Ένα από τα πρώτα «σκάνδαλα» που χρεώθηκε η Κυβέρνηση Καραμανλή είναι η απογραφή. «Ευτελίζετε τη χώρα στην Ευρώπη» έλεγαν, λες και δεν την ξεφτιλίζει αυτός που κρύβει την αλήθεια αλλά αυτός που τη λέει... «με την απογραφή αυξήσατε το δημόσιο χρέος» έλεγαν, λες και η απογραφή δημιούργησε τα χρέη και όχι οι κυβερνήσεις τους που τα κρατούσαν κρυφά... «βάλατε τη χώρα σε επιτήρηση» έλεγαν, σαν να την έβαλε ο Καραμανλής και όχι αυτοί που δημιούργησαν τα χρέη...
Όλα αυτά που έλεγαν ενδεχομένως να ήταν και σωστά αν οι Ευρωπαίοι όντως δεν ήξεραν τι γίνετε και αγνοούσαν τα κρυφά χρέη και τα διπλά βιβλία.
Είναι όμως οι ξένοι, που στέλνουν διαστημόπλοια στο διάστημα, τόσο βλάκες και εμείς, που τους καλούμε να μας βοηθήσουν για να ανοίξουμε ένα τούνελ 100 μέτρων, τόσο «έξυπνοι»;
Καταρχάς το ΟΤΙ ΥΠΗΡΧΑΝ ΔΙΠΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΚΡΥΦΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ το ήξερε και η κουτσή Μαρία:
Ελευθεροτυπία 21.10.2003:
«4 δισ. ευρώ από εκποίηση περιουσίας πήγαν σε μισθούς, συντάξεις, «τρύπες» Ταμείων, νοσοκομείων
Αποκρατικοποιούσαν για να μειώσουν το χρέος και πλήρωναν «δαπάνες»
Στον «πίθο των Δαναΐδων», δηλαδή σε τρέχουσες δαπάνες του Δημοσίου, έχουν σπαταληθεί τα τελευταία χρόνια τεράστια κεφάλαια από αποκρατικοποιήσεις.
Η ουσιαστική αδυναμία του προϋπολογισμού να καλύψει τις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει η κυβέρνηση οδήγησαν στη μεθόδευση αυτή, η οποία κλονίζει την αξιοπιστία των δημοσιοποιούμενων στοιχείων και αναδεικνύει τη δεινή δημοσιονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα.
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο πιστοποιεί τη «λαθροχειρία» αυτή, με την οποία το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επιχείρησε να καλύψει τρέχουσες ανάγκες του προϋπολογισμού, χωρίς όμως αυτές να αποτυπωθούν στο έλλειμμα.
Τα τρία τελευταία χρόνια κεφάλαια, άνω των 4 δισ. ευρώ, που εισπράχθηκαν από την εκποίηση δημόσιας περιουσίας, και παρά τη διαβεβαίωση του υπουργού Οικονομίας Νίκου Χριστοδουλάκη, αντί να διατεθούν για την απομείωση του Δημόσιου Χρέους, η κυβέρνηση τα διέθεσε για την κάλυψη πάσης φύσεως δαπανών, τις οποίες δεν μπορούσε να αντέξει ο επίσημος προϋπολογισμός...
«Διπλά βιβλία»
Οι δαπάνες αυτές κρατήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στο «περιθώριο» της δημοσιονομικής διαχείρισης, γεγονός που είχε αποτέλεσμα να διατηρηθεί τεχνητά το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης σε επίπεδα συμβατά με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η χώρα μας στο Σύμφωνο Σταθερότητας Με τη μέθοδο των «διπλών βιβλίων» το Δημόσιο κάλυψε το 2001 δαπάνες 1,2 δισ. ευρώ, χωρίς να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός. Το 2002 με την ίδια μεθόδευση το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης συγκάλυψε δαπάνες 1,210 δισ. ευρώ.»
Είπαμε το ήξερε και η κουτσή Μαρία και ιδού η απόδειξη...
