·Διαβάζεται στο ίντερνετ www.karfitsa.gr
ΕΚΔΟΤΗΣ: Νίκος Καραμανλής
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος / gkessopoulos@gmail.com
ΥΠ. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Φωτεινή Γκαμπαλέ / saleskarfitsa@gmail.com
Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε η συνεχιζόμενη σιωπή σας από τον Οκτώβριο του 2009 παραμένει στην επικαιρότητα, σχολιάζεται θετικά η αρνητικά και επιχειρούνται ερμηνείες. Μπορείτε να μας πείτε ποιοι είναι οι λόγοι της σιωπής και γιατί αποφασίσατε να παραχωρήσετε αυτή την συνέντευξη σε ένα blog, σ’ ένα εναλλακτικό μη επαγγελματικό μέσο, αντί στον τύπο που περιμένει την παρέμβαση σας ανυπόμονα;
Κ.Καραμανλής: Τα ΜΜΕ επιθυμούν να απολογηθώ, εντός η εκτός εισαγωγικών, όχι στον πολίτη, αλλά στην καθημερινή ποικιλία που κατασκευάζουν και που απέχει πολύ από την καθημερινότητα του πολίτη και τις πραγματικές του ανησυχίες. Θέλουν σχόλια για τον κ. Σαμαρά, την κ.Μπακογιάννη, για τα σκάνδαλα πραγματικά η όχι, για την καθημερινή κατανάλωση επικαιρότητας και όχι αναγκαστικά για την ουσιαστική πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας. Αυτό που αποκαλείται σιωπή στα ΜΜΕ και είναι απλά το γεγονός ότι ανέλαβα χωρίς υπεκφυγές το σύνολο της ευθύνης για την πολιτική της κυβέρνησης μου – και φυσικά για τα λάθη της όχι μόνο τις όποιες επιτυχίες- και την ήττα της ΝΔ το περασμένο Οκτώβριο.
Επέλεξα τότε την λύση των εκλογών που κατά την γνώμη μου επέβαλλαν οι καταστάσεις. Το μέγεθος της ήττας επέβαλλε την αποχώρηση μου αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο πολιτικός σχεδιασμός, τόσο για την χώρα όσο και για την ΝΔ, ήταν λανθασμένος.
Σεβόμενος την λαϊκή ετυμηγορία, άνοιξα εγώ ο ίδιος τον κύκλο ανασυγκρότησης της ΝΔ και είναι προφανές ότι η οποιαδήποτε παρέμβαση μου στην προηγούμενη περίοδο θα ερμηνεύονταν με όρους πολιτικάντικους και κομματικούς, όπως ακριβώς και η υποτιθέμενη σιωπή μου. Από την άποψη ήταν προτιμότερο να μιλήσω όταν τα εσωκομματικά της ΝΔ θα είχαν οριστικά δρομολογηθεί και όταν, η επικοινωνιακή θύελλα που ξετυλίγεται εδώ κι ένα χρόνο, θα άρχιζε να συνάντα την αντίσταση της πραγματικότητας, πράγμα που διαφαίνεται σήμερα.
Σε ότι αφορά την επιλογή ενός blog για την συνέντευξη αυτή υπάρχουν δυο ερμηνείες : πρώτον δεν επιθυμώ στην παρούσα φάση τα λεγόμενα μου να ενταχτούν σε μια λογική στρατοπέδου – εμείς από δω, αυτοί από κει – πράγμα δύσκολο με τα κλασσικά ΜΜΕ όπου η παραταξιακή λογική είναι κυρίαρχη. Δεύτερον – μιας που τα blog αποτελούν στην πλειοψηφία τους εναλλακτικό ανώνυμο τύπο - σχεδόν κανείς δεν θα πιστέψει ότι η συνέντευξη αυτή πράγματι έγινε. Παρόλο που οι πραγματικές η φανταστικές συνεντεύξεις πολιτικών πρόσωπων αποτελούν παράδοση στο χώρο της πολιτικής μπλογκόσφαιρας, πιο πολύ βέβαια στο εξωτερικό.
Η επιλογή – blog και όχι ΜΜΕ – και η ασάφεια που εμπεριέχει – πραγματική συνέντευξη η έμμεση τοποθέτηση του blogger - επιτρέπει να ειπωθούν πράγματα που στα κλασσικά ΜΜΕ, κι αν λέγονται, περιθωριοποιούνται από την παραταξιακή λογική του κάθε μέσου.Υπό αυτήν την έννοια η συνέντευξη αυτή ίσως κριθεί πιο πολύ από το περιεχόμενο της παρά από τους κομματικούς συνειρμούς πού δημιουργούν στο ακροατήριο τους τα κλασσικά ΜΜΕ. Οπότε δεν έχει και μεγάλη σημασία αν η συνέντευξη είναι αληθινή η όχι, ερώτημα που προφανώς θα εγερθεί, για να αποπροσανατολίσει από το περιεχόμενο της. Ας το θεωρήσουμε λοιπόν σαν έναν εκ μέρους μου πειραματισμό.
Sxolioblog: Ας αφήσουμε τον υπαινιγμό σας για τα blogs. Η απάντηση σας ξαφνιάζει, δείχνεται να θεωρείται ότι η απόφαση για εκλογές παραμένει απόλυτα δικαιολογημένη αν και η συντριβή της ΝΔ που ακολούθησε επέβαλλε την έξοδο σας από την προεδρία της. Και το κόμμα σας δεν φαίνεται προς το παρόν να ανακάμπτει. Τι ακριβώς εννοείται λέγοντας ότι το εγχείρημα των πρόωρων εκλογών απέτυχε αλλά ο πολιτικός σχεδιασμός ήταν σωστός ;
Κ.Καραμανλής: Η απόφαση για τις εκλογές είναι απόλυτα δικαιολογημένη και από την άποψη του τι έπρεπε να γίνει στη χώρα και από την άποψη του πολιτικού σχεδιασμού για την ΝΔ. Αυτό είναι ανεξάρτητο από τις πιθανότητες που είχαμε να κερδίσουμε τις εκλογές.
Σε ότι αφορά την χώρα είναι προφανές ότι τα τότε αναγκαία μέτρα, δεν μπορούσαν να προκύψουν από μια κυβέρνηση με ασθενή κοινοβουλευτική πλειοψηφία και ισχυρή αλλά ανεύθυνη αντιπολίτευση. Ο τρόπος που πολιτεύτηκε το ΠΑΣΟΚ αποδεικνύει - δια της πραγματικότητας και όχι δια του λόγου - ότι ως αντιπολίτευση ήταν ανεύθυνη, υλοποιώντας όσα συλλήβδην κατήγγειλε, και ως κυβέρνηση αναποτελεσματική κάνοντας λάθη χειρισμών, χάνοντας χρόνο, δυσφημίζοντας τη χώρα, και πέφτοντας έξω τόσο στο μείγμα πολιτικής που χρειάζεται – όπως τονίζει ο Αντώνης Σαμαράς – όσο και στην επιλογή των χρόνων για κάθε ενέργεια.
