκος - Η διαχρονική σχέση που συνεχίζει να διχάζει και να προβληματίζει

Μια εικόνα διαφορετική από τα συνηθισμένα στερεότυπα για τη σχέση των Ελλήνων με τη Ρωσία καταγράφει νέα δημοσκόπηση της εταιρείας QED για το podcast «Γκάλοπ εν βρασμώ».

Σύμφωνα με τα ευρήματα από την δημοσκόπηση, μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας θεωρεί ότι η Ελλάδα συνδέεται με βαθύτερους πολιτισμικούς δεσμούς με τη Ρωσία από ό,τι με την Ευρώπη και τη Δύση.

Στο γενικό ερώτημα για τη στάση απέναντι στη Ρωσία, το 48% των ερωτηθέντων δηλώνει θετική άποψη, ενώ το 42% αρνητική. Τα στοιχεία δείχνουν ότι, παρά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Ρωσία εξακολουθεί να διατηρεί μια ιδιαίτερη θέση στη συλλογική αντίληψη πολλών Ελλήνων.

Στο podcast Γκάλοπ εν βρασμώ, ο Σταύρος Θεοδωράκης συζητά με τον Κωστή Κορνέτη, ερευνητή του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, για τους λόγους που οι Έλληνες εκφράζονται διαχρονικά τόσο θετικά για την Ρωσία;

Όπως επισημαίνει, η εικόνα μιας μονοδιάστατης ρωσοφιλίας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αντίθετα κυριαρχεί μια δομική αμφιθυμία. Παρότι η Ελλάδα παραμένει θεσμικά, πολιτισμικά και οικονομικά ενταγμένη στη Δύση, διατηρεί παράλληλα μια συναισθηματική δυσπιστία απέναντί της, με τη Ρωσία να λειτουργεί συχνά ως συμβολικό αντίβαρο.

Αντίστοιχα, η θετική στάση απέναντι στη Ρωσία δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένους ιδεολογικούς χώρους, αλλά εμφανίζεται σε αριστερούς, κεντρώους και δεξιούς, γεγονός που όπως υποστηρίζει ο κ. Κορνέτης κατατάσσει την Ρωσία «σε έναν καθρέφτη διαφορετικών αναγκών και προσδοκιών κατά το δοκούν».

Παράλληλα, οι Έλληνες φαίνεται να διαχωρίζουν τη ρωσική πολιτική από τον ρωσικό λαό, προς τον οποίο διατηρούν υψηλά ποσοστά συμπάθειας. Ο Κορνέτης αποδίδει αυτή τη διαχρονική σύνδεση κυρίως σε πολιτισμικούς και ιστορικούς δεσμούς, όπως η Ορθοδοξία, η κοινή βυζαντινή κληρονομιά και οι ιστορικές αναφορές που έχουν διαμορφώσει ένα ισχυρό συλλογικό φαντασιακό.
Τονίζει ωστόσο ότι η ιδέα της Ρωσίας ως σταθερού εναλλακτικού συμμάχου της Ελλάδας αποτελεί περισσότερο μύθο παρά ιστορική πραγματικότητα.

Παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, το φιλορωσικό φαντασιακό δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά παρουσιάζει ρωγμές και μετασχηματίζεται σταδιακά. Παρατηρεί, μάλιστα, ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν είναι τόσο αφελής απέναντι στη Ρωσία, σημειώνοντας ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να υπάρχει ως στοιχείο αναφοράς και στα πολιτικά πράγματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποτελεί και διαβατήριο επιτυχίας για εκείνους που προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν για πολιτικά οφέλη.







Τζέιλεν Μπράνσον: O «βασιλιάς της Νέας Υόρκης» ξεκίνησε από την Κρήτη - Το bullying, η αμφισβήτηση, η ζωή στη σκιά του Ντόντσιτς και η δικαίωση


Ο «Captain Clutch» άρχισε να παίζει μπάσκετ από τα Δύο Αοράκια της Κρήτης και κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή και να αναδειχθει MVP των τελικών - Ο μόλις 1,88 μ. γκαρντ των πρωταθλητών Νικς γαλουχήθηκε μπασκετικά μέσα στην αμφισβήτηση, αλλά κατάφερε να γίνει ο απόλυτος πρωταγωνιστής του NBA

Υπάρχει ένας παράξενος τρόπος με τον οποίο οι αθλητές αποκτούν δεύτερες πατρίδες-τόπους που δεν τους ανήκουν βιολογικά αλλά μυθολογικά, στους οποίους επιστρέφουν ξανά και ξανά όχι επειδή γεννήθηκαν εκεί, αλλά επειδή εκεί κατάλαβαν για πρώτη φορά ποιοι μπορούν να γίνουν.