Ελευθεροτυπία 3.11.2003:
««Με αλχημείες η κυβέρνηση εξαπατούσε τους πολίτες»
«Η κυβέρνηση με αλχημείες και με κρυφούς ειδικούς λογαριασμούς, επί 8 χρόνια, εξαπατούσε τους Έλληνες πολίτες, στους οποίους παρουσίαζε δήθεν μείωση των δημοσίων ελλειμμάτων και του δημόσιου χρέους, ενώ στην πραγματικότητα αυτά έχουν διογκωθεί σημαντικά, παρ' ότι εκποιήθηκαν κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις και δημόσια περιουσία».
Αυτά τόνισε το Σάββατο από την Πάτρα, ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δημ. Τσοβόλας...»
Και εντάξει ο Τσοβόλας μπορεί να είναι τρελός και λέει ότι του κατέβει... ας δούμε τι έλεγαν οι άλλοι...
Ελευθεροτυπία 6.11.2003:
«Γενικευμένη χρήση των «διπλών βιβλίων» αποκαλύπτουν Κωνσταντόπουλος - Λαφαζάνης
5,5 δισ. «γκρίζα» ευρώ μέσω 89 ειδικών λογαριασμών
Δαπάνες άνω των 5,5 δισ. ευρώ που κινούνται στην «γκρίζα ζώνη της δημοσιονομικής διαχείρισης» του κράτους, πραγματοποιήθηκαν μόνο το 2002 μέσω 89 «ειδικών λογαριασμών».
Η πρακτική τήρησης «διπλών βιβλίων» που εφαρμόζει το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να εξωραΐσει την πραγματική εικόνα της δημοσιονομικής διαχείρισης και διατηρήσει το έλλειμμα σε ανεκτά επίπεδα, θέτουν σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία της κυβέρνησης. Ο κ. Κωνσταντόπουλος επέκρινε τον πρωθυπουργό, γιατί την τελευταία οκταετία διακυβέρνησής του, ο αριθμός των «ειδικών λογαριασμών» διπλασιάστηκε, γεγονός που αντανακλά αδιαφάνεια και άτακτη διαχείριση του δημόσιου χρήματος...
Είναι ενδεικτικό ότι για τα έτη 2001 και 2002 το υπουργείο Οικονομικών δεν κατόρθωσε να συλλέξει τα στοιχεία για τους ειδικούς αυτούς λογαριασμούς εξαιτίας της χρονοβόρας διαδικασίας. Επιπλέον για τους λογαριασμούς αυτούς δεν κατατέθηκε κανένα πιστοποιητικό έλεγχου. Εντούτοις ο κ. Χριστοδουλάκης διαβεβαίωσε χθες «ότι οι λογαριασμοί ελέγχονται από τις υπηρεσίες που προβλέπει ο Νόμος»...
Η μερίδα του λεόντος των δαπανών μέσω των ειδικών λογαριασμών έχει πραγματοποιηθεί από το υπουργείο Οικονομικών. Μόνο το 2002, οι συνολικές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν με το σύστημα αυτό ξεπέρασαν τα 4,8 δισ. ευρώ. Είναι ενδεικτικό ότι από τους λογαριασμούς αυτούς καταβάλλονται μέχρι και επιδόματα σε δημοσίους υπαλλήλους...
Στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τηρείται ειδικός λογαριασμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των εντός-εκτός προϋπολογισμού με έσοδα 1,1 εκατ. ευρώ το 2002 από πρόστιμα και τέλη. Στοιχεία για τις δαπάνες δεν παρατίθενται.
* Με αφορμή τις αποκαλύψεις αυτές ο βουλευτής της Ν.Δ Γ. Αλογοσκούφης επεσήμανε ότι ο «κρυφός αυτός προϋπολογισμός άρχισε να ξηλώνεται σταδιακά από την Eurostat πέρυσι και κάθε μήνας που περνάει φέρνει και μια νέα αποκάλυψη».»
Ελευθεροτυπία 16.11.2003:
«175 ΕΙΔΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Διά της πλαγίας, 9,3 δισ. ευρώ
Μέσω των περίφημων πια ειδικών λογαριασμών θα διεκπεραιωθεί και το 2004 το 1/3 του συνόλου των δημοσίων δαπανών, δηλαδή ποσό που αντιστοιχεί σε 14 δισ. ευρώ.
