08 Οκτωβρίου 2010

ΚΑΡΦΙΤΣΑ 8.10.2010

Καθημερινή πολιτική εφημερίδα

·Διανέμεται δωρεάν σε 25.000 φύλλα ημερησίως σε όλον τον νομό Θεσσαλονίκης, σε 150 επιλεγμένα σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος

·Διαβάζεται στο ίντερνετ www.karfitsa.gr

ΕΚΔΟΤΗΣ: Νίκος Καραμανλής
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος / gkessopoulos@gmail.com
ΥΠ. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Φωτεινή Γκαμπαλέ / saleskarfitsa@gmail.com

Η Ταινία της Εβδομάδας: Stone

Ο Stone (Edward Norton) είναι ένας κατάδικος που έχει εκτίσει το μεγαλύτερο μέρος της ποινής του και αιτείται την υπό όρους αποφυλάκισή του. Ο Jack (Robert De Niro) είναι ένας θεοφοβούμενος οικογενειάρχης, αξιωματικός της αστυνομίας που η τελευταία του αρμοδιότητα προτού συνταξιοδοτηθεί είναι να αξιολογήσει κατά πόσο ο αιτών είναι έτοιμος να επανενταχθεί στην κοινωνία. Όμως η ανυπομονησία του Stone βάζει στο κόλπο και τη σύζυγό του, την πανέμορφη Lucetta (Milla Jovovich), για να πιέσει καταστάσεις.

Η συνέχεια στο tainiomanhs.blogspot.com

Μια υποθετική συνέντευξη του Κ. Καραμανλή

Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε η συνεχιζόμενη σιωπή σας από τον Οκτώβριο του 2009 παραμένει στην επικαιρότητα, σχολιάζεται θετικά η αρνητικά και επιχειρούνται ερμηνείες. Μπορείτε να μας πείτε ποιοι είναι οι λόγοι της σιωπής και γιατί αποφασίσατε να παραχωρήσετε αυτή την συνέντευξη σε ένα blog, σ’ ένα εναλλακτικό μη επαγγελματικό μέσο, αντί στον τύπο που περιμένει την παρέμβαση σας ανυπόμονα;

Karamanlis_10

Κ.Καραμανλής: Τα ΜΜΕ επιθυμούν να απολογηθώ, εντός η εκτός εισαγωγικών, όχι στον πολίτη, αλλά στην καθημερινή ποικιλία που κατασκευάζουν και που απέχει πολύ από την καθημερινότητα του πολίτη και τις πραγματικές του ανησυχίες. Θέλουν σχόλια για τον κ. Σαμαρά, την κ.Μπακογιάννη, για τα σκάνδαλα πραγματικά η όχι, για την καθημερινή κατανάλωση επικαιρότητας και όχι αναγκαστικά για την ουσιαστική πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας. Αυτό που αποκαλείται σιωπή στα ΜΜΕ και είναι απλά το γεγονός ότι ανέλαβα χωρίς υπεκφυγές το σύνολο της ευθύνης για την πολιτική της κυβέρνησης μου – και φυσικά για τα λάθη της όχι μόνο τις όποιες επιτυχίες- και την ήττα της ΝΔ το περασμένο Οκτώβριο.

Επέλεξα τότε την λύση των εκλογών που κατά την γνώμη μου επέβαλλαν οι καταστάσεις. Το μέγεθος της ήττας επέβαλλε την αποχώρηση μου αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο πολιτικός σχεδιασμός, τόσο για την χώρα όσο και για την ΝΔ, ήταν λανθασμένος.

Σεβόμενος την λαϊκή ετυμηγορία, άνοιξα εγώ ο ίδιος τον κύκλο ανασυγκρότησης της ΝΔ και είναι προφανές ότι η οποιαδήποτε παρέμβαση μου στην προηγούμενη περίοδο θα ερμηνεύονταν με όρους πολιτικάντικους και κομματικούς, όπως ακριβώς και η υποτιθέμενη σιωπή μου. Από την άποψη ήταν προτιμότερο να μιλήσω όταν τα εσωκομματικά της ΝΔ θα είχαν οριστικά δρομολογηθεί και όταν, η επικοινωνιακή θύελλα που ξετυλίγεται εδώ κι ένα χρόνο, θα άρχιζε να συνάντα την αντίσταση της πραγματικότητας, πράγμα που διαφαίνεται σήμερα.

Σε ότι αφορά την επιλογή ενός blog για την συνέντευξη αυτή υπάρχουν δυο ερμηνείες : πρώτον δεν επιθυμώ στην παρούσα φάση τα λεγόμενα μου να ενταχτούν σε μια λογική στρατοπέδου – εμείς από δω, αυτοί από κει – πράγμα δύσκολο με τα κλασσικά ΜΜΕ όπου η παραταξιακή λογική είναι κυρίαρχη. Δεύτερον – μιας που τα blog αποτελούν στην πλειοψηφία τους εναλλακτικό ανώνυμο τύπο - σχεδόν κανείς δεν θα πιστέψει ότι η συνέντευξη αυτή πράγματι έγινε. Παρόλο που οι πραγματικές η φανταστικές συνεντεύξεις πολιτικών πρόσωπων αποτελούν παράδοση στο χώρο της πολιτικής μπλογκόσφαιρας, πιο πολύ βέβαια στο εξωτερικό.

Η επιλογή – blog και όχι ΜΜΕ – και η ασάφεια που εμπεριέχει – πραγματική συνέντευξη η έμμεση τοποθέτηση του blogger - επιτρέπει να ειπωθούν πράγματα που στα κλασσικά ΜΜΕ, κι αν λέγονται, περιθωριοποιούνται από την παραταξιακή λογική του κάθε μέσου.Υπό αυτήν την έννοια η συνέντευξη αυτή ίσως κριθεί πιο πολύ από το περιεχόμενο της παρά από τους κομματικούς συνειρμούς πού δημιουργούν στο ακροατήριο τους τα κλασσικά ΜΜΕ. Οπότε δεν έχει και μεγάλη σημασία αν η συνέντευξη είναι αληθινή η όχι, ερώτημα που προφανώς θα εγερθεί, για να αποπροσανατολίσει από το περιεχόμενο της. Ας το θεωρήσουμε λοιπόν σαν έναν εκ μέρους μου πειραματισμό.

Sxolioblog: Ας αφήσουμε τον υπαινιγμό σας για τα blogs. Η απάντηση σας ξαφνιάζει, δείχνεται να θεωρείται ότι η απόφαση για εκλογές παραμένει απόλυτα δικαιολογημένη αν και η συντριβή της ΝΔ που ακολούθησε επέβαλλε την έξοδο σας από την προεδρία της. Και το κόμμα σας δεν φαίνεται προς το παρόν να ανακάμπτει. Τι ακριβώς εννοείται λέγοντας ότι το εγχείρημα των πρόωρων εκλογών απέτυχε αλλά ο πολιτικός σχεδιασμός ήταν σωστός ;

quote (1)Κ.Καραμανλής: Η απόφαση για τις εκλογές είναι απόλυτα δικαιολογημένη και από την άποψη του τι έπρεπε να γίνει στη χώρα και από την άποψη του πολιτικού σχεδιασμού για την ΝΔ. Αυτό είναι ανεξάρτητο από τις πιθανότητες που είχαμε να κερδίσουμε τις εκλογές.

Σε ότι αφορά την χώρα είναι προφανές ότι τα τότε αναγκαία μέτρα, δεν μπορούσαν να προκύψουν από μια κυβέρνηση με ασθενή κοινοβουλευτική πλειοψηφία και ισχυρή αλλά ανεύθυνη αντιπολίτευση. Ο τρόπος που πολιτεύτηκε το ΠΑΣΟΚ αποδεικνύει - δια της πραγματικότητας και όχι δια του λόγου - ότι ως αντιπολίτευση ήταν ανεύθυνη, υλοποιώντας όσα συλλήβδην κατήγγειλε, και ως κυβέρνηση αναποτελεσματική κάνοντας λάθη χειρισμών, χάνοντας χρόνο, δυσφημίζοντας τη χώρα, και πέφτοντας έξω τόσο στο μείγμα πολιτικής που χρειάζεται – όπως τονίζει ο Αντώνης Σαμαράς – όσο και στην επιλογή των χρόνων για κάθε ενέργεια.

Σε ότι αφορά την ΝΔ, τον Οκτώβριο του 2009 δεν υπήρχε άλλη επιλογή από τις εκλογές μιας που δεν είχαμε πλέον την δυνατότητα να κυβερνήσουμε. Εξαιτίας της δικής μας αστοχίας και των λαθών μας για τα οποία έχω και την ευθύνη, αλλά επίσης, και για λόγους ανεύθυνης αντιπολίτευσης που είχε, έτσι κι αλλιώς, οριοθετήσει τις εκλογές για τον Φεβρουάριο του 2010. Οι εκλογές του 2009 δεν χάθηκαν τον Οκτώβριο του 2009, αλλά τον Σεπτέμβριο του 2007, στις προηγούμενες δηλαδή εκλογές, και στην αδυναμία μας – από το 2004 μέχρι και το 2009 – να βγούμε σαν κόμμα και σαν κυβέρνηση από την συνολική δάνειο-πρακτική πολιτική των κυβερνήσεων της μεταπολίτευσης. Αυτή είναι η αποτυχία μας σαν κόμμα, και όχι τα διάφορα επιμέρους ζητήματα με τα οποία η επικαιρότητα ασχολείται. Και φυσικά και το ΠΑΣΟΚ σήμερα παραμένει εγκλωβισμένο στην ίδια πρακτική, επιρρίπτοντας τα βάρη και την ευθύνη μόνο στους άλλους για να συνεχίσει μια πορεία δανεισμού που δεν κλείνει μ’ αυτόν τον τρόπο. Διότι δανειζόμαστε μεν, από τον μηχανισμό, το έλλειμμα μειώνεται μόνο μέσω των περικοπών, τα δημόσια έσοδα δεν έρχονται, η κατανάλωση μειώνεται, η ανεργία και η ανασφάλεια αυξάνονται, οι επιχειρήσεις κλείνουν και το χρέος διευρύνεται. Τον Σεπτέμβριο του 2007 – τότε χάσαμε τις εκλογές του 2009 – η ΝΔ έπρεπε να σταματήσει την λεγόμενη πολιτική της ήπιας προσαρμογής, και να αναθεωρήσει την δανειοληπτική πολιτική του ελληνικού κράτους στην κατεύθυνση της μείωσης του χρέους, την αποφυγή δανεισμού με ψηλά επιτόκια και την φυσικά της μείωσης του ελλείμματος. Οι πολιτικοί συσχετισμοί της εποχής δεν το επέτρεψαν, η κοινοβουλευτική μας πλειοψηφία ήταν ασθενής και με φυγόκεντρες τάσεις και φυσικά – όπως προείπα – για λόγους πολιτικού κόστους παραμείναμε, με δική μου ευθύνη, εγκλωβισμένοι στην συνήθη δανειοληπτική πολιτική των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων. Υπό αυτήν την έννοια μόνο σε περίπτωση που η ΝΔ θα κέρδιζε τις εκλογές του 2009 προκαλώντας ταυτόχρονα προβλήματα στο ΠΑΣΟΚ θα μπορούσαμε να κυβερνήσουμε. Το εγχείρημα ήταν δύσκολο, ίσως απίθανο, αλλά από την άποψη τόσο της χώρας όσο και της πραγματικής δυνατότητας της ΝΔ να κυβερνήσει κι όχι να παρίσταται, ήταν επιβεβλημένο. Η σημερινή κατάσταση έξαλλου αποδεικνύει ότι ο πολιτικός σχεδιασμός ήταν σωστός.

Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε η σιωπή σας διαρκεί, αλλά η απάντηση σας έχει εν μέρει προκλητικό χαρακτήρα. Η κατάσταση στην οποία παραδώσατε την χώρα μπορεί να χαρακτηριστεί τραγική. Το έλλειμμα ξέφυγε εντελώς, δεν είναι θέμα αν έχετε δίκιο εσείς η το ΠΑΣΟΚ για τα επιμέρους νούμερα και τις τεχνικές καταγραφής, και η διαδικασία αναπροσαρμογής μέσω του μνημονίου αποδεικνύεται πολύχρονη και σκληρή. Και φυσικά χωρίς εγγύηση επιτυχίας. Το κόμμα σας και ο νυν πρόεδρος κ. Σαμαράς κατηγορεί το ΠΑΣΟΚ για το μνημόνιο και το ΠΑΣΟΚ απαντά ότι το μνημόνιο είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων σας. Φυσικά εκ των υστέρων επιχειρείτε μια εκλογίκευση των περιστάσεων αλλά τι έχετε να απαντήσετε στο γεγονός ότι παραδώσατε τη χώρα σ’ αυτήν την κατάσταση.

quote (1) Κ.Καραμανλής: Ωστόσο είναι προφανές ότι η πραγματική κατάσταση μιας χώρας που αντιμετωπίζει δομικά προβλήματα δεν διαμορφώνεται σε μια εξαετία εκτός για αυτούς που αντιλαμβάνονται την πολιτική και οικονομική ανάλυση με όρους σχεδόν ποδοσφαιρικούς, όπου ο καθένας μας είναι με την ομάδα του, ότι κι αν συμβεί. Να συμφωνήσω μαζί σας ότι η ΝΔ παρέδωσε τη χώρα σε απογοητευτική κατάσταση. Αυτό σημαίνει αυτό ότι την παρέλαβε σε μια κατάσταση ανθηρή όπως ισχυρίζεται κατά καιρούς το ΠΑΣΟΚ ; Η αλήθεια είναι ότι παραλάβαμε μια κατάσταση επίπλαστης ανάπτυξης, που και εμείς διατηρήσαμε με τον ίδιο “δανεικό” τρόπο τα πρώτα χρόνια, μια χώρα ήδη χρεωμένη πάνω από το 100% του ΑΕΠ, από μια κυβέρνηση που εφάρμοσε, και δυστυχώς δεν βγήκαμε από την παράδοση, την γνωστή συνταγή που, αυξάνοντας τον δανεισμό, αύξανε τους ετήσιους τόκους και τοκοχρεολύσια, σε σημείο που ετήσιο κόστος του χρέους υπερβαίνει για παράδειγμα την ετήσια μισθοδοσία του δημόσιου τομέα.

