Ο Κόμβος του Ρίου είναι ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο, γιατί εξυπηρετεί πολλές διαφορετικές κατευθύνεις.
Στην τελική του μορφή ο κόμβος θα περιλαμβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες εισόδου- εξόδου. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 20.000 οχήματα καθημερινά.
Στη θέση της γέφυρας που κατεδαφίστηκε στο τέλος Μαΐου θα κατασκευαστεί μια νέα που θα συνδέει την Παλαιά Εθνική Οδό με τη Γέφυρα του Ρίου. Το επόμενο βήμα είναι η κατεδάφιση και ανακατασκευή της γέφυρας που θα συνδέει την πόλη της Πάτρας με τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Η κατασκευή του κόμβου είναι απαιτητική, όπως και το σύνολο του έργου της Ολυμπίας Οδού, καθώς σε κάθε στάδιο της κατασκευής πρέπει να «ελευθερώνεται» μία τουλάχιστον λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση των οχημάτων.
Στο σημείο του κόμβου, η Ολυμπία Οδός ενώνει την Πελοπόννησο με την Ήπειρο (μέσω της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου), αλλά είναι και το κύριο πέρασμα προς τη Δυτική Πελοπόννησο (προς Πύργο και Αμαλιάδα).
Λόγω της εγγύτητας του σημείου με την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα, ο κόμβος εξυπηρετεί την πρόσβαση από και προς τα περίχωρα και τα παραθεριστικά κέντρα ανατολικά της Πάτρας, αλλά και με σημεία ενδιαφέροντος, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου και το Πανεπιστήμιο.
Στο σημείο αυτό διασταυρώνονται, επίσης, ο αυτοκινητόδρομος με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή , ενώ ο κόμβος θα ενσωματώσει και την Παλαιά Εθνική Οδό, μεγάλο τμήμα της οποίας θα ανακατασκευαστεί πλήρως.