Ανεξάρτητα από το εάν οι λογαριασμοί αυτοί εγγράφονται στον προϋπολογισμό ή μόνο στα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, όπου η κίνησή τους αποτυπώνεται με βάση τις προβλέψεις των φορέων που τους διαχειρίζονται στο σύνολό τους, αντιπροσωπεύουν το 9,3% του ΑΕΠ. Από τα χρήματα αυτά τα 2/3 ή 9,3 δισ. ευρώ θα κινηθούν και φέτος εκτός προϋπολογισμού...
Παρά την ισχύ του νόμου 2.771/99, που προβλέπει τη σταδιακή ενσωμάτωση των ειδικών λογαριασμών στους προϋπολογισμούς, τα τελευταία τρία χρόνια έχουν ενταχθεί μόνο 25, ενώ οι υπόλοιποι 175 θα παραμείνουν και για το 2004 ουσιαστικά εκτός κοινοβουλευτικού ελέγχου...
Το 1/5 από αυτούς τους λογαριασμούς έπρεπε να έχουν πάψει να υπάρχουν από τη δεκαετία του '80 αλλά παρ' όλα αυτά συνεχίζουν να υφίστανται χρησιμοποιώντας κάθε χρόνο κονδύλια που διατίθενται ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες του κάθε φορέα διαχείρισης.»
ΤΟ ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΝ Η ΑΠΑΤΗ ήταν επίσης τοις πάσι γνωστό...
Ελευθεροτυπία 25.10.2003:
«Οριακή ποσοστιαία βελτίωση από 105,8% σε 102,7%, καθώς μπαλώνουν τρύπες του προϋπολογισμού
Πούλησαν περιουσία 17,3 δισ. ευρώ αλλά το χρέος αυξήθηκε κατά 45 δισ. ευρώ
Παρ' όλο που το οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια ήταν το πλέον ευνοϊκό για τη μείωση του δημόσιου χρέους, η πρόοδος που έχει γίνει ήταν μάλλον περιορισμένη.
Η άνθηση του Χρηματιστηρίου, σε συνδυασμό με τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη ραγδαία μείωση των επιτοκίων, διαμόρφωσαν ιδανικές συνθήκες, τις οποίες όμως, απ' ό,τι φαίνεται, η κυβέρνηση τις αξιοποίησε για να καλύψει ταμειακές ανάγκες. Έτσι την περίοδο 1998 - 2003 τα έσοδα που εισέπραξε το Δημόσιο από τις αποκρατικοποιήσεις ξεπέρασαν τα 17,3 δισ. ευρώ, όμως την ίδια περίοδο το δημόσιο χρέος όχι μόνο δεν μειώθηκε αλλά αυξήθηκε κατά 45 δισ. ευρώ...
Χρέη 1,4 δισ. ευρώ σε φαρμακοβιομηχανίες
Το πρόβλημα αυτό έχει λάβει ενδημικές διαστάσεις καθώς εμφανίζεται σχεδόν κάθε χρόνο. Ηδη φέτος, παρ' όλο που ο κ. Χριστοδουλάκης επιμένει ότι ο προϋπολογισμός εκτελείται κανονικά, το χρέος των δημόσιων νοσοκομείων προς τους φαρμακοβιομήχανους και άλλους προμηθευτές έχει ξεπεράσει το 1,4 δισ. ευρώ. Το χρέος αυτό αυξάνεται μέρα με την ημέρα καθώς τα ασφαλιστικά ταμεία δεν μπορούν να εξοφλήσουν στα νοσοκομεία τις υποχρεώσεις των ασφαλισμένων τους.
Για να καλύψει τη δαπάνη αυτή, αλλά και άλλες παρεμφερείς που ανακύπτουν στη διάρκεια του έτους, το υπουργείο Οικονομίας δημιούργησε διά της «λογιστικής» οδού τα λεγόμενα φαρμακο-ομόλογα. Δηλαδή τίτλους του Δημοσίου, τους οποίους εκχωρούσαν στις τράπεζες, οι οποίες αναλάμβαναν τελικώς να καλύψουν τα χρέη των νοσοκομείων. Βέβαια τα ομόλογα αυτά ήταν ειδικού τύπου, καθώς η έκδοσή τους, η οποία συνιστά πράξη δανεισμού, δεν επιβάρυνε το δημοσιονομικό έλλειμμα της περιόδου που εκδίδονταν.
