26 Μαΐου 2016

ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΡΙΖΑ! Απεργία – φωτιά στο λιμάνι, Πόντιος Πιλάτος ο Δρίτσας

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Διεθνής Ναυτική Ένωση, Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και ΤΑΙΠΕΔ είναι μερικοί μόνο από τους φορείς που έχουν προειδοποιήσει με επιστολές τους, το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό για τις δραματικές επιπτώσεις που συνεπάγεται η κινητοποίηση που ξεκινά σήμερα στο λιμάνι, με τους λιμενεργάτες του ΟΛΠ να έχουν ως βασικό αίτημα την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης. Παρά την προφανή αντίφαση αλλά και τις εκκλήσεις των χρηστών του λιμανιού να μην παραλύσει κάθε δραστηριότητα σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία, που συμπίπτει ουσιαστικά με την έναρξη της τουριστικής σεζόν και την άφιξη μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας ουσιαστικά "κλείνει το μάτι" στους απεργούς και δεν έχει αναλάβει καμία πρωτοβουλία.

Σήμερα λοιπόν ξεκινούν 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τους συνδικαλιστές της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ ), της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ και άλλων σωματείων με αίτημα τη ματαίωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ (που ως γνωστόν βρίσκεται και αυτή σε εξέλιξη και περιλαμβάνεται στο πακέτο των 19 ιδιωτικοποιήσεων της νέας συμφωνίας που έκλεισε προχθές) και τη διασφάλιση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας τους που λήγουν το φθινόπωρο του 2017.

Η απεργία δεν ακουμπά τη λειτουργία των δύο προβλητών που διαχειρίζεται η Cosco και αναμένεται να έχει επιπτώσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, το σταθμό μεταφόρτωσης αυτοκινήτων και τον προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.

Η Διεθνής Ναυτιλιακή Ένωση που εκπροσωπεί τους χρήστες – πελάτες του λιμανιού στην επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας πάντως επισημαίνει ότι "οι ζημιογόνες καταστάσεις που είχαν δημιουργηθεί στα λιμάνια αυτά οκτώ (8) χρόνια μετά τις απεργίες του 2008, που ήταν και πάλι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεών τους, εξακολουθούν να επιβαρύνουν και σήμερα με τις συνέπειές τους. Οι μειωμένες αφίξεις πλοίων, η αποφυγή απ’ ευθείας προσεγγίσεων από τα δρομολόγια τακτικών γραμμών, η μείωση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι των άλλων λιμένων της Μεσογείου, και η μείωση του διακινούμενου φορτίου είναι κάποιες από αυτές.

Πολλές εταιρείες ήδη κινδυνεύουν να απωλέσουν το αντικείμενό τους, θέσεις εργασίας έχουν χαθεί οριστικά και θα συνεχίζουν να χάνονται κάθε ημέρα και όσο θα διαρκούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις". Η ΔΝΕ ζητεί από τον Θ. Δρίτσα "την άμεση και δραστική παρέμβασή σας, προς την κατεύθυνση λήψης των αναγκαίων και επειγόντων μέτρων, ώστε να ανασταλούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις και να επιστρέψουν τα λιμάνια Πειραιώς και Θεσσαλονίκης σε ομαλούς ρυθμούς λειτουργίας και ανάπτυξης, προς όφελος όλων των οικονομικών παραγόντων της Χώρας καθώς και των εργαζομένων σ’ αυτά".

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι, οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν, αν δεν βρεθούν τρόποι εξασφάλισης της ομαλότητας στον λιμένα, θα είναι σοβαρές, την στιγμή που όλοι οι φορείς καταβάλλουν προσπάθεια να δημιουργηθούν όροι ελκυστικοί, με στόχο να στηρίξουν την ανάπτυξη αυτού του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού, με τα πολλαπλά οφέλη για την τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής των λιμένων προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων, αλλά και την Εθνική μας οικονομία γενικότερα, επισημαίνει από την πλευρά της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, η οποία παρακαλεί τον υπουργό "για τις άμεσες εκ μέρους σας ενέργειες, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, τον ΟΛΠ και οποιοδήποτε άλλο φορέα κρίνετε σκόπιμο, προκειμένου να εξεταστούν τα αιτήματα των εργαζομένων και να βρεθούν λύσεις που θα αποτρέψουν δυσάρεστες καταστάσεις".

Αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ έχει ζητήσει τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για τη διασφάλιση της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, εκφράζοντας την ανησυχία και τον προβληματισμό του για τις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Από την πλευρά της διοίκησης του ΟΛΠ έχει αυξηθεί το προσωπικό ασφαλείας και οι βάρδιες ωστόσο χωρίς την πολιτική κάλυψη του υπουργείου, δεν πρόκειται να κινηθεί δικαστικά εναντίον των απεργών.