Για τον Τζέιλεν Μπράνσον αυτός ο τόπος είναι η Ελλάδα, και συγκεκριμένα τα Δύο Αοράκια, όταν στις 18 Ιουνίου του 2015 επιλεγόταν για την εθνική ομάδα των ΗΠΑ για παίκτες κάτω των 19 ετών, χωρίς να ξέρει ότι 11 χρόνια μετά, ακριβώς την ίδια ημερομηνία, η Νέα Υόρκη, η πόλη όπου ακούστηκε το πρώτο του κλάμα, θα έπαιρνε φωτιά από τους πανηγυρισμούς φωνάζοντας δυνατά το όνομά του.

Ηταν όμως τότε η στιγμή στην Κρήτη όπου ένα παιδί με πρόσωπο σχεδόν εφηβικό και βλέμμα πολύ πιο ώριμο από την ηλικία του βρέθηκε να κοιτάζει κατάματα το μέλλον χωρίς να το γνωρίζει.

Εκείνο το καλοκαίρι, όπως σχεδόν πάντα, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα U19 της FIBA οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν το μεγάλο φαβορί, με τους περισσότερους να έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στα πιο εκρηκτικά σώματα, στα μεγαλύτερα κορμιά, στα παιδιά που έμοιαζαν βγαλμένα από κάποιο εργαστήριο παραγωγής μελλοντικών σούπερ σταρ.

Ο Μπράνσον, παρότι δεν ανήκε σε αυτή την κατηγορία, αφού ούτε ο πιο ψηλός ούτε ο πιο θεαματικός ήταν, έβλεπε το παιχνίδι μισό δευτερόλεπτο πριν απ’ όλους τους άλλους. Και καμιά φορά, αυτό αποδεικνύεται πιο σημαντικό από κάθε αθλητικό προσόν. Οταν ολοκληρώθηκε η διοργάνωση, οι Αμερικανοί είχαν κατακτήσει το χρυσό μετάλλιο και ο ίδιος είχε αναδειχθεί πολυτιμότερος παίκτης του τουρνουά.

Στον ημιτελικό απέναντι στην Ελλάδα είχε ήδη αφήσει το αποτύπωμά του. Οι δικοί μας Γιώργος Παπαγιάννης και Μιχάλης Λούντζης, που έπαιζαν στην ίδια θέση, προφανώς θα θυμούνται ακόμη εκείνον τον κοντό γκαρντ που έμοιαζε να έχει απάντηση για κάθε αμυντικό σχέδιο.

Αλλά περισσότερο θα θυμάται ο ίδιος την Κρήτη, αφού χρόνια αργότερα, όταν θα τον ρωτούσαν ποια από τις πρώτες μεγάλες στιγμές της καριέρας του κρατά περισσότερο στην καρδιά του, η απάντηση δεν θα αφορούσε κάποιο γήπεδο του NBA, αλλά την Κρήτη και την Ελλάδα.

«Θυμάμαι σαν τώρα εκείνες τις μέρες», είχε δηλώσει σχετικά σε συνέντευξή του. «Είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ, ούτε όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος μου και βγω στη σύνταξη, αφού είναι από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές της καριέρας μου».

Το μπούλινγκ

Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά δεν ήταν καθόλου εύλογα για έναν νεαρό παίκτη που είχε δεχτεί μπούλινγκ στο σχολείο και όλοι τον θεωρούσαν έναν ατίθασο «underdog». Στο NBA των υπερανθρώπων, των γιγάντων και των αθλητών που μοιάζουν να αψηφούν τη βαρύτητα, ο Μπράνσον είναι σχεδόν μια αναχρονιστική φιγούρα: δεν διαθέτει το μυθικό άνοιγμα χεριών του Γιάννη Αντετοκούνμπο ή την εκρηκτικότητα του Αντονι Εντουαρντς, ούτε καν την εξωγήινη σωματοδομή του ΛεΜπρον Τζέιμς.

Ωστόσο, ο ίδιος διαθέτει κάτι πολυτιμότερο και σχεδόν ξεχασμένο στους καιρούς που ζούμε: χαρακτήρα. Με ύψος μόλις 1,88 μ., άκουγε επί χρόνια ότι δεν είναι αρκετό για το NBA, ενώ πολλοί ανέφεραν ανάμεσα στα μειονεκτήματά του και το γεγονός ότι ήταν αριστερόχειρας και λιγότερο εντυπωσιακός από αυτούς που επιδίδονται στη φαντεζί επίδειξη καρφωμάτων ή ορμητικής αθλητικότητας.