Σε ανάλογες μεθοδεύσεις κατέφυγε η κυβέρνηση για να καλύψει ταμειακά ανοίγματα που προέκυπταν για μια σειρά από υποχρεώσεις που η ίδια είχε αναλάβει. Όμως κάποια στιγμή έρχεται και η ώρα της πληρωμής για όλα αυτά. Το Δημόσιο, όπως αποκάλυψε το έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου που κατατέθηκε στη Βουλή στις αρχές της εβδομάδας, προκειμένου οι δαπάνες αυτές να διατηρηθούν στη «σκιά της επίσημης δημοσιονομικής διαχείρισης», τις κάλυπτε από έσοδα των αποκρατικοποιήσεων.»
Επειδή λοιπόν κάποια στιγμή έρχεται και η λυπητερή και επειδή κάποια στιγμή οι Ευρωπαίοι βαρέθηκαν να κάνουν τα κορόιδα άρχισαν το ψάξιμο...
Ελευθεροτυπία 12.01.2004:
«Μετεκλογικές οι αποφάσεις για αναπροσαρμογές
Ραβασάκι εκ Βρυξελλών αμφισβητεί προϋπολογισμό
Σε επιδείνωση της δημοσιονομικής θέσης της Ελλάδας οδηγεί η νέα παρέμβαση της Eurostat για την ελληνική οικονομία.
Η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ετοιμάζεται, σύμφωνα με πληροφοριές, να παρέμβει για μία ακόμη φορά ανατρέποντας τα επιτεύγματα που εμφανίζει η κυβέρνηση στον προϋπολογισμό του 2004. Παράλληλα αγωνιώδεις προσπάθειες καταβάλλει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για να περιορίσει τις αποκλίσεις που εμφανίζει ο προϋπολογισμός του 2003.
Ο «εκτροχιασμός» του ελλείμματος συμπαρασύρει και το δημόσιο χρέος το οποίο κλείνει με υπέρβαση 2 δισ. ευρώ, στο 103% του ΑΕΠ.
Ήδη οι «τεχνοκράτες των Βρυξελλών» έχουν ξεκινήσει αλληλογραφία με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, από την οποία συνάγεται η αμφισβήτησή τους αναφορικά με το ύψος των δαπανών που εμφανίζει ο προϋπολογισμός. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, έτσι οι αναπροσαρμογές που θα προκύψουν θα αποτελέσουν κατά τα φαινόμενα την πρώτη δυσάρεστη έκπληξη για τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Μαρτίου.
Η επανεξέταση αυτή δεν είναι θετική για τα αποτελέσματα της δημοσιονομικής διαχείρισης, καθώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οδηγεί σε υπερδιπλασιασμό του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης από το επίπεδο του 1,2% που προβλέπει ο φετινός προϋπολογισμός.
Οι αμυντικές δαπάνες
Η Eurostat στην παρούσα φάση μελετά τον τρόπο καταγραφής των αμυντικών δαπανών στον προϋπολογισμό καθώς και την απεικόνιση των πρωτογενών δαπανών, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 77% των συνολικών δαπανών του προϋπολογισμού...
Αναφορικά με τις υπερβάσεις στο δημόσιο χρέος ήδη στο Γενικό Λογιστήριο διαπιστώνουν ότι βρίσκονται σε αδυναμία να το περιορίσουν στο επίπεδο του 101,7% του ΑΕΠ. Ετσι χωρίς να επιστρατευθεί η δημιουργική λογιστική, το δημόσιο χρέος έκλεισε πέρυσι στο 103% του ΑΕΠ, χωρίς μάλιστα να ενσωματώνεται σ' αυτό πλήθος κονδυλίων που τηρούνται στη σκιά της επίσημης δημοσιονομικής διαχείρισης.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπιστώνει ότι την περίοδο 1994-2001 δεν εμφανίζεται στα επίσημα στοιχεία του κράτους χρέος των Ενόπλων Δυνάμεων συνολικού ύψους άνω των 1,8 τρισ. δρχ.»
