12 Φεβρουαρίου 2020

Μητσοτάκης: Η αγορά των νέων Airbus της Aegean είναι μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει

Η Aegean συναντά το μέλλον τόνισε ο πρόεδρος του Ομίλου Ευτύχης Βασιλάκης - Στα 6,6 δισ. δολάρια η αξία των νέων Airbus - Μέχρι το 2025 θα προστεθούν στον στόλο της εταιρείας 46 νέα αεροσκάφη

«Είναι σήμερα μία φωτεινή μέρα για την πατρίδα μας, την εθνική οικονομία, τον κόσμο των επιχειρήσεων και τους εργαζόμενους. Μία ελληνική εταιρεία προχωρά σε μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα μας».

Τάδε έφη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσημη εκδήλωση για τη νέα εποχή της Aegean με την παραλαβή των πρώτων αεροσκαφών από την παραγγελία- μαμούθ των 6,6 δισ. δολαρίων (αξίας καταλόγου) για τα 46 + 12 νέα Αirbus του ομίλου.

Από το βήμα της εκδήλωσης, παρουσία κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης και επιχειρηματιών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απηύθυνε πρόσκληση στους Ελληνες επιχειρηματίες να επενδύσουν στη χώρα: «Θα απευθυνθώ για μία ακόμη φορά στους Ελληνες επιχειρηματίες να επενδύσουν στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και δεν θα βγούν χαμένοι».



Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών- με τη θεμελίωση του νέου αεροδρομιου στο Καστέλι, την επένδυση της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια που ολοκληρώνεται τους επόμενους 18 μήνες, την ιδιωτικοποίηση του Ελ. Βενιζέλος που βρίσκεται σε εξέλιξη- επισημαίνοντας ωστόσο και τα προβλήματα στο χώρο: «Γνωρίζω ότι πρέπει να γίνουν βήματα στην εξυπηρέτηση της αεροπορίας και πρέπει να αντιμετωπιστούν ζητήματα όπως οι καθυστερήσεις των πτήσεων και ο υψηλός ΦΠΑ στις μεταφορές. Εφόσον υπάρξει ο δημοσιονομικός χώρος θα έρθει και η μείωση». 



Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ομίλου κ. Ευτύχης Βασιλάκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η ιστορία της Aegean σήμερα συναντά το μέλλον. Η υποσχεση που δώσαμε προ εικοσαετίας για έναν ποιοτικό αερομεταφορέα εντυπώνεται σήμερα και συνεχίζει στη νέα εποχή της Aegean. Λειτουργήσαμε πάντα με πίστη στις δυνατότητες της Ελλάδας και τις προοπτικές της. Είμαι χαρούμενος που μόλις 18 μήνες  από την υπογραφή της συμφωνίας παραλαμβάνουμε τα πρώτα αεροπλάνα, τα οποία άμεσα τα βάζουμε σε πτήσεις. Από σήμερα, ξεκινά ένας διετής κύκλος, νέων υπηρεσιών για τους πελάτες μας. Και στο μέλλον, στην τρίτη μας δεκαετία θα συνεχίζουμε να επενδύουμε και να δίνουμε ευκαιρίες εξέλιξης στους ανθρώπους μας, στους οποίους θα πρέπει να δώσουμε κι ένα μεγάλο ευχαριστώ».

«Κάθε νέο αεροσκάφος που προστίθεται στον στόλο μας σημαίνει 70 άμεσες θέσεις εργασίας, επιπλέον 100 .000 επισκέπτες ετησίως κι άλλα 80 εκατ. άμεσα, ετήσια έσοδα στον ελληνικό τουρισμό» επεσήμανε ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean. Όπως επεσήμανε η διοίκηση του ομίλου, μέσα στα χρόνια της κρίσης, ο όμιλος συνέβαλε στην ελληνική οικονομία με 2,7 δισ. ευρώ από το 2010- 2019 σε τέλη, φόρους και εισφορές.

«Μέχρι το 2025 θα παραλάβουμε τουλάχιστον 46 νέα αεροσκάφη, έχοντας επιπλέον 12 ως option εφόσον υπάρξουν οι ανάγκες. Με αφετηρία το 2020 θα επενδύουμε πάνω από 500 εκατ. δολάρια το χρόνο για την επόμενη εξαετία για τον εκσυγχρονισμό του στόλου μας», ανέφερε ο κ. Γερογιάννης.

Εως τον Ιούλιο του 2020 η εταιρεία θα παραλάβει συνολικά έξι νέα αεροσκάφη νέου τύπου για να υποστηρίξουν την αναπτυξη του δικτύου της σε 155 προορισμούς, 19,2 εκατ. θεσεις και 65 αεροσκάφη για το 2020.