O Μπράνσον αποτελεί σχεδόν μια αναχρονιστική φιγούρα: δεν διαθέτει το μυθικό άνοιγμα χεριών του Γιάννη Αντετοκούνμπο ή την εκρηκτικότητα του Aντονι Eντουαρντς, ούτε καν την εξωγήινη σωματοδομή που έκανε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς να μοιάζει από τα δεκαοκτώ του σαν έτοιμος πρωταγωνιστής του NBA. Αλλά έχει κάτι πολυτιμότερο και σχεδόν ξεχασμένο στους καιρούς που ζούμε: διαθέτει χαρακτήρα

Ακούγοντας σιωπηλά την κριτική, που ενίοτε έπαιρνε διαστάσεις μπούλινγκ, εκείνος μετέτρεπε με αξιοθαύμαστα υπομονετικό τρόπο κάθε αμφιβολία σε καύσιμο. Κάθε απόρριψη μετατρεπόταν σε προσωπική πρόκληση και κάθε φορά που κάποιος του έλεγε «όχι», εκείνος το μετέφραζε σε «όχι ακόμη».

Στον βαθμό που το Νιου Τζέρσεϊ και στη συνέχεια τα ανοιχτά γήπεδα του Σικάγου, όπου μεγάλωσε, ήταν το ρεαλιστικό τερέν που μετρούσε κάθε του κίνηση, ήξερε από μικρός ότι ανήκει σε έναν κόσμο που σπάνια γράφει ιστορία. Τα προάστια της Ανατολικής Ακτής δεν είναι Χόλιγουντ, ούτε γυαλιστερές λεωφόρους της Καλιφόρνιας όπου κατασκευάζονται διαρκώς νέοι μύθοι.

Είναι οι γειτονιές των εργατών, οι συνοικίες των μεταναστών, τα προάστια όπου τα τέκνα των μεταναστών, όπως αυτός που αφορμάται από την εξωτική Τζαμάικα, με τα ράστα μαλλιά και τις φαρδιές μπλούζες, μπορούν να στοχεύουν στην κοινωνική ανέλιξη μόνο μέσα από τις σπάνιες ευκαιρίες που τους δίνουν η τέχνη και το μπάσκετ.

Ακόμα και το στυλ παιχνιδιού του είναι συνώνυμο με την πόλη που αναγνώρισε στο πρόσωπό του από νωρίς την αλήθεια της και τη σκληρότητα του ανθρώπου που έχει μάθει να αγωνίζεται μέχρι τέλους.

Αλλωστε, η ίδια η πόλη φτιάχτηκε από ανθρώπους που έφτασαν εκεί με μια βαλίτσα στο χέρι και μια ζωή γεμάτη αμφιβολίες, κάτι που ο Μπράνσον ήξερε καλύτερα από τον καθέναν, ακόμα και αν τύχαινε ο πατέρας του Ρικ Μπράνσον να είναι πρώην παίκτης του NBA και μέλος της σημερινής προπονητικής ομάδας των Νικς. Αλλωστε, ο τελευταίος δεν φάνηκε ποτέ να χαρίζεται στον γιο του και ήταν ο πρώτος που έσπευδε πάντα να τον επιπλήττει.

Οι τελευταίοι ρομαντικοί

Επιπλέον, υπάρχει κάτι σχεδόν παλιομοδίτικο στην ιστορία των Νικς, που φαίνεται να έχει ξεφύγει από μια άλλη εποχή του αθλητισμού. Η ιστορία της παρέας της Βιλανόβα μοιάζει σχεδόν αναχρονιστική - και ίσως ακριβώς γι’ αυτό να είναι τόσο γοητευτική.

Ο Τζέιλεν Μπράνσον, ο Τζος Χαρτ και ο Μικάλ Μπρίτζες, με άλλα λόγια η περίφημη παρέα των Βιλανόβα Νικς, δεν ένωσαν τις διαδρομές τους στη Νέα Υόρκη, αλλά χρόνια πριν, όταν ήταν απλώς τρία παιδιά που προσπαθούσαν να κατακτήσουν το κολεγιακό μπάσκετ χωρίς να γνωρίζουν ότι κάποτε θα βρεθούν στο πιο φωτεινό και πιο αμείλικτο μπασκετικό θέατρο του κόσμου. Στη Βιλανόβα έμαθαν να κερδίζουν μαζί, αλλά, ίσως το σημαντικότερο, και να χάνουν μαζί.

