- Ο Χατζηδάκης και η ΝΔ ψήφισαν το 2009 Νόμο για την ηλεκτρονική παρακολούθηση από το υπουργείου των αντλιών στα βενζινάδικα... από τότε επί 2,5 χρόνια δεν έχουν υπογραφεί οι Υπουργικές αποφάσεις
-ο Ξυνίδης ζητούσε από Οικονόμου Καπελέρη να υπογράψουν και αυτοί τον έγραφαν
-ο Διώτης του ΣΔΟΕ αρνείται να δημιουργηθεί Ενιαίου Επιχειρησιακό Κέντρο Καταστροφής κατασχεμένων προϊόντων παραεμπορίου ενώ υπάρχουν υπόννοιες πως κατασχεμένα προϊόντα από το ΣΔΟΕ ξαναπερνάνε στο παραεμπόριο!!!
- Καθαρός ο Πειραιάς και η Δημοτική Αστυνομία λόγω Μιχαλολιάκου, ενώ αντίθετα η ΕΥΠ παρακολουθεί στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας της Αθήνας που προστατεύουν το παραεμπόριο!!!
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης,
στον μηχανισμό του υπουργείου Οικονομικών - κυρίως στους εφοριακούς και
τους τελωνειακούς - έχει «κολλήσει» τον τελευταίο χρόνο η εγκατάσταση
του συστήματος εισροών - εκροών καυσίμων στα πρατήρια, που, κατά τον
ίδιο, μόνο μ΄αυτό τον τρόπο είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί το
λαθρεμπόριο. Ετσι, σ΄αυτή την κρίσιμη συγκυρία, το δημόσιο χάνει κάθε
χρόνο περίπου 1,5 δισ. ευρώ φόρους και τα «γνωστά - άγνωστα» κυκλώματα
συνεχίζουν να κερδίζουν τεράστια ποσά, αλλά και να εξελίσσουν την
τεχνογνωσία κλοπής της βενζίνης, του ντίζελ και του πετρελαίου
θέρμανσης. Οι ευθύνες πλέον ανήκουν αποκλειστικά στις γενικές
διευθύνσεις του υπουργείου Οικονομικών. Και περιγράφει με γλαφυρό τρόπο
το ιδιότυπο χρονικό της υπόθεσης:
Αναλυτικότερα, το 2009 με νόμο που είχε θεσπίσει ο τότε υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης έγινε υποχρεωτική η εφαρμογή του συστήματος εισροών - εκροών. Οταν μετά από τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009 ανέλαβε η κυρία Λούκα Κατσέλη,
καταρτίστηκε σχέδιο απόφασης, το οποίο προέβλεπε τα μετρολογικά
χαρακτηριστικά του συστήματος. Πρόκειται για ηλεκτρονικό σύστημα που
μετράει τις ποσότητες των καυσίμων που εισρέουν από το βυτίο στη
δεξαμενή και από τη δεξαμενή στην αντλία. Αυτό το σύστημα έχει τη
δυνατότητα να συνδεθεί και με τη γενική γραμματεία Πληροφοριακών
Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών έτσι ώστε να γίνεται αυτόματα η
φορολόγηση. Πριν όμως προλάβει να υπογραφεί η απόφαση, έγινε ο
ανασχηματισμός του Σεπτεμβρίου του 2010 και λίγους μήνες αργότερα, τον
Δεκέμβριο την απόφαση συνυπέγραψαν ο τότε υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ντίνος Ρόβλιας και ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας.
