Γεννήθηκαν μαζί και στην κοινή πορεία της ζωής τους, τα μοιράστηκαν όλα: χαρές, λύπες, αλλά και διακρίσεις, όπως η κατάκτηση της πρώτης θέσης και του χρυσού μεταλλίου στην 28η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα "Ο Αρχιμήδης", που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Ο λόγος για τα δίδυμα αδέλφια Θοδωρή και Νικολέτα Αναγνώστου, μαθητές της Γ' Γυμνασίου, από τα Τρίκαλα, που μαζί με τον επίσης Τρικαλινό μαθητή της Α' Λυκείου και ήδη διακριθέντα σε προηγούμενους διαγωνισμούς, Παναγιώτη Λώλα, κατάφεραν την πανελλαδική πρωτιά για το νομό τους.
"Είναι αλήθεια ότι μαγικές συνταγές για την επιτυχία δεν υπάρχουν. Η βασική συνταγή είναι το μεθοδικό διάβασμα, μέσα από βιβλία, το διαδίκτυο και τη διδασκαλία", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θοδωρής.
"Το διάβασμα γίνεται συστηματικά, σε καθημερινή βάση, χωρίς προκαθορισμένες ώρες και περιλαμβάνει τακτικές επαναλήψεις. Ακόμη υπάρχει και η ευγενής, μεταξύ μας άμιλλα, η οποία λειτουργεί πολύ θετικά και είναι εξαιρετικά σημαντική στην επιτυχία μας", προσθέτει η Νικολέτα.
Τα δύο αδέλφια δεν παραλείπουν ν' αναφερθούν και στην πολύτιμη βοήθεια του μαθηματικού πατέρα τους και της επίσης εκπαιδευτικού μητέρας τους. "Μας στήριξαν και μας στηρίζουν ηθικά γιατί η προσπάθειά μας είναι πολύ επίπονη. Επιπλέον, η βοήθεια του πατέρα είναι καθοριστική, εφόσον σχετίζεται με το γνωστικό του αντικείμενο. Η προσπάθειά του να μας 'μυήσει' στο θαυμαστό κόσμο των μαθηματικών ξεκίνησε στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και συνεχίζεται έως σήμερα", τονίζει η Νικολέτα.
Πολύτιμη, όμως, είναι και η αρωγή, που τούς προσφέρουν και οι καθηγητές του σχολείου, με τις γνώσεις και την στήριξη που παρέχουν. Στο ερώτημα, αν έχουν σκεφθεί τι θα κάνουν μελλοντικά, και τα δύο αδέρφια απάντησαν πως είναι ακόμη μικροί για τέτοιες αποφάσεις. Όμως, η κλίση τους στα μαθηματικά και η ιδιαίτερη αγάπη που τρέφουν γι' αυτά, κατά πάσα πιθανότητα θα αποτελέσει γνώμονα για τις επαγγελματικές τους επιλογές.
Αν τελικά οι επαγγελματικές τους επιλογές δεν ταυτιστούν με τα μαθηματικά, τότε θα είναι το "ισόβιο χόμπυ" τους, σημειώνουν, χαριτολογώντας, ο Θοδωρής και η Νικολέτα. Και οι δύο, πάντως, δεν παραλείπουν να αναφερθούν στην πολύτιμη βοήθεια των έμπειρων μαθητών Παναγιώτη Λώλα και Σιλουάνου Μπραζιτίκο, οι οποίοι μετρούν πολλές και μεγάλες επιτυχίες σε αντίστοιχες Ολυμπιάδες.
Μιλώντας για τα δύο αδέλφια, ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Μαθηματικής Εταιρείας Ν. Τρικάλων, Στέλιος Αμπράζης, αναφέρει πως πρόκειται για δύο παιδιά που θεωρούν τα μαθηματικά ευχάριστη ενασχόληση και μία διαρκή πνευματική πρόκληση. Η πορεία τους άρχισε με ταυτόχρονες διακρίσεις από την Α΄ γυμνασίου, όταν έλαβαν μέρος στο 'Θαλή' άνευ συναγωνισμού και διακρίθηκαν.