Σε ότι αφορά την ΝΔ, τον Οκτώβριο του 2009 δεν υπήρχε άλλη επιλογή από τις εκλογές μιας που δεν είχαμε πλέον την δυνατότητα να κυβερνήσουμε. Εξαιτίας της δικής μας αστοχίας και των λαθών μας για τα οποία έχω και την ευθύνη, αλλά επίσης, και για λόγους ανεύθυνης αντιπολίτευσης που είχε, έτσι κι αλλιώς, οριοθετήσει τις εκλογές για τον Φεβρουάριο του 2010. Οι εκλογές του 2009 δεν χάθηκαν τον Οκτώβριο του 2009, αλλά τον Σεπτέμβριο του 2007, στις προηγούμενες δηλαδή εκλογές, και στην αδυναμία μας – από το 2004 μέχρι και το 2009 – να βγούμε σαν κόμμα και σαν κυβέρνηση από την συνολική δάνειο-πρακτική πολιτική των κυβερνήσεων της μεταπολίτευσης. Αυτή είναι η αποτυχία μας σαν κόμμα, και όχι τα διάφορα επιμέρους ζητήματα με τα οποία η επικαιρότητα ασχολείται. Και φυσικά και το ΠΑΣΟΚ σήμερα παραμένει εγκλωβισμένο στην ίδια πρακτική, επιρρίπτοντας τα βάρη και την ευθύνη μόνο στους άλλους για να συνεχίσει μια πορεία δανεισμού που δεν κλείνει μ’ αυτόν τον τρόπο. Διότι δανειζόμαστε μεν, από τον μηχανισμό, το έλλειμμα μειώνεται μόνο μέσω των περικοπών, τα δημόσια έσοδα δεν έρχονται, η κατανάλωση μειώνεται, η ανεργία και η ανασφάλεια αυξάνονται, οι επιχειρήσεις κλείνουν και το χρέος διευρύνεται. Τον Σεπτέμβριο του 2007 – τότε χάσαμε τις εκλογές του 2009 – η ΝΔ έπρεπε να σταματήσει την λεγόμενη πολιτική της ήπιας προσαρμογής, και να αναθεωρήσει την δανειοληπτική πολιτική του ελληνικού κράτους στην κατεύθυνση της μείωσης του χρέους, την αποφυγή δανεισμού με ψηλά επιτόκια και την φυσικά της μείωσης του ελλείμματος. Οι πολιτικοί συσχετισμοί της εποχής δεν το επέτρεψαν, η κοινοβουλευτική μας πλειοψηφία ήταν ασθενής και με φυγόκεντρες τάσεις και φυσικά – όπως προείπα – για λόγους πολιτικού κόστους παραμείναμε, με δική μου ευθύνη, εγκλωβισμένοι στην συνήθη δανειοληπτική πολιτική των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων. Υπό αυτήν την έννοια μόνο σε περίπτωση που η ΝΔ θα κέρδιζε τις εκλογές του 2009 προκαλώντας ταυτόχρονα προβλήματα στο ΠΑΣΟΚ θα μπορούσαμε να κυβερνήσουμε. Το εγχείρημα ήταν δύσκολο, ίσως απίθανο, αλλά από την άποψη τόσο της χώρας όσο και της πραγματικής δυνατότητας της ΝΔ να κυβερνήσει κι όχι να παρίσταται, ήταν επιβεβλημένο. Η σημερινή κατάσταση έξαλλου αποδεικνύει ότι ο πολιτικός σχεδιασμός ήταν σωστός.
Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε η σιωπή σας διαρκεί, αλλά η απάντηση σας έχει εν μέρει προκλητικό χαρακτήρα. Η κατάσταση στην οποία παραδώσατε την χώρα μπορεί να χαρακτηριστεί τραγική. Το έλλειμμα ξέφυγε εντελώς, δεν είναι θέμα αν έχετε δίκιο εσείς η το ΠΑΣΟΚ για τα επιμέρους νούμερα και τις τεχνικές καταγραφής, και η διαδικασία αναπροσαρμογής μέσω του μνημονίου αποδεικνύεται πολύχρονη και σκληρή. Και φυσικά χωρίς εγγύηση επιτυχίας. Το κόμμα σας και ο νυν πρόεδρος κ. Σαμαράς κατηγορεί το ΠΑΣΟΚ για το μνημόνιο και το ΠΑΣΟΚ απαντά ότι το μνημόνιο είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων σας. Φυσικά εκ των υστέρων επιχειρείτε μια εκλογίκευση των περιστάσεων αλλά τι έχετε να απαντήσετε στο γεγονός ότι παραδώσατε τη χώρα σ’ αυτήν την κατάσταση.
Κ.Καραμανλής: Ωστόσο είναι προφανές ότι η πραγματική κατάσταση μιας χώρας που αντιμετωπίζει δομικά προβλήματα δεν διαμορφώνεται σε μια εξαετία εκτός για αυτούς που αντιλαμβάνονται την πολιτική και οικονομική ανάλυση με όρους σχεδόν ποδοσφαιρικούς, όπου ο καθένας μας είναι με την ομάδα του, ότι κι αν συμβεί. Να συμφωνήσω μαζί σας ότι η ΝΔ παρέδωσε τη χώρα σε απογοητευτική κατάσταση. Αυτό σημαίνει αυτό ότι την παρέλαβε σε μια κατάσταση ανθηρή όπως ισχυρίζεται κατά καιρούς το ΠΑΣΟΚ ; Η αλήθεια είναι ότι παραλάβαμε μια κατάσταση επίπλαστης ανάπτυξης, που και εμείς διατηρήσαμε με τον ίδιο “δανεικό” τρόπο τα πρώτα χρόνια, μια χώρα ήδη χρεωμένη πάνω από το 100% του ΑΕΠ, από μια κυβέρνηση που εφάρμοσε, και δυστυχώς δεν βγήκαμε από την παράδοση, την γνωστή συνταγή που, αυξάνοντας τον δανεισμό, αύξανε τους ετήσιους τόκους και τοκοχρεολύσια, σε σημείο που ετήσιο κόστος του χρέους υπερβαίνει για παράδειγμα την ετήσια μισθοδοσία του δημόσιου τομέα.
Να συμφωνήσω λοιπόν μαζί σας για τις ευθύνες μας και τις δικές μου προσωπικά, ότι η ΝΔ δεν ανέτρεψε – και ίσως ακόμα δεν επιχείρησε να ανατρέψει – την πάγια τακτική της μέσω δανεικών ανάπτυξης και διοίκησης της χώρας που επεκράτησε στην μεταπολίτευση και εδικά από το 1981 και μετά. Αλλά ο ισχυρισμός ότι αυτό που μας οδήγησε στη σημερινή κατάσταση είναι η πολιτική αποτυχία της ΝΔ τα τελευταία έξι χρόνια, είναι σαν να λέμε – για αυτόν που πάσχει από εκφυλιστική κληρονομική ασθένεια - ότι ο λόγος της επιδείνωσης είναι μόνο τα γήρατα και όχι το σχετικό γονίδιο. Το οικονομικό μοντέλο της μεταπολίτευσης χρεοκόπησε, η χρεωκοπία ήταν γραμμένη στα γονίδια του και η ΝΔ δεν βρήκε τρόπο, η δεν μπόρεσε, η δεν θέλησε αρκετά, να το θεραπεύει. Να δεχτώ αυτό να μην αναλώνεται η συζήτηση σε επιμέρους ζητήματα μπροστά στην ουσία της κρίσης. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι όλες οι κυβερνήσεις μετά το 1981 πορευτήκαν σ’ αυτό το μοντέλο και έχουν όλες ευθύνη για την κατάληξη του. Η ευθύνη θα επιμεριστεί από την ιστορία και τους ιστορικούς και όχι από εξεταστικές επιτροπές και συγκροτήματα τύπου. Υπό μιαν έννοια μάλιστα η ευθύνη αυτή μπορεί να επιμεριστεί με τα χρόνια διακυβέρνησης αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να εξηγηθεί η ελληνική αστοχία από τα τελευταία μόνο έξι χρόνια. Έξαλλου η σιωπή μου εξηγείται και από αυτόν τον λόγο: όσο η συζήτηση διεξάγεται με μεροληπτικές λογικές και τα ΜΜΕ καλλιεργούν την παραταξιακή αντιμετώπιση της αλήθειας δεν χρειάζονται παρεμβάσεις.
Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε επιχειρείτε μια συνολική απάντηση στα των ευθυνών της κρίσης αποδεχόμενος εν μέρει την αποτυχία των κυβερνήσεων σας, εντάσσοντας την όμως στην “αναπόφευκτη χρεωκοπία” του μοντέλου της μεταπολίτευσης. Αυτό πως σχετίζεται με τον ισχυρισμό σας, σχετικά με τις εκλογές του 2009, ότι ο σχεδιασμός ήταν σωστός δεν θεωρείται ότι διαψεύστηκε από την πραγματικότητα ;
Κ.Καραμανλής: Αυτό που διαψεύστηκε από την πραγματικότητα ήταν η πολύ μικρή πιθανότητα της ΝΔ να κερδίσει τις εκλογές. Και φυσικά σέβομαι την λαϊκή ετυμηγορία. Ωστόσο ο πολιτικός σχεδιασμός δεν γίνεται απλά για να κερδίσεις τις εκλογές αλλά και για να κυβερνήσεις όπως νομίζεις ότι είναι αναγκαίο. Οι εκλογές του 2009 έπρεπε να γίνουν για να προκύψει μια κυβέρνηση που θα είχε τους όρους να κυβερνήσει. Αυτοί που ισχυρίζονται ότι ο ρόλος μιας κυβέρνησης είναι απλά να παραμείνει όσο μπορεί δεν προσφέρουν υπηρεσία ούτε στη χώρα ούτε στην παράταξη τους.
Είναι εύκολο να παριστάνουμε σήμερα τους δήθεν αφελείς αλλά τον Οκτώβριο του 2009 υπήρχαν τρεις βασικές πιθανότητες :
Μια πολύ μικρή πιθανότητα νίκης της ΝΔ, μικρής νίκης, που όμως θα προκαλούσε σοβαρά προβλήματα στο ΠΑΣΟΚ και θα επέτρεπε την άμεση λήψη των μέτρων που τότε είχα προτείνει και που ήταν πολύ ηπιότερα από αυτά στα οποία φτάσαμε με τις καθυστερήσεις έως ότου το ΠΑΣΟΚ δικαιολογήσει την μεταστροφή του.
Μια μεγάλη πιθανότητα επικράτησης του ΠΑΣΟΚ με διαφορά από την ΝΔ, που επίσης θα έδινε στην κυβέρνηση την δυνατότητα να εφαρμόσει το όποιο πρόγραμμα της και φυσικά δεν υποχρέωσε κανείς το ΠΑΣΟΚ να υποσχεθεί τα πάντα, διότι είχε την ίδια απολύτως πληροφόρηση για την πορεία της οικονομίας. Είναι αστείο να ρωτάται ο κ. Προβόπουλος αν είχε πει τα ίδια σε μένα και στον κ. Παπανδρέου, λες και απουσιάζουν από όλες τις βαθμίδες της δημόσιας διοίκησης τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Και μια μικρή εκτιμώ πιθανότητα μη αυτοδυναμίας, που συνήθως γοητεύει την αριστερά, αλλά σπάνια επιβεβαιώνετε στην μεταπολιτευτική ιστορία μας.
Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση που θα πρόεκυπτε από τις εκλογές του 2009 έπρεπε να κάνει άμεσα δυο πράγματα : να πάρει τα αναγκαία μέτρα προτού η κρίση του ελλείμματος μετατραπεί σε κρίση δανεισμού, και να απευθυνθεί στις αγορές για να εξασφαλίσει τον αναγκαίο δανεισμό σε χαμηλά επιτόκια. Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάρτιο του 2010, τα διαφορικά επιτόκια δανεισμού της Ελλάδας παρέμεναν χαμηλά και η ελληνική κυβέρνηση αντί να δανειστεί, περιφερόταν ανά την υφήλιο, καταφέρνοντας με τις δηλώσεις της να τα αυξήσει. Δεν συνυπογράφω φυσικά τις θεωρίες συνωμοσίας. Απλά είναι προφανές ότι η περίοδος αυτή, μέχρι που το ΠΑΣΟΚ να καταφέρει να δικαιολογήσει στους ψηφοφόρους τους, στον μηχανισμό του, αλλά και στους ίδιους τους υπουργούς του, την αλλαγή πολίτικης από τις υποσχέσεις της προεκλογικής ΔΕΘ στην πραγματικότητα, η περίοδος αυτή κόστισε στη χώρα. Είναι αστείο να λέμε ότι το μνημόνιο ήταν μονόδρομος, έγινε μονόδρομος στην πορεία. Όχι ότι άλλες λύσεις θα ήταν ευχάριστες, ίσως υπήρχαν κάποιες λιγότερο επώδυνες η πιο αποτελεσματικές,υπήρχαν φυσικά και χειρότερες, αλλά ο ισχυρισμός ότι η λύση που δόθηκε αποτελούσε μονόδρομο είναι απόδειξη έπαρσης, προπαγάνδας η αφέλειας. Είναι προφανές ότι έχουμε ευθύνη σαν παράταξη, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά οι χειρισμοί που έγιναν υπήρξαν καταστροφικοί. Η αστοχία τους καλύφθηκε πίσω από μια πρωτοφανή εκστρατεία επικοινωνιακής φίμωσης κάθε αντίθετης γνώμης. Μόλις άρχισαν να διαφαίνονται – από την όλο και προφανέστερη αποτυχία της τρέχουσας πολιτικής – οι αντιστάσεις της κοινής γνώμης που επιτρέπουν στην όποια παρέμβαση κατ’ αρχήν να ακουστεί και ενδεχομένως να γίνει κατανοητή.
Sxolioblog: Κύριε πρόεδρε παρουσιάζεται ένα επιχείρημα το οποίο είναι ήδη γνωστό. Ο κ. Παπανδρέου απήντησε ότι μ’ αυτό το επιχείρημα η ΝΔ συνεχίζει την κουτοπονηριά λέγοντας ότι προέτρεπε να πάμε στις αγορές εξαπατώντας τες, και στην συνέχεια, να κρύψουμε την πραγματική κατάσταση της χώρας στους κουτόφραγκους.
Κ.Καραμανλής: ως συνήθως η απάντηση του κ. Παπανδρέου είναι παρελκυστική. Αν η πρόθεση μας ήταν να κρύψουμε την κατάσταση στους κουτόφραγκους θα αρχίζαμε με το να την κρύβουμε στον ελληνικό λαό. Πήγα στις εκλογές μιλώντας για πάγωμα μισθών και δύσκολες μέρες. Σε αντίθεση με τον κ. Παπανδρέου που υπήρξε καθολικά προεκλογικός σε ολόκληρο το 2009, με έξαρση στην προεκλογική περίοδο. Πράγμα ακόμα πιο αδικαιολόγητο αν σκεφτεί κανείς ότι οι πιθανότητες ήταν υπέρ του ΠΑΣΟΚ και μόνο καθυστέρηση, αβεβαιότητα και ανασφάλεια μπορούσα να αποφέρει με τέτοια τακτική μετά τις εκλογές. Πράγμα που έγινε. Πρώτον λοιπόν αν θέλαμε να κρύψουμε την κατάσταση θα είχαμε τον ίδιο προεκλογικό λόγο με το ΠΑΣΟΚ. Εκτός κι αν ο κ. Παπανδρέου εννοεί ότι καλώς έκρυψε την κατάσταση στους κουτό-έλληνες αλλά με τους Φράγκους άλλαξε στάση.
