Κατά 3% αυξήθηκε το γερμανικό ΑΕΠ το 2011, ενώ το 2010 η ανάπτυξη ήταν 3,7%. Να θυμίσουμε εδώ ότι η Γερμανία το 2009 είχε ύφεση 5,1%... αυτό για τους αναλυτές του δίφραγκου, στύλ Καζάκη που λένε ότι τα ελλείμματα του Νότου τροφοδοτούν τα πλεονάσματα του Βορά, όταν οι συνολικές εισαγωγές της Ελλάδος φέτος ήταν 30-35 δις και η Γερμανία έχει εξαγωγές πάνω από 1 τρις (αυτά τα νούμερα να τα ξαναδούν και οι γραφικοί που λένε να μπουκοτάρουν τα ξένα προϊόντα...).
Ταυτόχρονα το έλλειμμα περιορίστηκε στο 1% από 4,3% πέρσι... πράγμα που δείχνει ότι άμα είσαι σοβαρός μπορείς και να παράγεις και να μειώσεις το έλλειμμα, ενώ άμα είσαι μπουρδέλ@, έχεις το ΠΑΜΕ που κλείνει και δι΄ψχνει επιχειρήσεις με το έτσι θέλω ή κολοβαράς στα καφενεία και έχεις Αλβανούς να δουλεύουν στα χωράφια (αυτό σαν απάντηση σε κάποιον που σχολίασε χθες ότι οι Ευρωπαίοι δεν μας αφήνουν να παράγουμε).
Οι αυξημένοι ρυθμοί ανάπτυξης στηρίχθηκαν τόσο από την αυξημένη εσωτερική κατανάλωση, όσο και από τις εξαγωγές, όπως ανακοίνωσε η Γερμανική Στατιστική Αρχή. Παρόλα αυτά φέτος κανένας δεν υπολογίζει να επιτευχθεί ανάλογη ανάπτυξη ενώ δεν λείπουν και αυτοί που προβλέπουν ακόμα και ύφεση.
Ενώ το εμπόριο αυξήθηκε κατά 2,7% έως 2,9%, με κινητήριο μοχλό τις αγορές μέσω ιντερνετ που αυξήθηκαν κατά 6,3%, οι εξαγωγές σημείωσαν ρεκόρ και στο 11μηνο του έτους ήταν αυξημένες κατά 12% (του χρόνου προβλέπεται αύξηση 6%), περνώντας για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας το όριο του 1 τρισεκατομμυρίου ευρώ.. Κερδισμένη φυσικά η αυτοκινητοβιομηχανία που έκανε επίσης ρεκόρ στις εξαγωγές. Εκτός από τα 3,17 εκ αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη Γερμανία (αύξηση 8,8% που είναι όμως κάτω από το ΜΟ των τελευταίων 10 ετών), πουλήθηκαν και 4,5 εκ στο εξωτερικό, με τις αγορές της Κίνας και της Ινδίας να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση.
Ταυτόχρονα και λόγω της ανάπτυξης το χρέος της χώρας μειώθηκε σημαντικά και αυτό είναι το φυσιολογικό, αντίθετα με αυτό που συνέβαινε σε εμάς επί χρόνια, όπου παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης το χρέος αυξάνονταν μιας και η ανάπτυξη προέρχονταν από δανεικά και αγύριστα όπως λένε κάτι νούμερα στυλ Καζάκη. Το έλλειμμα περιορίστηκε στα 26,7 δις ή 1% του ΑΕΠ, από 4,3% το 2010 και 3,2% το 2009, ενώ φέτος προβλέπεται να είναι πάλι 1% και το 2013 0,7%.
Ταυτόχρονα το έλλειμμα περιορίστηκε στο 1% από 4,3% πέρσι... πράγμα που δείχνει ότι άμα είσαι σοβαρός μπορείς και να παράγεις και να μειώσεις το έλλειμμα, ενώ άμα είσαι μπουρδέλ@, έχεις το ΠΑΜΕ που κλείνει και δι΄ψχνει επιχειρήσεις με το έτσι θέλω ή κολοβαράς στα καφενεία και έχεις Αλβανούς να δουλεύουν στα χωράφια (αυτό σαν απάντηση σε κάποιον που σχολίασε χθες ότι οι Ευρωπαίοι δεν μας αφήνουν να παράγουμε).
Οι αυξημένοι ρυθμοί ανάπτυξης στηρίχθηκαν τόσο από την αυξημένη εσωτερική κατανάλωση, όσο και από τις εξαγωγές, όπως ανακοίνωσε η Γερμανική Στατιστική Αρχή. Παρόλα αυτά φέτος κανένας δεν υπολογίζει να επιτευχθεί ανάλογη ανάπτυξη ενώ δεν λείπουν και αυτοί που προβλέπουν ακόμα και ύφεση.
Ενώ το εμπόριο αυξήθηκε κατά 2,7% έως 2,9%, με κινητήριο μοχλό τις αγορές μέσω ιντερνετ που αυξήθηκαν κατά 6,3%, οι εξαγωγές σημείωσαν ρεκόρ και στο 11μηνο του έτους ήταν αυξημένες κατά 12% (του χρόνου προβλέπεται αύξηση 6%), περνώντας για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας το όριο του 1 τρισεκατομμυρίου ευρώ.. Κερδισμένη φυσικά η αυτοκινητοβιομηχανία που έκανε επίσης ρεκόρ στις εξαγωγές. Εκτός από τα 3,17 εκ αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη Γερμανία (αύξηση 8,8% που είναι όμως κάτω από το ΜΟ των τελευταίων 10 ετών), πουλήθηκαν και 4,5 εκ στο εξωτερικό, με τις αγορές της Κίνας και της Ινδίας να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση.
Ταυτόχρονα και λόγω της ανάπτυξης το χρέος της χώρας μειώθηκε σημαντικά και αυτό είναι το φυσιολογικό, αντίθετα με αυτό που συνέβαινε σε εμάς επί χρόνια, όπου παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης το χρέος αυξάνονταν μιας και η ανάπτυξη προέρχονταν από δανεικά και αγύριστα όπως λένε κάτι νούμερα στυλ Καζάκη. Το έλλειμμα περιορίστηκε στα 26,7 δις ή 1% του ΑΕΠ, από 4,3% το 2010 και 3,2% το 2009, ενώ φέτος προβλέπεται να είναι πάλι 1% και το 2013 0,7%.