Στη Β΄ γυμνασίου και τα δύο παιδιά διακρίθηκαν στις δύο πρώτες φάσεις και έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό 'Αρχιμήδης'. Φέτος, στη Γ΄ γυμνασίου, διακρίθηκαν και στις δύο φάσεις των διαγωνισμών 'Θαλής' και 'Ευκλείδης' ενώ και στον 'Αρχιμήδη' κατέκτησαν τη μέγιστη δυνατή διάκριση. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι δύο μαθητές έδωσαν διαφορετικές απαντήσεις στα ίδια θέματα και διαφορετικές από τις αναμενόμενες της επιτροπής του διαγωνισμού.
Σε ό,τι αφορά δε τον επίσης διακριθέντα, με το χρυσό μετάλλιο, Παναγιώτη Λώλα, ο κ. Αμπράζης τονίζει χαρακτηριστικά πως "τα λόγια περιττεύουν γι' αυτό το μαθητή, αφού κατά τους ειδήμονες των μαθηματικών, θεωρείται ένα από τα αυθεντικότερα ταλέντα, που εκπλήσσει τους πάντες με τη διαύγεια πνεύματος και την κατάρτιση της μαθηματικής σκέψης που διαθέτει".
Οι πρωτότυπες λύσεις και οι εντυπωσιακές ιδέες που περιείχαν οι απαντήσεις των θεμάτων που έδωσε στην εφετινή Ολυμπιάδα ικανοποίησαν απόλυτα ακόμα και τους απαιτητικούς βαθμολογητές, καθώς και την επιτροπή του διαγωνισμού.
Πρόκειται για ένα μαθητή που ασχολήθηκε από μικρός με τα μαθηματικά. Στην Α΄ γυμνασίου, συμμετέχοντας άνευ συναγωνισμού στους διαγωνισμούς 'Θαλής', 'Ευκλείδης' και κατόπιν στον 'Αρχιμήδη', επιλέγεται στην Εθνική Ομάδα, όπου στη Βαλκανιάδα των Νέων πήρε χάλκινο μετάλλιο! Στη Β΄ γυμνασίου και στη Γ΄ γυμνασίου συμμετείχε πάλι στην Εθνική Ομάδα, παίρνοντας χρυσά στον 'Αρχιμήδη'.
Στις Βαλκανιάδες πήρε και τις δύο χρονιές αργυρά μετάλλια, χωρίς να τον ξεπερνά κάποιος άλλος Έλληνας μαθητής. Φέτος, φτάνοντας στην Α΄ λυκείου, αν και είχε το συναγωνισμό μαθητών Β΄ και Γ΄ λυκείου, πήρε και πάλι το χρυσό μετάλλιο, που τού απονεμήθηκε από τον υφυπουργό Παιδείας, Ιωάννη Πανάρετο.
"Το διάβασμα γίνεται συστηματικά, σε καθημερινή βάση, χωρίς προκαθορισμένες ώρες και περιλαμβάνει τακτικές επαναλήψεις. Ακόμη υπάρχει και η ευγενής, μεταξύ μας άμιλλα, η οποία λειτουργεί πολύ θετικά και είναι εξαιρετικά σημαντική στην επιτυχία μας", προσθέτει η Νικολέτα.
Τα δύο αδέλφια δεν παραλείπουν ν' αναφερθούν και στην πολύτιμη βοήθεια του μαθηματικού πατέρα τους και της επίσης εκπαιδευτικού μητέρας τους. "Μας στήριξαν και μας στηρίζουν ηθικά γιατί η προσπάθειά μας είναι πολύ επίπονη. Επιπλέον, η βοήθεια του πατέρα είναι καθοριστική, εφόσον σχετίζεται με το γνωστικό του αντικείμενο. Η προσπάθειά του να μας 'μυήσει' στο θαυμαστό κόσμο των μαθηματικών ξεκίνησε στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και συνεχίζεται έως σήμερα", τονίζει η Νικολέτα.
Πολύτιμη, όμως, είναι και η αρωγή, που τούς προσφέρουν και οι καθηγητές του σχολείου, με τις γνώσεις και την στήριξη που παρέχουν. Στο ερώτημα, αν έχουν σκεφθεί τι θα κάνουν μελλοντικά, και τα δύο αδέρφια απάντησαν πως είναι ακόμη μικροί για τέτοιες αποφάσεις. Όμως, η κλίση τους στα μαθηματικά και η ιδιαίτερη αγάπη που τρέφουν γι' αυτά, κατά πάσα πιθανότητα θα αποτελέσει γνώμονα για τις επαγγελματικές τους επιλογές.
