15 Νοεμβρίου 2023

Πρόταση για προανακριτική κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ -Ποινικές ευθύνες για Καραμανλή, Σπίρτζη, Χρυσοχοΐδη και Χατζηδάκη


Την δική του πρόταση για σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής, για την σύμβαση 717/2014 αλλά και σε περίοδο πριν από αυτή κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.

Στην πρότασή της, η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά να διερευνηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες, τεσσάρων πρώην υπουργών και συγκεκριμένα, των κ.κ. Χατζηδάκη, Χρυσοχοΐδη, Σπίρτζη και Καραμανλή.

Για τον κ. Καραμανλή, η πρόταση ζητά την διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης των εγκλημάτων της κακουργηματικής απιστίας κατ’ άρθρο 390 ΠΚ και της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 ΠΚ. Για τους κ.κ. Χατζηδάκη και Χρυσοχοΐδη, που διετέλεσαν υπουργοί τη περίοδο 2012 -2014 προτείνεται η διερεύνηση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος αναφορικά με «τις σκανδαλωδώς ελλιπέστατες μελέτες δημοπράτησης του έργου ανάταξης σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, που οδήγησαν αναγκαστικά στην ελλιπή Σύμβαση 717/2014 και χορήγησαν το δικαίωμα στον Ανάδοχο να μην εκτελεί τη Σύμβαση, λόγω ελλείψεων στο φυσικό αντικείμενο, αλλά και στην αύξηση του ανταλλάγματος κατά 13 εκ ευρώ, αφού έπρεπε να συμπληρωθεί το φυσικό αντικείμενο με νέα». Τέλος για τον Χρήστο Σπίρτζη, για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος,

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αφορά «τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της ”Ποινικής Ευθύνης Υπουργών” για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων που έχει τελέσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του ο πρώην Υπουργός κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής και την προκαταρκτική διερεύνηση των π. Υπουργών κ.κ. Κωνσταντίνου Χατζηδάκη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Χρήστου Σπίρτζη»

Ειδικότερα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προτείνουν:

1ον. Όπως, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών», ως ισχύουν, συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά του πρώην Υπουργού κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης των εγκλημάτων της κακουργηματικής απιστίας κατ' άρθρο 390 ΠΚ και της παράβασης καθήκοντος κατ' άρθρο 259 ΠΚ.

2ον. Την προκαταρκτική ποινική διερεύνηση για τους Υπουργούς της περιόδου 2012 -2014 κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη και κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ) αναφορικά με τις σκανδαλωδώς ελλιπέστατες μελέτες δημοπράτησης του έργου ανάταξης σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, που οδήγησαν αναγκαστικά στην ελλιπή Σύμβαση 717/2014 και χορήγησαν το δικαίωμα στον Ανάδοχο να μην εκτελεί τη Σύμβαση, λόγω ελλείψεων στο φυσικό αντικείμενο, αλλά και στην αύξηση του ανταλλάγματος κατά 13 εκ ευρώ, αφού έπρεπε να συμπληρωθεί το φυσικό αντικείμενο με νέα Συμπληρωματική Σύμβαση και εν τέλει στην τεράστια καθυστέρηση ολοκλήρωσης της Σύμβασης. Οι ενέργειες σύνταξης μελετών με ελλιπές φυσικό αντικείμενο, προσέδωσαν στον Ανάδοχο τη δυνατότητα να αρνηθεί την ολοκλήρωση του έργου και την εκ των πραγμάτων υποχρέωση της ΕΡΓΟΣΕ να οδηγηθεί σε Συμπληρωματική Σύμβαση με αύξηση του οικονομικού ανταλλάγματος κατά 13 εκ. ευρώ, με ισόποση ζημία Ελλ Δημοσίου και Ε.Ε.

3ον. Στο πλαίσιο της καθολικής διερεύνησης της Συμβάσεως 717/2014 και της απάντησης στον Ελληνικό λαό όλων των πτυχών της Σύμβασης, δίχως να αφήνονται σκιές ή υπόνοιες ζητούμε την προκαταρκτική ποινική διερεύνηση για τον Υπουργό της περιόδου 2015-2019 κ. Χρήστο Σπίρτζη για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, όπως και ο ίδιος άλλωστε έχει ζητήσει, παρόλο που από τα αναφερθέντα έγγραφα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελικής Αρχής αναφορικά περί πιθανής τέλεσης παράβασης καθήκοντος εκ μέρους του πρώην Υπουργού, δεν εξειδικεύεται και δεν περιγράφονται τα στοιχεία αυτής. Ούτε προκύπτει από τη δικογραφία παράβαση συγκεκριμένων υπηρεσιακών καθηκόντων, πολλώ δε μάλλον όταν η Σύμβαση 717/2014 ήταν φύσει ανεκτέλεστη λόγω των σκανδαλωδών ελλείψεων του φυσικού αντικειμένου της Σύμβασης και όταν η κυβέρνηση της ΝΔ δια του Υπουργού της κ. Καραμανλή παρέλειψε να ενεργοποιηθεί η Συμπληρωματική Σύμβαση από το 2019, ως όφειλε, παρά το ότι η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ κάλεσε τον Απρίλιο 2019, επί ποινή έκπτωσης, τον Ανάδοχο και ο τελευταίος προσκόμισε όλες τις εγκεκριμένες μελέτες και παρά το ότι η Συμπληρωματική Σύμβαση είχε εγκριθεί από το ΕλΣυν και ήταν έτοιμη προς υπογραφή.