Και αυτό είναι ένα μάθημα που συχνά αποδεικνύεται πολύ πιο χρήσιμο. Οταν χρόνια αργότερα οι δρόμοι τους συναντήθηκαν ξανά στη Νέα Υόρκη, έφεραν μαζί τους κάτι που καμία μεταγραφή δεν μπορεί να αγοράσει: εμπιστοσύνη και χημεία που είναι απαραίτητες για να οδηγηθούν στη νίκη.

Σε μια λίγκα που κυνηγά διαρκώς το επόμενο μεγάλο όνομα, οι Νικς βρήκαν κάτι σπανιότερο, που είναι η δύναμη της παρέας. Και μέσα σε μια πόλη που εδώ και δεκαετίες αναζητούσε έναν λόγο να πιστέψει ξανά, αυτή η παρέα έμελλε να εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο από μπασκετική ιστορία και να γίνει μύθος.

Στη σκιά του Ντόντσιτς

Αν υπάρχει μια στιγμή που εξηγεί καλύτερα από κάθε άλλη γιατί ο Τζέιλεν Μπράνσον εξελίχθηκε στον παίκτη που είναι σήμερα, αυτή δεν βρίσκεται μόνο στα Δύο Αοράκια, ούτε στη θριαμβευτική βραδιά στο Madison Square Garden, αλλά σε εκείνες τις σιωπηλές στιγμές που δεν γίνονται πρωτοσέλιδα, όμως συχνά καθορίζουν μια ζωή περισσότερο από οποιοδήποτε τρόπαιο: το Draft του 2018.

Το παράδοξο με τον Μπράνσον ήταν ότι είχε κάνει σχεδόν τα πάντα σωστά: είχε κατακτήσει δύο πρωταθλήματα NCAA με τη Βιλανόβα, είχε αναδειχθεί καλύτερος παίκτης της κολεγιακής χρονιάς, είχε εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για ένα από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα του αμερικανικού μπάσκετ και είχε αποδείξει ότι μπορούσε να ηγηθεί μιας ομάδας χωρίς να χρειάζεται να μονοπωλεί τις επιθέσεις της.

Κι όμως, όταν ήρθε η ώρα της τελικής αξιολόγησης, το βλέμμα των ειδικών στάθηκε ξανά στο 1,88 μ. ύψος του, στην όχι τόσο ορμητική αθλητικότητά του και στο γεγονός ότι δεν αναλωνόταν σε εύκολους εντυπωσιασμούς. Βρέθηκε έτσι στο Νο 33 - και ίσως εκεί να γεννήθηκε ο πραγματικός Μπράνσον. Ηταν ακριβώς αυτή η αμφισβήτηση που στην περίπτωσή του δεν έγινε ποτέ πληγή, αλλά κίνητρο και ταυτότητα.

Επιπλέον, η μοίρα τού έπαιξε ένα από εκείνα τα παράξενα παιχνίδια που συνηθίζει να παίζει στον αθλητισμό. Την ίδια στιγμή που ο Μπράνσον προσπαθούσε να βρει τη θέση του στο NBA, οι Μάβερικς είχαν ήδη βρει τον εκλεκτό τους στο πρόσωπο του Λούκα Ντόντσιτς. Ο Σλοβένος από την πρώτη στιγμή έδειχνε προορισμένος να γίνει το κέντρο του σύμπαντος στο Ντάλας.

Επομένως, όσες μάχες κι αν κέρδιζε ο Μπράνσον -όπως όταν ο Ντόντσιτς απουσίασε και εκείνος καθάρισε με 31 πόντους τη νίκη κόντρα στους μετέπειτα πρωταθλητές Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς-, δεν είχε καμία σημασία. Ισως όμως ήταν τότε που οι Νικς διέκριναν στο πρόσωπό του το τσαγανό που χρειάζονταν και τον επέλεξαν όταν έμεινε ελεύθερος.

Και προφανώς, δικαιώθηκαν: άλλαξε την ψυχολογία του οργανισμού, έφερε σταθερότητα και ταυτότητα και κυρίως έδωσε χαρακτήρα στη θέση 1 -ένας πραγματικά άσος στο μανίκι-, αναδεικνύοντας την ποιότητα των γκαρντ που δεν ήταν ποτέ το δυνατό σημείο της ομάδας.

Για να φτάσουμε στο σημείο όπου ο εγκέφαλος της ομάδας, που ήξερε να διαβάζει τις φάσεις αλλά και να κάνει την ανατροπή, δικαίωσε τον γνωστό μύθο του Δαβίδ ενάντια στον Γολιάθ, καταφέρνοντας να γίνει από underdog «βασιλιάς της Νέας Υόρκης», όπως είναι το προσωνύμιό του. Και όλα αυτά από έναν παίκτη που λόγω ιδιοσυγκρασίας δεν έχει αποκτήσει ποτέ τα χρήματα που αντιστοιχούν στο όνομά του, αποφασίζοντας να τα διαθέσει στην ομάδα: όπως έχει πει, του αρκεί να βολεύεται σε ένα σπίτι με τη διά βίου -από το σχολείο- αγαπημένη του σύζυγο και μητέρα του παιδιού του.