Να συμφωνήσω λοιπόν μαζί σας για τις ευθύνες μας και τις δικές μου προσωπικά, ότι η ΝΔ δεν ανέτρεψε – και ίσως ακόμα δεν επιχείρησε να ανατρέψει – την πάγια τακτική της μέσω δανεικών ανάπτυξης και διοίκησης της χώρας που επεκράτησε στην μεταπολίτευση και εδικά από το 1981 και μετά. Αλλά ο ισχυρισμός ότι αυτό που μας οδήγησε στη σημερινή κατάσταση είναι η πολιτική αποτυχία της ΝΔ τα τελευταία έξι χρόνια, είναι σαν να λέμε – για αυτόν που πάσχει από εκφυλιστική κληρονομική ασθένεια - ότι ο λόγος της επιδείνωσης είναι μόνο τα γήρατα και όχι το σχετικό γονίδιο. Το οικονομικό μοντέλο της μεταπολίτευσης χρεοκόπησε, η χρεωκοπία ήταν γραμμένη στα γονίδια του και η ΝΔ δεν βρήκε τρόπο, η δεν μπόρεσε, η δεν θέλησε αρκετά, να το θεραπεύει. Να δεχτώ αυτό να μην αναλώνεται η συζήτηση σε επιμέρους ζητήματα μπροστά στην ουσία της κρίσης. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι όλες οι κυβερνήσεις μετά το 1981 πορευτήκαν σ’ αυτό το μοντέλο και έχουν όλες ευθύνη για την κατάληξη του. Η ευθύνη θα επιμεριστεί από την ιστορία και τους ιστορικούς και όχι από εξεταστικές επιτροπές και συγκροτήματα τύπου. Υπό μιαν έννοια μάλιστα η ευθύνη αυτή μπορεί να επιμεριστεί με τα χρόνια διακυβέρνησης αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να εξηγηθεί η ελληνική αστοχία από τα τελευταία μόνο έξι χρόνια. Έξαλλου η σιωπή μου εξηγείται και από αυτόν τον λόγο: όσο η συζήτηση διεξάγεται με μεροληπτικές λογικές και τα ΜΜΕ καλλιεργούν την παραταξιακή αντιμετώπιση της αλήθειας δεν χρειάζονται παρεμβάσεις.

Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε επιχειρείτε μια συνολική απάντηση στα των ευθυνών της κρίσης αποδεχόμενος εν μέρει την αποτυχία των κυβερνήσεων σας, εντάσσοντας την όμως στην “αναπόφευκτη χρεωκοπία” του μοντέλου της μεταπολίτευσης. Αυτό πως σχετίζεται με τον ισχυρισμό σας, σχετικά με τις εκλογές του 2009, ότι ο σχεδιασμός ήταν σωστός δεν θεωρείται ότι διαψεύστηκε από την πραγματικότητα ;

quote Κ.Καραμανλής: Αυτό που διαψεύστηκε από την πραγματικότητα ήταν η πολύ μικρή πιθανότητα της ΝΔ να κερδίσει τις εκλογές. Και φυσικά σέβομαι την λαϊκή ετυμηγορία. Ωστόσο ο πολιτικός σχεδιασμός δεν γίνεται απλά για να κερδίσεις τις εκλογές αλλά και για να κυβερνήσεις όπως νομίζεις ότι είναι αναγκαίο. Οι εκλογές του 2009 έπρεπε να γίνουν για να προκύψει μια κυβέρνηση που θα είχε τους όρους να κυβερνήσει. Αυτοί που ισχυρίζονται ότι ο ρόλος μιας κυβέρνησης είναι απλά να παραμείνει όσο μπορεί δεν προσφέρουν υπηρεσία ούτε στη χώρα ούτε στην παράταξη τους.

Είναι εύκολο να παριστάνουμε σήμερα τους δήθεν αφελείς αλλά τον Οκτώβριο του 2009 υπήρχαν τρεις βασικές πιθανότητες :

Μια πολύ μικρή πιθανότητα νίκης της ΝΔ, μικρής νίκης, που όμως θα προκαλούσε σοβαρά προβλήματα στο ΠΑΣΟΚ και θα επέτρεπε την άμεση λήψη των μέτρων που τότε είχα προτείνει και που ήταν πολύ ηπιότερα από αυτά στα οποία φτάσαμε με τις καθυστερήσεις έως ότου το ΠΑΣΟΚ δικαιολογήσει την μεταστροφή του.

Μια μεγάλη πιθανότητα επικράτησης του ΠΑΣΟΚ με διαφορά από την ΝΔ, που επίσης θα έδινε στην κυβέρνηση την δυνατότητα να εφαρμόσει το όποιο πρόγραμμα της και φυσικά δεν υποχρέωσε κανείς το ΠΑΣΟΚ να υποσχεθεί τα πάντα, διότι είχε την ίδια απολύτως πληροφόρηση για την πορεία της οικονομίας. Είναι αστείο να ρωτάται ο κ. Προβόπουλος αν είχε πει τα ίδια σε μένα και στον κ. Παπανδρέου, λες και απουσιάζουν από όλες τις βαθμίδες της δημόσιας διοίκησης τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Και μια μικρή εκτιμώ πιθανότητα μη αυτοδυναμίας, που συνήθως γοητεύει την αριστερά, αλλά σπάνια επιβεβαιώνετε στην μεταπολιτευτική ιστορία μας.

Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση που θα πρόεκυπτε από τις εκλογές του 2009 έπρεπε να κάνει άμεσα δυο πράγματα : να πάρει τα αναγκαία μέτρα προτού η κρίση του ελλείμματος μετατραπεί σε κρίση δανεισμού, και να απευθυνθεί στις αγορές για να εξασφαλίσει τον αναγκαίο δανεισμό σε χαμηλά επιτόκια. Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάρτιο του 2010, τα διαφορικά επιτόκια δανεισμού της Ελλάδας παρέμεναν χαμηλά και η ελληνική κυβέρνηση αντί να δανειστεί, περιφερόταν ανά την υφήλιο, καταφέρνοντας με τις δηλώσεις της να τα αυξήσει. Δεν συνυπογράφω φυσικά τις θεωρίες συνωμοσίας. Απλά είναι προφανές ότι η περίοδος αυτή, μέχρι που το ΠΑΣΟΚ να καταφέρει να δικαιολογήσει στους ψηφοφόρους τους, στον μηχανισμό του, αλλά και στους ίδιους τους υπουργούς του, την αλλαγή πολίτικης από τις υποσχέσεις της προεκλογικής ΔΕΘ στην πραγματικότητα, η περίοδος αυτή κόστισε στη χώρα. Είναι αστείο να λέμε ότι το μνημόνιο ήταν μονόδρομος, έγινε μονόδρομος στην πορεία. Όχι ότι άλλες λύσεις θα ήταν ευχάριστες, ίσως υπήρχαν κάποιες λιγότερο επώδυνες η πιο αποτελεσματικές,υπήρχαν φυσικά και χειρότερες, αλλά ο ισχυρισμός ότι η λύση που δόθηκε αποτελούσε μονόδρομο είναι απόδειξη έπαρσης, προπαγάνδας η αφέλειας. Είναι προφανές ότι έχουμε ευθύνη σαν παράταξη, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά οι χειρισμοί που έγιναν υπήρξαν καταστροφικοί. Η αστοχία τους καλύφθηκε πίσω από μια πρωτοφανή εκστρατεία επικοινωνιακής φίμωσης κάθε αντίθετης γνώμης. Μόλις άρχισαν να διαφαίνονται – από την όλο και προφανέστερη αποτυχία της τρέχουσας πολιτικής – οι αντιστάσεις της κοινής γνώμης που επιτρέπουν στην όποια παρέμβαση κατ’ αρχήν να ακουστεί και ενδεχομένως να γίνει κατανοητή.

Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε παρουσιάζεται ένα επιχείρημα το οποίο είναι ήδη γνωστό. Ο κ. Παπανδρέου απήντησε ότι μ’ αυτό το επιχείρημα η ΝΔ συνεχίζει την κουτοπονηριά λέγοντας ότι προέτρεπε να πάμε στις αγορές εξαπατώντας τες, και στην συνέχεια, να κρύψουμε την πραγματική κατάσταση της χώρας στους κουτόφραγκους.

quote Κ.Καραμανλής: ως συνήθως η απάντηση του κ. Παπανδρέου είναι παρελκυστική. Αν η πρόθεση μας ήταν να κρύψουμε την κατάσταση στους κουτόφραγκους θα αρχίζαμε με το να την κρύβουμε στον ελληνικό λαό. Πήγα στις εκλογές μιλώντας για πάγωμα μισθών και δύσκολες μέρες. Σε αντίθεση με τον κ. Παπανδρέου που υπήρξε καθολικά προεκλογικός σε ολόκληρο το 2009, με έξαρση στην προεκλογική περίοδο. Πράγμα ακόμα πιο αδικαιολόγητο αν σκεφτεί κανείς ότι οι πιθανότητες ήταν υπέρ του ΠΑΣΟΚ και μόνο καθυστέρηση, αβεβαιότητα και ανασφάλεια μπορούσα να αποφέρει με τέτοια τακτική μετά τις εκλογές. Πράγμα που έγινε. Πρώτον λοιπόν αν θέλαμε να κρύψουμε την κατάσταση θα είχαμε τον ίδιο προεκλογικό λόγο με το ΠΑΣΟΚ. Εκτός κι αν ο κ. Παπανδρέου εννοεί ότι καλώς έκρυψε την κατάσταση στους κουτό-έλληνες αλλά με τους Φράγκους άλλαξε στάση.

Δεύτερον οι αγορές δεν εξαπατώνται τόσο εύκολα. Δεν κάνουν φιλανθρωπία ούτε προσκοπισμό αμείβοντας τους καλούς και τιμωρώντας δήθεν τους κακούς. Επιπλέον είναι η αφέλεια η απάτη να ισχυριζόμαστε ότι οι αγορές δεν έχουν πληροφόρηση για την πραγματική κατάσταση της οικονομίας μιας χώρας. Στο διασυνδεδεμένο παγκόσμιο χρηματιστικό σύστημα οι αγορές έχουν την ίδια, αν όχι και καλύτερη πληροφόρηση, από οποιαδήποτε κυβέρνηση η υπερεθνικό θεσμό. Αν επί μήνες διατήρησαν τα επιτόκια χαμηλά είναι απλά γιατί δεν είχαν δημιουργηθεί συνθήκες κερδοσκοπίας κατά της Ελλάδας. Οι συνθήκες αυτές δημιουργηθήκαν από την καθυστέρηση των μέτρων, τις παλινωδίες μηνών για την αναγκαία αλλαγή πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, από τις άκαιρες δηλώσεις ανά την υφήλιο, τον Τιτανικό κλπ. Και φυσικά όταν ήταν πια αργά, όχι γιατί μας τιμωρούσαν οι αγορές, αλλά γιατί κερδοσκοπούσαν στη πλάτη μας, τραβήξαμε το πιστόλι του ΔΝΤ και το βάλαμε στο κρόταφο μας. Τότε όντως δεν υπήρχε άλλη λύση από το μνημόνιο. Και τα περιθώρια να εξαπατήσουμε είτε τους κουτόφραγκους, είτε τους κουτό-έλληνες, στενεύουν μέρα με τη μέρα.Το επιχείρημα του κ. Παπανδρέου απλά μετασχηματίζει μια πραγματική ερώτηση – γιατί η κυβέρνηση δεν έκανε άμεσα αυτό που προφανώς έπρεπε να κάνει – σε άσχετο ψευδό-ηθικό ενδοιασμό. Λες και οι αγορές πίστεψαν στις προεκλογικές υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ και δεν ήξεραν.

http://to-sxolio.blogspot.com/2010/10/blog-post.html

To ΜEGA μετά από 5 μήνες ανακάλυψε το Μνημόνιο....

Καμπουράκης-Οικονομέας: Μας έβαλαν το πιστόλι στον κρόταφο για να υπογράψουμε το μνημόνιο...
Πριν λίγο ο ανταποκριτής του MEGA Μιχάλη Ιγνάτιου, σχολίασε τις επισκέψεις και τις επαφές του κ. Παπακωνσταντίνου στην Ν.Υόρκη.

Ξαφνικά πετάγεται ο Οικονομέας και λέει στον Ιγνατίου, πες εκεί στον Στρος Καν, να μην μας ζορίζουν πολύ γιατί δεν θα μπορέσουμε να τους ξεπληρώσουμε ...
Απάντησε ο Ιγνατίου, εγώ δεν έχω καμιά δουλειά να του ρωτήσω ας το κάνει άλλος.

