19 Μαΐου 2016

ΥΠΑ για EgyptAir: Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και μας ευχαρίστησε στα ελληνικά-Στην Κάρπαθο εστιάζονται οι έρευνες

Καμία ένδειξη για βλάβη στο αεροπλάνο ή για την ύπαρξη οποιουδήποτε άλλου προβλήματος δεν έδωσε ο πιλότος του Airbus της EgyptAir που αγνοείται εδώ και εννέα ώρες και πιστεύεται πως συνετρίβη ανοιχτά της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναέριου χώρου. Με επίσημη ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καταγράφει βήμα βήμα όσα έγιναν από τη στιγμή που μπήκε το αεροπλάνο στο FIR Αθηνών.

Το αεροπλάνο με τους 66 επιβαίνοντες, 56 επιβάτες ανάμεσα τους οποίους ένα παιδί και δυο βρέφη και 10μελές πλήρωμα, είχε απογειωθεί στις 23:03 το βράδυ της Τετάρτης (18.05.2016) από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι με προορισμό το Κάιρο της Αιγύπτου.

Η πτήση MSR 804 της EgyptAir μπήκε στον ελληνικό εναέριο χώρο στις 02:24 τα ξημερώματα της Πέμπτης (19.05.2016) και στις 02:48 παίρνει άδεια για να βγει από το FIR Αθηνών. «Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά», αναφέρει η ΥΠΑ.

Στις 03:27 γίνεται προσπάθεια επικοινωνίας με το αεροπλάνο. Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις, ο πιλότος δεν απαντά. Ούτε και όταν έγινε προσπάθεια επικοινωνίας μέσω της συχνότητας κινδύνου. Στις 03:29.40 χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ναυτικά μίλια νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο Κumbi, εντός του FIR Καΐρου.

«Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου», καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.


Όλη η ανακοίνωση της ΥΠΑ

Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το
ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.

Egyptair: Πάνω από την Κέα το τελευταίο σήμα - Επικοινώνησαν με τους Έλληνες ελεγκτές

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ ενώ πετούσε από το Παρίσι προς το Κάιρο.

Όπως μεταδόθηκε στην πρωινή εκπομπή του Ant1, η τελευταία επικοινωνία του πιλότου του αεροσκάφους ήταν πάνω από την Κέα, με τον ελληνικό πύργο ελέγχου.

Δείτε το βίντεο από τον Ant1:


Στην Κάρπαθο εστιάζονται οι έρευνες για το Airbus της Egyptair

Η μαρτυρία καπετάνιου που αναφέρει ότι είδε φλόγα στον αέρα 130 μίλια νότια της Καρπάθου έχει κινητοποιήσει τον στρατιωτικό μηχανισμό της χώρας και αυτή τη στιγμή η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για την πτήση MS804 της Egyptair είναι υπό ελληνικό έλεγχο, αν και η περιοχή που ερευνάται βρίσκεται στο FIR Καΐρου.

Σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ, η επιχείρηση έρευνας-διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη στη θαλάσσια περιοχή 130 ναυτικά μίλια, (296 χιλιόμετρα) νοτιοανατολικά της Καρπάθου, στην οποία αναφέρθηκε απώλεια ίχνους του αεροσκάφους αιγυπτιακών αερογραμμών MS 804 από Παρίσι στο Κάιρο.