Ενας οπαδός των Νικς με την αφίσα του Μπράνσον

Χάρισε εκατομμύρια

Στην πραγματικότητα, ο Μπράνσον δεν έγινε αγαπητός στη Νέα Υόρκη επειδή σκόραρε, ούτε επειδή κέρδισε παιχνίδια, αλλά επειδή έδειξε πρόθυμος να αναλαμβάνει την ευθύνη. Δεν μοιάζει με παίκτη που προσπαθεί να προστατεύσει την εικόνα του, αλλά με κάποιον που έχει συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι αν θέλεις πραγματικά να ηγηθείς, πρέπει να είσαι διατεθειμένος να αποτύχεις μπροστά σε όλους. Κάπως έτσι γεννήθηκε ο «Captain Clutch», όπως τον αποκαλούν χαρακτηριστικά.

Οταν το παιχνίδι φτάνει στις τελευταίες κατοχές, όταν οι άμυνες κλείνουν όλους τους διαδρόμους, ο Μπράνσον αισθάνεται πιο άνετα από ποτέ. Ισως γιατί όλη του η ζωή είναι μια τελευταία κατοχή, αλλά και γιατί έζησε τόσα χρόνια ως αουτσάιντερ.

Ειδικά όμως στην περίπτωσή του, το στοιχείο που έκανε ακόμη και τους πιο δύσπιστους να σταματήσουν και να τον κοιτάξουν διαφορετικά δεν ήταν κάποια εμφάνιση μέσα στο γήπεδο, αλλά μια απόφαση που φαινόταν σχεδόν παράλογη για τα δεδομένα της εποχής.

Το 2024, αντί να υπογράψει επέκταση συμβολαίου αντί 256 εκατ. δολαρίων για πέντε χρόνια όπως δικαιούνταν, δέχτηκε ένα πολύ πιο ταπεινό συμβόλαιο, των 156 εκατ. δολαρίων, χάνοντας ουσιαστικά 15 εκατ. τον χρόνο για να μπορέσουν οι Νικς να αποκτήσουν καλύτερο ρόστερ.

Ηταν μια χειρονομία από έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει ξεχάσει ποτέ ποιος είναι. Ισως γι’ αυτό ορισμένοι από τους ανθρώπους που έχουν βρεθεί δίπλα του μιλούν συχνά για τη «μαλαματένια αξία», που περιγράφει καλύτερα από οτιδήποτε άλλο την περίπτωσή του. Γιατί η πραγματική αξία του Μπράνσον δεν βρίσκεται μόνο σε αυτά που κάνει, αλλά και σε αυτά που αρνείται.

Ειδικά για τους Νεοϋορκέζους που αναζητούν τους πραγματικούς ήρωες και δεν ξεχνούν ούτε ότι επέμενε όταν όλα ήταν κόντρα, ούτε ότι έχει δώσει τα χρήματά του για να φτιαχτούν σχολεία για τα φτωχά παιδιά και ειδικά σπίτια-καταφύγια για να γίνουν ορατοί άνθρωποι που μένουν στο περιθώριο. Και ίσως γι’ αυτό να συγκινεί τόσο πολύ.

Γιατί πίσω από τον παίκτη, πίσω από τον ηγέτη των Νικς, πίσω από τον «Captain Clutch» και τον «βασιλιά των underdogs», οι άνθρωποι εξακολουθούν να διακρίνουν κάτι που γίνεται ολοένα πιο σπάνιο: έναν κανονικό άνθρωπο. Και αυτό, καμιά φορά, είναι το πιο εντυπωσιακό κατόρθωμα απ’ όλα.

Γιατί πίσω από τον παίκτη, πίσω από τον ηγέτη των Νικς, πίσω από τον «Captain Clutch» και τον «βασιλιά των underdogs», οι άνθρωποι εξακολουθούν να διακρίνουν κάτι που γίνεται ολοένα πιο σπάνιο: έναν κανονικό άνθρωπο. Και αυτό, καμιά φορά, είναι το πιο εντυπωσιακό κατόρθωμα απ’ όλα.