Είναι όμως οι ξένοι, που στέλνουν διαστημόπλοια στο διάστημα, τόσο βλάκες και εμείς, που τους καλούμε να μας βοηθήσουν για να ανοίξουμε ένα τούνελ 100 μέτρων, τόσο «έξυπνοι»;
Καταρχάς το ΟΤΙ ΥΠΗΡΧΑΝ ΔΙΠΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΚΡΥΦΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ το ήξερε και η κουτσή Μαρία:
Ελευθεροτυπία 21.10.2003:
«4 δισ. ευρώ από εκποίηση περιουσίας πήγαν σε μισθούς, συντάξεις, «τρύπες» Ταμείων, νοσοκομείων
Αποκρατικοποιούσαν για να μειώσουν το χρέος και πλήρωναν «δαπάνες»
Στον «πίθο των Δαναΐδων», δηλαδή σε τρέχουσες δαπάνες του Δημοσίου, έχουν σπαταληθεί τα τελευταία χρόνια τεράστια κεφάλαια από αποκρατικοποιήσεις.
Η ουσιαστική αδυναμία του προϋπολογισμού να καλύψει τις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει η κυβέρνηση οδήγησαν στη μεθόδευση αυτή, η οποία κλονίζει την αξιοπιστία των δημοσιοποιούμενων στοιχείων και αναδεικνύει τη δεινή δημοσιονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα.
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο πιστοποιεί τη «λαθροχειρία» αυτή, με την οποία το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επιχείρησε να καλύψει τρέχουσες ανάγκες του προϋπολογισμού, χωρίς όμως αυτές να αποτυπωθούν στο έλλειμμα.
Τα τρία τελευταία χρόνια κεφάλαια, άνω των 4 δισ. ευρώ, που εισπράχθηκαν από την εκποίηση δημόσιας περιουσίας, και παρά τη διαβεβαίωση του υπουργού Οικονομίας Νίκου Χριστοδουλάκη, αντί να διατεθούν για την απομείωση του Δημόσιου Χρέους, η κυβέρνηση τα διέθεσε για την κάλυψη πάσης φύσεως δαπανών, τις οποίες δεν μπορούσε να αντέξει ο επίσημος προϋπολογισμός...
«Διπλά βιβλία»
Οι δαπάνες αυτές κρατήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στο «περιθώριο» της δημοσιονομικής διαχείρισης, γεγονός που είχε αποτέλεσμα να διατηρηθεί τεχνητά το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης σε επίπεδα συμβατά με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η χώρα μας στο Σύμφωνο Σταθερότητας Με τη μέθοδο των «διπλών βιβλίων» το Δημόσιο κάλυψε το 2001 δαπάνες 1,2 δισ. ευρώ, χωρίς να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός. Το 2002 με την ίδια μεθόδευση το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης συγκάλυψε δαπάνες 1,210 δισ. ευρώ.»
Είπαμε το ήξερε και η κουτσή Μαρία και ιδού η απόδειξη...
Ελευθεροτυπία 3.11.2003:
««Με αλχημείες η κυβέρνηση εξαπατούσε τους πολίτες»
«Η κυβέρνηση με αλχημείες και με κρυφούς ειδικούς λογαριασμούς, επί 8 χρόνια, εξαπατούσε τους Έλληνες πολίτες, στους οποίους παρουσίαζε δήθεν μείωση των δημοσίων ελλειμμάτων και του δημόσιου χρέους, ενώ στην πραγματικότητα αυτά έχουν διογκωθεί σημαντικά, παρ' ότι εκποιήθηκαν κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις και δημόσια περιουσία».
Αυτά τόνισε το Σάββατο από την Πάτρα, ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δημ. Τσοβόλας...»
Και εντάξει ο Τσοβόλας μπορεί να είναι τρελός και λέει ότι του κατέβει... ας δούμε τι έλεγαν οι άλλοι...
Ελευθεροτυπία 6.11.2003:
«Γενικευμένη χρήση των «διπλών βιβλίων» αποκαλύπτουν Κωνσταντόπουλος - Λαφαζάνης
5,5 δισ. «γκρίζα» ευρώ μέσω 89 ειδικών λογαριασμών
Δαπάνες άνω των 5,5 δισ. ευρώ που κινούνται στην «γκρίζα ζώνη της δημοσιονομικής διαχείρισης» του κράτους, πραγματοποιήθηκαν μόνο το 2002 μέσω 89 «ειδικών λογαριασμών».