Δεύτερον οι αγορές δεν εξαπατώνται τόσο εύκολα. Δεν κάνουν φιλανθρωπία ούτε προσκοπισμό αμείβοντας τους καλούς και τιμωρώντας δήθεν τους κακούς. Επιπλέον είναι η αφέλεια η απάτη να ισχυριζόμαστε ότι οι αγορές δεν έχουν πληροφόρηση για την πραγματική κατάσταση της οικονομίας μιας χώρας. Στο διασυνδεδεμένο παγκόσμιο χρηματιστικό σύστημα οι αγορές έχουν την ίδια, αν όχι και καλύτερη πληροφόρηση, από οποιαδήποτε κυβέρνηση η υπερεθνικό θεσμό. Αν επί μήνες διατήρησαν τα επιτόκια χαμηλά είναι απλά γιατί δεν είχαν δημιουργηθεί συνθήκες κερδοσκοπίας κατά της Ελλάδας. Οι συνθήκες αυτές δημιουργηθήκαν από την καθυστέρηση των μέτρων, τις παλινωδίες μηνών για την αναγκαία αλλαγή πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, από τις άκαιρες δηλώσεις ανά την υφήλιο, τον Τιτανικό κλπ. Και φυσικά όταν ήταν πια αργά, όχι γιατί μας τιμωρούσαν οι αγορές, αλλά γιατί κερδοσκοπούσαν στη πλάτη μας, τραβήξαμε το πιστόλι του ΔΝΤ και το βάλαμε στο κρόταφο μας. Τότε όντως δεν υπήρχε άλλη λύση από το μνημόνιο. Και τα περιθώρια να εξαπατήσουμε είτε τους κουτόφραγκους, είτε τους κουτό-έλληνες, στενεύουν μέρα με τη μέρα.Το επιχείρημα του κ. Παπανδρέου απλά μετασχηματίζει μια πραγματική ερώτηση – γιατί η κυβέρνηση δεν έκανε άμεσα αυτό που προφανώς έπρεπε να κάνει – σε άσχετο ψευδό-ηθικό ενδοιασμό. Λες και οι αγορές πίστεψαν στις προεκλογικές υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ και δεν ήξεραν.
Ξαφνικά πετάγεται ο Οικονομέας και λέει στον Ιγνατίου, πες εκεί στον Στρος Καν, να μην μας ζορίζουν πολύ γιατί δεν θα μπορέσουμε να τους ξεπληρώσουμε ...Το Γιώργο Παπανδρέου αλλά και τον Πέτρο Τατούλη έβαλε στο στόχαστρό του ο Αντώνης Σαμαράς από την Κόρινθο όπου βρίσκεται στο πλαίσιο τριήμερης περιοδείας του στην Πελοπόννησο. Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων για την χθεσινή ομιλία του πρωθυπουργού, ο πρόεδρος της ΝΔ υποστήριξε ότι επιχειρεί να φορτώσει τα σφάλματά του στη ΝΔ.
Σε μία εμφανή προσπάθεια στήριξης του υποψήφιου περιφερειάρχη κ. Δράκου, ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε πολιτικά μεταλλαγμένο τον ανθυποψήφιό του Πέτρο Τατούλη, σημειώνοντας:
« Ο ένας είναι αποδεδειγμένα και πετυχημένα αυτοδιοικητικός, ο άλλος είναι πολιτικά μεταλλαγμένος. Ο ένας είναι ο εκπρόσωπος του χώρου της Νέας Δημοκρατίας -αλλά και όχι μόνον- προχωράει και πολύ πέρα και εκφράζει έναν ευρύτατο κόσμο από κάθε πλευρά, γιατί είναι κατεξοχήν ανθρωποκεντρικός. Ο άλλος είναι ο επίσημος εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, που δεν ξέρω καν αν τον θέλει».
«Ο κ. Δράκος δεν είναι μία επιλογή που έρχεται απλά από τη Μεσσηνία. Είναι μία επιλογή που έρχεται από την ηγεσία της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας. Είναι ο επικεφαλής εκπρόσωπος των νομαρχών σε όλες τις συζητήσεις θεσμικού επιπέδου των Νομαρχιών με το κεντρικό πολιτικό σύστημα. Δεν γνωρίζει απλώς τα πράγματα, τα έχει δημιουργήσει και η Πελοπόννησος είναι ευτυχής για την υποψηφιότητά του».
Με αυτά τα λόγια περιέγραψε την υποψηφιότητα του Δημήτρη Δράκου, την οποία χαρακτήρισε ως «την καλύτερη» για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΝΟΔΕ Αρκαδίας την Τετάρτη 6/19, ο Χρήστος Ζώης, ο οποίος πέρα από βουλευτής Λάρισας, υπεύθυνου Τομέα Εσωτερικών της ΝΔ και πρώην υφυπουργός Εσωτερικών, είναι και ο σύνδεσμος του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τις εκλογές στην Πελοπόννησο. Ολομέλεια, στην οποία παρακάθησε και ο ίδιος ο Δημήτρης Δράκος, μαζί με τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας Κώστα Μανδρώνη.
«Ο Δ. ΔΡΑΚΟΣ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»
Ο βουλευτής Λάρισας αναφέρθηκε και στο έργο που έχει κάνει ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ως Πρόεδρος της ΕΝΑΕ τονίζοντας ότι με τη δική του κυρίως συμβολή αντιμετωπίστηκαν τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, πετυχαίνοντας τετραπλάσιους πόρους, από το 2004. «Γι’ αυτούς τους λόγους και πολλούς άλλους, πιστεύουμε ότι ο Δ. Δράκος είναι ένας άνθρωπος που συγκαταλέγεται μεταξύ των πατέρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όπως όλα δείχνουν όχι μόνο θα κερδίσει τις εκλογές, αλλά και την εμπιστοσύνη των πολιτών της Περιφέρειας Πελοποννήσου» σημείωσε ο Χρ. Ζώης.
Όσο για την περιοδεία που πραγματοποιεί ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς στην Πελοπόννησο και τον αγώνα που καταβάλλει το κόμμα, ο βουλευτής ανέφερε ότι «θα είναι νικηφόροςκαι θα αφήσει πίσω του όχι απλώς Περιφερειάρχη τον κ. Δράκο με το επιτελείο που τον βοηθά, αλλά τις καλύτερες προϋποθέσεις για να αντιμετώπισει η Πελοπόννησος τις νέες προθέσεις».
ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΦΩΝ Δ. ΔΡΑΚΟΥ ΚΑΙ Κ. ΜΑΝΔΡΩΝΗ ΣΤΟ ΑΣΤΡΟΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
Το πρωί της Πέμπτης 7/10 ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Δράκος, συνοδευόμενος από τον υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας, Κώστα Μανδρώνη και παρουσία υποψήφιων περιφερειακών συμβούλων και στελεχών της περιοχής, περιόδευσε στο Άστρος Κυνουρίας.
Η περιοδεία ξεκίνησε με επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης, όπου οι Δ. Δράκος και Κ. Μανδρώνης συναντήθηκαν με το δήμαρχο Γιώργο Δαλιάνη και συζήτησαν εκτενώς το θέμα της Ελαιοκαλλιέργειας, που είναι και η βασική παραγωγή της περιοχής. Επίσης συζητήθηκαν τα θέματα των έργων, που ενώ υπήρχαν έτοιμες οι μελέτες, δεν προχώρησαν λόγω της μη ενεργοποίησης του τελικού σταδίου του «Θησέα». Ο Δ. Δράκος σημείωσε την αναγκαιότητα της ολοκλήρωσης των μελετών για τον οδικό άξονα Τρίπολη - Άστρος αλλά δεσμεύτηκε πως θα υπάρξει η πίεση στην κεντρική ηγεσία, πίεση αναγκαία για την απορρόφηση κονδυλίων για την αναπτυξιακή πορεία του δήμου Β. Κυνουρίας.