Τίνα Μανδηλαρά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Βανς: Επιστρέφουν οι επιθεωρητές για τα πυρηνικά στην Τεχεράνη-Ιράν: ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ! ΔΕ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ🤣🤣


Σημαντική πρόοδο στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν ανακοίνωσε ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς, μετά τον νέο γύρο συνομιλιών που πραγματοποιήθηκε στην Ελβετία με τη διαμεσολάβηση του Κατάρ και του Πακιστάν.

Μιλώντας από το Μπίργκενστοκ της Ελβετίας, ο Βανς χαρακτήρισε τις συνομιλίες «πολύ παραγωγικές», τονίζοντας ότι τέθηκαν οι βάσεις για μια ενδεχόμενη τελική συμφωνία, ενώ οι τεχνικές διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν τις επόμενες εβδομάδες.

Βανς: Επιστρέφουν οι επιθεωρητές του ΔΟΑΕ στο Ιράν

Η σημαντικότερη εξέλιξη, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, είναι η συμφωνία της Τεχεράνης να επιτρέψει εκ νέου την είσοδο επιθεωρητών της International Atomic Energy Agency (Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας) στη χώρα.

«Αυτό είναι ίσως το στοιχείο που μας ενθουσιάζει περισσότερο ως Αμερικανούς», δήλωσε ο Βανς, χαρακτηρίζοντας την απόφαση «σημαντικό ορόσημο για τον αμερικανικό λαό και πρώτο βήμα για τον οριστικό τερματισμό ενός πυρηνικού προγράμματος όπλων στο Ιράν».

Η επιστροφή των επιθεωρητών θεωρείται κρίσιμη για την αποκατάσταση της διαφάνειας γύρω από τις πυρηνικές δραστηριότητες της χώρας και ενδέχεται να αποτελέσει το βασικό θεμέλιο μιας ευρύτερης συμφωνίας μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Στόχος η ασφάλεια στα Στενά του Ορμούζ

Ο Βανς αποκάλυψε επίσης ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη δημιουργία μηχανισμού συντονισμού για τη διατήρηση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Strait of Hormuz, έναν από τους σημαντικότερους θαλάσσιους διαδρόμους μεταφοράς ενέργειας παγκοσμίως.

Όπως ανέφερε, οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στην αποναρκοθέτηση και στην ασφαλή επανεκκίνηση του εμπορίου στην περιοχή, καθώς τα πλοία αρχίζουν σταδιακά να επιστρέφουν στη διέλευση του περάσματος.

Προσπάθεια σταθεροποίησης της εκεχειρίας στην περιοχή

Παράλληλα, οι διαπραγματευτές συμφώνησαν στη δημιουργία μηχανισμού αποτροπής νέων στρατιωτικών συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον Lebanon, ο οποίος σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους αποτελεί κομβικό σημείο στις τρέχουσες συνομιλίες για τη διατήρηση της περιφερειακής σταθερότητας.

Η Ουάσιγκτον επιδιώκει να αποτρέψει μια νέα κλιμάκωση που θα μπορούσε να επεκτείνει τις συγκρούσεις πέρα από τα υφιστάμενα μέτωπα της περιοχής.

Συνεχίζονται οι τεχνικές διαπραγματεύσεις

Παρότι οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών αποχωρούν από την Ελβετία, οι τεχνικές ομάδες θα παραμείνουν σε επαφή προκειμένου να επεξεργαστούν τις λεπτομέρειες μιας πιθανής συμφωνίας.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια δομή που θα επιτρέπει την απαραίτητη πολιτική εποπτεία, αλλά δεν μπορώ να παραμείνω εδώ για τις επόμενες 60 ημέρες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Βανς, προσθέτοντας ότι οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν σε τεχνικό επίπεδο με στενή παρακολούθηση από τις κυβερνήσεις.

«Βάλαμε τα θεμέλια για μια επιτυχημένη τελική συμφωνία. Η τελική συμφωνία είναι το σπίτι. Εμείς χτίσαμε τα θεμέλια, όχι ακόμη το σπίτι», σημείωσε.

Ο Βανς υποβαθμίζει την ένταση που προκάλεσαν οι δηλώσεις Τραμπ

Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος απέρριψε επίσης τις εκτιμήσεις ότι οι πρόσφατες αιχμηρές δηλώσεις του προέδρου Donald Trump υπονόμευσαν τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων.

Ο Τραμπ είχε προειδοποιήσει δημοσίως την Τεχεράνη για το ενδεχόμενο νέων στρατιωτικών επιθέσεων και είχε καλέσει τον Ιρανό πρόεδρο να «προσέχει τα λόγια του», προκαλώντας πρόσκαιρη ένταση στις συνομιλίες.