Συνεχίζει ο Οικονομέας με τον Καμπουράκη:"Μα είναι όροι αυτοί που τέθηκαν στην δανειακή σύμβαση, σε περίπτωση μη δυνατότητας αποπληρωμής...." (εννοώντας το θέμα της εθνικής κυριαρχίας και των περιουσιακών στοιχείων). Ούτε οι αρχαιότητες, ούτε μνημεία εξαιρούνται....

Στο σημείο αυτό λέει ο Ιγνατίου, ποιος το υπέγραψε;

Αφού κατάλαβαν την "πατατιά" οι κκ του MEGA λένε, ναι εμείς το υπογράψαμε αλλά, μας είχαν βάλει το πιστόλι στον κρόταφο !!!!

Τώρα ξυπνήσατε πουλάκια μου, που είσαστε τόσο καιρό;Tώρα καταλάβατε τι υπέγραψε η Ελληνική κυβέρνηση;

Ο πρωθυπουργός δεν είχε το πιστόλι...έτσι δεν έλεγε;;;


Πέντε μήνες σας πήρε για να καταλάβετε αυτό που γράφαμε τόσο καιρό;Δεν είχατε διαβάσει το: Ούτε ο Δανειολήπτης (η Ελλάδα) ούτε τα περιουσιακά του στοιχεία έχουν ασυλία λόγω εθνικής κυριαρχίας !!

Κύριοι Καμπουράκη και Οικονομέα:Ούτε πρωτοετείς φοιτητές της Νομικής δεν θα υπέγραφαν τέτοιες συμβάσεις.Μέχρι και το αγγλικό δίκαιο ισχύει, λες και πήραμε τα δάνεια της Αγγλίας !!!

http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2010/10/blog-post_8606.html

Αντ. Σαμαράς: " Ψεύδεται ο Παπανδρέου, πολιτικά μεταλλαγμένος ο Τατούλης"

Το Γιώργο Παπανδρέου αλλά και τον Πέτρο Τατούλη έβαλε στο στόχαστρό του ο Αντώνης Σαμαράς από την Κόρινθο όπου βρίσκεται στο πλαίσιο τριήμερης περιοδείας του στην Πελοπόννησο. Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων για την χθεσινή ομιλία του πρωθυπουργού, ο πρόεδρος της ΝΔ υποστήριξε ότι επιχειρεί να φορτώσει τα σφάλματά του στη ΝΔ.

« Πέρυσι, ο κ. Παπανδρέου μας έλεγε ότι «λεφτά υπάρχουν» και μετά μας είπε ότι θα δώσει αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις. Σήμερα, μας λέει ότι, για τα δικά του σφάλματα, φταίει και πάλι η Ν.Δ. Και τότε έλεγε ψέματα. Και τώρα λέει ψέματα. Με μία διαφορά: Ότι τώρα πια τον έχει καταλάβει όλος ο κόσμος», υπογράμμισε.

Σε μία εμφανή προσπάθεια στήριξης του υποψήφιου περιφερειάρχη κ. Δράκου, ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε πολιτικά μεταλλαγμένο τον ανθυποψήφιό του Πέτρο Τατούλη, σημειώνοντας:

« Ο ένας είναι αποδεδειγμένα και πετυχημένα αυτοδιοικητικός, ο άλλος είναι πολιτικά μεταλλαγμένος. Ο ένας είναι ο εκπρόσωπος του χώρου της Νέας Δημοκρατίας -αλλά και όχι μόνον- προχωράει και πολύ πέρα και εκφράζει έναν ευρύτατο κόσμο από κάθε πλευρά, γιατί είναι κατεξοχήν ανθρωποκεντρικός. Ο άλλος είναι ο επίσημος εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, που δεν ξέρω καν αν τον θέλει».

07 Οκτωβρίου 2010

Μέλος της Μασονικής "Ιονια 7" η πολιτευτής του ΛΑ.Ο.Σ. πλέον, Κατερίνα Αδαμοπούλου;;

Ποιά είναι η Κατερίνα Αδαμοπούλου? Ποια είναι η χρόνια τηλεπερσόνα σε κανάλια β' κατηγορίας και μόνιμη πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας και εσχάτως του ΛΑΟΣ?

Μερικές φωτογραφίες ίσως διαφωτίσουν και για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ http://www.e-e-e.gr/sector13/assets/mason_bakojianih.pdf


Η τότε πολιτευτής της ΝΔ Κατερίνα Αδαμοπούλου βρίσκεται σε συγκέντρωση της μασονικής "Ιονία 7".

Τωρα η συγκεκριμένη κυρία βρίσκεται στο ΛΑ.Ο.Σ. και μάλιστα ώς υποψήφια αντιπεριφερειάρχης με το συνδιασμό "Αττική Οδός" υπο τον Άδωνι Γεωργιάδη

Δεν γνωρίζουν στον ΛΑ.Ο.Σ. το παρελθόν της συγκεκριμένης κυρίας?
Αφήνουν να παίρνουν θέσεις κλειδιά άτομα με "βεβαρυμένο" παρελθόν?
Να θυμίσουμε φυσικά οτι για τον ίδιο λόγο καθαιρέθηκε απο το αξίωμα του ώς διευθυντής του κόμματος ο κ.Καραποστόλου.

Δε θα έπρεπε να υπάρχει τμήμα που να ελέγχει ποιός μπαίνει απο την πόρτα της Καλλιρόης?
Ας ξαναεξετάσουν λίγο καλύτερα ποιούς βάζουν σε θέσεις κλειδιά και ας μην αναρωτιούνται γιατί βρίζει ο κόσμος...

http://diaforetikimatia.blogspot.com/2010/10/7.html

ΟΝΝΕΔ - Σεμινάρια πολιτικής επικοινωνίας

Η Πολιτική Ακαδημία της Οργάνωσης Νέων της Νέας Δημοκρατίας έχει ως αποστολή την ιδεολογική και πολιτική επιμόρφωση των μελών της με κάθε πρόσφορο τρόπο και μέσο (διοργάνωση σεμιναρίων πολιτικού προβληματισμού, ανοιχτών συζητήσεων για τα σύγχρονα ζητήματα κλπ).

Στόχος είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού πολιτικού λόγου ο οποίος σε συνάρτηση με την παραγωγή σύγχρονων εκδόσεων θα μπορούν να αποτελούν τον πυρήνα παραγωγής πολιτικής της ΟΝΝΕΔ

Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας και με αφορμή τις επερχόμενες εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση, πραγματοποιείται το 1ο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Πολιτικό πλαίσιο & βασικές οργανωτικές αρχές εκλογικής καμπάνιας» για υποψηφίους και μέλη της ΟΝΝΕΔ από τη Νότια Ελλάδα, το Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 11.15 π.μ. στο Μικρό Θέατρο του Δημαρχείου Κορίνθου.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Σεμιναρίου:

12.00 - 12.45 Έναρξη - Βασικό πολιτικό πλαίσιο καμπάνιας

12:45 - 13:15 Επικοινωνιακές αρχές καμπάνιας

13:15 - 13:45 Διάλειμμα

13:45 - 14:30 Νομικά ζητήματα προεκλογικής εκστρατείας

14:30 - 15:00 Ανάλυση εφαρμογών social media - Λήξη

Το 2ο Σεμινάριο της Πολιτικής Ακαδημίας της ΟΝΝΕΔ για τους υποψηφίους και τα μέλη της ΟΝΝΕΔ από τη Βόρεια Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010 στο Ν. Ημαθίας, στα πλαίσια της αποκέντρωσης και της ενίσχυσης της παρουσίας των περιφερειακών οργανώσεων.

ΔΗΛΩΣΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΘΑΝΑΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ ΓΡΑΜΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

Μετά την ανακοίνωση από το ΠΑΣΟΚ του Βασίλη Αντωνόπουλου για τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη Δ. Ελλάδος, ο πολιτευτής του κόμματος Θανάσας Κατερινόπουλος έκανε τη εξής ΔΗΛΩΣΗ:

"Εύχομαι στον σύντροφο Απόστολο Κατσιφάρα να καταφέρει να ξεπεράσει τις συμπληγάδες της Αιτωλοακαρνανίας, που δημιούργησαν οι «εκπρόσωποι» του λαού της, με γνώμονα το προσωπικό ψηφοθηρικό τους συμφέρον και μόνο, καταστρατηγώντας κάθε έννοια ηθικής, αξιοκρατίας και διαφάνειας, στην Πολιτική.

Πρέπει κάποτε να καταλάβουν ότι ΠΑΣΟΚ είναι τα μέλη του, οι φίλοι του και ο απλός λαός που πίστεψε και πιστεύει στις αρχές της Διακήρυξης του, και όχι οι πρωτεργάτες και εκφραστές πρόσκαιρων συμμαχιών με σκοπό την εξυπηρέτηση ετερόκλητων συμφερόντων.

Παρατίθεται αυτούσια η επιστολή μου της 1ης Οκτώβρη που παραδόθηκε στο Γραμματέα του Ε.Σ του ΠΑΣΟΚ, για ενημέρωση του λαού της Αιτωλοακαρνανίας......

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2010.

Προς: Γραμματέα Ε.Σ.
σ. Μ. ΚΑΡΧΙΜΑΚΗ.


Σύντροφε Γραμματέα,

Η ιδρυτική διακήρυξη του ΠΑ.ΣΟ.Κ., εκφράζει ΑΡΧΕΣ, ΑΞΙΕΣ, ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, τις οποίες ο Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ., απο την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την ηγεσία του Κινήματος έκανε Σημαία και προσωπικό του ΟΡΑΜΑ.

Το όραμα του Προέδρου έκανε πολλούς συντρόφους που ήταν απογοητευμένοι να συστρατευτούν μαζί του. Ένας από τους πολλούς είμαι και εγώ, θυσιάζοντας καριέρα, εξέλιξη και οικογένεια και συστρατεύτηκα μαζί του.

Ο Πρόεδρος και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με τίμησε δύο φορές με τη συμμετοχή μου στα ψηφοδέλτια του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, πλην όμως στηρίχθηκα στις δυνάμεις μου, αυξάνοντας τις ψήφους του Κινήματος κατά 17.000 στο Νομό.

Εξέφρασα προσωπική επιθυμία, για τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη Αιτ/νίας με μόνο στόχο την προσφορά στον τόπο μου, στο Κίνημά μου και στις ιδέες που εκφράζει ο Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.

Με λύπη μου πληροφορήθηκα από υπεύθυνα χείλη, ότι έγινε επιλογή προσώπου που μέχρι πρότινος ηγείτο διασπαστικού ψηφοδελτίου στο Δήμο Αγρινίου.
Η τελική επιλογή έφτασε σε αυτό το σημείο μέσα από ίντριγκες, συναλλαγές, προσωπικές ψηφοθηρίες, επιβίωσης «ιθυνόντων» και εκπροσώπων του λαού, από προσωπική ιδιοτέλεια και μόνο, με μια αιτιολογία αίολη και πολιτικά αδύναμη, ότι δήθεν «μαζεύονται» οι διασπαστικές κινήσεις.
Αίολη και πολιτικά αστήρικτη είναι διότι το πρόσωπο έχει καταστεί ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟ στο Νομό, οι διασπαστικές κινήσεις συνεχίζονται, δεν ενώνει η επιλογή, διχάζει και αποπολιτικοποεί τους ψηφοφόρους του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ιδιαίτερα αυτούς που πίστεψαν στο όραμα του Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.
Και τούτο μπορείτε να το διαπιστώσετε γιατί από ότι λέει ο θυμόσοφος λαός «πολύ κακό τα λίγα σπίτια».

Κατόπιν τούτου, μετά από ώριμη σκέψη, με βαθύ αίσθημα ευθύνης, χωρίς προσωπικές πικρίες- γιατί αυτά προσωπικά δεν μου ταιριάζουν-σεβόμενος την μέχρι τώρα προσωπική μου πορεία σ΄ όλη μου τη ζωή, το ΗΘΟΣ, τις ΑΡΧΕΣ την Ηθική στην Πολιτική, τη Συμμετοχή και Προσφορά, αρχές με τις οποίες γαλουχήθηκα, πίστευα και πιστεύω, σας γνωρίζω, σύντροφε Γραμματέα, ότι ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΚΑΤ΄ ΕΛΑΧΙΣΤΟ, να έχω συμμετοχή στα τεκταινόμενα του Νομού αλλά και γενικότερα στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα, ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ-ΕΚΒΙΑΣΜΩΝ, που κάποιους εξυπηρετούν εν αγνοία του Προέδρου Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.

Σύντροφε Γραμματέα,
Παρακαλώ όπως με αντικαταστήσετε από το Συντονιστικό όργανο του Τομέα Εσωτερικών αλλά και του υπευθύνου της Ομάδας Προστασίας του Πολίτη του Κινήματος.
Κλείνοντας, επειδή μπορεί να θεωρηθεί ότι όλα αυτά τα γράφω εν βρασμό ψυχής, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και μέσα από αυτή την επιστολή πιστεύω ακράδαντα ότι εκφράζω την πλειονότητα των ψηφοφόρων μου, που πίστεψαν, όπως και εγώ, στο όραμα του Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, που σήμερα όμως μετά από ένα χρόνο διακυβέρνησης έχει αρχίσει να ξεθωριάζει γιατί ΚΑΠΟΙΟΙ δεν θέλουν και δεν επιθυμούν να βιώσει ο λαός αυτό το όραμα.