Στη συνέχεια ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας επισκέφτηκαν την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Άστρους, όπου συνομίλησαν με τα μέλη και το προεδρείο και ανέπτυξαν θέματα που αφορούν στη διαμόρφωση των προϋποθέσεων, ώστε να τεθούν νέες αναπτυξιακές βάσεις στον γεωργικό τομέα.
Επόμενος σταθμός των Δ. Δράκου και Κ. Μανδρώνη ήταν το Κέντρο Υγείας Άστρους, όπου συναντήθηκαν με τη Διευθύντρια Πηγή Περδικάκη και στάθηκαν στην αναγκαιότητα αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας φροντίδας, κάτι που θα επιτευχθεί αρχικά με τη σύνταξη ενός φακέλου που θα περιέχει τα κενά και τις ελλείψεις στα Κ.Υ. της Περιφέρειας, με στόχο την άμεση διεκδίκηση και λύση όλων των προβλημάτων.
Να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στιςεπαφές τους οι Δ. Δράκος και Κ. Μανδρώνης είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν διάφορες επιχειρήσεις και καταστήματα της περιοχής και να συνομιλήσουν με έναν μεγάλο αριθμό κατοίκων.
ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΑΝΤ. ΣΑΜΑΡΑ ΣΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑ, ΑΡΓΟΛΙΔΑ, ΑΡΚΑΔΙΑ, ΛΑΚΩΝΙΑ
Το απόγευμα ο Δημήτρης Δράκος ακολουθεί το πρόγραμμα του Προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά στην Κόρινθο, με επισκέψεις στον Νομάρχη και υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Νίκο Ταγαρά και στην αγορά της πόλης. Αμέσως μετά ακολουθούν επισκέψεις στο Άργος και συγκεκριμένα στο Επιμελητήριο και την αγορά του Άργους.
Τα όσα όμως αναφέρει η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» (06/10/2010-σελ. 14-15) προκαλούν τουλάχιστον προβληματισμό. Διαβάζοντας το δημοσίευμα διαπιστώνει κανείς ότι η ηγεσία του Υπουργείου προτίθεται να καταργήσει το υποχρεωτικό μάθημα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας από τα σχολεία και να το αντικαταστήσει με ένα μάθημα επιλογής που φέρει τον τίτλο Ευρωπαϊκή Ιστορία και Ιστορία των Ιδεών.
Προκαλούνται λοιπόν εύλογα ερωτήματα για το λόγο που αυτό θα συμβεί. Μήπως θα πρέπει άμεσα η Υπουργός να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει το δημοσίευμα της εφημερίδας και να μην αφήνει για επικοινωνιακούς λόγους το θέμα να αιωρείται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης;
Η Μαθητική Ανεξάρτητη Κίνηση δεν θα μείνει θεατής στις εξελίξεις. Όσοι προσπαθούν να κόψουν κάθε δεσμό της Παιδείας με την Ελλάδα θα μας βρουν αντιμέτωπους. Για το λόγο αυτό ζητούμε την άμεση δημόσια τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν καταργεί ή όχι το μάθημα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας από τα σχολεία.
Από το Γραφείο Τύπου της ΜΑΚΙ
25/11/2009
Ολοένα και περισσότερο δείχνουν να ανησυχούν οι αγορές ότι η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της. Χθες, ο δείκτης που απεικονίζει τον κίνδυνο η Ελλάδα να μην αναχρηματοδοτήσει το χρέος της αυξήθηκε για ακόμα μία μέρα, με αποτέλεσμα να εντείνονται οι φόβοι ότι το νέο δανειακό πρόγραμμα του Δημοσίου θα εκτελεστεί σε ένα άκρως δυσμενές περιβάλλον επιβαρύνοντας τις δαπάνες του προϋπολογισμού.
Η διαφορά απόδοσης (spread) των επιτοκίων Credit Default Swaps (CDS) για το 5ετές ομόλογο της Ελλάδας έφτασε χθες μέχρι τις 187,4 μονάδες βάσης από 175,2 μονάδες που ήταν τη Δευτέρα. Αυτό σημαίνει ότι το ετήσιο κόστος ασφάλισης των ελληνικών ομολόγων, ανά 10 εκατ. ευρώ χρέους, αυξήθηκε κατά 12.200 ευρώ. Επίσης, στα 10ετή ομόλογα το αντίστοιχο spread παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα (174 μονάδες) με προχθές.
Το πλέον ανησυχητικό όμως είναι ότι το ελληνικό CDS κινείται τις τελευταίες ημέρες σταθερά πάνω από το αντίστοιχο ιρλανδικό. Μέχρι πρότινος ίσχυε το αντίθετο. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί έντονο προβληματισμό, αφού αναδεικνύει ότι οι επενδυτές «βλέπουν» περισσότερες πιθανότητες η Ελλάδα να μην ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, παρά η Ιρλανδία που φέτος έφτασε στα πρόθυρα της πτώχευσης και τα δημοσιονομικά της εκτροχιάστηκαν πλήρως.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το πορτογαλικό CDS (η Πορτογαλία είναι μία περιφερειακή αγορά ομολόγων της Ευρωζώνης με αντίστοιχες συνθήκες που επικρατούν και στην ελληνική) διαμορφωνόταν χθες στις 72 μονάδες βάσης, ενώ το τουρκικό (η Τουρκία είναι εκτός της Ζώνης του Ευρώ και της ασφάλειας που αυτή παρέχει) κινούνταν στην περιοχή των 200 μονάδων...
Οι εξελίξεις αυτές στέλνουν σαφές μήνυμα στο οικονομικό επιτελείο ότι θα πρέπει να προωθήσει άμεσα τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις εκείνες, που θα αντιστρέψουν τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό της φετινής χρονιάς. Σε διαφορετική περίπτωση, η κυβέρνηση θα βρεθεί για δεύτερο συνεχόμενο χρόνο σε δύσκολη θέση, αφού θα κληθεί να δανειστεί 54,6 δισ. ευρώ –τουλάχιστον– με δυσμενείς όρους.
Αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν ότι οι οίκοι και οι επενδυτές έχουν αρχίσει να προειδοποιούν από πολύ νωρίς για το τι πρόκειται να συμβεί αν δεν αλλάξει η κατάσταση στα δημόσια οικονομικά της χώρας. Δεν είναι τυχαίο ότι πληθαίνουν τα σενάρια για νέο κύμα υποβαθμίσεων της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Ελλάδας στην περίπτωση που δεν συμμορφωθεί η χώρα στους κανόνες της δημοσιονομικής προσαρμογής και δεν προωθήσει τα απαραίτητα διαρθρωτικά μέτρα.
Μάλιστα, οι ίδιοι αναλυτές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο τα spreads να ανέλθουν ή και να ξεπεράσουν τα φετινά επίπεδα (είχαν φτάσει στην περιοχή των 320 μονάδων βάσης), κατά τη διάρκεια του δανειακού προγράμματος του 2010.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_25/11/2009_380679
Σε κόντρα μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος φαίνεται να εξελίσσεται το ζήτημα της συγγραφής των σχολικών βιβλίων, στα οποία η Ιεραρχία διαπίστωσε τάσεις αποχριστιανοποίησης.
Στους προβληματισμούς των Ιεραρχών απάντησε σήμερα η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, τονίζοντας ότι τα βιβλία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος εκδίδονται από το υπουργείο Παιδείας και την ευθύνη τους έχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Ωστόσο, η Ιερά Σύνοδος και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εμμένουν στην απόφασή τους να εξεταστούν τα βιβλία από επιτροπή της Εκκλησίας για θέµατα Παιδείας, "λόγω ενδείξεων αποχριστιανοποίησης στα σχολικά εγχειρίδια".