Η πρακτική τήρησης «διπλών βιβλίων» που εφαρμόζει το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να εξωραΐσει την πραγματική εικόνα της δημοσιονομικής διαχείρισης και διατηρήσει το έλλειμμα σε ανεκτά επίπεδα, θέτουν σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία της κυβέρνησης. Ο κ. Κωνσταντόπουλος επέκρινε τον πρωθυπουργό, γιατί την τελευταία οκταετία διακυβέρνησής του, ο αριθμός των «ειδικών λογαριασμών» διπλασιάστηκε, γεγονός που αντανακλά αδιαφάνεια και άτακτη διαχείριση του δημόσιου χρήματος...
Είναι ενδεικτικό ότι για τα έτη 2001 και 2002 το υπουργείο Οικονομικών δεν κατόρθωσε να συλλέξει τα στοιχεία για τους ειδικούς αυτούς λογαριασμούς εξαιτίας της χρονοβόρας διαδικασίας. Επιπλέον για τους λογαριασμούς αυτούς δεν κατατέθηκε κανένα πιστοποιητικό έλεγχου. Εντούτοις ο κ. Χριστοδουλάκης διαβεβαίωσε χθες «ότι οι λογαριασμοί ελέγχονται από τις υπηρεσίες που προβλέπει ο Νόμος»...
Η μερίδα του λεόντος των δαπανών μέσω των ειδικών λογαριασμών έχει πραγματοποιηθεί από το υπουργείο Οικονομικών. Μόνο το 2002, οι συνολικές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν με το σύστημα αυτό ξεπέρασαν τα 4,8 δισ. ευρώ. Είναι ενδεικτικό ότι από τους λογαριασμούς αυτούς καταβάλλονται μέχρι και επιδόματα σε δημοσίους υπαλλήλους...
Στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τηρείται ειδικός λογαριασμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των εντός-εκτός προϋπολογισμού με έσοδα 1,1 εκατ. ευρώ το 2002 από πρόστιμα και τέλη. Στοιχεία για τις δαπάνες δεν παρατίθενται.
* Με αφορμή τις αποκαλύψεις αυτές ο βουλευτής της Ν.Δ Γ. Αλογοσκούφης επεσήμανε ότι ο «κρυφός αυτός προϋπολογισμός άρχισε να ξηλώνεται σταδιακά από την Eurostat πέρυσι και κάθε μήνας που περνάει φέρνει και μια νέα αποκάλυψη».»
Ελευθεροτυπία 16.11.2003:
«175 ΕΙΔΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Διά της πλαγίας, 9,3 δισ. ευρώ
Μέσω των περίφημων πια ειδικών λογαριασμών θα διεκπεραιωθεί και το 2004 το 1/3 του συνόλου των δημοσίων δαπανών, δηλαδή ποσό που αντιστοιχεί σε 14 δισ. ευρώ.
Ανεξάρτητα από το εάν οι λογαριασμοί αυτοί εγγράφονται στον προϋπολογισμό ή μόνο στα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, όπου η κίνησή τους αποτυπώνεται με βάση τις προβλέψεις των φορέων που τους διαχειρίζονται στο σύνολό τους, αντιπροσωπεύουν το 9,3% του ΑΕΠ. Από τα χρήματα αυτά τα 2/3 ή 9,3 δισ. ευρώ θα κινηθούν και φέτος εκτός προϋπολογισμού...
Παρά την ισχύ του νόμου 2.771/99, που προβλέπει τη σταδιακή ενσωμάτωση των ειδικών λογαριασμών στους προϋπολογισμούς, τα τελευταία τρία χρόνια έχουν ενταχθεί μόνο 25, ενώ οι υπόλοιποι 175 θα παραμείνουν και για το 2004 ουσιαστικά εκτός κοινοβουλευτικού ελέγχου...
Το 1/5 από αυτούς τους λογαριασμούς έπρεπε να έχουν πάψει να υπάρχουν από τη δεκαετία του '80 αλλά παρ' όλα αυτά συνεχίζουν να υφίστανται χρησιμοποιώντας κάθε χρόνο κονδύλια που διατίθενται ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες του κάθε φορέα διαχείρισης.»
ΤΟ ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΝ Η ΑΠΑΤΗ ήταν επίσης τοις πάσι γνωστό...
