16 Δεκεμβρίου 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σε «σταθερές ράγες» η συνεργασία με Sony

Οικονομικό αλλά κυρίως χρονικό είναι το όφελος για την Sony από τις μεταφορές που πραγματοποιεί για λογαριασμό της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μεγάλες δυνατότητες για νέες συνεργασίες από την ελληνική εταιρία.

Καλύτερα ακόμη και από τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις εξελίσσεται η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Sony Electronics.

Η ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία φαίνεται ότι έχει κερδίσει πλέον το «στοίχημα», καθώς συνεχώς αυξάνεται ο όγκος των εμπορευμάτων που μεταφέρει στην Κεντρική Ευρώπη για λογαριασμό του ιαπωνικού κολοσσού, από τις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με στελέχη της Sony κάθε εβδομάδα, ανάλογα με τις αφίξεις εμπορευμάτων στο λιμάνι του Πειραιά, μεταφέρονται με συρμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από 114 εως 152 βαγόνια φορτωμένα με εμπορεύματα της εταιρείας. Τα δρομολόγια, που ξεκίνησαν δοκιμαστικά το περασμένο Πάσχα, έχουν πλέον καθιερωθεί καθώς οι υπεύθυνοι της Sony διαπίστωσαν ότι το χρονικό και οικονομικό όφελος είναι τεράστιο.

Ειδικότερα τα εμπορεύματα φτάνουν στον προορισμός τους ως και 10 ημέρες νωρίτερα, σε σύγκριση με την μεταφοράς τους μέσω των λιμανιών της Βόρειας Ευρώπης. Πριν την επιλογή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του σιδηρόδρομο η Sony μετέφερε τα εμπορεύματά της στο εργοστάσιο συναρμολόγησης που διαθέτει στην Σλοβακία, μέσω των λιμανιών του Αμβούργου και του Ρότερνταμ.

Στελέχη της Sony σε εκδήλωση που έγινε χθες δήλωσαν ικανοποίηση από τη συνεργασία με την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία, ενώ δεν παρέλειψαν να σημειώσουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσφέρει πλέον λογικότερα τιμολόγια.

Η καλύτερη διαφήμιση

Τα περιθώρια ενίσχυσης της συνεργασίας των δύο εταιρειών φαίνεται ότι είναι μεγάλα, ενώ η Sony μπορεί να αποτελέσει ένα από τους καλύτερους διαφημιστές των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επιχειρεί με κάθε διαθέσιμο μέσο να ενισχύσει τα μερίδια της στην εμπορευματική μεταφορά.

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί η χθεσινή παρέμβαση του πρωθυπουργού της Κίνας και δηλωμένου φίλου της Ελλάδας κ. Λι Κετσιάνγκ ο οποίος σε άρθρο του με αφορμή την σύνοδο κορυφής μεταξύ της Κίνας και 16 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE) ανέφερε ότι Νότια Οδός, ξεκινώντας από το λιμάνι του Πειραιά και μέσω του σιδηροδρόμου, μπορεί να είναι ο γρήγορος δρόμος επικοινωνίας της Κίνας με την Ευρώπη.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεργάζεται επίσης και με την αμερικάνικη πολυεθνική ΗΡ, για την οποία πραγματοποιεί μεταφορές στο εργοστάσιο συναρμολόγησης που διαθέτει στην Τσεχία. Μάλιστα η ΗΡ ήταν η πρώτη εταιρεία με την οποία ξεκίνησε η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco για μεταφορές από τις εγκαταστάσεις της στο λιμάνι του Πειραιά.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά και την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας συνεργασίας αποτελεί προνομιακό συνεργάτη της κινεζικής εταιρείας, και τα περιθώρια αύξησης του μεταφορικού της έργου είναι μεγάλα. Μάλιστα η επέκταση της δραστηριότητας της εταιρείας στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελεί σημείο κλειδί για την επιτυχία του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το «διεθνές» ενδιαφέρον για μεταφορές

Η Cosco συνεργάζεται με μεγάλο αριθμό πολυεθνικών εταιρειών, που αναζητούν πιο γρήγορη και φθηνότερη μετακίνηση για τα προϊόντα τους προς την Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη. Το ενδιαφέρον για μεταφορές μέσω της Ελλάδας φαίνεται να υπάρχει κατά κύριο λόγο από εταιρείες της τεχνολογίας, οι οποίες έχουν σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα προς την Ευρώπη, ενώ κάποιες από αυτές διαθέτουν και εγκαταστάσεις συναρμολόγησης σε ευρωπαϊκές χώρες.

Μεταξύ των πελατών της Cosco βρίσκεται και η Foxconn, η οποία ενεργεί ως υπεργολάβος μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών όπως της Apple. Ειδικά για την συγκεκριμένη εταιρεία από ελληνικής πλευράς υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την δημιουργία εγκαταστάσεων μεταποίησης στην Ελλάδα. Η περίπτωση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο θεωρείται ότι μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον της Foxcon.

Εξάλλου όπως σημειώνουν οι γνώστες του χώρου η Ελλάδα μπορεί να αυξήσει το όφελος που έχει από την παρουσία της Cosco προσελκύοντας στο ελληνικό έδαφος εγκαταστάσεις μεταποίησης.

Μάρω Τσαντήλα
euro2day.gr