02 Δεκεμβρίου 2013

H Κάλλας στα μπουζούκια -Οταν άκουγε Μανώλη Χιώτη-Μαίρη Λίντα μαζί με την Γκρέις Κέλυ [εικόνες]

Η Κάλλας ήξερε και να περνάει καλά. Τον Σεπτέμβριο του 1961 ο Ρενιέ του Μονακό με την σύζυγό του την πανέμορφη Γκρέις Κέλι, φτάνουν στην Ελλάδα φιλοξενούμενοι του Ωνάση και της Μαρίας Κάλλας. Η Γκρέης εκφράζει επιθυμία να πάνε στα μπουζούκια και κλείνουν τραπέζι στην «Σπηλιά του Παρασκευά».
Τότε τραγουδούσε εκεί η Μαίρη Λίντα και ο Μανώλης Χιώτης. Στο τέλος του προγράμματος η Κάλλας και η πριγκίπισσα Γκρέης πήγαν στο καμαρίνι του Χιώτη και της Λίντας.
Ο δημοσιογράφος Δ. Λυμπερόπουλος που ήταν ο βιογράφος του Ωνάση μας μεταφέρει την συνομιλία αυτή όπως την θυμάται.
Χιώτης: Μεγάλη μας τιμή κυρία Κάλλας, δεν έχω λόγια να σας ευχαριστήσω.
Κάλλας: δική μου τιμή κύριε Χιώτη, γιατί πιστέψτε με ότι η αποψινή βραδιά ήταν η πιό ευχάριστη ψυχαγωγικά της ζωής μου. Σας εκφράζω και τα συγχαρητήρια της πριγκίπισσας που με έβαζε κατά την διάρκεια των τραγουδιών να της μεταφράζω τα λόγια στα αγγλικά
Χιώτης: Αυτό με φοβίζει....
Κάλλας: Να μη σας φοβίζει, γιατί η πριγκίπισσα είναι ερωτευμένη γυναίκα και μου εξέφρασε τον θαυμασμό της όχι μόνο για την δεξιοτεχνία σας και τη φωνή της κυρίας Λίντα, αλλά και για κάποιους στίχους που προσπάθησα να τους μεταφράσω όσο σωστότερα μπορούσα.
Τότε η Γκρέις Κέλι ρώτησε την Χιώτη σε τι διαφέρει το μπουζούκι του από τις ηλεκτρικές κιθάρες των Μπήτλς και ο Χιώτης έδωσε αυτή την μοναδική απάντηση
Χιώτης: Κυρία Κάλλας παρακαλώ εξηγείστε στην πριγκίπισσα ότι οι χορδές της ηλεκτρικής κιθάρας δονούνται από την πρίζα και οι χορδές του μπουζουκιού κατευθείαν από την καρδιά.
«Βρίσκω αυτές τις φωτογραφίες στο αρχείο μου απο εκείνη τη νύχτα που ο Ωνάσης πηγε τοAlvert1 πριγκιπικό ζεύγος του Μονακό (που φιλοξενούσε στην Ελλάδα) τη Μαρία Κάλλας και τη παρέα του στα μπουζούκια», αυτά αναφέρει ο ίδιος ο Λυμπερόπουλος και συνεχίζει:
«Τα προεόρτια είχαν αρχίσει από το πρωί, στη Γλυφάδα, όταν η Γκρέης Κέλι είχε ρωτήσει τη Μαρία Κάλλας περί ελληνικής μουσικής και γλεντιού, που εκείνη την εποχή ήταν παγκόσμια τρέλα με το σιρτάκι ντανς... Εκεί που τριγυρνούσα με το φωτογράφο μου για κανα δυό λόγια απο την Γκρέης και καμιά φωτογραφία, μου γνέφει ο μεγάλος και μου λέει πως οι κυρίες θέλουν το βράδι μπουζούκια. Του προτείνω Μανώλη Χιώτη και οι άνθρωποί του κλείνουν τραπέζι στη «Σπηλιά» του Παρασκευά στη Καστέλα, προειδοποιόντας ότι δεν θέλει σπασίματα πιάτων και φωτογράφους. Πως μπορούσα όμως να λείψω εγώ...».





http://www.iefimerida.gr/node/133035#ixzz2mJT0gk6G