«Υπήρξαν λίγες απειλές και λίγη γκρίνια, αλλά στο τέλος οι συνομιλίες συνεχίστηκαν και σημειώσαμε μεγάλη πρόοδο», δήλωσε ο Βανς.

Όπως πρόσθεσε, η αμερικανική πλευρά είχε ενημερώσει τους Ιρανούς ότι ο Τραμπ θα απαντούσε δημόσια σε δηλώσεις που θεωρούσε ανακριβείς ή προκλητικές.

Προσεκτική αισιοδοξία για συμφωνία

Παρά το θετικό κλίμα, οι δύο πλευρές αποφεύγουν προς το παρόν να μιλήσουν για οριστική συμφωνία. Ωστόσο, η επιστροφή των επιθεωρητών του ΔΟΑΕ, η συνεργασία για τα Στενά του Ορμούζ και η συνέχιση των τεχνικών διαπραγματεύσεων θεωρούνται από διπλωματικές πηγές σημαντικά βήματα αποκλιμάκωσης μετά από χρόνια έντασης στις σχέσεις Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Οι επόμενες εβδομάδες αναμένεται να δείξουν αν η πρόοδος που καταγράφηκε στην Ελβετία μπορεί να μετατραπεί σε μια ευρύτερη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και τη σταθερότητα στη Μέση Ανατολή.

Διαψεύδει το ΥΠΕΞ του Ιράν τον Τζέι Ντι Βανς: Δεν διαπραγματευτήκαμε για πυρηνικά – Δεν αναλάβαμε καμία δέσμευση


Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν, Εσμαΐλ Μπαγκάι, δήλωσε την Δευτέρα (22/6/26) ότι η Τεχεράνη δεν διαπραγματεύτηκε το πυρηνικό της πρόγραμμα και δεν ανέλαβε καμία νέα δέσμευση κατά τις συνομιλίες της Κυριακής με τις ΗΠΑ στην Ελβετία.

Την είδηση μετέδωσαν ιρανικά μέσα ενημέρωσης, λίγο μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού Αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς, για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων ΗΠΑ – Ιράν. Στο πλαίσιο αυτών των δηλώσεων, ο Βανς είπε ότι αναχωρεί από την Ελβετία μετά από μία ημέρα υψηλού επιπέδου διαπραγματεύσεων με στόχο τον τερματισμό του πολέμου με το Ιράν.

Τόνισε μάλιστα, ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες με το Ιράν, με την Τεχεράνη να συμφωνεί να επιτρέψει επιθεωρητές της Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ/ΙΑΕΑ) στη χώρα και οι συζητήσεις για τις επιθεωρήσεις πιθανόν να ξεκινήσουν ακόμα και αυτή την εβδομάδα.

«Οι Ιρανοί δέχθηκαν να προσκαλέσουν και πάλι τους επιθεωρητές του ΔΟΑΕ. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τον αμερικανικό λαό και ένα πρώτο βήμα προς την οριστική αποπυρηνικοποίηση, δηλαδή την οριστική παύση του ιρανικού προγράμματος πυρηνικού εξοπλισμού», δήλωσε ο Βανς.

Ωστόσο, οι δηλώσεις από τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ του Ιράν, είναι σε άλλο μήκος κύματος από αυτό του Βανς.

Αβραμόπουλος μετά το ένταλμα σύλληψης: Δεν θα κάνω χρήση της ασυλίας, ζητώ πλήρη δικαστική έρευνα, το Qatargate δεν με αφορά


«Ξαναζεσταίνουν» οι βελγικές Αρχές τα περί ανάμειξης του πρώην Επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου στο Qatargate, μέσω της συμμετοχής του στην ΜΚΟ του πρώην ευρωβουλευτή Αντόνιο Παντσέρι, ο οποίος θεωρείται ως ο «εγκέφαλος» του σκανδάλου, το οποίο πάντως λιμνάζει ως προς την δικαστική διερεύνησή του. Η βελγική Δικαιοσύνη εξέδωσε ένταλμα σύλληψης του Αβραμόπουλου και η Βουλή θα κληθεί να άρει την ασυλία του. Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι δεν πρόκειται να την επικαλεστεί και μιλά για απολύτως αβάσιμο ζήτημα, ενώ ζητά πλήρη δικαστική έρευνα. 

«Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen. Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη. Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο» ξεκαθαρίζει.