Ελευθεροτυπία 25.10.2003:
«Οριακή ποσοστιαία βελτίωση από 105,8% σε 102,7%, καθώς μπαλώνουν τρύπες του προϋπολογισμού
Πούλησαν περιουσία 17,3 δισ. ευρώ αλλά το χρέος αυξήθηκε κατά 45 δισ. ευρώ
Παρ' όλο που το οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια ήταν το πλέον ευνοϊκό για τη μείωση του δημόσιου χρέους, η πρόοδος που έχει γίνει ήταν μάλλον περιορισμένη.
Η άνθηση του Χρηματιστηρίου, σε συνδυασμό με τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη ραγδαία μείωση των επιτοκίων, διαμόρφωσαν ιδανικές συνθήκες, τις οποίες όμως, απ' ό,τι φαίνεται, η κυβέρνηση τις αξιοποίησε για να καλύψει ταμειακές ανάγκες. Έτσι την περίοδο 1998 - 2003 τα έσοδα που εισέπραξε το Δημόσιο από τις αποκρατικοποιήσεις ξεπέρασαν τα 17,3 δισ. ευρώ, όμως την ίδια περίοδο το δημόσιο χρέος όχι μόνο δεν μειώθηκε αλλά αυξήθηκε κατά 45 δισ. ευρώ...
Χρέη 1,4 δισ. ευρώ σε φαρμακοβιομηχανίες
Το πρόβλημα αυτό έχει λάβει ενδημικές διαστάσεις καθώς εμφανίζεται σχεδόν κάθε χρόνο. Ηδη φέτος, παρ' όλο που ο κ. Χριστοδουλάκης επιμένει ότι ο προϋπολογισμός εκτελείται κανονικά, το χρέος των δημόσιων νοσοκομείων προς τους φαρμακοβιομήχανους και άλλους προμηθευτές έχει ξεπεράσει το 1,4 δισ. ευρώ. Το χρέος αυτό αυξάνεται μέρα με την ημέρα καθώς τα ασφαλιστικά ταμεία δεν μπορούν να εξοφλήσουν στα νοσοκομεία τις υποχρεώσεις των ασφαλισμένων τους.
Για να καλύψει τη δαπάνη αυτή, αλλά και άλλες παρεμφερείς που ανακύπτουν στη διάρκεια του έτους, το υπουργείο Οικονομίας δημιούργησε διά της «λογιστικής» οδού τα λεγόμενα φαρμακο-ομόλογα. Δηλαδή τίτλους του Δημοσίου, τους οποίους εκχωρούσαν στις τράπεζες, οι οποίες αναλάμβαναν τελικώς να καλύψουν τα χρέη των νοσοκομείων. Βέβαια τα ομόλογα αυτά ήταν ειδικού τύπου, καθώς η έκδοσή τους, η οποία συνιστά πράξη δανεισμού, δεν επιβάρυνε το δημοσιονομικό έλλειμμα της περιόδου που εκδίδονταν.
Σε ανάλογες μεθοδεύσεις κατέφυγε η κυβέρνηση για να καλύψει ταμειακά ανοίγματα που προέκυπταν για μια σειρά από υποχρεώσεις που η ίδια είχε αναλάβει. Όμως κάποια στιγμή έρχεται και η ώρα της πληρωμής για όλα αυτά. Το Δημόσιο, όπως αποκάλυψε το έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου που κατατέθηκε στη Βουλή στις αρχές της εβδομάδας, προκειμένου οι δαπάνες αυτές να διατηρηθούν στη «σκιά της επίσημης δημοσιονομικής διαχείρισης», τις κάλυπτε από έσοδα των αποκρατικοποιήσεων.»
Άρα όταν στην Ελλάδα που δεν είναι ικανή να φτιάξει ούτε ένα πατίνι, ήξεραν όλοι ότι υπήρχαν κρυφά χρέη... ήταν δυνατόν να μην το ξέρουν οι Ευρωπαίοι που φτιάχνουν Μιράζ και Ευροφάιτερ;
Επειδή λοιπόν κάποια στιγμή έρχεται και η λυπητερή και επειδή κάποια στιγμή οι Ευρωπαίοι βαρέθηκαν να κάνουν τα κορόιδα άρχισαν το ψάξιμο...