Εύχομαι από τα βάθη της ψυχής μου ο Πρόεδρος και αυτοί που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ συνεχίζουν να τον στηρίζουν-μέσα σ΄ αυτούς και εγώ-και ιδιαίτερα ο Πρόεδρος σύντομα να οσμισθεί και να καταλάβει πως λειτουργούν και πολιτεύονται οι τοπικοί παράγοντες του ΠΑ.ΣΟ.Κ.(Αυτοδιοικητικοί και μη) εις το όνομα του Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.

Με εκτίμηση

Θανάσης Κατερινόπουλος
- Πολιτευτής Αιτωλοακαρνανίας
- Επίτιμος Πρόεδρος Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας


http://newspressagrinio.blogspot.com/2010/10/blog-post_5424.html

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΡΑΚΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8/10

«Ο κ. Δράκος δεν είναι μία επιλογή που έρχεται απλά από τη Μεσσηνία. Είναι μία επιλογή που έρχεται από την ηγεσία της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας. Είναι ο επικεφαλής εκπρόσωπος των νομαρχών σε όλες τις συζητήσεις θεσμικού επιπέδου των Νομαρχιών με το κεντρικό πολιτικό σύστημα. Δεν γνωρίζει απλώς τα πράγματα, τα έχει δημιουργήσει και η Πελοπόννησος είναι ευτυχής για την υποψηφιότητά του».

Με αυτά τα λόγια περιέγραψε την υποψηφιότητα του Δημήτρη Δράκου, την οποία χαρακτήρισε ως «την καλύτερη» για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΝΟΔΕ Αρκαδίας την Τετάρτη 6/19, ο Χρήστος Ζώης, ο οποίος πέρα από βουλευτής Λάρισας, υπεύθυνου Τομέα Εσωτερικών της ΝΔ και πρώην υφυπουργός Εσωτερικών, είναι και ο σύνδεσμος του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τις εκλογές στην Πελοπόννησο. Ολομέλεια, στην οποία παρακάθησε και ο ίδιος ο Δημήτρης Δράκος, μαζί με τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας Κώστα Μανδρώνη.

«Ο Δ. ΔΡΑΚΟΣ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»

Ο βουλευτής Λάρισας αναφέρθηκε και στο έργο που έχει κάνει ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ως Πρόεδρος της ΕΝΑΕ τονίζοντας ότι με τη δική του κυρίως συμβολή αντιμετωπίστηκαν τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, πετυχαίνοντας τετραπλάσιους πόρους, από το 2004. «Γι’ αυτούς τους λόγους και πολλούς άλλους, πιστεύουμε ότι ο Δ. Δράκος είναι ένας άνθρωπος που συγκαταλέγεται μεταξύ των πατέρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όπως όλα δείχνουν όχι μόνο θα κερδίσει τις εκλογές, αλλά και την εμπιστοσύνη των πολιτών της Περιφέρειας Πελοποννήσου» σημείωσε ο Χρ. Ζώης.

Όσο για την περιοδεία που πραγματοποιεί ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς στην Πελοπόννησο και τον αγώνα που καταβάλλει το κόμμα, ο βουλευτής ανέφερε ότι «θα είναι νικηφόροςκαι θα αφήσει πίσω του όχι απλώς Περιφερειάρχη τον κ. Δράκο με το επιτελείο που τον βοηθά, αλλά τις καλύτερες προϋποθέσεις για να αντιμετώπισει η Πελοπόννησος τις νέες προθέσεις».

ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΦΩΝ Δ. ΔΡΑΚΟΥ ΚΑΙ Κ. ΜΑΝΔΡΩΝΗ ΣΤΟ ΑΣΤΡΟΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ

Το πρωί της Πέμπτης 7/10 ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Δράκος, συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας, Κώστα Μανδρώνη και παρουσία υποψήφιων περιφερειακών συμβούλων και στελεχών της περιοχής, περιόδευσε στο Άστρος Κυνουρίας.

Η περιοδεία ξεκίνησε με επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης, όπου οι Δ. Δράκος και Κ. Μανδρώνης συναντήθηκαν με το δήμαρχο Γιώργο Δαλιάνη και συζήτησαν εκτενώς το θέμα της Ελαιοκαλλιέργειας, που είναι και η βασική παραγωγή της περιοχής. Επίσης συζητήθηκαν τα θέματα των έργων, που ενώ υπήρχαν έτοιμες οι μελέτες, δεν προχώρησαν λόγω της μη ενεργοποίησης του τελικού σταδίου του «Θησέα». Ο Δ. Δράκος σημείωσε την αναγκαιότητα της ολοκλήρωσης των μελετών για τον οδικό άξονα Τρίπολη - Άστρος αλλά δεσμεύτηκε πως θα υπάρξει η πίεση στην κεντρική ηγεσία, πίεση αναγκαία για την απορρόφηση κονδυλίων για την αναπτυξιακή πορεία του δήμου Β. Κυνουρίας.

Στη συνέχεια ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας επισκέφτηκαν την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Άστρους, όπου συνομίλησαν με τα μέλη και το προεδρείο και ανέπτυξαν θέματα που αφορούν στη διαμόρφωση των προϋποθέσεων, ώστε να τεθούν νέες αναπτυξιακές βάσεις στον γεωργικό τομέα.

Επόμενος σταθμός των Δ. Δράκου και Κ. Μανδρώνη ήταν το Κέντρο Υγείας Άστρους, όπου συναντήθηκαν με τη Διευθύντρια Πηγή Περδικάκη και στάθηκαν στην αναγκαιότητα αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας φροντίδας, κάτι που θα επιτευχθεί αρχικά με τη σύνταξη ενός φακέλου που θα περιέχει τα κενά και τις ελλείψεις στα Κ.Υ. της Περιφέρειας, με στόχο την άμεση διεκδίκηση και λύση όλων των προβλημάτων.

Να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στιςεπαφές τους οι Δ. Δράκος και Κ. Μανδρώνης είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν διάφορες επιχειρήσεις και καταστήματα της περιοχής και να συνομιλήσουν με έναν μεγάλο αριθμό κατοίκων.

ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΑΝΤ. ΣΑΜΑΡΑ ΣΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑ, ΑΡΓΟΛΙΔΑ, ΑΡΚΑΔΙΑ, ΛΑΚΩΝΙΑ

Το απόγευμα ο Δημήτρης Δράκος ακολουθεί το πρόγραμμα του Προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά στην Κόρινθο, με επισκέψεις στον Νομάρχη και υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Νίκο Ταγαρά και στην αγορά της πόλης. Αμέσως μετά ακολουθούν επισκέψεις στο Άργος και συγκεκριμένα στο Επιμελητήριο και την αγορά του Άργους.

Την Παρασκευή 8/10 ο Δημήτρης Δράκος θα περιοδεύσει με τον Αντώνη Σαμαρά σε Αργολίδα, Αρκαδία και Λακωνία. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα περιλαμβάνει στις 9 π.μ. επίσκεψη στο Νομάρχη Αργολίδας, στις 9.30 π.μ. στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Αργολίδας, στις 11 π.μ. επίσκεψη στον Νομάρχη Αρκαδίας και αμέσως μετά στην αγορά της Τρίπολης. Το απόγευμα στις 6.30 έχει προγραμματιστεί επίσκεψη στο Νομάρχη Λακωνίας και αμέσως μετά περιοδεία στην αγορά της Σπάρτης.

Εγκαίνια εκλ. κέντρου Νέας Απολλωνίας από το Δ. Γαλαμάτη

Την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 7 το απόγευμα, ο υποψήφιος δήμαρχος Βόλβης Δημήτρης Γαλαμάτης, θα εγκαινιάσει το εκλογικό κέντρο του δήμου Απολλωνίας, που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Νέας Απολλωνίας.

Ο κ. Γαλαμάτης θα συνοδεύεται από υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους και στελέχη του συνδυασμού «Νέα Αρχή. Μαζί για το αύριο».

Ο Κ. Αγοραστός θυμίζει τί έλεγε και τί δεν έκανε ο Νομάρχης Μαγνησίας από το 2008

«Την ώρα που η ανεργία καλπάζει και χιλιάδες άνεργοι και απολυμένοι στη Θεσσαλία δεν έχουν στον ήλιο μοίρα ο κυβερνητικός υποψήφιος κ. Παπατόλιας υπόσχεται και πάλι «λαγούς με πετραχήλια», παίζοντας με τον πόνο χιλιάδων οικογενειών στον τόπο μας. Την ώρα που η ανεργία καλπάζει ο κ. Παπατόλιας αρέσκεται να την…. παρατηρεί».

Αυτό επισημαίνει ο αν. καθηγητής του πανεπιστημίου Μακεδονίας, υποψήφιος περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σχολιάζοντας τις χθεσινές υποσχέσεις του κ. Παπατόλια.

Στη δήλωσή του ο κ. Κ. Αγοραστός επισημαίνει:

«Ο τοποτηρητής του Μνημονίου και κυβερνητικός υποψήφιος δίνει νεφελώδεις υποσχέσεις μέσω των οποίων υποτίθεται ότι θα αναχαιτίσει την ανεργία. Υπόσχεται και πάλι Παρατηρητήριο Απασχόλησης, το οποίο λειτούργησε και στη Μαγνησία. Μπορεί να ενημερώσει τους Θεσσαλούς πολίτες πόσο το Παρατηρητήριο Απασχόλησης Μαγνησίας συνέβαλε στον περιορισμό της ανεργίας στο νομό;

Ο κ. Παπατόλιας το μόνο που έκανε και μάλιστα στο τέλος της θητείας του –με καθυστέρηση δύο ετών από τότε που το εξήγγειλε- ήταν να ιδρύσει Γραφείο Ευρέσεως Εργασίας, δαπανώντας πολύτιμους πόρους 150.000 ευρώ. Μπορεί να πει με στοιχεία ο κ. Παπατόλιας σε πόσους ανέργους βρήκε δουλειά το περίφημο και πολυδάπανο Γραφείο Ευρέσεως Εργασίας;

Θυμίζουμε ότι ο νομάρχης Μαγνησίας ανακοίνωσε στις 11 Ιουνίου 2008 τη σύσταση Γραφείου Εύρεσης Εργασίας, που επρόκειτο τότε να λειτουργήσει τον Φεβρουάριο εκείνου του έτους. Οι ανακοινώσεις του για ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα αποδείχθηκαν βιαστικές και χωρίς υπόβαθρο. Το Γραφείο λειτούργησε μόλις τον περασμένο Μάιο (29/5/2010 και 5/6/2010) και μόλις τότε «εμφανίστηκε» και μία εμπλεκόμενη στη διαδικασία εταιρία (GENNET). Το Γραφείο αρχικού κόστους 150.000 ευρώ έχει άγνωστα μέχρι στιγμής αποτελέσματα.

Αντίθετα, είναι γνωστό πόσο αυξήθηκε η ανεργία στη Μαγνησία από την ημέρα που ξεκίνησε η θητεία του κ. Παπατόλια (1η Ιανουαρίου 2007) μέχρι τώρα που ολοκληρώνεται.

Συνιστά, συνεπώς, πρόκληση αντί ο κ. Παπατόλιας να κάνει με παρρησία την αυτοκριτική του, να υπόσχεται «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» αυτή τη φορά σ’ ολόκληρη την Θεσσαλία κι όχι μόνο στη Μαγνησία όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.

Άλλωστε η πολιτική που υπηρετεί με αξιοζήλευτη προσήλωση ο κυβερνητικός υποψήφιος είναι αυτή που έχει εκτοξεύσει την ανεργία και σε επίπεδο Θεσσαλίας σε πρωτόγνωρα ύψη και μάλιστα σε λιγότερο από 12 μήνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ανεργία στη Θεσσαλία αυξήθηκε από 8,2% το 2009 στο 11,4% το β’ τρίμηνο του 2010 με το ρυθμό της ανοδικής της πορείας δυστυχώς να αυξάνεται προκειμένου να υλοποιηθεί το Μνημόνιο – στο προσχέδιο του προϋπολογισμού η κυβέρνηση προβλέπει με κυνισμό ότι η ανεργία θα αυξηθεί σχεδόν στο 15% το 2011, δηλαδή εκτιμά ότι θα δημιουργήσει 145.000 νέους ανέργους με την πολιτική της».

Ανακοίνωση της ΜΑΚΙ σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος της Ιστορίας στα σχολεία

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε μια συνεχόμενη διαρροή δημοσιευμάτων που αναφέρονται στα σχέδια της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για το λεγόμενο «Νέο Σχολείο». Αυτά που δημοσιεύονται στον ημερήσιο Τύπο αλλάζουν εντελώς τα προγράμματα σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς διαμορφώνονται νέοι κύκλοι μαθημάτων.

Τα όσα όμως αναφέρει η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» (06/10/2010-σελ. 14-15) προκαλούν τουλάχιστον προβληματισμό. Διαβάζοντας το δημοσίευμα διαπιστώνει κανείς ότι η ηγεσία του Υπουργείου προτίθεται να καταργήσει το υποχρεωτικό μάθημα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας από τα σχολεία και να το αντικαταστήσει με ένα μάθημα επιλογής που φέρει τον τίτλο Ευρωπαϊκή Ιστορία και Ιστορία των Ιδεών.

