23 Απριλίου 2017

ΜΑΛ@ΚΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ! Όταν ο Σαμαράς έβγαζε, πραγματικά, την χώρα από τα Μνημόνια

Η μεγαλύτερη πολιτική εξαπάτηση που πέτυχε ο ΣΥΡΙΖΑ και κατάφερε να γίνει κυβέρνηση είναι το περίφημο e-mail Χαρδούβελη. Ήταν τέτοια η κακοποίηση της αλήθειας γύρω από το τι περιείχε αυτή η δέσμευση προς τους δανειστές που έγινε το κύριο σύνθημα και το βασικό όπλο του Τσίπρα ώστε να ανελιχθεί στην εξουσία.


Χτυπήθηκε με τόσο βάναυσο τρόπο η κυβέρνηση Σαμαρά τότε από τα λαμόγια της Αριστεράς που τελικά κατάφερε να διαστρεβλώσει την αλήθεια και να γίνει αυτή κυβέρνηση. Και μια και ζούμε την εποχή των πρωτογενών πλεονασμάτων να θυμίσουμε κάτι πολύ βασικό. Ίσως την πιο μεγάλη αλήθεια η οποία αν είχε επικρατήσει του λαϊκισμού τότε η Ελλάδα θα ήταν πολύ διαφορετική σήμερα. Εκείνη η κυβέρνηση λοιπόν με το διάσημο πλέον e-mail είχε υποσχεθεί πρωτογενές πλεόνασμα 4,5% για το 2016 αλλά με ρυθμό ανάπτυξης 3%. Αυτός ήταν ο στόχος που είχε θέσει, ένα πολύ μεγάλο πλεόνασμα που όμως θα στηριζόταν κατά κύριο λόγο σε μια μεγάλη ανάπτυξη. Το είχαν αποδεχθεί οι δανειστές και αν συνέχιζε εκείνη η κυβέρνηση θα είχε πιαστεί ο στόχος.

Τι έγινε, λοιπόν, με τον Τσίπρα στην εξουσία; Πέτυχε πλεόνασμα 3,9% για πέρυσι αλλά η χώρα μπήκε ξανά σε ύφεση. Και τι άλλο έγινε; Μέσα σε δύο χρόνια η οικονομία κατέρρευσε, οι τράπεζες και μεγάλες εταιρείες όπως η ΔΕΗ και τα ΕΛΤΑ είναι ένα βήμα πριν το λουκέτο, τα capital controls θα κλείσουν σύντομα μια διετία, η κυβέρνηση υπέγραψε νέο μνημόνιο 86 δις και δεσμεύτηκε για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας για 99 χρόνια (ούτε καν 100) ενώ τα ξένα funds έχουν ήδη έρθει να πάρουν κοψοχρονιά ακίνητα και επιχειρήσεις.

Αυτά θα πρέπει να θυμόμαστε, αλλά για να κάνει ο κόσμος τις συγκρίσεις του, ας διαβάσει ξανά και ξανά τι περιείχε η δέσμευση της κυβέρνησης Σαμαρά με το e-mail Χαρδούβελη.

Συγκεκριμένα το πακέτο μέτρων που στάλθηκε στους δανειστές ήταν ένα κείμενο 43 σελίδων και προέβλεπε:

ΦΠΑ: Αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ για τα ξενοδοχεία, από 6,5% στο 13%. Μια συντηρητική εκτίμηση των δυνητικών εσόδων ανέρχεται στο ελάχιστο των 350.000.000 ευρώ.

α) Διατήρηση των ονομαστικών συντάξεων στο επίπεδο του 2015 για τα έτη 2016 και 2017. Το όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. (0,18% του τρέχοντος κόστους) για το 2016 και 140 εκατ. (0,5% του τρέχοντος κόστους) για το 2017.

β) Πιστοποίηση μέσω διασταυρώσεων των οικογενειακών παροχών, που καταβάλλονται στους συνταξιούχους. Μόνιμες εξοικονομήσεις προκύπτουν από αυτή την πρωτοβουλία. Κάθε μήνα, 664.862 συνταξιούχοι λαμβάνουν μηνιαία οικογενειακά επιδόματα 38,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 462.500.000 ευρώ ετησίως. Με την εφαρμογή των διασταυρωτικών ελέγχων με το μητρώο ΑΜΚΑ και το φορολογικό μητρώο, προκύπτουν συνταξιούχοι που δεν θα πρέπει να λαμβάνουν συγκεκριμένα επιδόματα. Εκτιμάται πως η ετήσια εξοικονόμηση του 5% - 8% θα επιτευχθεί, δηλαδή 23,1 έως 37 εκατ. ευρώ ανά έτος.

γ) Πλήρης εφαρμογή του άρθρου 13 του νόμου 3863/2010 για συγκεκριμένες περικοπές στις συντάξεις που μεταφέρονται στα μέλη μιας οικογένειας, 3 χρόνια μετά τον θάνατο του συνταξιούχου

3. Αύξηση των εσόδων ΦΠΑ μέσω λαχειοφόρου αγοράς και άλλα διοικητικά μέτρα.

Στην ελληνική επιστολή γίνεται ειδική αναφορά σε πρόσθετες παρεμβάσεις που θα γίνουν εάν διαπιστωθεί πως την 1η Ιουλίου του 2015 υπάρχει πρόβλημα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού με βάση τις ελληνικές εκτιμήσεις. Αυτές περιλαμβάνουν:

– Απόσυρση της μείωσης της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης του 30% για το 2015 και το 2016.

– Επιβολή φόρου πολυτελείας.

