30 Μαρτίου 2015

Η ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟ DNA ΜΑΣ! Ελληνόκτητα πλοία φέρονται να μεταφέρουν πετρέλαιο των τζιχαντιστών από την Τουρκία στο Ισραήλ-Ποιος είναι ο Έλληνας πλοιοκτήτης

Να κρατάμε βέβαια και μια επιφύλαξη γιατί πέρσι έγραφαν ότι τα συγκεκριμένα ελληνικά πλοία μετέφεραν πετρέλαιο για τους Κούρδους του Β. Ιράκ, οπότε οι Τούρκοι μπορεί να κάνουν και παραπληροφορούν εσκεμμένα δηλ να μεταφέρουν κούρδικο πετρέλαιο (καλό για εμάς ;)) και όχι ισλαμικό (κακό για εμάς ;))

Ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί με τα ελληνικά τάνκερ από την Τουρκία στο Ισραήλ, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Zaman», από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια

Ελληνόκτητα τάνκερ φέρονται να μεταφέρουν παράνομο πετρέλαιο των τζιχαντιστών του Ιράκ από την Τουρκία στο Ισραήλ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της τουρκικής εφημερίδας «Zaman».
Σύμφωνα με την εφημερίδα, το ελληνικής ιδιοκτησίας (της Marine Management Services M.C. που εδρεύει στον Πειραιά) πλοίο «United Emblem» έχει εκτελέσει τα περισσότερα δρομολόγια από το τουρκικό λιμάνι του Τσεϊχάν, μεταφέροντας παράνομο πετρέλαιο του βόρειου Ιράκ στο λιμάνι της πόλης Ασντόντ του Ισραήλ.


Ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί με τα ελληνικά τάνκερ από την Τουρκία στο Ισραήλ, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Zaman», από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια.

Να σημειωθεί ότι το παράνομο εμπόριο πετρελαίου αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων του Ισλαμικού Χαλιφάτου και του αποφέρει περίπου 1 εκατ. δολάρια ημερησίως.



Τα πλοία που εμφανίζονται στο δημοσίευμα είναι ιδιοκτησίας της εταιρείας Marine Management Services, η οποία φέρεται να ανήκει στον γνωστό εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο.

Το θέμα ήρθε για πρώτη φορά στη δημοσιότητα στις 27 Ιουνίου 2014 από την τουρκική εφημερίδα «Aydınlık», με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς από το Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας.

Η τουρκική εφημερίδα είχε καταγγείλει τότε ότι τα καύσιμα των ισραηλινών αεροπλάνων που βομβάρδιζαν τη Γάζα προέρχονταν από την Τουρκία και τις πετρελαιοπηγές του βόρειου Ιράκ, που ελέγχονται από τους Κούρδους και εν μέρει από τους τζιχαντιστές.

Η «Zaman» αναφέρει ότι τα καύσιμα αυτά, καθώς και το πετρέλαιο του βόρειου Ιράκ, μεταφέρονταν κατόπιν συμφωνίας της τουρκικής κυβέρνησης με τους Κούρδους της περιοχής -που είχαν αποδεσμευτεί από τη νόμιμη κυβέρνηση της Βαγδάτης μετά την προέλαση των τζιχαντιστών και την αποκοπή του Βορρά από τον Νότο- στα τουρκικά λιμάνια της Αλεξανδρέττας και της Μερσίνας, κι από εκεί φορτώνονταν σε ελληνικά τάνκερ με προορισμό κυρίως το Ισραήλ.

​«Η επιχείρηση αυτή για πολλούς συνδέθηκε και με τον πόλεμο της τιμής των υγρών καύσιμων, δίνοντας την ευκαιρία στους Αμερικανούς να ρίξουν τις τιμές, εξέλιξη που είχε πλήξει σε μεγάλο βαθμό τη ρωσική οικονομία»«Ένα πραγματικά "ιδιαίτερο" κύκλωμα, αποτελούμενο από τους Κούρδους του βορείου Ιράκ, τους τζιχαντιστές, την Τουρκία και -το πιο εντυπωσιακό- από ελληνικά τάνκερ, είχε δραστηριοποιηθεί από το καλοκαίρι του 2014 για την εξαγωγή του παράνομου πετρελαίου του βορείου Ιράκ πρωτίστως προς το Ισραήλ αλλά και προς τις ΗΠΑ. Η επιχείρηση αυτή για πολλούς συνδέθηκε και με τον πόλεμο της τιμής των υγρών καύσιμων, δίνοντας την ευκαιρία στους Αμερικανούς να ρίξουν τις τιμές, εξέλιξη που είχε πλήξει σε μεγάλο βαθμό τη ρωσική οικονομία» τονίζει ο Νίκος Χειλαδάκης.