Ακολούθως, η υπουργική απόφαση αυτή «έπρεπε να λάβει και τη φορολογική της διάσταση». Δηλαδή η μέτρηση των καυσίμων να αποτελεί φορολογικό δεδομένο. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης «υπήρχαν
αντιδράσεις από το κύκλωμα εμπορίας καυσίμων και τον μηχανισμό του
υπουργείου Οικονομικών. Δηλαδή εφοριακοί και τελωνειακοί. Το επιχείρημα
των τελευταίων ήταν ότι δε χρειάζεται το σκέλος του συστήματος που αφορά
στις εισροές να αποτελέσει φορολογικό στοιχείο καθώς ελέγχονται τα
παραστατικά διακίνησης. Τα οποία, όμως», όπως πρόσθεσε το ίδιο στέλεχος «είναι γνωστό ότι μπορούν να παραποιηθούν». Κι ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «γινόταν κόλαση... ανάμεσα στα δύο υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών».
Ωσπου η κατάσταση έφτασε στο μη παρέκει και πριν από δύο μήνες ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κ. Σωκ. Ξυνίδης έστειλε επιστολή στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Παντ. Οικονόμου και τον πρώην γενικό γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων κ. Ι. Καπελέρη, τονίζοντάς τους πως «αν δεν αποτελέσουν φορολογικά δεδομένα οι εισροές, το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν αντιμετωπίζεται».
Και πριν από δύο εβδομάδες, στις 14 Δεκεμβρίου στη συνεδρίαση της
άτυπης επιτροπής για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής που έχει
σχηματιστεί μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων, οι εκπρόσωποι του
υπουργείου Ανάπτυξης έθεσαν το θέμα και ο υπουργός Οικονομικών κ.Ευ. Βενιζέλος ζήτησε να υπογραφεί άμεσα η απόφαση.
Μάλιστα, κατά τις πληροφορίες, ο κ. Βενιζέλος ρώτησε τον γενικό γραμματέα κ. Θεοχ. Θεοχάρη και τον επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ. Ι. Διώτη «γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί αυτή η απόφαση;» Ζήτησε μάλιστα από τον κ. Διώτη να τον ενημερώνει αναλυτικά για την αγορά των καυσίμων. Στην ερώτηση του υπουργού ο κ. Καπελέρης είπε πως «αντιδρούσε ο μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών».
Μάλιστα, κατά τις πληροφορίες, ο κ. Βενιζέλος ρώτησε τον γενικό γραμματέα κ. Θεοχ. Θεοχάρη και τον επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ. Ι. Διώτη «γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί αυτή η απόφαση;» Ζήτησε μάλιστα από τον κ. Διώτη να τον ενημερώνει αναλυτικά για την αγορά των καυσίμων. Στην ερώτηση του υπουργού ο κ. Καπελέρης είπε πως «αντιδρούσε ο μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών».
Περιγράφοντας τον νομικό κυκεώνα μέσα από τον οποίο πρέπει να
περάσει η κυβέρνηση για να χτυπήσει το λαθρεμπόριο, ανέφερε
χαρακτηριστικά ότι χρειάζεται να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση των
υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης για να «φορολογικοποιηθούν» οι εκροές
των καυσίμων, εν συνεχεία να εκδοθεί απόφαση του υπουργού Οικονομικών
για να διασυνδέσει το σύστημα με την γενική γραμματεία Πληροφοριακών
Συστημάτων και να εκδοθεί απόφαση της γενικής γραμματείας Ενέργειας για
αποστολή των στοιχείων.
Ο ίδιος κυβερνητικός παράγων είπε ακόμη ότι άνθρωποι του λαθρεμπορίου συνεχώς εξελίσσουν τους τρόπους εξαπάτησης των καταναλωτών. Ετσι όταν η διεύθυνση Μετρολογίας του υπουργείου εντόπισε τις παράνομες καλωδιώσεις σε αντλίες, εξελίχθηκε η τεχνολογία τοποθετώντας πλέον μικρά τσιπ. Εν συνεχεία όταν εντοπίστηκαν, προχώρησαν στο «πείραγμα» του λογισμικού των αντλιών. Και τώρα οι νέες μέθοδοι είναι η πρόσμειξη αιθανόλης με βενζίνη, η θέρμανση των σωληνώσεων των δεξαμενών με «σερπαντίνες» ζεστού νερού και η ρίψη ταμπλέτας στις δεξαμενές για «φούσκωμα» του όγκου των καυσίμων.