Ελευθεροτυπία 12.01.2004:
«Μετεκλογικές οι αποφάσεις για αναπροσαρμογές
Ραβασάκι εκ Βρυξελλών αμφισβητεί προϋπολογισμό
Σε επιδείνωση της δημοσιονομικής θέσης της Ελλάδας οδηγεί η νέα παρέμβαση της Eurostat για την ελληνική οικονομία.
Η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ετοιμάζεται, σύμφωνα με πληροφοριές, να παρέμβει για μία ακόμη φορά ανατρέποντας τα επιτεύγματα που εμφανίζει η κυβέρνηση στον προϋπολογισμό του 2004. Παράλληλα αγωνιώδεις προσπάθειες καταβάλλει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για να περιορίσει τις αποκλίσεις που εμφανίζει ο προϋπολογισμός του 2003.
Ο «εκτροχιασμός» του ελλείμματος συμπαρασύρει και το δημόσιο χρέος το οποίο κλείνει με υπέρβαση 2 δισ. ευρώ, στο 103% του ΑΕΠ.
Ήδη οι «τεχνοκράτες των Βρυξελλών» έχουν ξεκινήσει αλληλογραφία με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, από την οποία συνάγεται η αμφισβήτησή τους αναφορικά με το ύψος των δαπανών που εμφανίζει ο προϋπολογισμός. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, έτσι οι αναπροσαρμογές που θα προκύψουν θα αποτελέσουν κατά τα φαινόμενα την πρώτη δυσάρεστη έκπληξη για τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Μαρτίου.
Η επανεξέταση αυτή δεν είναι θετική για τα αποτελέσματα της δημοσιονομικής διαχείρισης, καθώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οδηγεί σε υπερδιπλασιασμό του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης από το επίπεδο του 1,2% που προβλέπει ο φετινός προϋπολογισμός.
Οι αμυντικές δαπάνες
Η Eurostat στην παρούσα φάση μελετά τον τρόπο καταγραφής των αμυντικών δαπανών στον προϋπολογισμό καθώς και την απεικόνιση των πρωτογενών δαπανών, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 77% των συνολικών δαπανών του προϋπολογισμού...
Αναφορικά με τις υπερβάσεις στο δημόσιο χρέος ήδη στο Γενικό Λογιστήριο διαπιστώνουν ότι βρίσκονται σε αδυναμία να το περιορίσουν στο επίπεδο του 101,7% του ΑΕΠ. Ετσι χωρίς να επιστρατευθεί η δημιουργική λογιστική, το δημόσιο χρέος έκλεισε πέρυσι στο 103% του ΑΕΠ, χωρίς μάλιστα να ενσωματώνεται σ' αυτό πλήθος κονδυλίων που τηρούνται στη σκιά της επίσημης δημοσιονομικής διαχείρισης.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπιστώνει ότι την περίοδο 1994-2001 δεν εμφανίζεται στα επίσημα στοιχεία του κράτους χρέος των Ενόπλων Δυνάμεων συνολικού ύψους άνω των 1,8 τρισ. δρχ.»
Ο Τίτλος του άρθρου τα λέει όλα:
«Μετεκλογικές οι αποφάσεις για αναπροσαρμογές»...
«Μετεκλογικές οι αποφάσεις για αναπροσαρμογές»...
ΠΑΣΟΚ και ΜΜΕ συνεργάστηκαν πειραματικά... το πείραμα πέτυχε...
και για πρώτη φορά φόρτωσαν στον Καραμανλή σαν σκάνδαλο κάτι που αφορούσε τη δική τους περίοδο και ήταν γνωστό προεκλογικά ότι ήταν αναπόφευκτο να γίνει:
και για πρώτη φορά φόρτωσαν στον Καραμανλή σαν σκάνδαλο κάτι που αφορούσε τη δική τους περίοδο και ήταν γνωστό προεκλογικά ότι ήταν αναπόφευκτο να γίνει:
την απογραφή!
Στα 5 χρόνια που πέρασαν από τότε, ΠΑΣΟΚ και ΜΜΕ, έχουν τόσο πολύ εντρυφήσει στο θέμα που με την υπόθεση Βατοπαιδίου έκαναν το Μάστερ τους και με την υπόθεση Ζίμενς το διδακτορικό τους...
ΑΝΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΙΑΣΕΙΣ ΤΩΡΑ...
ΑΝΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΙΑΣΕΙΣ ΤΩΡΑ...