Ποιος είναι ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος

Ο εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, 78 ετών, θεωρείται ευεργέτης στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τα Καλάβρυτα. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1960 ιδρύοντας εταιρεία στη Νέα Υόρκη, η οποία μετεξελίχθηκε στη Marine Management Services, με γραφεία σε Πειραιά, Λονδίνο και Νέα Υόρκη.

Γεννήθηκε το 1936 στην Αθήνα. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον ασχολήθηκε ενεργά με τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις του πατέρα του, του Περικλή, μέχρι το έτος 1963. Διετέλεσε μέλος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Εκτελεστικής Επιτροπής της CENSA. Έλαβε μέρος σε διάφορα ναυτιλιακά συνέδρια, καθώς και στην επιτροπή ναυτιλίας του ΟΗΕ (1972-1974) και στις διασκέψεις των Υπουργών Ναυτιλίας στο Λονδίνο το 1973.

Το 1963 ιδρύει δική του ναυτιλιακή εταιρεία και την εγκαθιστά στην Ελλάδα, με την επωνυμία «Trade and Transport Inc.», η οποία διαχειρίζεται στόλο αποτελούμενο από όμπο, μπαλκ κάριερ και τάνκερ. Την εν λόγω εταιρεία διαδέχτηκε το 1991 η Marine Management Services MC.

Το 1989 αποφάσισε την επέκταση των δραστηριοτήτων του στον τομέα των πλοίων ανεφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης (off-shore) ιδρύοντας την εταιρεία Toisa Limited, η οποία διαχειρίζεται σήμερα έναν σημαντικό στόλο υψηλών προδιαγραφών.

Είναι λάτρης της τέχνης και συλλέκτης, όχι μόνο για την ψυχαγωγία που προσφέρει αυτή καθαυτή η ενασχόληση με την τέχνη, αλλά κυρίως για την πνευματική καλλιέργεια και τη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων που συνεπάγεται.

Θαυμάζει ιδιαίτερα τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη, εξού και έδωσε το όνομά του σε ένα από τα πλοία του. Συμμετείχε άλλωστε στην ανοικοδόμηση του Μουσείου Νίκου Καζαντζάκη, που βρίσκεται στο χωριό Μυρτιά Βαρβάρων Κρήτης, και στη συνέχεια δώρισε ένα οικόπεδο ακριβώς δίπλα στον χώρο του μουσείου για τη μελλοντική επέκτασή του. 

Ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, μεταξύ άλλων ανάλογων κινήσεων, έχει δωρίσει στο Μουσείο του Πρίνστον διάφορα έργα τέχνης, συμπεριλαμβανομένης μιας ελαιογραφίας του Πικάσο.

Το 2014  τιμήθηκε από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια με τον Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος για το κοινωφελές έργο του και συγκεκριμένα για το Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο Καλαβρύτων, που λειτουργεί στα Καλάβρυτα από το 1989, καθώς και για τη μεταγενέστερη (2002) μονάδα που λειτουργεί στο κτίριο του Ορφανοτροφείου Καλαβρύτων για τη φροντίδα ηλικιωμένων μη αυτοεξυπηρετούμενων ατόμων. Πρόκειται για δωρεές στη μνήμη του πατέρα του.

Πρόσφατα απασχόλησε τις αμερικάνικες αρχές, καθώς κατασχέθηκε δεξαμενόπλοιό του στο Τέξας επειδή μετέφερε κουρδικό αργό πετρέλαιο χωρίς τη συγκατάθεση της Βαγδάτης.

Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη απάντηση από τον εφοπλιστή, παρότι ζητήθηκε.