Κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ. Άγονος θα κηρυχθεί από τον εκκαθαριστή και ο δεύτερος διαγωνισμός πώλησης της αμυντικής βιομηχανίας οχημάτων αφού έως σήμερα, 28/8/2017, προσφορά...
δεν κατέθεσαν για το 85,49% του δημοσίου, ούτε η γερμανική KMW, oύτε ο νοτιοαφρικανικός όμιλος Paramount Group.
Μόλις πριν περίπου δύο μήνες , στις 12 Ιουλίου, είχε κηρυχτεί άγονος ο προηγούμενος διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός στον οποίο είχαν συμμετάσχει τόσο η γερμανική KMW, όσο και η Paramount. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο υποψήφιοι αγοραστές, τότε, είχαν απορριφθεί επειδή «υπήρχαν κενά και προβλήματα με τα έγγραφα που είχαν καταθέσει». Αυτή την φορά, οι δύο πρώην επίδοξοι αγοραστές δεν εξεδήλωσαν καν ενδιαφέρον παρότι η εταιρεία πωλείται με ελάχιστο τίμημα προσφοράς μόλις τα 10 εκατ ευρώ.
Το θέμα βεβαίως τώρα είναι τι θα γίνει με την ΕΛΒΟ η οποία δεν μπορεί επ’ αόριστον να βρίσκεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία. Θα οδηγηθεί σε πώληση κομμάτι – κομμάτι και όχι ως σύνολο; Θα μπορέσει η κυβέρνηση να συνεχίσει να την λειτουργεί, σαν ένα είδος ΠΑΥΠ, σαν μία επισκευαστική μονάδα για τα οχήματα των ενόπλων δυνάμεων και άλλων κρατικών υπηρεσιών ( π.χ. Πυροσβεστικής), βάζοντάς την κάτω από την ομπρέλα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας;
Έχει ήδη διαρρεύσει ότι στο ΥΕΘΑ υπάρχει σκέψη για τη δημιουργία ενός ΣΔΙΤ με συμμετοχή κρατική και ιδιώτη επενδυτή, για την αξιοποίηση της ΕΛΒΟ. Ωστόσο περισσότερες πληροφορίες δεν έχουν γίνει γνωστές. Στην όλη εικόνα θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι συσσωρευμένες ζημίες της Εταιρείας και οι απαιτήσεις των πιστωτών που θα ζητήσουν να ικανοποιηθούν εάν δεν εκκαθαριστεί η Εταιρεία, ενώ υπάρχει και το πρόβλημα με τις κρατικές ενισχύσεις που η Ε.Ε. έκρινε παράνομες.
Αύριο, συνεδριάζει το Σωματείο των Εργαζομένων με σκοπό στο τέλος της εβδομάδας και μεταβεί στην Αθήνα προκειμένου να συναντήσει τον υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και στον αναπλ. υπουργό Άμυνας κ. Βίτσα, τα δύο κυβερνητικά στελέχη που έχουν στην ατζέντα τους το θέμα της ΕΛΒΟ.
Σημειώνεται ότι στην ΕΛΒΟ το προσωπικό που έχει μείνει ανέρχεται σε 336 άτομα, εκ των οποίων περίπου 40 έχουν φτάσει στο όριο συνταξιοδότησης.
Όπως είχε γράψει η Voria.gr, η Paramount (εδώ ) που είχε συμμετάσχει στον προηγούμενο διαγωνισμό, σχεδιάζει να επενδύσει στην Ελλάδα για την παραγωγή τεθωρακισμένων οχημάτων. Μένει να πληροφορηθούμε ποια είναι τα σχέδια της ΚΜW και αν τελικώς υπάρχουν σχέδια για την Ελλάδα, καθώς οι Γερμανοί είχαν στο παρελθόν συνεργαστεί με την ΕΛΒΟ στο πλαίσιο παραγωγής των αρμάτων μάχης Leopard, συμπαραγωγή που άφησε προίκα στην ΕΛΒΟ το κτήριο Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας (EMC), το στίβο δοκιμών αρμάτων-οχημάτων και μηχανικό εξοπλισμό.
Πηγή: https://voria.gr/article/elvo-kanena-ependitiko-endiaferon-agonos-ke-aftos-o-diagonismos
Το θέμα βεβαίως τώρα είναι τι θα γίνει με την ΕΛΒΟ η οποία δεν μπορεί επ’ αόριστον να βρίσκεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία. Θα οδηγηθεί σε πώληση κομμάτι – κομμάτι και όχι ως σύνολο; Θα μπορέσει η κυβέρνηση να συνεχίσει να την λειτουργεί, σαν ένα είδος ΠΑΥΠ, σαν μία επισκευαστική μονάδα για τα οχήματα των ενόπλων δυνάμεων και άλλων κρατικών υπηρεσιών ( π.χ. Πυροσβεστικής), βάζοντάς την κάτω από την ομπρέλα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας;
Έχει ήδη διαρρεύσει ότι στο ΥΕΘΑ υπάρχει σκέψη για τη δημιουργία ενός ΣΔΙΤ με συμμετοχή κρατική και ιδιώτη επενδυτή, για την αξιοποίηση της ΕΛΒΟ. Ωστόσο περισσότερες πληροφορίες δεν έχουν γίνει γνωστές. Στην όλη εικόνα θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι συσσωρευμένες ζημίες της Εταιρείας και οι απαιτήσεις των πιστωτών που θα ζητήσουν να ικανοποιηθούν εάν δεν εκκαθαριστεί η Εταιρεία, ενώ υπάρχει και το πρόβλημα με τις κρατικές ενισχύσεις που η Ε.Ε. έκρινε παράνομες.
Αύριο, συνεδριάζει το Σωματείο των Εργαζομένων με σκοπό στο τέλος της εβδομάδας και μεταβεί στην Αθήνα προκειμένου να συναντήσει τον υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και στον αναπλ. υπουργό Άμυνας κ. Βίτσα, τα δύο κυβερνητικά στελέχη που έχουν στην ατζέντα τους το θέμα της ΕΛΒΟ.
Σημειώνεται ότι στην ΕΛΒΟ το προσωπικό που έχει μείνει ανέρχεται σε 336 άτομα, εκ των οποίων περίπου 40 έχουν φτάσει στο όριο συνταξιοδότησης.
Όπως είχε γράψει η Voria.gr, η Paramount (εδώ ) που είχε συμμετάσχει στον προηγούμενο διαγωνισμό, σχεδιάζει να επενδύσει στην Ελλάδα για την παραγωγή τεθωρακισμένων οχημάτων. Μένει να πληροφορηθούμε ποια είναι τα σχέδια της ΚΜW και αν τελικώς υπάρχουν σχέδια για την Ελλάδα, καθώς οι Γερμανοί είχαν στο παρελθόν συνεργαστεί με την ΕΛΒΟ στο πλαίσιο παραγωγής των αρμάτων μάχης Leopard, συμπαραγωγή που άφησε προίκα στην ΕΛΒΟ το κτήριο Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας (EMC), το στίβο δοκιμών αρμάτων-οχημάτων και μηχανικό εξοπλισμό.
Πηγή: https://voria.gr/article/elvo-kanena-ependitiko-endiaferon-agonos-ke-aftos-o-diagonismos