Προκαλούνται λοιπόν εύλογα ερωτήματα για το λόγο που αυτό θα συμβεί. Μήπως θα πρέπει άμεσα η Υπουργός να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει το δημοσίευμα της εφημερίδας και να μην αφήνει για επικοινωνιακούς λόγους το θέμα να αιωρείται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης;

Η Μαθητική Ανεξάρτητη Κίνηση δεν θα μείνει θεατής στις εξελίξεις. Όσοι προσπαθούν να κόψουν κάθε δεσμό της Παιδείας με την Ελλάδα θα μας βρουν αντιμέτωπους. Για το λόγο αυτό ζητούμε την άμεση δημόσια τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν καταργεί ή όχι το μάθημα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας από τα σχολεία.

Από το Γραφείο Τύπου της ΜΑΚΙ

Καταργούν τη Νεότερη Ελληνική Ιστορία από το Λύκειο!

Θλιβερό φαινόμενο, χαρακτήρισε η Ελίζα Βόζενμπεργκ, την ουσιαστική κατάργηση της νεώτερης ελληνικής ιστορίας από το Λύκειο, μάθηκα το οποίο -όπως επισημαίνει- από υποχρεωτικό έγινε επιλογής.

«Δεν είναι τυχαία και η αφαίρεση της λέξεως "ΕΘΝΙΚΗ" από τον τίτλο του Υπουργείου Παιδείας», επισημαίνει χαρακτηριστικά η κ. Βόζενμπεργκ και καλεί την κυβέρνηση «να δώσει σαφείς εξηγήσεις για την βάναυση προσβολή εις βάρος της ιστορίας μας »

Σταμάτησε το ΥΠΕΞ έρευνα του “ΦΙΛΙΑ”!!!! Ο Δρούτσας απαγορεύει να ψάχνουμε ακόμα και για σαρδέλες στο Αιγαίο!!!

Ερευνητική αποστολή του “ΦΙΛΙΑ” στο Αιγαίο
σταμάτησε με εντολή του υπ. Εξωτερικών!


Προβληματισμός για την ενέργεια καθώς το σκάφος βρισκόταν στα διεθνή ύδατα

Μισή, μόλις, ώρα μετά την έναρξη της ερευνητικής αποστολής τους στο ΒΑ Αιγαίο, επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ πήραν την εντολή να διακόψουν την έρευνά τους!

Σύμφωνα με ανεπίσημες αλλά διασταυρωμένες πληροφορίες, η εντολή ήρθε από το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο δεν επέτρεψε στο ερευνητικό αλιευτικό πλοίο «ΦIΛIA» να πλεύσει στα διεθνή ύδατα, σε απόσταση, δηλαδή, μεγαλύτερη των 6 ναυτικών μιλίων από την Τουρκία, σε χώρο, όπου επιτρέπονται επιστημονικές αποστολές.

Μέχρι σήμερα, ένα μήνα μετά, οι ερευνητές του ινστιτούτου θαλάσσιων βιολογικών πόρων, δεν έχουν λάβει καμία επίσημη και γραπτή απάντηση για το λόγο που η αποστολή τους διεκόπη, τη στιγμή που επανειλημμένως και με γραπτό αίτημα έχουν ζητήσει εξηγήσεις.

Να σημειωθεί πως είναι πρώτη φορά που σε «ομαλή περίοδο» για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, διακόπτεται ερευνητική αλιευτική αποστολή στα διεθνή ύδατα και το θέμα έχει προκαλέσει εκνευρισμό και απορία στην κοινότητα του ερευνητικού κέντρου.

Η αποστολή

Η αποστολή διοργανώθηκε στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού προγράμματος με αντικείμενο τη μελέτη των μικρών πελαγικών του Θρακικού Πελάγους, δηλαδή του γαύρου και της σαρδέλας. Η έρευνα στην περιοχή του ΒΑ Αιγαίου έπρεπε να γίνει εντός του Σεπτεμβρίου, περίοδος που τα ψάρια γεννούν.

Οι ερευνητές, όλοι ελληνικής καταγωγής, ξεκίνησαν μαζί με το πλήρωμα του «ΦΙΛΙΑ» στις 5 Σεπτεμβρίου από το Ηράκλειο με σκοπό να πραγματοποιήσουν κάθετες πορείες προς τις ακτές για να καταγράψουν τον αριθμό των ψαριών, των αβγών, των προνυμφών κ.α.

Όταν βρίσκονταν δυτικά του Άη Στράτη, στη Λήμνο, και μισή ώρα αφού είχαν ξεκινήσει για τη δειγματοληψία τους, έλαβαν εντολή από τη ναυτική υπηρεσία του ΕΛΚΕΘΕ να σταματήσουν. Στη συνέχεια, πήγαν στην Αλεξανδρούπολη, όπου και περίμεναν να λάβουν την άδεια για να συνεχίσουν την έρευνά τους, η οποία έπρεπε να διεξαχθεί εντός των επόμενων ημερών.

Τελικά, αφού δεν είχαν κάποια απάντηση ούτε για το λόγο της απαγόρευσης, ούτε για να συνεχίσουν, εγκατέλειψαν την αποστολή. Η αποστολή επρόκειτο να ερευνήσει την περιοχή ανάμεσα στη Σαμοθράκη και τη Θάσο, σε διεθνή χωρικά ύδατα, όπου επιτρέπονται οι επιστημονικές αποστολές.

Καμιά επίσημη πληροφορία

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», η εντολή ήρθε από το υπουργείο Εξωτερικών που δεν ήθελε να προκαλέσει επεισόδιο με τη γείτονα χώρα. Το γεγονός, όμως, αυτό γεννά πολλά ερωτηματικά αφού, κατ’ αρχάς, η αποστολή θα γινόταν σε διεθνή ύδατα, όπου στο παρελθόν έχουν γίνει αμέτρητες ανάλογες αποστολές, και, δεύτερον, είναι η πρώτη φορά που στο συγκεκριμένο σκάφος απαγορεύεται να ερευνήσει διεθνή ύδατα.

Ωστόσο, δεν έχει δοθεί καμία επίσημη απάντηση, παρά το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες στην αποστολή έχουν θέσει γραπτώς το αίτημά τους να μάθουν για ποιο λόγο ακυρώθηκε η δειγματοληψία. Σημειώνεται πως το ινστιτούτο βρίσκεται εκτεθειμένο και απέναντι στους συνεργάτες του, αφού, όπως προαναφέρθηκε, επρόκειτο για αποστολή στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος που προέβλεπε ταυτόχρονες δειγματοληψίες από ερευνητές διαφόρων χωρών, κάτι που η Ελλάδα δεν κατάφερε να υλοποιήσει. Ο διευθυντής του ινστιτούτου, κ. Κώστας Παπακωνσταντίνου, αναφέρει στην «Π» ότι σε περίοδο εντάσεων έχει ξαναπαρουσιαστεί ανάλογο φαινόμενο, όχι, όμως, για το συγκεκριμένο σκάφος. Ανάλογα, μάλιστα, τις σχέσεις που την εκάστοτε περίοδο διατηρεί η Ελλάδα με την Τουρκία, επιστήμονες λαμβάνουν εντολή να εγκαταλείψουν μια αποστολή ή και ακόμα να σπεύσουν σε συγκεκριμένο σημείο: «είναι ανάλογα με τη γενικότερη πολιτική εκείνης της Περιόδου. Ωστόσο, πρέπει να παρέμβουμε ως ΕΛΚΕΘΕ για να μην επαναληφθεί αυτό το φαινόμενο. Πάντως, το σκάφος «ΑΙΓΑΙΟ» πραγματοποιεί κανονικά την αποστολή του», αναφέρει.

Σημειώνεται πως πριν ξεκινήσει μια αποστολή, ενημερώνει και λαμβάνει άδεια από τα αρμόδια υπουργεία, Εξωτερικών, Ναυτιλίας και από τις αρχές. «Βρεθήκαμε για οχτώ ημέρες στο Αιγαίο και δε δουλέψαμε ούτε μια μέρα», λέει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της αποστολής, κύριος ερευνητής, βιολόγος, κ. Στυλιανός Σωμαράκης. Συστάσεις, όπως λέει, έχουν γίνει στο παρελθόν για να μην προχωρήσουν σε μια αποστολή, αλλά η απαγόρευση ήρθε για πρώτη φορά, μέσα στα 20 χρόνια που πραγματοποιεί έρευνες! Ακόμα και οι συστάσεις, όμως, είχαν γίνει σε Περιόδους κρίσιμες για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Ο Διευθυντής Ερευνών, Βιολόγος – Ιχθυολόγος, κ. Αθανάσιος Μαχιάς, ο οποίος έλαβε μέρος στην αποστολή, αναφέρει πως ενώ έχει ζητήσει και εγγράφως από τη ναυτική υπηρεσία και το Δ.Σ. του ΕΛΚΕΘΕ να ενημερωθεί για το λόγο που διεκόπη η αποστολή, δεν έχει λάβει καμία απάντηση. Προσθέτει, μάλιστα, ότι οι επιστήμονες έχουν συνηθίσει στην εικόνα να ταξιδεύουν και να έχουν από τη μία πλευρά τους ελληνικό σκάφος και από την άλλη το τουρκικό να τους παρακολουθεί!

http://www.patris.gr/articles/188680/122142

Ρατσισμός στο 38ο Γυμνάσιο Αθηνών από Αλβανό καθηγητή Φυσικής Αγωγής

Ρατσιστικό κρούσμα είχαμε στο 38ο Γυμνάσιο Αθηνών, στην Κυψέλη. Σύμφωνα με καταγγελίες μαθητών, ο γυμναστής, του οποίου μας καταγγέλθηκε το όνομα, Αλβανικής καταγωγής, έβγαλε όλους τους Έλληνες μαθητές που ήταν δικαιωματικά, λόγω των βαθμών τους, παραστάτες για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, κι έβαλε αλλοδαπούς και μόνο.
Αν αυτό δεν είναι ρατσισμός, τότε τι είναι;
Θα επέμβει κανείς;
Ο Μάκης μήπως; Ο Πάσχος Μανδραβέλης; Ο Πέτρος Ευθυμίου;
Το...Παρατηρητήριο του Κώλου φυσικά, δεν περιμένουμε να παρέμβει. Δεν αφορά διακρίσεις προς αλλοδαπούς το θέμα, αλλά διακρίσεις προς τους Έλληνες. Γιατί να ασχοληθεί;
Περιμένουμε με αγωνία την αντίδραση της...αντιρατσιστικής Ελληνικής Κοινωνίας. Ειδικά δε, των αριστερών αποκομμάτων.

Στελέχη της Ντόρας στο ψηφοδέλτιο του Κουράκη

Πέντε ή έξι πρώην στελέχη της ΝΔ που πρόσκεινται σήμερα στη Ντόρα Μπακογιάννη είχαν κλείσει, σύμφωνα με πληροφορίες την συμμετοχή τους στο ψηφοδέλτιο του Γιάννη Κουράκη.

Ανάμεσά τους λέγεται ότι θα είναι η Γ. Μπότη -Μαθιουδάκη, ο Νίκος Γκίζης και ο Θ. Νηστικάκης. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ως συνέχεια της πρωτοβουλίας του κ. Κουράκη και στις προηγούμενες εκλογές να εντάξει στο ψηφοδέλτιό του το Ν. Νεοκοσμίδη.

patris.gr

*Η εξέλιξη αυτή οφείλεται βέβαια και στη συμφωνία Ντόρας-Κουράκη για στήριξή του στο Δήμο Ηρακλείου, για την οποία έχουμε γράψει εδώ και μέρες

Ανακοίνωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης για το θέμα που έβγαλε το taxalia

...και έκλεψε η zougla (αναφερθήκαμε και εμείς εδώ αλλά με πηγή και όχι όπως τo λαμόγιo της zougla). Στην ανακοίνωση ο Καστανίδης λέει ότι θα αλλάξουν οι ημερομηνίες ώστε να δοθεί εύλογο χρονικό διάστημα στους ενδιαφερόμενους να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά... Όλη η ανακοίνωση στο http://taxalia.blogspot.com/2010/10/taxalia_5066.html

Δεξί Εξτρέμ: Το θέμα βέβαια είναι τι θα γίνονταν αν δεν το έβγαζαν στη φόρα οι φίλοι του taxalia... προφανώς ότι γίνεται και στις άλλες περιπτώσεις που δεν παίρνει κανείς πρέφα... θα διορίζονταν οι πρασινοφρουροί

Τόσο μεγάλη διαφάνεια δεν υπάρχει πουθενά...

Ποιος το είπε αυτό μα ποιος άλλος ο βραβευθείς, μέγας στοχαστής και ταξιδευτής... Ο πρωθυπουργός μας. Τον ευχαρίστησε ο κ. Ραγκούσης (τον πρωθυπουργό) για την σύλληψη της ιδέας.Τι του απάντησε ο κ. Πρωθυπουργός;

"Είμαστε πρωτοπόροι. Έχουν δοκιμάσει κι άλλες χώρες, νομίζω εν μέρει, αλλά πιστεύω ότι είμαστε, αν όχι οι πρώτοι, πάντως, από τις πρώτες χώρες στον κόσμο - τόσο μεγάλη διαφάνεια δεν υπάρχει πουθενά. "

Καλή η διαφάνεια και όντως είναι πολύ θετική η ανάρτηση, όλων των εγγράφων του Εθνικού Τυπογραφείου και των αποφάσεων των υπουργείων και όλων των φορέων του δημοσίου στο διαδίκτυο.

Αυτό όμως απέχει πολύ από το να λέμε και να διατυμπανίζουμε ότι, είμαστε ίσως η πρώτη χώρα που το κάναμε και ότι τόσο μεγάλη διαφάνεια δεν υπάρχει πουθενά.Πρέπει να έχουμε και μέτρο και επίγνωση των όσων λέμε... μιας που όλα τώρα ΘΑ αναρτώνται στο διαδίκτυο, όπου ο καθένας σε όλα τα πλάτη της γης θα μπορεί να τα διαβάζει.