Δηλώνει, δε, αναφορικά με το ένταλμα σύλληψής του από τη βελγική Δικαιοσύνη, ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας, αλλά, αντιθέτως, θα απευθυνθεί ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Αναλυτικά η δήλωση του Δημήτρη Αβραμόπουλου για το θέμα Fight Impunity

Μου περιήλθε η πληροφορία από δημοσιογράφους ότι φέρεται να έχει σταλεί έγγραφο από τις βελγικές αρχές προς τις ελληνικές, στο οποίο επιχειρείται, χωρίς καμία βάση, η σύνδεση του ονόματός μου με την υπόθεση Fight Impunity.

Η υπόθεση αυτή δεν με αφορούσε ποτέ.

Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen.

Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη.

Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο.

Κάθε προσπάθεια επαναφοράς του θέματος από τις βελγικές αρχές και εμπλοκής του ονόματός μου σε οποιοδήποτε ζήτημα αφορά το Fight Impunity, είτε μέσω αβάσιμων αναφορών είτε μέσω διαστρέβλωσης πραγματικών περιστατικών, είναι αυθαίρετη, απαράδεκτη, ύποπτη και θα αντιμετωπισθεί με κάθε νόμιμο μέσο.

Παρότι πρόκειται για ένα απολύτως αβάσιμο ζήτημα, δηλώνω ευθέως ότι δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας. Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Ένταλμα σύλληψης από τους Βέλγους

Προηγουμένως, την άρση ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου προκειμένου ο πρώην Επίτροπος να δώσει εξηγήσεις στη βελγική Δικαιοσύνη, ζήτησε με ένταλμα σύλληψης η βελγική Δικαιοσύνη.

Ο πρώην Επίτροπος συμμετείχε σε ΜΚΟ του Αντόνιο Παντσέρι, πρώην ευρωβουλευτή που εμπλέκεται στο σκάνδαλο Qatargate, για το οποίο είχε προφυλακιστεί η Εύα Καϊλή. 

Ο πρώην Επίτροπος αναφέρει πως έχει δηλώσει στο Πόθεν Έσχες του όλες τις αμοιβές που πήρε από τη ΜΚΟ για το έτος 2019, ωστόσο η βελγική Δικαιοσύνη υποστηρίζει ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές δικαστικές αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή. Ωστόσο, το ένταλμα δεν μπορεί να εκτελεστεί άμεσα, καθώς απαιτείται προηγουμένως η άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τη Βουλή.

Όπως προβλέπεται από τη διαδικασία, ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη συνέχεια, μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, καταλήγει στη Βουλή για τις απαιτούμενες ενέργειες.

Δικαστικές πηγές ανέφεραν ακόμη ότι ο κ. Αβραμόπουλος επισκέφθηκε το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι, από την έναρξη της έρευνας για το Qatargate, ο ίδιος έχει απορρίψει κάθε υπόνοια παρατυπίας, επιμένοντας ότι όλες οι ενέργειές του ήταν απολύτως νόμιμες.

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2022 ο Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωνε σχετικά:

«Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity ήταν εξ αρχής απολύτως χωρίς εκτελεστικές ή διαχειριστικές αρμοδιότητες.

Η επιτροπή που συμμετείχα, μεταξύ των άλλων μαζί με προσωπικότητες όπως η Φ. Μογκερίνι, ο Γάλλος πρώην ΠΘ Bernard Cazeneuve και η Γερουσιαστής Emma Bonino, ήταν τιμητική.

Για τη συμμετοχή μου και την αποζημίωση που θα την συνόδευε ζήτησα την έγκρισή της ευρωπαϊκής επιτροπής η οποία και μου δόθηκε γραπτώς, από την Πρόεδρο Φον ντερ Λάιεν.

Αντίστοιχη θετική γνωμοδότηση για τη συμμετοχή μου στην τιμητική επιτροπή της Οργάνωσης, δόθηκε από την ανεξάρτητη επιτροπή ηθικής (Independent Ethical Committee) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 10 Δεκεμβρίου 2020.

Η αποζημίωση ήταν για ένα χρόνο, από τον Φεβρουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, με το ποσό των 5.000 ευρώ μηνιαίως, το οποίο δηλώθηκε και φορολογήθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο. (τελικό ποσό: 3.750€)

Μετά από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2022, επειδή η δραστηριότητα του Οργανισμού είχε ατονήσει, ζήτησα και σταμάτησε η αποζημίωση.

Από τον Μάρτιο και μετά, η συμμετοχή μου είχε ουσιαστικά τελειώσει.

Μόλις δε πληροφορήθηκα τα όσα συνέβησαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες, υπέβαλα αμέσως και αμετάκλητα την παραίτησή μου και ζήτησα να αφαιρεθεί το όνομα μου από το website, από κοινού με τις άλλες προσωπικότητες που μετείχαν στην επιτροπή».