Έτσι δημιουργούνται "έθνη" και "πίστεις" και αδέλφια που σκοτώνουν κάποια στιγμή το ένα το άλλο, επειδή κάποιοι διεστραμμένοι έσπειραν φόβο, μίσος και "αιτίες" που να χωρίζουν τους ανθρώπους μεταξύ τους...
Αυτό γινόταν πάντα αυτό γίνεται και σήμερα. Όσο υπάρχουν άνθρωποι που στερούνται τις ελευθερίες τους και όσο υπάρχουν κάποιοι που δεν σέβονται το ίδιο δικαίωμα του να είναι οι άνθρωποι περήφανοι για την καταγωγή τους και να εργάζονται ΣΥΝ-δημιουργικά για το μέλλον των ανθρώπωντης Γης... θα βλέπουμε "πολιτικούς άρχοντες" να πράττουν αντίθετα με τη βούληση και τις ανάγκες των λαών... Διαβάστε την επιστολή των Πομάκων Ξάνθης και θα κατανοήσετε για τι πράγμα μιλώ:
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΜΑΚΩΝ ΞΑΝΘΗΣ
Δεν θέλουμε να μάθουμε τουρκικά κύριε πρωθυπουργέ.
Την επιστολή έστειλαν στον πρωθυπουργό και την Άννα Διαμαντοπούλου
Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου απέστειλαν τα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων νομού Ξάνθης, τονίζοντας πως το επίσημο ελληνικό κράτος τους υποχρεώνει να μάθουν τουρκικά, μία γλώσσα που όπως τονίζουν «δεν θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ».
Μεταξύ άλλων στην επιστολή τους τονίζουν:
«Το ελληνικό κράτος, παραβιάζοντας θεμελιώδη δικαιώματα που παρέχει το Σύνταγμά του και οι ευρωπαϊκές συνθήκες, αλλά και τα άρθρα 40 και 45 της συνθήκης της Λοζάνης, τα οποία παρέχουν στις μουσουλμανικές μειονότητες της Ελλάδας το δικαίωμα «να ποιώνται ελευθέρως εν αυτοίς χρήσιν της γλώσσης των», στερεί από μας και τα παιδιά μας όχι μόνο το δικαίωμα της εκπαίδευσης στην μητρική μας γλώσσα, αλλά ακόμη και το πλέον στοιχειώδες δικαίωμα της αποκλειστικής εκπαίδευσης στην επίσημη γλώσσα του, την ελληνική, και μας επιβάλλει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε μία ξένη γλώσσα, την οποία δεν μιλούμε και δεν επιθυμούμε να χρησιμοποιούμε, δηλαδή την τουρκική», τονίζουν τα μέλη του συλλόγου και προσθέτουν: «Εδώ και πολλές δεκαετίες συντελείται εις βάρος μας μία μορφωτική, γλωσσική και πολιτισμική γενοκτονία. Μία γενοκτονία εις βάρος αυτών των ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ανήκουν και τα μέλη του συλλόγου μας, που έχουμε το θάρρος να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως Πομάκοι της Ελλάδας».
Και συνεχίζουν λέγοντας ότι ζητούν το αυτονόητο, δηλαδή όπως αναφέρουν ζητούν «Tο δικαίωμα ο γιος μας ο Μεχμέτ να μαθαίνει ό,τι μαθαίνει ο γιος σας ο Νίκος. Ζητάμε η κόρη μας η Φατμέ, όταν θα δώσει εξετάσεις για να περάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο, να έχει τις ίδιες γνώσεις, δεξιότητες και προοπτικές που θα έχει η κόρη σας η Άννα. Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό τώρα, όταν στα πιο ευαίσθητα και κρίσιμα μαθησιακά χρόνια τους τα παιδιά μας διδάσκονται μια γλώσσα που δεν μιλούν και δεν θα την χρησιμοποιήσουν ποτέ στο σπίτι και στο πανεπιστήμιό τους;».
Οι αλήθειες για τα δημόσια σχολεία στα Πομακοχώρια με αριθμούς
Στην επιστολή του το Δ.Σ. του συλλόγου θυμίζει το παράδειγμα των δημόσιων (μη μειονοτικών) γυμνασίων και λυκείων στα Πομακοχώρια, για τα οποία όπως αναφέρεται, «ενώ ξεκίνησαν με 15 μαθητές και πόλεμο από πολλές πλευρές, τα σχολεία αυτά κατά το σχολικό έτος 2008-9 είχαν:
Γυμνάσιο Σμίνθης 145 μαθητές
Γυμνάσιο Γλαύκης 140 μαθητές
Λύκειο Γλαύκης 150 μαθητές
Τεχνικό Λύκειο Γλαύκης 60 μαθητές
Γυμνάσιο Θερμών 25 μαθητές
με αποτέλεσμα να μην επαρκούν οι κτιριακές εγκαταστάσεις τους. Η σιωπηλή ή φανερή, σκόπιμη ή μη σκόπιμη, άρνηση ή αδράνεια του υπουργείου Παιδείας, των αρμοδίων φορέων της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης και εν τέλει του ελληνικού κράτους της στοιχειώδους δημοτικής εκπαίδευσης των παιδιών μας αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα ή στην ελληνική και στην πομακική ως μητρική τους, αποτελεί στην πραγματικότητα άρνηση του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού των Πομάκων, του δικαιώματός μας στην παιδεία και στην μόρφωση, της αξιοπρέπειάς μας ως πολιτών αυτής της χώρας. Γι' αυτό πρέπει η ελληνική Πολιτεία να βρει τον τρόπο και τα μέσα να αλλάξει άμεσα αυτήν την κατάσταση και να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας.
Δεν αρνούμαστε σε κανέναν από τους Πομάκους της πατρίδας μας το δικαίωμα να στέλνει τα παιδιά του στα μειονοτικά σχολεία για να μορφώνονται και στην τουρκική γλώσσα, ακόμη και εάν αυτός δεν την μιλά στο σπίτι του, εφόσον φυσικά επιθυμεί εκπαίδευση και στην τουρκική γλώσσα. Ζητούμε όμως και εμείς από το ελληνικό κράτος, αλλά και από όλους τους συμπατριώτες μας μουσουλμάνους και μη, πομακόφωνους, τουρκόφωνους και ελληνόφωνους, ανεξάρτητα αν οι ίδιοι αισθάνονται φυλετικά Έλληνες, Τούρκοι ή Πομάκοι, να σεβαστούν το δικαίωμά μας να μορφώνονται τα παιδιά μας αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα ή στην ελληνική και στην μητρική μας γλώσσα, την πομακική. Όποια δικαιώματα απολαμβάνουν και ζητούν οι τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι της Ελλάδας για την γλώσσα και παιδεία τους, τα ίδια δικαιώματα ζητούμε και εμείς για τους πομακόφωνους μουσουλμάνους της Ελλάδας, μία μεγάλη μερίδα των οποίων εκπροσωπούμε.
Τι ζητούν οι Πομάκοι της Ξάνθης
1. Την ίδρυση δημόσιων, μη μειονοτικών, σχολείων σε όλα τα πομακοχώρια και την παράλληλη λειτουργία τους με τα μειονοτικά. Τελικός στόχος της ελληνικής Πολιτείας θα πρέπει να είναι να προσφέρει σε κάθε Πομάκο, ανεξάρτητα του τι αισθάνεται φυλετικά, το δικαίωμα να επιλέξει την γλώσσα στην οποία θα μορφωθεί το παιδί του. Έτσι, όσοι γονείς επιθυμούν αποκλειστικά ελληνική Παιδεία για τα παιδιά τους, θα μπορούν να τα στέλνουν στο δημόσιο σχολείο και όσοι θέλουν να μορφωθούν τα παιδιά τους και στα τουρκικά, να τα στέλνουν στο υπάρχον μειονοτικό.