Το πλήρες κείμενο του χαιρετισμού του Πρωθυπουργού έχει ως εξής:

«Κυρίες και κύριοι, αγαπητέ Ευτύχη,

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που μου δίνετε την ευκαιρία αυτή τη σπουδαία ημέρα για την «Aegean» να είμαι μαζί σας, γιατί σήμερα είναι, πράγματι, μία φωτεινή ημέρα για την πατρίδα μας και την εθνική οικονομία. Για τον κόσμο των επιχειρήσεων αλλά και σίγουρα για όλους τους εργαζόμενους της «Aegean». Γιατί μία ελληνική εταιρία προχωρά στη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έγινε ποτέ στον τομέα των αερομεταφορών και σε μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα: Υποδεχόμαστε με καμάρι το πρώτο από τα 46 ολοκαίνουργια Airbus της «Aegean»!

Μία παραγγελία ανάλογη σε μέγεθος με εκείνες των διεθνών κολοσσών του κλάδου. Και η οποία παραπέμπει σε ηρωικούς καιρούς του παρελθόντος, το 1930, όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος ίδρυε την ελληνική πολιτική αεροπορία. Αλλά και στη χρυσή εποχή των αεροπορικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, τότε που ο Αριστοτέλης Ωνάσης δημιουργούσε και έστελνε στις πέντε ηπείρους την «Ολυμπιακή» αεροπορία.

Άξιος συνεχιστής αυτής της παράδοσης ενός αιώνα είναι η «Aegean». Και οφείλω εδώ μια ξεχωριστή αναφορά στον Θεόδωρο Βασιλάκη, που δεν είναι πια μαζί μας. Θα ήταν περήφανος για τα νέα αποκτήματα της εταιρείας καθώς εκείνος την οραματίστηκε, την ίδρυσε και πρώτος σχεδίασε την επιτυχημένη πορεία της.

Είμαι σίγουρος όμως, αγαπητέ μου Ευτύχη, αγαπητή μου Εμμανουέλα, ότι θα βαδίσετε στα χνάρια αυτού του ανήσυχου επιχειρηματία, αυτού του υπεύθυνου εργοδότη. Και ότι θα κάνετε πράξη το όραμά του για μία ελληνική εταιρεία κυρίαρχη στους ουρανούς του κόσμου.

Δεν είναι τυχαίο ότι επί 9 συνεχή χρόνια η «Aegean» ανακηρύσσεται ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης. Την εμπιστεύονται 15.000.000 επιβάτες ετησίως, 8.500.000 ξένοι επιβάτες. Διαθέτει ένα κρυστάλλινο ιστορικό σε θέματα ασφάλειας, 141 εκατομμύρια επιβάτες την έχουν επιλέξει αυτά τα 20 χρόνια. Έχει καταστεί, στην πράξη, ο εθνικός μας αερομεταφορέας.

Η κυριαρχία της «Aegean», ωστόσο, παραμένει ένα μεγάλο παράσημο για τους 3.100 εργαζόμενους και τους 2.000 που απασχολούνται στην επίγεια εξυπηρέτηση. Τους αξίζουν, σας αξίζουν, συγχαρητήρια για την εταιρία την οποία έχετε χτίσει.

Η παρουσία μου, όμως, σήμερα εδώ, είναι και πολιτική: Σηματοδοτεί την έμφαση που δίνει η κυβέρνησή μας στις επενδύσεις, καθώς σε αυτές υστερούμε ακόμη κατά 8 μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Δηλώνει το ενδιαφέρον μας για νέες, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Και υπογραμμίζει τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών στην αύξηση των δημοσίων εσόδων και την τόνωση των ασφαλιστικών ταμείων.

Όλα αυτά μεταφράζονται σε συγκεκριμένα και χειροπιαστά αποτελέσματα: Θέσεις εργασίας, πρόσθετες ασφαλιστικές εισφορές, πρόσθετοι φόροι. Θα προστεθούν στα 400.000.000 που ήδη εισπράττονται σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Να, λοιπόν, γιατί κυβέρνηση και σωστή επιχειρηματικότητα συναντώνται στο ίδιο κοινωνικό μήκος κύματος. Γιατί παράγοντας νέο πλούτο η δεύτερη, επιτρέπει στην πρώτη να τον διανείμει δίκαια, προς όφελος όλων.

