Το ετοιμόρροπο παλιό αεροδρόμιο της Αθήνας, που φιλοξενεί χιλιάδες πρόσφυγες, θα μετατραπεί σε ένα από τα μεγαλύτερα παραθαλάσσια θέρετρα της Ευρώπης, αν υλοποιηθούν οι φιλοδοξίες μίας ελληνικής εταιρείας, γράφει το Reuters.
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο κάνει αναφορά στο 7 δισ. ευρώ σχέδιο ανάπτυξης της Lamda για το Ελληνικό, το οποίο «έχει τη δυνατότητα να δώσει ώθηση σε μία οικονομία που ''κουτσαίνει'' προς την ανάπτυξη, μετά από επτά χρόνια ύφεσης».
Η Lamda Development με μίσθωση διάρκειας 99 χρόνια θα μετατρέψει την έρημη γη των ετοιμόρροπων κτιρίων και σκουριασμένων αεροπλάνων σε μία λαμπερή παραθαλάσσια πόλη ξενοδοχείων, κατοικιών και καταστημάτων, αναφέρει το δημοσίευμα του Reuters, ενώ σημειώνει ακόμη ότι απέτυχαν οι προσπάθειες διαδοχικών κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια να μετατραπεί αυτή η περιοχή σε μία κερδοφόρα επιχείρηση.
Ομως, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda, είναι σίγουρος ότι αυτή τη φορά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. «Το έργο αυτό θα αλλάξει το ''παιχνίδι''», δήλωσε ο Οδυσσέας Αθανασίου στο Reuters. «Θα αλλάξει την ψυχολογία των ξένων κεφαλαίων, απέναντι στις επενδύσεις στην Ελλάδα», συμπληρώνει.
Με την υποστήριξη του κινεζικού ομίλου Fosun, μίας εταιρείας με έδρα το Αμπου Ντάμπι και άλλων υποψήφιων επενδυτών, η Lamda σκοπεύει να διαθέσει περίπου 1,5 δισ. ευρώ σε δρόμους και άλλες υποδομές. Επιπλέον 5,5 δισ. ευρώ θα διατεθούν για 8.000 σπίτια, ξενοδοχεία, σπίτια και ένα πάρκο 494 στρεμμάτων, κάνοντας αυτό το έργο μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις στην Ελλάδα, αναφέρει το δημοσίευμα.
Το Reuters θυμίζει τις παλιές καλές εποχές του Ελληνικού, όταν ο Αριστοτέλης Ωνάσης διοικούσε την Ολυμπιακή με «πολυτελές στιλ», όπως σχολιάζει, ενώ η ντίβα της όπερας Μαρία Κάλλας πρόσθετε περισσότερη αίγλη. Ομως, το 2001 αποφασίστηκε να κλείσει το αεροδρόμιο και σήμερα φιλοξενεί 3.000 πρόσφυγες και μετανάστες.
«Ο άλλοτε πολυσύχναστος χώρος αφίξεων σήμερα είναι γεμάτος με σκηνές, όπου ζουν πάνω από 1.300 κυρίως Αφγανοί σε άθλιες συνθήκες. Χαλάκια προσευχής είναι απλωμένα με κατεύθυνση προς τη Μέκκα, κάτι από πινακίδες που δείχνουν προς τα διαλυμένα πλέον καταστήματα Duty Free, ενώ οι πίνακες ανακοινώσεων υπενθυμίζουν απόκοσμα τις αναχωρήσεις των πτήσεων», γράφει το Reuters για τη σημερινή κατάσταση στο Ελληνικό.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να απομακρύνει τους πρόσφυγες έως τα τέλη Ιουλίου, μεταφέροντάς τους σε άλλες δομές. Για την Lamda, αυτά είναι καλά νέα. «Από την αρχή είχαμε διαβεβαιώσεις ότι όταν θα αναλάβουμε το έργο, θα είναι έτοιμο από όλες τις απόψεις», σχολιάζει ο κ. Αθανασίου.
Η Lamda ελπίζει ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν στο πρώτο εξάμηνο του 2017 και πολλά από τα εμπορικά κτίρια θα είναι έτοιμα το 2020. Η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει 300 εκατ. ευρώ από ιδιωτικά κεφάλαια ως προκαταβολή και άλλα 500 εκατ. ευρώ για κατασκευαστικές εργασίες τα πρώτα δύο χρόνια. Επίσης, όπως αναφέρει ο κ. Αθανασίου, θα καλέσει επενδυτές να μετάσχουν στο έργο.
Ο ίδιος δηλώνει βέβαιος ότι η ζήτηση για τα ακίνητα θα είναι ικανοποιητική παρά την κρίση. «Από τη στιγμή που δεν θα απευθύνεται μόνο στην ελίτ- θα υπάρχουν αρκετές κατοικίες μεσαίου μεγέθους- πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι θα ήθελαν να ζήσουν εκεί», αναφέρει.
Ομως, οι επενδύσεις στα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία δεν είναι πάντα εύκολες, σχολιάζει το Reuters. «Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που συνδέεται με το ελληνικό πρόγραμμα διάσωσης προχωρά αργά και το πλάνο για το Ελληνικό χρειάζεται ακόμη κοινοβουλευτική και δικαστική έγκριση. Αποφάσεις που μπορεί να πάρουν μήνες», αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.
Η Ελλάδα είναι απελπισμένη για επενδυτές, καθώς πασχίζει με ανεργία- ρεκόρ, συνεχίζει το Reuters, και ο κ. Αθανασίου πιστεύει ότι αυτό το έργο θα αλλάξει τη διάθεση. «Αντί να πουν ''Δεν επενδύω γιατί δεν σε εμπιστεύομαι'', οι επενδυτές θα πουν ''Πρέπει να επενδύσω γιατί το κάνουν άλλοι και δεν θέλω να το χάσω αυτό''», δήλωσε.