2. Την εισαγωγή στα δημόσια δημοτικά σχολεία της Θράκης της διδασκαλίας του Κορανίου για τους μουσουλμάνους μαθητές.
3. Την γενίκευση της προσχολικής αγωγής στην ελληνική γλώσσα, με την ίδρυση παιδικών βρεφονηπιακών σταθμών και δημόσιων νηπιαγωγείων σε όλα τα πομακοχώρια.
4. Την άμεση λειτουργία των τεσσάρων δημόσιων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων, που ορθώς έπραξε και ίδρυσε ο προκάτοχός σας στο υπουργείο Παιδείας στα τέσσερα πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης. Αναμένουμε από εσάς την υλοποίηση της λειτουργίας των τεσσάρων αυτών σχολείων που έχουν συσταθεί.
5. Την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος των κατοίκων της Μάνταινας, που εκκρεμεί από το 2006, για ίδρυση δημόσιου (μη μειονοτικού) σχολείου.
6. Την δημιουργία πιλοτικών σχολείων, όπου τα παιδιά θα διδάσκονται την μητρική τους γλώσσα (πομακική) και πολιτισμό, παράλληλα με την ελληνική. Η καταγραφή της έχει ήδη προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ σήμερα πλέον υπάρχουν και Πομάκοι, αλλά και μη Πομάκοι (χριστιανοί) εκπαιδευτικοί, με γλωσσολογική παιδεία και επαρκή γνώση της πομακικής γλώσσας, οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν το έργο της διδασκαλίας της στα σχολεία, έστω και μέσω πιλοτικών προγραμμάτων. Στα ίδια σχολεία να χρησιμοποιείται η πομακική, παράλληλα με την ελληνική κατά την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων.
7. Την επίσημη και συστηματική καταγραφή της πομακικής γλώσσας από το ελληνικό κράτος, από επιτροπή επιστημόνων που διαθέτουν την σχετική παιδεία και γνώση, με την επίσημη καθιέρωση ειδικού αλφαβήτου, με βάση το ελληνικό αλφάβητο, προκειμένου να διδαχθεί στα σχολεία, αλλά και να χρησιμοποιείται δημόσια παράλληλα με την ελληνική, για να καλύψει τις ανάγκες διγλωσσίας. Στην καταγραφή της πομακικής μπορούν και πρέπει να συμμετέχουν και αρμόδια τμήματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων (Α.Π.Θ., Δ.Π.Θ., ΕΠΑΘ).
8. Την συνεργασία της ελληνικής Πολιτείας με τον σύλλογό μας για την επίσημη καταγραφή και είσοδο της πομακικής γλώσσας στα σχολεία και στην δημόσια ζωή του τόπου, στην θέση της τουρκικής γλώσσας. Ο σύλλογός μας έχει υπόψη του κατάλληλα εκπαιδευμένα πρόσωπα και μπορεί να υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις στην ελληνική Πολιτεία για την υλοποίηση του σκοπού αυτού και είναι έτοιμος να συνεργαστεί μαζί της, προσφέροντας κάθε δυνατή βοήθεια.
9. Τον σεβασμό της Συνθήκης της Λωζάνης από το ελληνικό κράτος για την θρησκευτική (και όχι εθνική) μουσουλμανική μειονότητα των Πομάκων της Ελλάδας. Συγκεκριμένα το άρθρο 40 της συνθήκης προβλέπει: «Οι Τούρκοι υπήκοοι, οι ανήκοντες εις μη μουσουλμανικάς μειονότητας, . θα έχωσι ιδίως ίσον δικαίωμα να συνιστώσι, διευθύνωσι και εποπτεύωσι . σχολεία και λοιπά εκπαιδευτήρια, μετά του δικαιώματος να ποιώνται ελευθέρως εν αυτοίς χρήσιν της γλώσσης των.». Εξάλλου το άρθρο 45 της ίδιας συνθήκης προβλέπει: «τα αναγνωρισθέντα διά των διατάξεων του παρόντος τμήματος δικαιώματα εις τας εν Τουρκία μη μουσουλμανικάς μειονότητας, αναγνωρίζονται υπό της Ελλάδος εις τας εν τω εδάφει αυτής ευρισκομένας μουσουλμανικάς μειονότητας». Μητρική γλώσσα είναι για μας τα πομακικά, και όχι τα τουρκικά, που μας έχουν επιβληθεί. Μέχρι να αρχίσει η διδασκαλία της μητρικής μας γλώσσας δεν επιθυμούμε να την αντικαταστήσει καμία άλλη γλώσσα εκτός από την ελληνική.
Το υπόμνημα που υπογράφουν για το διοικητικό συμβούλιο του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων Νομού Ξάνθης ο πρόεδρος Ταχήρ Κόντε, η γραμματέα Αλιέ Εφέντη και ο ταμίας Χαμδή Εφέντη, κοινοποιήθηκε επίσης στους, αντιπρόεδρο της Κυβερνήσεως Θεόδωρο Πάγκαλο, γενική γραμματέα Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας - Θράκης Θεοδώρα Κόκλα, πρόεδρο Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά, γεν. γραμματέα ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, πρόεδρο ΛΑ.Ο.Σ. Γιώργο Καρατζαφέρη, πρόεδρο Συνασπισμού Αλέξη Τσίπρα, πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Φίλιππο Πετσάλνικο, βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Σωκράτη Ξυνίδη, βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Τσετίν Μάντατζη, βουλευτή Ν.Δ. Ξάνθης Αλέξανδρο Κοντό, Καπνεργατών.
ΧΡΟΝΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Κύριε Πρόεδρε,
Aκουσα με πολλή προσοχή τον κ.Υπουργο και στην πρωτολογία του και στη δευτερολογία του. Έθεσε δεκαπέντε ερωτήματα στο ΣΥΡΙΖΑ. Πιστεύετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα γίνει κυβέρνηση;
Τόσο πολύ βιάζεται η Κυβέρνηση να ξαναπάει στα έδρανα της Αντιπολίτευσης;
Εδώ, κύριε Σαχινίδη, είστε για να δίνετε εσείς απαντήσεις, όχι για να ρωτάτε το ΣΥΡΙΖΑ αν είναι υπέρ του μηχανισμού στήριξης. Εδώ είστε για να απαντήσετε εσείς. Θα πάτε για αναδιάρθρωση του χρέους, ναι ή όχι; Συμφωνείτε ή δεν συμφωνείτε μ’ αυτό που είπε ο σύμβουλος του Υπουργού και πρώην Υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας; Θα προχωρήσετε μέσα στο χειμώνα σε αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης; Θα το εξισώσετε, ναι ή όχι, με το πετρέλαιο κίνησης; Αυτό θα το πείτε στους συμπολίτες σας στη Λάρισα και στους συμπολίτες μας μέχρι τη Φλώρινα; Είναι μέσα στα σχέδιά σας; Θα απαντήσετε αν θα αυξήσετε το ΦΠΑ στα ξενοδοχεία για την Κρήτη και τη νότιο Ελλάδα; Αν αυξήσετε το ΦΠΑ στα ξενοδοχεία από το 11% στο 23%, τότε να περιμένουμε τις στρατιές των εκατόν πενήντα ως διακοσίων χιλιάδων ανέργων που θα προσθέσουμε στους ήδη διακόσιους χιλιάδες που δημιουργήσατε σ’ ένα χρόνο με την πολιτική σας και να φτάσουμε στο ένα εκατομμύριο. Άλλωστε δεν το προβλέψαμε εμείς το εκατομμύριο των ανέργων, το προέβλεψε ο αρμόδιος Υπουργός εκείνης της εποχής, ο κύριος Λοβέρδος. Άρα εσείς εδώ είστε για να απαντάτε, όχι για να ρωτάτε.
