27 Δεκεμβρίου 2010

Αυξάνει τα τιμολόγια στις κρουαζιέρες, ενώ θέλουμε να προσελκύσουμε τουρισμό, ο πράσινος εγκέφαλος Ανωμείτης... Εύγε!

http://img.protothema.gr/E323F8E03FFCC6D46DC6832A159EA5B0.jpgΟι αυξήσεις στα τιμολόγια της κρουαζιέρας από την προσεχή άνοιξη σε μία περίοδο κατά την οποία γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά προκάλεσε μία σκληρή κόντρα μεταξύ του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργου Ανωμερίτη και του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής - Πειραιά.

Η αρχή έγινε στις 30 Νοεμβρίου και κορυφώθηκε πριν από λίγες ημέρες με ανταλλαγή επιστολών Γ.Ανωμερίτη και Σωματείου.

Το Σωματείο των Πρακτόρων (ΣΩΝΠΑΠ) στα τέλη του περασμένου μήνα έστειλε επιστολή προς τους υπουργούς Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη και Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και στον πρόεδρο της ΟΛΠ ΑΕ με την οποία χαρακτήριζε «αυθαίρετες και πέραν πάσης φαντασίας», χαρακτηρίζει το Σωματείο Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής - Πειραιά τις πρόσφατα αναγγελθείσες αυξήσεις τελών που ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά για την κρουαζιέρα.

Όπως επεσήμαινε ο ΣΩΝΠΑΠ οι αυξήσεις που θα ισχύσουν από την 1η Απριλίου 2011 κυμαίνονται από 150% μέχρι και 300%. Αφορούν τους διερχόμενους επιβάτες που η αύξηση φτάνει το 300%, τους επιβιβαζόμενους επιβάτες που η αύξηση ανέρχεται σε 200%, τους αποβιβαζόμενους επιβάτες με 200% αύξηση, και τα τέλη πλεύρισης των κρουαζιερόπλοιων που θα αυξηθούν κατά 150%.

«Ήδη οι εταιρείες που έμαθαν για τις εξωπραγματικές αυξήσεις ρωτούν τους πράκτορές τους στην Ελλάδα για άλλα λιμάνια προσεγγίσεως (Ναύπλιο, Λαύριο, Βόλο) προκειμένου να αποφύγουν τον Πειραιά λόγω αυξημένων λιμενικών τελών.

Η ανωτέρω αυθαίρετη και πέραν πάσης φαντασίας αναγγελθείσα αύξηση, είναι αιτία φυγής των κρουαζιερόπλοιων από το λιμάνι του Πειραιά» επεσήμανα οι πράκτορες οι οποίοι χαρακτήριζαν κοντόφθαλμη την απόφαση του ΟΛΠ με την οποία «θέλοντας να καλύψει ζημιές από τη φυγή των φορτηγών πλοίων που επί σειρά ετών κατέπλεαν στο Πειραιά για φορτοεκφόρτωση η για επισκευές, αύξησε τα τιμολόγια με τι ανωτέρω εξωπραγματικό ποσοστό μόνο για τα κρουαζιερόπλοια».

Η απάντηση Ανωμερίτη

Επτά ημέρες αργότερα , στις 7 Δεκεμβρίου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης απάντησε στους Ναυτικούς Πράκτορες με επιστολή του στην οποία χαρακτήριζε τα όσα ανέγραφαν στην επιστολή τους «ανακριβή και παραπλανητικά».

Σημείωνε ο πρόεδρος μεταξύ άλλων :

« α. Χρεώσεις επί επιβατών (transit), που είναι και ο μεγάλος αριθμός διακινούμενων με κρουαζιερόπλοια.

· Αύξηση από 0,58 λεπτά σε 0,60 λεπτά για την επιβίβαση (αύξηση 3,09%) και όχι 300% όπως γράφετε.

· Αύξηση από 0,30 λεπτά σε 0,60 λεπτά για την αποβίβαση. Πράγματι η αύξηση είναι 100%, αλλά αποκρύβεται ότι η αύξηση αυτή αφορά 0,30 μόνο λεπτά του Ευρώ!

Δηλαδή η αύξηση από 01.04.2011 οδηγεί από 0,88 λεπτά σε 1,20 ευρώ (27%), όταν στη Βαρκελώνη η χρέωση είναι 5,26 Ευρώ, στη Βαλέντσια 2,41 Ευρώ, στη Λισαβώνα 3,99 Ευρώ, στη Βενετία 3,40 Ευρώ και στη Γένοβα 6,65 Ευρώ!!

Θα χρεοκοπήσουμε!

Στις 13 Δεκεμβρίου ο ΣΩΝΠΑΠ στέλνει απαντητική επιστολή στον πρόεδρο της ΟΛΠ ΑΕ εστιάζοντας μεταξύ άλλων και στο σημείο όπου ο Γ.Ανωμερίτης κάνει λόγο για αύξηση από 0,30 λεπτά σε 0,60 λεπτά για την αποβίβαση και σχολιάζει: «Πράγματι η αύξηση είναι 100%, αλλά αποκρύβεται ότι η αύξηση αυτή αφορά 0,30 μόνο λεπτά του Ευρώ!»

Και σημειώνουν οι Ναυτικοί Πράκτορες: « Δηλαδή για σας Πρόεδρε είναι μηδαμινό!! Για εμάς όμως είναι πάρα πολλά γιατί εσείς εδώ κύριε Πρόεδρε ή οι σύμβουλοί σας, αποκρύπτουν ότι στους χιλιάδες διερχόμενους τουρίστες τα 0,30 λεπτά μετατρέπονται για το πλοίο σε χιλιάδες ευρώ καις τις πολλαπλές προσεγγίσεις των πλοίων σε εκατομμύρια ευρώ» και προσθέτουν:

«Αυτό πράγματι είναι παραπλάνηση του κοινού και μάλιστα εντυπωσιακή αλλά όχι για εμάς, γιατί εμείς ζούμε την πραγματικότητα και καλούμαστε να πληρώσουμε και δεν θα πληρώσουμε δυστυχώς τα 0,30 λεπτά του ευρώ αλλά τις χιλιάδες ευρώ.» και καταλήγουν:

«….Καταλαβαίνουμε και αναγνωρίζουμε τις προσπάθειές σας για τις καινοτόμες και πράσινες αλλαγές που προγραμματίζετε αλλά αν όλα αυτά δεν έχουν σαν επίκεντρο τα πλοία και δεν εφαρμόσουμε μέτρα προσέλκυσής τους δυστυχώς…θα χρεοκοπήσουμε».

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