Το μέτρο και η μετριοπάθεια δεν έβλαψαν ποτέ κανέναν κ. Πρωθυπουργέ.

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

Η καμπύλη του δημόσιου χρέους !

Από το 1981 έως σήμερα φαίνεται ποιος τα έφαγε τα λεφτά:

Σε λίγο: ρατσιστής καθηγητής, έβγαλε όλους τους Έλληνες παραστάτες από την παρέλαση, κι έβαλε Αλβανούς. Το Παρατηρητήριο που είναι να διαμαρτυρηθεί;

Η είδηση είναι φρέσκια, πολύ φρέσκια, αλλά αναμένονται περισσότερες πληροφορίες: σε σχολείο των Αθηνών, γυμναστής έβγαλε όλους τους Έλληνες μαθητές που δικαιούντο βάσει του βαθμού τους να είναι παραστάστες, από τις πρόβες για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, κι έβαλε στη θέση τους μαθητές Αλβανικής καταγωγής.

Αναμείνατε για τις λοιπές πληροφορίες...αυτό το Παρατηρητήριο Συμφωνιών του Κώλου, θα αντιδράσει μπροστά στον προφανή ρατσισμό του καθηγητή;

Όλοι έβλεπαν το κίνδυνο... και ΓΑΠ-ΠΑΠ παίζανε το πουλάκι τους

Οι ξένοι της ΕΕ πίεζαν, οι αναλυτές (οι κερδοσκόποι που ξεδόντιασε ο ΓΑΠ μετά από την παγκόσμια εκστρατεία εναντίον τους...) προειδοποιούσαν, οι εφημερίδες τα έγραφαν και αυτοί έπαιζαν τις κουμπάρες γιατί νόμιζαν ότι θα βλάψουν τον Καραμανλή και τη ΝΔ. Αλλά όπως είπε και ο Σαχινίδης... από την πρώτη στιγμή σκοπός τους ήταν να φέρουν το ΔΝΤ και τα κατάφεραν.

Αυξήθηκε ο κίνδυνος για τα ελληνικά ομόλογα

25/11/2009

Ολοένα και περισσότερο δείχνουν να ανησυχούν οι αγορές ότι η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της. Χθες, ο δείκτης που απεικονίζει τον κίνδυνο η Ελλάδα να μην αναχρηματοδοτήσει το χρέος της αυξήθηκε για ακόμα μία μέρα, με αποτέλεσμα να εντείνονται οι φόβοι ότι το νέο δανειακό πρόγραμμα του Δημοσίου θα εκτελεστεί σε ένα άκρως δυσμενές περιβάλλον επιβαρύνοντας τις δαπάνες του προϋπολογισμού.

Η διαφορά απόδοσης (spread) των επιτοκίων Credit Default Swaps (CDS) για το 5ετές ομόλογο της Ελλάδας έφτασε χθες μέχρι τις 187,4 μονάδες βάσης από 175,2 μονάδες που ήταν τη Δευτέρα. Αυτό σημαίνει ότι το ετήσιο κόστος ασφάλισης των ελληνικών ομολόγων, ανά 10 εκατ. ευρώ χρέους, αυξήθηκε κατά 12.200 ευρώ. Επίσης, στα 10ετή ομόλογα το αντίστοιχο spread παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα (174 μονάδες) με προχθές.

Το πλέον ανησυχητικό όμως είναι ότι το ελληνικό CDS κινείται τις τελευταίες ημέρες σταθερά πάνω από το αντίστοιχο ιρλανδικό. Μέχρι πρότινος ίσχυε το αντίθετο. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί έντονο προβληματισμό, αφού αναδεικνύει ότι οι επενδυτές «βλέπουν» περισσότερες πιθανότητες η Ελλάδα να μην ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, παρά η Ιρλανδία που φέτος έφτασε στα πρόθυρα της πτώχευσης και τα δημοσιονομικά της εκτροχιάστηκαν πλήρως.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το πορτογαλικό CDS (η Πορτογαλία είναι μία περιφερειακή αγορά ομολόγων της Ευρωζώνης με αντίστοιχες συνθήκες που επικρατούν και στην ελληνική) διαμορφωνόταν χθες στις 72 μονάδες βάσης, ενώ το τουρκικό (η Τουρκία είναι εκτός της Ζώνης του Ευρώ και της ασφάλειας που αυτή παρέχει) κινούνταν στην περιοχή των 200 μονάδων...

Οι εξελίξεις αυτές στέλνουν σαφές μήνυμα στο οικονομικό επιτελείο ότι θα πρέπει να προωθήσει άμεσα τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις εκείνες, που θα αντιστρέψουν τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό της φετινής χρονιάς. Σε διαφορετική περίπτωση, η κυβέρνηση θα βρεθεί για δεύτερο συνεχόμενο χρόνο σε δύσκολη θέση, αφού θα κληθεί να δανειστεί 54,6 δισ. ευρώ –τουλάχιστον– με δυσμενείς όρους.

Αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν ότι οι οίκοι και οι επενδυτές έχουν αρχίσει να προειδοποιούν από πολύ νωρίς για το τι πρόκειται να συμβεί αν δεν αλλάξει η κατάσταση στα δημόσια οικονομικά της χώρας. Δεν είναι τυχαίο ότι πληθαίνουν τα σενάρια για νέο κύμα υποβαθμίσεων της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Ελλάδας στην περίπτωση που δεν συμμορφωθεί η χώρα στους κανόνες της δημοσιονομικής προσαρμογής και δεν προωθήσει τα απαραίτητα διαρθρωτικά μέτρα.

Μάλιστα, οι ίδιοι αναλυτές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο τα spreads να ανέλθουν ή και να ξεπεράσουν τα φετινά επίπεδα (είχαν φτάσει στην περιοχή των 320 μονάδων βάσης), κατά τη διάρκεια του δανειακού προγράμματος του 2010.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_25/11/2009_380679

Ξεκίνησε κόντρα Διαμαντοπούλου-Ιερώνυμου για τα σχολικά βιβλία!

Σε κόντρα μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος φαίνεται να εξελίσσεται το ζήτημα της συγγραφής των σχολικών βιβλίων, στα οποία η Ιεραρχία διαπίστωσε τάσεις αποχριστιανοποίησης.

Στους προβληματισμούς των Ιεραρχών απάντησε σήμερα η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, τονίζοντας ότι τα βιβλία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος εκδίδονται από το υπουργείο Παιδείας και την ευθύνη τους έχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Ωστόσο, η Ιερά Σύνοδος και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εμμένουν στην απόφασή τους να εξεταστούν τα βιβλία από επιτροπή της Εκκλησίας για θέµατα Παιδείας, "λόγω ενδείξεων αποχριστιανοποίησης στα σχολικά εγχειρίδια".

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΩΝ Π.ΨΩΜΙΑΔΗ

Στο πλαίσιο της περιοδείας του σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία ο υπ. Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Ψωμιάδης επισκέπτεται τους 38 νέους Δήμους, όπως διαμορφώθηκαν από το σχέδιο «Καλλικράτης».

Το πρόγραμμα του κ. Ψωμιάδη έχει ως εξής:

* Σήμερα Πέμπτη 07/10 στις 7.30 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Σερρών Γιάννη Μωυσιάδη και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί τη Νέα Ζίχνη Σερρών και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στο κέντρο «Στέκι».
* Την Παρασκευή 08/10 στις 7.30 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί τις Συκιές και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων περιοχή Δενδροφυτείας (Μελ. Μερκούρη και Ζαχ. Γούναρη γωνία).

Ø Επίσης, στις 8.30 το βράδυ συνοδευόμενος από τον Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα μιλήσει σε συγκέντρωση βορειοηπειρωτών ομογενών και μεταναστών που ζουν στη Θεσσαλονίκη στο ξενοδοχείο Porto Palace (αίθουσα Κρυστάλ).

Ø Το πρωί της ίδιας μέρας, στις 10.30, θα επισκεφθεί το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Στις 11.30 θα δώσει το παρών στην ημερίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Η αγροτική πολιτική της κυβέρνησης».

* Το Σάββατο 9/10 στις 7 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα μιλήσει σε εκδήλωση της Δ.Α.Κ.-Μ.Μ.Ε. στο ξενοδοχείο Holiday Inn στη Θεσσαλονίκη.

Ø Επίσης, στις 11 το πρωί του Σαββάτου θα εγκαινιάσει το δημοτικό γήπεδο ποδοσφαίρου 5Χ5 στην άνω Περαία (συμβολή των οδών Σμύρνης και Ολυμπιάδος). Στις 11.30, στο Εμπορικό και βιομηχανικό Επιμελητήριο, θα παρακολουθήσει την παρουσίαση του βιβλίου «Ν’ αλλάξουμε (την) πόλη» του Δημήτρη Κούβελα. Στις 5 το απόγευμα, στο κλειστό της Καλαμαριάς, θα δώσει το παρών στο μικρό τελικό του 14ου Τουρνουά Μπάσκετ Γυναικών που διεξάγεται στη μνήμη της αθλήτριας Έφης Σιδηροπούλου.

* Την Κυριακή 10/10 στις 11.30 το πρωί συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Σερρών Γιάννη Μωυσιάδη και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί την Ηράκλεια και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στο καφέ Planet. Στις 7.30 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί το Λαγκαδά και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στην αίθουσα Λουτρών.

Ø Στις 10.00 το πρωί, στον Ι.Ν. Της Του Θεού Σοφίας, θα παραστεί στην επίσημη δοξολογία για τον εορτασμό της ημέρας του Μακεδονικού Αγώνα. Στις 8.30 το απόγευμα, θα παραστεί στο 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νοσηλευτών Χειρουργείου.

* Την Δευτέρα 11/10 στις 7 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί τη Θέρμη και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στο Πολιτιστικό Κέντρο Θέρμης. Στις 8.30 το βράδυ συνοδευόμενος από τον Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα μιλήσει σε συγκέντρωση γυναικών στο ξενοδοχείο Porto Palace (αίθουσα Pietra).
* Την Τρίτη 12/10 στις 7.30 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Σερρών, Γιάννη Μωυσιάδη και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί το Ροδολίβος και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στην αίθουσα Κινηματογράφου.
* Την Τετάρτη 13/10 στις 7.30 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κώστα Καραπαναγιωτίδη και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί τη Βέροια και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στον κινηματογράφο Σταρ.
* Την Πέμπτη 14/10 στις 7 το απόγευμα συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα επισκεφθεί το Πανόραμα και θα μιλήσει σε ανοικτή συγκέντρωση στο Πέτρινο Πολιτιστικό Κέντρο Πυλαίας. Στις 8.30 το βράδυ συνοδευόμενος από τον Απόστολο Τζιτζικώστα και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους θα μιλήσει σε συγκέντρωση Ποντίων ομογενών στο ξενοδοχείο Porto Palace (αίθουσα Ντίμπερ).

Π.ΨΩΜΙΑΔΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ: «ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΨΗΦΟΣ ΧΑΜΕΝΗ»

Στο κατάμεστο πνευματικό κέντρο Γιαννιτσών, όπου παραβρέθηκαν περισσότερα από 600 άτομα, μίλησε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ψωμιάδης, συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Θεόδωρο Θεοδωρίδη και υποψήφιους Περιφερειακούς συμβούλους. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο βουλευτής Πέλλας της ΝΔ Γιώργος Καρασμάνης, η πρώην βουλευτής της ΝΔ Πόπη Φουντουκίδου, ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Πέλλας Νίκος Αργυρός, ο πρώην δήμαρχος Γιαννιτσών Στέλιος Βαμβίνης και πλήθος αυτοδιοικητικών στελεχών.

Στην ομιλία του ο κ. Ψωμιάδης επισήμανε πως η Κεντρική Μακεδονία δεν έχει ούτε λεπτό για χάσιμο και πως στις 7 Νοεμβρίου οι Μακεδόνες επιλέγουν «το δρόμο της ευθύνης, το δρόμο της εμπειρίας, το δρόμο της διεκδίκησης, το δρόμο της αποφασιστικότητας, το δρόμο της ενότητας, το δρόμο της δύναμης για την Κεντρική Μακεδονία».

Δίνοντας στην εκλογική αναμέτρηση χαρακτήρα δημοψηφίσματος, ο

κ. Ψωμιάδης τόνισε πως «δεν πρέπει να πάει καμία ψήφος χαμένη» και πρόσθεσε ότι «ο κ. Μπόλαρης βαδίζει με προσήλωση στον τέταρτο δρόμο του προέδρου του, του κ. Παπανδρέου. Το δρόμο του μνημονίου, το δρόμο της ανεργίας, το δρόμο της ύφεσης, το δρόμο της κρίσης, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια την Ελλάδα μας στο γκρεμό».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του σημείωσε ότι «σε ένα μήνα θα ξαναφέρουμε το χαμόγελο στους κατοίκους των Γιαννιτσών, στους κατοίκους της Πέλλας, στους κατοίκους της Κεντρικής Μακεδονίας», ενώ αναφερόμενος στο Μακεδονικό δήλωσε πως «δεν πουλάμε τη γη του Μεγάλου Αλεξάνδρου, δεν πουλάμε τη Μακεδονία μας».