Φίλες και φίλοι,

Πέρυσι, η «Aegean» και η θυγατρική της «Olympic Air» μετέφεραν ένα εκατομμύριο περισσότερους επιβάτες σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ταξίδεψαν σε 155 προορισμούς και 44 χώρες. Και από εκεί προς όλους τους τουριστικούς προορισμούς. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τα Χανιά, μέτρησα 23 απευθείας πτήσεις από και προς προορισμούς του εξωτερικού. Ενώ αυτή η εναέρια γέφυρα συνδέει 31 πόλεις και νησιά της Ελλάδας, με έμφαση στην ευαίσθητη άγονη γραμμή.

Πρόκειται για μία τεράστια συμβολή στον τουρισμό, στην οικονομία συνολικά, αλλά και στη συνολική επικοινωνία και συνοχή. Μια προσφορά, βέβαια, που δεν αποδίδεται μόνο με αριθμούς αλλά έχει και ευρύτερες θετικές συνέπειες.

Τα 30 νέα Airbus ήταν η αρχή, προστέθηκαν ακόμη 16, υπάρχει προοπτική να προστεθούν ακόμη 12. Η συνολική παραγγελία μπορεί να φτάσει τα 58 αεροσκάφη -6,6 δισ. δολάρια.

Μίλησα, ωστόσο, στην αρχή για «σωστή επιχειρηματικότητα». Και το εννοώ. Θέλω, λοιπόν, να χαιρετήσω το γεγονός ότι αν και ο συγκεκριμένος κλάδος χαρακτηρίζεται από μεγάλη εποχικότητα, το 90% των εργαζομένων της «Aegean» απασχολούνται και τους χειμερινούς μήνες.

Περισσότεροι από τους μισούς είναι κάτω των 35 ετών, 600 από αυτούς συμμετέχουν στα κέρδη της εταιρείας με τη μορφή bonus, ενώ μόνο το 2018 έγιναν 2.800 επιμορφωτικές εκπαιδεύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό της. Και αξίζει μία ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό στο οποίο αναφέρθηκε ο Ευτύχης, 110 νέοι πιλότοι σε λίγο αποφοιτούν από σχολές όπου πήγαν με έξοδα της εταιρείας.

Δεύτερο στοιχείο που θέλω να τονίσω είναι η έμφαση στην καινοτομία: Τα νέα αεροσκάφη δεν θα προσφέρουν, απλώς, σύγχρονη αισθητική και μεγαλύτερη άνεση στον επιβάτη. Αλλά κινητήρες νέας γενιάς, χαμηλότερη ρύπανση, 20% λιγότερα καύσιμα, 50% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τα πρώτα RJ100, σημαντικός περιορισμός του θορύβου. Ενώ όλα τα υλικά εξυπηρέτησης θα ανακυκλώνονται ή θα επαναχρησιμοποιούνται.

Η κυβέρνηση ενθαρρύνει ενεργά τις επιχειρήσεις που στρέφονται στις τεχνολογίες αιχμής, σέβονται το ανθρώπινο δυναμικό και ακολουθούν τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης. Ακριβώς γιατί τότε το δικό τους κέρδος λειτουργεί παράλληλα με το κέρδος ολόκληρης της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη, η «Aegean» συνδυάζει το όραμα με τον ρεαλισμό. Και ενώ πετάει στους αιθέρες, αποδεικνύει ότι πατάει σταθερά και στη γη. Είναι κάτι που χρειάζεται η χώρα, ειδικά από τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Και αποτελεί -επιτρέψτε μου να το πω- δείγμα εμπιστοσύνης στη δυναμική η οποία ήδη αναπτύσσεται στον τόπο μας. Εύχομαι, λοιπόν, να βρει κι άλλους μιμητές στην άμιλλα της προόδου που ξεκίνησε πριν από 7 μήνες.

Κυρίες και κύριοι,

Πριν από τρεις ημέρες είχα τη χαρά να θεμελιώσω στο Καστέλι της Κρήτης τον νέο αερολιμένα του Ηρακλείου. Ένα έργο που ενώνει αρμονικά τις δυνάμεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και το οποίο υλοποιείται, επιτέλους, ύστερα από παλινωδίες πολλών ετών.

Ταυτόχρονα, μέσα στους επόμενους 18 μήνες, η «Fraport» θα ολοκληρώσει την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, με έμφαση κυρίως στα νησιά μας. Μία παράλληλη επένδυση σχεδόν 400 εκατομμυρίων ευρώ. Στο ίδιο διάστημα, βέβαια, συνεχίζεται και η ιδιωτικοποίηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το οποίο υπάρχουν ήδη 9 ενδιαφερόμενοι.

Η Ελλάδα, λοιπόν, προχωρεί όλο και πιο δυναμικά στον τομέα των αερομεταφορών, ενισχύοντας τη θέση της και στον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού.

Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών στο γενικό δείκτη ικανοποίησης των ξενοδοχείων. Πάνω από την Ισπανία, πάνω και από την Ιταλία. Οι δυνατότητές μας, συνεπώς, είναι μεγάλες όταν η άψογη φιλοξενία συνδυάζεται με καλές αεροπορικές συνδέσεις.

Γνωρίζω, αγαπητέ Ευτύχη, ότι πρέπει να γίνουν βήματα στην εξυπηρέτηση των αεροδρομίων. Η νέα διοίκηση της Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα των καθυστερήσεων στον εθνικό εναέριο χώρο. Και γνωρίζω καλά ότι ο υψηλός ΦΠΑ στις μεταφορές επιβαρύνει και το κόστος του τουριστικού προϊόντος μας. Μόλις βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, να είστε σίγουροι ότι θα μειωθεί, ώστε το τουριστικό μας προϊόν να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Σήμερα όμως, γιορτάζουμε εδώ μια αμιγώς ιδιωτική και 100% ελληνική επένδυση. Που ανανεώνει το σήμα της και τους υψηλούς της στόχους. Και ο συμβολισμός αυτός αποτυπώνεται καθαρά την αντίληψη της κυβέρνησης για την ανάπτυξη. Θα στηρίξουμε κάθε τολμηρή πρωτοβουλία, απελευθερώνοντάς την από γραφειοκρατικά δεσμά και την πνιγερή φορολογία. Και θα προικοδοτήσουμε τη χώρα με υποδομές και δίκτυα αιχμής, που θα διευκολύνουν παρόμοια εγχειρήματα.

Έχουμε ήδη αρχίσει να το κάνουμε. Και αυτό με νομιμοποιεί να απευθυνθώ ξανά στους Έλληνες επιχειρηματίες, με αίσθημα ευθύνης. Τους καλώ, σας καλώ, να πάρετε μέρος σε αυτή τη μεγάλη επανεκκίνηση της χώρας. Να επενδύσετε στην πατρίδα μας. Να εμπιστευτείτε τους Έλληνες εργαζόμενους. Θα βγείτε κερδισμένοι εσείς, θα βγει νικήτρια η πατρίδα.

Το σύνθημα το δίνουν, σήμερα, τα δικά σας ελληνικά φτερά που μεταφέρουν τα εθνικά μας χρώματα: Με χαρά βλέπω ότι αποτυπώνονται ξεκάθαρα στο νέο, πολύ όμορφο λογότυπο της «Aegean», το μπλε και το άσπρο της ελληνικής σημαίας, το γαλάζιο του ουρανού μας, το άσπρο των νησιών μας. Τα φτερά αυτά θα μεταφέρουν τα εθνικά μας χρώματα, το όνομα του εμβληματικού μας αρχιπελάγους στα πέρατα του κόσμου.

Καλοτάξιδα, λοιπόν, τα νέα αεροσκάφη! Συγχαρητήρια, και πάλι, στους εργαζόμενους της εταιρείας. Γιατί, ξέρετε, όλοι λίγο-πολύ τα ίδια αεροσκάφη πετάνε. Αλλά η διαφορά που θα κάνει ένα χαμόγελο, μια πρόσθετη προσπάθεια στην εξυπηρέτηση του πελάτη, μια καλή κουβέντα σε ένα παιδάκι το οποίο μπορεί να ταξιδεύει μόνο του, εξαιρετικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αυτές είναι που κάνουν τους μέτριους να ξεχωρίζουν, τελικά, από τους καλούς.

Και μου επιτρέπουν να θυμηθώ και μια προσωπική ιστορία με τον ιδρυτή της εταιρείας, τον Θόδωρο Βασιλάκη, όταν το 1999 -νέος τότε ακόμη εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα- είχα κάνει μια συζήτηση μαζί του και του είχα πει ότι σε ένα μάθημα επιχειρηματικότητας στο πανεπιστήμιο, ένας καθηγητής επιχειρηματικότητας μας έλεγε «ξέρετε ποιος είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να γίνετε εκατομμυριούχοι; Να είστε δισεκατομμυριούχοι και να φτιάξετε μια αεροπορική εταιρεία». Ο Θόδωρος Βασιλάκης διέψευσε αυτή την τάση και έχτισε μία αεροπορική εταιρεία η οποία σήμερα διαφημίζει την πατρίδα μας στα πέρατα του κόσμου.

Καλοτάξιδα, λοιπόν, τα νέα αεροσκάφη. Να είναι γεροί οι άνθρωποί τους, τα πληρώματά τους, οι τεχνικοί τους, να τα κρατάνε πάντα ψηλά!

Σας ευχαριστώ και εύχομαι πάντα επιτυχίες».

Στεφανία Σούκη
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