Θέσατε επίσης ένα δίλημμα από το Βήμα της Βουλής απαντώντας σε μία αποστροφή του λόγου του κυρίου Τσίπρα. Ωραία, πείτε μας επίσημα ότι το δίλημμα που βάζετε για τις εκλογές είναι αν ο λαός επικροτεί την οικονομική σας πολιτική, δηλαδή αν επικροτεί το Μνημόνιο, αν επικροτεί τις φορολογίες, αν επικροτεί το νόμο σας για τις συντάξεις, αν επικροτεί το νόμο σας για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.
Ε, λοιπόν, σ’ αυτό το δίλημμα, στην πρόκλησή σας, εμείς σας λέμε «ναι». Στο δίλημμα που εσείς βάζετε, λοιπόν, θα περιμένουμε να δούμε αν ο λαός επικροτεί την οικονομική σας πολιτική, το Μνημόνιο και τα μέτρα σας στην οικονομία. Και θα δούμε το αποτέλεσμα.
Τέθηκε και ένα άλλο πολύ σοβαρό θέμα στο οποίο νιώσατε την ανάγκη να απαντήσετε. Αυτό είναι το θέμα της Εξεταστικής Επιτροπής, στο οποίο επίσης θα πρέπει να απαντήσετε. Θα πρέπει να μας πείτε επισήμως εάν ισχύουν αυτά που είπε ο Πρωθυπουργός κατ’ ιδίαν σε δημοσιογράφους στο Μέγαρο Μαξίμου, δηλαδή ότι αλλάζετε τη θέση σας –και ευτυχώς, βεβαίως- και δεν θέλετε μόνο να «πυροβολείτε» την Αντιπολίτευση χρησιμοποιώντας Εξεταστικές Επιτροπές, αλλά συμφωνείτε οι Εξεταστικές Επιτροπές να πάνε και πιο πίσω.
Όταν ο κ. Παπανδρέου αναφέρθηκε στα swaps του 2001, δεν αναφέρθηκε μόνο στα «greek statistics», αλλά και στα «greek Σημιτ-ics», γιατί η ερώτηση που του έκαναν ήταν όντως για τα swaps και τη μεταφορά του χρέους του 2000 στο 2004 ή 2017.
Εμείς, λοιπόν, λέμε ««ναι, να ερευνήσουμε τα «greek Σημιτ-ics», να ερευνήσουμε τα «greek statistics», αλλά να ερευνήσουμε και το πώς δημιουργήθηκε το χρέος στην Ελλάδα από το 1981».
Έχετε το κουράγιο να το κάνετε; Δέχεστε αυτήν την πρόσκληση; Απαντήστε ευθέως. Ο κύριος Πρωθυπουργός έδωσε μια απάντηση. Περιμένουμε να μας το πείτε επισήμως και στη Βουλή.
Θα κάνω και μια έκκληση στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Εγώ κατανοώ την ευαισθησία της Αριστεράς, του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, τη δική σας, αλλά και των άλλων κομμάτων για την εργατική τάξη η οποία πραγματικά πλήττεται και ένα μεγάλο κομμάτι της οδηγείται στην εξαθλίωση. Πράγματι, ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας οδηγείται στην ανεργία και η νεολαία βρίσκεται σε αδιέξοδο.
Σε μια χώρα που πραγματικά έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, οι νέοι της δεν μπορούν να βρουν δουλειά, με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα ένα νέο κίνημα μετανάστευσης των μορφωμένων ανθρώπων στο εξωτερικό. Αντί, δηλαδή, να προσελκύσουμε στην Ελλάδα τα καλύτερα μυαλά, τα διώχνουμε στο εξωτερικό.
Σ’ αυτό το σημείο, λοιπόν, θα ήθελα να παρακαλέσω το ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τα κόμματα της Αριστεράς να βοηθήσουν στο θέμα των επενδύσεων. Δεν μπορεί για κάθε επένδυση που γίνεται στην Ελλάδα να γίνεται πάντα μια προσφυγή με 200 ευρώ στο Συμβούλιο της Επικρατείας από στελέχη που ανήκουν κυρίως στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και να σταματά εκεί. Δεν μπορεί οι επενδύσεις στην Ελλάδα να καθυστερούν λόγω αυτών των προσφυγών για δέκα και είκοσι χρόνια.
Αν κατηγορούμε το ΠΑΣΟΚ για κάτι, είναι ότι δεν είχε την έμπνευση και τον οραματισμό να δεχθεί την πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος, όπου η Νέα Δημοκρατία έκανε δεκτές πολλές προτάσεις και της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης του ΠΑΣΟΚ να βάλουμε την αναπτυξιακή διάσταση στο Σύνταγμα, προκειμένου να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τις επενδύσεις.
Κι αν έχει γίνει κάτι σωστό τα προηγούμενα χρόνια -γιατί κάποιοι αναφέρθηκαν και στην οικονομική ιστορία- είναι ο νόμος ο οποίος έγινε τη δεκαετία του 1950 για την προστασία των ξένων επενδύσεων που αφορά και τη ναυτιλία. Ήταν ένας νόμος ο οποίος εντάσσεται σε όλα τα συντάγματα από εκείνη την ημερομηνία και μετά. Αν θυμάμαι καλά, πρόκειται για το άρθρο 107 του Συντάγματος.
Έτσι αναγεννήθηκε η ναυτιλία και έτσι προχώρησαν οι επενδύσεις, λαμβάνοντας βεβαίως υπ’ όψιν και την προστασία του περιβάλλοντος. Εχουμε ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο και τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία του περιβάλλοντος. Όμως, δεν μπορούμε να μην κάνουμε επενδύσεις.
Βεβαίως, δεν μπορεί να γίνει καμμιά επένδυση χωρίς να υπάρχει η έγκριση της έκθεσης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και χωρίς να υπάρχουν οικονομοτεχνικές μελέτες αποδέκτες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ελληνική νομοθεσία. Σ’ αυτό χρειάζεται να συμφωνήσουμε όλοι.
Εκείνη την εποχή χάσατε μοναδικη ευκαιρία. Σήμερα ό,τι και να κάνετε, όσο και να δίνετε κίνητρα για ξένες επενδύσεις, οι επενδύσεις δεν μπορούν να προχωρήσουν με φορολογία 40%, με τη γραφειοκρατία, με τη διαφθορά στο δημόσιο και με τα προβλήματα τα οποία έχουμε στη δομή του ίδιου μας του Συντάγματος που δεν βοηθούν τις επενδύσεις και τα οποία θα πρέπει να αναθεωρήσουμε. Και σ’ αυτό έχουμε συμφωνήσει όλα τα κόμματα, δεχόμενοι εμείς προτάσεις δικές σας να τις εντάξουμε στο Σύνταγμα.
Χρειάζεται, λοιπόν, σοβαρότητα, όπως χρειάζεται η Κυβέρνηση να καταλάβει ότι είναι κυβέρνηση και ότι πρέπει να κυβερνήσει, χρειάζονται πολιτικές τέτοιες που να βοηθούν την ανάπτυξη, αλλά χρειάζονται και πολιτικές που δεν θα σκοτώνουν τον παραγωγικό ιστό της οικονομίας με τη ληστρική φορολογία που απομυζά από τους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι και να καταναλώσουν μπορούν και να επενδύσουν μπορούν. Μόνο αυτά θα βοηθήσουν τη χώρα να βγει από το αδιέξοδο.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.