Από την πλευρά του, ο υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Θεόδωρος Θεοδωρίδης, κάλεσε τους παρευρισκόμενους να ενωθούν, όλοι μαζί, «με μπροστάρη τον Παναγιώτη Ψωμιάδη, σε έναν αγώνα που θα μετατρέψει τον πιο λαμπρό νομό του παρελθόντος στον πιο ελπιδοφόρο νομό του μέλλοντος». «Στηρίζουμε και στηριζόμαστε στο ανθρώπινο δυναμικό της Κεντρικής Μακεδονίας» είπε και έκανε ειδική αναφορά στο όραμα του συνδυασμού για μια Περιφέρεια «απαλλαγμένη από τις μετριότητες και τις χυδαιότητες της πολιτικής συναλλαγής, της λασπολογίας και της εμπορίας των κάλπικων υποσχέσεων».

Δεν θέλουμε να μάθουμε τουρκικά κύριε πρωθυπουργέ!

Αυτά είναι τα περίεργα παιχνίδια της "υψηλής πολιτικής" που εργάζεται σε βάθος χρόνου...

Έτσι δημιουργούνται "έθνη" και "πίστεις" και αδέλφια που σκοτώνουν κάποια στιγμή το ένα το άλλο, επειδή κάποιοι διεστραμμένοι έσπειραν φόβο, μίσος και "αιτίες" που να χωρίζουν τους ανθρώπους μεταξύ τους...

Αυτό γινόταν πάντα αυτό γίνεται και σήμερα. Όσο υπάρχουν άνθρωποι που στερούνται τις ελευθερίες τους και όσο υπάρχουν κάποιοι που δεν σέβονται το ίδιο δικαίωμα του να είναι οι άνθρωποι περήφανοι για την καταγωγή τους και να εργάζονται ΣΥΝ-δημιουργικά για το μέλλον των ανθρώπωντης Γης... θα βλέπουμε "πολιτικούς άρχοντες" να πράττουν αντίθετα με τη βούληση και τις ανάγκες των λαών... Διαβάστε την επιστολή των Πομάκων Ξάνθης και θα κατανοήσετε για τι πράγμα μιλώ:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΜΑΚΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

Δεν θέλουμε να μάθουμε τουρκικά κύριε πρωθυπουργέ.

Την επιστολή έστειλαν στον πρωθυπουργό και την Άννα Διαμαντοπούλου

Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου απέστειλαν τα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων νομού Ξάνθης, τονίζοντας πως το επίσημο ελληνικό κράτος τους υποχρεώνει να μάθουν τουρκικά, μία γλώσσα που όπως τονίζουν «δεν θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ».

Μεταξύ άλλων στην επιστολή τους τονίζουν:

«Το ελληνικό κράτος, παραβιάζοντας θεμελιώδη δικαιώματα που παρέχει το Σύνταγμά του και οι ευρωπαϊκές συνθήκες, αλλά και τα άρθρα 40 και 45 της συνθήκης της Λοζάνης, τα οποία παρέχουν στις μουσουλμανικές μειονότητες της Ελλάδας το δικαίωμα «να ποιώνται ελευθέρως εν αυτοίς χρήσιν της γλώσσης των», στερεί από μας και τα παιδιά μας όχι μόνο το δικαίωμα της εκπαίδευσης στην μητρική μας γλώσσα, αλλά ακόμη και το πλέον στοιχειώδες δικαίωμα της αποκλειστικής εκπαίδευσης στην επίσημη γλώσσα του, την ελληνική, και μας επιβάλλει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε μία ξένη γλώσσα, την οποία δεν μιλούμε και δεν επιθυμούμε να χρησιμοποιούμε, δηλαδή την τουρκική», τονίζουν τα μέλη του συλλόγου και προσθέτουν: «Εδώ και πολλές δεκαετίες συντελείται εις βάρος μας μία μορφωτική, γλωσσική και πολιτισμική γενοκτονία. Μία γενοκτονία εις βάρος αυτών των ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ανήκουν και τα μέλη του συλλόγου μας, που έχουμε το θάρρος να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως Πομάκοι της Ελλάδας».

Και συνεχίζουν λέγοντας ότι ζητούν το αυτονόητο, δηλαδή όπως αναφέρουν ζητούν «Tο δικαίωμα ο γιος μας ο Μεχμέτ να μαθαίνει ό,τι μαθαίνει ο γιος σας ο Νίκος. Ζητάμε η κόρη μας η Φατμέ, όταν θα δώσει εξετάσεις για να περάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο, να έχει τις ίδιες γνώσεις, δεξιότητες και προοπτικές που θα έχει η κόρη σας η Άννα. Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό τώρα, όταν στα πιο ευαίσθητα και κρίσιμα μαθησιακά χρόνια τους τα παιδιά μας διδάσκονται μια γλώσσα που δεν μιλούν και δεν θα την χρησιμοποιήσουν ποτέ στο σπίτι και στο πανεπιστήμιό τους;».

Οι αλήθειες για τα δημόσια σχολεία στα Πομακοχώρια με αριθμούς

Στην επιστολή του το Δ.Σ. του συλλόγου θυμίζει το παράδειγμα των δημόσιων (μη μειονοτικών) γυμνασίων και λυκείων στα Πομακοχώρια, για τα οποία όπως αναφέρεται, «ενώ ξεκίνησαν με 15 μαθητές και πόλεμο από πολλές πλευρές, τα σχολεία αυτά κατά το σχολικό έτος 2008-9 είχαν:

Γυμνάσιο Σμίνθης 145 μαθητές

Γυμνάσιο Γλαύκης 140 μαθητές

Λύκειο Γλαύκης 150 μαθητές

Τεχνικό Λύκειο Γλαύκης 60 μαθητές

Γυμνάσιο Θερμών 25 μαθητές

με αποτέλεσμα να μην επαρκούν οι κτιριακές εγκαταστάσεις τους. Η σιωπηλή ή φανερή, σκόπιμη ή μη σκόπιμη, άρνηση ή αδράνεια του υπουργείου Παιδείας, των αρμοδίων φορέων της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης και εν τέλει του ελληνικού κράτους της στοιχειώδους δημοτικής εκπαίδευσης των παιδιών μας αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα ή στην ελληνική και στην πομακική ως μητρική τους, αποτελεί στην πραγματικότητα άρνηση του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού των Πομάκων, του δικαιώματός μας στην παιδεία και στην μόρφωση, της αξιοπρέπειάς μας ως πολιτών αυτής της χώρας. Γι' αυτό πρέπει η ελληνική Πολιτεία να βρει τον τρόπο και τα μέσα να αλλάξει άμεσα αυτήν την κατάσταση και να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας.

Δεν αρνούμαστε σε κανέναν από τους Πομάκους της πατρίδας μας το δικαίωμα να στέλνει τα παιδιά του στα μειονοτικά σχολεία για να μορφώνονται και στην τουρκική γλώσσα, ακόμη και εάν αυτός δεν την μιλά στο σπίτι του, εφόσον φυσικά επιθυμεί εκπαίδευση και στην τουρκική γλώσσα. Ζητούμε όμως και εμείς από το ελληνικό κράτος, αλλά και από όλους τους συμπατριώτες μας μουσουλμάνους και μη, πομακόφωνους, τουρκόφωνους και ελληνόφωνους, ανεξάρτητα αν οι ίδιοι αισθάνονται φυλετικά Έλληνες, Τούρκοι ή Πομάκοι, να σεβαστούν το δικαίωμά μας να μορφώνονται τα παιδιά μας αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα ή στην ελληνική και στην μητρική μας γλώσσα, την πομακική. Όποια δικαιώματα απολαμβάνουν και ζητούν οι τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι της Ελλάδας για την γλώσσα και παιδεία τους, τα ίδια δικαιώματα ζητούμε και εμείς για τους πομακόφωνους μουσουλμάνους της Ελλάδας, μία μεγάλη μερίδα των οποίων εκπροσωπούμε.

Τι ζητούν οι Πομάκοι της Ξάνθης

1. Την ίδρυση δημόσιων, μη μειονοτικών, σχολείων σε όλα τα πομακοχώρια και την παράλληλη λειτουργία τους με τα μειονοτικά. Τελικός στόχος της ελληνικής Πολιτείας θα πρέπει να είναι να προσφέρει σε κάθε Πομάκο, ανεξάρτητα του τι αισθάνεται φυλετικά, το δικαίωμα να επιλέξει την γλώσσα στην οποία θα μορφωθεί το παιδί του. Έτσι, όσοι γονείς επιθυμούν αποκλειστικά ελληνική Παιδεία για τα παιδιά τους, θα μπορούν να τα στέλνουν στο δημόσιο σχολείο και όσοι θέλουν να μορφωθούν τα παιδιά τους και στα τουρκικά, να τα στέλνουν στο υπάρχον μειονοτικό.

2. Την εισαγωγή στα δημόσια δημοτικά σχολεία της Θράκης της διδασκαλίας του Κορανίου για τους μουσουλμάνους μαθητές.

3. Την γενίκευση της προσχολικής αγωγής στην ελληνική γλώσσα, με την ίδρυση παιδικών βρεφονηπιακών σταθμών και δημόσιων νηπιαγωγείων σε όλα τα πομακοχώρια.

4. Την άμεση λειτουργία των τεσσάρων δημόσιων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων, που ορθώς έπραξε και ίδρυσε ο προκάτοχός σας στο υπουργείο Παιδείας στα τέσσερα πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης. Αναμένουμε από εσάς την υλοποίηση της λειτουργίας των τεσσάρων αυτών σχολείων που έχουν συσταθεί.

5. Την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος των κατοίκων της Μάνταινας, που εκκρεμεί από το 2006, για ίδρυση δημόσιου (μη μειονοτικού) σχολείου.

6. Την δημιουργία πιλοτικών σχολείων, όπου τα παιδιά θα διδάσκονται την μητρική τους γλώσσα (πομακική) και πολιτισμό, παράλληλα με την ελληνική. Η καταγραφή της έχει ήδη προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ σήμερα πλέον υπάρχουν και Πομάκοι, αλλά και μη Πομάκοι (χριστιανοί) εκπαιδευτικοί, με γλωσσολογική παιδεία και επαρκή γνώση της πομακικής γλώσσας, οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν το έργο της διδασκαλίας της στα σχολεία, έστω και μέσω πιλοτικών προγραμμάτων. Στα ίδια σχολεία να χρησιμοποιείται η πομακική, παράλληλα με την ελληνική κατά την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων.

7. Την επίσημη και συστηματική καταγραφή της πομακικής γλώσσας από το ελληνικό κράτος, από επιτροπή επιστημόνων που διαθέτουν την σχετική παιδεία και γνώση, με την επίσημη καθιέρωση ειδικού αλφαβήτου, με βάση το ελληνικό αλφάβητο, προκειμένου να διδαχθεί στα σχολεία, αλλά και να χρησιμοποιείται δημόσια παράλληλα με την ελληνική, για να καλύψει τις ανάγκες διγλωσσίας. Στην καταγραφή της πομακικής μπορούν και πρέπει να συμμετέχουν και αρμόδια τμήματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων (Α.Π.Θ., Δ.Π.Θ., ΕΠΑΘ).

8. Την συνεργασία της ελληνικής Πολιτείας με τον σύλλογό μας για την επίσημη καταγραφή και είσοδο της πομακικής γλώσσας στα σχολεία και στην δημόσια ζωή του τόπου, στην θέση της τουρκικής γλώσσας. Ο σύλλογός μας έχει υπόψη του κατάλληλα εκπαιδευμένα πρόσωπα και μπορεί να υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις στην ελληνική Πολιτεία για την υλοποίηση του σκοπού αυτού και είναι έτοιμος να συνεργαστεί μαζί της, προσφέροντας κάθε δυνατή βοήθεια.

9. Τον σεβασμό της Συνθήκης της Λωζάνης από το ελληνικό κράτος για την θρησκευτική (και όχι εθνική) μουσουλμανική μειονότητα των Πομάκων της Ελλάδας. Συγκεκριμένα το άρθρο 40 της συνθήκης προβλέπει: «Οι Τούρκοι υπήκοοι, οι ανήκοντες εις μη μουσουλμανικάς μειονότητας, . θα έχωσι ιδίως ίσον δικαίωμα να συνιστώσι, διευθύνωσι και εποπτεύωσι . σχολεία και λοιπά εκπαιδευτήρια, μετά του δικαιώματος να ποιώνται ελευθέρως εν αυτοίς χρήσιν της γλώσσης των.». Εξάλλου το άρθρο 45 της ίδιας συνθήκης προβλέπει: «τα αναγνωρισθέντα διά των διατάξεων του παρόντος τμήματος δικαιώματα εις τας εν Τουρκία μη μουσουλμανικάς μειονότητας, αναγνωρίζονται υπό της Ελλάδος εις τας εν τω εδάφει αυτής ευρισκομένας μουσουλμανικάς μειονότητας». Μητρική γλώσσα είναι για μας τα πομακικά, και όχι τα τουρκικά, που μας έχουν επιβληθεί. Μέχρι να αρχίσει η διδασκαλία της μητρικής μας γλώσσας δεν επιθυμούμε να την αντικαταστήσει καμία άλλη γλώσσα εκτός από την ελληνική.