– Αύξηση των φόρων σε καπνό και αλκοόλ, εάν συμφωνηθεί πως τούτο οδηγεί σε αύξηση και όχι σε μείωση εσόδων. Τα ανωτέρω μέτρα μπορεί να επιφέρουν έσοδα της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ.
Στην επιστολή αναφέρονται και συγκεκριμένα στοιχεία για την πορεία των εσόδων του 2014 που συμβάλλουν για να κλείσει το δημοσιονομικό κενό των 2,6 δισ. και το ΥΠΟΙΚ τα κοστολογεί σε 1,113 δισ., θεωρώντας πως επ' αυτών υπάρχει συμφωνία με την τρόικα, ώστε να αφαιρεθούν από τη συζήτηση για το δημοσιονομικό κενό.

Παράλληλα, στην επιστολή τονίζεται πως μια σειρά από αναδιαρθρώσεις σε βασικούς τομείς θα μπορούσε να παράσχει πρόσθετα έσοδα το 2015. Ενδεικτικά αναφέρονται πέντε περιπτώσεις που μπορεί να αποφέρουν 150 εκατ. ευρώ.

α. Αύξηση στα έσοδα κλινικών δοκιμών με τη μείωση της γραφειοκρατίας και την έλλειψη εναρμόνισης διοικητικών διαδικασιών (50 εκατ. ευρώ).

β. Αύξηση στα τέλη που σχετίζονται με τις αιτήσεις για την έκδοση πιστοποιητικών άδειας κυκλοφορίας, κατάργησης ή τροποποίησης για φάρμακα κ.λπ. (15 εκατ.).

γ. Επιβολή τελών - τιμολογίου για την υγειονομική περίθαλψη ξένων πολιτών (25 εκατομμύρια).

δ. Βραδινά ιδιωτικών κλινικών σε νοσοκομεία του ΕΣΥ (20 εκατ. ευρώ).

ε. Πολιτιστική κληρονομιά: αύξηση εισιτηρίων στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (93 εκατ.).

• Σειρά δράσεων που δεν έχουν ακόμη ποσοτικοποιηθεί, αλλά υπολογίζονται έσοδα όπως:

– Σύστημα ΦΠΑ στη λαχειοφόρο αγορά.

– Πιθανότητα κρυφής πηγής φορολογικών εσόδων από άτομα που δηλώνουν αγρότες ενώ δεν είναι, απολαμβάνοντας έτσι τον χαμηλότερο συντελεστή φορολογίας για τους αγρότες.

– Ενδεχόμενο αύξησης φορολογίας τσιγάρων.

– Πρόσθετα φορολογικά έσοδα από την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης των φορολογικών κινήτρων και την ένταξή τους στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Σεπτέμβριος, διαρθρωτικό ορόσημο).

– Κέρδη από φορολογική διοίκηση.

– Εξοικονόμηση από την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων του συνταξιοδοτικού συστήματος 2010.

– Μεγαλύτερη είσπραξη φόρων από τις επιπτώσεις της βελτιωμένης ρευστότητας του ιδιωτικού τομέα.

Επίσης, στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων γίνεται αναφορά στον ΟΛΠ, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στους σιδηροδρόμους για τους οποίους οι επενδυτές ζήτησαν παράταση του δεύτερου γύρου για την υποβολή βασικών έγγραφων αλλά και τη μετακίνηση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών έως τον Φεβρουάριο του 2015. Στον τομέα των αυτοκινητοδρόμων και της Εγνατίας, η εκδήλωση ενδιαφέροντος θα ξεκινήσει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2015.

Οι παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό σύστημα

Για το ασφαλιστικό προτείνεται να θεσμοθετηθούν έως το τέλος του έτους τα εξής:

1. Για όσους έχουν γεννηθεί μετά την 1-1-1975 και έχουν περισσότερα από 15 χρόνια ασφάλισης, αλλά λιγότερα από 20, οι παροχές θα συνδεθούν με τις εισφορές τους.

2. Αυξάνονται τα ελάχιστα ένσημα για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, από 4.500 σε 6.000, ενώ για τους νεοεισερχόμενους στο ασφαλιστικό σύστημα που γεννήθηκαν μετά την 1-1-1975 αυξάνονται σταδιακά.

3. Σταδιακή κατάργηση των ειδικών ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (πριν από το 62ο ή το 67ο έτος ηλικίας), με καταληκτική ημερομηνία την 1-1-2019. Γι' αυτούς που θα συνταξιοδοτούνταν το 2019, προτείνεται αύξηση του ορίου ηλικίας κατά 2 έτη, ενώ γι' αυτούς που θα συνταξιοδοτούνταν το 2020, προτείνεται αύξηση κατά 4 έτη. Όπως αναφέρεται, το μέτρο αφορά τα λεγόμενα ευγενή ταμεία, μητέρες ανηλίκων και βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.

Επίσης, η κυβέρνηση δεσμεύεται να επανασχεδιάσει το ΕΚΑΣ, λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική οικονομική και περιουσιακή κατάσταση του συνταξιούχου. Θα προηγηθεί ειδική αναλογιστική μελέτη που θα είναι έτοιμη έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2015 και οι αλλαγές θα νομοθετηθούν τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου.

Τώρα μπορείτε να καταλάβετε για το τι θα… περίμενε τους Έλληνες με εκείνη την κυβέρνηση και τι έπαθε από τότε μέχρι σήμερα με τον Τσίπρα. Ο καθένας ας μπει στη θέση του και ο κάθε απατεώνας αν όχι στη φυλακή τουλάχιστον στη λήθη της ιστορίας.

http://www.antinews.gr/action.read/politiki/otan-o-samaras-ebgaze-pragmatika-tin-xora-apo-ta-mnimonia/2.115513