Αν τελικά οι επαγγελματικές τους επιλογές δεν ταυτιστούν με τα μαθηματικά, τότε θα είναι το "ισόβιο χόμπυ" τους, σημειώνουν, χαριτολογώντας, ο Θοδωρής και η Νικολέτα. Και οι δύο, πάντως, δεν παραλείπουν να αναφερθούν στην πολύτιμη βοήθεια των έμπειρων μαθητών Παναγιώτη Λώλα και Σιλουάνου Μπραζιτίκο, οι οποίοι μετρούν πολλές και μεγάλες επιτυχίες σε αντίστοιχες Ολυμπιάδες.
Μιλώντας για τα δύο αδέλφια, ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Μαθηματικής Εταιρείας Ν. Τρικάλων, Στέλιος Αμπράζης, αναφέρει πως πρόκειται για δύο παιδιά που θεωρούν τα μαθηματικά ευχάριστη ενασχόληση και μία διαρκή πνευματική πρόκληση. Η πορεία τους άρχισε με ταυτόχρονες διακρίσεις από την Α΄ γυμνασίου, όταν έλαβαν μέρος στο 'Θαλή' άνευ συναγωνισμού και διακρίθηκαν.
Στη Β΄ γυμνασίου και τα δύο παιδιά διακρίθηκαν στις δύο πρώτες φάσεις και έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό 'Αρχιμήδης'. Φέτος, στη Γ΄ γυμνασίου, διακρίθηκαν και στις δύο φάσεις των διαγωνισμών 'Θαλής' και 'Ευκλείδης' ενώ και στον 'Αρχιμήδη' κατέκτησαν τη μέγιστη δυνατή διάκριση. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι δύο μαθητές έδωσαν διαφορετικές απαντήσεις στα ίδια θέματα και διαφορετικές από τις αναμενόμενες της επιτροπής του διαγωνισμού.
Σε ό,τι αφορά δε τον επίσης διακριθέντα, με το χρυσό μετάλλιο, Παναγιώτη Λώλα, ο κ. Αμπράζης τονίζει χαρακτηριστικά πως "τα λόγια περιττεύουν γι' αυτό το μαθητή, αφού κατά τους ειδήμονες των μαθηματικών, θεωρείται ένα από τα αυθεντικότερα ταλέντα, που εκπλήσσει τους πάντες με τη διαύγεια πνεύματος και την κατάρτιση της μαθηματικής σκέψης που διαθέτει".
Οι πρωτότυπες λύσεις και οι εντυπωσιακές ιδέες που περιείχαν οι απαντήσεις των θεμάτων που έδωσε στην εφετινή Ολυμπιάδα ικανοποίησαν απόλυτα ακόμα και τους απαιτητικούς βαθμολογητές, καθώς και την επιτροπή του διαγωνισμού.
Πρόκειται για ένα μαθητή που ασχολήθηκε από μικρός με τα μαθηματικά. Στην Α΄ γυμνασίου, συμμετέχοντας άνευ συναγωνισμού στους διαγωνισμούς 'Θαλής', 'Ευκλείδης' και κατόπιν στον 'Αρχιμήδη', επιλέγεται στην Εθνική Ομάδα, όπου στη Βαλκανιάδα των Νέων πήρε χάλκινο μετάλλιο! Στη Β΄ γυμνασίου και στη Γ΄ γυμνασίου συμμετείχε πάλι στην Εθνική Ομάδα, παίρνοντας χρυσά στον 'Αρχιμήδη'.
Στις Βαλκανιάδες πήρε και τις δύο χρονιές αργυρά μετάλλια, χωρίς να τον ξεπερνά κάποιος άλλος Έλληνας μαθητής. Φέτος, φτάνοντας στην Α΄ λυκείου, αν και είχε το συναγωνισμό μαθητών Β΄ και Γ΄ λυκείου, πήρε και πάλι το χρυσό μετάλλιο, που τού απονεμήθηκε από τον υφυπουργό Παιδείας, Ιωάννη Πανάρετο.