Το υπόμνημα που υπογράφουν για το διοικητικό συμβούλιο του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων Νομού Ξάνθης ο πρόεδρος Ταχήρ Κόντε, η γραμματέα Αλιέ Εφέντη και ο ταμίας Χαμδή Εφέντη, κοινοποιήθηκε επίσης στους, αντιπρόεδρο της Κυβερνήσεως Θεόδωρο Πάγκαλο, γενική γραμματέα Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας - Θράκης Θεοδώρα Κόκλα, πρόεδρο Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά, γεν. γραμματέα ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, πρόεδρο ΛΑ.Ο.Σ. Γιώργο Καρατζαφέρη, πρόεδρο Συνασπισμού Αλέξη Τσίπρα, πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Φίλιππο Πετσάλνικο, βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Σωκράτη Ξυνίδη, βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Τσετίν Μάντατζη, βουλευτή Ν.Δ. Ξάνθης Αλέξανδρο Κοντό, Καπνεργατών.

ΧΡΟΝΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Νέο και άφθαρτο αίμα στο ψηφοδέλτιο Μπόλαρη

Υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης με το ΠΑΣΟΚ στο ψηφοδέλτιο του Μπόλαρη θα είναι ο γνωστός εκσυγχρονιστής Πασχαλίδης... back to the future από τον Μπόλαρη λοιπόν σε ένα πολιτικό που νομίζαμε ότι έχει μείνει στο παρελθόν...

Προφανώς μαζί με τα φρουτάκια επανακάμπτει και ο κ. Πασχαλίδης που να θυμίσουμε είχε παραιτηθεί, το 2002, μετά από αποκάλυψη φωτογραφίας που το έδειχνε να είναι στο γραφείο του βασιλιά του τζόγου στη Β. Ελλάδα Τεκτερίδη, ενώ τις προηγούμενες μέρες έλεγε ότι δεν τον ήξερε και τυχαία ήταν το ...

Εκδήλωση για τον Παύλο Μελά

[ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΑΘΗΝΑ]
Σαν ελάχιστο φόρο τιμής στην μνήμη του μεγάλου μακεδονομάχου Παύλου Μελά, η Επιτροπή Μνήμης και Τιμής Παύλου Μελά, σας προσκαλεί στην 8η ετήσια εκδήλωση τιμής που διοργανώνει την Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010 στις 7:00 μ.μ. στο μνημείο του ήρωα (Πλατεία Παύλου Μελά) έξω από τη Λέσχη Αξιωματικών. Κεντρικός ομιλητής ο δημοσιογράφος και εκδότης του περιοδικού "PATRIA" Δημήτρης Παπαγεωργίου.Θα χαιρετίσουν βουλευτές και εκπρόσωποι πατριωτικών φορέων και εντύπων. Μετά τους χαιρετισμούς θα ακολουθήσει κατάθεση στεφάνων. Την εκδήλωση συντονίζει ο εκδότης Ιωάννης Γιαννάκενας.

Διάγγελμα Παπανδρέου για τη σημερινή απεργία



Έχω μια απορία: Όλοι αυτοί οι μακάκες που χειροκροτάνε... σήμερα χειροκροτάνε ακόμα;

(Οικονομικό) έγκλημα και τιμωρία

Ακούμε συχνά στα κανάλια για κομπίνες. Τελευταία είναι στη μόδα οι κομπίνες γιατρών, φαρμακοποιών και πλαστών συνταγογραφήσεων. Το ρεπορτάζ αναφέρεται σε ένα κυκεώνα γεγονότων όπου πρέπει να λάβει χώρα συγκεκριμένη και επώνυμη καταγγελία, πλήρη με αποδεικτικά στοιχεία κλπ. Να την παραλάβει ένας αμφιβόλου ικανότητας ή ήθους επιθεωρητής και να ξετρυπώσει τον δράκο του παραμυθιού.

Η συνέχεια στο himaira.blogspot.com

Μ. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Τόσο πολύ βιάζεται η Κυβέρνηση να ξαναπάει στα έδρανα της Αντιπολίτευσης;

«Ναι, να ερευνήσουμε τα «greek Σημιτ-ics», να ερευνήσουμε τα «greek statistics», αλλά να ερευνήσουμε και το πώς δημιουργήθηκε το χρέος στην Ελλάδα από το 1981».

Κύριε Πρόεδρε,

Aκουσα με πολλή προσοχή τον κ.Υπουργο και στην πρωτολογία του και στη δευτερολογία του. Έθεσε δεκαπέντε ερωτήματα στο ΣΥΡΙΖΑ. Πιστεύετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα γίνει κυβέρνηση;

Τόσο πολύ βιάζεται η Κυβέρνηση να ξαναπάει στα έδρανα της Αντιπολίτευσης;

Εδώ, κύριε Σαχινίδη, είστε για να δίνετε εσείς απαντήσεις, όχι για να ρωτάτε το ΣΥΡΙΖΑ αν είναι υπέρ του μηχανισμού στήριξης. Εδώ είστε για να απαντήσετε εσείς. Θα πάτε για αναδιάρθρωση του χρέους, ναι ή όχι; Συμφωνείτε ή δεν συμφωνείτε μ’ αυτό που είπε ο σύμβουλος του Υπουργού και πρώην Υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας; Θα προχωρήσετε μέσα στο χειμώνα σε αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης; Θα το εξισώσετε, ναι ή όχι, με το πετρέλαιο κίνησης; Αυτό θα το πείτε στους συμπολίτες σας στη Λάρισα και στους συμπολίτες μας μέχρι τη Φλώρινα; Είναι μέσα στα σχέδιά σας; Θα απαντήσετε αν θα αυξήσετε το ΦΠΑ στα ξενοδοχεία για την Κρήτη και τη νότιο Ελλάδα; Αν αυξήσετε το ΦΠΑ στα ξενοδοχεία από το 11% στο 23%, τότε να περιμένουμε τις στρατιές των εκατόν πενήντα ως διακοσίων χιλιάδων ανέργων που θα προσθέσουμε στους ήδη διακόσιους χιλιάδες που δημιουργήσατε σ’ ένα χρόνο με την πολιτική σας και να φτάσουμε στο ένα εκατομμύριο. Άλλωστε δεν το προβλέψαμε εμείς το εκατομμύριο των ανέργων, το προέβλεψε ο αρμόδιος Υπουργός εκείνης της εποχής, ο κύριος Λοβέρδος. Άρα εσείς εδώ είστε για να απαντάτε, όχι για να ρωτάτε.

Θέσατε επίσης ένα δίλημμα από το Βήμα της Βουλής απαντώντας σε μία αποστροφή του λόγου του κυρίου Τσίπρα. Ωραία, πείτε μας επίσημα ότι το δίλημμα που βάζετε για τις εκλογές είναι αν ο λαός επικροτεί την οικονομική σας πολιτική, δηλαδή αν επικροτεί το Μνημόνιο, αν επικροτεί τις φορολογίες, αν επικροτεί το νόμο σας για τις συντάξεις, αν επικροτεί το νόμο σας για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.

Ε, λοιπόν, σ’ αυτό το δίλημμα, στην πρόκλησή σας, εμείς σας λέμε «ναι». Στο δίλημμα που εσείς βάζετε, λοιπόν, θα περιμένουμε να δούμε αν ο λαός επικροτεί την οικονομική σας πολιτική, το Μνημόνιο και τα μέτρα σας στην οικονομία. Και θα δούμε το αποτέλεσμα.

Τέθηκε και ένα άλλο πολύ σοβαρό θέμα στο οποίο νιώσατε την ανάγκη να απαντήσετε. Αυτό είναι το θέμα της Εξεταστικής Επιτροπής, στο οποίο επίσης θα πρέπει να απαντήσετε. Θα πρέπει να μας πείτε επισήμως εάν ισχύουν αυτά που είπε ο Πρωθυπουργός κατ’ ιδίαν σε δημοσιογράφους στο Μέγαρο Μαξίμου, δηλαδή ότι αλλάζετε τη θέση σας –και ευτυχώς, βεβαίως- και δεν θέλετε μόνο να «πυροβολείτε» την Αντιπολίτευση χρησιμοποιώντας Εξεταστικές Επιτροπές, αλλά συμφωνείτε οι Εξεταστικές Επιτροπές να πάνε και πιο πίσω.

Όταν ο κ. Παπανδρέου αναφέρθηκε στα swaps του 2001, δεν αναφέρθηκε μόνο στα «greek statistics», αλλά και στα «greek Σημιτ-ics», γιατί η ερώτηση που του έκαναν ήταν όντως για τα swaps και τη μεταφορά του χρέους του 2000 στο 2004 ή 2017.

Εμείς, λοιπόν, λέμε ««ναι, να ερευνήσουμε τα «greek Σημιτ-ics», να ερευνήσουμε τα «greek statistics», αλλά να ερευνήσουμε και το πώς δημιουργήθηκε το χρέος στην Ελλάδα από το 1981».

Έχετε το κουράγιο να το κάνετε; Δέχεστε αυτήν την πρόσκληση; Απαντήστε ευθέως. Ο κύριος Πρωθυπουργός έδωσε μια απάντηση. Περιμένουμε να μας το πείτε επισήμως και στη Βουλή.

Θα κάνω και μια έκκληση στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Εγώ κατανοώ την ευαισθησία της Αριστεράς, του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, τη δική σας, αλλά και των άλλων κομμάτων για την εργατική τάξη η οποία πραγματικά πλήττεται και ένα μεγάλο κομμάτι της οδηγείται στην εξαθλίωση. Πράγματι, ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας οδηγείται στην ανεργία και η νεολαία βρίσκεται σε αδιέξοδο.

Σε μια χώρα που πραγματικά έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, οι νέοι της δεν μπορούν να βρουν δουλειά, με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα ένα νέο κίνημα μετανάστευσης των μορφωμένων ανθρώπων στο εξωτερικό. Αντί, δηλαδή, να προσελκύσουμε στην Ελλάδα τα καλύτερα μυαλά, τα διώχνουμε στο εξωτερικό.

Σ’ αυτό το σημείο, λοιπόν, θα ήθελα να παρακαλέσω το ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τα κόμματα της Αριστεράς να βοηθήσουν στο θέμα των επενδύσεων. Δεν μπορεί για κάθε επένδυση που γίνεται στην Ελλάδα να γίνεται πάντα μια προσφυγή με 200 ευρώ στο Συμβούλιο της Επικρατείας από στελέχη που ανήκουν κυρίως στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και να σταματά εκεί. Δεν μπορεί οι επενδύσεις στην Ελλάδα να καθυστερούν λόγω αυτών των προσφυγών για δέκα και είκοσι χρόνια.

Αν κατηγορούμε το ΠΑΣΟΚ για κάτι, είναι ότι δεν είχε την έμπνευση και τον οραματισμό να δεχθεί την πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος, όπου η Νέα Δημοκρατία έκανε δεκτές πολλές προτάσεις και της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης του ΠΑΣΟΚ να βάλουμε την αναπτυξιακή διάσταση στο Σύνταγμα, προκειμένου να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τις επενδύσεις.

Κι αν έχει γίνει κάτι σωστό τα προηγούμενα χρόνια -γιατί κάποιοι αναφέρθηκαν και στην οικονομική ιστορία- είναι ο νόμος ο οποίος έγινε τη δεκαετία του 1950 για την προστασία των ξένων επενδύσεων που αφορά και τη ναυτιλία. Ήταν ένας νόμος ο οποίος εντάσσεται σε όλα τα συντάγματα από εκείνη την ημερομηνία και μετά. Αν θυμάμαι καλά, πρόκειται για το άρθρο 107 του Συντάγματος.

Έτσι αναγεννήθηκε η ναυτιλία και έτσι προχώρησαν οι επενδύσεις, λαμβάνοντας βεβαίως υπ’ όψιν και την προστασία του περιβάλλοντος. Εχουμε ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο και τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία του περιβάλλοντος. Όμως, δεν μπορούμε να μην κάνουμε επενδύσεις.

Βεβαίως, δεν μπορεί να γίνει καμμιά επένδυση χωρίς να υπάρχει η έγκριση της έκθεσης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και χωρίς να υπάρχουν οικονομοτεχνικές μελέτες αποδέκτες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ελληνική νομοθεσία. Σ’ αυτό χρειάζεται να συμφωνήσουμε όλοι.

Εκείνη την εποχή χάσατε μοναδικη ευκαιρία. Σήμερα ό,τι και να κάνετε, όσο και να δίνετε κίνητρα για ξένες επενδύσεις, οι επενδύσεις δεν μπορούν να προχωρήσουν με φορολογία 40%, με τη γραφειοκρατία, με τη διαφθορά στο δημόσιο και με τα προβλήματα τα οποία έχουμε στη δομή του ίδιου μας του Συντάγματος που δεν βοηθούν τις επενδύσεις και τα οποία θα πρέπει να αναθεωρήσουμε. Και σ’ αυτό έχουμε συμφωνήσει όλα τα κόμματα, δεχόμενοι εμείς προτάσεις δικές σας να τις εντάξουμε στο Σύνταγμα.


Χρειάζεται, λοιπόν, σοβαρότητα, όπως χρειάζεται η Κυβέρνηση να καταλάβει ότι είναι κυβέρνηση και ότι πρέπει να κυβερνήσει, χρειάζονται πολιτικές τέτοιες που να βοηθούν την ανάπτυξη, αλλά χρειάζονται και πολιτικές που δεν θα σκοτώνουν τον παραγωγικό ιστό της οικονομίας με τη ληστρική φορολογία που απομυζά από τους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι και να καταναλώσουν μπορούν και να επενδύσουν μπορούν. Μόνο αυτά θα βοηθήσουν τη χώρα να βγει από το αδιέξοδο.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.