Αναφορικά με το παραεμπόριο η ίδια κυβερνητική πηγή είπε πως τα
προϊόντα έρχονται με κοντέινερ από την Απω Ανατολή μέσω Ιταλίας, ως
ευρωπαϊκά προϊόντα, κι ως εκ τούτου είναι αδύνατος ο έλεγχος στην πηγή.
Τα προϊόντα αυτά διοχετεύονται σε διάφορα σημεία του λεκανοπεδίου της
Αττικής, την Αγία Βαρβάρα, τον Κολωνό, τα Σεπόλια, τον Ασπρόπυργο. Από
εκεί, μικρότεροι έμποροι, τα παίρνουν και τα διοχετεύουν σε ημι-νόμιμα
χονδρεμπορικά και λιανεμπορικά σημεία, που διαθέτουν μεγάλες αποθήκες.
Από εκεί τα αγοράζουν έλληνες και αλλοδαποί, νόμιμοι ή μη, πλανόδιοι
αλλά και στεγασμένοι έμποροι.
Ενδεικτικό στοιχείο του μεγέθους του προβλήματος αποτελεί το
γεγονός ότι η ΕΥΠ παρακολουθεί κορυφαία στελέχη δημοτικής αστυνομίας σε
μεγάλους δήμους. Η ίδια πηγή πρόσθεσε ακόμη ότι ο Πειραιάς είναι
«καθαρός». Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην Αθήνα αν και το τελευταίο
διάστημα η δημοτική αστυνομία της Αθήνας κάνει προσπάθειες για την
αντιμετώπιση του παραεμπορίου. «Πρόσφατα», είπε, «μαζί με
τον κ. Λευτέρη Οικονόμου της ΕΛΑΣ έγινε μια συντονισμένη προσπάθεια,
στην Ακαδημίας. Εκεί έφαγε ξύλο η δημοτική αστυνομία».
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το ΣΔΟΕ αλλά κι η αστυνομία έχουν «αυτοεξαιρεθεί» από τον νόμο για την καταστροφή των προϊόντων παρεμπορίου, κι όπως είπε είναι άγνωστο το γιατί. Ετσι, υπάρχει κίνδυνος κατασχεθέντα εμπορεύματα από το ΣΔΟΕ και την ΕΛΑΣ να μην καταστρέφονται και να επαναδιοχετεύονται στην αγορά. Και τόνισε ότι «έχω ζητήσει εδώ και 6 μήνες την δημιουργία Ενιαίου Επιχειρησιακού Κέντρου, αλλά ο Διώτης αντιδρούσε, λέγοντας "εγώ δεν θέλω να συμμετέχω. Εχω τα δικά μου". Μόνο στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής για τη Φοροδιαφυγή αποφασίστηκε η δημιουργία Ενιαίου επιχειρησιακού Κέντρου».
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το ΣΔΟΕ αλλά κι η αστυνομία έχουν «αυτοεξαιρεθεί» από τον νόμο για την καταστροφή των προϊόντων παρεμπορίου, κι όπως είπε είναι άγνωστο το γιατί. Ετσι, υπάρχει κίνδυνος κατασχεθέντα εμπορεύματα από το ΣΔΟΕ και την ΕΛΑΣ να μην καταστρέφονται και να επαναδιοχετεύονται στην αγορά. Και τόνισε ότι «έχω ζητήσει εδώ και 6 μήνες την δημιουργία Ενιαίου Επιχειρησιακού Κέντρου, αλλά ο Διώτης αντιδρούσε, λέγοντας "εγώ δεν θέλω να συμμετέχω. Εχω τα δικά μου". Μόνο στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής για τη Φοροδιαφυγή αποφασίστηκε η δημιουργία Ενιαίου επιχειρησιακού Κέντρου».